مشکلات ویندوز 10

در

امروز می خواهیم ویندوز 10 آخرین شاهکار مایکروسافت را بررسی کنیم. بالاخره بعد از مدت ها مایکروسافت نسخه ای قابل اجرا از این ویندوز ارائه کرده است.

 

نصب ویندوز 10

مراحل نصب ویندوز 10 دقیقا مانند نسخه های قبلی ویندوز است. آخرین نسخه ویندوز 10 را از یکی از سایت های داخلی دانلود کنید. دقت کنید اگر از سایت هایی که سرور آن ها در ایران است دریافت کنید حجم اینترنت مصرفی شما نصف خواهد شد.

با استفاده از rufus فایل iso ویندوز 10 را روی USB بریزید، دقت کنید تنظیمات به صورت زیر باشد

  • partition scheme روی GPT
  • target system روی UEFI - non csm

حالا start را بزنید، فرایند ممکن است 20 دقیق طول بکشد. بعد از نصب فلش را به سیستم مورد نظر وصل کنید و سیستم را روشن کنید. با استفاده از کلید F12 به منوی Boot بروید و USB را انتخاب کنید. مراحل نصب ویندوز را ادامه دهید تا سیستم اماده استفاده شود.

 

درایور ویندوز 10

یکی از نکات بسیار جالب ویندوز 10 عدم نیاز به نصب دستی درایورها است، فقط شبکه اینترنت را در اختیار ویندوز بگذارید و نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنید. ویندوز 10 به مرور تمامی درایورهای لازم را نصب خواهد کرد. اگر صفحه نمایش خاموش و روشن شد احتما درایور کارت گرافیک را نصب کرده است. فرایند نصب درایور متناسب با سرعت اینترنت شما ممکن است چند ساعت نیز طول بکشد.

 

مشکلات ویندوز 10

ویندوز 10 مانند تمامی نرم افزار ها مشکلات زیادی دارد. اولین مشکل که در اینترنت هم گزارش شده است، از کار افتاده ماشین حساب ویندوز است و جالب اینکه به هیچ روشی هم درست نمی شود! اگر ماشین حساب شما از کار افتاد بیخیال آن شوید و یک ماشین حساب دیگر از Store دانلود کنید. کلا ارزش وقت گذاشتن ندارد چون هیچ کدام از راه حل های ارائه شده در اینترنت کار نمی کند.

مشکل دیگر قطع شدن شبکه است. ناگهانی از شبکه قطع می شوید و به هیچ روشی وصل نمی شود، باید سیستم را ریست کنید! بستن این همه نرم افزار و مرورگر و بازکردن مجدد ان ها دردسری زیادی در پی خواهد داشت. این مشکل هم راه حلی ندارد.

 

سرعت ویندوز 10

در اینترنت مقاله های زیادی درباره سرعت بالای ویندوز 10 نوشته شده است. منابع خارجی احتمالا به عنوان تبلیغ ویندوز از مایکروسافت پول می گیرند و سایت های فارسی هم شاید فقط از منابع اشتباهای استفاده می کنند. واقعیت اینگونه نیست ویندوز 10 آنقدر هم که در تبلیغات ذکر شده سریع نیست.

در مقاله ای که در سال 2015 در سایت techspot.com منتشر شده سرعت بوت ویندوز 10 حتی از ویندوز 7 نیز کمتر است. مایکروسافت این چند سال بیکار نبوده و این مشکل را حل کرده است و درحال حاضر وضعیت بوت بهتر شده است مخصوصا اگر قرار باشد هر روز چند بار سیستم را بخاطر قطع شبکه ریست کنید!

اگر ویندوز 10 امروز سریعتر از 8.1 باشد ولی در اجرای برنامه ها تفاوت خاصی ندارد حتی کندتر هم هست. درست است که صفحه برنامه را باز می کند ولی تا زمانی که برنامه به حالت کاربردی برسد همانقدر و شاید بیشتر طول می کشد. مشکل اصلی سرعت نیست، عدم پایداری ویندوز 10 است، اگر ویندوز 10 را با سیستم عامل هایی برپایه لینوکس مانند opensuse مقایسه کنیم فاجعه را متوجه می شویم. opensuse در هنگام اجرا از روی فلش درایور و بدون نصب از نظر سرعت چیزی از ویندوز کم ندارد و به شدت پایدار است، نیازی به نصب درایور خاصی ندارد و در تست های ما تا چندین روز بدون هیچ مشکلی کار کرد. این درحالی است که ماشین حساب ویندوز در روز اول از کار افتاد و مشکل قطعی شبکه نیز وجود دارد.

 

ویندوز 10 زیباست و برای کاربرانی که سال ها از ویندوز 8 و 8.1 استفاده کردند جالب و متنوع است. نصب کنید و ما را در نظرات همراهی کنید.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا مایکروسافت جاسوسی می کند؟

در

شاید شما هم متوجه مصرف بیشتر اینترنت در ویندوز 10 نسبت به نسخه قبلی شده باشید، برای ما که اینگونه است، بعد از بررسی بیشتر مشخص شد process هایی مانند wermgr.exe در ویندوز 10 حجم زیادی اطلاعات ارسال می کنند، این نرم افزار جهت ارسال گزارش به مایکروسافت  طراحی شده ولی حجم اطلاعات ارسال به نظر مشکوک است!

1.jpg

برای مقایسه مصرف کروم را در مدت زمان مشابه ببینید،

1.jpg

برای مشاهده مقدار مصرف اینترنت زیر نام شبکه گزینه Properties سپس Set Data Limit... و در نهایت Data Usage را انتخاب کنید. دقت کنید به هر شبکه ای که وصل باشید مقدار مصرف آن شبکه نمایش داده خواهد شد.

 

 

نظر شما چیست؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

ماجرای محرمانه اولین آیفون

در

(سیارک) : "استیو با تاکید شدید به من گفت که ماجرا مطلقاً فو‌ق‌سری است. او گفت قصد دارد هرکسی که ماجرا را لو دهد اخراج کند. تا سرحد مرگ وحشت کرده بودم!"


تونی فادل در حال سبک سنگین کردن این بود که چگونه به استیو جابز توضیح دهد که نمونه اولیه (پروتوتایپ) چیزی که قرار بود موفق‌ترین محصول تکنولوژی تاریخ شود را گم کرده ‌است. آن چیز، نمونه اولیه آیفون اپل بود که ده سال پیش به بازار عرضه شد.
او چند لحظه قبلش از هواپیما پیاده شده ‌بود، دست به جیبش برده‌ بود و... هیچ.
او به من گفت: "داشتم به همه سناریوهای ممکن بابت اینکه چگونه ماجرا را توضیح بدهم، فکر می‌کردم. هرچند هیچ‌کدام از آنها پایان خوشی نداشتند."تازه دو ساعت پس از آن واقعه بود که او بالاخره توانست یک نفس راحت بکشد. گروهی که در حال جستجو بودند، ایده‌ای نداشتند که در تلاش برای یافتن چه چیزی هستند.
"ظاهراً از جیبم بیرون افتاده بود و رفته بود بین دو تا صندلی!"
به فاصله چند ماه، زمانش فرا می‌رسید که جهان درباره این دستگاه کوچک آگاه شود. ولی آن لحظه، زمانی بود که آقای فادل باید آن را دو دستی می‌چسبید.
الهام‌گیری از آیپاد
بعضی اوقات، از تونی فادل به عنوان "پدرخوانده" آیپاد یاد می‌شود. او در سال ۲۰۱۰ اپل را ترک کرد و شرکت نِست را پایه‌گذاری کرد که فعالیتش در حوزه اتوماسیون خانگی بود. آن شرکت اکنون در اختیار آلفابت، کمپانی مادر گوگل است. او سال گذشته این شرکت را نیز ترک کرد.
تا جایی که به آقای فادل برمی‌گردد، امروز نه روز ۱۰سالگی، بلکه بزرگداشت ۱۲ و نیم سالگی اولین آیفون محسوب می‌شود.منظور زمانی است که وی به دنبال موفقیت آیپاد، شروع به کار بر روی ایده‌ای کرد که قرار بود بخت و اقبال اپل را دگرگون کند. هرچند در آن مقطع زمانی، هدف این بود که ساخت و تولیدش به آینده موکول شود.
در آن زمان، آیپاد ظرفیت پخش ویدیو و حتی اجرای گیم را نیز پیدا کرده‌ بود.
او گفت: "در شرایطی بودیم که شبکه‌های دیتا (اینترنت بر روی موبایل) در حال ظهور بودند. باید آن محصول را به شکل یک پلتفرم قابل استفاده برای عموم می‌دیدیم."
به گفته او، شروع کار از این نقطه، همان چیزی بود که باعث شد آیفون مرزها را در هم بشکند.
در شرایطی که رقبایی همچون مایکروسافت در تلاش بودند با مینیاتوریزه کردن PC آن را در یک موبایل جای دهند، اپل به دنبال بزرگ‌تر کردن آیپاد و تبدیل آن به یک دستگاه پیچیده‌تر بود.
این در حالی بود که در بخش دیگری از اپل، اقداماتی برای ساخت یک کامپیوتر مکینتاش مجهز به تاچ‌اسکرین آغاز شده بود.
"آنها به طور مخفیانه بر روی آن کار می‌کردند. سایزش در حد ابعاد یک میز پینگ‌پنگ بود. استیو به من نشانش داد و گفت می‌خواهم آن را بردارم و داخل یک آیپاد بگذارم."
فادل به جابز هشدار داد که چنین کاری زمان‌بر است و به پول و یک زیرساخت اختصاصی نیاز دارد.
"ما نیاز به هزاران نفر داشتیم که هم بر روی تولید این صفحه تصویر کار کنند و هم خود محصول را نهایی و آماده عرضه به بازار کنند. و پس از همه این کارها، تنها شش ماه فرصت داشتیم که محصول را در بازار توزیع کنیم. واضح است که از پس این کار برآمدیم، اما به این سادگی‌ها نبود."
حذف کیبورد
همزمان، بحثی در اپل درگرفت که تبدیل به یک مجادله آتشین شد.و آن بحث، طرح یک پرسش بود: "آیا آیفون باید با کیبورد باشد یا بدون کیبورد؟"
فادل گفت: "این جدل در طول ۴ ماه شدت گرفت. اوضاع خیلی بی‌ریخت شده‌بود."
آنطور که فادل به یاد می‌آورد جابز که معتقد به حذف کیبورد بود، از دست افرادی که با ایده‌اش مخالفت می‌کردند خشمگین شد و بدون رودربایستی گفت: "تا لحظه‌ای که با ما موافق نباشید، نمی‌توانید به این اتاق برگردید. اگر نمی‌خواهید عضو تیم باشید، نباشید."
مخالفت‌ها به فاصله‌ای کوتاه متوقف شدند.
در نهایت، آیفون با همین مشخصات در سال ۲۰۰۷ رونمایی و کمی بعد، به بازار عرضه شد.از آن زمان، بیش از یک میلیارد آیفون فروخته شده‌است و به کمک همین محصول بود که اپل به ثروتمندترین کمپانی جهان بدل شد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا اپل می تواند شما را وادار کند که دوباره یک آیپد بخرید

در

زمانی که استیو جابز در سال 2010 اولین آیپد را برای جمعیت مشتاق آشکار ساخت، او آن را یک " محصول کاملا جادویی و انقلابی: نامید. و گفت :" این بهترین تجربه ی گشت و گذاری است که شما تا به حال داشته اید"،  این سخن در سال 2010 معقول بود. صفحه نمایش های تلفن های هوشمند به طور قابل توجهی کوچک تر شده بودند (به طور معمول در حدود 3.5 اینچ در مقابل 5 یا 6 اینچ امروزه)، در حالی که لپ‌تاپ ها سنگین تر بودند و فاقد صفحه لمسی بودند.

برخلاف اینکه اوایل مورد تمسخره قرار گرفت، اپل مفهوم کلی یک تبلت را به میلیون ها مصرف کننده معرفی کرد.تولید کنندگان دیگر برای معرفی دستگاه های مشابه رقابت کردند، هرچند تعداد کمی از آن ها مطابق با جذبه آیپد بود.
اما هفت سال بعد، آیپد دچار مشکل شد. درست است، بر اساس آخرین آمار شرکت تحقیقاتی IDC، اپل هنوز هم بیشترین محموله تبلت را در جهان می سازد. اما این بزرگترین کشتی در دریاچه ای است که به سرعت در حال تبخیر شدن است. IDC می‌گوید فروش جهانی تبلت 20.1 درصد در سه ماهه‌ی چهارم سال 2016 سقوط کرد. کل فروش آیپد در سه ماهه‌ی اخیر خود 19 درصد کاهش یافته است، این موضوع در روز سه‌شنبه گذشته اعلام شد، در حالی که درآمد حاصل از فروش این دستگاه ها 22 درصد کاهش یافت. مدیران اپل، حداقل به صورت عمومی، در مورد آینده ی آیپد با اعتماد به نفس باقی می مانند. مدیر عامل اپل، تیم کوک، در اوایل این هفته در مورد درآمدهای اپل گفت : " من هنوز هم در مورد اینکه ما می توانیم درآمد داشته باشیم، خیلی خوشبین هستم ". در طی این گفت و گو، مدیران اپل استدلال کردند که تغییرات در سطوح موجودی و کسری‌های المان حداقل در بخشی برای فروش ضعیف آیپد قابل سرزش هستند. و آیفون یک فروشنده ی پر حرارت باقی خواهد ماند، که از شدت فشار روی آیپد کم کرد.
اما کارشناسان می گویند یک مساله ی مهمتر در این بازی وجود دارد: اپل یک دلیل قانع کننده به مصرف کنندگان برای خرید یک آیپد یا بروز رسانی مدل موجود، نداده است. در حالی که هفت سال پیش این دستگاه انقلابی به نظر می رسید، امروزه جایی بین تلفن های هوشمند و لپ تاپ های قابل حمل ما گیر کرده است. این می تواند خریداران را شگفت زده کند که واقعا آیپد برای چیست.
جی.پی. گوندر، معاون رییس جمهور و تحلیلگر ارشد در فورستر می گوید: بسیار مهم است که (اپل) کشف شود آینده ای که اپل خارج از آیفون شبیه به آن خواهد بود چه شکلی است. " اینکه آیا به نظر می رسد که یک تبلت، یک هیبرید یا یک مک به یک ارزیابی مجدد از اینکه مشتریان به دنبال چه چیزی هستند، نیاز دارد". در چه چیزی ممکن است برای آدرس دادن به بحران وجودی بازار تبلت تلاش شده باشد، اپل لایناپ پیشرفته ی آیپد ارتقا یافته را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ را بازاریابی کرده است. مدل های پیشرفته، پردازنده های سریعتر، صفحه نمایش های بزرگ تر و سازگار با قلم نوری و صفحه کلید جانبی اپل را پیشنهاد داده اند. اما از برخی جهات، کیفیت آیپدهای لپ تاپ مانند توسط نرم افزارش آسیب دیده است. در حالی که اکثر دستگاه های رقیب برنامه های ویندوز تمام عیاری را اجرا می کنند، اپل تنها فقط برنامه های موبایل را اجرا می کند. سازندگان نرم افزار مانند مایکروسافت و ادوبی نسخه های سبک سرویس های معروفشان را برای آیپد منتشر کرده اند، اما استفاده از آنها همیشه به سادگی صفحه نمایش های آنها که به صورت دستکتاپ هستند، نیست.
گوندر گفت: " شما نمی توانید واقعا اسپرید شیت ها را، برای مثال، روی iOS انجام دهید. شما می توانید از یک نسخه از اکسل استفاده کنید، اما این کار بدون یک ماوس واقعا چالش برانگیز است." برخی از طرفداران اپل از شرکت خواسته اند که یک آیپد با تمام امکانات نرم افزار دسکتاپ بسازد، یا برعکس، یک مک بوک با صفحه لمسی بسازد. پاترک موهد، رئیس و تحلیلگر ارشد در Moor Insights & Strategy گفت: من فکر می کنم مردم گفته اند که یک دستگاه لمسی می خواهند که شبیه به یک نوت بوک تاشو کار کند. اما چند مدیر اپل گفته اند این کار اتفاق نخواهد افتاد. مورهد همچنین ایده ی ترویج مینی آیپد را به عنوان یک دستگاه بازی را شناور ساخت. با توجه به موفقیت دستگاه های بازی دستی Nintendo's 3DS، این لزوما یک ایده ی بد نبود. اما اپل یک فعال جدی در دنیای یازی نبود.
تاکتیک دیگر اپل ممکن است ساختن آیپد ارزان تر باشد. بر اساس IDC، آیپد پیشرفته 599 دلاری و بیشتر، خط تولید گران ترین تبلت اپل، تنها برای بخش کوچکی از فروش کلی تبلت در فصل تعطیلات 2016 به حساب آمدند. آیپد AIR 2 ارزان تر و مینی تبلت ها مسئول بیشتر فروش های اپل بود. میکاگو کیتاگاوا، یک تحلیلگر ارشد در گارتنر می گوید: " اگر اپل قیمت آیپدهایش را پایین بیاورد، من فکر می کنم ممکن است حجم را افزایش دهد." البته، کیتاگاوا می گوید یک تله وجود دارد : " این کار درامد را قربانی خواهد کرد." بنابراین بسته به اینکه ریاضیات چقدر قابل اطمینان است، این کار می تواند منجر به شکست خودش شود.
ممکن است بهترین رویکرد برای اپل دوباره کشیدن حقه ی علامت تجاری آن باشد: متقاعد کردن چیزی چیزی انقلابی را می خواهد که دیروز وجود نداشت. گوندر گفت: " آنچه که مورد نیاز است چیزی جدید، تازه و متفاوت است." " چیزی که شما بگویید، این چیزی را انجام می دهد که به طور واضح متفاوت از کاری که قبلا انجام می داد است، که مرا وادار کند که واقعا بخواهم آن را بخرم." اما اگر این باور ایجاد شود که این شایعه است، آیپدهای بعدی اپل کمتر پیشگانه خواهد بود. بلومبرگ گزارش کرد که مدل های بعدی تکنولوژی نمایش بهتری خواهند داشت، همراه با بهبود لوازم جانبی و قلم اپل. مینگ چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار KGI، که اغلب یک پیش بینی کننده ی با دقت است زمانی که به آن به اپل دشوار برای خواند آمد، گفت که ممکن است شرکت یک آیپد 10.5 اینچی جدید را راه اندازی کند. آن نوع از تغییرات جزئی نتیجتا می تواند تکان ناگهانی جزئی به فروش بدهد. اما بعید است که آن ها به اندازه ی کافی این مشکل خاص را برطرف کنند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کینکت چگونه کار می کند؟

در

بدون هیچ شکی کینکت را می توان یکی از مهمترین پدیده ها در نسل فعلی کنسول ها دانست. شاید اگر با دیدی ساده به آن نگاه کنیم تعجب برانگیز نباشد، اما در باطن کینکت فناوری هایی را با هم ترکیب کرده است که بیش از پانزده سال وجود دارند. این که کینکت با دریافت یک تصویر می تواند موقعیت فیزیکی تمام بدن انسان را بصورت همزمان پردازش کند، مساله ای شگفت آور است. در این مقاله با بررسی نحوه کارکرد کینکت ما را همراهی کنید.

کینکت از سه چشم اصلی تشکیل شده که در واقع مهم ترین قطعات آن به حساب می آیند. در سمت چپ دستگاه شاهد یک دوربین با سنسور اینفرارد CMOS هستیم. دوربین وسطی یک دوربین معمولی و رنگی است و در نهایت دوربین سمت راست یک پروژکتور اینفرارد است که می تواند عمق را تشخیص دهد.

دوربین رنگی موجود در کینکت برای ضبط ویدیو، گرفتن تصویر و تشخیص چهره کاربرد دارد. اگر این دوربین نبود ما نمی توانستیم جلوی آن بایستیم و با دست تکان دادن وارد اکانت خود شویم. در بخش جلویی کینکت هم چهار میکروفون یکی در سمت چپ و سه تا در سمت راست تعبیه شده است تا بتواند بطور دقیق صدای صدای محیط و بازی کننده را تشخیص دهد و آن ها را از یک دیگر تفکیک کند. در واقع یکی از مهم ترین دلایل طویل بودن کینکت همین مسئله جای گیری میکروفون ها است.(سیارک)

دو دوربین راست و چپ، وظیفه اصلی تشخیص بعد و حرکات بدن را بر عهده دارند. پروژکتور بصورت پیوسته لیزری بی ضرر را به تمام محیط ارسال می کند و با بازگشت این لیزر به سنسور می تواند عمق و موقعیت فیزیکی دقیق بازی کننده و دیگر اشیا موجود در اتاق را تشخیص دهد. به لطف دوربین دیگر بدن ها به رنگ های روشنی مثل سبز و قرمز تبدیل شده و دیگر نقاط محیط خاکستری می شود. این گونه است که کینکت می تواند بدن ها را تشخیص دهد و آن را با دیگر اشیا موجود در اتاق تلفیق کند.

با استفاده از الگوریتم نرم افزاری که توسط شرکت Rare تولید شده، کینکت می تواند اعضای مختلف بدن را تشخیص دهد و از بدن انسان یک اسکلت بسازد. این کار با تخصیص یک رنگ به هر بخش از بدن انسان صورت می گیرد. برای مثال بدن انسان به شانزده بخش مختلف تقسیم شده و برای هر بخش یک رنگ معین تخصیص داده می شود. این رنگ ها در هنگام پردازش به عنوان یک نقطه یا مفصل شناخته می شود و در نتیجه کینکت می تواند حرکات بدن را پردازش کند. کینکت این کار را برای چند نفر، آن هم به صورت 30 فریم بر ثانیه انجام می دهد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش مصرف اینترنت در تلگرام

در


یکی از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت حجمی خود به کار ببریم غیر فعال کردن گزینه Autoplay Gifs است.

این گزینه باعث می شود فایل هایی که به صورت گیف برای شما ارسال شده اند به صورت خودکار دانلود شوند، در حالی که ممکن است شما تمایلی برای دیدن آن گیف نداشته باشید.دانلود خودکار این فایل ها باعث هدر رفتن حجم اینترنت می شود.

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت به کار ببندیم و به نوعی جامع تر از موضوع بالا است، تغییرات در بخش Automatic media download نرم افزار تلگرام است.در این بخش شما می توانید به تنظیمات دانلود اتوماتیک فایل ها دسترسی داشته باشید.


در عکس بالا شما می توانید از این دو گزینه برای مدیریت دانلود ها استفاده کنید.برای مدیریت دانلود ها "هنگامی که از داده تلفن همراه استفاده می کنید"،گزینه اول را انتخاب کنید و از گزینه دوم برای مدیریت دانلود ها در زمان استفاده از وای فای بهره ببرید.

پس از کلیک بر روی هر یک از گزینه ها صفحه ای مشابه صفحه پایین باز می شود.این صفحه مربوط به دانلود های خودکار فایل ها با داده تلفن همراه و وای فای است.


برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید فقط فایل هایی که مایل به دانلود خودکار آن ها هستید را تیک بزنید.به عنوان مثال می توانید مشخص کنید زمانی که از داده ی تلفن همراه استفاده می کنید،فقط عکس ها به طور خودکار برای شما دانلود شوند یا فیلم ها را هرگز تیک نزنید تا به طور خودکار دانلود نشوند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

۱۰ ترفند در اینستاگرام

در


اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. اگر چه لازم است مقدمه ای برای آنهایی که آن را نمی شناسند بگوییم: اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است که کاربران تصاویر و ویدیوهای خود را با آن به اشتراک می گذارند. این برنامه در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سستروم راه اندازی شد و زمانی که توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۲ خریداری شد بسیار محبوب گردید. مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس بوک) در واقع از محبوبیت خود خبر داشت بنابراین اینستاگرام را با ۱ میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

پروفایل خصوصی، عمومی یا تجاری

 

شما سه نوع پروفایل مختلف می توانید در اینستاگرام ایجاد کنید. اول خصوصی (private) است که فقط فالوئرهای شما می توانند عکس ها و ویدیوهای شما را ببینند، دومی عمومی (Public) است که هر کس در اینستاگرام می تواند پست های شما را ببیند و سوم تجاری (Business) است که یک پروفایل عمومی است، اما در آن می توانید وضعیت پست های خود را چک کنید. در واقع شما می توانید اطلاعات دقیق پست های خود را که شامل تعداد افرادی که پست شما را مشاهده کرده اند، جمعیت شناسی و غیره بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که داشتن یک صفحه فیس بوک برای ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام اجباری است. اگر شما در حال انجام یک کسب و کار یا برای تبلیغ برندی در اینستاگرام هستید، بهتر است که یک پروفایل تجاری داشته باشید.

غیرفعال کردن نظر دادن (COMMENT)

 

با هر آپدیت اینستاگرام ویژگی های جدید به آن اضافه می گردد. چند ماه پیش، اینستاگرام این قابلیت را در دسترس کاربران قرار داد. با آن شما می توانید نظرات را در پست های خود غیرفعال کنید. گاهی اوقات به دلایلی نمی خواهیم کسی در پست‌های ما نظر دهد، بنابراین این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند. برای غیرفعال کردن نظر دادن، کافی است پست را باز کنید و روی سه نقطه تنظیمات در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه « Turn Off Commenting» را انتخاب کنید.

ذخیره اینترنت سیم کارت (MOBILE DATA) هنگام استفاده از اینستاگرام

 

                     ذخیره اینترنت سیم کارت ((Mobile Data هنگام استفاده از اینستاگرام
اگر مقدار حجم اینترنت سیم کارت تلفن همراهتان سریع مصرف می شود، اینستاگرام یکی از دلایل آن می تواند باشد. هنگامی که در حال مشاهده تصاویر و فیلم ها در اینستاگرام هستید مسلما مصرف اینترنت شما بالا می رود. ولی نگران نباشید، یک راه وجود دارد. شما می توانید اینترنت تلفن همراه خود را در هنگام استفاده از اینستاگرام ذخیره کنید، اما ممکن است که تصاویر و ویدیوها بیشتر طول بکشد تا بارگیری شوند.

برای اینکار، به Options بروید و روی Cellular Data Use ضربه بزنید و Use Less Data را انتخاب کنید تا در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

استفاده مناسب از هشتگ ها

 

اگر از صفحه اینستاگرام خود به صورت حرفه ای استفاده می کنید، به فالوئرهای بیشتر و تعامل بیشتر با کاربران نیاز دارید . استفاده از هشتک صحیح بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف می باشد. اینستاگرام اجازه می دهد در هر پست تا ۳۰ هشتگ بگذارید. مطمئن باشید که همه ۳۰ تای آنها به طور صحیح مربوط به پست هستند. از هشتگهای هرزنامه مانند #followme، #likeme، #followforfollow و غیره استفاده نکنید، این کار به هیچ وجه به شما کمک نخواهد کرد. در واقع، اینستاگرام ممکن است شما را به عنوان یک اسپم محسوب کند. سعی کنید به هشتک های محبوب اما کمتر رقابتی تمرکز کنید. برخی از وبسایتها مانند gethashtags، tophashtags و … وجود دارد که به شما در انتخاب هشتگهای کمتر رقابتی کمک میکنند. به طور خلاصه، اگر میخواهید پست هایتان خوب دیده شود و قابل دسترس باشد و با کاربران خوب ارتباط برقرار کنید مهم است که قبل از ارسال آنها به اینستاگرام، به هشتگهای خود دقت کنید.

برچسب گذاری جغرافیایی مهم است (GEOTAGGING)

 

برچسب گذاری جغرافیایی چیزی است که کاربران اغلب آن را نادیده می گیرند اما به شما کمک زیادی می کند تا پست خود را در اینستاگرام برای دیگر کاربران بهتر به نمایش بگذارید. افزودن یک برچسب جغرافیایی در پستهای شما بسیار ساده و سریع است. هنگام آپلود عکس یا ویدئو خود در اینستاگرام، روی «Add Location» کلیک کنید، مکان درستی را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید. برچسب گذاری جغرافیایی مشاهده پست شما را در اینستاگرام توسط کاربران دیگر با استفاده از برچسب های مکانی مشابه بهبود می بخشد.

برچسب های(TAGS) غیر ضروری را حذف کنید

تگ کردن دیگران در اینستاگرام

 

اینستاگرام امن و مطمئن است، بله، اما هر کس در اینستاگرام می تواند شما را در پست های خود تگ کند و آن تصاویر یا فیلم ها در برگه “Photos Of You” ظاهر می شود. خوشبختانه ما می توانیم به راحتی این برچسب ها را حذف کنیم و همچنین تصویر را از طریق برگه Photos Of You حذف کنیم. فقط عکسی را که در آن برچسب گذاری شده باز کنید، به Options-> Post Options بروید و علامت Keep in Photos Of You را بردارید، همچنین بر روی Remove Tag کلیک کنید.

گزینه های ارسال عکس

با به روز رسانی های اخیر، ویژگی های جدیدی برای ارسال عکس در اینستاگرام اضافه گردیده است مانند مربع یا مستطیل کردن عکس، اضافه کردن بومرنگ، اضافه کردن یک کلاژ عکس (ترکیب تصاویر) و اضافه کردن یک آلبوم عکس. هنگام آپلود یک عکس این چهار آیکون را می بینید.

اینستاگرام پیش از این در یک پست فقط اجازه آپلود یک عکس را می داد، اما با به روز رسانی های اخیر خود، یک ویژگی جدید اضافه شده است که در آن شما می توانید یک آلبوم از ۱۰ عکس در یک پست آپلود کنید. برای آپلود آلبوم، بر روی آرم آلبوم در گوشه پایین سمت راست پنجره کلیک کنید، ۱۰ عکس را که میخواهید آپلود کنید را انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید، فیلترهای دلخواه را اضافه کنید و به اشتراک بگذارید.

استوری های اینستاگرام

همه اهمیت استوری های اینستاگرام را می دانند. در حالی که این ویژگی منحصر به فرد نیست، زیرا کاربران Snapchat از مدتها قبل از آن استفاده کرده اند، و آن اخیرا به اینستاگرام اضافه شده است. همانطور که در الگوریتم اینستاگرم، پست ها در صفحه شما مطابق با علایق شما ظاهر می شوند، صرف نظر از زمان ارسال آنها. اما استوری اینستاگرام به نظر می رسد همانطور که نوشته شده است و جنبه ی مهمتر آن این است که آنها در نوار بالا به نظر می رسد، درست در مقابل ذهن شما. مطمئناً، آنها توجه بیشتری را جلب می کنند. به محض این که کسی یک استوری جدید ارسال می کند، تصویر پروفایل او بصورت یک حلقه رنگی نشان داده می شود که توجه کاربر را جلب می کند. علاوه بر این، شما می توانید هر کس را در استوریهای خود تگ کنید، از هشتگ ها استفاده کنید و همچنین لینک های خود را به استوریهای خود اضافه کنید. از این رو ثابت شده است، استوری اینستاگرام واقعا برای جلب توجه دیگر کاربران و هدایت آنها به پست های شما کارآمد است. و این را بدانید که در یک روز می توانید استوریهای نامحدود ارسال کنید.

حتمادر نظرداشته باشید که استوری اینستاگرام به طور خودکار پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شود؟

اینستاگرام در کامپیوتر شما

اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است اما آیا می دانید که شما می توانید اینستاگرام را بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید؟ شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب از سیستم کامپیوتری خود به طور مستقیم یک عکس آپلود کنید، آن را ویرایش کنید، فیلتر اضافه کنید و آن را ارسال کنید. برای این کار، شما باید User Agent Switcher را برای مرورگر خود دانلود کنید. در حال حاضر این ابزار فقط برای گوگل کروم و فایرفاکس در دسترس است.

تنظیمات حریم خصوصی (PRIVACY SETTINGS)

ما درباره ی پروفایل های عمومی در اینستاگرام بسیار صحبت کرده ایم، اما بعد از آن، بسیار مهم است که تنظیمات حریم خصوصی را در اینجا بخوانیم. اگر از اینستاگرام فقط به عنوان شناسه شخصی خود استفاده می کنید بهتر است آن را خصوصی نگه دارید. به Options بروید و روی Private Account ضربه بزنید. هنگامی که حساب شما خصوصی است، تنها افرادی که شما آنها را تأیید می کنید می توانند عکس ها، فیلم ها و استوری های شما را در اینستاگرام ببینند. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که چه کسانی می تواند عکسها یا فیلمهای شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند. به Options بروید، بر روی Comments ضربه بزنید و preferences را انتخاب کنید. همچنین در اینجا گزینه ای برای مخفی کردن نظرات تهاجمی یا برای فیلتر کردن نظرات حاوی اصطلاحات یا عبارت خاص وجود دارد.منبع :نت نوشت

نظرات

در ادامه بخوانید...