گوگل شروع به مسدود کردن تبلیغات با کلیشه های نژادی و جنسیتی کرد

در

گوگل

گوگل شروع به مسدود کردن تبلیغات با کلیشه های نژادی و جنسیتی کرده است. تبلیغات با کلیشه های نژادی و جنسیتی را نمی توان در خود متن و در تنظیمات تبلیغات هدفمند استفاده کرد.

گوگل اقدامات جدیدی را برای ممنوعیت "تبعیض غیرقانونی در بستر تبلیغاتی خود" انجام داده است. این شرکت خاطرنشان کرد: این نوآوری با دادخواستی علیه شبکه اجتماعی فیسبوک همراه است ، که کاربران آن متوجه تبلیغاتی شدند که مخاطبان آن زنان و کاربران با رنگ پوست تیره را هدف قرار می دهند.

 

گوگل در وبلاگ شرکتی خود گفت که این شرکت "یک سیاست تبلیغاتی شخصی جدید را برای انواع خاصی از تبلیغات" ارائه می کند. این سیاست جدید ، سازمانهایی را که برای استخدام ، فروش مسکن یا وام برای تبلیغات قرار می دهند ، ممنوع می کند و یا تبلیغات را بر اساس "جنسیت ، سن ، وضعیت تاهل یا محل زندگی" حذف می کند. گوگل قانون فدرال را استناد كرد كه صریحاً آنها را از تبعیض در مورد مستاجران یا خریداران بالقوه براساس نژاد ، رنگ ، منشأ ملی ، مذهب ، جنسیت ، وضعیت تأهل منع می كند.

 

Google قبلاً حدود دو هزار تبلیغ را که به صورت ممنوع شخصی سازی کرده اند ممنوع کرده است. برخی از ممنوعیت های امروز - مانند وضعیت تأهل یا وضعیت والدین ، ​​قبلاً دسته هایی هستند که طبق قانون محافظت می شوند. موارد دیگر مانند محل زندگی ، می توانند به راحتی با پراکسی دور زده شوند. ما سعی کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که حقوق هیچ کس نقض نشده است. "

 

در یک مطالعه ، ProPublica دریافت که سیستم فیس بوک به شما امکان می دهد تبلیغاتی را برای فروش مسکن قرار دهید ، آن را از جنسیت یا نژاد خاصی پنهان کنید. خیلی زود پس از آن ، گروهی از کاربران از شبکه اجتماعی شکایت کردند و ادعا کردند که این سایت قوانین فدرال را نقض می کند. فیس بوک قول داده سیستم را بهتر کند. با این حال ، در سال 2017 ، گزارشگران ProPublica توانستند علیرغم اینکه سیاست جدید فیس بوک آن را ممنوع اعلام کرده است ، تبلیغات تبعیض آمیز را در یک شبکه اجتماعی ارسال کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس خیره کننده که توسط گوگل گرفته شده است

در

 (سیارک) : گوگل از سال 2007 از نمای 5 میلیون مایل از جاده ها ، خیابان های 45 کشور و حدود 3،000 شهرستان در سراسر جهان عکس های پانورامایی تهیه کرده است . هنرمند کانادایی و فیلمساز جان رفمن ساعات زیادی را صرف حذف و جداسازی بهترین تصاویر کرده است . 15 عکس انتخابی او در این پست آمده است از تماشای آن ها لذت ببرید.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا خیره کننده است و جالب تر که توسط گوگل تهیه شده است.

در ادامه بخوانید...

پنج توصیۀ بازاریابی برای یک تجارت آنلاین موفق

در

بسیاری از تجارت‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند ازکلمه رقیب متنفرند و برای تجارت آنلاین حتی بدتر نیز هست. از آن‌جایی که در هرگوشه از اینترنت که فکرش را بکنید تجارت رقیبی در مقابل قرار دارد، این که با استفاده از بازاریابی از همتایان آنلاین خود متمایز شوید چالشی بس دشوار است. اگر پول کافی برای هزینه کردن در بخش بازایابی نیز نداشته باشید این قضیه جدی‌تر هم می‌شود.


اما توصیه‌های فراوانی وجود دارد که هر تجارت آنلاینی می‌تواند، صرف نظر از وضعیت مالی، از آن‌ها استفاده کند. حال به 5 توصیه برای توسعه یک تجارت آنلاین موفق می‌پردازیم.
‌1 مخاطب خود را از یاد نبرید
این ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین توصیه در بحث تحقیقات بازاریابی است. آیا جامعه آماری خاصی را می‌خواهید به سمت خود جذب کنید؟ این جامعه آماری را چه وبسایتی ارائه داده؟ وقتی محصول شما را نگاه می‌کنند به دنبال چه ویژگی هستند و چطور می‌توانید نشان دهید که محصول شما آن ویژگی را دارد؟
چند سوال هست که هر تجارت آنلاینی قبل از برنامه‌ریزی استراتژیِ بازاریابی باید پاسخ آن‌ها را بداند. برای خود چند سوال گسترده مطرح کنید و تحقیقات بازار خویش را شروع نمایید. اجتماعی باشید و از مشتریان نظر بپرسید و گفته‌های آنان در مورد شرکتتان را در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید. این کار به شما کمک می‌کند به ضعف‌های خود پی ببرید و متوجه شوید که استراتژی بازاریابی باید چطور باشد.

2 به محتوای بازاریابی خود توجه کنید
به جای آنکه در گوگل تبلیغ کنید و یا یک وب‌سایت پیچیده طراحی کنید، وبلاگی ساده یا صفحه‌ای در اینستاگرام ایجاد کنید که در آن نکات کوتاهی درمورد تجارت خود به اشتراک بگذارید. می‌توانید رویکردی انسان‌گرایانه در پیش بگیرید که تجارت شما را به عنوان مکانی گرم و دوستانه نمایش دهد، یا اینکه به شکلی فنی از ورودی‌ها و خروجی‌های تجارت خویش سخن بگویید. همانطور که قبلا هم گفته شد، شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که برایشان مناسب باشد.

بازاریابی محتوامحور به نسبت سایر رویکردها کم هزینه‌ است ولی چالش برانگیز می‌باشد. شما باید محتوای خود را مرتب به روز رسانی کنید، به فکر این باشید که همیشه چیزهای جذابی بگویید، و بلاگ‌ها و ویدئوهای خوش‌ساختی درست کنید که مردم را به سایت شما جذب کند. اگر مایل هستید بیشتر درمورد بازاریابی محتوا محور بدانید، موسسه بازاریابی محتوا محور جای خوبی برای شروع است.

3 در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید
حتی اگر بهترین وبلاگ تاریخ را درست کنید، اگر بازدیدکننده نداشته باشید درواقع هیچ کاری نکرده‌اید. جاهایی مثل وردپرس برای راه‌انداختن بازاریابی محتوامحور مناسب است، اما این بازاریابی برای به دست آوردن بازدیدکنندگان بالقوه به کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وابسته است.
اما استراتژیِ فعال بودن در رسانه اجتماعی به این معنا نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی یک اکانت درست کنید. با یکی از این شبکه‌ها شروع کنید و هرگاه دنبال‌کننده‌هایتان به تعداد قابل توجهی رسید به آهستگی به سایر شبکه‌ها هم بروید. احتمالاً انتخاب اول فیس‌بوک است اما اگر تجارتتان رسمی‌تر است از لینکداین (LinkedIn) استفاده کنید و برای تجارت غیر رسمی‌تر سراغ اینستاگرام و پینترست (Pinterest) بروید. از توییتر بپرهیزید.
استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بحث گسترده‌ای است و اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

4 درک اهمیت SEO
داشتن یک استراتژی رسانه‌های اجتماعیِ دقیق، بسیار مهم است اما گوگل همچنان مهم‌ترین ابزاری است که کاربران به وسیله آن می‌توانند تجارت شما را کشف کنند. به همین دلیل، مهم است که یک بهینه‌سازی موتور جستجوگر (SEO) خوب داشته باشید.
به یاد داشته باشید که گوگل با در نظر گرفتن تعداد لینک‌ها به سایت شما آن را رنک‌دهی و جستجو می‌کند. یعنی لینک سایر سایت‌ها را در سایت خود قرار دهید باشد که آن‌ها نیز لینک شما را در سایت خود بگذارند. محتوای سایت را نیز باید مرتب به روز رسانی کنید. اگر این کار را انجام دهید، دیگران به مقالات و ویدئوهای جدیدی که می‌گذارید لینک می‌دهند و این باعث می‌شود رنک شما در موتورهای جستجو بالاتر برود.(سیارک
دیه‌تر هسایو، مدیر عامل Mezzologic، معتقد است شرکتها باید با دیدگاهی کلی گرایانه به تبادل لینک توجه کنند، بدین معنی که از کانال‌های متفاوتی لینک جمع کنند.
هسایو می‌گوید: "حضور مجازی شرکت را به حداکثر می‌رساند و به مشتریان اطمینان می‌دهد که می‌توانند به راحتی اطلاعات و منابعی که نیاز دارند به دست آورند و تحقیق درباره محصول شرکت و خرید آن را لذت‌بخش می‌کند.
هرچند ترفندهایی برای بهبود رتبه‌بندی SEO وجود دارد، مانند تبادل لینک و استفاده از کلمات کلیدی، اما آگاه باشید که بهترین راه برای کسب رتبه بالا در جستجوی گوگل، مطالب با کیفیت و دائمی است. به شدت بر روی اهمیت محتوا و بازاریابی محتوامحور برای هرنوع استراتژی آنلاینی تاکید می‌کنم.

5 نیاز مشتریان موبایل را برطرف کنید
با اینکه می‌دانیم مردم برای راه‌اندازی تجارت آنلاین از موبایلشان استفاده می‌کنند اما میزان آن را دست‌کم می‌گیریم. طبق آمار منتشر شده توسط comScore در آوریل 2016، 65 درصد از زمانی که مردم در رسانه‌ دیجیتال سپری می‌کنند از طریق موبایل است.
متعاقباً، هر تجارتی باید یک استراتژی موبایلی نیز داشته باشد. بدین معنا که باید وبسایتتان را طوری طراحی کنید که کاربران موبایل نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اینکه یک وبسایت جداگانه برای کاربران موبایل درست کنید، به خصوص اگر تجارت کوچکتان خرده فروشی یا رستوران است، فکر بسیار خوبی است. نیاز به دریافت اطلاعات کمتر در هر صفحه را در نظر داشته باشید درست است که مردم زمان بیشتری را با موبایل صرف می‌کنند تا با دسکتاپ، اما در نظر داشته باشید که برای هر صفحه زمان کمتری به نسبت دسکتاپ می‌گذارنند.
ساخت وبسایتی که دسترسی و چرخیدن در آن برای کاربر موبایل مشکل است، باعث می‌شود که ترافیک سایت کاهش پیدا کند. مطمئن شوید که این مشکل مهم برطرف شده است.

5 روش برای ارتقاء بازاریابی 

ایده هایی برای کسب و کار های کوچک با سرمایه اندک

10 برنامه ی کاربردی برای کسب درآمد آنلاین

کسب و کار های خانگی آنلاین 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Anyway, clinical professionals had been able find out getting to in Bl;#lwekl&c8217as seizures, nevertheless that will a part of his or her human brain was at the same time towards the part in control of side-line eye sight. Finally, individuals were unable to take out any worrisome sections.

در ادامه بخوانید...

اهمیت تبلیغات و بازاریابی

در


تبلیغات دارای نقشی بحرانی در دنیای رقابتی بازاریابی میباشد. این پژوهش دو پروسه متقاعدکننده مهم که اغلب در مدیریت تجارتها بکارگرفته میشوند را مطالعه میکند: تبلیغات خلاقانه و مدیریت بازاریابی. تبلیغات خلاقانه و مدیریت بازاریابی برای داشتن یک درک کامل از اینکه تولیدکنندگان و شرکتهای فروش چگونه بطور مؤثر کارمیکنند ضروری میباشد.

درحالیکه تبلیغات، کارکرد ارتباطاتی اطلاع‌رسانی به مصرف کنندگان درباره محصول یا خدمات یک شرکت را انجام میدهد، تبلیغات خلاقانه همچنین افراد را به بازار جذب میکند. مدیریت بازاریابی یک پروسه مدیریتی کمی پیچیده تر است و فعالیتهایی نظیر پژوهش بازاریابی، ادراک و طراحی محصول، قیمت‌گذاری، توزیع و حتی تبلیغات را دربرمیگیرد.

امروزه در دنیای هوشمند تجاری جهانی‌‌شده و بسرعت درحال گسترش، تبلیغات خلاقانه و مدیریت بازاریابی بطورفزاینده ای بیشتر به تجارتها وابسته میشوند. شرکتها نیازدارند تا استراتژیهای خلاقانه و نوآوریهایی را در عملیاتهایشان بپذیرند تا از چالشهای بازار جهانی درحال گسترش جان سالم به در ببرند. در این مطالعه، تبلیغات خلاقانه و اهمیت اش در مدیریت بازاریابی توسط گروه ساده‌ای از دانشجویان دانشگاه بررسی و ارزیابی میشود.(سیارک)
قرن 21 یک عصر افزایش جهانی شدن و گسترش یافتن بوده است. پیشرفتها در علم، تکنولوژی، حمل و نقل و ارتباطات، نیروهای محرکه اصلی جهانی شدن بوده اند. این پیشرفتها منجر به گسترش ایده های تجاری، آگاهی و اطلاعات دربین افراد غیریکنواخت و پراکنده ساکن در نقاط مختلف جهان شده است. تکنولوژیهای رسانه ای جدید شاید قوی ترین ابزار در ایجاد پیوند بین افراد بوده اند. گوشی موبایل، اینترنت، شبکه های اجتماعی، تبلتها و سایر دستگاه های رسانه ای جدید بطور قابل توجهی در ایجاد یک جامعه جهانی شده یکپارچه غیرمحدود به فاصله های فیزیکی تأثیرگذاشته اند، و بطور قابل توجهی مفاهیم فضا، زمان و مکان را تغییرداده‌اند . این دستگاه ها آنقدر فراگیر شده اند که زندگی های روزمره افراد، بیشتر و بیشتر درحول آنها متمرکز شده است.
عصر جاری جهانی سازی نیز توسط یک تغییر برجسته در عملیاتها و همچنین گسترش تجارتها فراتر از مرزهای سنتی توصیف شده است. تکنولوژیهای جدید رسانه ای منجر به ایجاد سرعت در عملیاتها شده اند، درحالیکه تجارت باید با سرعت تفکر انجام شود. محصولات نیز باید بطورجهانی رقابتی شوند درحالیکه شرکتهای بیشتر و بیشتری با محصولات جدید به بازار وارد میشوند. عملیاتهای تجاری نیز خلاقانه تر و انعطاف پذیرتر شده اند زیرا رسانه های جدید چندین کانال جایگزین دسترسی به مصرف کننده را ایجاد کرده اند. E-bay، Amazon.com دربین سایر کانالهای فروش آنلاین ظاهرشده، بطورفزاینده ای توسط شرکتها و مصرف کنندگان حتی در کشورهای درحال توسعه استفاده میشوند.(سیارک)
یکی از مهمترین اثرات جهانی سازی برروی دنیای تجارت عبارتست از قدرت‌دهی بی‌اندازه به مصرف‌کننده یا مشتری بعنوان یک شهروند جهانی. مصرف کننده در قرن 21 نسبت به سالهای قبل قدرتمندتر و مهمتر شده است. با ازدیاد رسانه ها و محصولات موجود، وفاداری مشتری دیگر وجودندارد. مشتریان دیگر بوسیله قوانین به هر برند خاصی محدود نیستند. با چندین موتور جستجو و یک محدوده عظیمی از محصولات، مصرف کنندگان درحال حاضر در کنترل آنچه که آنها میخواهند تا ببینند، بشنوند و بخرند هستند، آنها دیگر در اینترنت، غیرفعال و خنثی نیستند. درحال‌حاضر مصرف کنندگان باید آرام باشند و منتظر باشند تا توسط شرکتها مورد توجه شان جلب شود. شرکتها باید در تولیدشان خلاق و فعال باشند تا تقاضای مصرف کنندگان از هر گوشه جهان را رفع نمایند. رقابت در یک مقیاس جهانی مشاهده میشود. در دنیای امروزی، شرکتها با چالش بدست‌آوردن و نگهداری ICT و مشتریان متمایل جهانی مواجه هستند. این وظیفه بدست‌آوردن و حفظ مشتریان، نیاز به مدیریت مؤثر پروسه های تبلیغات و بازاریابی برای رفع چالش های دنیای بطورفزاینده درحال جهانی شدن را اطلاع میدهد. ادامه دارد.......... ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هنر تبلیغات

در

تبليغات يک شکل از فعال‌سازي ارتباطاتي است. تبلیغات ميتواند داراي طبيعتي اطلاع‌رسان يا متقاعدکننده باشد و از رسانه های جمعي يا رسانه های جديد براي متقاعدسازي مصرف کنندگان براي خريد کالاها و خدمات بهره ببرد. تبليغات ممکن است داراي هدف ترويج دادن يک محصول جديد باشد يا براي ترويج محصولات موجود طراحي شده باشند. تبليغات به نظر متخصصين ، متقاعدکننده ترين پيام براي چشم اندازهاي درست محصول يا خدمات در پايين ترين قيمت ممکن  را ارائه ميکند . تبليغات هر شکلي از ارائه و ترويج غيرشخصي ايده ها، کالاها و خدمات ميباشد که معمولاً براي آن، بوسيله يک اسپانسر شناسايي‌شده پرداخت صورت ميگيرد.(سیارک

متخصصين ، تبليغات را بعنوان يک اطلاعات که درباره کالاها و خدمات، اطلاع‌رسان و متقاعدکننده ميباشد و براي آن پرداخت صورت ميگيرد تعريف ميکنند، يا تبليغات را بعنوان مجموعه اي از ايده ها که توسط تبليغ‌کنندگان بااستفاده از رسانه تعريف ميشود بيان ميکنند . از سوي ديگر، تبليغات يک عمل تبليغ‌کردن ميباشد که براي دادن تذکر عمومي يا اعلام بصورت عمومي (بعنوان يک معناي ديکشنري) بکارميرود . هنگاميکه در زمينه تجارت و بازاريابي تمرکز ميشود، تبليغات يک ترويج خوب از کالاها و خدمات براي عموم ميباشد، با قصد جلب توجه افراد و افزايش مقدار خريدها براي اين کالاها و خدمات .
تبليغات در دنياي امروزي بطورقابل توجهي محبوب حتي رايج شده است.

  بازار بوسيله مصرف کنندگان کنترل ميشود، لذا شرکتها بايد مصرف کنندگان را براي فروش محصولات و خدمات شان متقاعد سازند. در نتیجه تبليغات داراي نقشي بحراني براي ارتباطات ميباشد.

آن ها می دانند شما چه می خواهید

10 مورد که امروزه در تبلیغات باید بدانید

اهمیت تبلیغات و بازاریابی

اهداف تبلیغات تعاملی

بنظرميرسد تبليغات در هر چيزي براي افراد و در هرجايي که افراد ميروند وجود داشته باشد، از سيرکردن در اينترنت گرفته تا انتخاب يک سفر با اتوبوس. تبليغات روي بصورت پاپ‌آپ (منوي بازشونده) روي وبسايتهاي مختلف باز ميشوند و ميتوانند در تمام انواع جاهاي غيرمعمول از قوطي هاي نوشيدنيها تا بلیت هاي کنسرت يافت شوند. تبليغات بطورفزاينده اي محبوب و بيشتر و بيشتر انفرادي ميشود و شرکتها به آن بعنوان يک ابزار براي شناساندن محصولات و خدماتشان به مصرف کنندگان ارجاع ميکنند. تبليغ کردن داراي مشخصه هاي اصلي ميباشد، تبليغ‌کردن يک آگاهي براي مصرف کنندگان ايجادميکند، اطلاعات ميدهد و همچنين مصرف کنندگان را متقاعدميسازد. تبليغ‌کردن داراي هزينه‌هايي ميباشد. يک هزينه تبليغات شامل کل پيامي ميباشد که فضا و زمان روي رسانه اشغال ميکند. تبليغات بطورمستقيم با يک شخص ارتباط برقرارنميکندبلکه براي عموم باز ميباشد.  همانطور که پيش‌تر بيان شد،  اطلاعاتی ارائه ميدهد و گفته ميشود که تبليغات، مصرف کنندگان را درباره يک محصول يا خدمات آموزش ميدهد. آموزش شامل استراتژيها و تاکتيکهاي خلاقانه مختلفي ميشود ولي همچنين در طبيعت تبليغات سعي ميشود تا مشتريان را متقاعدسازدتا يک خريد انجام دهند.
باتوجه به تجارتها، تبليغات کمک ميکند تا کالاها و خدمات را فروخت. درنتیجه يک ابزار مهم براي بازاريابي تجاري است. مصرف کنندگان ميتوانند هر اطلاعات جزئي را بوسيله تبليغات بدست آورند. تبليغات براي رقابت درميان تجارتها مهم ميباشد. تبلیغ برروي قيمت محصول و همچنين کيفيت اش تأثير ميگذارد. بعلاوه تبليغات کمک ميکند تا ارائه نوآوريهاي جديد، پروسه صنعتي‌سازي و گسترش تجارتها را سرعت داد. آن همچنين کمک ميکند تا بهره وري شرکتها را افزايش داد و بطورکلي استاندارد زندگي در جامعه را ارتقا داد.
از سوي ديگر، مصرف کنندگان، محصولات و خدمات را در ذهن شان باتوجه به تبليغات محصولات و خدمات تعريف ميکنند. کيفيت نبايد در تبليغات مورد اجتناب قراربگيرد. مصرف کنندگان، کيفيت را با مهارتهاي توليد و مهارتهاي تبليغات بصورت معادل ارزيابي ميکنند. واضح ميباشد که نگرشها و رفتار مصرف کنندگان بطورشديدي از تبليغات اثر ميپذيرد و تبليغات برروي رفتار خريد مصرف کنندگان تأثيرميگذارد. بعلاوه، تبليغات خلاقانه کار تجارتها براي بهبوددادن سهم بازارشان را تسهيل مي‌نمايد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

مراحل افتتاح باشکوه یک کسب و کار

در


(سیارک)در هر کسب و کاری، افتتاح باشکوه یا افتتاح مجدد اهمیت دارد. حال زمان آن فرا رسیده است که کمی شاد باشید و در کنار افراد، اطرافیان و جامعه خود حضور داشته باشید. مراسم افتتاح مجدد بخش مهم و بسیار حیاتی در موفقیت درازمدت در بسیاری از کسب و کارهای کوچک به شمار می‌آید. اما با این حال، افتتاح باشکوه یک کسب و کار تنها به تصمیم‌گیری و خواستن و تعیین زمانی انجام آن نیست، بلکه این کار نیازمند یک برنامه‌ریزی گسترده برای تضمین یک رویداد موفق است. در بخش زیر دستورالعملی جامع و کاملی پیرامون مراحل لازم و ضروری انجام این کار آمده است. از این نقطه نظر، قصد داریم آن را افتتاح باشکوه بنامیم، اما برای اهداف و مقاصد دیگر می‌توان از عبارت افتتاح مجدد استفاده کنیم. بنابراین، این عبارت می تواند هم برای مراسم افتتاح فروشگاه جدید باشد، عبارتی که دستخوش مدل سازی‌های مجدد گسترده و نوآوری‌هائی گشته است و هم دیدگاه مدیریت جدید. این دستورالعمل برای شما و روز بسیار بزرگ شماست. قبل از آنکه به برنامه‌ریزی واقعی خود رویداد بپردازیم، لازم است قبل از آن به برخی از مسائل توجه داشته باشید.
این تصور وجود دارد که ساختمانی را در اختیار دارید، و اینکه فروشگاه تان کاملاً کامل و کارکردی است و به لحاظ تبلیغات و برندینگ کامل و بی‌نقص است . این بدین معناست که به طور کامل نشانه‌ها و علامت‌های برندینگ فروشگاه خود را نصب کرده‌اید و  ساعات فروشگاه همین‌طور نمادهای کارکردی و هدایتی را به جا و مناسب قرار داده‌اید 
همچنین فرض می‌شود که به درستی برای اداره یک فروشگاه خود، کارمندانی را انتخاب کرده‌اید و آنان را از وظایف مورد نظر خود، مطلع و آگاه ساخته‌اید . باید تمام امتیازها و مجوزها را داشته باشید، و از این سایت ، ابزار مناسبی را از زیپ کد کسب و کار خود به دست آورید و به آن رجوع کنید تا امتیازات لازم را کسب کنید . حال با داشتن این عناصر کارکردی مناسب ،آماده‌اید که برای مراسم افتتاح با شکوه خود برنامه‌ریزی کنید. ما در بخش زیر طرح کلی تمام مؤلفه‌های متفاوت را که باید برای افتتاح باشکوه کسب و کار به آن توجه کنید، ارائه کرده‌ایم . این دستور العمل را از شروع تا پایان بخوانید یا از لیست زیر استفاده کنید و سریع‌تر به بخش مورد نظر خود برسید .

دستورالعمل سریع

1. رویداد بودجه + طرح اولیه 
2. برنامه هوشمندانه
3. پروانه و مجوز 
4. پارکینگ 
5. باز کردن فروشگاه قبل و بعد از افتتاحیه
6. عکاسان
7. کارمندها
8. امنیت 
9. علامت گذاری به سمت فروشگاه
10. سرگرمی زنده برای بازدید کنندگان
11. محصولات غذایی و پذیرایی 
12. ابزار گزینش گروه های محلی 
13.  دعوت از افراد مناسب 
14. حضور افراد را آسان تر کنید
15. گشت و گذار تور 
16. ایجاد سرمایه آینده 
17. قدردانی 
18. بازاریابی آنلاین 
19. فهرست فعالیت ها و ایده هایی برای افتتاح شما
سرمایه لازم و ضروری است، شامل سرمایه‌های نمونه است که برای کسب و کار متغیر است زیرا آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا هیچ مبلغ اضافه ای را صرف کار خود نکنید . برخی ممکن است تدارکات خود را برای شروع کسب و کار ببینند و بعد سرمایه و بودجه آن را تعیین کنند، اما بهتر است که اول سرمایه خود را تعیین کرده و بعد به برنامه‌ریزی آن بپردازید . به این طریق اگر کسی پیشنهاد انجام کاری را به شما داده است، می‌توانید سریعا تصمیم بگیرید که آیا هزینه آن برای شما امکان پذیر است . هنگامی که سرمایه کسب و کار خود را تعیین کرده اید، دقیقاً برای اتفاقات آن روز برنامه‌ریزی کنید . دقیقاً برای زمان افتتاح، انتخاب سرگرمی‌ها یا بازی‌ها و پایان این رویداد برنامه‌ریزی کنید . پیروی دقیق از برنامه تعیین شده و برنامه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تمام کارها را طبق برنامه و بدون هیچ بی‌برنامگی به پیش ببرید . به یاد داشته باشید که زمان را برای رسیدن به طرح مورد نظر، انعطاف‌پذیر سازید . مطمئن باشید اگر با بی‌برنامگی بخواهید کار را به جلو ببرید، بدون شک دچار مشکل خواهید شد و راه را اشتباه خواهید رفت. بهترین کار برای شما این است که یک طرح کلی از آنچه که در آن روز بزرگ اتفاق خواهد افتاد از پیش داشته باشید تا به نقطه مورد نظر و ایده آل خود برسید . باید برای لحظه‌به‌لحظه آن روز خود برنامه‌ریزی داشته باشید. جنبه دیگر برنامه‌ریزی آمادگی واقعی برای آن روز بزرگ است. هنگامی که بودجه، سرمایه و طرح آن روز بزرگ هستند ، نباید تنها یک هفته قبل از تاریخ مورد نظر در انتظار بمانید تا برنامه خود را روی کاغذ بنویسید، این زمان برایتان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. برای بسیاری از اتفاقات آن روز باشکوه ماه‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند. توصیه ما این است که حداقل 6ماه قبل یک فرآیند برنامه‌ریزی را شروع کنید. سرمایه خود را تعیین کنید و روز خود را در این برنامه‌ریزی کنید که بتوانید تمام مراحل بعدی یک روز موفق را به طور کامل طی کنید . البته هنگامی که بازه زمانی 6 ماه را توصیه می‌کنیم ، زمان انجام کار برنامه‌ریزی این نوع از رویداد در موقعیت‌های متفاوت، متغیر خواهد بود. یک کسب و کار کوچک و خانوادگی در یک محله یا منطقه تنها نیاز به چند روز برنامه‌ریزی دارد در حالی که یک فروشگاه زنجیره‌ای محلی به زمان بیشتری نیاز دارد. تنها به یاد داشته باشید که همیشه با برنامه‌ریزی می توانید همه چیز را در کنترل خود نگه دارید. همه مراحل کار مانند تبلیغات ، همکاری با شرکت‌ها و افرادی که قرار است در آن شرکت‌کنند، باید طبق برنامه صورت گیرند. به خاطر داشته باشید که باشکوه‌ترین مراسم افتتاح، ساده‌ترین آن ها هستند. در بخش زیر تعدادی از عناصر متفاوت یا ملاحظاتی وجود دارند که باید بعد از تهیه بودجه و برنامه اولیه آن را به یاد داشته باشید.

برنامه هوشمندانه داشته باشید

اولین و شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید تاریخ این روز با شکوه و افتتاح آن است. هیچ چیزی بدتر از این نیست که روز تعیین شده برای افتتاح باشکوه به تعطیلات برخورد کند و یا مصادف با یک رویداد مهم دیگر در منطقه یا محله یا حتی وضعیت جوی بسیار بد باشد. در حالی که شرایط جوی را نمی‌توان تا حدی به درستی و دقیق برنامه‌ریزی کرد ، اما با داشتن عقل سلیم و کمی هوش می‌توان از برخورد آن روز به تعطیلات مهم جلوگیری کرد. درحالی‌که در برخی از موارد، می‌توانید از این رویدادها به نفع خود استفاده کنید، معمولاً برنامه‌ریزی خود را طوری انجام دهید که در آن روز خاص تنها شما باشید که مراسم خود را برگزار می کنید.

مجوزها و امتیازات

در بسیاری از موارد، مجوز و امتیاز کسب و کار شما تنها امتیازی نیست که به آن نیاز دارید. مجوزهای افتتاح باشکوه بسته به اندازه جمعیت مورد انتظار ، میزان سروصدا، و زمان اجرای آن، ملاحظات ارتفاع و زیباشناسی و حتی عناصر رویدادها مانند اسباب‌بازی‌هایی که باید باد شوند. دقت داشته باشید که همکاری‌های لازم را به شورای منطقه‌ای شهر یا اداره شهر داشته باشید تا فعالیت‌های شما با سایر فعالیت‌های آن جا تداخل نکند . نه تنها لازم است که مجوزهای مناسب گرفته شود بلکه باید بودجه آن هم لحاظ شود.

پارکینگ

در بسیاری از موارد، پارکینگ مسئله‌ای است که برای آن در مراحل اولیه کار و برنامه ای صورت نمی‌گیرد. شاید در نگاه اول ، داشتن پارکینگ کافی برای خودروها مشکل ساز نباشد ، اما مساله بدتر از آن، پیدا کردن پارکینگ که می‌تواند تبدیل به کابوسی برای شرکت‌کنندگان شود. این نه تنها باعث جریمه‌های احتمالی یا نقض قوانین می‌شود، بلکه مانع ورود سایر افراد شده و احتمالاً باعث ایجاد رفتارهای ناخوشایند برای کسب و کارهای اطراف می‌شود.
راه حل این مشکلات پارکینگ دوگانه هستند. نخست، اطمینان حاصل کنید که پارکینگ اضافی برای مهمانان وجود دارد. پارکینگ در خیابان‌ها یا اطراف، می‌تواند گزینه‌هایی برای فراهم کردن پارکینگ برای شرکت‌کنندگان شما باشد. در برخی از موارد، لازم است که برای پارکینگ و فضای آن پولی را پرداخت کنید و ساده‌ترین مورد این است که برای پارکینگ از کسب و کارهایی که در اطراف شما قرار دارند کمک بخواهید. باید اطمینان حاصل کنید گزینه‌ها و تدارکات پارکینگ شفاف هستند و به شرکت‌کنندگان مراسم اطلاع داده می‌شوند. بنرها، علائم و نشانه‌های موقت می‌توانند موقعیت و مکان پارکینگ را به شرکت‌کنندگان نشان دهند. لحاظ کردن جزئیات پارکینگ اگرچه پیچیده است، اما آوردن این مطالب پیش از بازاریابی می‌تواند به حل این نوع از مشکلات کمک کند. فقط باید مراقب باشید که آن را به تأخیر نیندازید و نگذارید که مهمانان برای پیدا کردن محلی برای پارکینگ خودروی خود آشفته شوند. آنها باید به محض ورود به مکان مورد نظر پارکینگ را پیدا کنند.

آغاز فعالیت رسمی فروشگاه قبل یا بعد از مراسم ؟

مسئله دیگر که باید به آن توجه کنید این است که آیا Grand opening باید متعاقب بازشدن فروشگاه باشد یا مراسم افتتاح باید بعد از باز شدن واقعی، برنامه‌ریزی شود. در حالی که به نظر می‌رسد مورد دوم با حدس و گمان در تضاد باشد، توصیه می‌شود که آن بهترین گزینه منتخب صاحبان کسب و کار باشد. با برنامه ریزی برای افتتاح باشکوه یک هفته یا دو هفته بعد از آغاز فعالیت واقعی، اطمینان حاصل می کنید عملیات‌ها و فعالیت‌های روزانه به آرامی و قبل از اینکه با انبوه مشتریان احتمالی به فروشگاه تان مواجه می‌شوید، در حال انجام و اجرا هستند. علی‌الخصوص اینکه، شروع فعالیت کوتاه مدت و بلند مدت و بازی کردن به شما کمک می‌کند تا میانگین موجودی‌های خود را که برای راه‌اندازی فروشگاه نیاز دارید، برآورد کنید. سپس از آن میانگین می‌توانید برای برآورد احتیاجات روزمره خود (اینکه چه تعداد از فروشگاه خرید می‌کنند یا در فروشگاه‌ها رستوران غذا می‌خورند) استفاده کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که مهمان سرزده و تصمیم گرفته داشته باشید و خاطرة تلخ و ناخوشایندی را در اذهان شرکت‌کنندگان مراسم بگذارید. همان طور که می‌گویند، شما تنها یک فرصت دارید که خاطره آن را همیشه زنده نگه دارید. پس بهترین خاطره را بگذارید و آن مراسم خاطره‌انگیزترین خاطره باشد و بتوانید به خوبی از مهمانان خود میزبان کنید و کارها همان طور که می‌خواهید انجام شوند.(سیارک)

عکاسان

شما چه یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید یا از یکی از کارمندان خود بخواهید که از این مراسم عکس تهیه کند، ثبت آن روز بسیار اهمیت دارد و خود یک ضرورت محسوب می‌شود. می‌توانید از این عکس‌ها و مطالب و نوشته‌های بازاریابی آینده استفاده کنید و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و اجازه دهید که از این طریق کارمندان شما با شرکت‌کنندگان آن مراسم و رسانه‌های اجتماعی ارتباط متقابل داشته باشند.

استخدام کارمندها و افراد معین

هرگز با استخدام افراد و کارمندان اندک کسب و کار خود را به خطر نیندازید. مشتریانی که تجربه بدی در مراسم افتتاح فروشگاه دارند هرگز به آن فعالیت اعتماد نخواهند کرد و در آینده هم حمایت نمی‌کنند. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کارمند در اختیار دارید تا بهترین سناریو را برای آن روز به نمایش بگذارند. اگر قرار است که مراسم موفقی را تجربه کنید، بهتر است که همیشه کارمندان را در کنار خود داشته باشید، استفاده‌نکردن از آنها بهتر است از اینکه در هنگام شروع شدن فروشگاه مشتریان خود را در انتظار بگذارید و مرتب به آن‌ها زنگ بزنید.

امنیت

امنیت نه تنها یک عنصر مهم در مراسم و رویدادهای آن روز شما است و برای کارمندان با ارزش است، بلکه برای شرکت‌کنندگان مراسم هم بسیار با اهمیت است. در بسیاری از این مراسم ها (افتتاح) باید از نوشیدن الکل خودداری شود چرا که باعث اختلال و بی‌نظمی مراسم خواهد شد. استخدام و به‌کارگیری منابع امنیتی موقت این اطمینان را حاصل می‌کند که مراسم بدون هیچ مشکل مهمی برگزار خواهد شد. در شرکت‌هایی که به لحاظ بودجه‌ای در تنگنا قرار دارند، درخواست از واحد پلیس منطقه می‌تواند به نیاز به امنیت کمک کرده و یا کنترل جمعیت را حل کند.

نصب علائم

در بسیاری از بخش‌های دیگر این دستورالعمل، به Singage اشاره شده است، اما مایلیم که در این جا و در بخش ویژه به آن اشاره داشته باشیم. اعلامیه و نصب علائم و انجام تبلیغات مراسم نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی مراسم و تاریخ افتتاح خواهد داشت. این علایم شامل تاریخ مراسم، مکان آن، نشان دادن پارکینگ و ساختمان و اصول آن و بسیاری از چیزهای دیگر می‌شود. این که بخواهید از یک مغازه خدمات چاپ منطقه‌ای استفاده کنید یا از یک شرکت تبلیغاتی، باید برای این کار از یک هفته یا دو هفته از قبل برنامه ریزی داشته باشید. در حالت ایده‌آل زمان انجام کار دقیقاً یک ماه است زیرا در این تاریخ مطمئن می شوید که طرح‌ها تعیین شده و آن علائم، و در زمان مناسب برای چاپ تحویل داده می‌شوند. زمان اجرا حتی برای تبلیغات مراسم واقعی یا مکان بیشتر از این خواهد بود.
بنرهای افتتاح باشکوه و علائم دیگر گزینه‌های بسیار مهمی برای تبلیغات ارزان هستند که ممکن است فقط یک بار استفاده شوند. همچنین بنرها به اندازه کافی با دوام هستند و برای مدت‌های طولانی طراحی می‌شوند(یعنی برند و لوگو بدون تاریخ) و می‌توانند برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرند. در بخش زیر می‌توانید چند مثال خاص را پیدا کنید که می‌توانید به آسانی آن را طبق سلیقه مشتری درآورید.

سرگرمی زنده

نوع سرگرمی زنده یک عنصر بسیار متداول و رایج در بسیاری از این نوع مراسم ها است. در حالی که این کار می‌تواند کاری عظیم و برای بسیاری از شرکت‌کنندگان جذاب باشد، اما این تصمیم نمی‌بایست با عجله و شتاب صورت گیرد. این به این خاطر است که داشتن سرگرمی زنده می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای این مراسم تحمیل کند. بخصوص اینکه، باید به فراهم کردن تجهیزات اضافی و هزینه‌ها، شرایط فضا و مکانی آن، سروصداها، و بسیاری از مسائل دیگر توجه کرد. هزینه داشتن سرگرمی زنده باید با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان و نوع سود درازمدت جبران شود. در شروع باید از سایر افرادی که از این گزینه استفاده کرده اند، و اینکه آیا هزینه کردن برای آن ارزش خواهد داشت، سوال شود. در عین حال که سرگرمی زنده به نوعی همیشه گزینه ای است که هزینه بسیاری دارد و هیچ تضمینی هم برای بازگشت آن نیست، باید چیزی از خارج برنامه در نظر گرفته شده لحاظ شود.

صرف و تهیه غذا

قطعا یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری در این نوع از مراسم ها غذا است. تقریباً در هر نوع مراسم افتتاح با شکوه، عنصر غذا یا نوشیدنی‌های سبک لحاظ می‌شود. دو گزینه برای غذا وجود دارد: این که خودتان آن را تهیه کنید و یا از بیرون بیاورید. در بسیاری از موارد، تهیه و مراقبت از غذاها نه تنها کاری ممکن و عملی است بلکه می‌تواند ارزان‌تر هم باشد. خریدن حجم زیاد مواد مصرفی، تکه‌تکه کردن آن توسط کارمندان و افراد یا کمک گرفتن از کسب و کارهای اطراف می‌تواند باعث شود که تهیه غذا و مواد لازم ارزان‌تر درآید و نیازی به غذای بیرون نباشد. از طرف دیگر، تهیه غذای آماده به صورتی که مهمانان از آن لذت ببرند، می‌تواند از بروز حرف و حدیث‌های برگزاری مراسم جلوگیری کند. با این حال، این گزینه می‌تواند هزینه سنگینی را به بارآورد که از عهده بسیاری از کسب و کارهای کوچک و فروشگاه‌های کوچک برنمی‌آید. امتیاز غذای آماده یا بیرون با تمام احتمالات این است که آن غذا بسیار جالب و شگفت‌آور خواهد بود. برای بسیاری از صاحبان فروشگاه، قیمت و کیفیت غذای مراسم اهمیت دارد. اگر برای برگزاری مراسم تنگنای مالی وجود دارد و تنها به نوشیدنی‌های تازه و سبک نیاز است، پس مسیر DIY را در پیش گیرید. اگر غذا بخش اصلی و مهم مراسم آن روز را تشکیل می‌دهد و مراسم رسمی تر است، غذای آماده تنها گزینه است و مسلماً برای افتتاح مراسم و رستوران‌ها گزینه‌ مناسبی نیست. اما اگر فروشگاه شما یک رستوران است، بسیار توصیه می‌شود که غذا با تخفیف فروخته شود یا به صورت تبلیغاتی عرضه شود زیرا کسانی که به مراسم افتتاح می‌آیند، نباید پول کامل آن غذا را پرداخت کنند.

همکاری گروه‌های محلی یا منطقه‌ای

یکی از روش‌های تضمین برگزاری موفق یک مراسم باشکوه افتتاح، همکاری گروه‌های منطقه‌ای و سازمان‌ها است. این گروه‌ها می‌توانند از گروه‌های محلی، سازمان‌های انتفاعی و حتی غیر انتفاعی باشند. اصول همان است، به جز نوع سازمان یا گروهی که قرار است با مراسم همکاری کند. هدف انجام این کار بهره‌برداری از یک گروه محلی یا منطقه‌ای با برنده معروف است که نه تنها می‌تواند به تبلیغات مراسم کمک کند بلکه مردم را به این مراسم تشویق می‌کند. اینکه این همکاری افراد محلی برای مشارکت در مراسم است یا انگیزه‌ای است که از طرف یک شرکت ارائه می‌شود، باعث خواهد شد که مهمانان خود به مراسم بیایند. همکاری گروه‌های منطقه‌ای می‌تواند یک شیوه بسیار مهم برای پوشش رسانه‌های گروهی یا تضمین آن باشد. دلایل بشردوستانه و نوع‌دوستی یا حضور یک یا چند برند معروف تضمین می‌کنند که رسانه‌های محلی آن را پوشش خواهند داد. این ابزارهای دیجیتال می‌توانند به دیده شدن شما کمک کنند و به صورت آنلاین در دسترس باشند و در آینده باعث خرید آف لاین افراد و فروشگاه کتاب شوند.

افراد مناسب را دعوت کنید

شما دوست دارید که یک مراسم افتتاح باشکوه بزرگ داشته باشید و همه در آن حضور داشته باشند. یک روش برای اطمینان از این مسئله، دعوت از افراد برجسته و مهم است. شهردار، اعضای شورای شهر، و رسانه‌ها و سایر مطبوعات و رسانه‌ها شروع خوبی هستند. همسایه‌های تجاری اطراف خود، کارمندان و مهمانان آنان، افرادی که به برگزاری این مراسم کمک کردند ، دوستان و خانواده خود دعوت به عمل آورید و آنها را فراموش نکنید. در اینجا نمونه‌ای از دعوت‌نامة این مراسم را مشاهده می‌کنید. با کمی تلاش و با کمک نرم‌افزار word یا دعوت از ویراستار می‌توانید آنها را در یک چاپخانه محلی چاپ و یا حتی از شرکت‌های آنان برای کمک به طراحی و پرینت دعوت‌نامه‌های خوداستفاده کنید. در نهایت، دوست دارید که مشتریان آینده فروشگاه خود را جذب کنید، پس اگر به طور مثال زمینه فعالیت فروشگاه کالای ورزشی زنانه است از یک ورزش‌کار زن معروف دعوت کنید. چرا؟ زیرا افرادی که او را می‌شناسند و کار او را دنبال کرده‌اند و علایقی مانند آن دارند، همان افرادی هستند که باب فروشگاه شما برای حل آن می‌گذارند و مشتری اصلی‌تان خواهند شد. در شرایطی که این نوع از مهمانان حضور ندارند، یا امکان‌پذیر نیست، استفاده از کودکان یا فرشته خانوادگی، بهترین روش برای رسیدن به مخاطب هدف است. به طور مثال، اگر باب ویلیاب به مراسم شرکت ساختمانی معروفی نیامده است، پس مهیا کردن کارگاه‌ها نه تنها برای پدران بلکه برای کودکان هم جذاب خواهد بود. والدین از اینکه برای کودکان خود کاری انجام دهند بسیار خوشحال خواهند شد.

حضور افراد را ساده‌تر کنید

در حالی که ممکن است مراسم افتتاح فروشگاه به خوبی انجام شود، اما شایان ذکر است که برنامه‌ریزی برای داشتن یک روز شاد برای کودکان و خانواده‌ها می‌تواند بسیار مفید و تأثیرگذار باشد. در همه مراسم باید برنامه‌ای برای مشغول نگه داشتن و شاد کردن کودکان داشت . در هر مراسم افتتاح باشکوه که خانواده‌ها حضور دارند، حضور کودکان گریزناپذیر است، و مشغول نگه نداشتن کودکان باعث خسته شدن آن‌ها می‌شود. پس بازی، غذا و لوازمی را برای کودکان فراهم کنید تا آن‌ها سرگرم شوند، و در نتیجه شما وقت بیشتر برای برقراری ثبات و مخاطب هدف خود داشته باشید ( افرادی که قدرت و توانایی خرید محصولات شما را دارند).

تورها

اگر طرح مورد نظرتان یک طرح بزرگ است از نظر شرکت‌کنندگان جالب به نظر می‌رسد، تور بخشی از مراسم آن روز شماست. هم راستا با این، ضرورت دارد که اشیای باارزش نگهداشته شوند، اتاق ها نباید بخشی از تور باشند. تکالیفی را برای تک تک کارمندان تعیین کنید که با نیازهای آن بسیار متناسب هستند و آنها بتوانند به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دهند. تورها برحسب نوع کسب و کار و تجارت وضع خواهند شد، اما در شرایطی که امکان دارد، آنها می توانند یک روش بسیار مناسب برای مشارکت مشتریان و نمایش توانمندی‌های طرح تان باشد.

ایجاد طرح های آینده

همه افراد می‌دانند که افتتاحیه با شکوه، می‌تواند انگیزه ای برای ایجاد کسب و کارهای آینده باشد. اگر این کار به طور دقیق انجام شود، پس افتتاحیه های باشکوه می‌تواند تلاش دقیق‌تری در راستای ایجاد کسب و کارهای آینده و مشتریان باشند. به طور مثال، اشانتیونی که فروش‌ها به مشتری پرداخت می‌کند به یک لایک در فیس‌بوک بیازارد که می‌تواند تضمین کند که مشارکت‌های آینده با پلت فرم‌های دیجیتال امکان پذیر است. مثال دیگر ارائه تخفیف های فراتر از غذای رایگان است که با تمایل مشتریان برای دادن آدرس ایمیل آن‌ها ارتباط دارد. هزینه آدرس ایمیل می‌تواند برای پیام‌های بازاریابی آینده استفاده کرد. همین‌طور، در صد تخفیف کوپن برای هر فردی ظرف 15 روز می‌تواند مشتریان را برای برگشت در آینده نزدیک ترغیب کند. روش‌های متعددی برای انجام فعالیت آف‌لاین با یک بازاریابی آنلاین وجود دارد. مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر سپرده شود این است که شرکت‌کنندگان نه تنها با تاکتیک‌های بازاریابی رو در رو و متهاجمی متحول می‌شوند بلکه در صورتی که هدف این مراسم تنها پول باشد و نه افراد و مردم، به زودی این مردم برای خرید به فروشگاه شما نمی آیند. برای ایجاد تعادل بین فراهم کردن یک تجربه خوب و سبقت گرفتن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و در نتیجه این کار می‌توانید به اهداف درازمدت و کوتاه‌مدت دست پیدا کنید.

آیتم های مربوط به قدردانی و تشکر

یکی از باارزش‌ترین موضوعات در کسب و کار تشکر و قدردانی از شرکت‌کنندگان برای حضور در مراسم است. درحالی‌که سپاسگزاری و تقدیر شفاهی مسلم و معین است، نوع تخفیف آینده برای حضور در مراسم یکی از روش‌های بسیار خوبی برای رسیدن به دو چیز در یک زمان است. با افرادی که حضور دارند رابطه داشته باشید و به آنها انگیزه خرید دهید. یک تخفیف ساده 5 در صدی کپن خرید به ازای حضور در مراسم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. تنها و اطمینان حاصل کنید که هر چیزی را که ارائه می‌دهید نیازمند تلاش زیاد از طرف شرکت‌کننده نیست و آن پیشنهاد برای انگیزه دادن به او جهت خرید کافی است.

تبلیغات

مسلماً، مهم‌ترین بخش از این برنامه و مراسم تبلیغات آن است. تبلیغات می‌تواند از طریق بازاریابی آنلاین یا آف‌لاین انجام شود. در بخش زیر برخی از این گزینه‌ها آمدند.

بازاریابی آف‌لاین

رادیو ، باور داشته باشید یا نداشته باشید، تبلیغات از رادیو هنوز انجام می‌شود و می‌تواند مؤثر واقع شود. در یک منطقه کوچک و برای یک مراسم کوچک افتتاح، ایستگاه رادیویی محلی گزینه بسیار مناسب برای رسیدن به مخاطب هدف با هزینه پایین است. تنها به خاطر داشته باشید که تبلیغات از رادیو صرفاً یک ابزار صوتی و شنیداری است. دورماندن از مؤلفه دیداری تبلیغات بی‌معناست، اگر مردم قرار است جزئیات تبلیغاتی شما را به خاطر سپارند، لازم است تبلیغات غیر رادیوئی داشته باشید. این بدین معنی است که در اغلب موارد باید پول و سرمایه کافی برای آن داشته باشید و یا آن را همراه با تلاش‌های تبلیغاتی خود یکی کنید. مورد دوم هم ارزان‌تر است و می‌توانید آن را به طور مؤثر برای مشتریان خود و پلت فرم‌های آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی یا وب سایت خود، انجام دهید.

روزنامه

مانند رادیو، در صورتی که مخاطب هدف شما در گروهی قرار گیرد که نیازمند روزنامه های فیزیکی است، این ابزار هنوز می‌تواند مؤثر واقع شود. چند هفته و گاهی اوقات در هفته انجام مراسم، تهیه تدارکات برای مراسم زمان ایده‌آل ای است. برای مخاطبان هدف که دیجیتالی هستند، به دنبال تبلیغات دیجیتالی در وب سایت‌های روزنامه ای باشید اگر روزنامه ابزار تبلیغات مهم در شهر شماست.

ایمیل مستقیم

ایمیل مستقیم را می‌توانید از انواع منابع خریداری کنید یا حتی می‌تواند اتاق‌های بازرگانی کوچک یا گروه‌های طرف‌دار کسب و کار دولتی را هم شامل شود از جمله مراکز توسعه کسب و کار کوچک. ارسال کنندگان مستقیم نباید تنها منبع تبلیغات شما باشند و رادیو و روزنامه باید با یک عنصر آنلاین یکپارچه شود.

علائم

همان طور که در بالا بحث شده است، علائم سنتی در سایت‌ها و خارج سایت ها می‌توانند در تبلیغات مراسم فروشگاه بسیار کمک‌کننده و مفید باشند.

انتشار روزنامه و کیت رسانه‌ای

شاید مهم‌ترین تبلیغات سنتی اطمینان از این مسئله است که انتشار روزنامه و کیت انسان‌ها برای مراسم افتتاحیه باشکوه شما وجود دارند. منابع بسیار خوبی درباره چگونه نوشتن یک نشریه مجله و کیت رسانه وجود دارند. انجام این کار فرصت بهتر به شما می‌دهد تا توسط رسانه‌های منطقه‌ای دیده شوید. این نه تنها به خود این مراسم کمک خواهد کرد، بسته به تلاش‌های آینده فروشگاه شما برای تحریک بیشتر مشتریان و فروش بیشتر کمک خواهد کرد.

بازاریابی آنلاین

رسانه‌های اجتماعی، یک روش مؤثر و ارزان در تبلیغات مراسم و مشارکت دادن استفاده‌کنندگان، استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. از بازاریابی رسانه‌ ای اجتماعی می‌توان قبل از این مراسم به صورت بخش فعالیت‌های روز و بعد از آن در روزهای پیش رو، استفاده کرد و این یک روش بسیار عالی در ایجاد مخاطبی است که نسبت به تلاش‌های بازاریابی شما پذیرا می‌باشد.

بازاریابی تحقیقاتی پولی

روش دیگر بسیار مهم و مناسب در تبلیغات کوتاه مدت، تبلیغات بنری آنلاین است. همان طور که در بالا اشاره شده است، اگر در بازارهای محلی وجود دارند که حضور دیجیتال دارند، راه‌اندازی تبلیغات در سایت‌های آن‌ها برای مخاطب هدف می‌تواند ابزاری برای آگاهی و اطلاع‌رسانی از رویدادهای آینده باشد. مزیت اصلی و بسیار مهم در بازاریابی آنلاین مقرون به صرفه بودن آن است. افرادی که از تبلیغات شما دیدن می‌کنند را به وب سایت خود یا پلت فرم‌های رسانه اجتماعی برای اطلاعات بیشتر و مشارکت راهنمایی کنید. بهترین طرح بازاریابی طرحی است که با بازار هدف و موقعیت آن سازگار باشد. تلاش‌های آف‌لاین و آنلاین خود را یکپارچه سازید و سعی کنید علاوه بر ترغیب افراد برای حضور در مراسم، آگاهی آنان را افزایش دهید، این نوع از آگاهی منجر به فروش آینده شما خواهد شد.

لیست فعالیت‌ها و ایده‌ها برای افتتاح باشکوه

بخشی از برنامه‌ریزی برای این مراسم که می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شود، مربوط به تصمیم‌گیری درباره اتفاقات و مسائلی است که ممکن است در این روز اتفاق بیافتد. مسائل بسیار متفاوتی وجود دارند که می‌توانید برای مراسم انجام داده یا ارائه کنید. در بخش زیر لیستی از ایده‌ها و فعالیت‌های این مراسم آمده است که می‌تواند به شما در اجرای یک مراسم موفق کمک کند. مهم نیست که چه تصمیمی می گیرید که رویدادها و فعالیت ها بازار هدف را حفظ می کنند. فعالیت‌هایی را اتخاذ کنید که نه تنها باعث می‌شوند شرکت‌کنندگان بیشتری در مراسم حضور داشته اشند، بلکه مراسم برای همیشه در اذهان آنها باقی بماند.
علامت در سایت و غرفه
آگهی های بسیار بزرگ
علائم یارد
بالن
چراغ های جستجو
تخته های ساندویچ جهت دار
خانه های جهش قابل باد کردن
وسایل نقلیه با نام ، لوگو و اطلاعات شرکت
مسابقه ماشین یا هلیکوپتر
تبلیغات گروهی
بیلبوردهای تبلیغاتی
آگهی ها
کارت پستال ها
برچسب سپر بر روی ماشین های خانواده و دوستان خود
دور کردن آیتم ها
استفاده از پوشاک با نام کسب و کار و آرم خود: شرت، کلاه، عرق چین ها ، و غیره
کوپن های تخفیف
کارت های وفاداری
کارت هدیه
سوغاتی
مواد غذایی و نوشیدنی
باربکیو
ارائه غذاهای انگشتی یا میان وعده مواد غذایی
ارائه انواع نوشیدنی: آب، لیموناد، آب میوه، هلو، مشروبات گازدار
سرگرمی زنده، ظاهر مهمان و افراد برای استخدام
مشاهیر محلی و یا ورزشکاران
عکاس
فیلمساز
هنرمندان سیرک
بالون گردی
نقاش چهره
جادوگر
کمدین
باند پوشش
گروه محلی
گروه راهپیمایی مدرسه ای محلی
گروه رقص محلی
دی جی
فعالیت های سرگرم کننده
بخت آزمایی
جوایز برای رقص ها یا بخت آزمایی
فروشگاه ساعتی
بریدن روبان
بازی ها
تور کسب و کار
مهمانی موضوعی
برنامه کوتاه است برای معرفی کسب و کار شما
مراسم خیریه ( برای انتخاب کردن همکار از سازمان محلی)
آتش بازی (مطمئن و تایید شده)
عملیات ویژه
عملیات هر چه زودتر درب بازکن و باز ماندن بعد از ساعات کار عادی
ارائه رایگان، نیمه رایگان و یا خرید آزاد برخی از محصولات
داشتن یک VFW محلی با پرچم در مراسم افتتاح بزرگ
خود را متعهد نسازید که همه این فعالیت ها بسیار عالی و ایده‌آل اجرا شوند ،این کار نه تنها امکان ندارد بلکه به لحاظ مالی ممکن است عملی نباشد. اما بهتر است هوشمندانه عمل کنید و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که با مراسم شما سازگارتر هستند و می‌توانید با کمترین هزینه بهترین بهره‌برداری را داشته باشید. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مقاله کاربردی درباره سئو و موتور جستجو بخش اول

در

در این مجموعه مقالات قصد داریم شما را با مفهوم سئو و کارکرد  موتور جستجو گر بیشتر آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این باره در اختیار تان قرار دهیم.

ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎي آن ﭼﯿﺴﺖ؟

ﺑﺴﯿﺎري از ﺷﻤﺎ اﺣﺘﻤﺎﻻ ﺑﺎ آﻧﭽﻪ ﻗﺮار اﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮد آﺷﻨﺎﯾﯽ دارﯾﺪ، اﻣﺎ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﻋﻨﻮان ﮐﺮدن شان را دارﯾﻢ، ﺑﺮاي ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﺎزﮔﯽ ﺑﺎ ﻣﻔﻬﻮم  ﺳﺌﻮ  آﺷﻨﺎ ﺷﺪه اﻧﺪ ﻣﻔﯿﺪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. اﺟﺎزه دﻫﯿﺪ ﺑﺎ زﺑﺎﻧﯽ ﺳﺎده و ﻫﻤﻪ ﻓﻬﻢ ﺗﻮﺿﯿﺢ دﻫﻢ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ  دﻗﯿﻘﺎ ﭼﻪ ﮐﺎري اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﺪ. آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ روﺷﯽ ﮐﻪ  ﮔﻮﮔﻞ  از آن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮاي ﺷﻤﺎ اﻣﮑﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ از  ﺳﺌﻮ و رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

ﮔﻮﮔﻞ  ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﺪ؟

ﻣﻮﺗﻮر ﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﻫﻢ ﺟﺰء آﻧﻬﺎ اﺳﺖ درﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻟﯿﻨﮑﻬﺎ ﻣﯽﮔﺮدﻧﺪ. آﻧﻬﺎ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺻﻔﺤﺎت (وب ﭘﯿﺞ) ﻣﺨﺘﻠﻒ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ را ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﮔﻮﮔﻞ ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﯾﮏ ﮐﺮاوﻟﺮ ﯾﺎ ﺧﺰﻧﺪه (crawler)، ﻓﻬﺮﺳﺖ ﯾﺎ اﯾﻨﺪﮐﺲ (index) و ﯾﮏ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﻣﯽﺷﻮد. ﺧﺰﻧﺪه ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻟﯿﻨﮑﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﺻﻔﺤﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻣﯽﮔﺮدد و ﺑﯿﺴﺖ و ﭼﻬﺎر ﺳﺎﻋﺖ روز در ﺣﺎل ﮔﺸﺘﺰﻧﯽ در اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ و ذﺧﯿﺮه ﮐﺮدن ﺻﻔﺤﺎت اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻓﺎﯾﻠﻬﺎي HTML در ﯾﮏ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺰرگ (اﯾﻨﺪﮐﺲ) اﺳﺖ. اﯾﻦ ﻓﻬﺮﺳﺖ در ﺻﻮرﺗﯽ ﺑﻪ روز ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺮاي ﻣﺜﺎل ﺷﻤﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮات در وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺧﻮد اﯾﺠﺎد ﮐﻨﯿﺪ. در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺧﺰﻧﺪه ﮔﻮﮔﻞ ﺗﻐﯿﯿﺮات وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ را ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﻧﺴﺨﻪ HTML ﺟﺪﯾﺪي از اﯾﻦ وﺑﺴﺎﯾﺖ در ﻓﻬﺮﺳﺖ ذﺧﯿﺮه ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﭼﻪ ﺣﺠﻤﯽ از داده در وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ در ﻃﻮل روز ﺟﺎﺑﺠﺎ ﺷﻮد و اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎت وﺑﺴﺎﯾﺖ ﭼﻨﺪوﻗﺖ ﯾﮑﺒﺎر ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ روز ﺷﻮﻧﺪ، ﺧﺰﻧﺪه ﮔﻮﮔﻞ ﺗﻌﺪاد دﻓﻌﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮ (ﯾﺎ ﮐﻤﺘﺮي) ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ ﺳﺮك ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺸﯿﺪ. ﺑﺮاي اﯾﻨﮑﻪ ﻧﺎم وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ در ﮔﻮﮔﻞ ﺛﺒﺖ ﺷﻮد ﺑﺎﯾﺪ ﻟﯿﻨﮑﯽ از وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺧﻮد در ﺳﺎﯾﺘﯽ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ ﮐﻪ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﺰﻧﺪه ﮔﻮﮔﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪه و در ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺟﺎﯾﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺧﺰﻧﺪه ﮔﻮﮔﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺗﻮاﻧﺴﺖ از ﻃﺮﯾﻖ آن ﺳﺎﯾﺖ، ﻟﯿﻨﮏ ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎرا ردﯾﺎﺑﯽ ﮐﺮده و ﻧﺎم ﺳﺎﯾﺘﺘﺎن را ﺑﺮاي ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺎر وارد ﻓﻬﺮﺳﺖ ﮔﻮﮔﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد. ﭘﺲ از آن ﻧﺎم ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ از ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺧﺎرج ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﺑﻪ ﻣﺤﺾ اﯾﺠﺎد ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮي ﺧﺰﻧﺪه ﮔﻮﮔﻞ آن ﺗﻐﯿﯿﺮ را ﺛﺒﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.

اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺳﺮي ﮔﻮﮔﻞ

ﭘﺲ از اﯾﻨﮑﻪ ﻧﺎم ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ در ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮد، ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﻧﺸﺎن داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ، ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﭼﯿﺰي ﻣﯽﮔﺮدﯾﺪ، ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻧﭽﻪ ﮐﻪ در ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺧﻮد ذﺧﯿﺮه ﮐﺮده اﺳﺖ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﺮاي اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﮔﻮﮔﻞ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻤﯽ ﻃﺮاﺣﯽ ﮐﺮده اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ آن ﻣﺸﺨﺺ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، ﮐﺪام ﺻﻔﺤﺎت اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در اوﻟﻮﯾﺖ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﺸﺎن داده ﺷﻮﻧﺪ. ﻃﺮز ﮐﺎر اﯾﻦ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ. ﻫﯿﭽﮑﺲ ﻧﻤﯽداﻧﺪ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎ اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪي ﺳﺎﯾﺘﻬﺎي ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﺷﺪه ﺑﺮ ﭼﻪ اﺳﺎﺳﯽ ﺻﻮرت ﻣﯽﮔﯿﺮد.

ﺗﻨﻬﺎ ﻫﻤﯿﻦ را ﻣﯽ داﻧﯿﻢ ﮐﻪ اﯾﻦ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ روﻧﺪ ﺛﺎﺑﺖ و ﻣﺸﺨﺼﯽ ﻧﺪارد و ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ و در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﯾﻦ ﺗﻐﯿﯿﺮات اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪي وﺑﺴﺎﯾﺘﻬﺎي ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﺷﺪه ﻧﯿﺰ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ آن ﺗﻐﯿﯿﺮ ﭘﯿﺪا ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ از اﯾﻦ ﻧﯿﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﮐﺎر اﯾﻦ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺳﺮي اﺳﺖ و ﻣﺎ اﻃﻼع دﻗﯿﻘﯽ از ﻋﻤﻠﮑﺮد آن ﻧﺪارﯾﻢ، ﺑﺎ اﯾﻦ ﺣﺎل اﻃﻼﻋﺎت دﯾﮕﺮي در اﺧﺘﯿﺎر دارﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻨﺎد ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﮔﻮﮔﻞ، وﺑﺴﺎﯾﺘﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ در اوﻟﻮﯾﺖ ﻗﺮار دارﻧﺪ را ﭼﮕﻮﻧﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻧﺎﮔﻔﺘﻪ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺣﺪس و ﮔﻤﺎن و اﻧﺠﺎم آزﻣﺎﯾﺸﻬﺎي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪهاﻧﺪ، ﺑﺎ اﯾﻦ ﺣﺎل ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞﺷﺪه از ﺟﺴﺘﺠﻮ در ﮔﻮﮔﻞ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ ﺑﺎ اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺣﺪ زﯾﺎدي اﯾﻦ ﺣﺪس و ﮔﻤﺎنﻫﺎ ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﮔﻮﮔﻞ

ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ (ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎم اﺧﺘﺼﺎري SERP ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد)، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ-ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﯿﻦ 7 ﺗﺎ 10 ﻟﯿﻨﮏ در ﺻﻔﺤﻪ اول ﺧﻮد ﻧﺸﺎن ﺧﻮاﻫﺪ داد ﮐﻪ اﯾﻨﻬﺎ اوﻟﻮﯾﺘﻬﺎي ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﻤﺎن اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺳﺮي ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺎ اﯾﻦ ﭼﻨﺪ ﻟﯿﻨﮏ را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﺻﻠﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﯿﻢ. اﻟﺒﺘﻪ در ﺻﻔﺤﻪﻫﺎي ﺑﻌﺪي ﻧﯿﺰ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﺮﺗﺒﺖ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮي ﺷﻤﺎ ﻧﺸﺎن داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، اﻣﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﺮ ﺑﯿﺎﯾﯿﻢ، اﺣﺘﻤﺎل ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن ﻣﻄﻠﺐ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻧﯿﺰ ﮐﻤﺘﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺑﯿﻦ ده ﻟﯿﻨﮏ اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﮔﻮﮔﻞ ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﻣﯽﺷﻮد، ﺳﺎﯾﺘﻬﺎي ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﺣﻀﻮر دارﻧﺪ. اﯾﻦ ﺳﺎﯾﺘﻬﺎ ﻫﺰﯾﻨﻪاي ﺑﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮاي ﻣﺜﺎل ﺷﻤﺎ ﯾﮏ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺨﺼﻮص را ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ، ﯾﮑﯽ از اﯾﻦ ﺳﺎﯾﺘﻬﺎ ﻧﻤﺎﯾﺶ داده ﺷﻮد. ﻗﯿﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮاي اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺳﺎﯾﺘﻬﺎ در ﻧﻈﺮ ﻣﯽﮔﯿﺮد، ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ و ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ آن دارد ﮐﻪ ﮐﻠﻤﻪ ﯾﺎ ﮐﻠﻤﻪﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ آن وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ دارد، ﭼﻨﺪﺑﺎر در روز اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﺷﻮد. ﻗﺎﻋﺪﺗﺎ ﻫﺮﭼﻪ اﯾﻦ رﻗﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﻗﯿﻤﺖ ﻧﯿﺰ اﻓﺰاﯾﺶ ﭘﯿﺪا ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.

ارزش ﻟﯿﻨﮑﻬﺎ ﺑﺮاي ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ

ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ از ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ، ﻻزم اﺳﺖ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ راﺟﻊ ﺑﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮔﻮﮔﻞ و ﺳﺎﯾﺮ اﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ از ﻟﯿﻨکهاي ذﺧﯿﺮه ﺷﺪه در ﻓﻬﺮﺳﺘﺸﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﻫﺮﭼﻪ ﺗﻌﺪاد ﻟﯿﻨﮑﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﺎرا ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﯾﮏ ﻟﯿﻨﮏ ﻣﺸﺨﺺ ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، آن ﻟﯿﻨﮏ از ارزش ﺑﺎﻻﺗﺮي ﺑﺮاي ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﺑﺮﺧﻮردار ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﻫﻢ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎي داﺧﻠﯽ (ﻟﯿﻨﮑﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ از ﺧﻮد آن وﺑﺴﺎﯾﺖ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺪﺳﺖ ﻣﯽرﺳﻨﺪ) و ﻫﻢ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎي ﺧﺎرﺟﯽ (ﻟﯿﻨﮑﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ از وﺑﺴﺎﯾﺘﻬﺎي دﯾﮕﺮ ﺑﺪﺳﺖ ﻣﯽرﺳﻨﺪ) ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮاي اوﻟﻮﯾﺖ دادن ﺑﻪ ﯾﮏ وﺑﺴﺎﯾﺖ (ﯾﺎ وﺑﻼگ) در ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﺣﺎﺋﺰ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻧﺎﮔﻔﺘﻪ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ از اﯾﻦ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎ از اﻫﻤﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮي ﺑﺮﺧﻮردار ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﯾﻦ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ دارد ﮐﻪ ﺗﺒﺎدل ﻟﯿﻨﮑﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﯾﮏ وﺑﺴﺎﯾﺖ ﺻﻮرت ﻣﯽﮔﯿﺮد ﭼﻘﺪر ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﺒﺎدل ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، وﺑﺴﺎﯾﺖ از اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎﻻﺗﺮي برخوردار خواهد بود.

اﯾﻦ اﻫﻤﯿﺖ ﺗﺒﺎدل ﻟﯿﻨﮏ ﭼﯿﺰي اﺳﺖ ﮐﻪ وﺑﺴﺎﯾﺘﻬﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ را ﺑﺮ آن داﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺗﻼش ﮐﻨﻨﺪ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎي ﺑﯿﺸﺘﺮي در ﺳﺎﯾﺖ ﺧﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎي ﺟﻤﻊ آوري ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻤﺎ در ﺳﯿﺴﺘﻢ اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪي ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ، ﻧﻘﺶ ﻣﺆﺛﺮي داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﺎر اداﻣﻪ دﻫﯿﺪ، اﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺮاﻗﺐ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﻟﯿﻨﮑﻬﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﺳﺎﯾﺖ ﺧﻮد ﻗﺮار ﻣﯽدﻫﯿﺪ از ارزش واﻗﻌﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺑﺨﺼﻮص اﮔﺮ ﺑﺎﺑﺖ آن ﻟﯿﻨﮑﻬﺎ ﻫﺰﯾﻨﻪاي ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ.

«ﺳﺌﻮ» و ﮔﻮﮔﻞ

ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزي ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ )ﺑﻪ اﺧﺘﺼﺎر SEO( ﺑﻪ ﻓﺮاﯾﻨﺪي ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ آن ﺗﻼش ﻣﯽﺷﻮد ﺳﺎﯾﺖ را در اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪي ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﺑﺎﻻﺗﺮ آورد. ﺑﺮاي دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ، »ﺳﺌﻮ« ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ وﺑﺴﺎﯾﺖ را ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪاي ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﮑﻞ دﻫﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ را ﺑﺎ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﮔﻮﮔﻞ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ در ﺑﻨﺪﻫﺎي ﭘﯿﺸﯿﻦ ﻧﯿﺰ اﺷﺎره ﮐﺮدﯾﻢ، اﯾﻦ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺳﺮي اﺳﺖ، ﺑﺎ اﯾﻦ ﺣﺎل ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ دﻫﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ در اﺳﺘﻔﺎده از »ﺳﺌﻮ« ﺑﻪ ﻣﺎ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮروي اﯾﻦ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ، ﮐﺪام ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﻣﺎ ﺳﻌﯽ ﺑﺮآن دارﯾﻢ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ارﺗﺒﺎﻃﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ در زﻣﯿﻨﻪ اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﺧﻮد ﺑﺮﻗﺮار ﻣﯽﮐﻨﺪ را ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎرت و ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار دﻫﯿﻢ و ﺑﻪ اﯾﻦ ﭘﯽ ﺑﺒﺮﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺮاي درﯾﺎﻓﺖ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺘﺎﯾﺞ در ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﭼﻪ راﻫﮑﺎري را ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﻗﺮار دﻫﯿﻢ.

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...