تعارف نکنید تا به کما نروید

در

سارقی که 12 نفر را در قطار تهران اهواز لخت کرده بود از شگرد کلاسیک مسمویت با قرص خواب استفاده می کرد. این یک شگرد قدیمی ولی همچنان پرطرفداری بین سارقین جاده ای و ریلی است، کلا خاصیت ایرانی هاست که در مسیر های طولانی با افراد کوپه قطار یا صندلی کناری گرم میگیرند و از سیر تا پیاز زندگیشان را برای هم تعریف می کنند. تا اینجای کار بسیار هم عالی است، مسیر طولانی و هیچ چیز بهتر از یک هم صحبت خوب نیست.

مشکل از جایی شروع می شود که ما ایرانی ها تعارفی هستیم، شاید هم یکم شکمو، متاسفانه افراد کلاهبردار و سارقین از این خصلت ما سو استفاده می کنند، چند قرص خواب یا بیهوشی در نوشیدنی کافی است تا شما را روانه بیمارستان کند، بیشتر قربانیان حتی از دستکاری شدن آبمیوه هم خبر نداشتند، این سارقان کارشان را بلدند!

پلیس هشدار های کافی داده است مشکل از مردم است که گوش شنوا ندارند وقتی هم که متوجه میشویم کار از کار گذشته است، کاش فقط کار به سرقت ختم می شد. به گفته پلیس برخی قربانیان بعد از بیرون آمدن از کما هنوز توانایی صحبت کردن ندارند.

از افراد ناشناس خوراکی قبول نکنید، این تعارف ممکن است به بهای جان شما تمام شود.

 

سرهنگ ملکی خاطرنشان کرد:

به دستور مقام قضائی و بازپرس شعبه ۸ اراک، تصویر این سارق حرفه‌ای رسانه‌ای می‌شود تا در صورتی که مسافرانی در ایام گذشته بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند به حوزه قضائی محل سکونت خود مراجعت کرده و مراتب را گزارش و اعلام کنند.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...