مواد پلاستیکی بلای جان طبیعت

در

مواد پلاستیکی بلای جان طبیعت شده و ردپای این مواد زائد در اقیانوس منجمد شمالی هم دیده شده‌است. انبوه زباله در این آبها بسیار بیشتر از دیگر اقیانوسهاست و زندگی ماهی ها، پرندگان دریایی و حتی خرس های قطبی را تحت تاثیر قرار داده‌است. 

عکس زیر ایران ساحل بابلسر / مواد زائد پلاستیکی در دریا

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقش زباله در نابودی محیط زیست

در

سرفصل های پست:

کمپین عدم استفاده از نی های پلاستیکی !

شاید تا کنون خبر هایی در خصوص اقداماتی که برای عدم استفاده از نی های پلاستیکی انجام شده است را شنیده باشید: برند استارباکس اعلام کرده است که تا سال 2020 نی های جدیدی در شعبه های مختلف خود مورد استفاده قرار خواهد داد که هیچ آسیبی به محیط زیست نخواهند رساند. این در حالی است که مک دونالد در حال امتحان کردن نی های کاغذی تازه خود در شعبه های بریتانیای اش است. شرکت های مسافر بری آمریکایی نیز یکی پس از دیگری در حال قطع کامل استفاده از نی های پلاستیکی هستند. دو شهر سیاتل و سان فرانسیسکو  از پیشتازان این گونه فعالیت ها به شمار می روند و تا کنون جنبش های بسیاری در این دو شهر برای متوقف کردن استفاده از نی های پلاستیکی به راه افتاده است.

فعالان و دوستداران محیط زیست بر این باورند که ابتدا باید مردم را وادار کرد تا استفاده از محصول پلاستیکی به خصوصی را به طور کلی متوقف کنند و این اولین قدم برای شروع جنبشی به منظور عدم استفاده از پلاستیک به طور کلی خواهد بود. مهمترین مسئله در خصوص پلاستیک تخریب پذیر نبودن آن است و به همین واسطه خطرات و زیان های بسیاری را متوجه محیط زیست می کند؛ جالب است بدانید که بیش از هفتاد و نه درصد زباله های پلاستیکی سر از از زمین های آزاد در محیط زیست در می آورد (زمین هایی که زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی است و ضرر های زیادی را به این واسطه متحمل می شوند) و یا به گونه ای دیگر خطراتی را متوجه محیط زیست می کند.

اما اگر واقع بین باشیم و مسئله را به طور گسترده تری مد نظر قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که عدم استفاده از نی های پلاستیکی تأثیر چندانی بر کاهش خطرات پلاستیک برای محیط زیست نخواهد داشت. بنا به آمار و اطلاعاتی که از شبکه خبری بلومبرگ در این زمینه به دست رسیده است، اگر تمامی تعداد نی هایی که تخمین زده شده در کناره اقیانوس ها و سواحل آن ها جای گرفته اند (بنا به این تخمین چیزی حدود هشت میلیارد نی پلاستیکی در کرانه دریا ها و اقیانوس ها وجود دارد) شسته شده و وارد آب های آزاد شوند، تنها 0.03 درصد از کل زباله های پلاستیکی موجود در این مناطق که سالانه وارد آب های آزاد می شوند از بین خواهد رفت و این آمار و ارقام خود پر گویای تأثیر بسیار ناچیز این گونه جنبش ها بر روند کلی فعالیت های مرتبط با پاک سازی زباله های پلاستیکی است.

با تمام این تفاسیر، در تحقیق نقش زباله در نابودی محیط زیست و نقش زباله در آلودگی محیط زیست قصد داریم آن را مورد بحث قرار دهیم و محصولاتی دیگر که بیشتر از نی های پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند و به مراتب زباله بیشتری به نسبت آن تولید می کنند (زباله فاجعه محیط زیست ). با سیارک همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

سالانه نزدیک به 4.5 تریلیون فیلتر سیگار به عنوان زباله جمع آوری می شود

بنا به اطلاعات به دست رسیده از مؤسسه تروث (مؤسسه ای که در زمینه کنترل مصرف تنباکو فعالیت هایی انجام می دهد) سالانه نزدیک به چهار و نیم تریلیون فیلتر سیگار به عنوان زباله جمع آوری می شود؛ این میزان یک سوم کل زباله های جمع آوری شده را شامل می شود و در نوع خود بسیار قابل توجه است. مسئله ای که در خصوص فیلتر های سیگار وجود دارد و آن ها را بدل به تهدیدی بسیار جدی برای محیط زیست می کند این است که فیلتر های سیگار به شدت سمی هستند؛ اطلاعات منتشر شده توسط سازمان پیشگیری و درمان سرطان آمریکا حاکی از آن است که چیزی حدود هفتاد ترکیب شیمیایی خطرناک در سیگار وجود دارد که می توانند سرطان زا باشند (این ترکیب های شیمیایی در فیلتر سیگار باقی می مانند). در بسیاری از نقاط دنیا و در مناطق مختلف محیط زیست این فیلتر های سیگار روی هم انباشته شده و اگر به آب های آزاد راه پیدا کنند، به سرعت آن را آلوده می کنند و گونه های گیاهی و جانوری موجود در آب های آزاد را به شدت تهدید می کنند. این تنها یکی از خطراتی است که این زباله سمی می تواند متوجه محیط زیست کند.

مصرف کیسه های پلاستیکی در نقاط مختلف جهان بیش از اندازه زیاد است

بنا به اطلاعات رسمی منتشر شده، سالانه در سراسر کره زمین، نزدیک به یک تریلیون کیسه پلاستیکی مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرد؛ این در حالی است که کمتر از پنج درصد از این میزان قابلیت بازیافت شدن را پیدا خواهد کرد و باقی زباله های پلاستیکی یا به تهدیدی برای محیط زیست بدل شده و در نقاطی روی هم انباشته می شوند، و یا این که به گونه ای از بین می روند (که باز هم برای محیط زیست آسیب رسان خواهد بود). بنا به همین اطلاعات، مردم ایالات متحده آمریکا یکی از مصرف کنندگان عمده محصولات پلاستیکی در سراسر جهان به شمار می روند؛ آن ها سالانه چیزی حدود سیصد و هشتاد میلیارد کیسه پلاستیکی (و سایر محصولات پلاستیکی) مورد استفاده قرار می دهند. البته در چند سال اخیر جنبش هایی برای کنترل این روند روز افزون استفاده از پلاستیک در ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است؛ برای نمونه در سال 2016 بود که مقامات کالیفرنیا، به طور کلی استفاده از پلاستیک و محصولات مرتبط با آن را ممنوع اعلام کرد و بدل به تنها ایالتی در میان سایر ایالات متحده آمریکا شد که چنین ممنوعیتی را به طور رسمی اتخاذ کرده است. این گونه به نظر می رسد که در نیویورک نیز اقداماتی در این خصوص در حال صورت گرفتن است و امکان دارد بدل به دومین مکانی در آمریکا شود که در آن استفاده از محصولات پلاستیکی ممنوع است.

همه ساله بالغ بر ششصد و چهل هزار تن وسیله ماهیگیری در آب های آزاد اقیانوس ها یافت می شود

وسایل ماهی گیری ای که توجه چندانی به شان نمی شود و در آب های آزاد رها می شوند (در میان فعالان محیط زیست و ماهی گیران، از این وسایل با نام «وسایل ارواح» یاد می شود) یکی از بزرگترین مسائلی هستند که در حال حاضر گریبان گیر محیط زیست شده اند. بنا به آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان جهانی حفاظت از حیوانات و گونه های جانوری، هر سال بالغ بر ششصد و چهل هزار تن وسیله ماهیگیری در آب های آزاد یافت می شود و این وسایل خطرات بسیاری را متوجه گونه های جانوری و گیاهی آب های آزاد اقیانوس ها می کنند. بخش بسیار زیادی از این وسایل ماهی گیری را تور های بزرگ ماهی گیری تشکیل می دهد؛ این تور ها عمدتا از جنس پلاستیک ساخته شده اند؛ بنا بر این ریختن پسماند های پلاستیکی در آب های آزاد با رها کردن تور های ماهی گیری در آن چندان تفاوتی ندارد. اخیرا با استفاده از آخرین تکنولوژی های هوایی روز دنیا تحقیقاتی بر روی نقاط آلوده آب های آزاد اقیانوس ها صورت گرفته است و نتایج حاکی از آن بوده است که بیش از چهل و شش درصد کل زباله های پلاستیکی موجود در آب اقیانوس آرام را تور های ماهی گیری تشکیل می دهد؛ یعنی تقریبا نیمی از آن که در نوع خود میزان قابل توجهی است.

تنها در سال 2016 بیش از یک میلیون و پانصد هزار بطری پلاستیکی از کرانه آب ها و سواحل جمع آوری شده است

در سال 2016 بود که پس از تبلیغات و برگزاری برنامه های متعدد جنبشی بسیار بزرگ برای جمع آوری زباله های موجود در کرانه آب ها و سواحل دریا ها و اقیانوس ها به راه افتاد؛ این جنبش متشکل از افراد داوطلبی بود که برای این کار به مجموعه بسیار بزرگی پیوسته بوده اند. در نقاط مختلف دنیا کسانی که به عنوان داوطلب به این جنبش پیوسته بودند اقدام به جمع آوری زباله های موجود در کرانه و سواحل آب ها کرده و در نهایت مشخص شد چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار بطری پلاستیکی در میان این زباله ها موجود بوده است. بنا بر این می توان عنوان کرد که پس از فیلتر های سیگار که بیشترین سهم را در میان زباله های موجود دارند، بطری های پلاستیکی به دومین زباله شایع در میان انسان ها بدل می شود. این جنبش برای نخستین بار در سال 2016 بود که شروع به فعالیت کرد و داوطلبانی از سراسر کشور های ایالات متحده آمریکا به علاوه صد کشور دیگر در نقاط مختلف جهان به آن پیوسته و شروع به جمع آوری زباله های موجود در آب دریاچه ها، رودخانه ها و نیز زباله های موجود در سواحل آب های آزاد کرده و حاصل کار خود را یادداشت نمودند. نتیجه آن بود که میزان زیادی از این زباله ها متشکل از بطری های پلاستیکی بوده است.

درب بطری های پلاستیکی یکی از جدی ترین خطراتی هستند که جان جانوران آبزی را تهدید می کنند

بنا به آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مؤسسه حفاظت از آب های شمالی کره زمین (مؤسسه ای هلندی با نام ان جی او)، درب بطری های پلاستیکی به عنوان یکی از پنج مورد دیگری شناخته می شود که بیشترین خطرات را متوجه جان جانوران آبزی می کنند (بعضا پرنده های ماهی خوار نیز از خطرات آن مصون نمی مانند). در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که جانوران آبزی، پرندگان و ماهی های گوناگون، درب کوچک بطری های پلاستیکی را که در آب کمی سطح براقی نیز پیدا می کند، با غذا اشتباه گرفته و آن را می خورند؛ بسته به جثه ماهی یا جاندار دیگری که درب بطری را می خورد، احتمال خفگی جاندار وجود دارد و همه ساله تعداد زیادی از جانداران آبزی و پرندگان به این واسطه می میرند. بنا به همین آمار و ارقام، نام درب بطری های پلاستیکی در میان پنج زباله شایع در کرانه آب های آزاد نیز دیده می شود و در حقیقت همین عامل است که سبب راه یافتن آن ها به آب های آزاد می شود. گزارش های منتشر شده از نتایج فعالیت های این گروه دوست دار محیط زیست حاکی از آن است که طی سی سال گذشته بیش از بیست میلیون درب بطری پلاستیکی از آب های آزاد جمع آوری شده است و به واسطه حجم کوچک آن ها، احتمالا تعداد بسیار زیادی نیز از دسترس این فعالان به دور مانده است.

برای سال های متمادی است که بادکنک به عنوان یکی از محصولات خطرناک برای محیط زیست شناخته شده است

در سال 1990 بود که نامه ای به وسیله شخصی برای روزنامه نیویورک تایمز ارسال شد و در زمان خود سر و صدای بسیار به راه انداخت؛ نامه ای که در آن در خصوص خطراتی که بادکنک ها متوجه محیط زیست می کنند، صحبت شده بود، اما از آن زمان تا کنون کمتر توجهی به این مسئله نشان داده شده است و هنوز هم بادکنک ها به عنوان خطری جدی برای محیط زیست به شمار می روند.

به طور کلی برای ساخت بادکنک ها از ماده ای با نام لاتکس استفاده می شود (لاتکس ماده ‌ای لاستیکی مانند است که از صمغ درختی به همین نام که در افریقا و جنوب شرقی آسیا می‌ روید به دست می‌ آید) که به طور کلی به عنوان ماده ای زیست تخریب پذیر به شمار می رود، با این وجود، نکته ای که در خصوص این ماده وجود دارد این است که برای تجزیه شدن به مدت زمانی تقریبا طولانی نیاز دارد (مدت زمانی که بسته به میزان لاتکس استفاده شده در بادکنک می تواند بین شش ماه تا چهار سال به طول انجامد)؛ این مسئله به این معنا است که بادکنک برای مدتی تقریبا طولانی در محیط زیست باقی خواهد ماند و جانوران زمان کافی برای خوردن آن را در اختیار خواهند داشت که می تواند ضرر های بسیاری را متوجه سلامت شان کند.

اگر خاطر تان باشد پیش از این در خصوص گردهمایی و جنبش سالانه ای که در سال 2016 به منظور جمع آوری زباله های موجود در کرانه و سواحل آب های آزاد کلید خورد، صحبت شد؛ طی همان فعالیت ها و در سال 2016 بود که به اندازه ای پسماند بادکنک در این مناطق یافت شد که به وسیله تمامی آن بادکنک ها می شد یک شیر ماهی کاملا بالغ سه هزار پوندی (معادل با 1360 کیلوگرم) را بلند کرد و به هوا برد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تمیز کردن اقیانوس با ربات شناور

در
اقیانوس

سازمان غیر انتفاعی The Ocean Cleanup که در تلاش است تا اقیانوس ها را از آلودگی پلاستیک پاک کند ، ربات شناور جدیدی را معرفی کرده است که می تواند به طور مستقل زباله ها را جمع کند. این دستگاه جدید در نزدیکی ساحل قابل استفاده است.

برای انجام این کار ، آنها از پنل های خورشیدی از یک catamaran FRED (ربات شناور) استفاده می کنند. FRED در ساختار آن بسیار شبیه به جاروبرقی اقیانوس است. این ربات می تواند تا صد کیلوگرم پلاستیک را در یک باررفتن جمع آوری کند. در این حالت ، دستگاه با استفاده از کنترلر می تواند از راه دور کنترل شود.

 

catamaran
ربات شناور برای جمع کردن پلاستیک از سطح اقیانوس

FRED بیشتر انرژی خود را از پنل های خورشیدی بدست می آورد و هیچگونه آلودگی را منتشر نمی کند. برای جمع آوری پلاستیک ، ربات با سرعتی در حدود 2 گره (3.7 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند ، که به آن امکان می دهد مانند یک کمربند نقاله ، زباله جمع کند. این دستگاه همچنین دارای یک سیستم هشدار داخلی است که نزدیک شدن حیوانات دریایی را خبر می دهد.

روزنامه واشنگتن پست خاطرنشان می کند که در ژوئن سال 2020 ، این شرکت یک ربات 15 متری راه اندازی می کند ، تنها می تواند زباله ها را در آب های آزاد جمع کند. در طول دوره آزمایشی ، FRED تنها 50 متر از ساحل فاصله داشته و دستگاه قادر به جمع آوری پلاستیک های رنگی و حتی لوله های کوچک بوده است.

مقاله را دوست داشتید؟کنار دریا می روید این همه پلاستیک و بطری های پلاستیکی نریزید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 کیلوگرم پلاستیک در معده نهنگ مرده

در
بیولوژیست ها از  شهر داوائو در  فیلیپین کالبد شکافی یک نهنگ مرده را انجام دادند. آنها در معده این حیوان 40 کیلوگرم زباله های پلاستیکی را یافتند.
به طور خاص، 16 کیسه برنج، 4 کیسه از مزارع موز و چندین کیسه خرید در داخل  معده نهنگ مرده یافت شد. این نوشته را "گاردین" منتشر می کند. به گفته دانشمندان، این زباله های پلاستیکی بود که باعث مرگ حیوان شد. بیولوژیست ها خاطر نشان کردند که از میزان زباله ها شوکه شده اند و از مقامات خواستند تا علیه آلودگی اقیانوس ها اقدام کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

وسایل غیر ضروری که مانع زندگی راحت می شود 100 مورد

در
آیا می دانستید که همه ما یک دسته از وسایل غیر قابل استفاده را سالها با دقت نگهداری می کنیم. علاوه بر این، بسیاری حتی متوجه نیستند که این ها در حقیقت زباله هستند و باید از شر آن خلاص شوند. آپارتمان ها تبدیل به یک انبار غیر ضروری شده و برای تمیز کردن آپارتمان به بیشتر از یک روز نیاز داریم و خلق و خوی ما به خاطر این شلوغی ها روز به روز بدتر می شود. ما اغلب تنبل، محکوم به افکار منفی و حتی بیمار هستیم. آیا راهی برای خروج از این وضعیت و این سبک زندگی وجود دارد؟
 
ما در  sayarak.com لیستی از 100 مورد بی فایده را که باید فورا دور بریزیم تا بتوانیم  زندگی خود را تغییر دهیم تهیه کرده ایم.
 
1. دعوت نامه ها و کارت های قدیمی بعید است که هر هفته به آنها نیاز داشته باشید.
 
2. خودکار هایی که نمی نویسند . باور کنید، معجزه اتفاق نمی افتد: آنها چیزی را ثبت نمی کنند. خلاص شدن از شر همه آنها!
 
3. لباس مجلسی. بعید است که بعد از 10 سال لباس مجلسی را دوباره بپوشانید. فروش یا دادن آن به شخص دیگری.
 
4. اسناد بی اهمیت. شما به سختی می توانید قرارداد اجاره نامه را برای یک آپارتمان که 5 سال پیش اجاره کرده اید، یا یک کپی از برنامه تعطیلات خود را، دوباره بخوانید. همه ی این ها بی ربط است !
 
5. لوازم آرایشی قدیمی یا نزدیک به پایان تاریخ انقضا. لوازم آرایشی دارای تاریخ انقضا هستند و اگر شما آن را برای مدت زمان طولانی استفاده نکرده اید، چرا هنوز در قفسه شما وجود دارد؟
 
6. چک های غیر ضروری بدون تردید بیرون می ریزیم
 
7. تلفن خانگی. اگر نمی توانید به یاد داشته باشید چه زمانی که از آن استفاده کرده اید، چرا گرد و خاک روی آن را تمیز می کنید؟
 
8. سیم های مرموز و شارژ اضافی. در هر خانه شما می توانید دسته ای از سیم ها و شارژ های اضافی را برای وسایل از دست رفته و خراب پیدا کنید.
 
9. کارت های کسب و کار. ما اغلب کارت های کسب و کار افراد و سازمان هایی را که هرگز از آن استفاده نمی کنیم، ذخیره می کنیم.
 
10. پیراهن های رنگ و رو رفته که استفاده نمی کنیم  
 
11. اسباب بازی های قدیمی افسوس، با گذشت زمان آنهاپر از گرد و غبار شده اند و هیچ کس با آنها بازی نمی کند. اگر اسباب بازی ها در شرایط خوب باشند، می توان آنها را به خیریه داد، در غیر اینصورت در سطل زباله بریزید.
 
12. هدایایی که استفاده نمی کنید آنها را به شخص دیگری بدهید یا آنها را خیرخواهانه ببخشید.
 
13. ملحفه های کهنه . لباس زیر های پاره
 
14. جوراب های پاره و سوراخ شده!
 
15. موسیقی های غیر ضروری در تلفن یا رایانه.
 
16. بطری یا بقایای محصولات تمیز کننده. اگر به دلایلی شما نمیتوانید بقایای مضر یک عامل پاک کننده را مصرف کنید، وقت خود را هدر ندهید و فقط آن را دور بریزید.
 
17. لباس، کفش و غیره که برای شما کوچک هستند و یا دوست ندارید همیشه می تواند اهدا کنید یا ارسال به خیریه (به یتیم خانه یا مراکز کمک به فقرا، و غیره).
 
18. تقریبا شامپو، لوسیون، ژل، کرم و ادکلن تمام شده . چرا مخازن این ها را نگه می دارید؟
 
19. سوغاتی از سفر هایی که رفته اید. به عنوان یک قاعده، آنها فقط اولین بار چشمگیر هستند و سپس فقط گرد و غبار را برایتان به ارمغان می آورند.
 
20. لاک های ناخن که خشک شده اند. حتی اگر آنها را رقیق کنید باز هم قابل استفاده نیستند.
 
21. لوازم آرایشی را امتحان کنید. اگر تازه هستند و دوست دارید، از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، دور بریزید!
 
22. وسایلی که قابل تعمیر نیستند، دور انداختن آنها دردناک اما ضروری است.
 
23. کفش قدیمی. یا به رایگان ببخشید و یا در سطل زباله بیندازید.
 
24. کیف و کیف پول . آنها را به خیریه بفرستید
 
25. قطعات و ضایعات بافت ناخواسته. آنها را به کسانی که میخواهند دست بکشند و آنها را به عنوان یک شاهکار و یا فقط آنها را دور بریزید، بیاورید.
 
26. داروهایی که منقضی شده اند. هرچند نمیتوانید از آنها استفاده کنید و اگر به طور تصادفی آنها را با سایر داروها ترکیب کنید، خطرناک می شوند.
 
27. محصولات غذایی خراب شده.
 
28. ادویه جات، ترشی جات قدیمی و غلات. ادویه ها یک تاریخ انقضا دارند و "مهمانان" ناخوانده(حشرات) می توانند از غلات استفاده کنند.
 
29. وسایل آشپزخانه ای که استفاده نمی کنید را به کسانی که واقعا به آنها نیاز دارند، ببخشید.
 
30. گلدان های خشک شده
 
31. چوب لباسی شکسته یا اضافی. باور کنید، آنها فضای بسیار زیادی را در گنجه لباس شما می گیرند.
 
32. دکوراسیون کریسمس یا جشن های دیگر. آنها را اهدا یا آنها را به یتیم خانه بدهید.
 
33. مجلات قدیمی.   
 
34. قطعات الکترونیکی شکسته و لوازم خانگی خراب. اینها را می توانید برای بازیافت به فروشگاه های سخت افزاری بدهید.
 
35. سفرنامه ها و نقشه ها. به محض اینکه از سفر خود برگشتید، اینها کاملا بی فایده هستند.
 
36. جزوه، کوپن تخفیف و چک با سهام منقضی شده. برای آنها غیرممکن است که تخفیف بگیریم و در نتیجه جای آنها در سطل زباله است!
 
37. روزنامه ها و مجلات را برای بازیافت بدهید. نتیجه: گرد و غبار کمتر، منافع بیشتر برای طبیعت.
 
38. دستورالعمل برای مونتاژ مبلمان. به احتمال زیاد، شما فقط یک بار مبلمان را مونتاژ می کنید. اما اگر به طور ناگهانی به دستورالعمل نیاز دارید، می توانید آنها را به راحتی در اینترنت پیدا کنید.
 
39. خاطرات قدیمی. بعید است که آنها حاوی اطلاعات مربوطه باشند، اما می توانند برای بازیافت استفاده شوند.
 
40. جعبه های وسایل الکترونیکی. اغلب این چیزها به عنوان جمع کننده گرد و غبار بی فایده عمل می کنند. آنها را برای بازیافت ارسال کنید و بلافاصله فضای آزاد زیادی خواهید داشت.
 
41 گلدان های خالی گل، بعید است که برای شما مفید باشد.
 
42. لوازم جانبی برای گوشی های هوشمند. قاب گوشی که شما جدیدا خریداری کرده اید؟ پس چرا یکی از قدیمی ها راهنوز نگه می دارید؟!
 
43. CD و DVD های قدیمی تر. فیلم و موسیقی که دیگر از آن لذت نمی برید، فضای زیادی را اشغال کرده اند.
 
44. روبان های بسته بندی هدیه. آنها، به احتمال زیاد، ظاهر سابق خود را از دست داده اند و اکنون می توانند گرد و غبار را جمع آوری کنند.
 
45. باتری های غیر قابل استفاده.
 
46. ​​بازی های شطرنج، منچ و غیره با قطعات گمشده. اغلب آنها دیگر نمی توانند استفاده شوند و به سادگی فضای بیشتری را در قفسه یا گنجه اشغال کرده اند.
 
47. لوازم جانبی قدیمی مو. کلیپس های شکسته و کش موهای خراب شده، بدون ناراحتی از شر آنها خلاص شوید
 
48. کتاب ها و یادداشت ها. همه چیزهایی که از دوران مدرسه و دانشگاه باقی مانده است.
 
49. تقویم سالهای گذشته. 
 
50. دکمه های اضافی از لباس.
 
51. زیور الات لباس های قدیمی.
 
52. شیشه های عطر .
 
53. وسایل غیر قابل استفاده از  پدربزرگ و مادربزرگ. اینها می توانند بستگانتان را به یاد آورند، اما در واقع این چیزها کاملا غیر ضروری هستند.
 
54. چتر شکسته. آیا شما واقعا آنها را نیاز دارید؟
 
55. جعبه های خالی چرا به آنها نیاز دارید؟ 
 
56. کارد و چنگال های مختلف
 
57. حوله های خشک و زبر شده، شرم آور است که به مهمانان ارائه دهیم.
 
58.لوازم التحریر قدیمی و مداد رنگی. آنها دیگر برای شما مفید نیستند، اما فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند.
 
59.ظروف غذای قدیمی. اگر آنها دیگر برای ذخیره مواد غذایی مناسب نیستند از آنها خلاص شوید . 
 
60. ظروف پلاستیکی.
 
61. عینک های آفتابی خراشیده یا تار شده.
 
62.شیشه و بطری
 
63-بالش های قدیمی. به احتمال زیاد، آنها در حال حاضر راحت نیستند و به طور کامل با گرد و غبار اشباع شده اند.
 
64.پادری های حمام . لطفا خودتان را با یک فرش زیبای جدید که از آن لذت ببرید مهمان کنید.
 
65. غذا های حیوان خانگی که با گذشت زمان، حشرات در آن رشد کرده اند.
 
66.جوراب ساق بلند و لباس های تنگ . اگر در حال حاضر غیرممکن است که آنها را بپوشید، پس چرا آنها را در کمد خود نگه میدارید؟ برای نوستالژی؟ 
 
67.کتابهایی که نمیخواهید بخوانید و یا آنها را خوانده اید. بهتر است که آنها را به کتابخانه بدهید. آنها قطعا در آنجا مفیدتر خواهند بود. 
 
68.سکه های کوچک. جمع آوری تمام سکه های پراکنده در اطراف خانه و ارسال آنها به ... قلک.
 
69. پیچ و مهره.
 
70. گل های خشک.این گل ها به سادگی گرد و غبار را جمع می کنند.
 
71. قاب عکس خرد شده.
 
72.اقلام خانگی، که عمر انها منقضی شده، چیزهایی مانند مسواک های قدیمی یا جای صابون ، هیچ کار خوبی انجام نمی دهند. 
 
73.اسباب بازی برای حیوانات که دیگر بازی نمی کنند. اگر حیوان خانگی شما اسباب بازی را دوست ندارد، لازم نیست آن را ذخیره کنید. 
 
74.لوازم خیاطی و گلدوزی که به مدت طولانی استفاده نکرده اید.
 
75. روسری هایی که لباس متناسب با آن ندارید.
 
76. گوشواره هایی که یه لنگه آن گم شده است.
 
77.محتویات صندوق پستی انواع بروشورها، تبلیغات، جزوه های تبلیغاتی و روزنامه های غیر ضروری برای بازیافت عالی است. 
 
78. تجهیزات ورزشی . 5 سال پیش به بوکس علاقه داشتید و حال دستکش های بوکس همچنان گرد و غبار را در قفسه جمع می کنند؟ یا ببخشید و یا دوربیندازید.
 
79. بلیط های قدیمی .هیچ کس به هر حال از شما درخواست نخواهد کرد
 
80. شلوار های جین اگر طرفدار اسپرت نیستید. یا ببخشید و یا دوربیندازید.
 
81.نرم افزار های قدیمی.
 
82. دوچرخه شکسته اگر دوچرخه را نمی توانید تعمیر کنید، اما کل بالکن شما را اشغال کرده، از خود بپرسید که آیا به آن نیاز دارید؟  
 
83. جعبه های شکلات و آب نبات.
 
84. دندان های افتاده. گاهی اوقات افراد دندان کودک خود را در تمام زندگی حفظ می کنند. چرا؟
 
85. شمع های معطر.
 
86. بطری های خالی از آب میوه یا لیموناد. باور کنید، بعید است که بعد از آن آب آشامیدنی را داخل آن بریزید و با آن پیاده روی کنید.
 
87. لباس های کودکان، این ممکن است برای هر کودک در یتیم خانه مفید باشد، و در عوض گرد و غبار را از گنجه شما جمع آوری می کند. 
 
88.لباس های قدیمی.
 
89. سایت های غیر ضروری در بوک مارک های مرورگر. حذف یا لغو عضویت از سایت ها، گروه ها و بلوک هایی که از آن خسته شده اید.
 
90.عکس های تکراری. فقط کسانی را انتخاب کنید که واقعا دوستش دارید
 
91. جواهرات، طلا و نقره شکسته.
 
92.کفش های نامناسب. شما یک جفت کفش جدید خریده اید، اما به سرعت متوجه می شوید که او برای شما خیلی تنگ شده است و نمیتوانید با آن راه بروید؟
 
93. به یاد داشته باشید که در خانه خود باید راحت باشید و اگر چیزی را دوست نداشته باشید، باعث ناراحتی شما می شود، خاطرات بدی را به وجود می آورد، شما باید از شر آن خلاص شوید. 
 
به اشتراک بگذارید، آیا شما نیز چنین چیزهایی را نگه می دارید؟ چرا فکر می کنید همه ما به چنین وسایل غیر ضروری علاقه داریم؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری جدید پلاستیک را به یک منبع تجدید پذیر تبدیل می کند

در
زباله های پلاستیکی
فناوری جدید پلاستیک را به یک منبع تجدید پذیر تبدیل می کند
یک متخصص از آی بی ام گفت که چگونه می توان سیاره را از زباله های پلاستیکی نجات داد
در پنج سال آینده روشی برای بازیافت زباله های پلاستیکی به طور اساسی تغییر خواهد کرد. دانشمندان IBM اکنون تکنولوژی را آزمایش می کنند که می تواند بسته بندی پلاستیک و حتی پارچه های مصنوعی را به مواد خام خالص برای تولید محصولات پلاستیکی جدید تبدیل کند. اگر تکنولوژی گسترده شود، در هنگام خرید آب در بطری های پلاستیکی یا انواع میوه ها در ظروف پلاستیکی، دیگر نمی ترسیم.
 

زباله های پلاستیکی تهدیدی برای جهان

بشریت 8 میلیارد تن پلاستیک ساخته است و این رقم به طور مداوم در حال رشد است. نیمی از تمام محصولات پلاستیکی پس از خروج از خط مونتاژ کمتر از یک سال تبدیل به زباله می شوند. در این مورد، بسیاری از این زباله ها بازیافت نمی شوند، اما به محل دفن زباله ها می رسند، و از آنجا - اغلب وارد فاضلابمی شوند. در مجموع 8 میلیون تن PET هر ساله به اقیانوس ها نفوذ می کنند - یکی از محبوب ترین انواع پلاستیک و یک جزء کلیدی در تولید بسته بندی مواد غذایی، نوشیدنی ها و الیاف نساجی است. طبق پیش بینی ها، تا سال 2050 پلاستیک بیشتری در اقیانوس شناور خواهد شد . زباله های سمی وارد بدن زندگی جانوران دریایی می شوند، و با خوردن محصولات دریایی میکروپلاستی های پلاستیکی وارد روده انسان می شوند.
 
مشکل تولید زباله های پلاستیکی را می توان با محدود کردن تولید مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال، در اتحادیه اروپا از سال 2021 ممنوع است که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و نی را برای نوشیدنی ها تهیه کنید. تقریبا 60 کشور تقریبا یا به طور کامل بسته های یکبار مصرف را ممنوع کرده اند و در بسیاری از کشورها ضایعات خانگی برای بازیافت و دفع مجدد استفاده می شود. در این زمینه، آلمان ، ژاپن ، کره جنوبی ، اسلوونی ، اتریش و دیگر کشورها در حال پیشرفت هستند .
 
با این حال، پردازش پلاستیک گران است و همیشه موثر نیست. اول از همه، زباله جمع آوری شده نیاز به مقدماتی برای مرتب سازی و دسته بندی دارد. پس از آن، پلاستیک باید تمیز شود و به ذرات کوچک تبدیل شود. در عین حال، فناوری های فعلی اجازه نمی دهد که خواص پلاستیک را حفظ کنند: در طول پردازش زرد رنگ می شود، ظاهرش را از دست می دهد و دیگر برای تولید بسته بندی مواد غذایی مناسب نیست، به طور کامل نمی توان آن را دوباره استفاده کرد. انواع مختلفی از پلاستیک نیاز به پردازش متفاوتی دارند و اکثر مردم آماده نیستند که آنها را جداساززی کنند. و حداقل از همه می خواهند قبل از فرستادن آنها به سطل زباله ظرف ها را بشورند. در بسیاری از کشورها، زباله ها مرتب سازی و تمیز کردن آن از بقایای مواد غذایی توسط کارخانه های بازیافت انجام می شود، اما هزینه های بازیافت زباله برای مردم به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خبر خوب: استرالیایی ها فهمیدند که چگونه آب را از زباله های پلاستیکی پاکسازی کنند

در
خبر خوب: استرالیا یی ها فهمیدند که چگونه آب را از زباله های پلاستیکی پاکسازی کنند. ما می توانیم همین کار را انجام دهیم
 
در تابستان امسال ، مقامات در شهر Quinana استرالیا سیستم جدید تصفیه آب را در مخزن طبیعت هنلی نصب کردند. بسیار ساده و فوق العاده مؤثر است. هم دولت و هم شهروندان عادی قبلاً از مزایای استفاده از آن قدردانی کرده اند و بسیار خوشحال بودند.
 
در  sayarak.com ، ما نوآوری را دوست داریم ، به خصوص برای محافظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب های دریا ها و اقیانوس های سیاره زمین. بنابراین ، ما بسیار خوشحالیم که این ایده عالی را با شما به اشتراک می گذاریم.  
 
کل سیستم تصفیه در حقیقت فقط شبکه ای است که به خروجی لوله زهکشی ثابت شده است. این همه ذرات بزرگ جامد را صید می کند و آنها را در داخل شبکه نگه می دارد ، در نتیجه آب را از آلودگی محافظت می کند.
آب از مناطق مسكونی به این لوله ها می رسد و به نزدیك ترین مناطق طبیعی جریان می یابد. باران های سنگین در اینجا با زباله ها و همچنین توسط خود ساکنان پاک می شوند. چنین سیستم تصفیه ای اثرات مضر و خطرناک زندگی انسان را بر طبیعت کاهش می دهد.
مسئولان شهر با نصب فقط 2 شبکه شروع کردند و نتایج حیرت انگیز بود: طی چند هفته ، سیستم جدید فیلتر بیش از 362 کیلوگرم زباله گرفت .
پس از آن تصمیم گرفته شد تله های زباله در سطح شهر راه اندازی شود تا آلودگی محیط زیست به حداقل برسد. هزینه نصب و ساخت شبکه ها بسیار زیاد است - هرکدام حدود 10 هزار دلار. اما در کل ، استفاده از این سیستم مفید است ، زیرا با کمک آن می توان با امتناع از خدمات افرادی که زباله ها را بصورت دستی جمع می کردند ، در هزینه های کارگر صرفه جویی کرد .
 وقتی شبکه ها پر می شوند ، آنها را برداشته و درون کامیون های زباله خالی می کنند. در مرکز مرتب سازی ، همه موارد برای پردازش بیشتر به دسته بندی ها تقسیم می شوند.
 
پس از این ، شبکه ها به لوله ها برمی گردند و همچنان کار خود را انجام می دهند.
 
این سیستم تصفیه جدید ثابت می کند که راه حل های ساده اغلب مؤثر هستند و تمرکز روی آنها می تواند کیفیت محیط و سطح زندگی بشریت را به طور کلی بهبود بخشد.
آیا می دانید چه نوآوری های مفیدی در کشور ما وجود دارد؟ با ما در نظرات به اشتراک بگذارید!

نظرات

در ادامه بخوانید...