چگونه می توانم ابزار و فناوری را به کار ببرم

در


تحلیل گران مالی دارای سرعت عمل نیستند زیرا آن ها آغاز به استفاده از اکسل نموده اند.معماران دارای سرعت عمل نیستند زیرا آن ها از CAD استفاده می کنند.نویسندگان فنی سریع نیستند زیرا از برنامه پردازش کلمه استفاده می کنند.در این صنایع، فناوری جهت خودکار نمودن فرآیند تولید و ساده تر کردن زندگی توسعه یافت.

امروزه افراد حرفه ای می توانند بر صلاحیت های اصلی خود تمرکز نمایند و نه بر این موضوع که چگونه فناوری را جهت به دست آوردن آنچه که می خواهند پیچ بدهند.همان چیز در دنیای آموزش الکترونیک رخ می دهد. چند سال قبل، شما مجبور بودید اکثر برنامه های خود را سفارشی کنید، که پرهزینه و وقت گیر می باشد.همچنین این کار طراحی یادگیری را از دستان مدرسان خارج نموده و در دستان برنامه نویسان قرار می دهد.

امروزه، فناوری فرآیند تولید را خودکار می نماید.به جای محدود شدن به یک کشش و از قلم انداختن تعامل با توجه به منابع محدود برنامه نویسی، نرم افزار ساده به ما اجازه می دهد به راحتی ویرایش نموده و از تعاملات متعدد استفاده کنیم.این نرم افزار نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد و به شما اجازه می دهد تا بر ساخت بهترین محتوا و محیط یادگیری تمرکز نمائید.ابزار نسل بعدی قوی تر خواهند بود- به سادگی پاور پوینت با قابلیت نویسنده آگاه را در اختیار شما می گذارد.


فناوری مناسب برای من کدام است

ابزار نوشتاری با سرعت عمل بسیار بالا جهت انتخاب وجود دارند، برخی نسبت به دیگران راه حل های کامل تری دارند.در هیچ نرم افزاری تصمیم ندارم وارد جزئیات بشوم، اما در خصوص اینکه چگونه انتخاب کنم آنچه را که به درد شما خواهد خورد به چند نکته اشاره می کنم.در این نقطه واضح است که من توسط Articulate، شرکتی که ابزار نوشتاری آموزش الکترونیک سریع را می سازد استخدام شده ام.مرجع من و توصیه های نرم افزاری Articulate به صورت مغرضانه، و رک و پوست کنده قابل مشاهده می باشد.

پس از 15 سال توسعه دوره های آموزش الکترونیکی، من به گروه Articulate نمی پیوستم اگر اعتقاد نداشتم که ابزار برای آموزش الکترونیک بهترین بوده اند.بنابراین، عادلانه است که بگوئیم من متعصب هستم، اما تعصب من توسط اشتغال من به وجود نمی آید.دقیق تر است که بگوئیم اشتغال من توسط تعصب من به وجود آمده است.با ابزاری آغاز کنید که پاورپوینت را به کار می گیرد.

پاور پوینت برنامه بسیار منعطف می باشد و اکثر مردم به آن دسترسی دارند، و محصولات بسیاری وجود دارند که جهت ایجاد آموزش الکترونیکی مبتنی بر فلش از پاور پوینت استفاده می کنند. من با محصول جامع تری از قبیل ارائه کننده Articulate آغاز می کنم، که در اختیار شما راه حل نوشتاری کاملی می گذارد که اجازه می دهد فلش، برنامه صوتی، و تصویری را بیافزائید.

راز موجود دور شدن از نگاه پاورپوینت است.مثل یک بوم خالی رفتار کنید و می توانید برخی چیزهای خوب واقعی با آن انجام بدهید.در سال های اخیر، مایکروسافت انیمیشن های زیبا و مسیرهای حرکت افزود که به شما اجازه می دهد انواع انیمیشن هایی که با فلش می توانید بسازید را تقلید کنید.
یک ابزار آزمون دریافت کنید. آموزش الکترونیکی موثر به ارزیابی نیاز دارد، و بسیاری ابزار آزمون مشابه در بازار موجود هستند.آنچه که من دوست دارم مطلوبیت SCORM می باشد، توانایی جهت انتشار در فلش، و سهولت در استفاده.
برخی تعاملات را بیافزائید. اگر از ارائه کننده Articulate استفاده می کنید، می توانید فایل های مستقل فلش را بیافزائید.برنامه های مکمل وجود دارند که به شما اجازه می دهند به راحتی ایجاد کنید و تعاملات را در دوره خود رها کنید.برنامه ریزی کنید تا بیش از یک محصول بخرید. آن را همانند یک جعبه ابزار در نظر بگیرید.یک چکش، پیچ گوشتی، اره، و یک آچار دارید، و همگی آن ها دارای کار خاصی هستند.همچنین ابزار نوشتاری سریع دارای کار خاصی هستند.

برخی برنامه های کاربردی به صورت استودیو یا دنباله بسته بندی می شوند (از قبیل استودیو Articulate)، که عظیم است زیرا شما با یک قیمت مقرون به صرفه به کل جعبه ابزار دسترسی می یابید.تمامی این موارد به سهولت کیفیت در استفاده مربوط می شود. زمانی که شما یک نرم افزار را ارزیابی می کنید، همچنین می خواهید سهولت کلی استفاده را در نظر بگیرید،به همین دلیل است که من ابزار مبتنی بر پاورپوینت را دوست دارم.

آموزش استفاده از پاورپوینت نسبت به استفاده از فلش آسان تر می باشد، اما همچنین شما می خواهید مطمئن بشوید که دوره آموزش الکترونیکی با کیفیتی را به پایان می رسانید.خارج از محصول واقعی، به اعتبار توجه نکنید و شرکت هایی را انتخاب کنید که خدمات مشتری قابل توجه و جامعه کاربر فعالی را پیشنهاد می کنند.

خلاصه، نرم افزار مقدار زیادی کار برای شما انجام می دهد.با این حال، شما هنوز نیاز خواهید داشت تا مهارت های چند رسانه ای اصلی سرهم پیوسته را توسعه بدهید.این موضوع بدین معنی است که شما نیاز خواهید داشت که در خصوص فناوری گرافیکی، صوتی، و تصویری چیزی بدانید.

 

آینده آموزش و یادگیری در آموزش عالی

آموزش آنلاین
بسیاری از آینده نگران موافق هستند که آموزش آنلاین نوآوری مخری در آموزش عالی امروزه است (کریستنسن  و ایرینگ ،2011).نوآوری مخرب یک نوع نوآوری می باشد که به محصول ساده، مقرون به صرفه، و قابل دسترسی اجازه می دهد تا جایگزین محصولی بشود که پیچیده، گران قیمت و غیر قابل دسترسی است، حتی اگر کیفیت اولیه محصول جدید پائین تر باشد.نوآوری های مخرب منجر به سقوط بسیاری از شرکت های موفق می شوند که تاثیر بالقوه نوآوری را به رسمیت نشناخته اند.در میان دلایلی انتظار می رود که آموزش آنلاین در آموزش عالی امروزه آموزش و یادگیری را منتقل نماید  که عبارت است از:
• آموزش آنلاین نسبت به آموزش مبتنی بر کلاس درس ارزان تر می باشد زیرا نیاز به واحد فیزیکی ندارد.
• آموزش آنلاین در هر جای دنیا برای 24/7 یادگیرنده قابل دسترسی می باشد.
• آموزش آنلاین همچنین نیازهای منحصر به فرد نسل Net و انتظارات را به طرق متعدد بررسی می نماید.
طبق گزارش، تفاوت های کلاسی آموزش آنلاین در ایالات متحده، 2010 
• شصت و سه درصد از تمامی موسسات گزارش دهنده اعلام نموده اند که آموزش آنلاین یک بخش مهم از استراتژی بلند مدت موسسه آن ها می باشد.
• نرخ رشد 21 درصدی برای ثبت نام های آنلاین (5.6 میلیون در ترم پائیزه 2009) به مراتب بیش از رشد کمتر از دو درصدی کل جمعیت دانشجویان آموزش عالی می باشد.
• تقریبا 30 درصد از تمامی دانشجویان در آموزش عالی حداقل دارای یک دوره آنلاین هستند.
مطالعات دریافتند که کیفیت خروجی های دانشجو در کلاس های آنلاین قابل مقایسه با دوره های رو در رو می باشد (آلن و سیمن،2010؛ برینارد ، و ریچاردز ،2010؛ دزوبان  و موسکال ،2010).
مرکز تحصیلی 2010 برای مطالعه تحقیق کاربردی (ECAR) در خصوص دانشجویان دوره لیسانس و فن آوری اطلاعات دریافت که تقریبا 37000 دانشجو مورد مطالعه قرار گرفته اند، 90.3 درصد از یک دوره یا سیستم مدیریت یادگیری استفاده نموده اند و 35.2 درصد استفاده  روزانه دارند (اسمیت  و کارسو ،2010، صفحه 15).
کتاب های الکترونیکی
انتظار می رود رشد فروش کتاب های دیجیتال در سال های آینده به طور چشمگیری افزایش بیاید، تقویت شده است توسط (رینولدز  و لوف ،2010، صفحه 1):
• افزایش رشد آموزش آنلاین
• افزایش منابع آموزشی و کاربرد آن ها
• گسترش و محبوبیت دستگاه های الکترونیکی و سیستم های عامل
انتظار می رود همچنین این رشد فرصت هایی برای ناشران جدید ایجاد نماید تا وارد بازار کتاب درسی شوند و به اجرای رسمی منابع آموزشی باز سرعت ببخشند جهت تکمیل نمودن محتوای دیجیتالی.(صفحه 11).
مفاهیم، روندها، کاربردهای آموزش آنلاین
تست ها و آزمون های آنلاین
با توجه به این واقعیت که آموزش الکترونیکی دارای عنصر حضور فیزیکی، آزمون ها و تست ها نمی باشد هنوز بخش مهمی از فرآیند آموزشی را تشکیل می دهد.از طریق تست ها و آزمون های آنلاین یک معلم قادر است پیشرفت دانش آموزان را ردیابی نموده و اثربخشی برنامه درسی را ارزیابی نماید، در حالی که در همان زمان دانش آموزان توانایی ردیابی پیشرفت خود را دارند و بنابراین مهارت های خود را توسعه می دهند.
 

کار کمتری انجام می گیرد

مدرسه را به یاد بیاورید، زمانی که آزمون ها یک ساعت طول می کشیدند و معلم معمولا مجبور بود تا دیر وقت جهت نمره دادن به آن ها در مدرسه بماند و سپس بازخورد دقیق برای هر کدام از دانش آموزان بنویسد؟
قبلا به این موضوع پرداختیم که چگونه آموزش الکترونیکی نیاز به انجام آزمون را در یک ساعت مشخص کاهش می دهد، اما همچنین آزمون را به کاری بی دردسر تبدیل می نماید در حالی که اصلاحات توسط یک LMS به صورت خودکار انجام می شوند.در موارد آزمون های "سوال انشایی"، سیستم های آموزش الکترونیکی معمولا با ابزار ردیابی کلمه مجهز می شوند که درجه آن ها بستگی دارد به اینکه در مقالات چه چیزی بیان شده است.این سیستم یک سیستم شاهد بر جهل نیست اما کمک می نماید تا در مقایسه با جلسات نمره دهی طولانی مدت زمان را ذخیره کنیم.
 

آزمون های منحصر به فرد

تست و آزمون در یک LMS با تصادفی نمودن ترتیب سوال و جواب  می تواند منحصر به فرد بشود.به خصوص مفید است زمانی که یادگیرنده مجبور است مجددا یک آزمون را انجام بدهد که قبلا عملکرد ضعیفی داشته است بنابراین آزمون توسط حافظه تکمیل نمی گردد، بلکه در عوض در حقیقت با فکر کردن از طریق راه حل درست یک بار دیگر تکمیل می شود.این ویژگی همچنین برای ایجاد تنوع بیشتر با استفاده از تعداد بسیاری از سوالات که توسط آن ها آزمون انجام می گیرد مفید می باشد ، نه بازیافت سوالات یکسان بارها و بارها.
 

آموزش الکترونیکی سریع در فرآیند توسعه دوره

در اصل، آموزش الکترونیکی سریع، یک فرآیند سریع تر در خصوص طراحی و توسعه دوره های یادگیری آنلاین می باشد.به جای صرف نمودن ماه ها یا حتی سال ها جهت توسعه یک دوره، آموزش الکترونیکی سریع به سازندگان اجازه می دهد تا دروس و محتوا را در عرض روزها یا هفته ها تدوین نمایند.به طور معمول، این کار از طریق پاورپوینت یا فیلم های نقل قول شده انجام می گیرد که جهت توزیع سریع و راحت اطلاعات برای دانش آموزان طراحی می شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سئو مقدماتی: آموزش سئو برای مبتدیان، بهینه سازی نتایج در موتور جستجو

در

در این مقاله با موارد زیر آشنا خواهید شد

  1. سئو چیست؟ چرا سئو مهم است؟
  2. هدف گذاری کلمات کلیدی
  3. بهینه سازی صفحات
  4. معماری اطلاعات
  5. نحوه بازاریابی محتوی
  6. مشکلات متداول سئو
  7. روش بررسی نتایج

 

سئو چیست؟ چرا سئو مهم است؟

اگر تابحال در مورد سئو چیزی نشنیده اید و یا در مورد سئو آموزش ندیده اید، حتما مقاله ویکیپدیا یا ترجمه آن (سئو چیست؟) را مطالعه فرمایید. البته دانستن تعریف سئو seo کمک زیادی به پیاده سازی روش های بهینه سازی سایت ها برای بهتر دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو نمی کند. برای شروع به پرسش های زیر توجه فرمایید.

  • چگونه وب سایت شخصی یا وب سایت شرکت را بهینه سازی کنیم؟
  • چقدر زمان برای سئو نیاز است؟
  • چگونه نصیحت های خوب، بد و خطرناک در مورد سئو را تفکیک کنیم؟

 

چرا به سئو اهمیت دهیم؟

تنها روش پیدا کردن هر چیزی در اینترنت استفاده از موتورهای جستجو است. این جستجو ها علاوه بر ایجاد ترافیک روی سایت شما، کاربرهایی با قصد و هدف مشخصی را به سایت شما هدایت خواهد کرد. شما می توانید با این هدف گذاری اقدام به فروش محصولات خود کنید. فرض کنید فروشنده یک نرم افزار هستید، یک تابلو تبلیغاتی اجاره کرده اید و تمامی افرادی که در محله هستند شما را می بینند(بدون توجه به اینکه علاقه ای به محصول نرم افزار شما داشته باشند)، در اینترنت هر شخصی از هر کجای دنیا ممکن است با جستجوی "محصول نرم افزار" به سایت شما برسد.

 

چقدر ترافیک از موتورهای جستجو به سایت شما خواهند آمد؟

توجه کنید که گوگل به تنهایی مسئول بیشترین جستجو در اینترنت است. طبق گزارش سایت comscore.com گوگل 64.5% جستجو ها را به خود اختصاص داده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تایپ کاراکتر ویژه در کیبورد

در

در پست  قبل با 30 شکل زیبا که با ترکیب همزمان کلید Alt و اعداد سمت راست کیبورد از یک تا عدد سی آشنا شدید ، اما در این پست  آموزش ورد شما را با تایپ کاراکتر های ویژه و برخی از رایج‌ترین کدها برای نوشتن نمادهای خاص  مثل  علامت یورو  ، نماد کپی‌رایت ©، نماد برند تجاری ثبت شده ® و ... توسط کیبورد آشنا می کنیم.

 

Word-2019-Symbol-Dialog-Box-Special-Characters-Tab_v2.jpg

تایپ کاراکتر های ویژه در برنامه آموزش ورد، آموزش word


- کلید Num Lock در سمت راست کیبورد روشن باشد اعداد از این قسمت باید تایپ شوند.
- همزمان کلید Alt سمت چپ را فشار داده ، پایین نگه‌دارید و کدهای زیر را وارد کنید ، نتیجه را ببینید. 

تایپ واحد پول

علامت یورو در کیبورد 

 € علامت چیست 

€ یورو: Alt+0128

تایپ علامت سنت  در کیبورد

¢ سنت (یک صدم دلار): Alt+0162

 

علامت پوند در کیبورد

تایپ علامت پوند روی کیبورد : £ پوند: Alt+0163


تایپ علامت ین در کیبورد

¥ ین ژاپن: Alt+0165

علامت دلار در کیبورد 

 Shift + 4 را  با هه فشار دهید $

تایپ نماد محاسباتی

× ضرب: Alt+0215
÷ تقسیم: Alt+0247
° درجه: Alt+0176
± جمع/تفریق: Alt+0177

 

علامت نامساوی در ورد

  Alt+8800

 

√ رادیکال: Alt+08730

علامت میکرو در کیبورد 

علامت میکرو در ورد

µ میکرو: Alt+0181

علامت دلتا در ورد

  ∆ دلتا: Alt+08710

تایپ نمادهای کسری

¼: Alt+0188
½: Alt+0189
¾: Alt+0190

تایپ نمادهای عمومی

© کپی‌رایت: Alt+0169
® علامت ثبت‌شده: Alt+0174
™ نشان تجاری: Alt+0153
¡ علامت تعجب وارونه: Alt+0161
¿ علامت سوال وارونه: Alt+0191

نکته: برای نوشتن این نمادها باید کیبوردی مجهز به بخش اعداد (Number Pad) باشد.

شما می‌توانید هر کد دیگری را که تمایل دارید با کلید Alt ترکیب کنید تا به حرف یا نمادی که به آن کد اختصاص یافته دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار ورد (به انگلیسی: Microsoft word) یکی از نرم افزارهای مجموعه ی نرم افزاری آفیس است که توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده و به روز می شود.

€ علامت چیست 

€ علامت یورو است برای اطلاعات بیشتر به  علامت یورو مراجعه کنید.

 


کاراکتر ویژه در کیبورد را با استفاده از جعبه گفتگوی Symbol وارد کنید

با استفاده از کادر محاوره ای Symbol می توان همه بیست و هفت نویسه خاص را وارد کرد.

1- مکان نما را در جایی قرار دهید که کاراکتر ویژه در متن شما درج شود.

2. زبانه Insert را در نوار انتخاب کنید.

  مرحله 2 نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از Symbol Dialog Box

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 1. قرار دادن برگه


3. Symbols را در گروه Symbols انتخاب کنید .

مرحله 3 نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از جعبه گفتگوی Symbol

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 2. گروه نمادها


4- More Symbols را از فهرست گشودنی انتخاب کنید.

 مرحله 4 نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از Symbol Dialog Box

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 3. گزینه Symbols بیشتر


5- در کادر محاوره ای Symbol ، تب Special Character را انتخاب کنید.

 مرحله 5 نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از جعبه گفتگوی Symbol

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 4. برگه نویسه های ویژه در کادر محاوره ای Symbol


6. کاراکتر ویژه مورد نیاز خود را از فهرست Character انتخاب کنید.

 مرحله 6 نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از جعبه گفتگوی Symbol

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 5. منوی کاراکتر


7. دکمه Insert را برای درج کاراکتر خاص انتخاب کنید .

مرحله 7 در نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از جعبه گفتگوی Symbol

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 6. دکمه درج


8- دکمه بستن را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Symbol بسته شود.

  مرحله 8 در نحوه وارد کردن نویسه های خاص در Microsoft Word با استفاده از Symbol Dialog Box

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 7. دکمه بستن


نکته حرفه ای: اگر کادر محاوره ای Symbol دید شما را از شخصیت ویژه وارد شده شما مسدود می کند ، بر روی فلش ماوس خود در بالاترین قسمت کادر گفتگو کلیک راست کرده تا آن را بگیرید و سپس آن را به مکان دیگری از صفحه خود منتقل کنید.

 

کاراکتر ویژه در کیبورد
شکل 8. منطقه سربرگ جعبه گفتگوی Symbol


تایپ کاراکتر ویژه در کیبورد با استفاده از میانبرهای صفحه کلید وارد کنید

سیزده نویسه خاص را می توان با میانبرهای صفحه کلید از پیش تعیین شده وارد کرد.

لطفاً توجه داشته باشید که میانبرهای نشان داده شده در زیر برای نقل قول Double Opening و Double Closing Quote متفاوت از آنچه در جعبه محاوره نماد Word نشان داده شده است (که ممکن است غلط نویسی باشد زیرا عملکرد آنها در حد مورد نظر نیست).

1. مکان نما را در جایی قرار دهید که کاراکتر ویژه در آن درج شود.

2. ترکیب کلید مناسب را روی صفحه کلید خود انتخاب کنید.

 

Em Dash:  Alt + Ctrl + Num –
(Alt plus Ctrl plus the minus sign on the number pad)

En Dash:  Ctrl + Num –
(Ctrl plus the minus sign on the number pad)

Nonbreaking Hyphen:  Ctrl + Shift + _
(Ctrl plus Shift plus underscore)

Optional Hyphen:  Ctrl + –
(Ctrl plus hyphen)

Nonbreaking Space:  Ctrl + Shift + Spacebar

Copyright:  Alt + Ctrl + C

Registered:  Alt + Ctrl + R

Trademark:  Alt + Ctrl + T

Ellipsis:  Alt + Ctrl + .
(Alt plus Ctrl plus period)

Single Opening Quote:  Ctrl + `,`
(Ctrl plus two grave accents)

Single Closing Quote:  Ctrl + ‘,’
(Ctrl plus two single quotation marks)

Double Opening Quote:  Ctrl + ` , Shift + ‘
(Ctrl plus one grave accent followed by Shift plus one single quotation mark)

Double Closing Quote:  Ctrl + ‘, Shift + ‘
(Ctrl plus one single quotation mark followed by Shift plus one single quotation mark)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاشت گجت در بدن

در

یادش بخیر ، زمانی در فیلم ها و کارتون ها شخصیت هایی را می دیدم که قطعه ای در بدنشان کار گذاشته شده بود که آنها را مافوق بشر می کرد و آن قهرمانان رابه رویای دست نیافتنی خیلی از ما ها تبدیل کرده بود .از خود می پرسیدیم  چگونه می توان بینایی  مرد شش میلیون دلاری یا سرعت دویدن و پرش هایی به آن ارتفاع و یا زور بازوی او را داشته باشیم. بله ، به نظر غیر ممکن می آمد اما امروزه همه این ها به حقیقت پیوسته است ، با گجت هایی که در بدن انسان کاشته می شود وباعث توانایی های خاصی می گردند .در این مقاله ۸ قطعه گجت زیستی پرکاربرد معرفی شده است.

 ۱) کاشت گجتی که آزمایش خون را برای شما انجام می دهد


 اینقطعه قابل کاشتن ۵ سنسور و یک فرستنده دارد. هر کدام ازسنسور ها برای بررسی یک ماده  مثلا ATP, گلوکز, لاکتیت و….در بدن می باشد. این قطعه از طریق پوست و بوسیله ی یک باتری خارجی شارژ میگردد.این قطعه بزودی آزمایش خون را برای شما انجام می دهد و نیازی به دادن خون و زدن آمپول پیدا نمی کنید. 

این قطعه خون  فرد را بررسی می کند و اطلاعات را بوسیله  بلوتوث به قطعه ی خارجی می فرستد.یا اطلاعات بررسی شده را برای یک دکتر از طریق شبکه ی سلولیمی فرستد . این قظعه هنوز در مراحل اولیه است اما طی چندین سال کامل می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

 ۲) قطعهی برای کسانی که کوری رنگ دارند               


افرادی هستند که با بیماری کوررنگی مطلق به دنیا می آیند یعنی قادر به تشخیص  هیچ رنگی نمی باشند مثل هنرمندی به نام نیل هاربینسون که برای درک بهتر از رنگ ها آزمایش هایی انجام داد. بلاخره  او و تیمش با استفاده از یک دوربین که به یک کلاه وصل شده بود و رنگها را به صورت ارتعاشات انتقال می داد قادر به تشخیص رنگها شد.

هاربینسون با جاسازی  گیرنده این وسیله در کوله پشتی  به وسیله ی یک هدفون به فرکانس هایی که  هر نوع رنگ را مشخص می نمود گوش کرده و قادر به تشخیص آن رنگ می شد.

 او باکاشتن این گیرنده در استخوان پشت سرخود و دریافت فرکانس ارسال شده توسط دوربین ، رنگ ها را تشخیص می داد . هاربینسون درعکس پاسپورت خود نیز این کلاه را بر سر گذاشته است. 

۳) سایبورگ چشم

 راب اسپنر فیلم سازی که علاقه مندبه فیلم برداری  تصاویراز زاویه ی چشم بود به همراه تیمی از مهندسین و شرکتی که در زمینه ی طراحی فرکانس های رادیویی بی سیم تخصص داشتند ( RF Links) دوربین مینیاتوری و فرستنده ی فرکانس های رادیویی را در چشم مصنوعی خود که در کودکی آن را از دست داده بودکار گذاشت.  این فیلم برداری اولین نمای POV در دنیا می باشد.

۴) سنسوربرای نمایش جهت شمال

 

 به سفارش شرکت سازنده قطعه نمایش جهت شمال روی سطح پوست وبالای قفسه ی سینه کار گذاشته می شود.در صورتی که به سمت مغناظیس شمال قرار بگیرید ویبره آرامی دارد. با تولید انبوه این قطعه بزودی قطب نماها  حذف می شوند.

 ۵) آهنربای زیستی

 این وسیله از یک صفحه و یک آهنربای استوانه ای تشکیل شده است.

 برای تحریک پایانه های عصبی لامسه  در کف دست و یا در سر انگشتان کار گذاشته می شود و آهن ربای استوانه ای برای برداشتن اشیا تعبیه شده است. 

۶) برچسب های NFC و RFID 

این تراشه ها  جایگزین کلید و رمز های عبور شما می شوند و با استفاده از آن قادر به روشن کردن ماشین , باز کردن در و استفاده از ابزارهای هوشمند می شویم.

 ۷) کاشت CIR‌CADIA 1.0

با این دستگاه می توانید دمای اندازه گیری نمایید.اولین بار در سال ۲۰۱۳ بن  تیم  گجت Circadia 1.0 را بدون کمک پزشک داخل دست خود کاشت  که باعث برآمدگی قابل توجهی در قسمت ساعد دست او شده بود .بن تیم سعی دارد نسخه کوچکتری از این دستگاه را تولید نماید.

 ۸) لومینس‌انس زیستی

این قطعه ی زیستی شبیه به یک ستاره ی قطبی در بدن عمل می کند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

آموزش ورد نصب و معرفی word

در

آموزش ورد نصب و معرفی word 

نکته مهم در این مقاله نرم افزار کاربردی مایکروسافت آفیس است. در مجموعه مایکروسافت آفیس نرم افزار های مختلفی ازجمله: ورد word، اکسل ( excel )، پاورپوینت ( power point )، اکسس ( access )، آوت لوک ( outlook )، وان نوت ( one note )، پابلیشر ( publisher ) و ... وجود دارد. در این قسمت تمرکز ما بر روی نرم افزار واژه پرداز ورد word است. با استفاده از نرم افزار ورد می توان فایل های متنی ساخت و یا آن را اصلاح کرد می توان به آن عکس، جدول، نمودار، فرمول یا هرچیز دیگری را اضافه کرد و همچنین آن را به صورت های مختلف مانند داکیومنت یا پی دی اف و ... ذخیره کرد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

 

نرم افزار ورد word از مجموعه نرم افزار های آفیس محصول شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت یک شرکت تکنولوژی چند ملیتی آمریکایی است. این شرکت در کار ساخت، توسعه، قرارداد استفاده نرم افزار، پشتیبانی و فروش نرم افزار های کامپیوتری، وسایل الکترونیکی و کامپیوتر های شخصی و خدماتی دیگر می باشد. بهترین محصولات مشهور این شرکت شامل ویندوز در زمینه سیستم عامل و در زمینه نرم افزار های کاربردی مایکروسافت آفیس، اینترنت اکسپلورر و چندین نرم افزار دیگر می باشد.

سیستم عامل ویندوز یک سیستم عامل بسیار معروف مبتنی بر متن و گرافیک است و شاید به دلیل استفاده آسان بسیاری از کاربران کامپیوتر به این سیستم عامل رو می آورند.

انواع مختلف نرم افزار مایکروسافت آفیس:

آفیس برای سیستم عامل های مختلف مانند: ویندوز، مک، اندروید و آی اُ اس در ورژن های مختلف وجود دارد که می توانید از هر کدام از ورژن های آن باتوجه به سیستم عامل خود استفاده کنید. البته توصیه می شود از جدیدترین ورژن استفاده کنید زیرا به روزتر، دارای باگ کمتر، دارای امکانات بیشتر است.

انواع ورژن های آفیس برای مک:

برای سیستم عامل مک ورژن های زیر وجود دارد:

مک اُ اِس کلاسیک: ورژن 3.0 ، ورژن 4.0 ،  Macintosh Edition98 ، ورژن 2001

مک اُ اِس: v.x ، ورژن 2004 ، ورژن 2008 ، ورژن 2011 ، ورژن 2016

برای سیستم عامل اندروید و آی اُ اِس هم نرم افزار مایکروسافت آفیس وجود دارد و در نهایت برای ویندوز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورژن 3.x ، ورژن 4.x ، ورژن 95 ، ورژن 97 ، ورژن 2000 ، ورژن xp ، ورژن 2003 ، ورژن 2007 ، ورژن 2010 ، ورژن 2013 ، ورژن  2016 

نصب نرم افزار آفیس در ویندوز:

قبل از هر چیز نسخه خام نرم افزار را از یکی از سایت های ایرانی دانلود کرده و اگر فایل به صورت rar یا zip بود آن را اکسترکت کرده و شروع به نصب نرم افزار کنید. نصب نرم افزار کار سختی نیست و نیاز به توضیح ندارد فقط کافی است که ادامه را بزنید و پیش بروید. وقتی نصب نرم افزار تمام شد یادتان باشد آن را اجرا نکنید. ابتدا فایل فعال سازی را اجرا کنید و سپس به سراغ اجرای نرم افزار ها بروید.(سیارک)

دسترسی به نرم افزار ورد:

در ویندوز های مختلف راه دسترسی به نرم افزار ورد ممکن است کمی متفاوت باشد. در ویندوز اکس پی و 7 ابتدا به استارت بروید، به قسمت همه برنامه ها ( all program ) رفته و در آن جا پوشه Microsoft Office  را بیابید، آن را باز کنید در زیر شاخه آن می توانید نرم افزار ورد را بیابید که با دو بار کلیک بر روی آن باز می شود.

در ویندوز 8 نیز می توانید ورد را در میان برنامه ها بیابید و با دو کلیک پشت سر هم اجرا کنید.

 

در هر صورت پس از اجرای نرم افزار به صفحه زیر راهنمایی می شوید.

 

در سمت چپ صفحه کارهای قبلی شما نشان داده شده است که در صورت کلیک بر روی هر یک از آنها باز می شود. در اول دفعه اجرا نرم افزار این لیست خالی است چون شما هنوز کاری را انجام نداده اید و ذخیره نکرده اید. در سمت راست چندین قالب وجود دارد که شما می توانید از این قالب های پیشفرض استفاده کنید. در بالا سمت راست یک لینک قرار داردکه شما sign in  یا وارد حساب کاربریتان می کند.

 

توصیه می شود اگر از نرم افزار های کرک شده استفاده می کنید از این مورد استفاده ننمایید. در زیر آن لینکی تحت عنوان یادگیری بیشتر وجود دارد که شما را راهنمایی می کندو در وسط صفحه در بالا می توانید از قالب های آنلاین تقسیم بندی شده تحت عنوان های مختلف مانند: کار، شخصی، آموزش و ... استفاده کنید و یا قالب مورد نظر خود را جست و جو کنید و بیابید. اگر یک صفحه بدون قالب می خواهید تا آن را به دلخواه خودتان طراحی کنید بر روی blanck document کلیک کنید تا وارد لایه زیر شوید.

 

در این لایه عمده ترن کار ما با سه قسمت مشخص شده است که آنها را معرفی می کنم . مورد اول نوار عنوان است که همان گونه که در عکس مشخص است نام سندی که داریم بر روی آن کار می کنیم به نام داکیومنت 2 ( document2 ) و در جلو آن نام نرم افزار یعنی ورد word نوشته شده است. در سمت راست نوار عنوان آیکن هایی که د راغلب پنجره ها وجود دارد تعبیه شده است که مطمئنا با آنها آشنا هستید و کارشان بستن نرم افزار، کوچک کردن پنجره یا فرستادن به نوار وظیفه است.

 

در سمت چپ ورد word نیز آیکن هایی وجود دارد که می توانید به دلخواه خود آنها را از طریق فلش رو به پایین تغییر دهید. البته آیکن ورد ثابت است و با کلیک بر روی آن گزینه های بازیابی، بستن، سایز و ... در اختیارتان قرار می گیرد. در زیر نوار عنوان مورد دوم یعنی تب ها یا سر برگ ها قرار داد. و مورد سوم که در زیر سربرگ ها است ریبون یا قسمت ابزار ها است. توجه کنید که با تغییر هر سربرگ ابزار های مربوط به آن سربرگ در ریبون باز می شود. به دو تصویر زیر دقت کنید.(سیارک)

 

در هر ریبون از ورد word  نیز ابزار ها به گروه های کوچک تر تقسیم می شوند. به عنوان مثال در سربرگ HOME گروه های کلیپ بورد، فونت، پاراگراف، استایل و ادیت یا اصلاح کردن وجود دارد. این گروه ها و ابزار ها از سربرگی به سربرگ دیگر متغیر است. در زیر این دو مجموعه خط کش وجود دارد که در زیر ریبون و سمت چپ صفحه قرار دارد که می توانید آن را کنار بگذارید.در نهایت در وسط صفحه نیز محیط کار شما قرار دارد. جایی که به دلخواه خود با استفاده از ابزار های مختلف مقاله، کتاب، نامه، مجله یا هر چیزی را می نویسید و اصلاح می کنید.

در قسمت پایین صفحه ورد word نیز نواری قرار دارد که بزرگنمایی صفحه، انواع مختلف از روش های نمایش صفحه در سمت راست این نوار و د رسمت چپ آن تعداد کلمات تایپ شده و تعداد صفحه و زبان نوشتن نمایش داده می شود. در زیر این نوار نیز تسک بار قرار دارد.

شما تا کنون به صورت مقدماتی با مایکروسافت آفیس، دانلود، نصب و محیط کار ورد word آشنا شده اید از این پس نیز می توانید با کمی مطالعه کار با ورد را فرا بگیرید و به راحتی از آن استفاده کنید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری تشخیص چهره در چین

در

چین هر چه بیشتر فناوری تشخیص چهره را به کار می گیرد، از خرید مرغ سوخاری (KFC) تا دریافت کارت پرواز.
این سیستم که در چین "با لبخند بپرداز" نام گرفته با تشخیص چهره افراد و تطبیق آن با چهره ثبت شده، آن‌ها را از دست در جیب کردن برای پرداخت پول یا استفاده از کارت خرید خلاص می کند.
اکنون در فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در هانگ‌ژو در شرق چین مشتریان پس از اینکه سفارش خرید خود را به ماشین می‌دهند با استفاده از فناوری تشخیص چهره و وارد کردن یک شماره موبایل پول آن را هم می‌پردازند. (سیارک)
ماشین دریافت سفارش و پرداخت به دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص زنده بودن صاحب عکس مجهز است، چهره فرد را با چهره‌ای که هنگام ثبت نام و دریافت کارت اعتباری یا کارت خرید ثبت شده مقایسه کرده و سپس مشتری با وارد کردن یک شماره موبایل پرداخت را انجام می‌دهد. به این ترتیب مانع از تقلب برخی افراد می‌شود که ممکن است از عکس یا ویدئوی دیگران استفاده کنند.
یوم چاینا شرکتی که فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی را در چین اداره می‌کند - در کنار بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری- مدعی است که برای اولین بار در دنیا از این فناوری برای پرداخت پول مرغ سوخاری استفاده شده است.
یوم چاینا این طرح را همکاری شرکت پرداخت با موبایل چین که الی‌پی نام دارد اجرا کرده است.
چین حتی برای جلوگیری از سرقت دستمال توالت در معبد تاریخی آسمان در پکن از این فناوری استفاده کرده است.
فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم هر چه بیشتر به سمت استفاده از فناوری می روند و اکنون خطوط هوایی چین جنوبی برای اولین بار با استفاده از آن کارت پرواز مسافران را صادر می کند.
اخیرا در شهر چینگ‌دائو که آبجوی معروف چین را تولید می‌کنند، ۲۵ مظنون که در جشنواره آبجو شرکت کرده بودند با استفاده از فناوری تشخیص چهره دستگیر شدند.
هجده دوربین که در چهار ورودی جشنواره کار گذاشته شده بودند در کمتر از یک ثانیه این ۲۵ نفر را شناسایی کردند. تعدادی از کسانی هم سابقه اعتیاد داشتند شناسایی شدند و از ورود آنها به جشنواره ممانعت شد. (سیارک)
پلیس چینگ‌دائو می‌گوید دقت این سیستم ۹۸.۱ درصد است و اگر چهره کسی در بانک اطلاعاتی پلیس موجود باشد بلافاصله هشدار می‌دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...