حدود 15٪ از گربه ها در ووهان چین به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند

در
حدود 15٪ از گربه ها در ووهان چین به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند
حدود 15٪ از گربه ها در ووهان به نوع جدیدی از كروناویروس آلوده شده اند. براساس مطالعه دانشمندان موسسه ویروس شناسی ووهان که در bioRxiv منتشر شده است ، این که آیا SARS-CoV-2 از حیوانات به انسان منتقل می شود ، هنوز مشخص نیست.
 
به تازگی ، دانشمندان دریافته اند که نوع جدیدی از کورو ویروس می تواند نه تنها انسان بلکه برخی از پستانداران - به ویژه ، گربه ها را نیز آلوده کند.
 
براساس این مطالعه ، دانشمندان تصمیم گرفتند كه بررسی كنند كه چه تعداد گربه به ویروس SARS-CoV-2 در ووهان آلوده شده اند ، شهری كه از آن نوع جدید بیماری همه گیر كروناویروس شروع شده است.
 
از آنجا که در حال حاضر هیچ آزمایش نوع جدیدی برای کروناویروس برای گربه ها وجود ندارد ، محققان مجبور بودند روش تجزیه و تحلیل خود را توسعه دهند. آنها شاخص های خاصی را بر اساس پروتئین های SARS-CoV-2 ایجاد کردند و با کمک آنها بررسی کردند که آیا آنتی بادی هایی در خون حیوانات وجود دارد که می توانند ویروس را خنثی کنند؟
 
آزمایش چندین ده گربه خانگی و ولگرد نشان داد که تقریباً 15٪ از آنها به نوع جدیدی از کرونا ویروس آلوده شده اند.
 
وی گفت: "ما آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در بدن بیش از ده گربه از ووهان کشف کردیم. این نشان می دهد که ممکن است در مناطق دیگر کره زمین که تحت تأثیر این بیماری همه گیر هستند ، اتفاق مشابهی رخ دهد. هنوز مشخص نیست که آیا ویروس می تواند از گربه ها به انسان منتقل شود ، اما اخیراً همکاران ما ثابت کرده اند که می تواند توسط قطرات موجود در هوا از یک حیوان به حیوان دیگر منتقل شود. "
 
یادداشت تحریریه: دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا فرد می تواند به یک نوع جدید از کروناویروس از گربه آلوده شود. مشخص است که ویروس فقط بین حیوانات منتقل می شود.از خوانندگان می خواهیم كه به سلامتی گربه ها آسیب نرسانید و در ارتباط با بیماری همه گیر از شر حیوانات خانگی خلاص نشوید.حدالامکان تماس را با حیوانات قطع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

به دلیل شیوع كروناویروس در چین، کنترل در فرودگاه ها شدیدتر شد

در
شیوع کروناویروس
رم به دلیل شیوع بیماری ذات الریه ویروسی در چین اقدامات ایمنی دیگری را ارائه می دهد به یاد بیاورید که این بیماری در ابتدا فقط در ووهان ثبت شده بود. تعداد موارد تائید شده از كروناویروس از 200 نفر فراتر رفت ، سه نفر نیز جان باختند. 14 پزشک دیگر که در حال معالجه بیماران با این شکل از بیماری بودند ، آلوده شدند ، بنابراین دانشمندان تأیید کردند که ویروس از فرد به فرد دیگر منتقل می شود.
 
نه تنها تعداد آنها در حال رشد است بلکه جغرافیای بیماری نیز در حال گسترش است. Cronavirus در یک بیمار از هند پیدا شد ، دو نفر دیگر که در تایلند آلوده شده بودند ، جایی که برای چندین روز اقدامات امنیتی در فرودگاه افزایش یافته است . وظیفه این است که از شیوع ویروس جلوگیری شود ، مسافران به ویژه از چین مورد غربالگری قرار می گیرند. در فرودگاه ، مالزی نیز کنترل های ورودی را سخت تر کرده اند.
 
اکنون آنها اقدامات امنیتی را در فرودگاه بین المللی روم فیومیچینو تقویت کرده اند.
 
- مدیر کل WHO Tedros Adan Gebreyrus جلسه کمیته اضطراری در مورد coronavirus جدید 2019-nCoV را مطابق با استانداردهای بین المللی بهداشت تشکیل می دهد.با توجه به تویتر، سازمان بهداشت جهانی جلسه در روز چهارشنبه، 22 ژانویه برگزار می شود.
در این جلسه مشخص خواهد شد که آیا کروناویروس یک خطر جهانی است و برای جلوگیری از شیوع هر چه سریعتر چه تدابیری باید انجام شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس کرونا چقدر خطرناک است؟

در

كروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند. از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را ویروس کرونا می گویند.

ویروس کرونا به شکل جدید به نام 2019-nCoV از پایان سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد و باعث تعطیلی چندین شهر چین و ترس جهانی شد. این ویروس نوع جهش یافته همان ویروس از خانواده کرونا است.

تنها داروی کنترل کننده ویروس با نام K22 میتواند با نمونه ضعیف ویروس مقابله کند و در برابر MERS و SARS کاری از پیش نمی برد.

2019-nCoV یا ویروس ووهان بسیار مسری است و به آسانی از طریق هوا منتشر می شود. به همین دلیل باید مراقب برخورد با افراد مشکوک به بیماری بود.

 

ویروس کرونا چقدر خطرناک است؟

2019-nCoV یا ویروس کرونا در مقایسه با سارس و مرس از همین خانواده ضعیف تر است و تلفات کمتری دارد. طبق گزارشات به دست امده تا امروز کروناویروس حدود 2.6% تلفات جانی ثبت کرده است که در مقایسه با SARS با 11% و MERS بالای 36% آمار کمی است. البته در مقایسه با مثلا آنفولانزا فصلی با حدود 0.1 درصد، آمار بالایی است.

نگرانی اصلی درباره ویروس کرونا جدید بیشتر از میزان تلفات، سرعت انتشار آن است، در صورتی که تعداد مبتلایان زیاد شود امکانات پزشکی قادر به پاسخگویی نخواهد بود و آمار کشته ها به شدت بالا خواهد رفت.

آیا کرونا در ایران مشاهده شده است؟

به گفته وزیر بهداشت تا زمان نوشتن این مقاله نمونه ای از این ویروس شناسایی نشده است، باتوجه به طولانی بودن زمان مشاهده علائم بیماری، ممکن است افرادی مبتلا شده باشند ولی هنوز علائمی نداشته باشند تا شناسایی شوند پس بهتر است از برخورد با اشخاصی که از مکان هایی که بیماری در آنجا دیده شده تا حد امکان پرهیز کرد. جالب است که بدانید ویروس MERS یکی از خطرناکترین ویروس های کرونا در سال 2015 در ایران نیز مشاهده شد. فرد بیمار از عربستان به ایران بازگشته بود و متاسفانه فوت کرد. در آن سال ویروس MERS در عربستان شایع شده بود و جان بیش از 774 نفر را گرفت.

 

درمان کرونا ویروس جدید

متاسفانه تا این لحظه درمان موثری برای ویروس کرونا پیدا نشده است، یک پزشک هندی مدعی شده با داروهای گیاهی ویروس کرونا را درمان می کند، او اعلام کرده که درمان گیاهی روی تب دنگی موثر است، ویروس تب دنگی توسط پشه آئدس به انسان منتقل می شود. این پشه به ببر آسیا مشهور است و در سال های اخیر جان بسیار از ساکنان مناطق استوایی را گرفته است.

 

آیا باید نگران ویروس کرونا جدید ووهان باشیم؟

خیر، اگر با ساکنان مناطق بیمار برخورد ندارید جای هیچ نگرانی وجود ندارد. این ویروس فقط چند ساعت خارج از بدن زنده می ماند.

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتباط اپیلاسیون با زگیل تناسلی و التهاب فولیکولیت

در

پاپیلومای انسـانی (Human Papilloma Virus) ویروسی می باشدکه از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوست آلوده به ویروس منتقل می‌گردد. علائم این بیماری امکان دارد بعد از چند هفته، چند ماه و یا حتی چند سال بروز کند و احتمال اینکه فردی ناقل این بیماری باشد ولی علائمی در وی مشخص نباشد نیز هست. این بیماری بسیار مسری است.متخصصین اعلام نموده اند که نزدیک به ۳۳ درصد افراد آزمایش مربوط به اپیلاسیون واژن به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی نیز مبتلا بوده اند.

 

التهاب فولیکولیت
از آنجا که این مناطق بدن (ناحیه تناسلی)، مناطق حساس و نسبتا مرطوبی می باشند و احتمال وجود میکروب های مختلف در آنها بیشتر می باشد، خطر ایجاد التهاب های فولیکولیت پس از اپیلاسیون موهای زائد هم بالاتر است. این بیماری ناراحت کننده باعث ایجاد جوشهای چرکی سفید رنگی در اطراف فولیکول های مو می‌گردد. نواحی زخمی پوسته پوسته شده و اغلب خارش دارند، و حتی در صورت تشدید بیماری ممکن است دردناک شوند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زیبا مغرور بی رحم

در


بر اساس بزرگترین تحقیقی که درباره اجداد گربه‌های خانگی انجام شده کشاورزان خاور نزدیک احتمالا اولین کسانی بوده‌اند که گربه را در حدود ۹ هزار سال پیش اهلی کرده‌اند.
چند هزار سال بعد گربه‌های اهلی از مصر باستان از راه دریا یا دیگر راه‌های تجاری به بقیه دنیا سفر کردند و در همه جا پراکنده شدند و اکنون فقط قطب جنوب است که گربه‌ها در آن زندگی نمی‌کنند.
دانشمندان فکر می‌کنند که گربه‌ها به مزرعه‌های انسان‌ها نزدیک شدند چون دانه‌ها و غلات، موش‌ها را به سمت خود جلب می‌کرد و به این ترتیب انسان دریافت همکاری با گربه می‌تواند رابطه‌ای سودمند باشد.
اوا ماریا گایگل از موسسه ژاک مونو در پاریس که این تحقیق را سرپرستی کرده می‌گوید: "اهلی کردن دو بار اتفاق افتاده، اول در خاور نزدیک و یکی دیگر خیلی بعدتر در مصر."


گربه‌ها بعدتر به عنوان گربه کشتی با موفقیت در تمام دنیای باستان پراکنده شدند و رد هر دو گروه را در گربه‌های امروزی می‌توان یافت.


به این ترتیب گربه‌ها در کشتی‌ها و مزارع هزاران سال به کار موش‌گیری مشغول بودند و کاملا اهلی و خانگی شدند.دگتر گایگل معتقد است رابطه انسان و گربه هم‌سفرگی بوده و این گربه بوده که همزیستی با انسان را انتخاب کرده است.
برای این پژوهش محققان دی‌ان‌ای میتوکندری (آنچه از سمت مادر به ارث رسیده) دویست گربه را بررسی کردند. بقایای این گربه‌ها در گورهای وایکینگ‌ها، مومیایی‌های مصر و سایت‌های باستان‌شناسی عصر حجر کشف شده‌اند.
این پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که مردم خاور نزدیک اولین کسانی بوده‌اند که گربه را اهلی کردند و در خانه نگه داشتند یا با خود به سفر بردند و در دوران امپراتوری روم بود که پای گربه به اروپا رسید.
اولین گربه‌های خط و خالدار در قرون وسطی ظاهر شدند و بررسی دی‌ان‌ای گربه‌ها نشان می‌دهد که جهش ژنتیکی در گربه‌ای در قرن چهاردهم در ترکیه باعث نقش و نگار پوست گربه شده است.


درسال‌های بعد گربه‌های خط و خالدار در دنیا پراکنده شدند و به تدریج مهارت‌های موش‌گیری گربه اهمیت خود را از دست داد و به خاطر زیبایی‌اش تحسین و هم‌نشین انسان شد.


دکتر گایگل می‌گوید تا قرن نوزدهم ظاهر گربه‌ها بر خلاف سگ‌ها زیاد تغییر نکرد چون انسان در نژاد گربه‌ها دستکاری چندانی نکرد اما اکنون انواع گربه‌های پرورشی بسیار متنوع است و از گربه‌های عجیب و غریب مثل گربه بدون پشم تا گربه‌هایی که مثل توپ پشمالو هستند را در بر می‌گیرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بدافزار جاسوسی در سیستم‌عامل اندروید

در


به‌تازگی یک نرم‌افزار بسیار خطرناک بر روی سیستم‌عامل اندروید پیدا شده است که می‌تواند تمامی اطلاعات شخصی کاربر را به سرقت ببرد.

 سیستم‌ عامل‌های همراه در دنیای امروزی ما به‌ شدت در معرض خطر حملات نرم‌افزاری هستند، و این آسیب‌پذیری به ویژه برای سیستم‌های عامل پرکاربرد و همه‌گیر، بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود.در این میان سیستم عامل گوگل یعنی اندروید که طیف وسیعی از دیوایس‌ها را پشتیبانی می‌نماید، به تازگی با یک بحران امنیتی جدید روبرو شده است.

ماجرا از این‌ قرار است که به‌تازگی یک بدافزار جاسوسی بسیار خطرناک در این سیستم عامل کشف‌شده است که می‌تواند به هکرها اجازه دستیابی به اطلاعات ارتباطی شخصی صاحب دستگاه را بدهد.

بطوری که کارشناسان امنیتی اعلام کرده‌اند، این نرم‌افزار جاسوسی بسیار خطرناک می‌تواند تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای محبوب اندروید را تحت کنترل خود درآورده و اطلاعات آنها را به‌صورت کامل شنود کند.بر اساس اعلام رسمی شرکت گوگل، نرم‌افزارهای زیر در لیست اهداف و قربانیان این نرم‌افزار جاسوسی قرار دارند:
- جی میل
- هنگ آوتز
- لینکدین
- کاکائو تاک
- مسنجر
- اسکایپ
- اسنپ چت
- استاک ایمیل
- تلگرام
- تریما
- وایبر
- واتس‌اپ

البته این نرم‌افزارها تنها مواردی نیستند که این نرم‌افزار جاسوسی به سراغ آنها می‌رود، بلکه این بدافزار می‌تواند مکالمات صاحب دستگاه را شنود کرده و حتی از نمایشگر او اسکرین شات تهیه کند.

این نرم‌افزار جاسوسی که Lipizzan نام دارد، بسیار خطرناک است ولی گوگل اعلام کرده است که تا به امروز توانسته است تا تعداد ۱۴ میلیارد دستگاه اندرویدی را از گزند آن در امان نگاه دارد.
با این‌ وجود گوگل اعلام کرده است که دانلود نرم‌افزار از هر منبعی به‌غیراز پلی استور می‌تواند خطر ابتلا به چنین نرم‌افزارهای جاسوسی خطرناکی را برای کاربر به همراه داشته باشد. منبع : ایتنا

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس و سرطان

در

 

 ممکن است  فکر کنید چرا برخی از ویروس ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

                                                

می دانیم که رفتارهای خاص و عوا مل محیطی ، مانند سیگار کشیدن و آلود  می تواند به سرطان منجر شود، ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که گاهی اوقات پاسخ ایمنی بدن وی به ویروس ممکن است منجر به سرطان شود.  البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما اگر در طول تحقیق آزمایشات بیشتر ادامه یابد، می تواند منجر به روش های موثرتر پیشگیری از سرطان شود و حل این معضل بشری که به دلیل سبک زندگی جدید رو به افزایش است کمک کند.

 

این تحقیق از دانشگاه Cancer of Colorado نشان داد که آنزیم های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ویروس مهاجم ممکن است باعث جهش های سرطانی شود.  براساس این تحقیق، یک آنزیم به نام APOBEC3 در واکنش به عفونت ویروسی منتشر شده و با کشیدن DNA ویروس به تلاش برای غیر فعال کردن آن کار می کند.  با این حال، ممکن است DNA فرد را نیز از بین ببرد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این فرضیه ممکن است به توضیح اینکه چرا عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) اغلب منجر به سرطان می شود کمک می کند.

 

محققان در تحقیقات اخیر خود نشان داده اند حدود 40 درصد از جهش ژنهای سرطان سر و گردن HPV مثبت توسط آنزیم َAPOBEC3 انجام میگیرد ،اما فقط 10درصد از سرطان های سر و گردن بهHPV  مربوط نیست .

 

"ما می دانیم برخی از مکانیسم هایی که این جهش ها را ایجاد می کنند، به عنوان مثال، تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند جهش هایی باشد که به سرطان پوست منجر می شود و سیگار کشیدن می تواند موتاسیون هایی را که به سرطان ریه منجر می شود، ایجاد کند . Dohun Pyeon"، " Ph.D. اما سرطانهای بیشتری وجود دارد که در آن ما منبع جهش را نمی دانیم.  گروهای  APOBEC3  می توانند توضیح دهند که چگونه برخی از این جهش ها ایجاد می شوند.  در واقع، APOBEC3A  را می توان به روش های مختلفی - نه فقط  با عفونت HPV - فعال کرد  و این عمل ممکن است یک درصد از جهش های سرطانی را در میان بسیاری از انواع سرطان به وجود آورد.

 

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، HPV  باعث ایجاد سرطان های گردن رحم می شود، همچنین باعث ایجاد سرطان های واژن، ورم آلت تناسلی، انس، رکتوم و ریفارنکس می شود. در کل، حدود 31،500 مورد سرطان در سال را می توان به HPV نسبت داد . در حال حاضر یک واکسن وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از عفونت ها  HPV موثر باشد، اما واکسن موثرتر در زمان سزارین، ترجیحا قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس تزریق می شود .

 

طبق آنچه که Pyeon توضیح داد، اگر این تحقیق ادامه یابد، دانشمندان ممکن است قادر به تولید داروهایی باشند که از اثر APOBEC 3 بر روی DNA انسان جلوگیری کند.

 

اگر شما مبتلا به HPV هستید یا دارای سطح بالایی از APOBEC3A هستید، می توانید یک دارو برای جلوگیری از جهش های مهم استفاده کنید .

با این حال، این تیم همچنین یادآور می شود که عوامل دیگر نیزدرافزایش خطر سرطان علاوه بر اثر آنزیم روی جهش ها وجود دارد و آنها امیدوارند که تحقیق بیشتری انجام دهند تا بیشتر از قبل بتوانند به درمان یا پیشگیری از این بیماری، و یا کند شدن سرعت پیشرفت بیماری کمک کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...