دعوای خونین به خاطردوست دختر سابق/ به رگبار بستن یک مدرسه

در

باورش سخت است اما در 45 روز نخست سال جدید میلادی 19 تیراندازی در مدارس آمریکا اتفاق افتاده است که نوزذهمین حادثه دست کم  17 کشته  و 12 زخمی داشته است . 

این اتفاق از حیث تعداد کشته شدگان دومین حادثه بزرگ تیراندازی  مدارس در تاریخ آمریکا است

دانش آموز اخراجی با یک اسلحه نیمه اتوماتیک دانش آموزان بزرگترین مدرسه ایالت را به رگبار بست. در این حمله حداقل 17 دانش آموز کشته شدند و صدها دانش آمز به خیابانهای اطراف مدرسه فرار کردند. این بزگترین حمله به مدارس بعد از حادثه دبستان شهر نیوتاون در ایالت کنِتیکت بود. در آن حادثه هولناک 28 دانش آموز کشته شدند

به گفته شاهدان عینی مهاجم صورت خود را با ماسک گاز پوشانده بود و نارنجک دودزا به همراه داشت، وی درست در ساعات پایانی مدرسه و قبل از تیراندازی زنگ خطر آتش نشانی را به صدا در می‌آورد تا دانش آموزان را از کلاسهای درس بیرون بکشد و بعد آنها را به رگبار می بندد.

مقامات هیچ جزییات خاصی در مورد مهاجم اعلام نکردند به جز اینکه او از دبیرستان مارجوری داگلاس که حدود 3000 دانش آموز دارد اخراج شده بود

دانش آموزانی که هویت تیرانداز را شناسایی کردند گفتند که نامش نیکلاس کروز است. آنها گفتند که او یک آدم بسیار عصبی است که رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان میداد. به طوریکه اکثر دوستانش با او قطع رابطه کرده‌اند. او سال گذشته به خاطر یک دعوای شدید از مدرسه اخراج شد

Nikolas Cruz نیکلاس کروز سابقه درگیری و خشونت داشت و سال گذشته از مدرسه اخراج شد

بعد از حادثه والدین وحشت‌زده سریعا خود را به مدرسه رساندند و به دنبال آمبولانسهای اورژانس و نیروهای پلیس ضربت در اطراف مدرسه می‌دویدند.. تصاویر زنده از اطراف مدرسه نیروهای امداد را نشان می داد که به درمان زخمیها در پاده رو می‌پردازند.

رابرت رونسی مدیر مدرسه در پارک‌لند که 60 مایل از اینجا فاصله دارد گفت : این یک روز وحشتناک برای همه ماست.

مظنون در محله ای در فاصله یک مایلی در همسایگی مدرسه بدون هیچ مقاومتی دستگیر شد. مقلمات پلیس گفتند که او تعدا زیادی خشاب مهمات به همراه داشت.

کلانتر شهرستان بریتانی اسکات ایزراییل به خبرنگار تلوزیون گفت : وحشتناک است هیچ کلمه‌ای برای گفتن نیست.

سناتور سنا بیل نیلسون به CNN گفت : مهاجم قصد داشته است بیشترین کشتار ممکن را انجام دهد به همین خاطر قبل از تیراندازی زنگ خطر آتش مدرسه را به صدا در می آورد تا دانش آموزاتن از کلاس بیرون بیایند.

این سناتور دموکرات ایالت فلوریدا گفت : نمی داند که مهاجم از نارنجک دودزا استفاده کرده است یا نه ولی احتمالا به همین دلیل بوده است که ماسک گاز به صورت خود زده است.

کلانتر اسکات در ادامه صحبتهایش گفت : بیشتر قربانیان در داخل ساختمان پیدا شدند اما چند نفری هم در فضای بیرون ساختمان کشته شدند از جمله مربی تیم فوتبال مدرسه که داخل حیاط مدرسه کشته شد.

پزشکان گفتند که دوازده نفر دیگر هم مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

17 کشته و 12 زخمی حاصل حادثه تیراندازی در مدرسه  در فلوریدا

ویکتوریا اولویرا دانش آموز 17 ساله به ما گفت که : نیکلاس سال گذشته به خاط دوست دختر سابقش با یک پسر دیگر درگیر شد و دعوای سختی کرد. و به همین خاطر از مدرسه اخراج شد ویکتوریا ادامه داد که نیکلاس همیشه دوست دخترش را اذیت می کرد. ما همیشه با خودمان فکر می کردیم اگر روزی کسی بخواهد اینکار را بکند آن شخص حتما نیکلاس خواهد بود

داکوتا ماچلر یک نوجوان دیگر در این رابطه گفت : من و کروز سابقا با هم دوست بودیم ولی رفتار نیکلاس هر روز عجیب تر میشد طوریکه دیگه نتونستم تحمل کنم و باهاش قطع رابطه کردم. کروز در اینستاگرام راجع به کشتن حیوانات پست میگذاشت اوایل فکر می کردیم شوخی میکنه اما وقتی یکی از دوستان منو تهدید به قتل کرد فهمیدیم که اون واقعا حالش خوب نیست. و هر روز عکسهای عجیب تری در اینستاگرام پست می کرد

داکونتا در ادمه گفت : کروز یک اسلحه کمری داشت که تو حیاط خلوت خونه اشون باهاش تمرین می کد.

یکی از دانش آموزان مدرسه به نام دانیل هیورفانو گفت : من کروز رو از روی عکس اینستاگرامش شناخنم اون تو عکس که در اینستاگرام گذاشته بود یک اسلحه جلوی صورتش گرفته بود( سیارک)

او گفت کروز واقعا آدم عجیبی بود انگار خیلی تنها بود و همیشه در حال تهدید دیگران بود.

سه عکس زیر از اینستاگرام نیکلاس کروز برداشته شده اند و همانطور که می بینید در تمام عکسها و کپشنها و کامنتها به نوعی در حال تهدید دیگران است.

عکس شماره یک: اینستاگرام نیکلاس کروز

عکس شماره 2 : اینستاگرام نیکلاس کروز

عکس شماره 3 : اینستاگرام نیکلاس کروز

مکس چارلز دانش آموز تازه وارد در کلاس پنجم می گوید : من سرکلاس بودم که صدای شلیک 5 گلوله رو شنیدم : معلم بلافاصله در کلاس را قفل کرد و چراغها را خاموش کرد و از ما خواست که از پنجره کلاس دور شیم و یک گوشه پناه بگیریم. اون لحظه با خودم فکر می کردم شاید همه ما بمیریم.

او ادامه داد وقتی که سر و صدا ها خوابید و ما از کلاس بیرون  اومدیم جسد 4 دانش آموز و یک معلم رو توی راهرو دیدم از ترس می لرزیدم و در آخر موقعی که مادرم را بیرون ساختمان دیدم آروم شدم . من واقعا خوشحالم که زنده موندم ، مادرم وقتی منو دید گریه می کرد. اون لحظه فهمیدم که چقدر دوسش دارم .

یک ساعت بعد از حمله، مایکل نمهارد در گاراژ خونه اش نشسته بود که یک پسر را با یک تیشرت قرمز رنگ   دید که در حال دویدن در کنار خیابان بود، مایکل تعریف می کند که : ناگهان ماشین پلیس پیچید جلوی اون پسر و چند افسر پلیس از ماشین پیدا شدند و به سمتش اسلحه کشیدند. تمام چیزی که شنیدم این بود که پلیسها داد میزدند "بخواب رو زمین"، "بخواب رو زمین"، و اون پسر هم خیلی خونسرد همون کاری رو که پلیس گفت انجام داد.

آنچه که برام جالب بود که اون پسر خیلی راحت و خونسرد تسلیم شد و اصلا نمی تونستی باور کنی که همین یک ساعت پیش 17 نفر را کشته است.

لحظه دستگیری نیکلاس کروز در یک مایلی مدرسه

نوها پارنس یکی از دانش آموزان مدرسه می گوید : ما وقتی صدای زنگ خطر رو شنیدیم به سمت قسمتهای امن حیاط حرکت کردیم اما یک لحظه معلمان رو دیدیم که با سرعت به سمت راه پله‌ها میدوند و بعد همه چی به هم ریخت و صدای تیراندازی شنیده شد من هم از روی یک فنس پریدم و فرار کردم.

مادر یکی از بچه ها گفت : ساعت حدود 2:30 بعد از ظهر بود که دخترم بریتانی بهم مسیج داد که ما در وضعیت قرمز هستیم ( آتش سوزی) اما من حالم خوبه!

ولی چند دقیقه بعد دخترم دوباره به من مسیج داد که : مادر من خیلی می ترسم. دخترم بعدا تونست که از مهلکه فرار کند. اون لحظات برای من به سختی میگذشت بنابراین به سمت مدرسه رفتم و خوشبختانه دخترم را دیدم که بیرون مدرسه بود.

وقتی دانش آموزان صدای تیراندازی را شنیدند بسیاری از آنها زیر میزهایشان پناه گرفتند و عده ای هم پشت در اتاقهای کلاس را با کمد و میز و نیمکت مسدود کردند. و در کمدهای کلاس پنهان شدند.

تصاویر تلوزیونی نشان می دهد که همانطور که نیروهای پلیس از بچه ها خواسته بودند، دانش آموزان در حالیکه دستهایشیان روی سرشان گرفته اند در یک صف در حال تخلیه مدرسه هستند.

صحنه هایی که همه را به یاد حوادث مدرسه شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت انداخت. حوادثی که کل کشور را در شوک فرو برد و بسیار از مردم تیراندازی مدرسه فلوریدا را از حیث بزرگی و تعداد کشته شدگان با آن اتفاق مقایسه می کنند رییس جمهور باراک اوباما به دنبال آن حادثه 4 روز عزای عمومی اعلام کردند. در 14 دسامبر سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک شهر نیوتاون 26 نفر کشته شدند که شامل 20 دانش آموز مقطع ابتدایی و 6 نفر از کارکنان مدرسه میشدند.

در آن حادثه هم تیرانداز یک مرد 20 ساله بود که بعد از اینکه مادرش را در خواب کشت ،خودش را هم با شلیک گلوله  کشت

بسیاری از دانش آموزان بعد از شنیدن صدای تیراندازی به سمت خیابانهای اطراف مدرسه فرار کردند

سزار فیگورا پدر یکی از بچه های مدرسه فلوریدا می گوید : برای بردن دختر 16 ساله ام به مدرسه اومدم که دیدم هلیکوپترها و ماشین پلیس و آمبولانس و افسران اسلحه به دست اونجا هستند ، وضعیت وحشتناکی بود و داشتم دیوانه میشدم. دخترم هم جواب تلفن نمی داد. اما سرانجام بهم اس ام اس داد و نوشته بود : داخل کمد یکی از کلاسها قایم شده است.( سیارک)

لن مورای پسر نوجوان 17 ساله و یکی از دانش آموزان مدرسه برای پدر و مادرش یک متن خیلی سرد و بی روح فرستاده بود، او نوشته بود :

پدر و مادر عزیزم به مدرسه ما حمله مسلحانه شده است. پلیسها در بیرون مدرسه سنگر گرفته اند . من و چند نفر دیگر از دوستانم در سالن اجتماعات هستیم و درهای سالن هم قفل است.

چند دقیقه بعد او مجددا یک اس ام اس دیگر برای مادرش می فرستد و می نویسد : راستی حال من خوبه !

مادر مورای می گفت : تنها چیزی که امروز بعد از شنیدن خبر تیراندازی از ذهنم می گذشت این بود که من امروز صبح به پسرم نگفتم دوسش دارم. اون فقط 17 سالشه . هر روز صبح که به مدرسه میره من بهش میگم دوسش دام و امروز نگفتم . و تمام مدت بابت این موضوع خودمو سرزنش می‌کردم .

این نوزدهمین حمله مسلحانه به مدارس از ابتدای سال جاری میلادی است یعنی در 45 روز گذشته 

بسیاری از سیاستمداران مخالف آزادی حمل سلاح از دیروز در صفحات اجتماعی خود به نوعی این حادثه را به قانون حمل آزادنه اسلحه ارتباط دادند. رییس جمهور ترامپ از طرفداران این قانون است.

عده ای دیگر هم منتظرند که ببینند رییس جمهور ترامپ بعد از این اتفاق شهروندان کدام کشور را از ورود به آمریکا منع خواهد کرد. یکی از سناتورهای مخالف ترامپ و قانون حمل سلاح در توییتر نوشت : لابد باز هم لاتاری مقصر است.

مدرسه فلوریدا فعلا تعطیل است اما از هفته بعد مجددا کلاسهای درس دایر خواهد بود. مسلما این خبر بدترین خبر برای دانش آموزان این مدرسه بعد از تیراندازی روز گذشته است.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...