عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است

در
چند هفته پیش دانشمندان دسته جدیدی از عکس های جدید از غول گازی شکل، مشتری را از ماهواره جونو دریافت کردند. دوربین جونو موفق به ضبط پدیده های غیرقابل انکار  شد. در زمان عکس گرفتن ، این ماهواره تنها 104،600 کیلومتر بالاتر از ابرهای مشتری بود.
 
طوفان های آنجا مانند نقاشی روغنی به نظر می رسند. حتی اگر به آن نزدیک تر هم باشید به نظر 3D می رسد.
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
این عکس های جدید مشتری کاملاً مثل نقاشی سورئالیست ها است.کارت  عالیه ، جونو!
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
این عکس های جدید مشتری کاملاً سورئال است
چگونه می توانید بعد از دیدن این موضوع عاشق فضا نشوید؟ در عین حال بسیار وحشتناک و جذاب است.
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
بسیاری از تصاویر یک لکه پرتقال نارنجی را در سطح سیاره نشان می دهند. این طوفان گرد و غبار است که حدود 150 سال از آن می گذرد و به دلیل این واقعیت که مشتری واقعاً هیچ زمین محکمی ندارد ، پنج تا ده دهه دیگر ادامه خواهد داشت.
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
در اینجا افسانه بزرگ مشتری سرخ و سایر طوفان های گازی در نیمکره جنوبی وجود دارد.
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
عکس های جدید از سیاره مشتری 
آنها می گویند اگر به اندازه کافی به نقطه قرمز بزرگ خیره شوید ، به شما خیره می شود. اما اگر از من سؤال کنید ، مطمئناً ارزش آن را ندارد که عقل خود را از دست بدهید! همچنین ، آن طوفان شیری در حال چرخش درست در زیر نقطه قرمز (Red Spot) بیضی فوق الذکر BA است.
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
همچنین ، جونو توانست یک طوفان عظیم دیگر را عکس بگیرد و حرکت آن را به دست آورد - Oval BA. این یک گردباد مرگبار است که توسط سه طوفان کوچکتر ایجاد شده است و در حدود 2000 سال پیش با یک ناهنجاری بزرگ در سطح فاجعه بار مشتری ترکیب شده است.سیارات عادی دارای قطب های یخی پوشیده هستند، اما  درمشتری چرخش بیشتری از گاز وجود دارد.
عکس جدید مشتری کاملاً سورئال است
عکس های جدید مشتری
قطب جنوب مشتری برای این ماده برف یا یخ یا خاک ندارد. این فقط یک کابوس بی پایان در آنجاست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس که تأیید می کنند در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از طبیعت نیست

در
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
به تازگی ، به نظر می رسد که طبیعت بیشتر و بیشتر سعی در جلب توجه انسان ها دارد. طبق اعلام سازمان ملل ، تعداد طوفان ها ، سیل ها و امواج گرما از سال 1970 روی سیاره زمین حدود 5 برابر افزایش یافته است. بنابراین زمان آن رسیده است که کلاه از سر برداشته و به طبیعت این سیاره ادای احترام کنیم.

sayarak.com می داند که همیشه کسانی وجود خواهند داشت که متقاعد کردن آنها دشوار خواهد بود. بنابراین ، من 15 عکس انتخاب کردم که باعث می شود هر کسی باور کند که در نبرد انسان با طبیعت، انسان شکست خواهد خورد.

در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیستدر سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر 1 در سال 1990 را به روز کرد

در

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کرد
تصویر Pale Blue Dot توسط ماموریت Voyager-1 از فاصله 5.9 میلیارد کیلومتری زمین گرفته شده است. این عکس به عنوان بخشی از مأموریت به سرپرستی دانشمند کارل ساگان گرفته شده است ، در همان زمان کاوشگر عکس هایی از سیارات دیگر را ارسال کرد.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

ناسا تصمیم گرفته است به افتخار سی امین سالگرد این عکس ،آن را به روز کند. عکس اصلی شامل سه عکس گرفته شده توسط یک کاوشگر با استفاده از سه فیلتر رنگی بود. عکس جدید فیلترهای متعادل را بازسازی کرده است که به لطف آنها تصویر واضح تر می شود ، و پرتوی خورشید در اطراف کره زمین، دقیقاً مانند نور خورشید شروع به سفید شدن می کند. 

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

Voyager-1 یک ایستگاه بین سیاره ای اتوماتیک است که از 5 سپتامبر 1977 در منظومه شمسی کاوش می کند. ماموریت اصلی برنامه فضایی مطالعه مشتری و زحل بود. Voyager-1 اولین فضا پیمایی بود که تصاویر ماهواره ای مفصلی از این سیارات گرفت. پس از اتمام مأموریت اصلی ، Voyager-1 ماموریت دیگری را برای مطالعه مناطق دور افتاده منظومه شمسی ، از جمله کمربند کوپر و مرز هلیوسفر آغاز کرد. Voyager-1 سریعترین فضاپیمایی است که از منظومه شمسی خارج شده و به  دورترین مناطق منظومه شمسی رفته است.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کشف حیات در سیاره زهره - ونوس

در

Eh4lnHrVkAAWO2V.jpg

 

مهمترین خبر سال 2020، بالاخره کشف حیات فرازمینی اتفاق افتاد، گاز فسفین پیدا شده در سطح ناهید براثر فعالیت های زیستی یا به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ایجاد می شود. بالاخره فضایی ها پیدا شدند، آنهم نه خیلی دور بلکه بیخ گوشمان، زهره ونوس دومین سیاره منظومه شمسی است، 

 

5a6147efc8e4dde8bd8f8119c50c9e69.jpg

 

ناهید در شعر و ادبیات فارسی جایگاه ویژه ای دارد، فردوسی در آغاز شاهنامه چنین می گوید:

 

به نام خداوند جان و خرد        کزین برتر اندیشه برنگذرد
خداوند نام و خداوند جای        خداوند روزی ده و رهنمای
خداوندِ کیوان و گردان سپهر        فروزندهٔ ماه و ناهید و مهر

 

به گفته دانشمندان ممکن است باکتری خاصی عامل تولید گاز فسفین که نیازی به اکسیژن ندارد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا با یک عکس روانگردان از مشتری همه را سورپرایز کرد

در

3213455.jpg


ناسا اغلب ما را با تصاویر فضایی شگفت انگیز سورپرایز می کند ، اما تصویر جدید آژانس مطمئناً گیج کننده است. نه ، این یک زندگی میکروبی نیست که به سرعت در زیر میکروسکوپ در حال رشد است ، اینها سیکلون های مشتری هستند!

 

در مرکز تصویر یک طوفان دائمی وجود دارد که در قطب شمال مشتری یافت می شود و با چرخندهای کوچکتر از 4000 تا 4600 کیلومتر احاطه شده است. انتخاب رنگ در این عکس کاملاً هنری است و زیبایی مشتری را نمایان می کند.

 

به لطف چنین تصاویری از جونو ، ما در حال حاضر اولین دیدگاههای واضح خود را از مناطق قطبی مشتری داریم. دانشمندان قبلاً قادر به دیدن این مناطق نبودند ، اما جونو اسرار سیاره مشتری را روشن کرده و درک بهتری از جو مشتری در اختیار محققان قرار داده است.

 

دانشمند Gerald Eichstedt نیز در پشت این تصویر قرار دارد ، که تصویر نقاشی شده را با استفاده از داده های گرفته شده توسط ابزار JunoCam در طی چهار گذرگاه فضاپیما از مشتری در سال 2020 آماده کرده است. جالب اینجاست که ناساگسترش می یابد تصاویر خام جونو به اشتراک گذاشته شده است ، به همه این امکان را می دهد تا در مورد دیدگاه مشتری خیال پردازی کنند!

 

00989.jpg

سیکلون های مشتری

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

معجزه عکاسی و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

در

معجزه عکاسی، عکس ماندگار و تصاویر فراموش‌نشدنی در تاریخ

عکاسی از تصاویر تأثربرانگیز  ماندگار از گوشه و کنار جهان با توضیحی کوتاه در زیر هر عکس 

 

مردی  در حال سقوط از ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز حادثه 11 سپتامبر

 مردی فرانسوی که هنگام اشغال پاریس بوسیله نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم در حال گریستن

 پسر 12 ساله برزیلی که در مراسم تدفین معلم خود با گریه ویولون می‌نوازد. معلم این کودک به او کمک کرد از طریق یادگیری و نواختن این ساز از فقر و خشونت نجات یابد.

کودکانی که در سال 1948 در شیکاگو به فروش گذاشته شده‌اند.

سگی که در کنار مزار صاحبش نشسته است. صاحب این سگ بر اثر رانش زمین در ریو دو ژانیرو در سال 2011 جان باخت.


پسر خردسال «جان اف کندی» در مراسم تدفین پدر به تابوت او ادای احترام می‌کند. جان اف کندی 35امین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در سال 1963 ترور شد.



پیرمردی از کره جنوبی در حال گریه به دلیل خداحافظی از خویشاوند خود که در کره شمالی زندگی می‌کند. این دو پس از 60 سال در سال 2010 اجازه یافتند به مدت سه روزه نزدیک مرز کنار یکدیگر باشند.


یک راهب در اعتراض به آزار و اذیت بودایی‌ها بوسیله دولت ویتنام خود را آتش زده است.



یک کودک خردسال که در حال تلاش برای سرپاکردن پدر الکلی خود است.


 پس از فرو ریختن یک کارخانه در بنگلادش زن و شوهری در آغوش هم زیر آوار جان دادند.



در سال 1958 دختر آفریقایی در باغ‌وحشی در بلژیک به نمایش گذاشته شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چقدر تاثر برانگیز ؟

در ادامه بخوانید...