مشکلات ویندوز 10

امروز می خواهیم ویندوز 10 آخرین شاهکار مایکروسافت را بررسی کنیم. بالاخره بعد از مدت ها مایکروسافت نسخه ای قابل اجرا از این ویندوز ارائه کرده است.

 

نصب ویندوز 10

مراحل نصب ویندوز 10 دقیقا مانند نسخه های قبلی ویندوز است. آخرین نسخه ویندوز 10 را از یکی از سایت های داخلی دانلود کنید. دقت کنید اگر از سایت هایی که سرور آن ها در ایران است دریافت کنید حجم اینترنت مصرفی شما نصف خواهد شد.

با استفاده از rufus فایل iso ویندوز 10 را روی USB بریزید، دقت کنید تنظیمات به صورت زیر باشد

  • partition scheme روی GPT
  • target system روی UEFI - non csm

حالا start را بزنید، فرایند ممکن است 20 دقیق طول بکشد. بعد از نصب فلش را به سیستم مورد نظر وصل کنید و سیستم را روشن کنید. با استفاده از کلید F12 به منوی Boot بروید و USB را انتخاب کنید. مراحل نصب ویندوز را ادامه دهید تا سیستم اماده استفاده شود.

 

درایور ویندوز 10

یکی از نکات بسیار جالب ویندوز 10 عدم نیاز به نصب دستی درایورها است، فقط شبکه اینترنت را در اختیار ویندوز بگذارید و نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنید. ویندوز 10 به مرور تمامی درایورهای لازم را نصب خواهد کرد. اگر صفحه نمایش خاموش و روشن شد احتما درایور کارت گرافیک را نصب کرده است. فرایند نصب درایور متناسب با سرعت اینترنت شما ممکن است چند ساعت نیز طول بکشد.

 

مشکلات ویندوز 10

ویندوز 10 مانند تمامی نرم افزار ها مشکلات زیادی دارد. اولین مشکل که در اینترنت هم گزارش شده است، از کار افتاده ماشین حساب ویندوز است و جالب اینکه به هیچ روشی هم درست نمی شود! اگر ماشین حساب شما از کار افتاد بیخیال آن شوید و یک ماشین حساب دیگر از Store دانلود کنید. کلا ارزش وقت گذاشتن ندارد چون هیچ کدام از راه حل های ارائه شده در اینترنت کار نمی کند.

مشکل دیگر قطع شدن شبکه است. ناگهانی از شبکه قطع می شوید و به هیچ روشی وصل نمی شود، باید سیستم را ریست کنید! بستن این همه نرم افزار و مرورگر و بازکردن مجدد ان ها دردسری زیادی در پی خواهد داشت. این مشکل هم راه حلی ندارد.

 

سرعت ویندوز 10

در اینترنت مقاله های زیادی درباره سرعت بالای ویندوز 10 نوشته شده است. منابع خارجی احتمالا به عنوان تبلیغ ویندوز از مایکروسافت پول می گیرند و سایت های فارسی هم شاید فقط از منابع اشتباهای استفاده می کنند. واقعیت اینگونه نیست ویندوز 10 آنقدر هم که در تبلیغات ذکر شده سریع نیست.

در مقاله ای که در سال 2015 در سایت techspot.com منتشر شده سرعت بوت ویندوز 10 حتی از ویندوز 7 نیز کمتر است. مایکروسافت این چند سال بیکار نبوده و این مشکل را حل کرده است و درحال حاضر وضعیت بوت بهتر شده است مخصوصا اگر قرار باشد هر روز چند بار سیستم را بخاطر قطع شبکه ریست کنید!

اگر ویندوز 10 امروز سریعتر از 8.1 باشد ولی در اجرای برنامه ها تفاوت خاصی ندارد حتی کندتر هم هست. درست است که صفحه برنامه را باز می کند ولی تا زمانی که برنامه به حالت کاربردی برسد همانقدر و شاید بیشتر طول می کشد. مشکل اصلی سرعت نیست، عدم پایداری ویندوز 10 است، اگر ویندوز 10 را با سیستم عامل هایی برپایه لینوکس مانند opensuse مقایسه کنیم فاجعه را متوجه می شویم. opensuse در هنگام اجرا از روی فلش درایور و بدون نصب از نظر سرعت چیزی از ویندوز کم ندارد و به شدت پایدار است، نیازی به نصب درایور خاصی ندارد و در تست های ما تا چندین روز بدون هیچ مشکلی کار کرد. این درحالی است که ماشین حساب ویندوز در روز اول از کار افتاد و مشکل قطعی شبکه نیز وجود دارد.

 

ویندوز 10 زیباست و برای کاربرانی که سال ها از ویندوز 8 و 8.1 استفاده کردند جالب و متنوع است. نصب کنید و ما را در نظرات همراهی کنید.

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید