واکسن چگونه کار می کند و تست آنتی بادی چیست

در

دائماً  بهبود و تقویت سیستم ایمنی با تبلیغات ، اینترنت و حتی برخی از داروسازان  به ما یادآوری می شود. بنابراین ، ما به این واقعیت عادت کرده ایم که سیستم ایمنی باید بهبود یابد و تقویت شود. اما به هر حال سیستم ایمنی چیست؟ عضو ، بافت؟ یا اگر در آب سرد شنا کنید ، در یک وان یخ فرو بروید یا ویتامین مصرف کنید ، ممکن است سیستم ایمنی به نوعی تحت تأثیر قرار گیرد؟


سیستم ایمنی واکنش دفاعی بدن در برابر تأثیرات خارجی (ویروس ها ، باکتری ها ، رادیکال های آزاد ، محیط زیست بد ، استرس) است. سلامت بدن توسط سیستم ایمنی در سطح مناسب ایجاد و حفظ می شود.

 

سیستم ایمنی یکی از جالب ترین و پیچیده ترین مقوله ها است. از اندام ها ، سلول ها و بافت ها تشکیل شده است. آنها با هم حملات موجودات بیماری زا (باکتری ها و ویروس ها) را دفع می کنند. ارگانهای اصلی درگیر در این روند غده تیروئید ، طحال ، غدد فوق کلیوی ، غدد لنفاوی ، تیموس ، روده و مغز استخوان هستند. 

 

سیستم ایمنی
سیستم ایمنی بدن چگونه کار می کند

چندین هزار نوع سلول بیماری های ناشی از میکروب ها ، ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد. برخی از آنها فعلاً "می خوابند" و برای پیوستن به جنگ منتظر یک سیگنال ، یا بهتر بگوییم ، برای برخی بیماری ها هستند.

تمام سلول های سیستم ایمنی بدن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. پیام رسان ها مواد شیمیایی خاصی به نام هورمون ها هستند. به محض اینکه میکروارگانیسم های بیماری زا توسط سلول های سیگنالینگ دفاعی سطح اول (آنها پوست و غشاهای مخاطی هستند) تشخیص داده می شوند ، بافت ها و اندام های سیستم ایمنی بدن سیگنال حمله را دریافت می کنند. پس از آن ، سیستم ایمنی بدن "جنگجویان نیروهای ویژه" را می فرستد که این متجاوزان را در اسرع وقت از بین می برند. دانشمندان مهاجمان را آنتی ژن ها و کسانی که سیستم دفاعی را دارند - آنتی بادی می نامند. اینها پروتئین هایی هستند که بدن در پاسخ به حمله خارجی تولید می کند. 

 

به بیان خیلی ساده ، آنتی بادی ها با آنتی ژن ها مطابقت دارند ، تقریباً مانند پازل. به عنوان مثال ، آنتی بادی های ضد آبله مرغان به هیچ وجه در برابر ویروس آنفلوانزا کمک نمی کنند. آنتی بادی های تولید شده توسط بدن در برابر آنفلوانزا هنگام ورود ویروس کرونا به بدن بی قدرت هستند. و غیره.

 

سلول های حافظه آنتی ژن هایی را که قبلا به بدن حمله کرده اند به خاطر می آورند. آنها به بدن کمک می کنند تا از حملات جدید آنتی ژن خاص جلوگیری کند. 


ایمنی فعال و ایمنی منفعل

سیستم ایمنی بسیار هوشمند است و می تواند با عفونت های جدید سازگار شود. بدن ما از دو طریق محافظت می کند - این یک ایمنی فعال (یا اکتسابی) و ایمنی منفعل است. اولین مورد ایمنی پس از بیماری یا واکسن تولید می شود ، دوم مادرزادی است. 

 

نوزادان وقتی در رحم رشد و بعداً از شیر مادر تغذیه می کنند از طریق جفت آنتی بادی دریافت می کنند. همچنین می توان با درمان ایمونوگلوبولین از حیوان یا شخص دیگر آنتی بادی دریافت کرد. اینها انواع ایمنی غیرفعال هستند ، زیرا توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد نشده اند. 

 

واکسن
واکسن چگونه کار کنند

در طی واکسیناسیون میکروب هایی وارد بدن می شوند که قبلاً مرده یا اصلاح شده اند تا بیمار نشویم. با این حال ، سیستم ایمنی بدن در مورد این  "نمی داند" ، بنابراین سیستم های دفاعی و آنتی بادی در برابر یک بیماری واقعی تجمع می یابد. هنگامی که یک بیماری واقعی (مثلا کرونا) سعی در حمله دارد ، بدن ما آماده و قادر به خنثی سازی سریع آنتی ژن ها خواهد بود. 

تست آنتی بادی چیست یا تست آنتی بادی کرونا چیست

بعد از واکسیناسون  با هر کدام از واکسن ها (فایزر واکسن ، آسترازنکا واکسن ، آسترازنکا ، واکسن سینوفارم ) میزان آنتی بادی در خون را بررسی می کنند و به این آزمایش تست آنتی بادی یا  تست آنتی بادی کرونا می گویند.

  این مقاله را برای ثبت نام واکسن کرونا  بخوانید.

شش سوال در مورد سیستم ایمنی که  پاسخ آن را همه باید بدانند

برخی از انواع ایمنی بدن پس از ماهها یا سالها از بین می رود ، بنابراین پس از مدتی ممکن است به واکسن جدید نیاز داشته باشیم. در افراد مختلف میزان ایمنی در برابر برخی بیماری ها متفاوت است ، بنابراین برخی بیشتر از دیگران بیمار می شوند. گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن ممکن است گیج شود و به سلولهای خوب بدن خودش حمله کند. به چنین بیماری هایی خود ایمنی گفته می شود. بیایید به افسانه های اصلی مربوط به ایمنی بپردازیم.

 

دارو
1. آیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن از تقویت کننده سیستم ایمنی و ویتامین استفاده کنیم؟

نه ، این یک افسانه است. تنظیم کننده های سیستم ایمنی فقط پس از معاینه و تشخیص کامل توسط پزشک تجویز می شود. پروتکل های بین المللی مصرف مدولاتورهای ایمنی را برای بیماری های بسیار خاص (بیماری های خود ایمنی ، انکولوژی ، ایدز) تجویز می کنند.

ویتامین ها ، اگر به میزان کافی برای نیازهای فعلی فرد خاص انتخاب شوند ، به برخی از اندام ها و بافت ها کمک می کنند تا در سطوح فیزیکی و شیمیایی بهتر عمل کنند ، اما با ایمنی رابطه بسیار غیر مستقیم دارند.مصرف ویتامین ها و مواد معدنی واقعاً ضروری است ، اما تنها پس از انجام آزمایشات و مراجعه به پزشک. 

 

 آیا استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند؟

بله. استرس مجموع واکنش های بدن در برابر هرگونه تغییر ناگهانی در شرایط معمول آن است. استرس ، چه مثبت و چه منفی ، همه مکانیسم های سازگاری انسان را تحت فشار قرار می دهد. سیستم ایمنی بدن نیز مجبور است به تغییرات پاسخ دهد: با استرس حاد ، بدتر شروع به کار می کند و با استرس طولانی مدت ، گیرنده های آن به سادگی خاموش می شوند و نسبت به نفوذ آنتی ژن ها حساس نیستند. 

 

شنا
آیا شنا کردن در یخ یا دوش های سرد و گرم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود؟

با عرض پوزش ، نه همیشه. عادت بدن به عکس العمل سریع در برابر تغییرات ناگهانی دما ، البته نکته بسیار مفیدی است. اما بدون آمادگی بدن ، شنا در آب یخ استرس زا است و هیچ منفعتی در دراز مدت برای شما نخواهد داشت. سخت شدن مداوم (و تدریجی) به طور کلی سلامتی را تقویت می کند: اندام های دستگاه تنفسی شروع به کار بهتر می کنند ، پوست به سرما عادت می کند ، رگ های خونی تقویت می شوند ، همه اینها برای  قلب نیز خوب است. یک فرد باتجربه بهتر با سرماخوردگی کنار می آید و اگر ناگهان ویروسی وارد بدن او شود ، به احتمال زیاد ، بیماری را آسان تر و سریعتر تحمل می کند. اینها شاید مزایای اصلی چنین روشهایی باشد اما ایمنی هیچ ارتباطی با آن ندارد.

 

دارو

 آیا آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی بدن را از بین می برند؟

بله. آنتی بیوتیک ها هنگامی تجویز می شوند که لازم است از شر عفونت باکتریایی خلاص شوید (این داروها در برابر ویروس ها ناتوان هستند!). مشکل این است که آنتی بیوتیک ها نه تنها میکرو فلورا را بلکه باکتریهای مفید روده را که یکی از مهمترین اندامهای سیستم ایمنی بدن است از بین می برند. به هر حال ، به همین دلیل ، صابون ضد باکتری آسیب بیشتری می رساند: همراه با باکتری های مضر ، باکتری های مفید از بین می روند و  باکتری های مفید برای محافظت از پوست در برابر ویروس ها مورد نیاز هستند (به هر حال ، پوست اولین سطح محافظت از سیستم ایمنی بدن است ).

طبق پروتکل های درمانی ، همراه با آنتی بیوتیک ، پزشکان باید داروهای ضد قارچ و پروبیوتیک تجویز کنند .

 

کودک
اگر کودک به مدت طولانی شیر مادر بخورد ،بیمار نمی شود؟

نه. شیردهی طولانی مدت و هوای تازه در واقع بسیار مفید است. اما هیچ محافظت کاملی در برابر همه بیماری ها وجود ندارد: آنتی بادی های دریافتی کودک از مادر کافی نخواهد بود. دیر یا زود کودک باید با ویروس ها و باکتری های دیگر کنار بیاید. بدن او باید ایمنی خودش را ایجاد کند. برای انجام این کار ، کودک و همچنین تماس با سایر کودکان و بزرگسالان ، حیوانات خانگی ، گرده گل ، خاک ، آب و البته ویروس ها باید واکسینه شود.


آیا چای به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند؟

بله. نوشیدن چای نه تنها دلپذیر ، بلکه بسیار سالم نیز است. ارتباط با ایمنی مستقیم است: همه انواع نوشیدنی ، مورد علاقه بسیاری ، حاوی مقادیر مختلف آنتی اکسیدان هستند: آنها از سلول ها در برابر تخریب محافظت می کنند ، به این معنی که سیستم ایمنی بدن با مصرف مداوم چای بهتر کار می کند و سریعتر به  آنتی ژن ها واکنش نشان می دهد تصادفی نیست که در مناطقی که افراد صد ساله زندگی می کنند ، به عنوان مثال ، در ژاپن چای به عنوان یک نوشیدنی ضروری در نظر گرفته می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

واکسن جدید ضد سرطان مبتنی بر میکرو کپسول ساخته شد

در
واکسن سرطان

واکسن جدید ضد سرطان مبتنی بر میکرو کپسول ساخته شده است . واکسن جدید در سرطان های لنفوم ، ملانوما و سرطان پستان کار کرده است.

واکسن جدید که با کمک میکروکپسول ها ایجاد شده است ، می تواند به طور مؤثر با سرطان مبارزه کند. ساخت این واکسن توسط دانشمندان موسسه فناوری آکادمی علوم چین انجام شده است. آنها قبلاً توانسته اند اثربخشی را در مدلهای مختلف تومورها نشان دهند: لنفوم ، ملانوما و سرطان پستان.

 

واکسن جدید سرطان می تواند سیستم ایمنی بدن را با کمک میکروکپسول های اسید پلیلاکتیک خود بهبود دهد - آنها همچنین از رشد تومورها در سلول های انسانی جلوگیری می کنند. نتایج کارآزمایی بالینی دقیق را در پیشرفت علم می توان یافت . دانشمندان مشاهده کرده اند که چگونه یک واکسن به رد سلول های سرطانی با استفاده از سیستم ایمنی در انسان کمک می کند.

 

میکرو کپسولهای پلی اتیل اسید نیز فعال سازی آنتی ژنهای توموری را فراهم می کند. پس از واکسیناسیون ، میکروکپسول ها با ترشح بهتر آنتی ژن ها و مجموعه ای از سلول های ایمنی ، پاسخ ایمنی را القا می کنند.

 

واکسن های سرطان درمانی نوعی ایمونوتراپی است. آنها با وارد کردن پاسخ ایمنی به سرطان با وارد کردن آنتی ژن های سرطانی به بدن عمل می کنند. مطالعات قبلی نشان داده اند که استفاده از چنین واکسن هایی در معالجه سرطان امیدوار کننده است ، اما تاکنون فقط سه واکسن درمانی سرطان وجود دارد که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نتیجه مثبت آزمایش واکسن کرونا

در

واکسن کرونا
در ایالات متحده ، اولین نتایج مثبت آزمایش واکسن علیه  کرونا ، COVID-19 انجام شد.زیست شناسان مولکولی آمریکایی در مورد نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات بالینی واکسن RNA BNT162b1 صحبت کردند. تأیید شده است که داروی جدید بدن انسان را مجبور می کند تا آنتی بادی را برای نوع جدیدی از کروناویروس تولید کند. 

 

خاطرنشان می شود که در تمام شرکت کنندگان در مطالعه ، آنتی بادی های کروناویروس تشکیل شد و حتی با دوزهای حداقل واکسن ، تعداد آنها دو تا سه برابر تعداد آنتی بادی های موجود در بدن افرادی که COVID-19 داشتند ، بود.

 

در مجموع 45 نفر در آزمایشات واکسن شرکت کردند. در مرحله اول ، متخصصان ایمنی آن را بررسی کردند ، در مرحله دوم - اثربخشی. پس از تزریق واکسن ، داوطلبان درد در محل هایی که تزریق انجام شده ، داشتند ، درد مفاصل و احساس خستگی را طی چند روز آینده ذکر کردند. با این حال ، هیچ عارضه جانبی جدی مشخص نشده است.

 

چندین گروه در آزمایش شرکت کردند ، برخی از آنها دوزهای مختلفی از واکسن دریافت کردند و بخشی از آن یک دارو نما بود. این واکسن دو بار و با فاصله زمانی دو هفته به بدن داوطلبان تزریق شد ، پس از آن محققان ارزیابی کردند که چه تعداد آنتی بادی SARS-CoV-2 در بدن آنها شکل گرفته است.

 

این نوع واکسن طبق اصل کلاسیک ساخته نشده است ، حالتی که یک ویروس ضعیف شده وارد بدن می شوند. در این آماده سازی تجربی از قطعات ویروس RNA استفاده می شود. بنابراین ، واکسن دانشمندان آمریکایی حاوی نانوذرات چربی است که به سلولهای انسانی نفوذ می کند و قطعاتی از ژنوم SARS-CoV-2 را در داخل آنها وارد می کند.

 

در حال حاضر ، مشخص نیست که چه مدت آنتی بادی ها دوام خواهند داشت و چقدر بصورت فعال از بدن محافظت می کنند. پزشکان همچنان بر داوطلبان نظارت خواهند کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کرونا، از نا امیدی تاثیر واکسن کرونا تا تاثیر مثبت ب.ث.ژ

در

53776797_403.jpg

پادتن‌های تولید شده در بدن اولین کسانی که در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شدند به سرعت کاهش یافته است، در صورت ساخت واکسن کرونا، ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشد. یک تحقیق جدید در آلمان در مورد افرادی که از کووید−۱۹ جان سالم به در بردند نشان داد که نمی‌توان به ایمنی درازمدت و اثر‌بخشی پادتن‌های تولید شده در بدن برای زمان طولانی امید زیادی داشت. 

كلمنز ونتنر، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در  مونیخ

امکان ابتلای مجدد افرادی که یک بار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند وجود دارد.

البته این نتایج جدید قبلا توسط دانشمندان چینی نیز در مجله طب طبیعی منتشر شده بود که بهبود یافتگان کرونا مصونیت کافی برای جلوگیری از بیماری مجدد ندارند. این اتفاق بیشتر در بیمارانی که علائم خفیفی دارند مشاهده می شود.

از طرفی دانشمندان بر روی تاثیر واکسن های دیگر روی کرونا تحقیق جالبی کردند و تاثیر 2 واکسن مشخص شده است، واکسن‌‌ سه ‌گانه سرخک، اوریون و سرخچه می‌توانند عوارض عفونت ریه در بیماری کووید ۱۹ را کاهش دهد. قبل تر نیز گزارش‌هایی در مورد تاثیر مثبت واکسن سل بر ایمنی بدن مقابل کرونا منتشر شده بود.

به گفته دانشمندان، واکسن سل تاثیرات مفید نامعلومی دارد و شخص واکسینه شده را برابر سایر بیماری‌ها نیز حفاظت می شود. این واکسن می‌تواند مانع بروز آسم و برخی بیماری‌های خود ایمنی شود.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس سوزاندن اجساد نحوه مقابله هند با کرونا

در

سوزاندن اجساد

نحوه مقابله هند با کرونا صدها هزار نفر آلوده در روز

افرادی که در سوزاندن جسد در دهلی نو قرار دارند با تجهیزات محافظتی با یکی از اعضای خانواده خود که بر اثر COVID-19 درگذشت خداحافظی می کنند. در ماه آوریل ، هند مجدداً مقام اول را در افزایش روزانه موارد ویروس کرونا بدست آورد. پیش از این ، این کشور در سپتامبر سال گذشته رتبه اول جهانی در این شاخص بود ، پس از آن روزانه بیش از 90 هزار مورد عفونت ثبت شد.

 

 

سوزاندن اجساد

 

اقوام و مقامات شهرداری مراسم نهایی را در مراسم تشییع جنازه قربانیان COVID-19 در حومه بمبئی انجام می دهند. به گفته تعدادی از کارشناسان ، اگر رشد شیوع در هند چنین سرعتی را حفظ کند ، تعداد روزانه موارد در این کشور در ماه مه ممکن است به نیم میلیون نفر برسد.

 

سوزاندن اجساد

 

مردی از کنار برج های تشییع جنازه در سوزاندن جنازه دهلی نو عبور می کند. تعداد مرگ و میر در این کشور همچنان رو به افزایش است. در تاریخ 25 آوریل ، مقامات روزانه 2،767 مورد مرگ را اعلام کردند که از زمان شروع شیوع بیماری همه گیر ، 192،311 مورد مرگ در هند را به همراه داشت.

 

 

سوزاندن اجساد

 

خاکسپاری اجساد قربانیان بیماری همه گیر. دولت هند برای مدت سه ماه عوارض گمرکی واردات واکسن ، تعدادی از داروها ، اکسیژن پزشکی و تجهیزات پزشکی مرتبط را لغو کرده است.

سوزاندن اجساد

 

برج های تشییع جنازه در بمبئی. اکنون هند از نظر تعداد مبتلایان در جهان بعد از ایالات متحده در رتبه دوم و از نظر تعداد مرگ در رتبه چهارم قرار

 

سوزاندن اجساد

 

قلمرو برای بیمارانی که بر اثر COVID-19 مردند ، به یک کوره مرده سوزی تبدیل شد. نخست وزیر نارندرا مودی در 24 آوریل ریاست جلسه اضطراری دولت را در مورد کمبود اکسیژن پزشکی ، داروها و تخت های رایگان در موسسات پزشکی کشور بر عهده گرفت.

 

سوزاندن اجساد

 

خط سوزاندن اجساد در دهلی نو. تعداد واکسیناسیون ویروس کرونا در جهان بیش از 1 میلیارد واکسن بوده است ، علاوه بر این ، بیش از نیمی از آنها در سه کشور ایالات متحده ، چین و هند است.

 

سوزاندن اجساد

 

سوزاندن دسته جمعی قربانیان بیماری همه گیر در پایتخت هند. در اوایل ماه فوریه ، افزایش روزانه تعداد افراد آلوده در کشور در سطح 10 هزار نفر حفظ شد ، اما از 22 آوریل ، هر روز بیش از 300 هزار مورد جدید در کشور ثبت شده است.

 

سوزاندن اجساد

 

در حال حاضر ، ساکنان هند حدود 141 میلیون دوز واکسن دریافت کرده اند ، اما محاسبه تعداد افراد واکسیناسیون شده غیرممکن است. در کل ، هشت واکسن ویروس کرونا در جهان در گردش خون وجود دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شایعه آهن ربا شدن بعد از واکسن کرونا

در

آهنربا

 

"من مطمئن هستم که شما تصاویر افرادی را که از این عکس ها استفاده کرده اند در سراسر اینترنت مشاهده کرده اید و اکنون آنها مغناطیسی شده اند." "آنها می توانند یک کلید روی پیشانی خود بگذارند ، می چسبد. آنها می توانند قاشق و چنگال را روی همه آنها بگذارند ، و می توانند بچسبند. زیرا اکنون ما فکر می کنیم که یک قطعه فلزی در بدن  وجود دارد."
 
این ادعاها بی اساس است. در Pfizer-BioNTech ، Moderna و Johnson & Johnson در هیچ یک از واکسن کرونا که برای استفاده اضطراری در ایالات متحده تأیید شده اند ، هیچ ماده فلزی وجود ندارد . سازمان غذا و دارو مواد تشکیل دهنده هر یک را به صورت آنلاین منتشر کرده است."این پروتئین و لیپیدها ، نمک ها ، آب و مواد شیمیایی هستند که PH را حفظ می کنند. در اصل همین است ، بنابراین این امکان وجود ندارد."
 

آیا واکسن زدن می تواند باعث مغناطیسی شدن شود

خیر. دریافت واکسن COVID-19 شما را مغناطیسی نخواهد کرد ، از جمله در محل واکسیناسیون که معمولاً بازوی شماست. واکسن های COVID-19 حاوی موادی نیستند که بتوانند یک میدان الکترومغناطیسی در محل تزریق خود تولید کنید. همه واکسنهای COVID-19 عاری از فلزات مانند آهن ، نیکل ، کبالت ، لیتیوم و آلیاژهای خاکی کمیاب و همچنین هرگونه محصول تولیدی مانند میکروالکترونیک ، الکترود ، نانولوله های کربنی ، علاوه بر این ، دوز معمول واکسن COVID-19 کمتر از یک میلی لیتر است که برای جذب آهن ربا به محل واکسیناسیون شما حتی اگر واکسن با فلز مغناطیسی پر شده باشد ، کافی نیست. "
 
فلوریان کرامر ، استاد واکسینولوژی در دانشکده پزشکی Icahn در نیویورک ، قبلا گفته بود که ادعاهای مربوط به مغناطیس واکسن "کاملاً بی معنی" است. 
 
کارشناسان دیگر به AFP Fact Check گفتند که اشیا فلزی بزرگ در فیلم ها و تصاویر مختلف آنلاین احتمالاً به دلایل دیگری می چسبند. به عنوان مثال می توانند روی آنها نوار چسب یا چسب دیگری داشته باشند. یا اینکه به نظر می رسد به دلیل چربی روی پوست یک فرد می چسبد.
 
این ادعا که واکسن های COVID-19 باعث واکنش مغناطیسی می شوند درست نیست. در واکسن ها هیچ فلز یا مواد مغناطیسی دیگری وجود ندارد که در افراد واکسینه شده واکنش مشابه ایجاد کند. ادعای مربوط به ریز تراشه یا ذرات دیگری که گفته می شود به همراه دوز واکسن به انسان تزریق می شود نیز بی اساس است.
 
شهروندان اینترنتی در حال پخش ویدئویی هستند که گفته می شود "خواص مغناطیسی واکسن" را اثبات می کند. یکی از فیلم های ویروسی نشان می دهد که یک زن یک شی گرد را - یک آهن ربا که خودش می گوید - به محل واکسیناسیون COVID-19  می چسباند. جسم به دست "می چسبد" و در حین حرکت همچنان نگه داشته می شود. زن با دست دیگر همین کار را می کند ، اما این بار "آهن ربا" به پوست نمی چسبد. "نانوذرات کنترل شده در واکسن؟
 
سازندگان ویدئوها ادعا می کنند واکسن فایزر Pfizer که گویا روز قبل واکسینه شده اند ، حاوی "عنصر مغناطیسی" ، ذرات نانو یا میکروچیپ است و گفته می شود واکنش "آهن ربا" در محل تزریق این فرضیه را اثبات می کند. . با این حال ، از فیلم مشخص نیست که آیا این افراد واقعاً واکسینه شده اند یا جسم گردی که روی پوست می گذارند آهن ربا است؟
 
StopFake.org بارها و بارها اطلاعات غلط مختلف مبنی بر اینکه واکسن COVID-19 شامل اجزای خطرناک مختلفی از جمله فلزات سنگین است را رد کرده است . لیست مواد تشکیل دهنده برای همه واکسن های ثبت شده COVID-19 در دسترس عموم است. واکسن های mRNA تولید شده توسط Pfizer-BioNTech و  واکسن مدرنا Moderna حاوی mRNA ، لیپیدها ، نمک ها ، قند و موادی هستند که سطح pH پایدار را حفظ می کنند. سخنگوی Pfizer در نامه ای به رویترز تأیید کرد که واکسن آنها فاقد فلز است و هنگام تزریق نمی تواند زیاد شود.
 
واکسن های جانسون و جانسون و AstraZeneca بر اساس ویروس آدنوویروس بیان کننده پروتئین SARS-CoV-2 هستند و همچنین حاوی اسیدهای آمینه ، آنتی اکسیدان ها ، اتانول ، امولسیون کننده ، قند و نمک هستند. علاوه بر این ، واکسن جانسون و جانسون حاوی کلرید منیزیم به عنوان ماده نگهدارنده است. با این حال ، اگرچه منیزیم یک فلز است ، اما مغناطیسی نیست. 
 
سخنگوی Pfizer  در اظهار نظری به رویترز توضیح داد که مقدار فلز برای جذب آهن ربا باید بسیار بیشتر از فلزی باشد که در دوز کمی از واکسن وجود دارد. مایکل کاوی ، استاد فیزیک در کالج ترینیتی دوبلین ، نیز به رویترز گفت: "شما برای جذب و پشتیبانی آهن ربا در محل تزریق به حدود یک گرم آهن نیاز خواهید داشت. و اگر  یک گرم آهن آنجا بود "احساس راحتی می کردید؟". 
 
این ادعا که یک آهن ربا می تواند یک ریز تراشه یا نانوذره دیگری را که ظاهرا همراه با دوز واکسن وارد بدن انسان شده است ، و فلزات را جذب کند بی اساس است. 
 
آهنربا
 
روز سه شنبه گذشته ، ده ها نفر در جلسه کمیته بهداشت کلیولند ، اوهایو ، برای بررسی لایحه ای در مجلس قانونگذاری که موجب تضعیف قوانین واکسیناسیون این ایالت می شود ، جمع شدند . سپس یک پزشک و "شاهد خبره" با یک ادعای عالی پیش قدم شدند: این عکس ها باعث مغناطیسی مردم شده و باعث می شود اجسام فلزی از پنی ها تا چنگال ها به بدن آنها بچسبد.
 
دکتر شری تنپنی ، پزشک پوکی استخوان گفت: "من مطمئن هستم که تصاویر افرادی را که این عکس ها را گرفته اند در سراسر اینترنت مشاهده کرده اید و اکنون آنها مغناطیسی شده اند." "آنها می توانند یک کلید بر روی پیشانی خود بگذارند. می چسبد آنها می توانند قاشق و چنگال را روی سر خود بگذارند و می توانند بچسبند. "
 
زنی که خود را یک پرستار معرفی می کرد با تلاش برای استفاده از بدن خودش و چسباندن کلید به سینه از شهادت تنپنی دفاع کرد. "برای من توضیح دهید که چرا کلید به من می چسبد. این به گردن من نیز می چسبد. ”” او در حالی که مرتباً می خواست کلید را به گردنش بچسباند ، گفت: "بله ، اگر کسی بتواند این موضوع را توضیح دهد ، عالی خواهد بود."
 
این فقط کلیولند نیست: فیلم ها و تصاویر افرادی که آهن ربا ها را بهبدن خود می چسبانند پس از ادعای بی گناهی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. کاربران TikTok حتی در یک "چالش آزمایش آهن ربا " شرکت می کنند که فیلم ها هزاران بازدید را به خود اختصاص داده اند.
 
آجی ستی ، استاد بیماری های عفونی دانشگاه مدیسون به Intelligencer گفت: "این غیرمسئولانه و سهل انگاری است." با این وجود این امر مانع از جلب توجه نظریه توطئه نشده است ، به طوری که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هفته گذشته یک بولتن منتشر کردند : "نه. دریافت واکسن COVID-19 شما را مغناطیسی نخواهد کرد ، از جمله در محل واکسیناسیون که معمولاً بازوی شماست ، زیرا واکسن فاقد "فلزاتی مانند آهن ، نیکل ، کبالت ، لیتیوم و آلیاژهای خاکی کمیاب است. به عنوان محصولات تولیدی مانند میکروالکترونیک ، الکترود ، نانولوله های کربنی و نیمه هادی های نانوسیم ”که می توانند یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد کنند.
 
دکتر توماس روسو ، رئیس بیماری های عفونی در دانشگاه بوفالو ، به Intelligencer گفت که نظریه توطئه احتمالاً از یک نظریه دیگر سرچشمه گرفته است: بیل گیتس ، میلیاردر مایکروسافت پشت یک طرح جهانی برای کاشت و ردیابی مخفیانه میلیاردها انسان از طریق واکسن است.
 
روسو گفت: "تمام اطلاعات نادرست در مورد واکسن ها که به طور خاص برای دلسرد کردن افراد از واکسیناسیون طراحی شده اند و ضرر دارند." "این از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اکنون به مرحله ای منتقل شده ایم که افراد بیشتر ریسک می کنند. متأسفانه ، من فکر می کنم بخشی از مردم ما ، نه بخاطر تقصیر خودشان ، بلکه توسط افرادی که این اطلاعات نادرست را منتشر می کنند ، سوء آگاهی دارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

در

 افرادی که هر روزه در معرض میکروبهای سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند پزشکان، مسئولین پرواز، معلمان یک یا دو چیز در مورد چگونگی سالم ماندن وقتی که کسی در اطراف آنها بیمار بوده است، را می دانند. پیشنهادات آنها همچنین می تواند به شما کمک کند.(سیارک
واکسن آنفوآنزا مهمترین چیزی است که شما می توانید برای جلوگیری از آنفوآنزا انجام دهید.
دستانتان را زیاد بشویید. مهم نیست در چه حوزه ای کار می کنید، اگر شما با افرادی که مسری یا واگیردار هستند، تماس داشته باشید، شما باید دستانتان را بارها و بارها بشویید، توصیه پزشکان این است:
دست های خود را تا آنجا که می توانید بشویید، و سپس مقداری بیشتر بخصوص پس از دیدار با کسی که بیمار است.
به نظر بسیار ساده می آید، اما آب و صابون همراهان ثابت پزشکان و پرستاران هستند. برای خلاص شدن کامل از شر ویروس ها از پوست تان، شما نیاز به مالیدن سخت به مدت 20 ثانیه یا بیشتر هستید. یک راه خوب برای زمانبندی آن برای خودتان، دوبار خواندن "تولدت مبارک" در حالیکه پشت دست تان، بین انگشتانتان، و زیر ناخنهایتان را می مالید، می باشد. مهم نیست که اگر آب گرم و یا سرد باشد  عمل مالیدن بسیار، بصورت فیزیکی میکروبها را از بین می برد. (سیارک
از محلول های حاوی الکل ضد عفونی کننده دست. استفاده کنید. اگر شما نمی توانید آب و صابون را تهیه کنید، ضد عفونی کننده می تواند میکروب های سرماخوردگی و آنفلوانزا را بکشد. (سیارک
ار نزدیکی با افرادی که بیمار هستند، ممانعت کنید. برای مثال، با آنها دست ندهید.
"پزشکان تمایل دارند که در مورد دست دادن بسیار محتاط باشند"پزشکان توضیح می دهید، 'برای جلوگیری از انتقال سرماخوردگی و آنفولانزا، من دست نمی دهم اما سلام! از ملاقات شما خوشبختم! آنها درک می کنند."
محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید. متخصص ماساژ درمانی Amanda Long از مشتریانش می خواهد در صورتیکه احساس بدی دارند در خانه بمانند. اما برای در امان ماندن، او دستگیره و سوئیچ برق را بین جلسات مطابق اصول بهداشتی پاکسازی می کند. این عملی است که او انجام آن را توصیه می کند.
"احتیاط بیش از حد من عواقبی به دنبال داشت،" Long می گوید. "وقتی در یک اداره بودم اغلب بیشتر بیمار می شدم، جائیکه افراد در ظروف آب نبات مشترک چنگ  انداخته و به طور کلی تماما در یک فضای شلوغ بدون توجه زیاد به میکروب، آمیخته شده اند. حالا که من روزها بیمار نمی شوم، اگر کار نکنم، به من پرداختی صورت نمی گیرد. و من می دانم شغل من شفا دادن است، نه انتقال یک سرماخوردگی یا آنفلوآنزا."

Eth یک پیراپزشک در فلوریدای جنوبی، می گوید، او روز خود را با تمیز کردن فضای کار خود با صابون های کشنده ویروس و میکروب، شروع می کنم.
"این ممکن است مانند زیاده روی به نظر برسد، اما این طور نیست  آن هشیاری است،" او می گوید. "این موضوع توجه به محیط زیست خود و فکر کردن است، 'چه چیزی می تواند آلوده شود؟ کل آن در یک قطره کوچک ناچیز حمل می شود. بر روی یک قطره چه چیزی می تواند وجود داشته باشد؟ و من میدانم قبل از اینکه به آنجا برسم کسی برای 12 ساعت در آمبولانسم بود هردو بیمار و بهیاران. ممکن است پیش از این تمیز به نظر آمده، اما ممکن است اینطور نباشد."
این همچنین موضوع متن است. هنگامی کهGeoghegan از نوبت کاری که چیزی زیادی در آن اتفاق نمی افتد، به خانه می رود او به فعالیت های عادی خود را شروع می کند. اگر روزش پر از بیماران مبتلا بوده باشد، او یک روال دیگری را دنبال می کند.
اگر من 10 نفر بیمار را امروز دیده باشم، که هشت تا از آنها علائم آنفلوانزا را داشته اند، من به احتمال زیاد لحظهای که به خانه میرسم، لباس کارم را درمی آورم، آن ها را میشویم و سریعا دوش می گیرم. زیرا شما هرگز درست نمی دانید،" او می گوید.
یک شیوه زندگی سالم را ادامه دهید. مراقبت از سلامتتان مهم است.
تمام چیزهایی که همه ما باید به صورت روزانه انجام دهیم را انجام دهید."HOVEN می گوید. "به اندازه کافی استراحت کنید که مردم آنرا دست کم می گیرند  تغذیه خوب داشته باشید، سیگار نکشید، و آلرژی خود را کنترل کنید، چرا که اگر آنها خارج از کنترل باشند، آنوقت درخت تنفسی فوقانی شما پیش از این ملتهب شده، که آنرا برای دریافت راحت ویروس مهیا می کند.(سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...