پیش بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی

تکنولوژی هوش مصنوعی دقیقا زمان مرگ را پیش بینی می کند
این برنامه توسط متخصصین دانشگاه ناتینگهام تهیه شده است. برای ایجاد الگوریتم، بیش از نیم میلیون نفر از 40 تا 69 سال سن برای جمع آوری داده های بهداشتی جمع آوری شده در Biobank از بریتانیا برای دوره ای از 2006 تا 2010 استفاده شد. سپس محققان سعی کردند پیش بینی کنند که کدام یک از این افراد در یک نقطه خاص در سال 2016 جان خود را از دست می دهند.
 
پیش بینی با استفاده از سه الگوریتم در یک بار انجام شد. دانشمندان می خواستند اثربخشی برنامه جدید را با کارایی دو مدل دیگر مقایسه کنند - یک آزمون استاندارد که به عنوان مدل ککس شناخته می شود و یک الگوریتم ساده تر AI به نام "جنگل تصادفی" نامیده می شود.
 
هر سه مدل فاکتورهای حساب شده مانند سن، جنسیت، تاریخ شروع سیگار کشیدن و تشخیص احتمالی سرطان را در بر داشت. با این حال، مدل ککس به شدت بر اطلاعات مربوط به قومیت و فعالیت بدنی تکیه کرد، اما دو مدل دیگر چنین نکردند.
 
مدل "جنگل تصادفی" بیشتر بر روی دور کمر ، درصد چربی بدن، رژیم غذایی و تون پوست تمرکز کرد، در حالی که مدل جدید بر آلودگی هوا، خطرات در محل کار، مصرف الکل و خطر مصرف داروهای خاص متمرکز بود .
 
نتیجه الگوریتم یادگیری ماشین جدید در بالاترین آمار ظاهر شد. مدل جدید به درستی پیش بینی کرد 76٪ از مرگ زودرس در میان 14،500 شرکت کننده که در زمان مشاهده در سال 2016 فوت کرده اند. جایگاه دوم با مدل "جنگل تصادفی" (64٪) و مدل ککس بیشتر از (44٪) را پشت سر گذاشته شد.
 
محققان از ناتینگهام بر این باورند که خیلی زود، AI شروع به بازی کردن در برنامه های استراتژی درمان شخصی، انطباق مدیریت ریسک با بیماران فردی خواهد کرد. تحقیقات بیشتری برای آزمایش الگوریتم های هوش مصنوعی در سایر گروه های جمعیت و نحوه معرفی سیستم های AI در مراقبت های بهداشتی عادی اختصاص داده خواهد شد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید