قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

در

چگونه متوجه شویم چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند؟

 

 برای اینکه بدانید چه کسانی معمولا از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کنند یک ویدیو در اینستاگرام خود آپلود نماییدو از قسمت View متوجه خواهید شد که چه کسانی ویدیوی شما را مشاهده نموده اند .در قسمت View نام اکانت هایی که ویدیو ی شما را مشاهده نموده اندنمایش داده می شود . شایدبه نظر شما این موضوع چندان ربطی به مشاهده بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام نداشته باشد اما به این نکته توجه کنید که کسانی که ویدیوهای شما را نگاه می کنند در واقع همان کسانی  می باشندکه همیشه پروفایل و پست های شما را زیر نظر دارند.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاشت گجت در بدن

در

یادش بخیر ، زمانی در فیلم ها و کارتون ها شخصیت هایی را می دیدم که قطعه ای در بدنشان کار گذاشته شده بود که آنها را مافوق بشر می کرد و آن قهرمانان رابه رویای دست نیافتنی خیلی از ما ها تبدیل کرده بود .از خود می پرسیدیم  چگونه می توان بینایی  مرد شش میلیون دلاری یا سرعت دویدن و پرش هایی به آن ارتفاع و یا زور بازوی او را داشته باشیم. بله ، به نظر غیر ممکن می آمد اما امروزه همه این ها به حقیقت پیوسته است ، با گجت هایی که در بدن انسان کاشته می شود وباعث توانایی های خاصی می گردند .در این مقاله ۸ قطعه گجت زیستی پرکاربرد معرفی شده است.

 ۱) کاشت گجتی که آزمایش خون را برای شما انجام می دهد


 اینقطعه قابل کاشتن ۵ سنسور و یک فرستنده دارد. هر کدام ازسنسور ها برای بررسی یک ماده  مثلا ATP, گلوکز, لاکتیت و….در بدن می باشد. این قطعه از طریق پوست و بوسیله ی یک باتری خارجی شارژ میگردد.این قطعه بزودی آزمایش خون را برای شما انجام می دهد و نیازی به دادن خون و زدن آمپول پیدا نمی کنید. 

این قطعه خون  فرد را بررسی می کند و اطلاعات را بوسیله  بلوتوث به قطعه ی خارجی می فرستد.یا اطلاعات بررسی شده را برای یک دکتر از طریق شبکه ی سلولیمی فرستد . این قظعه هنوز در مراحل اولیه است اما طی چندین سال کامل می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

 ۲) قطعهی برای کسانی که کوری رنگ دارند               


افرادی هستند که با بیماری کوررنگی مطلق به دنیا می آیند یعنی قادر به تشخیص  هیچ رنگی نمی باشند مثل هنرمندی به نام نیل هاربینسون که برای درک بهتر از رنگ ها آزمایش هایی انجام داد. بلاخره  او و تیمش با استفاده از یک دوربین که به یک کلاه وصل شده بود و رنگها را به صورت ارتعاشات انتقال می داد قادر به تشخیص رنگها شد.

هاربینسون با جاسازی  گیرنده این وسیله در کوله پشتی  به وسیله ی یک هدفون به فرکانس هایی که  هر نوع رنگ را مشخص می نمود گوش کرده و قادر به تشخیص آن رنگ می شد.

 او باکاشتن این گیرنده در استخوان پشت سرخود و دریافت فرکانس ارسال شده توسط دوربین ، رنگ ها را تشخیص می داد . هاربینسون درعکس پاسپورت خود نیز این کلاه را بر سر گذاشته است. 

۳) سایبورگ چشم

 راب اسپنر فیلم سازی که علاقه مندبه فیلم برداری  تصاویراز زاویه ی چشم بود به همراه تیمی از مهندسین و شرکتی که در زمینه ی طراحی فرکانس های رادیویی بی سیم تخصص داشتند ( RF Links) دوربین مینیاتوری و فرستنده ی فرکانس های رادیویی را در چشم مصنوعی خود که در کودکی آن را از دست داده بودکار گذاشت.  این فیلم برداری اولین نمای POV در دنیا می باشد.

۴) سنسوربرای نمایش جهت شمال

 

 به سفارش شرکت سازنده قطعه نمایش جهت شمال روی سطح پوست وبالای قفسه ی سینه کار گذاشته می شود.در صورتی که به سمت مغناظیس شمال قرار بگیرید ویبره آرامی دارد. با تولید انبوه این قطعه بزودی قطب نماها  حذف می شوند.

 ۵) آهنربای زیستی

 این وسیله از یک صفحه و یک آهنربای استوانه ای تشکیل شده است.

 برای تحریک پایانه های عصبی لامسه  در کف دست و یا در سر انگشتان کار گذاشته می شود و آهن ربای استوانه ای برای برداشتن اشیا تعبیه شده است. 

۶) برچسب های NFC و RFID 

این تراشه ها  جایگزین کلید و رمز های عبور شما می شوند و با استفاده از آن قادر به روشن کردن ماشین , باز کردن در و استفاده از ابزارهای هوشمند می شویم.

 ۷) کاشت CIR‌CADIA 1.0

با این دستگاه می توانید دمای اندازه گیری نمایید.اولین بار در سال ۲۰۱۳ بن  تیم  گجت Circadia 1.0 را بدون کمک پزشک داخل دست خود کاشت  که باعث برآمدگی قابل توجهی در قسمت ساعد دست او شده بود .بن تیم سعی دارد نسخه کوچکتری از این دستگاه را تولید نماید.

 ۸) لومینس‌انس زیستی

این قطعه ی زیستی شبیه به یک ستاره ی قطبی در بدن عمل می کند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری تشخیص چهره در چین

در

چین هر چه بیشتر فناوری تشخیص چهره را به کار می گیرد، از خرید مرغ سوخاری (KFC) تا دریافت کارت پرواز.
این سیستم که در چین "با لبخند بپرداز" نام گرفته با تشخیص چهره افراد و تطبیق آن با چهره ثبت شده، آن‌ها را از دست در جیب کردن برای پرداخت پول یا استفاده از کارت خرید خلاص می کند.
اکنون در فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در هانگ‌ژو در شرق چین مشتریان پس از اینکه سفارش خرید خود را به ماشین می‌دهند با استفاده از فناوری تشخیص چهره و وارد کردن یک شماره موبایل پول آن را هم می‌پردازند. (سیارک)
ماشین دریافت سفارش و پرداخت به دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص زنده بودن صاحب عکس مجهز است، چهره فرد را با چهره‌ای که هنگام ثبت نام و دریافت کارت اعتباری یا کارت خرید ثبت شده مقایسه کرده و سپس مشتری با وارد کردن یک شماره موبایل پرداخت را انجام می‌دهد. به این ترتیب مانع از تقلب برخی افراد می‌شود که ممکن است از عکس یا ویدئوی دیگران استفاده کنند.
یوم چاینا شرکتی که فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی را در چین اداره می‌کند - در کنار بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری- مدعی است که برای اولین بار در دنیا از این فناوری برای پرداخت پول مرغ سوخاری استفاده شده است.
یوم چاینا این طرح را همکاری شرکت پرداخت با موبایل چین که الی‌پی نام دارد اجرا کرده است.
چین حتی برای جلوگیری از سرقت دستمال توالت در معبد تاریخی آسمان در پکن از این فناوری استفاده کرده است.
فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم هر چه بیشتر به سمت استفاده از فناوری می روند و اکنون خطوط هوایی چین جنوبی برای اولین بار با استفاده از آن کارت پرواز مسافران را صادر می کند.
اخیرا در شهر چینگ‌دائو که آبجوی معروف چین را تولید می‌کنند، ۲۵ مظنون که در جشنواره آبجو شرکت کرده بودند با استفاده از فناوری تشخیص چهره دستگیر شدند.
هجده دوربین که در چهار ورودی جشنواره کار گذاشته شده بودند در کمتر از یک ثانیه این ۲۵ نفر را شناسایی کردند. تعدادی از کسانی هم سابقه اعتیاد داشتند شناسایی شدند و از ورود آنها به جشنواره ممانعت شد. (سیارک)
پلیس چینگ‌دائو می‌گوید دقت این سیستم ۹۸.۱ درصد است و اگر چهره کسی در بانک اطلاعاتی پلیس موجود باشد بلافاصله هشدار می‌دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری

در


هدف اصلی این مقاله تشریح این نکته است که هوش تجاری (BI) به عنوان یک ابزار مدیریت دانش چطور می تواند مشاوران را در ارائه خدمات مشاوره به بخش مالی یاری دهد. راه حل هوش تجاری (BI) می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاوران باشد مشروط بر این که آن ها توانایی بکارگیری ابزار های هوش تجاری و فناوری مانند انبار دیتا (Data Warehouse)، داده کاوی، پردازش تحلیلی انلاین (OLAP) و بارگیری انتقالی استخراج (ETL) را داشته باشند. مشاوران می توانند از راه حل هوش تجاری برای تحلیل داده های سازمان از قبیل ساختار ها و فرایند های تجاری موسسۀ مالی استفاده نمایند. از طریق تحلیل داده های سازمانی، موسسه مالی می تواند به نحوی بهتر به ارتقا کارایی های عملکردی پرداخته تا نه تنها از این طریق میزان فروش خود را افزایش داده بلکه راهبرد های بازریابی را نیز بهبود بخشیده و برنامه خدمات مشتری را به نحوه بهتری ارتقا دهد، همچنین می تواند میزان ریسک را از طریق توسعۀ هرچه بیشتر اقدامات مدیریت ریسک تقلیل دهد. به طور خلاصه، مشاوران با برخورداری از این مزیت رقابتی قادر خواهند بود تا در بازاری که دائما در حال تغییر و تحول است به بقای خود ادامه دهند.
در سال 2008، هوش تجاری اولین اولویت فناوری برای سومین سال پیاپی بود. این مقوله به عنوان حوزۀ برتر در حیطه مدیریت اطلاعات در سازمان ها شناخته شد زیرا هوش تجاری (BI) می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تجاری یک بنگاه اقتصادی داشته باشد. قابلیت تکمیل یک وظیفه از طریق اتخاذ تصمیمات شفاف تر در تمامی سطوح تجرات یکی دیگر از موارد اهمیتی است که می تواند حاکی از قابلیت هوش تجاری در ارتقا موارد مختلف باشد.
اغلب شرکت های پیشرو از پرسنل خود در تمامی حیطه ها انتظار دارند تا روش های تازه و هوشمندانه ای را برای ارتقا عملکرد، افزایش اثربخشی کارمندان و تقویت روابط با مشتریان در پیش گیرند. به منظور دستیابی به این انتظارات، هوش تجاری (BI) را می توان به عنوان پاسخی برای دستیابی به اهداف در نظر گرفت. پشتیبانی از رایند تصمیم گیری در تمامی سطوح، تعدیل مدیران، عوامل اجرائی و عاملان دانش برای اتخاذ اثربخش ترین اقدامات در موقعیت های مورد نظر از جمله دلایلی هستند که بر اساس آن اغلب سازمان های پیشرو به هوش تجاری (BI) به عنوان یک عنصر ضروری نیاز دارند. (سیارک
راهبرد هوش تجاری (BI) باید در راستای اهداف سازمان بوده، منجر به پیشرفت تجارت و ارتقاء مدیریت دانش گردد. راهبرد هوش تجاری (BI) به سازمان ها در خلق بهترین شیوۀ کاربرد اطلاعات از طریق تصمیم گیری عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی کمک می نماید.
به طور کلی، استفاده از هوش تجاری (BI) در خدمات مالـــی منجر به ایجاد ارزش گشته است. طی تحقیقی که توسط Gartner Inc صورت گرفت مشخص شد که بیش از 95 درصد از پاسخدهندگان بانکدار با این مساله موافق بوده اند که هوش تجاری (BI) یک گام اولیۀ راهبردی است که توسط مدیریت ارشد برداشته می شود. پاسخدهنگان از بانک ها، شرکت های بیمه و تجارت خانه های غیر مالی بوده اند. گارتنر همچنین دریافت که بیش از 90 درصد بر سر این مساله توافق داشته اند که ارزش مورد انتظار را از سرمایه گذاری در هوش تجاری دریافت نموده اند.
امروزه اغلب موسسات مالی به هوش تجاری (BI) وابسته می باشند. خدمات مالی شامل بانکداری (سپرده ها و وام ها، بانک های تجاری، بانک های رهنی، اتحادیه های اعتباری)، وثیقه ها و بورس (دلالی، بانک های سرمایه گذاری، مشاوران سرمایه) و امور مالی بین المللی می باشند. موسسه مالی می تواند از هوش تجاری (BI) به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نماید.
در دوران اوج رقابت در بازار، بخش های مالی باید راهبرد هایی را برای ابقاء خود اتخاذ نمایند. به طور کلی، یک بخش مالی دارای مقادیر زیادی از داده هایی است که به طور روزانه مورد پردازش قرار می دهند و در سیستم پیچیدۀ آن ها ذخیره می گردد. تحلیل کارامد این داده ها بسیار مهم بوده و تعیین کنندۀ موفقیت صنعت مالی می باشد. نحوۀ تحلیل فریب، ریسک و رفتار مصرف کننده در موسسه مالی بسیار حیاتی می باشد.(سیارک

از هوش تجاری (BI) طی سال ها برای کمک به یک کمپانی در جهت حل و فصل این قبیل مشکلات استفاده شده است، زیرا هوش تجاری (BI) می تواند مقادیر بزرگی از داده ها را برای تحلیل های فراگیر به کار گیرد.

 هوش تجاری (BI)
هوش تجاری در برگیرندۀ طیف گسترده ای از کاربرد ها برای تحلیل، جمع آوری، ذخیره سازی و دسترسی آسان به داده ها برای ایجاد فرایند های تجاری بهتر می باشد. یک تعریف خوب از هوش تجاری (BI) باید شامل هدف تجاری و کاربرد پذیری فنـّـــی باشد. ابزار های هوش تجاری (BI) که به طور گسترده مورد استفاده قرار دارند عبارتند از Data Warehouse، Data Mining، Extraction Transformation Load (ETL) و پردازش تحلیلی آنلاین یا OLAP
 انبار داده Data Warehouse
انبار داده یک مجموعه تلفیقی از داده های تاریخی و خلاصه شده می باشد که توسط محیط تار عنکبوتی از منابع داده های درونی و بیرونی جمع آوری شده است. انبار داده حالت user-friendly دارد که این خاصیت به ویژه در مورد مدیر و تحلیلگر تجاری مشهود است. انبار داده، داده های مرتبط را مخـــــزنی جمع آوری می کند که در ان جا ارزیابی شده و به منظور قرار گرفتن در خدمت اهداف تصمیم گیری سازماندهی می گردد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکاتی در اینستاگرام که تجارت شما بدون آنها نمیتواند زنده بماند

در


استفاده از رسانه اجتماعی با یک سرعت سریع درحال رشد میباشد. با 300 میلیون کاربر فعال، اینستاگرام بطور خاص یک پلتفرم اجتماعی است که بسیاری از برندها به آن روی می‌آورند. هرکس در آن حضوردارد، و جایی است که شرکتها برای دستیابی به مخاطبین شان به آن نیازدارند. درواقع، 85 درصد از 100 برند برتر جهان دارای یک حساب اینستاگرام میباشند.
ولی شما چگونه میتوانید یک پایه مستحکم از محتویات اینستاگرام را بسازید؟ برندها از اینستاگرام استفاده میکنند تا نیاز فروش را تحریک کنند برای اینکه کاری بیشتر از فقط پست کردن تصاویر محصول با کپی های فروش را انجام دهند. کلید اصلی این است که با درگیر ساختن تصاویر گویا و چشم گیر یک رابطه تعاملی با مخاطبخود برقرارنمایید.
از این نکات اینستاگرام اطمینان حاصل نمایید که اینستاگرام ، بنفع شرکت شما بکار می‌آید.

1. ظاهر برندخود را شگفت انگیز نمایید.

به خاطر بسپارید که پایه کاربر اینستاگرام بطور اولیه نسبت به سایر پلتفرمهای اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر جوانتر میباشد.

برندهای موفق روی اینستاگرام دارای یک گالری کاملاً چشم گیر میباشند که تصویر مطلوب برند را بیان میکند.

محتویات باید مفرح، تصادفی، دوستانه، هیجان انگیز و جالب باشند. یک گالری بدقت ساخته شده باید احساسات رؤیایی تعقیب کنندگان خود تحریک نماید. محتویات باید دارای تفاوت باشند ولی باید دارای سازگاری نیز باشند. این امر کمک میکند تا یک وجهه قوی و قابل اعتماد را ایجاد نمود.

 

2. ارائه اطلاعات داخلی

درکنار ایجاد یک تصویر برند مستحکم، محتویات اینستاگرام باید کمی خاص باشند. تعقیب کنندگان عاشق دیدن کارهای داخلی برند هستند، نظیر پشت صحنه تولید یا نمایش تولید یک محصول جدید. با نشان دادن کارکنانی که عاشق شغل شان هستند، این امر به برندشما یک وجهه و یک ارتباط عاطفی عمیق‌تر میدهد.

3. آمار کاربر، دوست شما میباشد

این داده ها بی نهایت مفید میباشند. آنها به شما کمک میکنند تا بدقت ارزیابی کنید که استراتژی شما چگونه کارمیکند. داده های مفید شامل موارد زیر میشوند:

تعقیب کنندگان شما چه زمانی آنلاین هستند، نوع محتویاتی که تعقیب کنندگان شمابه آنها بهتر پاسخ میدهند، و سن و مکان تعقیب کنندگانشما. تمام این داده ها میتوانند به شما کمک کنند تا استراتژی محتویات ایده آل را برای متناسب سازی با برندشما  پیداکنید.

این داده ها میتوانند استفاده شوند تا تعیین کنند که استراتژیهای موجود چقدر مؤثر میباشند و اینکه آیا شما نیازدارید تا جزئیاتی را تغییر دهید نظیر زمان روز برای پست کردن و نحوه هدف قراردادن مخاطبان .(سیارک)  

4. درگیرکردن و پاداش دادن به تعقیب کنندگان شما

برقرارسازی مباحثه‌ها ازطریق اینستاگرام یک استراتژی است که بطوروسیعی استفاده شده است. مباحثه ها میتوانند محرک هایی برای تعقیب کنندگان  بمنظور درگیرشدن با برند شما یا اشتراک گذاری برندشما با دوستانشان باشد نظیر نظرگذاری روی عکستان، پست کردن مجدد تصویر برند روی پروفایل خودشان، تگ کردن یک دوست در عکس تان یا استفاده از یک هشتگ علامتگذاری‌شده منحصربفرد.

 

مباحثه ها بطور معمول شامل یک جایزه برای مشارکت کاربران میباشند، هرچند تعقیب کنندگان میتوانند به طرق غیرپولی نیز جایزه بگیرند. ازطریق ایده ارتباطات دوطرفه، درگیرشدن با تعقیب کنندگان با خواستن از آنها برای پاسخ دادن به سؤالات تان در بخش نظرات و/یا جواب دادن به نظرات شان میتواند برای هر دو طرف بسیار رضایتبخش باشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...