تجهیزات غول پیکر ساخت و ساز که تاثیری ماندگار از خود به جا می گذارند

در

Tunneling machine


پیشرفت فناوری توانایی های جسمی محدود افراد را ارتقا داده و تجهیزات غول پیکر ساخت و ساز افق دید را بیشتر گسترش داده است. ماشین آلات مخصوص ، تمام کارهای سخت را انجام می دهند و با پیشرفت تکنولوژی ، بهره وری و عملکرد آنها افزایش می یابد. انتخاب ما شامل هشت مدل از تجهیزات ویژه است که با قدرت و کارایی غیرقابل حذف هستند.

 

1. Plasser & Theurer SVM 1000 I 

 

Plasser & Theurer SVM 1000 I Plasser & Theurer SVM 1000 I  ساخت راه آهن در هند.  / عکس

 

مدل های مختلفی از ماشین آلات ساخت راه آهن وجود دارد ، اما SVM 1000 ، تولید شده توسط شرکت اتریشی Plasser & Theurer ، با اندازه و قابلیت های خود در تمام زمینه برجسته است. SVM 1000 می تواند به صورت شبانه روزی کار کند. اما مهمتر از همه ، این تجهیزات ویژه منحصر به فرد بخشهای آماده را قرار نمی دهد ، بلکه آنها را دقیقاً درجا جمع می کند.

 

Plasser & Theurer SVM 1000 I 

 

در یک مسیر ، ماشین کل چرخه کار را انجام می دهد: لایه بالاست را می ریزد ، رویه ها را سوار می کند و ریل ها را به آنها متصل می کند. در واقع ، این یک خط مونتاژ خودکار ساخت راه آهن است که تمام تجهیزات لازم روی آن نصب شده است.

 

2. Caterpillar 390DLME

Caterpillar 390DLME
Caterpillar 390DLME در ناوگان تجهیزات ویژه گروه شرکتهای KrashMash.


اگرچه گفته می شود که تخریب کار درستی نیست ، اما باید بتوان  ساختمان های مخروبه را تخریب کرد. در شرایط توسعه شهری ، ساختارها باید با دقت از هم جدا شوند و انجام این کار در مورد آسمان خراش های بلند مرتبه بسیار دشوار است. تجهیزات غول پیکر تخریب 390DLME ، توسعه مشترک Caterpillar (ایالات متحده آمریکا) و Kocurek Excavators Ltd (انگلستان) ، به راحتی با چنین کارهایی کنار می آید. کاملاً بارگیری شده ، وزن آن 150 تن و حداکثر طولدسترسی آن 60 متر است. تخریب بصورت قابل توجه صورت می گیرد و امکان استفاده از انواع اتصالات را فراهم می کند ، از جمله بیل مکانیکی به راحتی با قیچی های هیدرولیک سنگین وزن 10 تن کار می کند.

 

یک واقعیت : بیل های مکانیکی تخریب یا بیل مکانیکی گفته می شود. این اصطلاحات از کلمات انگلیسی "Demolition" - تخریب و "Demolator" - Destrolator آمده است.

 

3. SUPER 3000-3

SUPER 3000-3
SUPER 3000-3 به سرعت اتوبان  ها  را سنگفرش های آسفالت  می کند.  / عکس


جاده ها کشور را به هم می پیوندند و مناطق مختلف را به هم پیوند می دهند و به اقتصاد رونق می بخشند. سنگفرش های آسفالت بسیاری از انواع مختلف از ماشین های فوق العاده جمع و جور گرفته تا ماشین های سنگین در بازار وجود دارد. در بخش آخر ، SUPER 3000-3 ، تولید شده توسط شرکت آلمانی VOGELE ، رکوردها را می شکند. این دستگاه قدرتمند به جدیدترین فناوری مجهز است و قادر است روی یک اتوبان چهار لاین بدون یک درز ،  آسفالت قرار دهد. SUPER 3000-3 دارای توان عملیاتی 1800 تن مخلوط در ساعت ، عرض روکش 18 متر است و تنظیم ضربه هیدرولیکی به شما امکان می دهد بسته به ضخامت لایه با فشار یک دکمه آسفالت  را انتخاب کنید.

 

4. Crusher R6

Crusher R6

تجهیزات غول پیکر سنگ شکن R6 در شرایط دشوار با اطمینان کار می کند.  / عکس

 

خرد کردن سنگها و تقسیم سنگ ها به یک اندازه به یک تکنیک قدرتمند نیاز دارد. سنگ شکن ضربه متحرک R6 از شرکت بلژیکی Keestrack با موفقیت در سخت ترین شرایط کار می کند و تا 500 تن در ساعت را پردازش می کند. بهره وری توسط فن آوری های پیشرفته ، از جمله هندسه سنگ شکن بی نظیر ، تضمین می شود. با جرم 50 تن ، دستگاه به اندازه کافی جمع و جور است ، در عملکرد قابل اعتماد است و نصب آن آسان است ، که تحرک آن را افزایش می دهد و سیستم هیدرولیک حساس به بار ، 25 درصد از مصرف سوخت دیزل را کاهش می دهد.

 

5. Tunneling machine

Tunneling machine
S-880 در تونل زیر آب Tuen Mun - Chek Lap Kok Link.  / عکس

 

دوران بیل وکلنگ ها برای همیشه از بین رفته است ، امروز  تونل قدرتمند در حال هرچه بیشتر به زیر زمین و پایین هستند. و قطر آنها سال به سال رشد می کند. اندازه دستگاه ها چشمگیر است ، برای درک کامل ارتفاع سپر تونل می توانید یک ساختمان پنج طبقه را تصور کنید. بزرگترین  دستگاه تونل ساز جهان توسط شرکت آلمانی Herrenknecht ایجاد شد که به سفارش متخصصان سرمایه گذاری مشترک Dragages-Bouygues و در حال انجام پروژه ای در هنگ کنگ بود. قطر تیغه تونل زنی S-880 17.6 متر بود و طول دستگاه تا 120 متر کشیده شد.

 

6. SRs 8000

SRs 8000
به نظر می رسد افرادی که در پس زمینه یک کلوسوس غول پیکر هستند مانند مورچه هستند.  / عکس


اصولاً ماشین های استخراج از نظر ابعاد کوچک نیستند ، اما بیل مکانیکی SRs 8000 یک کلوسوس واقعی است و با ابعاد غول آسای خود طاقت فرسا است. همچنین به عنوان Bagger 293 شناخته می شود. تجهیزات ویژه غول پیکر توسط شرکت آلمانی TAKRAF GmbH در سال 1995 ساخته شده است و این بیل مکانیکی هنوز بزرگترین در جهان محسوب می شود. جرم آن 14200 تن است و از نظر اندازه فقط كمتر از هرم Cheops است. در همان زمان ، کلوسوس نسبتاً متحرک است - دارای یک مسیر کاترپیلار است و می تواند به آرامی با سرعت 0.6 کیلومتر در ساعت حرکت کند. SRs 8000 در آلمان مستقر است و از گودال آزاد "هامباخ" استخراج می کند و روزانه 240000 متر مکعب سنگ جابجا می کند.

 

7. Liebherr LTM 11200-9.1

Liebherr LTM 11200-9.1
جرثقیل ثابت متحرک با استفاده از Liebherr LTM 11200-9.1 .  / عکس

 

ساخت و ساز مدرن شامل عملیات بارگیری و تخلیه با حرکت اجسام سنگین نه تنها به صورت افقی ، بلکه به صورت عمودی است. جرثقیل زمینی ناهموار LTM 11200-9.1 ساخته شده توسط شرکت آلمانی Liebherr قادر به تحمل هر بلندی است و حداکثر ظرفیت بالابری 1200 تن است.

 

Liebherr LTM 11200-9.1

 

این ماشین روی شاسی دارای 9 محور نصب شده است که هر کدام قابل هدایت دارند ، حتی با شعاع های چرخش محکم نیز مانور آن آسان است. LTM 11200-9.1 می تواند به سرعت مقاوم سازی شود ، برای حمل و نقل اقتصادی مقرون به صرفه است و بزرگترین جرثقیل متحرک جهان با طولانی ترین بازوی تلسکوپی محسوب می شود.

 

8.  Menzi Muck M545x

Menzi Muck M545x
 Menzi Muck M545x به راحتی از زمین های ناهموار عبور می کند.  / عکس

 

بیل های مکانیکی مدرن دیگر فقط روی زمین را حفر نمی کنند و از مکانی به مکان دیگر حرکت نمی کنند بلکه مشکلات بسیار پیچیده تری را نیز حل می کنند. آنها مدتهاست که پیاده روی را یاد گرفته اند ، از موانع و از شیب های تند بالا می روند. مدل های مختلفی از بیل مکانیکی عنکبوتی وجود دارد ، اما M545x که توسط شرکت سوئیسی Menzi Muck ساخته شده ، بلافاصله پس از نمایش در نمایشگاه تجهیزات ساختمانی Bauma در سال 2019 از همه جلو افتاد. اگر برای سایر تجهیزات ، محدودیت در حرکت وجود داشته باشد ، برای این دستگاه هیچ چیز غیرممکن نیست. شاسی متحرک M545x به راحتی با هر زمینی سازگار می شود: بیل مکانیکی از طریق قطع مسیر ، از دامنه های تند کوه ها ، سدها و خاکریزها بالا می رود و حتی به داخل اجسام آبی (عمق حداکثر دو متر) می رود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

در
در حال حاضر ، هر کسی را می توان سازنده نامید ، اما افرادی که می توانند تعمیرات باکیفیت را در ساخت و ساز انجام دهند ، هنوز هم بسیار سخت پیدا می شوند. در حال حاضر بسیاری از مشتری ها با چنین استادانی تعمیراتی روبرو شده اند که کارشان بدون اشکال نبوده است. شروع کار بدون برنامه ریزی، طراحی و بدون کمترین دقت و در نهایت شکست در طرح! همه اینها در عکس ها موجود است. تجربه شخصی دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید!از اشتباه دیگران درس بگیریم.
اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید
 

طراحی منحصر به فرد ، اما لعنتی خیلی بی دست و پا!

به نظر می رسد که طراحان یک بحران خلاقیت داشتند
 
 
 

توالت که ورود به آن دشوار است

اما خارج شدن از آن حتی دشوارتر است. 

"چه می گویی؟ پنجره نمی خواهید؟ خوب ، هیچ پنجره ای نخواهد بود! "

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

این پنجره نمای عالی از آجر را به شما ارائه می دهد!

آشپزخانه ای که همه چیز و موارد دیگر ...

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

 "خوب ، بپذیرید ، انتظار نداشتید!"

"شما کابینت را باز می کنید ، و توالت آنجا وجود دارد!" 

 

"چگونه آن را دوست دارید؟  هیچ چیز قابل توجه ای ندارد؟

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

دوش تابستانی به روشی جدید

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

"لعنتی ، دوباره خواب رفتم ، منتظر لحظه ای که آب به سینک برسد!"

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

 شاهکار در شستن سریعتر !

 

"بالاخره بعد از تلاش چهارم! "

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

 در اتاق اضطراب عجیب غریبی به سراغ من می آید... نمی دانم چرا؟"

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

آه ، این یک طراحی است ، درست است؟

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

فکر کردم دیوار ها در حال ریختن هستند ... طراحی بسیار خاص

 

"درباره فضاهای کوچک چه می دانید!"

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

توالت بسیار باریک

 

"البته آستانه ورودی زیاد نیست ، اما ماشین من نمی خواهد یک قدم بردارد! "

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

"چه شاهکار جالبی!"

"من خجالت می کشم بپرسم ، این شاهکار با چه چیزی نقاشی شده است؟" 

 

"نمی دانم چه کسی توالت را در آشپزخانه طراحی کرده است؟"

اشتباه در ساخت و ساز: تجربه شخص دیگران را تماشا کنید و یاد بگیرید

تقریبا موفق شد ، اما شکست خورد! 

تقریبا موفق شد ، اما شکست خورد! 

نظرات

در ادامه بخوانید...