ناسا برای مطالعه مرزهای بیرونی منظومه شمسی ماهواره هایی را راه اندازی خواهد کرد

در

منظومه شمسی

ناسا ماهواره های ایستا را برای بررسی مرزهای بیرونی منظومه شمسی راه اندازی خواهد کرد . این روش امکان مطالعه دقیق تر اشیاء بین ستاره ای را فراهم می کند.

ناسا برای تیمی از محققان MIT که می خواهند یک سری از ماهواره های ایستا مستقر کنند ، سرمایه گذاری کرده است. آنها قصد دارند که ماهواره ها را در نقاط مختلف در لبه منظومه شمسی قرار دهند. آنها توسط طوفان های خورشیدی در محل نگهداری خواهند شد - زیرا این ماهواره ها مجهز به بادبان های ساخته شده از ماده نازک است که منعکس کننده ذرات ستاره است.(جریانی از ذرات یونی (پلاسما) انرژی داری هستند که از طرف خورشید به فضا در تمام جهات ساطع می‌شوند)

بنابراین ماهواره ها می توانند نظارت کنند که چگونه اشیاء بین ستاره ای (ISO) در یک منطقه خاص از فضا افزایش می یابد. در این مرحله ماهواره های ایستا به طور خودکار بادبان ها و سر را به سمت جسم تحت تأثیر  نیروی جاذبه قرار می دهد.  پس از آن ، یک نانو ماهواره وارد مدار سیارک خواهد شد ، سنسورهای آن اطلاعات لازم را برای محققان جمع آوری می کنند.

 

این روش همچنین به دانشمندان روی زمین این امکان را می دهد تا با دقت بیشتری به اشیاء بین ستاره ای بپردازند و مشاهده کنند. محققان خاطرنشان كردند: "بسیاری از مشکلات اساسی با مشاهده وجود دارد - اشیاء معمولاً آنقدر كوچك هستند كه نور خورشید باید آنها را به روشی معین روشن كند تا تلسكوپهای ما حداقل بتوانند آنها را تشخیص دهند."

 

توسعه مأموریت در سه مرحله انجام خواهد شد - 9 ماه به طول خواهد انجامید. محققان خاطرنشان می كنند كه در صورت موفقیت ، ستاره شناسان می توانند ناظر منفعل باشند و اشیاء بین ستاره ای را با جزئیات بیشتری مطالعه كنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیاره نهم منظومه شمسی کشف شد

در

(سیارک)  : اخترشناسان معتقدند که سیاره ای بزرگ تر از زمین ، در اعماق تاریک و سرد منظومه شمسی، در مسیر دور دستی از سیاره پلوتون، پنهان است که تاکنون شناسایی نشده است .


کشف این سیاره که از آن با نام «سیاره نهم» منظومه شمسی یاد می گردد در هنگام رصد اجرام «کمربند کوپیر» صورت گرفته است.حرکات غیر معمول اجرام این کمربند، موجب کنجکاوی دانشمندان و پی بردن به وجود سیاره نهم گردید.

 

اندازه این سیاره در محاسبات اولیه ۱۰ برابر بزرگ تر از زمین برآورد شده که آن را به ابر سیاره زمین یا مینی نپتون تبدیل می نماید.همچنین در شبیه سازی های صورت گرفته، مشخص شد ه که نزدیک ترین مسیر این سیاره به خورشید، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بار دورتر از زمین به خورشید و دورترین مسیر آن به خورشید بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ بار دور تر از مسیر زمین به خورشید می باشد .یک دور کامل آن به دور خورشید ۲۰ هزار سال زمان می برد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

فلورانس بزرگترین سیارک که از نزدیک زمین عبور کرده است

در

صخره آسمانی فلورانس ( Florence) که ۴.۴ کیلومتر اندازه دارد، در روز ۳۰ اوت به کره زمین نزدیک شد، ودر روز اول سپتامبر بدون اینکه خطری برای کره زمین ایجاد کند، به مسیر خود ادامه داد.
فاصله فلورانس با کره زمین ۷ میلیون کیلومتر برآورد شده که این فاصله، ۱۸ برابر میانگین مسافت بین زمین و ماه است.
هرچند که در گذشته، سیارک‌های دیگر به زمین نزدیک‌تر شده اند، اما اغلب آن‌ها به مراتب کوچک‌تر بوده‌اند.
پل کداس، مدیر مرکز پژوهش درباره اشیای نزدیک به کره زمین در سازمان ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا/ NASA) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «از زمان آغاز برنامه ناسا برای تشخیص و ردگیری سیارک‌های نزدیک به کره زمین، فلورانس بزرگ‌ترین سیارکی است که تا به این حد به زمین نزدیک می‌شود.»
برای دانشمندان ناسا و علوم هوافضا فرصت بررسی سیارک‌های به ندرت به دست می‌آید تا با تحقیق در مورد سیارک‌ها اطلاعات جدیدی درباره منشاء ایجاد خورشید و سیارات کسب کنند. از این رو، دانشمندان ناسا گفته بودند با استفاده از رادارهای نصب شده در کالیفرنیا و پورتوریکو، از سیارک فلورانس تصویربرداری می‌کنند.
در صورت از دست رفتن این فرصت، دانشمندان باید تا سال ۲۵۰۰ میلادی صبر کنند تا فلورانس دوباره به کره زمین نزدیک شود.
این سیارک به احترام فلورانس نایتینگل (۱۸۲۰-۱۹۱۰)، بنیان‌گذار پرستاری نوین نام‌گذاری شده و برای نخستین بار در سال ۱۹۸۱ شناسایی شد.
ناسا گفته بود که فلورانس در اواخر اوت و اوایل سپتامبر، فلورانس با تلسکوپ‌های کوچک یا دوربین‌های قوی قابل رویت‌ است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا: امروز سیارک 27 متری مستقیم به سمت زمین می آید

در

به گفته ناسا، این سیارک عظیم توانایی نابودی زندگی در زمین را دارد. سیارک امروز بعد از ظهر مستقیم به سمت زمین می آید.

سیارک فوق به اندازه 2 ساختمان بزرگ است و به نام WN2018 نام گذاری شده است. طبق محاسبه دانشمندان این سیارک با فاصله بسیار کمی از کنار زمین عبور خواهد کرد.

دانشمندان ناسا اندازه سیارک را بین 40 تا 91 فوت تخمین می زنند که تقریبا 12 متر تا 28 متر خواهد بود. (اگه با همین دقت هم برخورد را محاسبه کرده باشند که شاهکار کردند! 12 تا 28 متر!)

در برخورد مشابهی در سال 2013 در منطقه ای از روسیه به نام چلیابینسک، 1000 نفر به شدت مسدوم شدند. 

بیشتر مسدومان چلیابینسک براثر شکستن شیشه های ساختمان ها اسیب دیده بودند.

اگر سیارک فوق به جو زمین برخورد کند ممکن است خورد شود و قطعات ریزتر به صورت بارانی از سنگ ها به زمین برخورد کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ستاره دنباله دار بوریسف در زمان نزدیک شدن به خورشید منهدم می شود

در
اولین ستاره دنباله دار بین ستاره ای وقتی نزدیک به خورشید می شود از هم پاشید
ستاره دنباله دار  ۲ آی/بوریسوف، 2I / Borisov ارتباط زیادی با ستاره های خورشیدی ما دارد. این می تواند نشانه ای باشد که دنباله دار بیگانه با نزدیکتر شدن به خورشید کاملا منهدم شود.
 

ستاره دنباله دار بین ستاره ای بوریسوف

در نوامبر 2019 ، ستاره شناسان بهترین تصاویر از ستاره دنباله دار 2I / Borisov ، یک سنگ فضایی بین ستاره ای را که از منظومه شمسی ما عبور می کند ، ضبط کردند. 
 
در ماه سپتامبر ، اخترشناسان از کشف اولین ستاره دنباله دار بین ستاره ای خبر دادند که از منظومه شمسی ما بازدید کرده است و با نام کاشف اوکراینی خود 2I / Borisov ثبت شد. این دنباله دار مدار بسیار گسترده ای دارد - نشانه ای از داستان که نشان می دهد منشا آن خارج از منظومه شمسی ما است و فراتر از تأثیر خورشید شکل گرفته است. 
 
در ماههایی که گذشت ، ستاره شناسان اندازه گیری هر حرکت ستاره دنباله دار ۲ آی/بوریسوف را در حالی که به سمت پریلئون حرکت می کند - نقطه ای از مدار خود را که نزدیکترین به خورشید است قرار داده است. دانشمندان با بررسی حرکات بوریسف ، روشنایی و آرایش شیمیایی متوجه شده اند که می تواند با نزدیک شدن به خورشید منظره ای چشمگیر بسازد.
در اینجا گزارشی از آنچه اخترشناسان تا به امروز کشف کرده اند آورده شده است ، و در هفته های آینده چه چیزی را باید از ستاره دنباله دار بین ستاره ای ۲ آی/بوریسوف یکی دیگر از سنگ های فضایی بیگانه ، اولین ستاره دنباله دار میان ستاره ای ، Borisov که در سپتامبر 2019 اعلام شد را جستجو کنید. 
 

گاز و غبار اوموآموآ

'Oumuamua ، اولین دنباله دار بین ستاره ای ، در حال تخلیه گاز و گرد و غبار. اولین این اجسام اوموآموآ بود که دانشمندان آن را دو سال پیش دیدند و مطمئن شدند اجسام میان ستاره‌ای وجود دارند. 
 
این سنگ فضایی میان ستاره ای برای اولین بار در فاصله 3 واحد نجومی یا AU کشف شد که 1 AU میانگین فاصله بین خورشید و زمین است. باوجود نسبتاً درخشان بودن بوریسف به دلیل نزدیکی به خورشید مورد توجه قرار نگرفت.
 
اما اخیراً ، گروهی از اخترشناسان از طریق داده های قدیمی نگاهی به گذشته انداختند و ستاره دنباله دار بیگانه را در تصاویر از دسامبر گذشته ، جایی که نادیده گرفته شده بود ، پیدا کردند. در آن زمان ، تقریباً سه برابر دورتر از هم اکنون بود. 
 
تماشای بوریسف با نزدیک شدن به خورشید همچنین به اخترشناسان به درک ترکیب آن کمک می کند. با گرم شدن دنباله دار ، گازهایی را آزاد می کند که می تواند درخشندگی آن را افزایش دهد. گازهای متفاوتی در دماهای مختلف آزاد می شوند ، بنابراین با تماشای تغییر در روشنایی در فواصل مختلف از خورشید ، ستاره شناسان می توانند تصور نادرستی از آنچه مسافر بین ستاره ای ایجاد می کند ، بدست آورند.
 
دانشمندان می توانند با نگاه کردن به طول موج های  ستاره دنباله دار - طیف آن - به طور دقیق تری تشخیص دهند که چه مقدار از ترکیبات را این سنگ فضایی آزاد می کند.
 
به تازگی ، دانشمندان شواهدی از بخار آب را گزارش دادند و به این لیست افزودند که شامل سیانید ، هیدروکسید ، کربن دیاتومیک و اکسیژن اتمی است. این اطلاعات هنگام مقایسه بوریسوف با ستاره های دنباله دار منظومه شمسی مفید هستند.
 
ما دوست داریم که از دنباله دارها و سیارک ها به عنوان باقی مانده های اولیه شکل گیری سیاره زمین فکر کنیم. آدام مک کی ، اخترشناس در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا ، و نویسنده یک اثر arXiv در این زمینه گفت: وقتی ما دنباله دارهای خودمان را مورد مطالعه قرار می دهیم ، می خواهیم فیزیک و شیمیی را که در اوایل شکل گیری منظومه شمسی رخ داده بود ، بفهمیم.
 
مک کی می گوید: میدوارم با دنباله دار های میان ستاره ای ، بتوانیم درک کنیم که آیا این همان فرآیندهای مشابهی هستند که در اوایل شکل گیری سایر سیستم های سیاره ای اتفاق افتاده است؟
 

ستاره دنباله دار کوچک قرمز

تاکنون ، بوریسف ، که از طریق منظومه شمسی ما با 110،000 مایل در ساعت حرکت می کند ، بسیار شبیه به دیگر ستاره های دنباله دار طولانی مدت است - آنهایی که حداقل 200 سال طول می کشد تا به دور خورشید بگردند.
 
مطالعات اولیه نشان داد که دنباله دار بیگانه از نظرطیف رنگ، رنگی قرمز مشابه سایر دنباله دارهای شناخته شده دارد. اندازه آن هنوز به خوبی درک نشده است ، اما دانشمندان گمان می کنند هسته ی جامد ستاره دنباله دار - کمتر از 4 مایل در طول آن باشد ، که برخی تخمین ها آن را به 1 نزدیک می کند. 
 
این خصوصیات نشان می دهد که ستاره دنباله دار بوریسف ممکن است سفرهای خورشیدی خود را با یک فینال بزرگ به پایان برساند ، از آنجا که ستاره های دنباله دار با طول طولانی با نزدیک شدن به خورشید به دلیل گرمای شدید ، از هم گسیخته می شوند و چنین سرنوشتی می تواند در انتظار بازدید کننده بین ستارگان ما (بوریسف) باشد ، اما ممکن است بدون صدمه ای به راه خود ادامه دهد
 
Ye می گوید: "یک نقل قول در مورد دنباله دارها وجود دارد: ستاره های دنباله دار مانند گربه ها هستند ، آنها فقط هر کاری را انجام می دهند که دوست دارند."
 
بعضی از دنباله دارها طغیان های گسترده ای دارند و بعضی از دنباله دارها کاملاً عادی رفتار می کنند. بنابراین سرنوشت ۲ آی/بوریسوف فراتر از حدس هر کسی است. ما هر روز شاهد ۲ آی/بوریسوف خواهیم بود و اگر تجزیه شود ، اگر کار دیوانه واری انجام دهد ، فوراً خواهیم دانست. " 
 
ستاره دنباله دار بوریسف در 8 دسامبر نزدیکترین فاصله خود را به خورشید خواهد داشت و در تاریخ 28 دسامبر نزدیکترین فاصله را با سیاره زمین خواهد داشت. اگر از گرمای خورشید زنده بماند ، انتظار می رود بازدید کننده بیگانه ما به محض دور شدن از خورشید، طی چند ماه به سرعت محو و نامرئی شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر 1 در سال 1990 را به روز کرد

در

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کرد
تصویر Pale Blue Dot توسط ماموریت Voyager-1 از فاصله 5.9 میلیارد کیلومتری زمین گرفته شده است. این عکس به عنوان بخشی از مأموریت به سرپرستی دانشمند کارل ساگان گرفته شده است ، در همان زمان کاوشگر عکس هایی از سیارات دیگر را ارسال کرد.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

ناسا تصمیم گرفته است به افتخار سی امین سالگرد این عکس ،آن را به روز کند. عکس اصلی شامل سه عکس گرفته شده توسط یک کاوشگر با استفاده از سه فیلتر رنگی بود. عکس جدید فیلترهای متعادل را بازسازی کرده است که به لطف آنها تصویر واضح تر می شود ، و پرتوی خورشید در اطراف کره زمین، دقیقاً مانند نور خورشید شروع به سفید شدن می کند. 

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

Voyager-1 یک ایستگاه بین سیاره ای اتوماتیک است که از 5 سپتامبر 1977 در منظومه شمسی کاوش می کند. ماموریت اصلی برنامه فضایی مطالعه مشتری و زحل بود. Voyager-1 اولین فضا پیمایی بود که تصاویر ماهواره ای مفصلی از این سیارات گرفت. پس از اتمام مأموریت اصلی ، Voyager-1 ماموریت دیگری را برای مطالعه مناطق دور افتاده منظومه شمسی ، از جمله کمربند کوپر و مرز هلیوسفر آغاز کرد. Voyager-1 سریعترین فضاپیمایی است که از منظومه شمسی خارج شده و به  دورترین مناطق منظومه شمسی رفته است.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

نظرات

در ادامه بخوانید...

در 29 آوریل یک سیارک بزرگ از نزدیکی زمین عبور می کند

در
در 29 آوریل یک سیارک بزرگ از نزدیکی زمین عبور می کند
محققان ناسا خاطرنشان كردند كه در 29 آوريل ، يك سیارک بزرگ 1998 OR2 از نزديك زمين عبور خواهد كرد. دانشمندان سیارک بزرگ 1998 OR2 را در لیست خطرناک بالقوه قرار نداده اند ، سیارک بزرگ 1998 OR2 به سیاره آسیب نخواهد رساند.
 
محققان گزارش دادند كه سیارك OR2 1998 به سمت زمین در حال حركت است و در پایان ماه آوریل به نزدیكی سیاره زمین می رسد. رویکرد آن را می توان با یک تلسکوپ کوچک یا به صورت آنلاین مشاهده کرد.
 
دانشمندان ناسا خاطرنشان كردند كه در 29 آوريل ، يك سیارک 6.2 ميليون کيلومتر از نزدیک زمين عبور خواهد کرد - اين فاصله 16 برابر فاصله ماه و زمين است. آژانس افزود: "این فاصله مسافت ایمنی برای سیاره زمین است و ما آن را به عنوان یک پدیده آسمانی بالقوه خطرناک علامت گذاری نکردیم."
 
طبق برآوردهای ناسا ، عرض این سیارک از 1.8 تا 4.1 کیلومتر است. این کار به شما امکان می دهد حتی با کمک تلسکوپ های آماتور آن را ببینید ، اما اکنون این سیارک خیلی کم نور است تا بدون کمک تجهیزات حرفه ای آن را تماشا کنید. این پروژه "تلسکوپ مجازی" - رصدخانه از راه دور، توسط متخصص فیزیک نجومی جیانلوکا Masi  تاسیس شد، اجازه می دهد تا به مشاهده جسم آسمانی، که در حال حرکت با سرعت 31 هزار متر / ثانیه، در زمان واقعی است بپردازیم.
 
طبق گفته EarthSky ، سیارک OR2 1998 پیش بینی می شود به بزرگی بصری 10 یا 11 برسد. این بدان معنی است که حداقل در تلسکوپ های 6 یا 8 اینچی قابل مشاهده خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...