باریک ترین تلویزیون به ضخامت یک کارت اعتباری

در

 شایعاتی مبنی بر معرفی تلویزیون های Wallpaper TV  توسط شرکت ال جی، بزرگترین تولید کننده پنل های OLED در جهان، به ضخامت یک کارت اعتباری در نمایشگاه CES 2016 رواج پیدا کرده است ، این نمایشگرها علاوه بر ویژگی تلویزیون، می توانند در مصارف آموزشی و تجاری نیز مورد بهره برداری قرار گیرندهنوز به طور رسمی رونمایی نگردیده و وارد بازار نشده اند.

امادرآخرین اخبار بدست آمده از کمپانی کره ای LG ظاهرا تلویزیون های Wallpaper TV در نمایشگاه CES 2017 معرفی و حتی به بازارهای خرید و فروش وارد می شوندد. نام تلویزیون  آماده عرضه به بازارW7 است.


تلویزیون های Wallpaper TV به ضخامت یک کارت اعتباری می باشند و توسط آهن رباهایی که در اطراف آن تعبیه شده ، به یک براکت دیواری متصل می شوند.

نسخه 55 اینچی آن نزدیک به 1 میلی متر ضخامت و 2 کیلوگرم وزن می باشد.  ال جی تولید مدل های 65 و 75 اینچی را در برنامه تولید خود دارد.برای مشخصات فنی و قیمت تلویزیون های W7 تا نمایشگاه CES 2017 منتظر بمانیم.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۷عالی بود اگر قیمت و روش خرید و ثبت سفارش هم ارائه می کردید خیلی بهتر بود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۵عالی بود.باز بیشتر توضیح داده شود عالی تر میشود.

در ادامه بخوانید...

مواردی که هنگام خرید تلویزیون 4K Ultra-HD نیاز به دانستن آنها دارید

در

در این پست مواردی که نیاز دارید تا راجع به خرید تلویزیون 4K Ultra-HD بدانید، آورده می شود.
خریدکنندگان از حراج جشنواره ها مراقب باشند: امکان دارد امسال معاملات بسیار خوبی برای مجموعه تلویزیون های 4K Ultra-HD وجود داشته باشد امادر صورتی که مراقب باشید وگرنه امکان ندارد خصوصیاتی که در یک ultra-HD واقعی بدنبالش هستید را در آنها پیدا کنید.  (سیارک
امروزه خرید تلویزیون پیچیده تر از همه چیز شده است و اگر می خواهید معامله خوبی داشته باشید (برای مثال تلویزیونی بخرید که خصوصیات خوبی داشته باشد) مطلب  این پست را بخوانید.
در اینجا مواردی آورده می شود که بهنگام خرید 4K TV از بازار حراج جشنواره ها نیاز به دانستن آنها دارید:


1. اطمینان حاصل کنید که واقعا 4K می خرید

4K یا اولترا HD رزولوشنی حدود چهار برابر 1080p (HD) TV دارد. اسکرین رزولوشن آن 2160×3840 یا p2160 در مقابل اسکرین رزولوشنی است که هنوز هم اکثر تلویزیون ها دارند و حدود p1080×1920 است. تلویزیون 4K حدود 8 میلیون پیکسل را نمایش می دهد.  
این موجب می شود تا تصویر واضح تر شود به خصوص زمانی که در صفحات بزرگتر استفاده می گردد. این تفاوت در تغییر «چگونگی» تعریف استاندارد برای کیفیت های بالاتر نیست اما چنین خصوصیتی وجود دارد. و در 4K اینکه رسانه های بیشتری منتشر شود بسیار مهم است. مدلهای جدید 4K، Xbox One مایکروسافت و کنسولهای پلی استیشن 4 ویدئویی سونی، را پشتیبانی می کنند و سایتهایی از جمله Netflix و YouTube در بسیاری از 4Kها در دسترس می باشند. وقتی به تلویزیون نزدیک تر می نشینید، 4K همه جانبه تر و واضح تر می شود.
در ازدحام معاملات روزهای تعطیل، معاملات بزرگ زیادی برای تلویزیون های 4K و 1080p خواهید دید. امکان دارد به دنبال معامله ای ارزانتر باشید. در این صورت دو بار تلویزیون را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که واقعا یک تلویزیون 4K خرید می کنید. چیزهایی که در بازار بفروش می رسند یا در انبارها نگه داری می شوند امکان دارد چیزی شبیه سازی شده باشد. مواضب باشید در حالی که به دنبال 4K بوده اید، با خرید تلویزیون 65" p1080 به خانه باز نگشته باشید. (سیارک

2. اطمینان یابید که تلویزیون UHD Premium می باشد. چیزی کمتر از آن را قبول نکنید

بسیاری از تلویزیون های 4K به خصوص آنهایی که قبل از 2016 به بازار آمده اند، HDR ندارند. در واقع قبلا در تلویزیون های Wild West days هیچ تعهدی بر روی آنچه که بعنوان کیفیت مشخص اولترا HD می باشد، وجود نداشت. امروزه همه چیز تغییر کرده است. چرا که سازندگان تلویزیون متعهد شده اند تا با برندهای UHD Premium محصولات را تولید کنند. تلویزیون هایی که برچسب UHD Premium دارند تمامی حداقل معیارهایی را که این تولید کنندگان روی آن به توافق رسیده اند را دارند. بنا به دلایل مختلف که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد به UHD Premium علاقه مند خواهید شد. چیزی کمتر از این، تمامی خصوصیات را نداشته و در برابر تغییرات آینده انعطاف پذیر نخواهد بود.
برای UHD Premium بودن یک تلویزیون بایستی:
• رزلوشون تصویری حداقل 2160×3840 داشته باشد
• عمق رنگ 10 بیت یا بالاتر داشته باشد تا اجازه داشتن 1024 سایه از هر رنگ را بدهد (بسیاری از تلویزیون ها کمتر از 8 بیت با سایه 256 دارند).
• صفحه نمایشی که با حداقل روشنایی سیاه ها را تیره تر و سفید ها را برجسته تر می کند.
• وسعت رنگ ها یا توانایی نمایش حداقل 90 درصد از وسعت رنگی P3
• توانا در محدوده دینامیک بالا
متاسفانه همه اعضای اتحادیه UHD هنوز از علامت UHD Premium روی محصولاتشان استفاده نمی کنند. لذا بررسی وجود چنین علامتی ساده نخواهد بود. کمی بررسی محصول به شما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنید که مجموعه تلویزیون که خواهید خرید این معیار را دارد. به این معیارها دقیق تر نگاه کنید. (سیارک


3. HDR موضوع مهمی برای تصویر تلویزیون است

اطمینان حاصل کنید که تلویزیونی که می خرید آن را دارد. HDR یا بعبارتی «محدوده پویایی بالا» تصویر تلویزیون تان را تصویری افسانه ای می کند حتی باورکردنی نخواهد بود. عمق و غنای رنگی که HDR مهیا می سازد مهمتر از وضوح خود 4K هست. تلویزیون 4K جدیدی نخرید مگر اینکه از داشتن تکنولوژی HDR آن اطمینان حاصل کنید.


4. بیش از یک نوع تکنولوژی HDR در بازار وجود دارد

در حال حاضر دو استاندارد برای تکنولوژی HDR وجود دارد چرا که تکنولوژی جدید بدون رقابت معنی ندارد. اولا HDR10 وجود دارد که فرمت باز است و شرکت هایی مثل سونی و سامسونگ در تلویزیون هایشان از آن استفاده می کنند.
بعد از آن Dolby Vision وجود دارد که فرمت بسته بوده و نیازمند تراشه فیزیکی است تا در تلویزیون ساخته شود. شما با آپدیت نرم افزاری نمی توانید Dolby Vision را به تلویزیون تان اضافه کنید لذا اگر می خواهید چنین امتیازی داشته باشد از وجود آن اطمینان حاصل کنید.
سونی، شارپ و سامسونگ فعلا Dolby Vision را بهیچ وجه تولید نمی کنند. با این حال LG و Vizio هر دو HDR10 و Dolby Vision را ارائه می دهند. اگر می خواهید در مقابل رقابت های یک فرمت بر علیه فرمت دیگر انعطاف پذیر باشد، این کار حرکتی هوشمندانه خواهد بود.
از نظر رسانه ای، آمازون و Netflix از 4KHDR در هر دو فرمت وجود دارد در حالی که اولترا سرویس سونی تنها در HDR10 وجود داشته و Vudu تنها Dolby Vision را دارد (که کلا چیزهایی هستند که به آسانی تغییر می یابند)، 4K Blu-Ray، تنها در حال حاضر HDR10 می باشد.
اینکه کدامیک بهتر می باشند، سوالی بسیار سخت و پیچیده می باشد. احتمالا از HDR10 خرسند باشید اما گرفتن ال جی یا ویزیو با هر دو امکانات بد نخواهد بود. (سیارک


5. اطمینان حاصل کنید که 10 بیت می باشد

تلویزیون های قدیمی تر 8 بیت بودند و امکان این وجود نداشت که حتی نزدیک به طیف رنگی 10 بیتی که این تلویزیون ها دارند، باشند. اما 10 بیت بایستی برای مدت زمان طولانی در مقابل تحولات آتی انعطاف پذیر بوده و برای نمایش HDR واقعی ضروری می باشد.
تلویزیون های قدیمی تر 8 بیتی هستند و نمی توانند حتی نزدیک به طیف رنگی 10 بیتی که این تلویزیون ها دارند برسند. حتی 12 بیتی ها هم وجود دارند که نمایشی بهتر از آن دارند. اما ده بیتی ها بایستی برای طولانی مدت نسبت به تحولات آتی تکنولوژی انعطاف پذیری داشته و این برای نمایش HDR واقعی ضروری است. اگر مشاهده کردید که معاملات بسیار زیادی در حراج های جمعه برای مجموعه 4Kهای قدیمی وجود دارد که نه 10 بیت هستند نه HDR دارند و نه غیره، تعجب نکنید. در صورتی که قیمت های ارزان تر، تکنولوژی منسوخی داشته باشند، شما هم مجبور خواهید بود چنین تصمیمی بگیرید.


6. صفحه نمایشOLED در مقابل صفحه نمایش LED

چیزی که تلویزیون های امروزی بیشتر به کار می گیرند، LED می باشد. این صفحه نمایشی دارای نور پس زمینه ای است که می تواند روشنایی بسیار زیادی ایجاد نماید اما زمانی چنین نوری را تولید می کنند که تصویری تیره تر را نمایش می دهد. LED به سادگی نمی تواند سیاه را کاملا به خوبی نمایش دهد.
گزینه ارزشمندی که وجود دارد این است که می تواند سیاهی کاملی را ایجاد نماید گرچه با تن های روشن تر کمی تقلا دارد. برخلاف صفحه نمایش های با پس زمینه LED، صفحه نمایش های OLED بر اساس پیکسل به پیکسل نور را ایجاد می کنند. این بدان معناست که در صحنه تاریک، تمامی پیکسل های سیاه کاملا خاموش شده، و سیاه کامل بدست می آید. این کنتراست بسیار زنده تری ایجاد می کند و تصویر غنی تر می گردد اما می تواند تاخیر در روشنایی و ورودی را متحمل شود.


7. تاخیر ورودی و نرخ تجدید برای بازی های ویدئویی

صحبت کردن درباره تاخیر ورودی در مورد بازی های ویدئویی و به خصوص بازیهای ویدئویی که نیازمند رفلکس حرکتی هستند مهم می باشد. تاخیر ورودی پایین تر تلویزیون، انتقال سریع تر تصویر از کنسول بازی ویدئویی (یا دستگاه بلو- ری) به صفحه نمایش را موجب می شود. برای چشم غیر مصلح اکثر مجموعه دستگاه های مدرن تمامی تفاوتها را در این رابطه نمایش نمی دهند. اما آن، توزین ارزش بصورت تنظیم برای برخی افراد بوده و برخی تنظیمات، تاخیر ورودی پایین تری نسبت به تنظیمات دیگر دارند.
واقعیتش این است که من سهم زیادی در نرخ تجدید تنظیمات قرار می دهم. برای بازی های ویدئویی داشتن نرخ تجدید بالاتر می تواند خوب باشد اما من دریافتم که نرخ تجدید بسیار بالا تلویزیون و فیلم ها را خیلی جعلی می کند. فرض بر این است که آنها را نزدیک تر به واقعیت نگاه کنیم اما زمانی که نرخ تجدید خیلی عالی تنظیم شود در این صورت همه چیز شبیه نمایش های پر احساس تلویزیونی می شود. شما تقریبا همیشه قادر به عدم پذیرش آن در مجموعه خود یا انتخاب پیش مجموعه های متفاوت برای بازی ها و فیلم هایتان هستید که بر طبق آن بالاو پایین می کنید.


8. تلویزیون خمیده در مقابل تلویزیون تخت 

تلویزیون های خمیده موضوع مطرح بعدی در تکنولوژی تلویزیون می باشد. در حد زیادی از رده خارج شده اند. برخی خطوط تلویزیونی حتی دیگر پیشنهادش را نیز نمی دهند برای مثال سامسونگ. امسال LG تلویزیون های خمیده را حدود همان قیمت تلویزیون های تخت دارد. برخی از افراد به آن قسم هم می خورند ولی دیگران حس می کنند حیله باشد. من تلویزیون خمیده دارم اما فکر نمی کنم تصویری بهتر از تلویزیون تخت داشته باشد. بازتابانتر است با این حال من بیشتر از این موضوع فراری ام تا اینکه دوست داشته باشم. مسلما طرز فکر من این هست که بایستی تلویزیون تخت بگیرید و از تلویزیون خمیده صرفنظر کنید. (سیارک


9. برای سال 2017 چه چیزی رخ خواهد داد؟

آشکارا این یک حدس و گمان است. ما تمایل به پیش بینی اینده نداریم. با این حال می توانیم روی مزایای بیشتر شرط بندی کنیم. این انتخابی مشکل می باشد. چه موقع باید ارتقا دهید؟ چقدر باید منتظر بمانید؟ نمی دانیم که آیا OLED push از LG موفقیت کسب خواهد کرد. بنظر می رسد تلویزیون های خمیده کنار گذاشته شوند. امکان دارد 12 بیتی ها به سرعت 10 بیتی ها را تحت الشعاع قرار دهند. و تکنولوژی LED هنوز سال به سال در حال تحول و بهتر شدن می باشد. QLED یا تلویزیون های LED نقطه کوانتومی به احتمال قوی مورد مطرح بعدی خواهد بود اما بعید هست که تا چند سال آینده عنوان گردد. واقعیت این است که در صورتی که شما در این فصل تعطیلات تلویزیون می خرید، می توانید این را ببینید که برخی از خصوصیات بسیار خوب در سال 2017 اضافه شده است. بنابراین باز اگر در سال 2017 تلویزیون خرید می کنید همین مورد را برای سال 2018 هم خواهید داشت. هیچ پاسخ صریحی در اینجا وجود ندارد. خوشبختانه حداقل در سال 2016 دستورالعمل UHD Premium را داشتیم که خرید مجموعه 4K را ساده تر و امن تر نمود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ آیا تلویزیون 4K دارید یا قصد خرید آن را  دارید؟  لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸خیلی جامع و کامل بود ممنون

در ادامه بخوانید...

این کریستال مایع می‌تواند وضوح صفحه‌های نمایش تلویزیون و کامپیوتر را سه برابر کند

در

دانشمندان نوع جدیدی از کریستال مایع اختراع کرده‌اند که به سازندگان تلویزیون و کامپیوتر اجازه می‌دهد که تعداد سه برابر بیشتر پیکسل در سطح مشابهی از صفحه نمایش جای دهند، درحالیکه مقدار توان لازم برای کارکرد دستگاه را کاهش می‌دهد.


این نوع جدید از کریستال مایع با فاز آبی بسیار موثر است زیرا از فیلترهای رنگی که در تکنولوژی فعلی صفحه نمایش استفاده می‌شوند، عبور می‌کند. این تغییر به تنهایی مقدار اتلاف انرژی در حین انتقال نور را بیش از 40 درصد کاهش می‌دهد.
یکی از اعضای تیم، فیزیکدان شین تسون وو از دانشگاه فلوریدای مرکزی می‌گوید، "صفحه نمایش امروزی رتینای شرکت اپل، تراکم وضوحی برابر حدود 500 پیکسل بر اینچ دارد. با تکنولوژی ما، تراکم وضوح 1500 پیکسل بر اینچ روی صفحه نمایشی با اندازه‌ی مشابه، قابل دست‌یابی است. این موضوع به‌طور ویژه برای هدست‌‌های واقعیت مجازی (VR) یا تکنولوژی واقعیت افزوده جذاب است، که باید به وضوح بالا در یک صفحه نمایش کوچک برسند تا زمانی که در نزدیکی چشمان شما قرار می‌گیرند، شفاف باشند."
در صفحه نمایش‌های LCD امروزی، یک نور پس زمینه‌ی سفید LED به وسیله‌ی یک لایه‌ی نازک از کریستال مایع نماتیک، که بسته به ولتاژ اعمالی می‌پیچد و باز می‌شود، تنظیم می گردد.(سیارک
ترازیستورهای بسیار کوچک ولتاژ کافی برای انتقال نور پس زمینه‌ی LED به هر پیکسل در صفحه‌ی نمایش را تامین می‌کنند، و فیلترهای رنگی برای تولید پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی به کار گرفته می‌شوند.
کریستال مایع فاز آبی جدید، که بر اساس تکنولوژی LCD های قدیمی از نزدیک یک دهه قبل ساخته می‌شود، به دلیل اینکه می‌تواند تغییرات رنگ‌ها را به سرعت کنترل کند، همه‌ی این فیلترهای رنگی را با هم حذف می‌کند.
طبق گفته‌های وو و تیمش، کریستال مایع فاز آبی آنها می‌تواند 10 برابر سریعتر از نوع نماتیک تغییر وضعیت دهد، که به این معنا است که در کمتر از یک میلی‌ثانیه، هر رنگ LED می‌تواند از طریق زیر پیکسل‌های کریستال در زمان‌های مختلف فرستاده شود.
اینکه یک زیر پیکسل می‌تواند هر سه رنگ را در هر لحظه ایجاد کند، به این معنی است که این تکنولوژی می‌تواند تعداد سه برابر بیشتر پیکسل در فضای مشابهی از صفحه نمایش‌های کریستال مایع نماتیک، جای دهد.
وو اینگونه توضیح می‌دهد که " با فیلترهای رنگی، نورهای قرمز، سبز و آبی همزمان با هم تولید می‌شوند. اما با کریستال مایع فاز آبی، ما می‌توانیم از یک زیر پیکسل برای تولید هر سه رنگ استفاده کنیم، ولی در زمان‌های متفاوت. این موضوع فضا را به زمان تبدیل می‌کند، یعنی یک پیکربندی صرفه‌جویی‌کننده در فضا به اندازه‌ی دو سوم که تراکم وضوح را سه برابر می‌کند."
این تکنولوژی هنوز در فاز ‘اثبات مفهوم’ است، اما اگر بتواند در صفحه نمایش‌های تلویزیون و کامپیوتر به کار گرفته شود، نه تنها تعداد سه برابر بیشتر پیکسل در فضای مشابه از صفحه‌ی نمایش جای می‌دهد، بلکه به دلیل نداشتن هیچ فیلتررنگی که سرعت فرآیند را کم کند و با انتقال نور تداخل کند، در مصرف توان هم صرفه‌جویی می‌‌کند.
گزارش‌ها حاکی از این است که فیلترهای رنگی می‌توانند عبور نور، مقدار نوری که یک ماده جذب می‌کند، را تا حدود 30 درصد محدود کنند، و این یعنی تنها 30 درصد از نور پس زمینه‌ی LED در صفحه نمایش‌های ما در هر لحظه جذب می‌شود.
ولی کریستال مایع جدید، بر اساس گزارشات، می‌تواند به عبور نور تا 74 درصد با ولتاز عملیاتی 15 ولت در هر پیکسل، دست یابد.
با اشاره به صفحه نمایش‌های کریستال مایع فاز آبی‌شان به عنوان صفحه نمایش‌های رنگی میدان پیوسته، تیم می‌گوید این پارامترها، ساخت محصول با آن را امکان‌پذیر می‌کند، و در تلاش است در کنار سازندگان یک نمونه‌ی اولیه تا سال آینده یا همان حدود تولید کند.
اگر این تکنولوژی به آنچه وعده می‌دهد، دست یابد که وقتی قرار است یک ادعای مفهومی مانند این به چیزی قابل فروش تبدیل شود، یک "اگر" بزرگ است ما می‌توانیم انتظار وضوح به طرز دیوانه کننده‌ای بالا را داشته باشیم، که این همان چیزی است که توسعه‌دهندگان VR در حال حاضر شدیدا نیازمند آن هستند.
ولی بیایید امیدمان را تا وقتی این وسایل را در بازار ببینیم، بالا نبریم.
یکی از اعضای تیم یوگ هوانگ می‌گوید، "صفحه نمایش‌های رنگی میدان پیوسته میتوانند برای دست‌یابی به پیکسل‌های کوچکتر مورد استفاده قرار گیرند تا تراکم وضوح را افزایش دهند. این نکته از این جهت اهمیت دارد که تراکم وضوح تکنولوژی امروزی، تقریبا در مرز محدودیت خود می‌باشد."

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تلویزیون ۸۸ اینچی کیو ال ای دی

در


سامسونگ از تلویزیون جدید Q۹ TV خود رونمایی نموده است. این صفحه نماشگر ۸۸ اینچی QLED اکنون به قیمت ۲۰ هزار دلار در آمریکا وارد بازار می گردد.

در این دستگاه  از تمام فناوری های جدید تصویریا ستفاده شده و شرکت سامسونگ اعلام کرده که رنگ های آن ۱۰۰ درصد زنده می باشد.

این تلویزیون در حالی وارد بازار شده است که تقاضا برای دستگاه هایی با صفحه نمایش عظیم همچنان ادامه دار است.

شرکت سامسونگ تلویزیون های QLED با صفحه های ۵۵،۶۵ و ۷۵ اینچی را در لیست تلویزیون های خود دارد.این تلویزیون مجهز به فناوری «کوانتوم دات» می باشد که روی طول موج تمرکز می نماید و این فتاوری باعث  ثابت ماندن  کیفیت رنگ و نور دستگاه در گذر زمان می شود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

مهمترین اختراع های تاریخ بشر بخش دوم

در

هواپیما

هفدهم دسامبر سال 1903 بود که دو برادر آمریکایی تبار با نام های اُرویل و ویلبر رایت، نخستین هواپیمایی که تا کنون بشر به خود دیده است را اختراع کرده (هواپیمایی که در تصویر مشاهده می کنید) و از آن تاریخ به بعد، حمل و نقل به شکلی دیگر رقم خورد و وارد مرحله ای جدید شد. اُرویل و ویلبر تنها قادر بودند برای مدت 59 ثانیه با این هواپیما در آسمان بمانند و مسافتی که برای نخستین بار با آن قادر به پیمودن بودند به چیزی حدود دویست و شصت متر می رسید. فعالیت بی وقفه این دو برادر ادامه پیدا کرد و در نهایت دو سال بعد، یعنی در سال 1905 بود که توانستند نخستین هواپیمایی را تولید کنند که قابلیت پیمودن مسافت بیشتری با آن وجود داشته باشد. همین هواپیما بود که به عنوان پایه و اساس کار سایر مهندسان پرواز قرار گرفت و به مرور زمان هواپیماهایی تولید شد که در حال حاضر در آسمان های نقاط مختلف جهان به پرواز در می آیند.

مهمترین اختراع های تاریخ بشر بخش اول

نیروی الکتریسیته یا برق

زمانی که صحبت از برق و نیروی الکتریسیته می شود، نخستین نامی که به ذهن همگان می رسد، توماس آلوا ادیسون است. با این وجود جالب است بدانید که این اختراع به صورت ناگهانی اتفاق نیفتاد و افراد بسیاری در این راه گام گذاشته، تلاش کردند و این تلاش ها، به عنوان پایه و اساس کار مخترع بزرگی چون ادیسون شد. ویلیام گیلبرت، بنجامین فرانکلین، الساندرو ولتا و مایکل فارادی از جمله کسانی بودند که وقت زیادی را صرف این کار کردند. البته، اتفاق بزرگی که در سال 1878 رخ داد، سبب شد که انسان با این نیروی الکتریسیته فوق العاده و نتایجی که می تواند به همراه داشته باشد آشنا شد. درست در زمانی که توماس ادیسون در آمریکا، و جوزف سوان در انگلستان نخستین لامپ های رشته ای را درست کردند که با نیروی الکتریسیته می شد آن ها را روشن نگاه داشت.

تلوزیون

جان لوگی بیرد شخصی بود که برای اولین بار نام تلویزیون را مطرح کرد و در ماه مارچ 1925 بود که برای نخستین بار از سیستم ویدئویی اولیه خود که تازه آن را ساخته بود پرده برداشت. نخستین فعالیت های جان لوگی محدود به این می شد که می توانست تصویر صورت انسانی را به فاصله ای دور تر فرستاده و به واسطه این دستگاه خود به نمایش بگذارد. البته، سیستم به کار گرفته شده در همین دستگاه های ویدئویی بود که در نهایت امکان تولد تلویزیون های سال های آتی را فراهم آورد.

کامپیوتر های شخصی

در سال 1971 بود که تد هاف، مهندس شرکت اینتل، توانست ریزپردازنده ها را تولید کند و کارکرد آن ها را به مرور گسترش دهد و این عامل مهمی در شکل گیری دنیای کامپیوترهای شخصی، به گونه ای که امروزه آن ها را می شناسیم، بود. طی همان سال ها بود که کسانی چون پائول جی آلن، بیل گیتس، استیو جابز و استفان وزنیاک، با هم فکری و فعالیت های بسیار زیادی که انجام دادند، توانستند نمونه های اولیه کامپیوتر های شخصی را تولید کنند که با نام میکرو کامپیوتر شناخته می شد و قابلیت های زیادی را در اختیار خریدار گذاشته و از لحاظ قیمت نیز به گونه ای بود که مردم عادی هم امکان خرید آن را داشته باشند.

تلفن

الکساندر گراهام بل، محقق و دانشمندی بود که در اسکاتلند به دنیا آمده و در آمریکا بزرگ شد و زندگی می کرد. هفتم مارچ سال 1876 بود که در نهایت اختراع جدید و کاملاً نوینی به نام او ثبت شد که نام تلفن برای آن در نظر گرفته شد. بل در آن زمان که تلفن را اختراع کرد، در مدرسه ای کار می کرد به طور به خصوص برای کسانی در نظر گرفته شده بود که از نعمت شنوایی محروم بودند و در کنار کار خود، ایده جالبی به ذهنش رسید که بیشتر وقت خود را صرف آن می کرد. این ایده انتقال صدا از نقطه ای به نقطه دیگر و به وسیله قدرت الکتریسیته بود که در نهایت منجر به اختراع تلفن شد. البته تلفن اولیه گراهام بل بسیار متفاوت از چیزی است که امروزه وجود دارد، با این حال، ایده اصلی انتقال صدا به وسیله قدرت برق یا الکتریسیته همانی است که گراهام بل در دستگاه اولیه خود به کار گرفت و دیگران به گسترش و توسعه ایده گراهام بل پرداخته و تلفن های امروزی را به وجود آوردند. تصویری که مشاهده می کنید، مربوط به الکساندر گراهام بل است.

شکافت هسته ای

در سال 1984 بود که فیزیک دان مطرح ایتالیایی، انریکو فرمی، برای نخستین بار واکنشی را پایه ریزی کرد که با نام واکنش زنجیره ای هسته ای شناخته شد و طی همان سالیان بود که صحبت ها در خصوص شکافت هسته ای و امکانات جدیدی که برای بشر فراهم خواهد کرد مطرح شد. البته این تنها آغاز ماجرا بود و فعالیت های انریکو فرمی، به عنوان پایه و اساس کارهای بعدی قرار گرفت که به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و امکان استفاده از انرژی هسته ای به گونه ای که امروزه آن را می شناسیم فراهم آمد. در حقیقت در سال 1938 بود که دو دانشمند و محقق آلمانی به نام های اوتو هان و فریتز استراسمن برای نخستین بار قادر به شکستن یک اتم اورانیم به بخش های مختلف شدند و از آن زمان بود که فرایندهای هسته ای رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

دستگاه های الکترونیکی نیمه رسانا (دستگاهی که رسانندگی الکتریکی آن از فلزات کمتر و از عایق ها بیشتر است)

در سال 1947 بود که جان باردین، والتز براتین و ویلیام شاکلی با همکاری با یکدیگر توانستند نخستین دستگاه ترانزیستور را اختراع کنند (وسیلۀ نیمه‌رسانای فعال در مدارهای الکترونیکی که شامل سه یا تعداد بیشتری پایانه باشد و تقریباًً تمام عملیات لامپ‌های گرما ـ یونی، ازجمله تقویت و آشکارسازی و نوسان‌سازی و کلیدزنی را انجام دهد). دستگاهی که در ساخت آن از وسایل الکتریکی نیمه رسانا استفاده شده بود. البته ایده این وسایل و دستگاه های نیمه رسانا، پیش از این نیز توسط فیزیک دان ایتالیایی، الساندرو ولتا و در سال 1782 مطرح شده بود، اما وی قادر به بکارگیری عملی ایده و تئوری خود نشده بود. در سال 1901 نیز برای نخستین بار از این وسایل نیمه رسانا در دستگاه های رادیویی استفاده شد و جاگادیش چاندرا، دانشمند هندی کسی بود که به این ایده جامه عمل پوشانید.

رادیو

در سال 1901 بود که مخترع ایتالیایی، گولیلمو مارکونی، توانست به وسیله دستگاهی که اختراع کرده بود نخستین امواج رادیویی را از فراز اقیانوس اطلس عبور داده و به گیرنده هایی در فاصله بسیار دور تر برساند. البته پیش از این نیز ایده چنین کاری توسط دانشمندان دیگری مطرح شده بود و گولیلموی ایتالیایی، فعالیت های آن ها را به عنوان پایه و اساس کار خود قرار داد و در نهایت موفق شد به بسیاری از تئوری های آن ها جامه عمل بپوشاند. نیکلا تسلا و ناتان استابل فیلد از جمله کسانی بودند که تلاش های بسیاری در این خصوص کردند. نیکلا تسلا حتی تا جایی پیش رفت که در سال 1893 توانست یک دستگاه اولیه از رادیو اختراع کند و در معرض دید عموم قرار دهد.

داروهای کنترل بارداری

دکتر کارل دیراسی که اصالتاً اتریشی تبار بود و بزرگ شده آمریکا، شیمی دانی بود که به عنوان پدر و پیشگام دارو ها و قرص هایی شناخته می شود که برای کنترل و پیشگیری از بارداری مورد استفاده قرار می گیرند. کارل دیراسی تحقیقات جامعی در خصوص قاعدگی شدید و اختلالات مربوط به آن انجام داد و در سال 1957 بود که سازمان های بهداشت و سلامت رسمی آن زمان، از اهمیت این تحقیقات وی آگاهی پیدا کرده و مهر تأیید بر آن نهادند. در نهایت در سال 1960 بود که این شیمی دان ساکن آمریکا، توانست با استفاده از اطلاعات حاصل از تحقیقاتش، اقدام به تولید دارویی کند که برای پیشگیری از بارداری می شد از آن بهره گرفت.

تلفن همراه

برای نخستین بار در سال 1973 بود که اولین نمونه تلفن همراه توسط جان اف میشل و مارتین کوپر، طراحی، ساخته و در معرض دید عموم قرار داده شد. با این حال چیزی حدود ده سال طول کشید تا نخستین نمونه های قابل استفاده از این تلفن های همراه در اختیار عموم مردم قرار بگیرد و در نهایت در سال 1983 بود که برای اولین بار از دستگاه های تلفن همراه استفاده شد.

میکروسکوپ

آن چیزی که به عنوان پایه و اساس کار میکروسکوپ های امروزی قرار گرفته است، در سال 1620 و برای نخستین بار توسط کرنیلز دربل مورد استفاده قرار گرفت. اما حقیقت این است که سال ها پیش از آن و نزدیک به قرن سیزدهم میلادی بود که صحبت از استفاده از آب در ظروف کروی شکلی می شد که به واسطه آن می شد اجسام را کوچکتر یا بزرگتر از اندازه معمول آن ها مشاهده کرد و همین ایده ها بود که برای طراحی و ساخت عدسی میکروسکوپ های امروزی به کار گرفته شد.

پرینترهای سه بعدی

در سال 1981 بود که هیدئو کوداما برای نخستین بار قادر به تولید وسایل و ادواتی شد که با به کارگیری آن ها می شد دستگاه پرینتر سه بعدی به وجود آورد و در حقیقت ایده اصلی هیدئو از ساخت این وسایل همین کار بود، با این حال، چیزی حدود بیست سال طول کشید تا این ایده عملی شود. در سال 2000 بود که پیشرفت چشمگیر تکنولوژی هیدئو را قادر ساخت که کارکرد وسایل خود را بهبود بخشیده و نخستین دستگاه های پرینتر سه بعدی را طراحی کند و بسازد.

مهندسی ژنتیک

مهندسی ژنتیک و فعالیت های مربوط به آن برای نخستین بار در سال 1973 بود که روی مجموعه ای از باکتری ها مورد استفاده قرار گرفت. مهندسی ژنتیک شامل فعالیت هایی می شود که پیشرفت های چشمگیری در عالم پزشکی و بهداشت به وجود آورده است و با استفاده و به کارگیری تحقیقاتی که در این حوزه انجام می شد، محققان قادر بودند که بیماری های بسیار خطرناکی را که معمولاً به مرگ افراد منجر شده و تهدید جانی به شمار می رفتند را کنترل کرده و درمانی برای آن ها بیابند. ارگانیسم های جدیدی نیز در این حوزه به وجود آمد که پیشرفت های چشمگیری در عالم پزشکی به ارمغان آورد.

بلوتوث

در سال 1994 بود که اریکسون توانست برای نخستین بار این تکنولوژی را اختراع کند و چیزی حدود پنج سال بعد و در سال 1999 بود که نمونه های کاربردی اولیه آن مطرح شد. البته در همان سال 1999 نبود که بلوتوث به طور گسترده ای بر روی دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار بگیرد و چند سالی زمان برد تا استفاده گسترده از این تکنولوژی بر روی دستگاه های تلفن همراه آغاز شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تلویزیون جدید سامسونگ | نمایشگر ماژولار

در

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2019 تلویزیون جدید را معرفی کرد. این تلویزیون ماژولار است. اندازه این تلویزیون 219 اینچ است. مشتری متناسب با نیاز خود می تواند تعدادی صفحه نمایش بخرد و به دیوار بچسباند. این تلویزیون از 2 بخش اصلی تشکیل پایه و نمایشگر تشکیل شده است. جالب است که نمایشگر ها به صورت مغناطیسی به دیوار وصل می شوند و نیازی به پیچ و اتصالات ندارند.

نمایشگر های جدید هیچ قابی ندارند. این تلویزیون تا سال 2020 وارد بازار خواهد شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

این قطعه عجیب آهنی چیست و از کجا آمده است؟

در
این قطعه عجیب آهنی چیست و از کجا آمده است؟
آیا می دانید این قطعه عجیب چیست؟ این قطعات عجیب آهنی از کجا آمده است؟
 
مطمئناً ، حتی بی احتیاط ترین و سر به هوا ترین افراد ، متوجه قطعات فلزی شده اند که بطور دوره ای به شکل حرف "E" روی زمین افتاده است. به خصوص بسیاری از آنها به دلایلی نامعلوم در روستا ها دیده می شوند. تعداد زیادی حتی نمی دانند این قطعات عجیب آهنی از کجا آمده است و چه استفاده ای داشته است؟
 
اینها چه نوع قطعات مرموز از آهن هستند؟ در واقع ، همه چیز بسیار ساده است. با این حال ، برای درک بهتر ، به طور خلاصه بگویم شما باید به دوره قبل از تلویزیون های کنونی برگردید و به یاد بیاورید که تلویزیون های قدیمی (از جمله سیاه و سفید) چه بوده اند. یکی از مهمترین جزئیات تلویزیون قدیمی ترانسفورماتور قدرت بود. از سیم پیچ مسی با هسته و مجموعه ای از صفحات نگهدارنده تشکیل شده بود.
تلویزیون های قدیمی
دیر یا زود ، تلویزیون غیرقابل استفاده شد. برخی از شهروندان به سادگی محصول تولیدی از فناوری قدیمی را دور ریختند ، در حالی که برخی دیگر تلویزیون ها را به خریداران ناخواسته فروختند و یا آنها را به تنهایی قطعه قطعه کردند. در واقع ، خریداران خودشان درگیر بخش دوم ماجرا شدند (به دلیل جدا کردن تجهیزات ، آن را خریداری میکردند). مهمتر از همه آنها فقط به این ترانسفورماتور علاقه داشتند.
 
تلویزیون به بخش هایی از هم جدا شد ، ترانسفورماتور از تخته جدا و سپس اجزای آن جدا شد. البته یک کویل مس جالب داشت. سیم های مسی جدا و پس از آن به مراكز پذیرش فلزات غیر آهنی تحویل داده شد. ثروتمند شدن با یک قطعه ترانسفورماتور غیرممكن بود ، با این وجود ، اگر  25-50 تلویزیون را از هم جدا كنید و آنها را به صورت قراضه در آورید ، می توانستید پول زیادی برای كار خود بدست آورید.
ترانسفورماتور قدرت
و در اینجا جزئیات اسرارآمیز در قالب حرف "E" وجود دارد؟ با وجود این واقعیت که این تنها یکی از همان صفحه های نگهدارنده فولادی برای یک کویل مسی است. تعداد زیادی  از چنین "E" روی هم مونتاژ شده و پس از آن سیم مسی بر روی آن پیچیده شده است. از آنجا که فولاد در چنین مقدار کمی مورد توجه جمع کننده های آشغال ها نبود ، آنها به سادگی صفحات را دور می انداختند ، در نتیجه آنها به تعداد زیادی در خیابان ها و غیرقابل پیش بینی ترین مکان ها پیدا می شد!

نظرات

در ادامه بخوانید...