چگونه دوربین پولاروید با عکس های فوری اختراع شد

در

پولاروید

 

بسیاری از اختراعاتی که بشر امروز بطور فعال از آنها استفاده می کند حتی بدون تلاش زیاد و گاه کاملاً تصادفی ایجاد شده اند. به هر حال ، سوال یک دختر کوچک انگیزه ای برای ظهور ... پولاروید - فناوری عکاسی فوری بود.

 

پولاروید

یک فناوری منحصر به فرد که به طور تصادفی اختراع شده است.  / عکس

 

این داستان شگفت انگیز در سال 1927 با ... پیاده روی در امتداد برادوی آغاز شد. در آنجا بود که یک دانشجوی جوان شیمی هاروارد ، ادوین لند ، که انعکاس تبلیغات نئون و چراغهای جلوی اتومبیل را در چشمانش گرفت ، با این ایده روبرو شد: آیا می توانید خود را از جریان نور کورکننده محافظت کنید؟ این ایده چنان شیمی دان جوان را مجذوب خود کرد که وی حتی تحصیلات خود را در دانشگاه رها کرد: اکنون این شخص روزها در کتابخانه عمومی نیویورک می نشست و نظریه ها را می خواند. وی در عمل ، افکار و حدس های خود را در آزمایشگاه دانشگاه کلمبیا که شب تعطیل نبود ، آزمایش می کرد.

 

پولاروید
ادوین لند مخترع مشتاق.  / عکس

 

پس از دو سال مطالعه دقیق درمورد موضوع ، لند دوبا ه در دانشگاه پذیرفته می شود و تحقیقات خود را ادامه می دهد و از معلم خود ، ویلورایت پشتیبانی می کند. آنها بعداً مشترکاً آزمایشگاههای Land-Wheelwright را پیدا کردند.

 

در سال 1934 ، آنها اولین قرارداد بزرگ خود را با كداك به مبلغ 10 هزار دلار امضا كردند: دومی فیلترهای قطبی نازك و ارزان سفارش داد. دانشمندان سه سال را صرف ایجاد فناوری مورد نیاز کردند. اما نتیجه آنقدر فراتر از انتظارات بود که تصمیم گرفتند به افتخار محصول حاصل شده - Polaroid - نام شرکت را تغییر دهند.

 

پولاروید

اولین آرم شرکت ، 1937.  / عکس

 

در طول جنگ جهانی دوم ، این شرکت جوان هنوز به طور فعال با فرماندهی ارتش همکاری می کرد: در این دوره بود که آنها شروع به تولید خطوط مختلف عینک آفتابی برای خلبانان و غیرنظامیان کردند. همچنین ، دامنه محصولات پولاروید توسط ابزارهای نوری و مناظر نمایش داده شد. آنها در بازار بسیار محبوب بودند ، اما این شرکت بدون دستیابی به امور نظامی ، دستیابی به موفقیت واقعی را انجام داد.

پولاروید

تبلیغات عینک پولاروید.  / عکس


در طول جنگ ، در سال 1943 ، ادوین لند با دختر سه ساله اش جنیفر قدم می زد. پدر از دختر عکس گرفت و او این سوال را پرسید: چرا او نمی تواند بلافاصله عکس حاصل را ببیند. ادوین لند ، اگرچه سعی کرد دلیل آن را برای کودک توضیح دهد ، اما در واقع ، نمی توانست دقیقا او را قانع کند. همانطور که مخترع یادآوری کرد ، او و دخترش حتی فرصت نکرده بودند که از پیاده روی به خانه برگردند و او از قبل در فکر بود که چگونه جواب سوال دختر را پیدا کند.

 

"در عرض یک ساعت ، من ایده کاملا روشنی از کل فرآیند - شیمیایی و فیزیکی داشتم و عجله کردم و برای بحث در مورد آن با همکاران  ، بازگشتم". چهار سال تحقیق و آزمایش بی فایده نبود: در سال 1947 ، او در یک جلسه انجمن نوری آمریکا صحبت کرد ، جایی که ایده او سر و صدا کرد. نمایش نمونه اولیه به یاد ماندنی بود - در کمتر از یک دقیقه پس از کلیک دوربین ، ادوین لند تصویری را که به تازگی گرفته بود نشان داد.

پولاروید

ظاهر شدن پولارویدمانند یک معجزه بود.  / عکس


اولین دسته از دوربین های مدل 95 با هزینه 89.75 دلار - که امروز تقریبا 800 دلار است - در سال 1948 به فروشگاه جوردن مارش بوستون ارسال شد. بازاریابان پولاروید قصد داشتند 56 واحد قبل از کریسمس به فروش برسد. با این حال ، آنها به وضوح مهلت مقرر را از دست دادند: کل دوربین ها ، همراه با مواد عکاسی ، در عرض چند ساعت به فروش رسید.

پولاروید

عکس از اولین دوربین پولاروید افسانه ای.  / عکس


پس از مدتی ، این شرکت وارد بازار  شد و یک داستان مشابه در آنجا اتفاق افتاد. محبوبیت دوربین ها به طور چشمگیری رشد کرد و فناوری پیشرفت کرد. بنابراین ، در سال 1963 ، پولاروید یک سیستم عکس رنگی و در سال 1972 - سیستم عکس  افسانه ای SX-70 را تولید کرد. پدیده فناوری چنان پیشرفت بزرگی بود که حتی با وجود پیشرفت تجهیزات عکاسی و واقعیت مجازی ، دوربین هایی که بلافاصله تصاویر را چاپ می کنند همچنان محبوب هستند.

 

پولاروید

با گذشت سالها ، دوربین پولاروید همچنان محبوب است.  / عکس

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هالیوودی در عکس 12 ترفند

در
ما همیشه می خواهیم در عکس ها باریک و زیبا باشیم، اما به دلیل موقعیت یا زاویه اشتباه، یک خاطره خوب اغلب مستقیم به سطل زباله فرستاده می شود.
 
sayarak.com برای شما 12 ترفند عکاسی، که بر شایستگی و نقاط قوت شما تأکید دارد را در این پست برای داشتن عکس های بهتر معرفی می کند.

ترفند شماره 1

یکی از موفق ترین و ساده ترین ژست در عکاسی شماره 1 این ترفند ها است.. یک دست را روی باسن و یک دست دیگر روی کمر قرار دهید. این حالت یک فضای خالی با بدن ایجاد می کند. در این حالت کمر باریک تر به نظر می رسد.

ترفند شماره 2

این وضعیت همانند پیشین است، اما در اینجا دست راست به سادگی رها شده است. در این مدل بدن کمی به سمت آزاد انحنا پیدا کرده است.

ترفند شماره 3

اگر یک حصار، نرده یا میز در اطراف وجود دارد، پس شما می توانید به راحتی بر روی این شیء با دستان خود تکیه دهید. مهم است که حالت شانه ها مانند عکس بالا رعایت شود.

ترفند شماره 4

همیشه جای خاصی برای دست ها وجود ندارد. بهتر است که آنها را در موقعیت طبیعی خود قرار دهید،ریلکس باشید. همان را می توان در مورد پاها گفت. تنها باید به یاد داشته باشید که وزن بهتر است روی یک پا باشد.
 

ترفند شماره 5

شما می توانید آرنج خود را روی لبه یک تکیه گاه قرار دهید. در این مورد، بهتر از طرفین باشد. این وضعیت دست ها را برجسته می کند. برای فیلمبرداری در فضای باز مناسب است.
 

ترفند شماره 6

اغلب در موقعیت های عادی عکس ها موفق تر هستند. وزن بدن را بر روی یک پا قرار دهید و بدن کمی خم شود. شکل بدن ظاهر S خواهد شد .
 

ترفند شماره 7

حالت عالی، که به خوبی برای یک پرتره مناسب است. آرنج خود را خم کنید و آنها را روی یک پلت فرم قرار دهید. سر می تواند کمی به سمت راست بچرخد.
 

ترفند شماره 8

خطوط در عکس اجازه می دهد توجه بیننده به موضوع اصلی متمرکز شود . به آرامی  روی سطح یک شاخه درخت را لمس کنید، این حالت برای یک عکس پرتره مناسب است.
 

ترفند شماره 9

اگر شما نمی دانید که با دست هایتان چه کار کنید، پس فقط آنها را پشت سر خود قرار دهید یا در جیب های خود پنهان کنید. این غیر معمول است، اما ساده است. نکته اصلی این است که دستان خود را در جیب خود نگه دارید.
 

ترفند شماره 10

ساده ترین عکاسی پرتره و یک زاویه عالی، کمی به سمت چپ بچرخید، سر و گردن مانند عکس قرار بگیرد.

ترفند شماره 11

یکی دیگر از این ژست ها که به خوبی برای یک عکس پرتره مناسب است. دستان خود را به دیوار برسانیدمانند عکس. سپس دستان شما در قاب قرار می گیرند، اما همه توجه به چهره جلب می شود.

ترفند شماره 11

اعتقاد بر این است که پاها و خطوط متقاطع ایجاد یک مانع روانی بین مردم است. اما هنوز هم ارزش تلاش دارد تا آنها را در عکس به شکل متقاطع قرار دهید. در چنین وضعیتی شانه های خود را صاف کنید و گردن خود را صاف نگه دارید. و در عکس به دوربین با اعتماد به نفس نگاه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازسازی عکس های خنده دار کودکی 23 عکس

در
شما می توانید عکس هایی از لحظاتی در گذشته را پیدا کنید که در آن شما یا دوستانتان با چهره های احمقانه جلو دوربین ژست گرفته اید.عکس هایی که معمولا برای نشان دادن به هر کسی نبوده، اما در واقع این یک راه عالی برای خندیدن و تجدید خاطره است. بله، دوران کودکی هرگز بر نخواهد گشت و این هنر عکاس و عکاسی است که می تواند گذشته را برای ما ذخیره کند . 
 
 sayarak.com عکس 23 نفر را پیدا کرد که تصمیم به بازسازی عکس های قدیمی خود کردند. با نگاهی به این تصاویر، احساس می کنید که یک ماشین زمان واقعی را سوار شده اید.
 
آیا عکس های خنده دار از کودکی خود دارید؟ آیا سعی کرده اید آنها را دوباره بسازید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک قطره آب را به یک شاهکار تبدیل کنیم

در
قطره آب

عکاس آماتور آلمانی ، که نمی خواست از مناظر معمولی عکاسی کند ، شروع به گرفتن قطره و پاشش مایعات مختلف از نزدیک و با سرعت شات های کوتاه کرد. برای تنوع بخشیدن به رنگ ها و سایه ها ، او ژل و رنگ به مایع اضافه می کرد. اکنون او حتی فراتر رفته است ، کاری که می توان با یک قطره معمولی آب انجام دهد ، باورکردنی نیست.

 

هنر

 

قطره

 

قطره آب

 

دلقک

 

دلقک  اسیر شده در داخل قطره آب

 

سوپرمن
قطره سوپرمن

 

زمین
زمین را رها کنید

مدتهاست درباره مارکوس رویگلز عکاس آلمانی گفته می شود که او استعداد بی نظیری برای دیدن زیبایی در اشیاء ریز دارد. او این زیبایی را از طریق یک سری عکس ها نشان می دهد.

 

قطره آب

علاوه بر این ، همه متذکر می شوند که او از هیچ تجهیزات و فناوری های فوق طبیعی برای عکاسی استفاده نمی کند. او به سادگی زمینه را انتخاب می کند ، یک دوربین دیجیتال را تنظیم می کند و شیر آب را باز می کند ، اجازه می دهد قطره ها به راحتی چکه کنند. و او تا رسیدن به نتیجه مطلوب منتظر می ماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا عکاس سوئیسی جنس کراور نینجای نامرئی خوانده می شود

در

عکس خیابانی

جنس کراور ، عکاس سوئیسی ، از خیابان های شهر الهام گرفته و به طور غیرقابل توصیفی از افراد عادی عکس می گیرد. او دوست دارد نامرئی بماند و زندگی شهری را با عکس هایش مستند کند. مهارت عکاس به او این امکان را می دهد تا احساسات صمیمانه غیرقابل مشاهده ، موقعیت های غیر منتظره را ضبط کند. هنر یک عکس واقعاً تمیز و حقیقت زندگی روزمره ما برای همیشه در عکس های صادقانه جنس کراور منجمد شده است.

 

عکاسی خیابانی
عکاس : جنس کراور

Jens Krauer فعالیت قابل توجهی دارد اما در خیابان او فوراً با جمعیت درآمیخته و نامرئی می شود. در اینجا زنی است که در حال گفتگو است ، با یک دوست با تلفن صحبت می کند. دستانش تقریباً به دوربین ضربه می زند ، در حالی که اصلاً متوجه عکاس نشده است!

 

پاندا

 

عکاسی در مناطق دور افتاده شهر دشوار است.

توانایی جنس کراور در عکاسی از یک جمعیت بسیار شگفت آور است. کراور نام مستعار نینجای نامرئی را به دست آورده است. جالب ترین چیز این است که او حتی سعی نمی کند اقدامات و تجهیزات خود را پنهان کند. لذت تماشای کار کراور باعث لذت و خوشحالی است: با لطف یک گربه ، او در امتداد دریای انسان حرکت می کند ، بدون توجه باقی می ماند و هر آنچه را  با دوربین او می افتد مستند می کند.

 

زن ساهپوست
عکس از عکاس سوئیسی Jens Krauer

کراور: بعضی اوقات آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. به خصوص اگر منطقه خیلی شلوغ یا حومه شهر باشد. از این گذشته ، . ساکنان محلی تمایل ندارند به غریبه ها توجه کنند. به چهره های جدید اعتماد نمی کنند. این مهم است که عکاسی را از موقعیت مستندات بررسی کنید ، و نه از نظر مشاهده.

 

زن
Caption

عکاس Jens Krauer می افزاید: مستند سازی عشق است ، و مشاهده کنترل است. هنگامی که شرایط کار دشوار می شود ، کراور فرمول مسئله را تغییر می دهد.عکاس به مردم نزدیک می شود ، با آنها ارتباط برقرار می کند ، در مورد خودش ، در مورد کار خود ، در مورد اهدافش صحبت می کند. معمولاً صداقت او با اعتماد بها و پاداش می گیرد. در این مورد ، به گفته عکاس - این مهمترین چیز است.
کار من مهارت های بازیگری و روانشناسی است. مطمئناً ، چنین مخلوطی نه تنها به تجربه و مقدار مشخصی از بی باکی نیاز دارد ، بلکه درک عمیقی از مفهوم خیابان نیز می خواهد. - بنابراین عکاس در مورد سبک کار خود در ژانر عکاسی خیابانی می گوید.

 

عکس دختر
Caption

Jens Krauer به عنوان یک خلوص کاری به کار خود نزدیک می شود ، بدون اینکه چیزی را تزیین کند و یا پنهان کند ، لحظه های زندگی را همانطور که هست می گیرد. مهمترین چیز این است که بتوانیم در دنیای اطراف حل شوید  و مستند صحنه خیابان را به موقع عکاسی کنید.

عکاس خیابانی معتقد است که این قاب نباید مشارکت فعال خود را در آنچه اتفاق می افتد خراب کند ، تنها از این طریق عکس کاملاً پاک و صادق خواهد ماند. هر تعاملی باعث برگشت ناپذیری خلوص تصویر خواهد شد. من تمایل دارم که به موقعیت های مختلف متفاوت برخورد کنم. اگر ناگهان متوجه چیز جالبی یا شخص جالب شوم ، فوراً کل استراتژی کارم را سازگار می کنم و تغییر می دهم. 

 

مرد
عکس از عکاس جنس کراور

در عکاسی جنس کراور ، هنر با زندگی آمیخته است ، آنها بهم پیوسته می شود. این همه با کودکی در زادگاهش زوریخ آغاز شد. منظره شهری در برابر فرهنگ هیپ هاپ زمان الهام بخش Jens Krauer است. وقتی که کارش در دفتر تمام شد ، به معنای واقعی کلمه آزاد شد. اکنون احساس رضایت فوق العاده از کاری که انجام می دهد و او را خشنود می کند، به او قدرت میدهد، دارد در عکاسی در خیابان که Jens Krauer خودش را کاملاً کشف کرد.

 

مرد چاق
جمعیت شهری فرصت های خوبی را برای عکاسی فراهم می کند

Jens Krauer در حال حاضر حرفه ای شده است. کراور به عنوان مربی و پادکست Fujifilm-X شروع به کار کرد. اکنون ژانرهای کاملاً متفاوت مطیع مهارت او به عنوان یک عکاس هستند ، اما عکاسی خیابانی همچنان شور واقعی دارد. فقط خیابان ، ریتم وصف ناپذیر آن  ، نوعی چالش ، جنس را به خود جلب می کند ، مانند آهنربایی جذب می شود.

 

کودکان
کار جنس به وی اجازه داد تا به نیمی از جهان سفر کند.

کراور معتقد است که این خیابان بود که به او همه چیز را آموخت. سادگی و خلوص ، یک دوربین ، لنز ، کفش راحتی ، ادراک باز - این تنها چیزی است که لازم است. فقط خیابان قادر به مباحث اصلی مورد نیاز کار برای جنس بود. او عاشق تماشای چگونگی تغییر زمان است ، خیابان های شهرهای اطراف تغییر می یابد. یک عکس این فرصت را دارد که لحظات منحصر به فرد را به خاطر بسپارد ، اطلاعات را منتقل کند.

 

روزنامه فروش


من به عنوان یک عکاس احساس می کنم چقدر عالی است! فقط تصور کنید: شما عکسی گرفتید که کلاسیک شده است. بنابراین ، شما را ابدی کرده است. اکنون عکاس مشغول کار روی یک پروژه بلند مدت است. او قسمت قدیمی زوریخ را برمی دارد. این شهر به سرعت در حال تغییر است و جنس می خواهد وقت خود را برای عکاسی از زندگی ، سبک ، خرده فرهنگ به عنوان امروز برای حفظ روحیه شهر فراهم کند.

این نیاز به مهارت و تجربه زندگی دارد. مکان های خطرناک زیادی در شهرها وجود دارد. این امر به شهامت و مراقبت زیادی نیاز دارد. معمولاً ، Jens Krauer قبل از کار با دقت آماده می شود: او نقشه های منطقه را مطالعه می کند ، اطلاعات را بیت بیت جمع می کند تا دقیقاً تمام جزئیات را بداند.

زن سیاهپوش

البته این اتفاق می افتد که مشکلی پیش می آید. به نوعی ، Jens Krauer مجبور شد در باشگاه دوچرخه سواران یک باشگاه مشهور حضور داشته باشد. اوضاع آماده بود تا از کنترل خارج شود ، اما عکاس با شناخت عالی از منطقه و آشنایی عمومی از دوچرخه سواران پرخاشگر کمک گرفت. این امر به کاهش میزان استرس و سطح وضعیت در ارتباطات عادی کمک کرده است.

 

عکس خیابانی
Caption

هنگامی که Jens Krauer به استانبول سفر کرد ، او قبلاً به خوبی ویژگی های خرده فرهنگ شهری و ویژگی های آن را مورد مطالعه قرار داده بود. به طرز معجزه‌آسایی ، این عکاس در هنگام فیلمبرداری از قسمت تجاری این شهر موفق شد از مشکلات جلوگیری کند ، زیرا به اشتباه به او تهمت جاسوسی زدند.

وقتی اوضاع خطرناک می شود ، کراور صادقانه می گوید چه کسی است و چه می کند. او توضیح می دهد که هدف وی مشاهده است بلکه اسناد و مدارک نیست ، این به افراد کمک می کند تا در تنظیم مثبت ، از نگرش منفی خودداری کنند. جنس همیشه کارت ویزیت را با خودش می برد. اگر اوضاعی پیش بیاید که به آن احتیاج داشته باشد ، وی سایت خود را به مردم نشان می دهد ، قول می دهد که یک عکس فوری ارسال کند. با این کار ، وی به دنبال این است که نشان دهد انگیزه های وی باز ، مثبت و در حال انجام کار درست ، کاملاً قانونی و جدی است.

 

عکاسی خیابانی
عکاس می داند که چگونه در هر جمعیتی نامرئی بماند.

جنس معتقد است كه كار او بسیار مهم و بسیار لذت بخش است ، عکاسی به او كمك كرد تا جهان را ببیند. از نیویورک تا بخارست. در راه ، او دوستان بسیاری پیدا کرد و در فلسفه زندگی خود با افراد همفکر زیادی ملاقات کرد ، جایی که پول همه چیز اصلی نیست. مهمترین چیز در زندگی ، درک متقابل است.

 

عکاس قاطعانه معتقد است که مهمترین چیز در حرفه او تجهیزات فوق العاده و تصاویر فوق العاده عالی نیست بلکه بالاترین سطح بیان ، خلاقیت است. این همان چیزی است که جنس کراور قصد دارد. عکاسی مجموعه ای از عکس های با کیفیت نیست ، در هر لحظه از روند خلاق لذت بخش است. کاش همه اینگونه زندگی کنند. پس از همه ، برای خوشبختی نیازی به پول زیادی ندارید. هنر به معنای کامل کلمه غنی است.

مقاله را دوست داشتید؟ با گذاشتن نظر از ما پشتیبانی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

معجزه عکاسی و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

در

معجزه عکاسی، عکس ماندگار و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

عکاسی از تصاویر تأثربرانگیز  ماندگار از گوشه و کنار جهان با توضیحی کوتاه در زیر هر عکس 

 

مردی  در حال سقوط از ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز حادثه 11 سپتامبر

 مردی فرانسوی که هنگام اشغال پاریس بوسیله نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم در حال گریستن

 پسر 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود با گریه ویولون می‌نوازد. معلم این کودک به او کمک کرد از طریق یادگیری و نواختن این ساز از فقر و خشونت نجات یابد.

کودکانی که در سال 1948 در شیکاگو به فروش گذاشته شده‌اند.

سگی که در کنار مزار صاحبش نشسته است. صاحب این سگ بر اثر رانش زمین در ریو دو ژانیرو در سال 2011 جان باخت.


پسر خردسال «جان اف کندی» در مراسم تدفین پدر به تابوت او ادای احترام می‌کند. جان اف کندی 35امین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در سال 1963 ترور شد.



پیرمردی از کره جنوبی در حال گریه به دلیل خداحافظی از خویشاوند خود که در کره شمالی زندگی می‌کند. این دو پس از 60 سال در سال 2010 اجازه یافتند به مدت سه روزه نزدیک مرز کنار یکدیگر باشند.


یک راهب در اعتراض به آزار و اذیت بودایی‌ها بوسیله دولت ویتنام خود را آتش زده است.



یک کودک خردسال که در حال تلاش برای سرپاکردن پدر الکلی خود است.


 پس از فرو ریختن یک کارخانه در بنگلادش زن و شوهری در آغوش هم زیر آوار جان دادند.



در سال 1958 دختر آفریقایی در باغ‌وحشی در بلژیک به نمایش گذاشته شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چقدر تاثر برانگیز ؟

در ادامه بخوانید...