آهنگساز برنده اسکار انیو موریکونه در سن 91 سالگی درگذشت

در

انیو موریکونه

 

انیو موریکونه ایتالیایی که موسیقی فیلم بیش از 500 فیلم و نمایش تلویزیونی را نوشته است ، روز دوشنبه (6 ژوئیه) در پردیس Bio-Medico در رم درگذشت ، یک هفته پس از سقوط و زمین خوردن که  باعث شکسته شدن استخوان ران شد. درگذشت وی توسط وکیل وی جورجیو اسومما تأیید شد.

Morricone که در سال 1928 متولد شد ، کار خود را به عنوان نوازنده ترومپت قبل از روی آوردن به موسیقی فیلم در سال 1961 ، شروع کرد و در ادامه به ساخت بیش از 70 فیلم برنده جایزه پرداخت.

 

در سال 1966 ،  انیو موریکونه موسیقی متن فیلم نمادین را به نام  "خوب ، بد و زشت "نوشت ، و آنقدر تأثیرگذار بود که در سال 2009 وی را در سالن مشاهیر گرمی به دست آورد.

 

آهنگساز  انیو موریکونه به سرعت در هالیوود به یک شخصیت پرکار تبدیل شد و با کارگردانانی از جمله دون سیگل ، الیور استون و وارن بیتی همکاری کرد.

بزرگترین پشیمانی شغلی Ennio Morricone به دلیل دروغ سرخیو لئون بود
این نتیجه کار او با کوئنتین تارانتینو بود که سرانجام در سال 2016 جایزه اسکار خود را برای The Hateful Eight در سال 2016 به دست آورد. این باعث شد  انیو موریکونه پیرترین فرد برای کسب  اسکار رقابتی در آن زمان باشد.

 انیو موریکونه در مورد همکاری با تارانتینو صحبت کرد ، کار روی فیلم او را "عالی ... توصیف کرد زیرا او هیچ نشانه و راهنمایی به من نداد."

وی به The Guardian گفت : "من بدون کوئنتین تارانتینو ، موسیقی فیلم را نوشتم. سپس او هنگام ثبت این فیلم به پراگ آمد و بسیار خوشحال شد. بنابراین این همکاری مبتنی بر اعتماد و آزادی بسیار خوبی برای من بود."Morricone همچنین موسیقی برای The Untouchables 1987 ، سینما پارادیزو (1988) و بهترین پیشنهاد (2013) را آهنگسازی کرد .

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های هوشمندانه در موسیقی که سرعت یادگیری را بالا میبرند

در

روشن است که موسیقی دانان زمان زیادی را صرف عالی کردن مهارتهای خود میکنند. اجرا کنندگان برتر ، تمرین هوشمندانه ای دارند؛ آنها میتوانند به سرعت یادبگیرند که نقاط قوت خود را به حداکثر برسانند. قطعاتی از موسیقی وجود دارد که باعث پیشرفت میشود، چه برای شما یک سرگرمی باشد و چه برای پیشرفت مهارت کاری.


1. وسط جنگل جای پیک نیک نیست
اگر درگیر تمرین هستید، یک رشته از چیزی که میبینید را بگیرید، سپس شروع به بافتن کنید. یا کلید را تغییر دهید. اکتاو را تغییر دهید. وقتی خود را درگیر کنید، یعنی میخواهید جایی بروید، بنابراین عمدا تمرین کنید.
تمرین عمدی یعنی از کاری که میکنید آگاه باشید، و هرگز مانند یک خلبان خودکار کار نکنید، زیرا شما نمایانگر همان چیزی هستید که در لحظه هستید. این سریعترین راه برای بهبود یک مهارت است.
همچنین میتوانید بدون فکر عمل کنید. تمرین بدون فکر به معنای عمل مانند خلبانی خودکار است، که این شاید یک رویا باشد. تمرین بدون فکر یعنی شما نمیتوانید از مشکلی که پیش میاید شکایت کنید، زیرا شما جایی نمیروید.
2. با قطعات بازی کنید
موزیک میتواند چندین قطعه باشد. یک قطعه میتواند یک خط از آهنگ باشد. موسیقیدانان توانا بیشتر از کل قطعه، روی قطعات موسیقی تمرکز میکنند. این روش قدرتمند را میتوان روی هر مهارتی پیاده کرد، نقاط ضعف را نشانه گرفت و روی کارهای آسان کمتر تمرکز کرد. برای اینکه از این روش به طرز موثری استفاده کنید، قطعات را بشناسید و روی اهداف کوچک تمرکز کنید. شما یک بازی بسکتبال را با امتیاز 100 تور شروع نمیکنید. مربی به شما نشان میدهد که چگونه توپ را در موضع خوبی برای پرتاب نگه دارید. اما گاهی اوقات با قطعات به جایی نمیرسید. توپ ممکن است سر بخورد یا خط آهنگ به درستی جریان پیدا نکند. برای اجتناب از این امر، موسیقیدانان هوشمند دو قطعه موسیقی در زرادخانه خود دارند.
3. قطعه بندی کنید و پیش بروید
یکی از روشهای موثر موسیقی روش ذهنی است استفاده از تخیل برای جعل یک جلسه ی تمرین. در طول تفریح، ناهار، قبل از خواب این کار را انجام دهید. اجرا کنندگان حرفه ای در ذهن خود نیز تمرین میکنند.البته تمرین ذهنی نمیتواند جایگزین تمرین واقعی باشد، اما میتواند نیروی مضاعفی برای شما باشد.
4. وقفه بیاندازید
اگر در تمرین به مشکل برخوردید، به خود یک استراحت ده دقیقه‌ای بدهید. یک وقفه ی الگویی. از اتاق بیرون بروید و کاری کاملا غیر مرتبط انجام دهید. سپس با ایده هایی تازه باز خواهید گشت. این کار باعث صرفه جویی در زمان و سلامت ذهن شما میشود.
اگر برای تمرین زمان نداشته باشید این کار عالی است. شما نمیدانید که چه زمان به مشکل برمیخورید، بنابراین زمان بندی برای خلاقیت مانند گرفتن پروانه در تاریکی است. نیم ساعت در روز دوشنبه میتواند خلاقیت آور باشد، اما برای روز سه شنبه خسته کننده باشد.
5. شما به یک دوست و کتاب گرامر نیاز دارید
(نمیتوانید دقیقا یک چیز باشید).
شما نمیتوانید با پیش بینی ، اولین نت دل انگیز موسیقی خود را با لذت بشنوید، زیرا شما باید ابتکار عمل داشته باشید. شما در حال کشیدن تله های طناب هستید. شما چشم سوم ریچارد* را ندارید. بنابراین از یک دوست موسیقی دان کمک بگیرید تا قبل از اینکه موسیقی خود را با دنیا به اشتراک بگذارید، آن را گوش کنند. تعریف هر کس از عالی بودن متفاوت است. هنگام تمرین به یاد داشته باشید که هدف هیچ وقت عالی بودن نیست.
کمالگراها بدترین یادگیری را دارند. آنها وقتی با شکست احتمالی مواجه شوند تسلیم میشوند و ریسک پذیر نیستند، بنابراین کسی اشتباهات آنها را نمیبیند.
اجراکنندگان برتر اشتباهات زیادی را بیرون میکشند تا روشهای درست را پیدا کنند. آنها استادان دستور زبان هستند. آنها با دستکاری اصول اولیه و عقب و جلو کردن آنها جادو میکنند.
به مهارت رسیدن در چیزی واقعا به معنای مهارت داشتن در دستور آن است. در موسیقی، یکی از جنبه های گرامر، بازی با مجموعه ی نت ها، بدون تنش غیر ضروری است. وقتی پیانیستی در یک صحنه اجرا میکند، در اصل باید با نت های پایه به روشهای مختلف بازی کند. میتوانید شرط ببندید که او خارج از صحنه میلیونها اشتباه داشته است.
تا آنجا که ممکن است اشتباه کنید و دستور خود را بکاربگیرید. مطالعات نشان میدهند که شما یکی از پنج نفری هستید که به شما بسیار نزدیک هستند، و دوستانتان میتوانند موجب تحریک شما شوند. بنابراین یک کتاب دستور بگیرید و با یک دوست تمرین کنید.
6. ریسک کنید و خودتان را بترسانید
خلاقیت یعنی از کلیشه دور شوید و وقتی برنامه فعلی اشتباهی دارد به دنبال یک برنامه جدید باشید. مطالعات نشان دادند که بداهه نوازی، مخصوصا با یک آلت موسیقی، موجب درگیر کردن بخشهای خلاقیت تفکر در مغز میشود؛ پیانیست جاز بیشتر از همتایان کلاسیک خود خلاقیت دارد.
به خودتان فرصت دهید تا از کلیشه دور شوید و قلمرو جدیدی کشف کنید. بهترین عملکرد شما با ترس، هیجان و خامی همراه خواهد بود.

چشم سوم ریچارد*( براساس تعالیم ریچارد روهر، چشم سوم یک متافور یا استعاره می باشد تا انسان­ها از افکار ثنویت یا دوگرائی فاصله بگیرند و با سنت­های عارفانه  احساس نزدیکتری کنند. به باور و براساس ادراکات پدر روهر انسان قادر به  3نوع رویت یا دیدنمی باشد:

1- رویت حسی که با دیدن از طریق چشم­ها انجام می شود.

2- رویت منطقی و دلیل­ پردازانه که به کمک مدی­تیشن و با چشمان بسته انجا می شود.

3- درک درست از معارف و گیج نشدن در شرایط  ، باتوجه به اعماق دانش و حقایق والاتر و درست­تر و در صورت لزوم ایجاد تغییرات و تحولاتی در آن. در نتیجه نگاه عرفانی بر روی یافته­ های اول و دوم توجه و تعمق کرده و به مرزهائی گسترده­ تر هم نگاه می اندازد.)

آیا یکی از ابزارهای موسیقی را مینوازید؟  این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

تاثیر موسیقی بر روح و روان

در

موسیقی و حالت روحی

تاثیر بسزای موسیقی بر سلامت ذهنی، هزاران سال است که برای بشر شناخته شده می باشد. فیلسوفان باستانی همچون پلاتو موسیقی را التیامی بر دردهای روحی و اضطراب می دانستند. گروه های موسیقی ارتش از موسیقی برای ایجاد اعتماد به نفس و شجاعت در سربازان استفاده می کنند. رویدادهای ورزشی از موسیقی برای ایجاد هیجان بهره می برند. در مدرسه دانش آموزان برای به خاطر سپردن الفبا از موسیقی استفاده می کنند. در فروشگاه ها از موسیقی برای جلب مشتری استفاده می شود.(سیارک)

به علت تجربه های گوناگونی که در زمینه های مختلف کسب میکنیم، سلیقه موسیقیایی ما هم بر اساس همین تجربه ها رشد میکنند. با وجود چنین اختلافاتی، هنوز هم در برخی موارد پاسخ افراد مختلف به یک نوع موسیقی یکسان است. برای مثال کودکان لالایی را دوست دارند. صدای مادر فارغ از اینکه استعداد خواندن داشته باشد یا نه، آرامش بخش است. برخی موسیقی ها هم تقریبا تمام شنوندگان را اذیت میکنند، حتی اگر شخص اظهار کند که از آن لذت میبرد. در یک مطالعه که بر روی 144 بزرگسال و نوجوان انجام شد، آزمایش شوندگان به 4 نوع موسیقی متفاوت گوش دادند، موسیقی گرانج (Grunge) سبب افزایش حس خشم و غم در تمام گروه های تحت آزمایش شد، حتی در گروه نوجوانان که میگفتند از شنیدن این سبک موسیقی لذت میبرند. در مطالعه ای دیگر، دانش آموزان کالج گزارش دادند که موسیقی پاپ، راک و کلاسیک به آنها کمک می کند که بیشتر مثبت گرا باشند و رفتارهای دوستانه را در آنها تقویت میکنند. همچنین سبب شاد و آرام شدن آنها می شوند.

موسیقی و یادگیری

هر کس که الفبا را یاد گرفته باشد می داند که با استفاده از موسیقی، یادگیری آن بسیار راحت تر و لذت بخش تر خواهد شد. تحقیقات علمی هم این ادعا را اثبات می کنند. موسیقی به کودکان و بزرگسالان در درمان مشکلات تمرکزی به روش های مختلفی کمک می کند.

اول، از آن می توان به عنوان یک آیتم تشویقی برای یک رفتار خاص استفاده کرد. برای مثال، اگر کودکی برای 10 دقیقه به مشق هایش بپردازد، می تواند 5 دقیقه به موسیقی گوش دهد.

دوم، از موسیقی می توان برای افزایش جذابیت کارهای خسته کننده مانند به خاطر سپردن دروس مدرسه استفاده کرد. موسیقی باروک برای بهبود تمرکز بسیار مفید است. برای دانش آموزان، پخش موسیقی پس زمینه ای سبب به هم خوردن تمرکزشان نمی شود.

سوم، از انواع مختلف موسیقی می توان برای دسته بندی فعالیت ها استفاده کرد. برای مثال از یک نوع موسیقی به هنگام مطالعه، از نوعی دیگر در زمان خوردن و از دیگری به هنگام خوابیدن استفاده کرد.(سیارک)

چهارم، مطالعات نشان می دهند که موسیقی آرامش بخش به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک میکند.

موسیقی و اضطراب

موسیقی در کاهش اضطراب بسیار موثر است. گاهی اوقات از آن در دندان پزشکی، رادیولوژی و قبل از عمل جراحی برای کاهش استرس بیماران استفاده می شود. موسیقی سبب کاهش اضطراب در سالمندان، مادران باردار، و کودکان نیز می شود. می توان از ترکیب موسیقی آرام در مطب روانشناسی برای افزایش کارکرد درمان استفاده کرد.

پس موسیقی ای که گوش می دهید را همانند غذایی که می خورید و دوستانتان، با دقت انتخاب کنید. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

زن نوازنده و رقصنده در زمان قاجار+عکس

در
رقص

نوازندگی و رقص زنان ایرانی قدمتی طولانی دارد. زنان دوره گردی که در دسته‌های مختلف در خیابان‌های شهر ساز می‌زدند و می‌رقصیدند. گزارش تصویری از زنان نوازنده و رقصنده عصر قاجار را ببینید.

 

رقصنده درزمان قاجار

تار زن و رقصنده اهل شیراز در دوران قاجار

 

رقصنده درزمان قاجار

اکرم ملقب به "اکرم دندون طلا" از نوازندگان تار در دوران قاجار

 

رقصنده در زمان قاجار

نگار خیرآبادی ملقب به"نگار خانم" رقصنده مخصوص ولیعهد (محمد حسن میرزا) در زمان قاجار.

رقصنده در زمان قاجار

رقصنده‌ای به نام "فاطی زنگی" در دوران قاجار.

 

رقصندگان اهل شهر سلماس

رقصندگان اهل شهر سلماس در دوران قاجار.(سیارک

رقصندگان اهل شهر سلماس

یک گروه از نوازندگان و هنرمندان زن عصر قاجار.

رقصندگان اهل شهر سلماس

گروه موسیقی زمان قاجار که زنان هنرمند نیز در آن حضور دارند.

زنان هنرمند و تار نواز در گروه موسیقی عصر قاجار

زنان هنرمند و تار نواز در گروه موسیقی عصر قاجار.

زن هنرمند اهل موسیقی

زن هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار.

 

زنان هنرمند و تار نواز در گروه موسیقی عصر قاجار.

زنان هنرمند و تار نواز در گروه موسیقی عصر قاجار.

 

زن هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار.

 

زنان هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار

زنان هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار.

 

زنان هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار

چند زن نوازنده و رقصنده در زمان قاجار.

زنان هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار

زن نوازنده تار در زمان قاجار.

زنان هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار

زن هنرمند اهل موسیقی در دوران قاجار.

زنان هنرمند اهل موسیقی در زمان قاجار

زن نوازنده تار در زمان قاجار.

نوازندگان و رقصندگان کرد در زمان قاجار

نوازندگان و رقصندگان کرد در زمان قاجار. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پخش صحنه‌های جنجالی تصادف اوما تورمن بعد از 15 سال

در

اوما تورمن، بازیگر فیلم 'بیل را بکش' صحنه‌های جنجالی تصادف خود در این فیلم را بعد از ۱۵ سال در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

چند روز پیش، خانم تورمن نه تنها هاروی واینستین، تهیه کننده مشهور هالیوود را به آزار جنسی متهم کرد، بلکه کارگردان دوگانه 'بیل را بکش' را هم به برخورد خشونت‌آمیز متهم کرد.

او گفت که در یکی از صحنه‌های فیلم دلش نمی‌خواسته ماشینی را براند که مشکل فنی داشته، اما کوئنتین تارانتینو، کارگردان، از دستش خشمگین شده و او را مجبور کرده است.

این اظهارات خانم تورمن در راستای موج اتهاماتی است که اخیرا علیه هاروی واینستین، مطرح شده و فضای هالیوود را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
بعد از انتشار این سخنان در روزنامه نیویورک‌تایمز، خانم تورمن در صفحه اینستاگرامش نوشت که کوئنتین تارانتینو با "شجاعت" بعد از پانزده سال تصویر صحنه تصادف را پیدا کرده و به او داده است.


اوما تورمن، که در فیلم‌های پالپ فیکشن (داستان عامه‌پسند) و دوگانه بیل را بکش تارانتینو بازی کرده، گفته بود که تهیه کننده بعد از این تصادف قصد "لاپوشانی" ماجرا را داشته و با ترفند تلاش کرده که خانم تورمن از تهیه کننده شکایت نکند. او به طور مشخص لارنس بندر، ای بنت والش و هاروی واینستین، تهیه‌کنندگان فیلم را مقصر دانسته و متهم کرده است.

او گفته که بسیاری از شواهد تصادف پنهان نگه داشته شده است. لارنس بندر، تهیه‌کننده، این اتهام را تکذیب کرده است.

حالا خانم تورمن در صفحه اینستاگرامش نوشته که تارانتینو شجاعت به خرج داده و فیلم را در اختیارش گذاشته است: "کوئنتین تارانتینو، عمیقا از این اتفاق متاثر بود و بعد از سال‌ها این تصاویر را به من داد.... گرچه می‌دانست که انتشار این تصاویر به ضرر او تمام می‌شود. و من به خاطر شجاعتش قدردان او هستم."
کوئنتین تارانتینو چند روز پیش بعد از مقاله خانم تورمن، عذرخواهی کرده بود. او گفته از اینکه خانم تورمن اعلام کرده نمی‌خواهد خودش پشت فرمان بنشیند، عصبانی نشده اما ممکن است رفتارش در آن لحظه، این حس را القا کرده باشد.

او چند ماه پیش هم بعد از طرح اتهام‌های آزار جنسی علیه هاروی واینستین اعلام کرد که از این رفتار تهیه‌کننده مشهوری که با او از نزدیک کار کرده، خبر داشته و ابراز تأسف کرد که باید زودتر مانع او می‌شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 جلد آلبوم موزیک که پیام مخفی دارند

در

عکس یک آلبوم موسیقی هنری جدا از موزیک است. این تصاویر شاید ساده باشند ولی ممکن است چیزی در داخل آن ها مخفی شده باشد، آلبوم هایی را انتخاب کردیم که طراح قصد داشته منظور موزیک را به صورت تصویر بیان کند.

sayarak.com پیام مخفی پوشش های آلبوم های نمادین قرن بیستم را نشان می دهد.

 

1. پینک فلوید، "حیوانات" روی جلد مجله آلبوم حیوانات

یک خوک صورتی بزرگ در بالای ساختمان غم انگیز نیروگاه لندن قرار دارد. و یک قطره فوتونی نیست. خوک بادی 12 متری ساخته شده به طور خاص برای فیلمبرداری. و همچنین یک تک تیرانداز برای منفجر کردن حیوان در حال پرواز. اما با توجه به قانون مورفی، این اتفاق افتاد که خوک از زنجیر رها شد و در جهت آلمان پرواز کرد. خوشبختانه، این داستان به خوبی به پایان رسید: فراری بازگشت و فیلمبرداری به پایان رسید. نظر شما چیست:پیام مخفی این جلد آلبوم؟ "حیوانات" - اشاره به رمان جورج اورول "مزرعه حیوانات" .

 

 

2. ملکه، "اخبار جهان"در قسمت News of the World

یک اندروید غول پیکر بدن های بی جان اعضای ملکه را در دست خود نگه می دارد. این برای طرفداران و منتقدان یکی از محکوم ترین جلوه های این گروه است. با این حال، معنای خاصی دارد.و آن بدین معناست: یک ربات با افرادی که در دستان آهنین است، نماد مبارزه بی نظیر ملکه با دنیای بی رحمانه تجارت نمایش داده شده است. در این آلبوم، تیم مجبور شد آهنگ های ساده را بسازد و آن را برای عموم مردم قابل درک تر کند. و این آسان نبود.

 

3. گریس جونز، "برده ریتم"

Blave to the Rhythm چند عکس از Grace را پوشش می دهد یکی روی دیگری. منظورم این است: پوشش آلبوم، البته، یک فرقه است، اما زیرنویس خاصی در اینجا وجود ندارد. اما پذیرش یک دهان بزرگ، به شدت به رسانه های جمعی وارد شد. مثال: تبلیغات روزنامه آلمانی اشپیگل که دونالد ترامپ در صفحه اول تبلیغ کرد.

 

 

4. Nirvana، "Nevermind"

ایده برای پوشش آلبوم توسط گروه Nirvana ...برای تولد از آب الهام گرفته شده است. اما، از آنجا که چنین دیدی بیش از حد اغراق بود، تصمیم گرفت عکس کوچکی را در استخر بگیرد.ایده قلاب ماهیگیری بعدا به عکس اضافه شد. تصویر در فهرست بزرگترین آلبوم قرن را پوشش داد. طرفداران در اینجا یک استعاره را دیدند: این گروه به یک محیط جدید برای خود تبدیل شدند - جهان بزرگ پول - و در حال حاضر کوسه های تجارت را در حال شکار نشان می دهد.

 

 

5. آلبوم  ولوت آندرگراند و نیکو اندی وارهول

موز معمولی بی معنی است. موز رنگ شده توسط اندی وارهول ، پوشش کامل برای یک آلبوم از یک گروه راک ممتاز است. این تصویر دارای یک مفهوم مبهم است، و در سال 1966 این ضربه واقعی به Puritans بود. با وجود حمایت هنرمند فوق العاده محبوب، گروه موفق به کسب موفقیت تجاری نشد. اما حتی امروز Underground Velvet در جهان موسیقی بسیار تاثیرگذار است. به چه معنی است: با توجه به متون تحریک آمیز گروه، موز باید دارای علامت "18 +" باشد. با این حال، این پوشش نمونه ای از این واقعیت است که همه هوش مصنوعی ساده است و حتی یک تصویر موز می تواند بسیار محبوب شود.

 

 

6. مایکل جکسون آلبوم خطرناک

در پوشش آلبوم "خطرناک" متناسب با کل زندگی مایکل جکسون، هنرمند این تصویر را با بیش از شش ماه همراه بودن با مایکل ساخته است. شخصیت هایی که روی آن رمزگذاری می شوند امروز بحث انگیز هستند. منظورم چیست: مایکل جکسون عمدا درباره معنایی که او در تصویر قرار داده است صحبت نکرده است. او می خواست هر بیننده چیزی در آن ببیند. خوب، او این کار را کرد. ماسون ها نشانه های مخفی را در تصاویر می بینند ، طرفداران مقایسه ی نمایش کسب و کار با یک سیرک را متوجه شده اند . نمادهای رمزگذاری شده از خیر و شر، دلقک غم انگیز، زمین معکوس - چه چیزی برای اولین بار به شما حمله می کند. و اینجا چه خبر است؟

 

 

7. دیوید بویی علاءالدین سالم

این البوم از مهمترین البوم های گلم راک و کل مجموعه ی راک اند رول هستش و ایکونیک ترین مجموعه الگویی نسل بعد شد این البوم به نگاه بسیاری از منقدین بزرگ موسیقی و مد به اولین و معرف این سبک قلمداد میشه و تمامی عنصر های این البوم در مجموعه ی نیویورک نگه داری میشه

دیوید بویی در طول دوران حرفه ای خودش خیلی تغییر کرده است. 

چه پیامی در این جلد آلبوم نهفته است؟  در پوشش آلبوم "علاءالدین سالم"، بویی شخصیت متفاوتی را ترسیم کرده است. 

 

 

8. هفت تیر و گروه کلوپ بی کسان گروهبان فلفل از بیتلز

58 شخصیت معروف یا سلیبریتی در این کاور Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band حضور دارند. از الیور هاردی تا سفید برفی! 

 

 

9. جنگ از U2

آلبوم "جنگ" تحت تاثیر جنگ در ایرلند شمالی را ضبط شده است. در طول این نبرد، چندین هزار نفر کشته شدند.

در ابتدا، نوازندگان می خواستند جلد یک عکس جنگی باشد، اما سپس تصمیم گرفتند که خیلی ساده تر باشد. نگاه وحشت زده یک کودک تاثیر بیشتری نسبت به صحنه درگیری و توپ و تانک دارد.

 

 

10. آلبوم همگن از بیورک

در سال 1997 یک طرفدار دیوانه بیورک با ارسال بمب قصد کشتن او را داشت! به کمک پلیس آسیبی به بیورک نرسید. وزن موهای او در این عکس بیشتر از 10 کیلوگرم بوده است. این تصویر یک جنگجوی روشنایی است، شخصی که در برابر اهریمن با عشق می جنگد نه تفنگ!

نظرات

در ادامه بخوانید...

آنچه باید قبل از تماشای فیلم جدید کوئنتین تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود بدانید

در
روزی روزگاری در هالیوود
در 8 آگوست 2019 ، نمایش برتر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو با نام Once Upon a Time روزی روزگاری در هالیوود در روسیه برگزار شد. فیلم روزی روزگاری در هالیوود  بررسی های بسیار بحث برانگیز را از بینندگان سینمای جهان برانگیخته است: از ناامیدی کامل گرفته تا لذت کامل. دلیل چنین عقاید دوگانه چیست؟ در حقیقت ، قبل از تماشای یک فیلم ، فقط باید با برخی واقعیت ها آشنا شوید که باعث می شود فیلم را بیشتر درک کنید: "روزی روزگاری در هالیوود" - این نه تنها ادای احترام به هالیوود دهه 1960 بلکه تلاش یک کارگردان مشهور برای بازنویسی تاریخ است.
 
خود کارگردان توصیه می کند که مخاطب به هیچ وجه قبل از تماشای فیلمش ، نقدها را نخواند. کوئنتین تارانتینو معتقد است که شما خودتان باید در جو تصویر غوطه ور شوید ، آن را حس کنید و آن را تحقق ببخشید. او بدون در نظر گرفتن نظرات دیگران از ادراک عینی از خلقت خود دفاع می کند.
لئوناردو دی کاپریو ، قاب از فیلم Once Upon a Time روزی روزگاری در هالیوود. 
 
عاشقان فیلم های هالیوود دهه 1960 مطمئناً از کار تارانتینو قدردانی می کنند. موسیقی ، پوستر ، عکس از وسترن ها و کمدی های محبوب ، به ما اجازه نمی دهد دقایقی را فراموش کنیم که وقایع در چه زمانی اتفاق می افتد. اما در عین حال ، اگر داستان واقعی را که نیم قرن پیش اتفاق افتاده است ، نمی دانید ، فیلم به نظر کسل کننده خواهد شد.
در نمایش برتر فیلم در لس آنجلس.
 
در سال 1969 ، خبری فاجعه آمیز کل لس آنجلس آمریکا را برانگیخت. نام چارلز منسون ، كه در فیلم توسط كوئنتین تارانتینو استفاده شده بود ، به شخصیت شر تبدیل شد. 
لئوناردو دی کاپریو و برد پیت ، قاب از فیلم Once Upon a Time روزی روزگاری در هالیوود.
و پس از مرگ چارلز منسون ، به نظر می رسد ، این خشونت هنوز به طور کامل منتشر نشده است ، زیرا پیروان و هواداران وی باقی مانده اند و خواستار آزادی کسانی شدند که مستقیما با فاجعه مرتبط بودند. کوئنتین تارانتینو گویی با استفاده از فیلمش از یک وسیله روانشناختی شناخته شده استفاده می کند و بیننده را وادار می کند از آنچه که نیم قرن پیش اتفاق افتاده بود باخبر شود اما با یک پایان متفاوت.
 
منتظر خوشبختی
شارون تیت  / عکس
شارون تیت ، بزرگترین دختر از 3 دختر سرهنگ نظامی پائول تیت و همسرش دوریس ویلت ، از کودکی دختری بسیار جذاب اما فوق العاده ترسو بود. او از شش سالگی در مسابقات زیبایی شرکت کردهبود. در اولین فیلمبرداری در جمع ، شارون تیت با ریچارد بایر بازیگر آشنا شد ، که به او توصیه کرد که در مورد حرفه بازیگری در فیلم فکر کند.
رومن پولانسکی  / عکس
 
پس از عزیمت به ایالات متحده آمریکا ، دختر واقعاً شروع به بازیگری در فیلم کرد. او با تبلیغات و نقش های کوچک در سریال شروع کرد و پس از فیلمبرداری در فیلم "چشم شیطان" ، به یکی از نقش های اصلی در فیلم رومن پولانسکی دعوت شد.
شارون تیت  / عکس
 
در ابتدا ، این کارگردان به سادگی به بازیگر 24 ساله در کار خود کمک کرد ، اما به زیبایی و جذابیت شارون تیت بی توجه نبود. به تدریج ، این رابطه فراتر از بازی در فیلم قرار گرفت و یک عاشقانه پرشور منجر به عروسی شد. آنها به عنوان یکی از زیباترین و درخشان ترین زوج های هالیوود خوانده می شدند ، همسر جوان پولانسکی حرفه ی موفقی را پیش بینی میکرد و منتقدین بر این باور بودند که او هر فرصتی را برای تبدیل شدن به موفق ترین بازیگر زن هالیوود از دست نمی دهد. 
 
درست است که در سال 1969 او کمتر به فکر  موفقیت در آینده یا نقشهای واضح در سینما بود. او منتظر به دنیا آمدن فرزند اول خود بود و نگران عدم حضور شوهرش بود که در یک در انتظار فرزند را بدون تنها نمی گذاشتند.
مارگوت رابی و قهرمان واقعی او شارون تیت.  / عکس
 
سپس ، در تابستان سال 1969 ، هیچ کس نمی توانست تصور کند که شارون تیت و دوستانش قرار است به دست قاتلان بمیرند.
 
نزدیک شدن به پایان جهان
چارلز منسون  / عکس
چارلز منسون را نمی توان در کودکی خوشبخت نامید. مادرش به سختی می توانست نام پدرش را به یاد بیاورد و شادی اصلی او اصلاً نوزاد تازه متولد شده نبود ، بلکه مردان و آزادیهای فراوان بود. به طور طبیعی ، در حال رشد ، چارلز به عنوان قابل درک ترین مسیر پیش رفت: سرقت ، باز هم سرقت و سرقت ماشین. 
 
در سن 13 سالگی به مدرسه ویژه ای برای بزهکاران نوجوان فرستاده شد و در آنجا اتفاقی افتاد كه قلدری و حتی خشونت از سوی ارشد های مدرسه تجربه كرد. تنها دفاع از بزهکار نوجوان نقش دیوانه بود که او را در موقعیت های سخت از حملات محافظت می کرد.
دامون هریمان و قهرمان واقعی او چارلز منسون.  / عکس
 
در سال 1967 ،تصمیم گرفت موسیقی را شروع کند، در نتیجه، نواختن گیتار را فرا گرفت. و او خود را تقریباً به عنوان ناجی بشریت تصور می کند. 
 
باید فهمید که دهه 1960 در آمریکا دوران اوج هیپی ها ، دوران عشق آزاد و تمایل به گسترش آگاهی به هر وسیله ای است. در این موج ، منسون شروع به تبلیغ ایده های خود کرد. وی خواستار اتحاد همه کسانی بود که جامعه آنها را طرد کرده بود. براساس آموزه های منسون ، "خانواده" بود که پس از پایان جهانی که توسط او پیش بینی شده بود ، پایه و اساس تولد دوباره بشریت شود.
"خانواده" توسط چارلز منسون.  / عکس
 
منسون تازه کشف شده پیروانی بیش از 30 نفر را در اطراف خود جمع کرد. هر یک از آنها نه تنها با روح خود بلکه به بدن خود نیز به «معلم» خود اختصاص داده شده بود. اعضای "خانواده" وی با اشتیاق به سخنان منسون گوش می دادند و برای انجام هر یک از دستورات وی آماده بودند. آنها احساس می کردند تقریباً فوق بشر هستند از رابطه جنسی گروهی ، تجارت مواد مخدر و ....ا استفاده می کردند. 
 
وقتی منسون فهمید که نمی تواند نوازنده معروفی شود ، شروع به تبلیغ ایده های قریب الوقوع جنگ بین سفید پوستان و پوست های تیره و ثروتمند و فقیر کرد.
 
تراژدی بندیکت کانیون
خانه 10050،  اینجاست که فاجعه اتفاق افتاد.  / عکس
 
"خانواده" منسون حتی حامیان مالی خاص خود را نیز داشت ، از جمله درامر دنیس ویلسون و تهیه کنندگی تری ملچر. تری ملچر ، که در آن زمان در 10050 در بندیکت کانیون زندگی می کرد ، با قولی برای ضبط آلبوم به منسون اطمینان داد و سپس او را نپذیرفت ، و نمی خواست هیچ ارتباطی با دین رئیس "خانواده" داشته باشد. 
 
در بهار سال 1969 ،  دنیس ویلسون از پناه دادن به چارلز منسون و یارانش امتناع ورزید. همه آنها مجبور بودند در Span Ranch مستقر شوند.
آستین باتلر و قهرمان واقعی او چارلز واتسون.
 
زمان آن فرا رسیده است و "گورو" به یارانش اعلام كرد كه مأموریت دارند كه پایان جهان را آغاز كنند. اولین کسانی که به دست "ناجیان بشر" به قتل رسیدند ، دو فروشنده مواد مخدر بودند که منسون با آنها درگیری داشت. شامگاه 8 اوت 1969 ،منسون، چارلز واتسون و سه دختر را به خانه 10050  فرستاد و به آنها دستور داد كه هر كسی را كه در آنجا پیدا می كنند بكشد.
سوزان اتکینز ، پاتریشیا کارنوینکل ، لسلی ون هوتن.  / عکس
 
شارون تیت ، نه ماهه باردار ، هنگامی که چهار نفر دیوانه در حوالی نیمه شب به خانه وارد شدند ، با سه دوستش در خانه بود. واتسون حتی قبل از وارد شدن به خانه شروع به شلیک به استفان کرد که به طور تصادفی ماشینش را در همان نزدیکی متوقف کرده بود. آن مرد فقط 18 سال داشت. 
 
یکی از مهاجمان ، لیندا کازابیان ، در خارج از خانه باقی ماند و چارلز واتسون ، سوزان اتکینز و پاتریشیا کارنوینکل به کسانی که در خانه بودند حمله کردند. صبح روز 9 اوت ، یک مسخدم، اجساد شارون تیت ، ووتیک فریکوفسکی ، ابیگیل فولگر و جی سابرینگ را پیدا کرد. همه چیز در اطراف در سیل خون غوطه ور بودند.  شارون 16 زخم چاقو خورده بود.
شارون تیت  / عکس
روز بعد ، هالیوود خبر قتل مشابه دیگری را منتشر کرد. این بار قربانی صاحب سوپر مارکت های Leno La Bianca و همسرش بود. هراس آغاز شد ، بسیاری از زندگی خود و زندگی فرزندانشان می ترسیدند.
 
منسون در طی دادرسی گفت: او از هیچ چیز پشیمان نیست
 
گروه منسون دو ماه بعد گرفتار شدند. با همکاری لیندا کسابیان با تحقیقات ، تصویر این جنایت کاملاً معلوم شد. هنگامی که جنایتکاران در مورد شارون صحبت می کردند ، حتی وقتی بسیاری از محققان در طول زندگی خود به سختی گریه می کردند ، نمی توانستند جلوی ریختن اشک خود را بگیرند ، و دعا می کردند که از قاتلان او نوزادی متولد نشود.
عکس از فیلم Once Upon a Time روزی روزگاری در هالیوود.
منسون و شش نفر از دستیاران وی به اعدام محکوم شدند ، اما در کالیفرنیا این قانون لغو شد. منسون که اکنون حکم حبس ابد را در دست داشت ، یک فرد مشهور شد و در طی مصاحبه به وضوح از آن لذت میبرد. او موفق شد حتی در داخل سلول زندان ترس را القا کند. یک تهدید مداوم وجود داشت که وی فرار کند ، یا پیروان او "مأموریت" را ادامه دهند.
"روزی روزگاری در روزی روزگاری در هالیوود" شما باید تماشا کنید.
 
قاتلانی که امروز زنده مانده اند ، تلاشهای خود برای آزادسازی  رها نمی کنند. منسون در سال 2017 درگذشت ، سوزان اتکینز ، که شخصاً شارون تیت را به قتل رساند ، در سال 2009 بر اثر انکولوژی مغز درگذشت. پاتریشیا کارنووینکل 14 بار ، و چارلز واتسون - 16 بار خواستار آزادی شده اند که رد شده است. 
 
بستگان شارون تیت با وجود تهدیدهایی که امروز از طرفداران منسون دریافت می کنند ، همچنان بر اصرار به حبس ابد قاتلان ادامه می دهند.
 
فیلمی از کوئنتین تارانتینو فرصتی برای دیدن همه این وقایع از منظر زمان و عقاید خود درباره عدالت فراهم می کند. در حقیقت ، "روزی روزگاری در هالیوود" ، مانند بسیاری دیگر از آخرین فیلم های تارانتینو ، نوعی جواهر برای مخاطبان است. در روانشناسی عملی چنین تکنیکی وجود دارد که فرد مجبور می شود بار دیگر از وضعیتی، جان سالم به در ببرد که روان او را دچار آسیب می کند اما با یک پایان خوش.
 
رومن پولانسکی و شارون تیت یکی از مهمترین و غیرمعمول ترین زوج های هالیوود بودند. او یک چهره زیبا و فرشته مانند داشت ، او یک کارگردان با استعداد بود که از وحشت های جنگ جان سالم به در برد.آنها سرشار از امید بودند و در انتظار تولد فرزند اول خود بودند. اما حتی در بدترین رؤیا ، رومن و شارون نمی توانستند تصور کنند که پایان بی رحمانه داستان آنها چه خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...