موزه بدن انسان در هلند

موزه بدن انسان در هلند

چه کسی گفته که تنها در افسانه ها یا در فیلم های علمی تخیلی، یک فرد می تواند داخل بدن یک غول شود و از آن خارج شود؟ به عنوان مثال، در هلند، این امر با تکنولوژی تبدیل به واقعیت و کاملا امکان پذیر شده !!بله. به همین سادگی! دیدنی عجیب و غریب . تنها در جهان، یک موزه بدن انسان وجود دارد، فضایی گردشگری،این چنین واقع گرایانه که برای بازدید کننده ها بسیار نفس گیر است. درست از در ورودی موزه شما وارد بدن انسان می شوید و می توانید در تمام قسمت های یک موجود زنده بزرگ حرکت کنید.

موزه بدن انسان در شهر لیدن واقع در نزدیکی پایتخت هلند (حدود 40 دقیقه از طریق آمستردام و یک ساعت با اتوبوس) قرار دارد. حتی از دور، شما می توانید سازه غول پیکر این موزه را در قالب یک فرد نشسته ببینید، به نظر می رسد در یک ساختمان بلند مرتبه  مدرن تعبیه شده است. ورودی موزه در زانوی این مجسمه غول پیکر واقع شده است، که شما باید با یک پله برقی ویژه به بالا صعود کنید.

موزه بدن انسان در هلند

در واقع داخل موزه ، متشکل از بخش های مختلف بدن انسان است،در صورتی که اعصاب قوی داشته باشید می توانید برای لذت بردن راه خود را از استخوان ران و مغز استخوان شروع کنید، مسافران به تدریج در بدن انسان حرکت می کنند. در کل، در طول سفر خود، هفت طبقه را بازدید می کنند.

کل زمان بازدید شما یک ساعت طول می کشد و در این زمان می توانید با کار اندام ها و سیستم های بدن انسان آشنا شوید.

موزه بدن انسان در هلند

هر عضو به گونه ای کاملا واقع گرایانه ساخته شده است . بازدید کننده با حرکت در امتداد "راهرو" یک انسان غول پیکر مصنوعی به تماشای گردش خون، چگونگی کار دستگاه گوارش و قلب . سیستم های شنوایی و عضلانی، طناب های صوتی، استخوان ها، دندانها  و .... همه اینها را می تواند با جزئیات ببیند.

موزه بدن انسان در هلند
کار هر عضو بر روی مانیتور پخش می شود و با صداهای واقعی همراه است.در بعضی موارد، کار ارگان ها نه تنها بصری بلکه بصورت بویایی نیز ارائه می شود (به عنوان مثال، بو از بعضی از سوراخ ). با استفاده از عینک های ویژه که به بازدید کنندگان داده می شود، حالت بی وزنی و غوطه وری واقعی و کامل در فرآیند آشنایی با اندام ها و سیستم ها به دست می آید، بنابراین در اصل این سفر در قالب 5D است.

موزه بدن انسان در هلند

موزه بدن انسان در هلند
در موزه انسان، حتی می توانید جنین در حال رشد را ببینید و این که  یک زندگی در رحم چگونه شکل می گیرد.
موزه بدن انسان در هلند

                            کودکان معمولا ترامپولین را بیشتر دوست دارند.

در طی این سفر یک ساعته یک بازدید جالب و شگفت انگیز درباره ساختار بدن یک انسان و آنچه که در بدن ما در یک وضعیت خاص اتفاق می افتد، به بازدیدکنندگان نمایش داده میشود.

موزه بدن انسان در هلند

به هر حال، هنگام سفر در اطراف بدن، بازدید کنندگان به وضوح می توانند ببینند که عادت های بد چه تاثیر منفی بر کار اندام ها و سیستم ها دارند و درک می کنند که در واقع این مکانیسم ظاهرا قوی بسیار شکننده و ضعیف است.

موزه بدن انسان در هلند

پس از بازدید از موزه بدن انسان، بازدیدکنندگان بیشتر متوجه می شوند که بدن ما بسیار شکننده است و باید محافظت شود. نقطه نهایی سفر از طریق یک ارگانیسم عظیم مصنوعی، مغز انسان با نورون های بسیار واقعی است. مغز این انسان غول پیکر، مانند دیگر  بخش های بدن او ، عجیب و غریب است و می توانید آن را لمس کنید.

موزه بدن انسان در هلند
چه فکر می کنید چه چیز دیگری باید در مورد موزه بدانید؟
ساخت پروژه موزه 14 سال طول کشیده و تحقق این ایده باور نکردنی بیش از 30 میلیون دلار هزینه داشته ، ارتفاع ساختمان حدود 35 متر است.

ارتفاع موزه بدن انسان در هلند

موزه بدن انسان در هلند

بلیط های این موزه ی باور نکردنی از بدن انسان را می توان از طریق اینترنت سفارش داد یا در دفتر موزه خریداری کرد، اما مسئولان این موزه توصیه می کنند قبل از خرید با شرکت  هماهنگ کنند زیرا تعداد زیادی از مردم می خواهند وارد این دنیای شگفت انگیز شوند.

بلیط موزه بدن انسان در هلند

کودکان زیر شش سال مجاز به ورود به موزه نیستند، البته منطقی است زیرا بعید بنظر می رسد که کودک زیر شش سال چنین جای عجیبی  را دوست داشته باشند.برای بچه ها زیر شش سال ممکن فضای موزه ترسناک باشد، اما برای بچه ها بزرگتر بسیار جالب است.

موزه بدن انسان در هلند

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • JamesEluro 464 :

    موزه بدن انسان در هلند............موزه کورپوس - قدم زدن در داخل بدن انسان

    1401/2/4 20:29
  • JamesEluro 464 :

    چه کسی نمی خواهد به یک سفر شگفت انگیز در داخل بدن انسان و به موزه بدن در آمستردام برود و در اطراف ساختمان عظیمی که به شکل بدن ایجاد شده است حرکت کند؟ موزه بدن انسان در امستردام

    1401/2/4 20:31
  • JamesEluro 464 :

    بیایید با این واقعیت شروع کنیم که موزه بدن انسان هلند Corpus در ساختمانی 35 متری که به شکل یک فرد نشسته ساخته شده است، قرار دارد و معماری ساختمانی به شکل بدن انسان در هلند به تنهایی منظره ای دیدنی است و هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد. با ورود از زانو، بازدیدکنندگان از طریق اندام های مختلف بالاتر و بالاتر به مقصد نهایی - مغز حرکت می کنند.

    1401/2/4 20:31
  • JamesEluro 464 :

    چه اتفاقی برای غذایی که ما هضم می کنیم و بدن ما چگونه از مواد مصرف شده استفاده می کند و هنگام عطسه چه اتفاقی می افتد؟ در موزه بدن انسان در آمستردام پاسخ هزاران سوال مشابه را خواهید یافت. موزه اعضای بدن به شما می گوید که اعضای بدن ما چگونه کار می کنند و همچنین نحوه اتصال آنها به یکدیگر. علاوه بر این، Corpus با استفاده از فناوری پیشرفته مانند جلوه های 5 بعدی، کپی های غول پیکر و صداها، توهم سفر در یک بدن واقعی را ایجاد می کند. حتی می توانید ضربان قلب انسان و صدای انقباضات ماهیچه ای را بشنوید.

    1401/2/4 20:32
  • JamesEluro 464 :

    در Corpus موزه ی بدن انسان در امستردام شما همچنین یک رستوران و یک فروشگاه تخصصی سوغاتی پیدا خواهید کرد و حتماً در آخرین طبقه هفتم موزه بدن انسان اقامت داشته باشید - از اینجا می توانید از یک منظره پانوراما زیبا لذت ببرید.

    1401/2/4 20:36
  • JamesEluro 464 :

    موزه بدن انسان امستردام کورپوس در سال 2008 توسط ملکه بئاتریکس افتتاح شد و اولین و موزه ی بدن انسان در آمستردام تنها موزه در نوع خود در جهان است.

    1401/2/4 20:37
  • JamesEluro 464 :

    ایجاد Corpus موزه ی بدن انسان آمستردام معنای عمیق‌تری نسبت به معماری غیرمعمول و یک نمایشگاه جالب داشت - هدف موزه بدن انسان آمستردام ، ترویج سبک زندگی سالم است. فلسفه سازندگان این است که وقتی مردم به خوبی آگاه شوند، مسئولیت پذیرتر و هوشیارتر نسبت به سلامتی خود خواهند بود. بنابراین، موزه تا حد زیادی بر مدارس متمرکز است: کودکان به جای خواندن کتاب های درسی خسته کننده زیست شناسی، می توانند به صورت بصری با ساختار بدن و عملکرد اندام ها آشنا شوند، علاوه بر این، بخش جداگانه ای از تور Corpus به آزمون های شناختی اختصاص داده شده است. تست ها و بازی های تعاملی

    1401/2/4 20:39
  • JamesEluro 464 :

    ساعات کار و قیمت بلیط موزه بدن امستردام............ موزه کورپوس مکانی محبوب در بین گردشگران است، بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از صف های طولانی، بلیط را از قبل خریداری کنید. در وب سایت corpusexperience.nl می توانید تاریخ و ساعت مناسب خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، هنگام رزرو آنلاین تور، هزینه بلیط کمتر خواهد بود: هزینه بلیط کودک 14.25 یورو، بلیط بزرگسالان 16.75 یورو خواهد بود. حداقل سن برای بازدید از نمایشگاه 6 سال می باشد.

    1401/2/4 20:40
  • JamesEluro 464 :

    درهای موزه بدن آمستردام از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 9.30 باز است. زمان ورود آخرین گروه به روز هفته بستگی دارد: در روزهای هفته ساعت 15:00 و در تعطیلات آخر هفته و در ساعت 17:00. لطفا توجه داشته باشید کسانی که از قبل تور رزرو کرده اند باید 20 دقیقه قبل از زمان مقرر در موزه ی بدن انسان حضور داشته باشند.

    1401/2/4 20:42
  • JamesEluro 464 :

    هر 7.5 دقیقه یک گروه جدید 16 نفره راهی سفر می شوند، مدت زمان تور 55 دقیقه است. این موزه دارای راهنمای صوتی به ۸ زبان است.

    1401/2/4 20:42
  • JamesEluro 464 :

    چگونه به ساختمان بدن انسان در هلند برسیم؟ موزه اعضای بدن هلند در حومه لیدن در Willem Einthovenstraat 1، 2342BH Oegstgeest واقع شده است. برای رفتن به موزه ی بدن انسان در هلند از ایستگاه Leiden Centraal می توانید از اتوبوس 37 یا 57 استفاده کنید. زمان سفر به موزه بدن حدود 15 دقیقه خواهد بود.

    1401/2/4 20:45

بیشتر بخوانید