آیا بیگانگان فرازمینی وجود دارند بشقاب پرنده ها از پنتاگون و 36 تمدن فرازمینی

در

بشقاب پرنده

اخترفیزیکدان انگلیسی از دانشگاه ناتینگهام احتمال وجود سایر اشکال زندگی هوشمند در کهکشان ما را محاسبه کرده اند. آنها به ماهیت تکامل شیمیایی جهان و سرعت عادی رشد اشکال پیچیده تر زندگی تکیه داشتند. معلوم شد که در کهکشان ما حدود 36 گونه زتدگی وجود دارد. اطلاعات در مورد این مطالعه منتشر شده در وب سایت از دانشگاه ناتینگهام قرار دارد. ما تصمیم گرفتیم که بفهمیم چنین چهره هایی از کجا آمده اند و آیا دیدگاه های جایگزین در مورد زندگی فرازمینی وجود دارد یا خیر؟بشقاب پرنده ها از پنتاگون و 36 تمدن فرازمینی: آیا بیگانگان فرازمینی وجود دارند؟

 

وجود زندگی هوشمندانه در کهکشان راه شیری

انسان ها هرگز با زندگی فرازمینی روبرو نشده اند. در حال حاضر ، هیچ مدرک تضمینی مبنی بر زندگی آنها در مکانی در سیارات دیگر وجود ندارد. علیرغم این ، دانشمندان به روش های مختلفی سعی کردند احتمال وجود زندگی هوشمند را در کهکشان راه شیری محاسبه کنند و همچنین فرمول محاسبه تعداد گونه ها را تهیه کنند. در سال 1960 ، ستاره شناس فرانک دریک معادله ای را استخراج کرد که با استفاده از آن می توانید تعداد تمدن های فرازمینی را محاسبه کنید و همچنین شانس تماس با آنها را ارزیابی کنید. محاسبات دریک نشان داد که باید تعداد زیادی از آنها وجود داشته باشد ، بنابراین بشریت  یک بار با آنها دیدار خواهد کرد. 

 

Frank Drake's equation
فرمول فرانک دریک

 

با این حال ، زمان گذشت و چنین تماس هایی رخ نداد ، بنابراین دانشمندان به فرمول دریک شک کردند. در میان آنها انریکو فرمی بود که پس از او "پارادوکس فرمی" نامگذاری شد. این فرموله شده است: اگر تمدنهای بیگانه وجود دارند ، چرا ما نمی توانیم اثری از حضور آنها بیابیم؟

معادله فرانک دریک
فرمول فرانک دریک

هنوز پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. این دیدگاه وجود دارد که در زمین شرایط منحصر به فردی برای مبدأ زندگی وجود داشته است: چنین مواردی به راحتی نمی تواند تکرار شود. با این حال، علم امروزه  بسیاری از سیارات مشابه زمین در نزدیکی سیاره ما را کشف کرده است.

 

دانشمندان انگلیسی چگونه کار کردند؟

اخترفیزیکدان های انگلیس این فرضیه را اتخاذ کردند که براساس آن می توان زندگی هوشمند در سایر سیارات کهکشان ما را در همان زمان و در شرایطی مشابه زمین شکل گرفت.

تمام محاسبات بر اساس این فرض است که احتمال رشد زندگی به چندین پارامتر بستگی دارد: به آنها محدوده های اخترشناسی شناختی کوپرنیک گفته می شود.

2 پارامتر برای وجود زندگی در سیارات دیگر

اولین پارامتر سن سیارات است ، باید حداقل 5 میلیارد سال سن داشته باشد. پارامتر دوم ، فلز بودن زیاد ستاره هایی است که سیارات در مدار آنها قرار دارند. برای منشا زندگی در نزدیکی یک سیاره باید یک ستاره شبیه به خورشید وجود داشته باشد ، که به دلیل آن غلظت زیادی از عناصر سنگین ظاهر می شود. براساس این دو شرط ، دانشمندان تعداد فرضی تمدنهایی را که در کهکشان راه شیری زندگی می کنند دریافت کرده اند: حدود 36 گونه مختلف.

 

کریستوفر کنسلیس ، استاد اخترفیزیک در دانشگاه ناتینگهام و مؤلف این مطالعه است : من فکر می کنم این بسیار مهم و مهیج است: برای اولین بار ، ما یک تخمین برای تعداد تمدنهای فعال توسعه یافته داریم که به طور بالقوه می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و کشف کنیم که زندگی دیگری در جهان وجود دارد.


چگونه دانشمندان به پارادوکس انریکو فرمی رسیدند

محققان ناتینگهام و همکارانش از نظر تکامل شیمیایی و بیولوژیکی با پارادوکس روبرو شده اند. ما تمدن های فرازمینی و بیگانگان را نمی بینیم ، زیرا اصلی ترین عامل شکل گیری آنها ممکن است شرایط خاصی در سیارات منفرد نباشد ، بلکه سطح کلی تحولات شیمیایی جهان و میزان پیشرفت زندگی است.

در مراحل اول توسعه ، جهان فقط از سه عنصر تشکیل شده است - هیدروژن ، هلیوم و لیتیوم. اکسیژن ، کربن ، نیتروژن و سایر عناصر تشکیل دهنده پروتئین ها وجود نداشت. آنها پس از روشن شدن و سوختن اولین ستاره ها ، شروع به جمع شدن کردند. این بدان معنی است که در کهکشان در مراحل اولیه رشد آن عناصر کافی لازم برای منشاء زندگی وجود نداشت.

 

اگر واقعاً حدود 36 گونه زندگی هوشمند وجود دارد ، پس چگونه می توانم با آنها تماس بگیرم

البته 36 عدد تقریبی است. بستگی به این دارد که تمدنهای هوشمند چه مدت در سطح پیشرفت و توسعه کافی بوده اند تا سیگنال هایی راجع به وجودشان به فضا ارسال کنند. به عنوان مثال عمر یک تمدن هوشمند فعال روی کره زمین فقط حدود 100 سال است.


نزدیکترین تمدن هوشمند فرضی چند هزار سال نوری از ما فاصله دارد. ابزارهای مشاهده ما نمی توانند سیگنالهای رادیویی یا نورهایی از چنین فاصله ای را دریافت کنند. به طور دقیق تر ، آنها می توانند ، اما این سیگنال ها برای چندین هزار سال پیش خواهد رفت. وضعیت مشابه با بیگانگان: ما درباره وجود خود سیگنال هایی را به فضا پرتاب کردیم ، اما به زودی این سیگنال ها به نتیجه نمی رسند. تا این لحظه ، هیچ کدام از بیگانگان نمی داند که ما روی کره زمین زندگی می کنیم.اگر بشریت چنین سیگنال هایی را در آینده دریافت کند ، به این معنی است که تمدنهای بسیار پیشرفته می توانند برای مدت طولانی وجود داشته باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حقایقی باور نکردنی در رابطه با فضا

در

جستجو کردن و ماجراجویی در فضا می تواند به همان اندازه ای که در فیلم های سینمایی مشاهده می کنیم، عجیب و غریب باشد. بعداز این همه سال که دانشمندان و محققان بسیاری عمر خود را وقف این کار کرده و به دنبال تمامی سیاره های موجود در جهان هستی بوده اند، هنوز بخش بسیار زیادی از هستی، از دسترس انسان خارج بوده است، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که هر روز نسبت به روز قبل، به یافتن تمامی سیاره ها و کهکشان ها و پی بردن به چند و چون آن ها نزدیک تر می شویم. در این مقاله قصد داریم شما را با چند حقیقت عجیب و جالب توجه در خصوص فضا آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

ناسا صدا های عجیبی در فضا ضبط کرده است

ناسا از تکنولوژی ای بهره مند است که به واسطه آن امواج رادیویی، پلاسما و نیز میدان های مغناطیسی را دریافت می کند و همه آن ها را به امواج صوتی بدل می کند. قصد اصلی دانشمندان از این کار این است که تمامی صداهایی که در فضا وجود دارد را شناسایی کرده و به دنبال منابع تولید این صدا ها بگردند. به خاطر ماهیت اتمسفر موجود در فضا، صدا همانند آن چه که بر روی زمین وجود دارد، به صورت امواج صوتی رد و بدل نمی شود و کارکردی متفاوت دارد. تا کنون صدا های متفاوتی توسط دستگاه های ناسا ضبط شده است: از صدا هایی شبیه به بوق آمبولانس گرفته تا صدا های مداومی که انگار خبر از نزدیک شدن یک سفینه فضایی می دهند.

غروب خورشید در کره مریخ آبی رنگ است

مدت ها از زمانی که انسان برای نخستین بار پا بر روی کره مریخ گذاشت می گذرد، با این وجود تا سال 2015 طول کشید تا بالاخره اولین عکس رنگی از منظره غروب خورشید در این کره گرفته شد و در معرض دید همگان قرار گرفت. منظره ای که بسیار عجیب و جالب توجه بود و بسیاری را غافلگیر کرد. در حقیقت غروب خورشید در این سیاره متفاوت از غروب خورشید بر روی کره زمین است و تمامی آسمان در هنگام غروب، آبی رنگ می شود. اما دلیل این اتفاق چیست و چه می تواند باشد؟ ناسا در این خصوص عنوان کرده است که دلیل اصلی این اتفاق به جنس خاکی بر می گردد که بر روی کره مریخ وجود داشته و در حقیقت سطح آن متشکل از همین خاک است. این خاک به نسبت خاک موجود بر روی کره زمین تفاوت هایی دارد. خاکی که سطح کره مریخ را تشکیل می دهد از ملکول های بسیار ساده تشکیل شده است و به همین خاطر است که سطحی بسیار نرم دارد. همین سادگی ملکول های تشکیل دهنده خاک باعث شده است تا سطح کره مریخ به رنگ هایی که طول موج کمتری دارند، راحت تر اجازه وجود بدهد، رنگ هایی مانند آبی که در هنگام غروب سراسر آسمان مریخ را فرا می گیرد. در مقابل رنگ هایی چون نارنجی، زرد و قرمز که از طول موج بلند تری برخوردار هستند، کمتر اجازه وجود پیدا می کنند.

هزینه فرستادن وسایل مورد نیاز فضا نوردان سر سام آور است

اگر جنبه های مالی یک مأموریت فضایی را به طور دقیق مورد بررسی و تجزیه قرار دهیم و هزینه ارسال وسایل مورد نیاز فضا نوردان را برآورد کنیم، به رقم سر سام آوری خواهیم رسید. راوی مارکاشایم، که یک متخصص و مهندس ایستگاه فضایی است، در گفتگو با یک مجله اقتصادی در این خصوص عنوان کرد که برای فراهم کردن چیزی حدود نیم کیلوگرم از محصولات و وسایل مورد نیاز فضا نوردان و قرار دادن آن در فضا پیما ها به گونه ای که در خارج زمین برای شان قابل استفاده باشد، باید هزینه ای معادل با ده هزار دلار در نظر گرفته شود. حال این موضوع بسته به فضا پیمایی که سطح زمین را ترک می کند، ممکن است متفاوت باشد، چرا که برخی از فضا پیما ها با ویژگی ها و امکانات به خصوصی طراحی می شوند. برای مثال برای نیم کیلوگرم از این وسایل در فضا پیمایی با نام SpaceX، این هزینه تا بیست و هفت هزار دلار افزایش پیدا می کند. برای این که درک دقیق تری از این رقم پیدا کنید، هزینه ارسال یکی از مهمترین نوشیدنی های مورد نیاز فضا نوردان را برای شما عنوان می کنیم. برای ارسال یک بطری معمولی آب آشامیدنی به فضا، بسته به نوع کارکرد و طراحی فضا پیما، به هزینه ای میان 9100 دلار تا 43180 دلار احتیاج است که این رقم در نوع خود بسیار قابل توجه است.

جو فضا پر شده از زباله هایی که به طور معمول فلزی هستند

زمانی که موشکی در فضا استفاده می شود، راهی برای خلاصی از پوکه باقی مانده از آن وجود ندارد. همین مسئله در خصوص ماهواره هایی که دیگر کارکرد خود را از دست داده اند صادق است. به همین خاطر است که از زمانی که انسان پا به کره های دیگر گذاشته است، میزان قابل توجهی از این تکه های فلزی در فضا از خود به جای گذاشته است. نکته جالب توجه در خصوص این اشیاء فلزی این است که همانند کره های دیگر، روی مداری دایره شکل به دور زمین می چرخند. سرعت چرخش این اشیاء معادل با 17500 متر بر ساعت. این میزان ده برابر سرعت گلوله یک اسلحه است. طی سالیان اخیر مؤسسه ای برای نظارت بر این اشیاء به جای مانده تشکیل شده است که با نام اختصاری اس اس ان شناخته می شود. این مؤسسه تا کنون اعلام کرده است که چیزی حدود بیست و سه هزار شیء فلزی در فضا وجود دارد که اندازه ای بزرگتر از یک توپ فوتبال دارند. این اشیاء فلزی خطراتی را هم متوجه فضا نوردان می کند. در حقیقت اگر از مداری که در آن می چرخند خارج شوند، به یکدیگر برخورد کرده و ایجاد موانعی بر سر راه فضا پیما هایی خواهند کرد که پس از این راهی فضا خواهند شد. در سال 2013 فیلمی تحت عنوان «Gravity(جاذبه)» با بازی جرج کلونی و ساندرا بلاک روی پرده سینما ها رفت که در حقیقت از همین مسئله ایده می گرفت. سه کشوری که بیش از همه مسئول این زباله های فلزی هستند آمریکا با 3990 قطعه، روسیه با 3959 قطعه و در نهایت چین با 3893 قطعه هستند.

رد پای فضا نوردان می تواند تا چیزی حدود صد سال بر روی سطح کره ماه باقی بماند

میزان تحرک صخره ها و خاکی که سطح کره ماه را تشکیل داده است به 0.04 اینچ در یک میلیون سال می رسد. به همین خاطر است که رد پایی که از فضا نوردان در سطح آن به جای می ماند قابلیت حفظ کردن حالت خود را برای مدتی طولانی دارد. این مدت زمان می تواند بین ده تا صد سال باشد.

شرایط آب و هوایی در فضا همیشه سرد نیست و هوای آن می تواند گاهی بسیار گرم شود

در تاریک ترین نقاط فضا، دمای هوا می تواند تا چیزی حدود 454 درجه فارنهایت به زیر صفر برسد، با این حال نکته جالب توجه در خصوص میزان دما این است که اگر در معرض تابش مستقیم نور خورشید، در نزدیکی های مدار زمین در فضا باشید، دمای قابل توجه 250 درجه فارنهایت بالای صفر را تجربه خواهید کرد. در حقیقت یکی از دلایلی که لباس مخصوص فضا نوردان به واسطه آن سفید انتخاب شده است، همین حرارت بالا است. رنگ سفید لباس فضا نوردان سبب می شود گرمای هوا تا جایی که ممکن است به بدن شان آسیب نرساند و منعکس شود.

در سیاره زهره مدت زمان یک سال کمتر از یک روز است

سیاره زهره با سرعت بسیار اندکی در خلاف جهت مسیر مدار زمین، به دور خود می چرخد و برای یک چرخش کامل به 243 روز (روزی که با معیار زمین محاسبه می شود) احتیاج دارد. این در حالی است که برای چرخیدن به دور خورشید، تنها به 225 روز زمان نیاز دارد، چرا که به طور قابل ملاحظه ای به خورشید نزدیک است. به همین خاطر است که یک سال در سیاره زهره، کوتاه تر از یک روز آن به حساب می آید.

ایستگاه بین المللی فضایی (با نام اختصاری آی اس اس شناخته می شود) به اندازه یک زمین فوتبال است

این ایستگاه بین المللی که در فضا وجود دارد، طولی برابر با 357 فوت دارد و این یعنی تنها سه فوت دیگر لازم است تا به طول یک زمین فوتبال آمریکایی برسیم. وزن این ایستگاه فضایی برابر با 925000 پوند (هر پوند تقریباً نیم کیلوگرم است) است و به خاطر همین مشخصات است که بزرگترین سازه ای لقب گرفته است که تا کنون به دست انسان ساخته شده و به فضا ارسال شده است. تا کنون نزدیک به دویست و سی نفر از هجده کشور متفاوت، راهی این ایستگاه فضایی شده اند، تا مأموریت هایی را که بهشان محول شده بوده است را انجام دهند.

انسان بدون لباس مخصوص فضانوردان، بیش از پانزده ثانیه در فضا دوام نخواهد آورد

البته پوشیدن این لباس مخصوص دردسر های خود را دارد و می تواند بسیار فضا نورد را آزرده کند، همانگون که در فیلم Gravity، ساندرا بلاک که در نقش دکتر رایان بازی می کرد، لحظات سختی را در این لباس مخصوص تجربه کرد. با وجود این، بدون این لباس مخصوص، تنها ظرف چند ثانیه، انسان دچار خفگی خواهد شد. در حقیقت این اتفاق ریشه در ماهیت جوی فضا دارد. به خاطر این که چیزی تحت عنوان فشار هوا در این شرایط جوی وجود ندارد، باعث می شود هوا گسترش پیدا کند. این مسئله به این معنی است که هوای موجود در ریه های انسان (اگر بدون لباس در جو فضا باشد) گسترش پیدا کرده و فشار بسیار زیادی را متوجه بافت های ریه می کند. در نهایت تحت این شرایط بسیار دشوار است که بدن انسان، تمامی اکسیژن موجود در بدن را تنها ظرف پانزده ثانیه مصرف می کند تا با این عامل مقابله کند که در نهایت همین مسئله باعث کمبود اکسیژن و خفگی می شود. از دیگر مخاطرات مخوف قرار گرفتن در جو فضا بدون لباس مخصوص می توان به امکان رسیدن خون به نقطه جوش، ترکیدن اُرگان های داخلی بدن و نفخ شدید اشاره کرد.

حتی در فضا هم امکان رواج هرج و مرج وجود دارد

ممکن است فضا نوردان در فضا، کاملاً آزاد و معلق باشند، با این حال، قوانینی وضع شده است که چنین آزادی ای را در اختیار همگان نخواهد گذاشت. در حقیقت این قوانین توسط سازمان ملل متحد وضع شده است و هدف از وضع این قوانین جلوگیری از  این است که فضا بدل به یک منطقه جنگی شود و یا حتی بدل به مکانی برای انجام آزمایشات موشک های اتمی. برخی از این قوانین که توسط سازمان ملل متحد وضع شده اند، این ها هستند: کسی حق وارد کردن سلاح های کشتار جمعی به جو فضا و مدار زمین را ندارد، سفر های اکتشافی در فضا، تنها به منظور فعالیت های صلح آمیز می تواند صورت بگیرد و هر کشوری که وسیله ای وارد فضا می کند، برای خطرات و آسیب های احتمالی ای که آن وسیله برساند، مسئول است.

دلیل سیاه بودن جو فضا چیست؟

ممکن است البته به این فکر کنید که چیزی تحت عنوان سیاهی مطلق در فضا وجود ندارد و به هر سو که نظر بیندازید، بالاخره یک ستاره خواهید دید که کمی جو فضا را روشن کند. این تئوری ای است که با نام پارادوکس یا تضاد اولبر شناخته می شود. هاینریش ویلهلم اولبر کسی است که این نظریه را در سال 1823 مطرح کرد و به همین خاطر نام آن اولبر در نظر گرفته شده است. بنا به این نظریه اگر جهان هستی بی انتها، ثابت و بی زمان باشد، به هر سویی که نگاه کنید در نهایت ستاره ای خواهید دید.

با این حال چنین به نظر می رسد که این نظریه صحت ندارد و جهان هستی نه ثابت است و نه بی زمان. ادوین هابل کسی بود که این نظریه جدید را مطرح کرد. به باور او جهان هستی روز به روز در حال گسترش و بزرگ تر شدن است و تشعشعات حرارتی به جای مانده از انفجار بزرگ (Big Bang) گواه او برای این ادعا است. با استناد به این تشعشعات می توان گفت که اکنون جهان هستی چیزی حدود 13.8 میلیارد سال از عمرش می گذرد. نکته ای که وجود دارد این است که در جو فضا، این گونه نیست که به هر سویی که نگاه کنید، ستاره ای خواهید دید، چرا که بسیاری از ستاره ها آن قدری از عمرشان نمی گذرد که وقت کافی برای رسیدن نورشان به چشم ما وجود داشته باشد و هنوز این اتفاق رخ نداده است. به همین خاطر است که نظریه دوم از صحت بیشتری برخوردار است.

سیاره خورشید به تنهایی 99.8 درصد از کل منظومه شمسی را از لحاظ حجمی به خود اختصاص داده است

برای این که به حجم دقیق خورشید برسیم باید عدد 1.989 را در 1030 کیلوگرم ضرب کنیم. عددی که در نتیجه این عملیات ریاضی به دست می آید برابر با 99.8 درصد از کل منظومه شمسی خواهد بود. در حقیقت تمامی منظومه شمسی در برابر خورشید حکم ذره خاکی در هوا را دارند.

مرکز کهکشان راه شیری ده ها هزار حفره سیاه رنگ در خود دارد

بنا به تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است، محققان به این نتیجه رسیده اند که ده ها هزار حفره سیاه رنگ در مرکز کهکشان راه شیری وجود دارد. این حفره های سیاه به تنهایی قابل مشاهده نیستند، چرا که نوری از سطح آن ها منعکس نمی شود و قابل دیدن نخواهند بود، این در حالی است که زمانی که این حفره های سیاه در کنار ستاره ها قرار می گیرند، دانشمندان و محققان قادر خواهند بود با استفاده از اشعه های ایکس-ری اقدام به شناسایی آن ها کنند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که صد ها حفره سیاه رنگ در مرکز کهکشان راه شیری وجود دارد که با ستاره ها جفت شده اند و نیز رقم تخمینی ده هزار عدد برای حفره هایی در نظر گرفته شده است که به تنهایی در این مرکز جای گرفته اند.

به احتمال غریب به یقین چیزی بیشتر از یک سپتیلیون (عدد یک به همراه بیست و چهار عدد صفر) ستاره در کل جهان هستی وجود دارد

دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده اند که چیزی حدود صد بیلیون ستاره، تنها در کهکشان راه شیری وجود دارد. حال اگر این رقم را در تعداد تخمینی کل کهکشان هایی که به باور محققان در سرتاسر جهان هستی وجود دارد (بنا به باور محققان حداقل ده تریلیون کهکشان دیگر در جهان هستی وجود دارد) را ضرب در این عدد کنیم (صد بیلیون) به رقم یک سپتیلیون می رسیم؛ یعنی یک با بیست و چهار عدد صفر به دنبال آن. این البته در حالی است که کسانی چون دیوید کورنیچ که استاد یار دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا است، بر این باور اند که تعداد کهکشان های موجود در جهان هستی بسیار بیشتر از آن چیزی است که محققان امروزی فکر می کنند و با پیشرفت تکنولوژی به مرور این مطلب روشن تر خواهد شد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیارک خطرناک GC6 در 19 آوریل از کنار سیاره ما گذشت

در
سیارک بالقوه خطرناک به نام 2019 GC6 در 19 آوریل از کنار سیاره ما گذشت و در نقطه حداکثر همگرایی فاصله اش بین فضا و زمین تنها 219 هزار کیلومتر بود. این تقریبا نصف میانگین فاصله زمین تا ماه است.

سیارک به ابعاد خانه ای بزرگ که به طور خطرناکی  نزدیک به زمین پرواز می کرد.فاصله این سیارک به زمین نزدیکتر از ماه بود. این سیارک، احتمالا به عرض 30 متر، تنها در 9 آوریل سال جاری کشف شد. سرعت نسبی آن بیش از 20 هزار کیلومتر در ساعت است. به گفته کارشناسان، اگر سیارک GC6 واقعا با زمین برخورد میکرد، آسیب می توانست بسیار قابل توجه باشد.

 
شایان ذکر است که هیچکدام از اجسام کیهانی در سیستم خورشید ی که تا امروزه شناخته شده اند، یک تهدید واقعا جدی برای زمین نبوده اند. در عین حال، بسیاری از کارشناسان به مدت طولانی نگران بودند که اجسام بالقوه خطرناک اغلب در مدت کوتاهی قبل از نزدیک شدن به سیاره زمین  دیده می شوند - این همان چیزی است که در  2019 GC6 اتفاق افتاد. بدین ترتیب، اگر زمین با برخورد با هر موضوعی تهدید شود، احتمالا بشر به اندازه کافی زمان برای آمادگی ندارد. در این راستا، دانشمندان از کشورهای مختلف به طور فعال بر روی ابزار جدید شناسایی اجسام آسمانی که به زمین نزدیک می شوند، کار می کنند.
 
خطرناک ترین سیارک ها در حال حاضر به عنوان سیارک Bennu شناخته می شوند. در دوره 2169 و 2199، احتمال برخورد با Bennu تقریبا یک تا چهار هزار خواهد بود. اگر بونو واقعا به زمین برخورد کند، این برخورد منجر به انفجار 1150 مگاتن در معادل TNT می شود - تقریبا بیست برابر بیشتر از دستگاه قدرتمند انفجاری که تاکنون توسط انسان آزمایش شده است. به منظور جمع آوری اطلاعات اضافی درباره سیارک، در سال 2016، کارشناسان پرونده OSIRIS-REx را به آن ارسال کردند .

نظرات

در ادامه بخوانید...

برترین رویداد علمی 2019 اولین عکس از سیاه چاله

در
در بهار سال 2019 ، ستاره شناسان نخستین عکس را که تاکنون از سیاه چاله گرفته شده بود رونمایی کردند و تلاش های چندین دهه را به نتیجه ای چشمگیر رساندند. این تصویر نخستین نمای جلوه ای از گاز و زباله هایی را که به چرخش می آیند ، نشان می دهد ، نقطه ای که فراتر از آن مواد برای همیشه ناپدید می شوند. 
 
"شپ دوئلمن" مدیر موسسه (EHT) گفت امروز زمانی است که می توانیم به شما گزارش دهیم . این تیم از دانشمندان تحقیقات خود را همزمان در هفت کشور مختلف انجام دادند ، همراه با یک سری مقالات علمی که همزمان در مجله Astrophysical Journal Letters منتشر شد. 
موضوع جلسه، عکس سیاه چاله ی کهکشانM87 ، و سیاه چاله فوق العاده آن ، که دارای جرم 6.5 میلیارد برابر خورشید است. علیرغم اندازه آن ، سیاهچاله 55 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد، که گرفتن تصویر از آن نیاز به یک تلسکوپ به اندازه سیاره ما دارد! (عملا با یک تلسکوپ به این بزرگی غیر ممکن است)EHT با این شبکه که نزدیک به یک دوجین رصدخانه مستقل در سرتاسر جهان است ، به عنوان یک ردیاب عظیم همکاری می کند. (فقط هشت رصدخانه بخشی از EHT در سال 2017 بود ، هنگامی که محققان ابتدا داده های تصویر را جمع آوری کردند.) دانشمندان سپس دو سال را صرف تجزیه و قالب بندی آن کردند تا بتوانند از تصویر نهایی پرده برداری کنند. 
 
در ابتدا تهیه عکس  از سیاه چاله غیرممکن بود. اشیاء آنقدر انبوه و متراکم هستند که حتی نور نمی تواند از کشش آنها فرار کند. این بدان معناست که یک سیاه چاله به معنای واقعی کلمه سیاه است - هیچ نوری ندارد و نوری منعکس نمی کند. و مطمئناً ، در مرکز تصویر ، سیاه است که ستاره شناسان اغلب آن را سایه می نامند. اما عکس بیش از این نشان می دهد: اطراف سایه ، یک حلقه نور روشن و آتشین وجود دارد.
 
فریال اوزل اخترفیزیکدان دانشگاه آریزونا و همکار EHT است. او می گوید که نور ناشی از چرخش گاز گرم در همان نزدیکی است که در هنگام کشیده شدن آن به داخل سیاه چاله گرم می شود. ازل می گوید: "تلسکوپ های ما قادر به گرفتن نور تا زمانی که از مجاورت سیاه چاله و در خارج از آن ناشی شود، هستند." "هنگامی که نور در افق رویداد سقوط می کند ، آن قسمت تاریک است."
 
این تصویر و داده های حاصل از آن ، به ستاره شناسان کمک کرده است که به طور کلی در مورد سیاه چاله ها اطلاعات بیشتری کسب کنند ، و این به طور خاص ، باعث می شود که دو سال انتظار ارزشس را داشته باشد. بخشی از دلیل تأخیر صرفاً تدارکات جمع آوری مشاهدات زیاد بوده است. هر رصدخانه داده هایی را از طیف باریکی از طول موج جمع می کند و در نتیجه حجم عظیمی از اطلاعات - معادل 5000 سال پرونده های موسیقی mp3 - جمع آوری می شود. محققان در مواردی مجبور بودند راه هایی برای جابجایی فیزیکی آن داده ها پیدا کنند. به عنوان مثال ، برای انتقال اطلاعات از تلسکوپ قطب جنوب ، دانشمندان باید منتظر رسیدن بهار شوند، تا زمان مناسب برای پرواز هواپیماها آغاز شود. 
 
محققان تنها پس از آن می توانند فرایند پیچیده کنار هم گذاشتن داده ها از هشت رصدخانه را آغاز کنند ، روشی که به عنوان تداخل سنجی شناخته می شود. این تیم کار خود را برای آنها انجام داده است: پرونده های خام از هر یک از مکان های مشاهده با زوایای مختلف روی آسمان ، در طول موج های مختلف و در زمان های مختلف مورد مشاهده و بررسی قرار گرفتند.
 
ازل می گوید: "کالیبراسیون و کار با آن ماه ها طول کشید." "و در پایان ما آنرا در یک تصویر واحد ترکیب کردیم." او می گوید ، اما این هنوز پایان کار نیست.شش ماه زمان لازم است تا در مورد همه کارهایی که ممکن است اشتباه باشند و یا باعث نگرانی شوند بررسی کنیم  و بیشتر و بیشتر از خود سؤال کنیم ، تا درنهایت بتوانیم مطمئن باشیم که آنچه داریم واقعی است.
 
سلام ، سیاه چاله ، بگو "Cheese"!
(زمان عکس گرفتن ما می گیم بگو هلو)
چگونه می توان از نزدیک یک سیاه چاله را گرفت؟ با یک تلسکوپ به اندازه سیاره زمین شروع کنید: EHT. ستاره شناسان در هشت سایت در چهار قاره (نهمی ، در گرینلند ، در سال 2018 به آن پیوستند) برای جمع آوری داده ها و پردازش آن در یک تصویر واحد همکاری کردند. در اینجا تلسکوپ هایی که اتفاق افتاده اند:
 
LMT
عکس از تلسکوپ بزرگ میلیمتری "آلفونسو سرانو"
 
در سیرا نگرا ، مکزیک
 
GLT
عکس از تلسکوپ گرینلند
 
در پایگاه هوایی Thule ، گرینلند
 
PV
تلسکوپ IRAM 30 متری 
 
در پیکو ولهتا ، اسپانیا
 
SPT
عکس از تلسکوپ قطب جنوب
 
ایستگاه قطب جنوب
APEX 
Exaciment Atacama Pathfinder
 
در دشت Chajnantor شیلی
 
آلما 
 
در دشت Chajnantor شیلی
 
SMA
 
در Mauna Kea ، هاوایی
 
JCMT
تلسکوپ جیمز کلرک ماکسول
 
در Mauna Kea ، هاوایی
 
عکس: دانشگاه آریزونا ، دیوید هاروی
ARO / SMT 
تلسکوپ Submillimeter رصدخانه رادیو آریزونا
در نزدیکی Safford ، آریزونا
 
و این تصویر واقعی اولین سیاه چاله است که اخترشناسان انتظار دارند EHT تولید کند. هدف اصلی دیگر آرایه جهانی سیاه چاله در مرکز کهکشان راه شیری ، ساکن A * (تلفظ A-star) است. اگرچه 1000 برابر نزدیک تر از M87 است  و  تقریباً 1000 برابر کوچکتر است ، بنابراین به همان میزان قدرت مشاهده را می گیرد. اما از آنجا که کوچکتر است ، ماده در اطراف افق رویداد خود می چرخد ​​که خیلی سریعتر حرکت می کند و هر چند دقیقه یک مدار را تکمیل می کند. برای M87 ، هر چند روز یک بار است.
 
علاوه بر این ، ستاره شناسان با هدف Sagittarius A * باید دیسک کهکشان را جستجو کنند ، این به معنای برخورد با گرد و غبار بیشتر و سایر مواد مداخله گر است. اما آنها هنوز انتظار دارند که در آینده نزدیک تصاویری از سیاهچاله کهکشان راه شیری منتشر شود.
 
تکرار تصاویر M87 و سیاهچاله های دیگر که هنوز به چشم می خورند جالب تر هستند. ستاره شناسان با مشاهده چگونگی تغییر سیاهچاله یا تغییر زمان ، می توانند در مورد ویژگی های پایدار آن بیاموزند و تماشای چگونگی ناپدید شدن مواد در طول افق رویداد را مشاهده کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

همه می خواهند به مریخ بروند

در
نمونه اولیه مریخ نورد برنامه ExoMars
در سال 2020 ، همه می خواهند به مریخ بروند. و ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و چین و حتی امارات!
شیدایی بار دیگر سیاره زمین را فرا گرفت. ایالات متحده امیدوار است که هواپیمای بدون سرنشین را به مریخ بفرستد ، اولین هلیکوپتر فرازمینی. سرانجام چینی ها می خواهند وسیله مأموریت پرتاب خود را برای مأموریت مریخ آماده کنند ، و اعراب امارات که می خواهند بدانند از اکسیژن و هیدروژن رودخانه های مریخ بدانند.
در سال 2020 ، پروازهای فضایی اهداف بسیار متفاوتی خواهند داشت ، از کاوش در مریخ گرفته تا حفاظت از زمین.
برای طرفداران مریخ ، سال 2020 سال بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. با بهره گیری از همگرایی زمین و مریخ ، که هر دو سال یک بار اتفاق می افتد ، آژانس های فضایی آمریکا ، چین ، اروپا و امارات متحده عربی قصد دارند مریخ نورد های بدون سرنشین را به سیاره سرخ ارسال کنند. هر پرواز به تشنگی دانش دامن می زند. اما همه آرزوهای زمینی بیشتری دارند.
آژانس فضایی ناسا در مریخ در حال حاضر ربات هایی دارد. اما مریخ نورد "مریخ 2020" نیز دارای یک بالگرد بدون سرنشین خواهد بود. در صورت موفقیت آمیز بودن پرواز در فضایی نادر از مریخ ، کشوری که هواپیما را اختراع کرده است ، افتخار بیشتری کسب می کند و اولین کسی خواهد شد که یک هواپیمای فرازمینی را به پرواز درآورد. تصاویر حاصل از این پهپاد بدون شک توجه همه را به خود جلب خواهد کرد.
همه می خواهند به مریخ بروند
آژانس فضایی اروپا (ESA) هنوز در مریخ فرود نیامده است. اولین تلاش وی در سال 2016 با شکست روبرو شد زیرا هواپیمای Skiaparelli سقوط کرد. این بار ایالات متحده و روسیه به اروپایی ها کمک می کنند ، اما ESA به خودی خود درگیر فرود این مریخ نورد خواهد بود. وی به نام دانشمند بریتانیایی Rosalind Franklin نامگذاری شده است ، که مشغول مطالعه ساختار DNA بود. فرمانده مأموریت ، پیترو باگلیونی ، گفت: اروپا باید ثابت كند كه قادر است بخشی از كار را به تنهایی انجام دهد.
 
اولین پرواز چین به مریخ در سال 2012 با ناکامی تمام شد که فضاپیمای روسی که وسیله نقلیه ساخت چینی که به آن وصل شد ، نتوانست مدار زمین را ترک کند. بنابراین ، پرتاب فضاپیمای بعدی به مریخ (آن را HX-1 نامیدند) ، چین به طور مستقل انجام خواهد شد ، همانطور که توسط Lan Tianyi ، رئیس شرکت مشاوره پکن با نام شاعرانه "سحابی نهایی آبی" رهبری می کند.
با این وجود ، چین علاقه خود را به همکاری های بین المللی اعلام می کند. معاون آژانس فضایی چینی Yanhua به طرز حتمی از ایجاد تلاش های بین المللی برای "جامعه سرنوشت مشترک بشر" در فضا "با کمک حکمت چینی" صحبت می کند.
 
کشوری به نام امارات متحده عربی (امارات) نیز با همکاری آمریکایی ها در حال آماده سازی پرواز به مریخ است و آنها یک موشک ژاپنی پرتاب می کنند. با این حال ، این اولین پرواز بین قاره ای است که توسط نیروهای جهان عرب انجام می شود. احمد بن عبدالله حمید بلهول آل فالاسی ، رئیس آژانس فضایی امارات ، پرواز آینده را یک دستاورد تاریخی رای اعراب خواند که "شکوه اجداد ما را بازیابی می کند."
 
در مورد تحقیقات علمی ، کاوشگر امارات متحده عربی با نام Hope از طریق طیف سنجی ماوراء بنفش ، جو مریخ را در تلاش برای درک چگونگی و چرایی هیدروژن و اکسیژن به فضا بررسی می کند. یکی از دستگاه های ناسا که "مانند درخت تنفس می کند" ، دی اکسید کربن را که به وفور در جو سیاره سرخ وجود دارد، می گیرد و اکسیژن وارد می کند ، که در آنجا بسیار کم است. فضانوردان آینده قادر به تنفس یا استفاده از آنها برای تولید سوخت موشکی خواهند بود.
مریخ نورد ESA دارای مته ای است که از عمق دو متری خاک از دهانه رودخانه سابق استخراج می کند که به خودی خود بی سابقه است. در یک کوره دوار ، نمونه های سنگ خرد شده و گرم می شوند تا گازهایی استخراج شوند که ممکن است نشانه هایی از میکروارگانیسم های فعلی یا باستانی باشد.
 
برنامه پرتاب به فضا برای سال 2020 نیز ممکن است شامل اولین پرتاب بزرگترین موشک جهان NASA SLS )Space Launch System) باشد. Virgin Galactic و Blue Origin می توانند پروازهای کوچکتر تجاری را برای ماجراجویان ثروتمند و جویندگان آدرنالین انجام دهند. اما مهمترین واقعه ممکن است پرتاب یک کاوشگر خورشید ی توسط آژانس فضایی اروپا باشد که برای فوریه 2020 برنامه ریزی شده است.
 
مدارگرد خورشیدی در مدار طولی پرواز می کند و هر پنج ماه یک بار به خورشید نزدیک می شود. حفاظت حرارتی آن دارای دهانه هایی برای مشاهده است که از طریق آن تجهیزات موجود ارتباط بین نوسانات در فضای خورشیدی و انتشار ناگهانی شدید دوره ای ذرات باردار را کنترل می کند. این انتشارات ، هنگامی که لایه ازن در بالای زمین ضعیف می شود ، از لحاظ تئوریکی می توانند شبکه های برقی و رایانه های روی زمین را غیرفعال کنند ، به همین دلیل تمام قاره ها می توانند وارد شرایط بحرانی و هرج و مرج شوند.
 
ایان والترز از ایرباس ، یک شرکت اروپایی ، می گوید: مدارگرد خورشیدی باید نوعی "دفاع سیاره ای" محسوب شود. داده های این مدارگرد خورشیدی به توسعه مدل ها کمک می کند تا چند روز قبل از برخورد به زمین ، رویکرد چنین ذرات نابود کننده الکترونیکی را پیش بینی کنند. به گفته وی ، در این حالت ، شبکه های برقی و سایر تجهیزات می توانند به طور موقت خاموش یا محافظت شوند. این مأموریت ممکن است برجسته ترین رویداد در سال 2020 باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

در
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
مردم همیشه به این سؤال علاقه داشتند كه در صورت بروز هرگونه فاجعه ، سیاره زمین و ساكنان آن چه خواهد شد. این احتمالاً به همین دلیل است که هالیوود فیلم های زیادی درباره پایان جهان ساخته است. بسیاری از سناریوهای آخرالزمان برای توصیف همه عواقب وجود دارد ، بنابراین تصمیم گرفتیم دریابیم، اگر زمین به طور ناگهانی متوقف شود (و اتفاقاً واقعاً کند می شود) انتظار چه چیزی را داشته باشیم. در اینجا نحوه پایان جهان در این حالت مشاهده خواهد شد.

 

1. همه اشیاء بصورت ساکن با سرعت بالا به سمت شرق پرواز می کنند

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

استن اودوالد از ناسا می گوید: "ما سرعت زیاد چرخش زمین را متوجه نمی شویم. اما اگر به طور ناگهانی متوقف شود ،" همه اشیاء روی کره زمین از سطح آن بیرون می آیند و با سرعت زیاد به سمت شرق پرواز می کنند ، و سپس سقوط می کنند. در استوا ، سرعت  (حدود 1600 کیلومتر در ساعت) و نزدیکتر به قطبها به 1300 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. "
 

 

2. امواج عظیم جزر و مدی شروع به شکل گیری می کنند

نیروی ضربه باعث می شود آب در دریاها و اقیانوس ها جابجا شود و این به سونامی قدرتمندی منتهی می شود که به سمت شرق می رود و شهرهای ساحلی را از چهره زمین پاک می کند.
 

 

3. قدرت باد افزایش می یابد

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

با ادامه حرکت جو ، سرعت چرخش آن به دور سیاره چندین بار افزایش می یابد. سرعت شروع جریان هوا بسیار زیاد خواهد بود: در حدود 1800 کیلومتر در ساعت. این امکان وجود دارد که در نتیجه ، زمین بخشی از جو خود را از دست بدهد.
 

 

4- تمام آبهای این سیاره در دو اقیانوس جمع می شود که منجر به تشکیل قاره جدید خواهد شد

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

در حال حاضر ، به دلیل نیروی گریز از مرکز زمین ، آب در استوا جمع می شود. اما توقف ناگهانی آن منجر به توزیع مجدد زمین و آب خواهد شد و دو اقیانوس غول پیکر را در هر دو قطب تشکیل می دهد. زمین در خط استوا یک قاره جدید را تشکیل می دهد و کل سیاره را در بر می گیرد.
 

 

5- فوران های آتشفشانی ، طوفان ها و زمین لرزه ها شروع می شوند

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

نیروی عظیم جنبشی زمین و حرکت آن حتی می تواند هسته زمین را تحت تأثیر قرار دهد. نتیجه کاملاً قابل پیش بینی است: طوفان های قدرتمند ، فوران آتشفشانی و زمین لرزه های ویرانگر. و این در سراسر سیاره است.
 

 

6. زمین از یک ژئوئید به کره تبدیل می شود

زمین به دلیل ماهیت جنبشی شکل Geoid خود را دارد. اکنون آن را در قطب ها کمی مسطح کرده و در استوا گسترش می یابد. اما اگر چرخش سیاره متوقف شود ، شکل آن کروی خواهد شد.
 

 

7. در یک نیمکره سوزان مانند بیابان و در دیگری سرد مانند قطب می شود

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر زمین همچنان چرخش را در اطراف خورشید انجام دهد ، فقط نیمی از آن گرم می شود. این بدان معنی است که دمای هوا در این نیمه بسیار بالا می رود ، به خصوص در استوا. نیمکره دوم به شب سرد و ابدی تبدیل می شود. ناسا نسخه متفاوتی دارد:اگر زمین فقط در اطراف محور  خود چرخش نکند ،  منجر به تغییر 6 ماه گرما و 6 ماه سرما می شود.
 

 

8- میدان مغناطیسی که زمین را در برابر اشعه خطرناک کیهانی محافظت می کند ، از بین می رود

میدان مغناطیسی عمدتاً به دلیل هسته بیرونی (که از آهن تشکیل شده است) و حرکت سیاره در اطراف محور آن شکل می گیرد. اما اگر زمین متوقف شود ، همانطور که استن اودوالد پیش بینی می کند ، میدان مغناطیسی نیز ناپدید می شود. این میدان ما را از باد های خورشیدی محافظت می کند - این ذرات از خورشید شارژ می شوند ، برای هر موجود زنده کشنده هستند.
 

 

9- اگر مردم بتوانند زنده بمانند ، فقط در مرز گرما و سرما می مانند

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

بشریت فقط در مرز روز و شب قادر به سازگاری با شرایط جدید خواهد بود. به دلیل تابش ، مردم مجبورند در زیر زمین زندگی کنند و فقط با لباسهای محافظ به سطح زمین بیایند.
 

 

10. ماه سرانجام به زمین سقوط خواهد کرد ، اما به زودی نخواهد بود

پروفسور ووگان پراتا از دانشگاه استنفورد می گوید که ماه به تدریج کند خواهد شد و فاصله آن از زمین کاهش می یابد. با گذشت زمان ، احتمالاً فقط در سیاره ما سقوط خواهد کرد.
 
در واقع ، چرخش زمین واقعاً در حال کند شدن است. در جوانی ، زمین خیلی سریعتر می چرخید: روز فقط 6 ساعت به طول می انجامید. در ناسا تخمین زده می شد که هر 100 سال ، طول روز 2.3 ms افزایش می یابد. به احتمال زیاد ، پس از میلیاردها سال ، روزها به حدی طولانی می شوند که زمین کاملاً متوقف شود.

 

 

آیا انسان ها می توانند زنده بمانند؟

امروز سرعت چرخش زمین کمتر از 1670 کیلومتر در ساعت نیست. هنگامی که سیاره به طور ناگهانی متوقف شود ، هر آنچه که بر روی سطح آن قرار دارد ، از جمله مردم ، به دلیل عمل نیروی گریز از مرکز فوراً از بین می روند. در واقع زمانی که زمین متوقف شود، اشیاء روی سطح آن به حرکت خود ادامه خواهند داد. این گزینه شاید برای افراد قابل قبول تر باشد ، زیرا همه چیز آنقدر سریع اتفاق می افتد که هیچ کس چیزی نمی فهمد. اما در صورت کاهش تدریجی زمین ، ما باید عواقب مخرب بسیاری را تجربه کنیم.
 

 

چه خواهد شد اگر زمین به تدریج چرخش خود را متوقف کند؟

حال بیایید به یک الگویی واقع بینانه تر از اوضاع بپردازیم اگر چرخش سیاره زمین به تدریج کند شود و بشریت لحظه توقف آن را پیدا کند. ما قبلاً می دانیم که سیاره ما فقط در میلیارد ها سال متوقف خواهد شد ، اما فرضیه این می تواند زودتر اتفاق بیفتد. دانشمندان این مسئله را رد نمی کنند که به عنوان مثال ممکن است سرعت چرخش این سیاره کاهش یابد ، به دلیل برخورد با یک سیارک. چنین رویدادی به خودی خود برای زمین کشنده خواهد بود و کاهش سرعت چرخش سیاره به یک امتیاز ناخوشایند برای همه چیز تبدیل می شود. اما بیایید تصور کنیم که این اتفاق بدون مشارکت سیارک های عظیم رخ داده است ، اما به دلایل بیشتر "دلخراش".
نور و تاریکی اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند روز ابدی در یک نیمکره و شب ابدی در دیگری اتفاق می افتد. در حقیقت ، اینها چیزهای جزیی در مقایسه با سایر تغییرات جهانی است ، از فاجعه های وحشتناک شروع می شود و با توزیع مجدد آبهای اقیانوس جهانی خاتمه می یابند که منجر به کشته شدن جمعی کل زندگی در کره زمین خواهد شد.
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
مفهوم روز از بین می رود. در یک طرف زمین یک روز ابدی خواهد بود. در همین زمان ، خورشید ثابت گیاهان زیادی را از بین می برد و خاک خشک می شود و ترک می خورد. قسمت تاریک زمین مانند تندرا برفی خواهد بود. دانشمندان بر این باورند که یک منطقه واسط بین روز و شب کم و بیش برای زندگی مناسب خواهد بود.
 
آب اقیانوس ها مکان خود را تغییر داده و از استوا به قطب ها منتقل می شوند. یعنی خط استوایی به یک منطقه بزرگ زمین تبدیل می شود و بسیاری از مناطق سرزمین اصلی نزدیک به قطب ها پر از آب می شوند. واقعیت این است که سیاره ما به دلیل چرخش کمی محدب است ، بنابراین ، در امتداد خط استوا نوعی "هاله" دارد. بنابراین ، پس از توقف زمین ، آبهای اقیانوس جهانی به طور مساوی نگه داشته می شوند و در واقع از استوا جریان می یابند.
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
علاوه بر این که زمین و اقیانوس ها روی زمین متفاوت به نظر می رسند ، آب و هوا به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. اکنون وزش باد به موازات استوا جریان دارد ، اما اگر اتفاقی بیفتد ، از استوا به قطبها می وزند. جریانات البته تغییر خواهند کرد. گفتن در مورد شرایط آب و هوایی در یک منطقه خاص دشوار خواهد بود ، اما می توانید مطمئن باشید که یک نیمکره خشک و دیگری بسیار سرد خواهد بود. جو زمین مانند آبهای اقیانوس به قطب نزدیکتر می شود و در استوا باریک تر می شود. به دلیل اینکه هسته فلزی زمین می چرخد  یک میدان مغناطیسی در اطراف آن وجود دارد. این هسته فلزی باعث محافظت در برابر طوفان های خورشید ی مخرب و ذرات پر انرژی در فضا است. بدون چرخش ، هیچ میدان مغناطیسی وجود نخواهد داشت و بنابراین ، همه موجودات زنده در نور مستقیم خورشید هلاک می شوند. انقراض گسترده در میان نمایندگان گونه های جانوری و گیاهی اجتناب ناپذیر خواهد بود. طغیان مناطق بزرگ ، تغییرات آب و هوایی ، بلایای طبیعی - همه اینها به وضوح تنوع زندگی در زمین را کاهش می دهد.
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
مطمئناً مردم اگر بتوانند با شرایط جدید سازگار شوند. مکانهای زیادی وجود ندارد که بتوان در آن زنده ماند. مردم قادر خواهند بود در مناطق كوچك در مرز روز و شب زندگی كنند. در چنین مکان هایی بسته به نیمکره ، طلوع خورشید یا غروب خورشید وجود دارد. علاوه بر این ، در طول کل "خط واسط بین روز و شب" این امکان وجود خواهد داشت ، زیرا بخش قابل توجهی از زمین توسط اقیانوس ها پوشیده می شود ، و شما باید منطقه ای را انتخاب کنید که در آن فشار و دمای بهینه وجود داشته باشد.
این امکان وجود دارد که به دلیل تابش خطرناک کیهانی ، افراد مجبور شوند به زیر زمین بروند و فعالیتهای خود را در آنجا سامان دهند و لباسهای فضایی برای پیاده روی سطح زمین مورد نیاز باشد.
به طور کلی ، ارزش آن را دارد که بیشتر اوقات به این فکر کنیم که زمینی که در آن زندگی می کنیم چقدر با ارزش است ، زیرا فراتر از مرزهای سیاره ما برای صدها میلیون سال نوری ، هنوز هیچ مکان واحدی با شرایطی که برای انسان مناسب باشد، پیدا نشده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ستاره شناسان شکل گیری سریع سیاهچاله های فوق العاده بزرگ را توضیح دادند

در
ستاره شناسان شکل گیری سریع سیاهچاله های فوق العاده بزرگ را توضیح دادند
ستاره شناسان شکل گیری سریع سیاهچاله های فوق العاده در اوایل جهان را توضیح داده اند. براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه تریست که در مجله Astrophysical Journal منتشر شده است ، دلیل این فرایند ، همجوشی چندین سیاهچاله در مراکز کهکشان ها و جمع شدن فعال گاز است.
 
طبق تئوری های کلاسیک ، سیاهچاله فوق العاده بزرگ در مرکز یک کهکشان هنگام جذب مواد اطراف - عمدتا گاز - بوجود می آید. چنین سیاهچاله هایی متناسب با جرم خود ماده را جذب می کنند. به همین دلیل ، در مراحل اولیه توسعه ، وقتی جرم سیاهچاله کوچک است ، رشد باید بسیار کند باشد.
 
با این وجود ، مشاهدات نشان می دهد که در حال حاضر 800 میلیون سال پس از بیگ بنگ در اوایل جهان ، سیاهچاله های فوق العاده بزرگ وجود داشته اند که طبق تئوری های کلاسیک ، زمان شکل گیری نخواهند داشت.
 
دانشمندان در کار خود مدلی را برای شکل گیری سیاهچاله های فوق العاده بزرگ ایجاد کردند و دریافتند که ادغام چندین سیاه چاله معمولی اجازه می دهد تا سیاه چاله ادغام شده فقط در 50 تا 100 میلیون سال به جرم 10 هزار تا 1 میلیون برابر بیشتر از جرم خورشید برسد.
 
محققان خاطرنشان كردند كه مشاهدات با استفاده از مشاهدات LISA و LIGO / Virgo در تأييد اين نظريه كمك خواهد كرد.
 
"تلاقی سیاهچاله های بیشمار در مراکز کهکشان ها باعث ایجاد امواج گرانشی می شود که انتظار می رود با استفاده از ردیاب های موجود و در آینده آنها را ببینیم و مورد مطالعه قرار دهیم."

نظرات

در ادامه بخوانید...