سقوط هواپیما کرج | 1 نفر زنده

در

صبح امروز یک فروند هواپیمایی باری حامل گوشت از کشور قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام کرج درحال حرکت بود. متاسفانه در فردیس سقوط کرد. طبق اطلاعات به دست آمده دلیل سقوط اشتباه خلبان در فرود در فرودگاه فتح بوده که در آخر باند به دیوار برخورد کرده است.

این هواپیما 10 سرنشین داشته که تا کنون اطلاعی از وضعیت آن ها در دست نیست. دود زیادی در منطقه برخورد دیده می شود. این هواپیما از نوع بوئينگ ٧٠٧ است.

بوئينگ ٧٠٧ یک هواپیمای بزرگ 4 موتوره است که به صورت بسیار محدود در برخی باربری ها مورد استفاده است. این هواپیما دیگر در هیچ خط پروازی تجاری فعالیت نمی کند.

تصویر آخرین بوئينگ ٧٠٧ مربوط به شرکت ساها که اخرین پرواز های تجاری را انجام داده است. آخرین گزارش از سقوط هواپیما بوئينگ ٧٠٧ مربوط به سال 2011 در کالیفرنیا است.

 

مه شدیدی آسمان کرج را فرا گرفته است و دید بسیار محدود است.

 

ساعت : 10:42

 

بخش از گوشت های بار هواپیما

 

بخشی از هواپیما وارد منزل مسکونی شده است، خوشبختانه این منزل مسکونی در زمان حادثه خالی بوده است.

 

محل دقیق برخورد هواپیما

 

لطفا به هیچ وجه به محل حادثه نروید و اخبار را از طریق رسانه ها پیگیری کنید. محل حادثه باید برای تیم های امدادی تا حد امکان خلوت و قابل دسترس باشد. احتمال وجود افراد زنده در چنین سوانحی بسیار زیاد است.

 

ساعت : 11:40

 

تاکنون جنازه 2 تن و یک نفر زنده از هواپیما خارج شده است، شخصی که از این حادثه زنده مانده مهندس پرواز است. احتمالا به زودی اطلاعات بیشتری در رابطه با اتفاقات داخل کابین خلبان منتشر شود.

 

ساعت : 12:00

 

طبق آخرین اخبار رسیده کشته ها 15 نفر مرد و یک نفر خانم است. 

جعبه سیاه هواپیما در زیبادشت کرج پیدا شده است. هنوز وضعیت شخصی که گفته می شد از این سانحه زنده مانده مشخص نیست.

 

ساعت : 13:40

 

مهندس پروازی که از سانحه هواپیمای بوئينگ ٧٠٧ نجات پیدا کرده بود به بیمارستان منتقل شده است. به گفته رئیس اورژانس، تاکنون پیکر 9 تن از سرنشینان هواپیمای باربری از محل حادثه خارج شده است. یکنفر زن در بین تیم پروازی بوده است. خانواده قربانیان در محل حادثه حضور دارند. 

 

اسامی کادر پروازی

  • سرهنگ خلبان معلم قجاوند
  • سرهنگ خلبان معلم ندری
  • سرهنگ خلبان سلیمانی
  • سرهنگ خلبان عبدلی
  • مهندس پرواز مهدوی
  • مهندس پرواز علیزاده

 

ساعت : 15:00

 

محموله گوشت هواپیما غیر قابل مصرف است و در زیبادشت البرز امحا خواهد شد.

 

ساعت : 15:40

 

اسامی 15 تن از شهدای سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر است:

امیر سرتیپ دوم غفور قجاوند فرمانده سابق تیپ پشتیبانی شهید لشکری

سرهنگ جواد سلیمانی

سرهنگ محمد باقر ندری

سرهنگ محمد عبدلی

سرهنگ دوم عزیز علیزاده

سروان داود ذوالفقاری

سروان علی افروغ

ستوانیکم محمدرضا طاهری

ستوانیکم مصطفی محمودی

ستوانیکم سعید قاسمی

ستوانیکم جواد مرادی

ستوانیکم حمیدرضا لطفیان

کارمند فریدون شیخی

شاکر آجرلو (غیرنظامی)

مریم زارعی نژاد (غیرنظامی)

 

بنا بر این گزارش، سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه نیز در این حادثه مجروح شده است. اسامی توسط گروه دفاعی خبرگزاری فارس منتشر شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هواپیمای ATR تهران یاسوج سقوط کرد / ایران در شوک

در

پرواز شماره ۳۷۰۴ خطوط هواپیمایی آسمان (Iran Aseman Airlines) یک فروند هواپیمای ATR 72-212 در مسیر تهران-یاسوج ۵۰ دقیقه بعد از زمان پرواز، از صفحه رادار محو شد و در نزدیکی شهرستان سمیرم سقوط کرد. تمام ۶۰ مسافر، از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، و ۶ خدمه شامل یک خلبان و یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان :

هواپیمای ای تی آر ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک آف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

به گزارش  ایسنا : هواپیمای ATR در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا سقوط کرد که روز پنجم بهمن ماه امسال نیز با مشکل فنی مواجه شده بود، این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی باردیگر پرواز می کند تا امروز که سقوط کرد و 66 نفر سرنشین خود را به کام مرگ کشاند.

 

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت : نقص فنی هواپیمای ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

طباطبایی در ادامه افزود : اگر این هواپیما نقص فنی داشت، سازمان هواپیمایی اجازه پرواز نمیداد. علت سانحه شرایط جوی و مکان نامناسب فرودگاه یاسوج بوده است

مدیر کل عملیات امداد هم در مصاحبه گفت : با توجه به اینکه محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا بین 3800 تا 4200 متر ارتفاع دارد، تیم های هلال احمر اصفهان و چهارمهال به سمت محل حادثه اعزام شده‌اند، هنوز هیچ یک از تیم های امدادی و مردم محلی نتوانسته اند محل سقوط را مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا : پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به گرگان و مشهد به گرگان و بالعکس لغو شد .

همچنین خبر گزاری ایرنا افزود : هواپیمای حادثه دیده از 25 سال پش در اختیار شرکت آسمان بود. شرکت هواپیمایی آسمان 6 فروند از این هواپیمای ATR72-200 را از سال 1993 میلادی در اختیار داشته است که سه فروند از آنها همچنان در مسیرهای مختلف پرواز می کردند.

ATRیک مدل هواپیمای  دو موتوره ملخی است که توسط شرکت فرانسوی- ایتالیایی ATR تولید می شود. این هواپیماها به دلیل برد کم و سرعت زیر 700 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر هواپیماها دارند و البته به خاطر هزینه کم تعمیراتشان صرفه اقتصادی دارند.

تا قبل از حادثه امروز 15 مورد سانحه پروازی برای این هواپیما ذکر شده بود .

اولین حادثه مربوط به پرواز شماره ۴۱۸۴ امریکن ایگل (American Eagle). در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۹۴ یک فروند هواپیمای ATR 72–212 دچار حادثه شد و تمامی  60 مسافر و 4 خدمه پرواز در دم جان سپردند. علت حادثه یخ زدگی  اعلام شد. مبدأ رزلان در ایالت ایندیانا (Roselawn, Indiana)  و مقصد  پرواز شیکاگو بود

آخرین حادثه مربوط به سال 2015  و شرکت هواپیمایی ترانس آسیا بود هواپیمای ATR 72-600 با طول عمر ۱۰ ماه، در زمان برخاستن دچار حادثه شد از ۵۳ مسافر و ۵ خدمه آن، تنها ۱۵ نفر نجات یافتند.

 ما نیز به نوبه خودمان از طرف  تمامی همکارانمان درسیارک این حادثه را به تمام ملت ایران خصوصا خانواده های جان باختگان تسلیت عرض می کنیم . روحشان شاد و یادشان گرامی باد 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 نکته برای زنده ماندن از سقوط هواپیما

در

10 نکته که عمل کردن به آن ها در زمان سقوط هواپیما می تواند زندگی شما را نجات دهد.

ما اغلب فکر میکنیم که جان سالم بدر بردن از سقوط هواپیما از وقایع غیر ممکن است. غالبا از فیلم ها و کانال های خبری، تصویر یک حادثه هواپیما را معمولا شامل سقوط هواپیما به زمین از 30،000 فوتی و از بین رفتن تمام سرنشینان و خدمه پرواز هواپیما را همه شاهد بوده ایم.

خوشبختانه، همه این موارد درست نیست در گزارشی که در سالهای 1983 تا 2000 از حوادث خطوط هوایی را تجزیه و تحلیل کرده اند، شورای امنیت ملی حمل و نقل دریافته است که میزان بقای سقوط 95.7 درصد بوده و مطمئنا، حوادثی وجود دارد که تعدادی یا تقریبا همه آنها جان خود را از دست داده اند ، اما این موارد بسیار کمتر از آنچه است که در اخبار و فیلم ها دیده می شود. NTSB دریافت که حتی در حوادث جدی مثل آتش سوزی در هواپیما و یا آسیب جدی به وقوع پیوسته اند، 76.6 درصد از مسافران  زنده مانده اند.

در این گزارش حادثه هواپیما شانس کشته شدن یک آمریکایی در سقوط هواپیما در حدود 1 در 11 میلیون نفر است و شما می توانید ببینید که پرواز واقعا امن ترین نوع حمل و نقل است . با توجه به جاده ها که در یک روز به مراتب خطرناک تر است . فقط این احساس که شما چهار یا دو چرخ روی زمین دارید به شما یک حس کنترل می دهد.

اما به یکی دیگر از نکات جالب توجه و مهم این است که FAA و NTSB در تحقیقات خود در مورد حادثهات هواپیما پیدا کرده اند توجه کنید: 40 درصد تلفات که در حادثهات هواپیمایی و سقوط هواپیما رخ داده و اتفاق افتاده است قابل پیشگیری بوده است.مرگ مسافران در هنگام سقوط هواپیما در نزدیک به نیمی از تمام حوادث هواپیمایی ممکن بود بوسیله اقدامات مناسب مسافران پیشگیری میشد.

در حالی که شانس (بد شانسی) درگیر شدن در حادثه هواپیما ممکن است کم باشد، اما صفر نیست. آیا می دانید در صورتی که برای شما اتفاق بیافتد، در هنگام سقوط هواپیما چه باید کرد، چه کاری باید انجام دهید تا شانس خود را برای زنده ماندن در هنگام سقوط هواپیما افزایش دهید؟ در پست امروز ما قصد داریم مشاوره تحقیقاتی از باشگاه بن شروود را در مورد آنچه شما می توانید انجام دهید تا از حادثه هواپیما زنده بمانید، ارائه دهیم.

شما تنها 90 ثانیه برای خروج زمان دارید

درک این مسئله یکی از عناصر کلیدی برای زنده ماندن است و تمام نکات دیگر در این پست را نیز در بر می گیرد. اگر از فرود جان سالم به در برده باشید، شانس بسیار خوبی برای خروج از هواپیما را دارید. اما شما فقط 90 ثانیه زمان دارید تا این کار را انجام دهید.

شما حتما دیده اید، عاملی که بیشتر مسافران را در یک حادثه هواپیما می کشد، سقوط هواپیما نیست، این آتش سوزی است که معمولا بعد از سقوط هواپیما سرنشینان را از بین می برد . سرنشینان هواپیما ممکن است شگفت زده شوند که آنها از سقوط جان سالم به در برده اند و از خطرات بعد از سقوط هواپیما بی اطلاع باشند و یا به در لحظه از زنده ماندن از سقوط هواپیما خوشنود باشند . اما مردم به اندازه کافی از سرعت گسترش آتش سوزی در هواپیما اطلاع ندارند. نظرسنجی ها نشان می دهند که اکثر مردم فکر می کنند در واقع 30 دقیقه طول می کشد تا یک هواپیمای حادثه بسوزد. واقعیت این است که به طور متوسط 90 ثانیه طول می کشد تا آتش سوزی از طریق بدنه آلومینیومی هواپیما بسوزد و همه چیز را در همه جا بسوزاند. اگر آن را تصور کنید بسیار ترسناک است ، بله شما باید انگیزه ی بسیار قوی داشته باشید تا قبل از تمام شدن 90 ثانیه  خود را از هواپیما بیرون بیاورید!
متناسب بودن
FAA دقیقا مورد مطالعه قرار گرفته و تعداد بازماندگان حادثه هواپیماها را مطالعه کرده و تقریبا 2500 نفر را در تخلیه های شبیه سازی شده آزمایش کرده است تا نوع افرادی را که به طور معمول زنده ماندند شناسایی کنند. نتایج آنها چیست؟

جوانان، مردان باریک بیشترین شانس از برای نجات از یک حادثه هواپیما دارند . (زنان  و مردان مسن، زنان و مردان چاق بدترین شانس را دارند - متاسفم برای شما.)

FAA دریافته است که اختلافات در سن، جنس و ضریب اطمینان 31٪ از تفاوت بین زمان تخلیه مردم است. فرار از حادثه هواپیما، به شما این امکان را می دهد که به سرعت از طریق آستانه های باریک وبسته شده با چمدان و خرابکاری که در آن قرار دارید، مانور دهید. شما حتی ممکن است مجبور شوید راه های مسدود شده را باز کنید. پس از آن شما باید از طریق یک خروجی اضطراری که فقط بیست اینچ است، خارج شوید. اگر شما چاق و بدون تناسب باشید، برایتان خروج سخت میشود.

خارج از اندازه بودن نه تنها می تواند شانس شما را برای بقا کاهش دهد، بلکه می تواند افراد دیگر را در معرض خطر قرار دهد، زیرا آنها باید صبر کنند تا شما بیرون بیایید حوادث هواپیمایی در خروج به دلیل مسافرانی با مشکلات چاقی، باعث مرگ بسیاری از مسافران دیگر شده است. در برخوردی که در سال 1991 اتفاق افتاد، محققان متوجه بقایای بیش از 10 مسافر در راهرو در حال انتظار برای خروج که بوسیله افراد چاق که برای خروج مشکل داشتند و راه را مسدود کرده بودند، شدند.در هر حال  Nerd Fitness یا تناسب اندام در چنین شرایطی بسیار کارآمد است. 

در صورت امکان پرواز با هواپیماهای بزرگتر

اگر انتخاب بین پرواز در یک هواپیمای کوچک و یا بزرگ 737 را دارید، برای 737 بلیط هواپیما تهیه  کنید. با توجه به تحقیقات FAA، احتمال حادثه در هواپیما های بزرگ کمتر است ، درصد احتمال سقوط هواپیما در این هواپیما ها کمتر و این  بدان معنی است که شما در معرض نیروی مرگبار کمتری قرار می گیرید و این ممکن است به نرخ زنده ماندن بیشتر شما کمک کند. این تنها دلیلی است که من سعی می کنم از پرواز  737s در هر زمان که ممکن باشد بلیط هواپیما تهیه کنم . در ضمن به عنوان امن ترین هواپیما در جهان رتبه بندی شده است. تا حد ممکن از پروازهای منطقه ای بلیط هواپیما تهیه نمی کنم. حوادث آنها معمولا بخاطر تجربه کمتر خلبانان و پرواز های بیش از حد هواپیما ها است. توجه داشته باشید که شرکت های هواپیمایی ملی اغلب از حامل های منطقه ای برای برخی از مسیرهای تحت نام خود استفاده می کنند و بلیط هواپیما را می فروشند پس به این مورد هم دقت کنید.

قانون پنج ردیف رابه یاد داشته باشید

چند سال پیش، در تحقیقی، هر سقوط هواپیمای تجاری در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کردند و در آنجا در هر حادثه بازماندگان حادثه در محل قبل از سقوط نشستند. نویسنده تحقیق نتیجه گرفت که در صورت حادثه، امن ترین مکان برای نشستن در هواپیما در قسمت های تیک خورده در عکس است . پس از خواندن این مقاله، برای پیدا کردن، نتیجه گیری از این تحقیق من شروع به نشستن در قسمت های ضربدر خورده کردم و متوجه شدم که این قسمت ها به خوبی پشتیبانی نمی شود.

با توجه به افرادی که زندگی خود را برای مطالعه سقوط هواپیما اختصاص داده اند، آمار غیرقابل حل است زیرا هر حادثه هواپیما متفاوت است. مطمئنا، بسیاری از سقوط ها اولین بار اتفاق افتاده اند، بنابراین شما نمی دانید چه نوع سقوطی را انتظار داشته باشید.پس به جای نگرانی در مورد اینکه بلیط هواپیما را در کدام ردیف بگیرید و یا صندلی شما در کدام قسمت  است، تمرکز خرید بلیط هواپیما را بر پیدا کردن یک صندلی در نزدیکی درب خروج بگذارید. به گفته محقق Ed Galea، کسانی که از یک حادثه هواپیما رنج می برند، و ترس از سقوط و فوبیای سقوط دارند برای خرید بلیط هواپیما،  معمولا فقط باید 5 ردیف با درب خروج اضطراری را خریداری کنند تا فاصله کمتری با درب خروج داشته باشند. زیرا برای این افراد خرید بلیط هواپیما در ردیف های بیشتر از پنج ردیف، احتمال خروج زنده را کاهش می دهد.

بهترین صندلی در ردیف خروج است، زیرا شما باید اول اول از همه خارج شوید. اگر شما نمی توانید این صندلی را بردارید، از صندلی های راهرو انتخاب کنید. شما نه تنها دسترسی آسان به توالت در حین پرواز دارید، بلکه شانس 64٪ شانس زنده ماندن در مقایسه با احتمال 58٪ که در صندلی کنار شیشه نشسته اند، وجود دارد.

گالئا نویسنده تحقیق اذعان می کند که در قانون پنج ردیف استثنائات وجود دارد؛ او افرادی را یافت که  با وجود 19 ردیف فاصله موفق به عبور و خروج شده اند. علاوه بر این، حتی اگر شما فقط دو ردیف دور از درب خروج هستید، همیشه احتمال وجود دارد که درب خروجی مسدودباشد یا مسدود شود. در کل، اگر پنج ردیف از خروجی فاصله دارید، شانس زنده ماندن شما افزایش می یابد.

کنترل اعصاب

ما به طور طبیعی تحت تأثیر شرایط قرار می گیریم. تقلید Normalcy باعث می شود که مغز ما فرض کند که همه چیز قابل پیش بینی و طبیعی خواهد بود. هنگامی که همه چیز طبیعی نیست، مغز ما زمان زیادی را برای پردازش اتفاق غیر منتظره صرف می کند، نوع برداشت مغز ما از چهره ها به ما می گوید که آنچه اتفاق می افتد نمیتواند خیلی بد باشد، در صورتی که واقعیت واقعا بد است.

محققان کشف کرده اند که واکنش عادی باعث بسیاری از مرگ های غیر ضروری در هنگام سقوط هواپیما شده است و معمولا به جای اقدام فوری پس از یک حادثه، مردم دنبال مرتب کردن وسایل در اطراف خود هستند . بسیاری از آنها حتی قبل از ورود به خروجی به دنبال دستکش های خود می گردند.

در سال 1977، درحوادث عادی به طور چشمگیری نشان داد که 583 نفر کشته شدند - بدترین فاجعه هواپیما در تاریخ.برخورد دو 747 jumbo jets با یکدیگر فقط بالای باند در جزیره کوچک تنریف (بخشی از جزایر قناری از مراکش) بود. پس از برخورد، یک جت به زمین افتاد و منفجر شد و تمام 248 مسافر را کشته شدند.

جت دیگر سقوط کرد، اما منفجر نشد. برخورد این هواپیما به بالای جت ختم شد و شعله های آتش سوزی شروع شد. مسافران که از برخورد اولیه جان سالم به در بردند، می توانستند بدون آسیب نجات پیدا کنند اما باید سریع عمل می کردند. پل هک، یک مسافر در هواپیما سوختن ، به سمت خروجی اقدام به حرکت کرد. او کمربند ایمنی خود را بیرون کشید، دست همسرش را گرفت و به نزدیکترین محل خروج به سمت بالا برد. آنها همراه با 68 مسافر دیگر جان سالم به در بردند، در حالی که 328 تن جان باختند.آنها از مرگ هنگام سقوط هواپیما نجات پیدا کردند واقعا باورکردنی نیست.اما اقدام به موقع آنها باعث زنده ماندن از سقوط هواپیما و نجات 68 مسافر شد.

آقای هک در یک مصاحبه پس از فاجعه، به علت مرگ در سقوط هواپیمااشاره کرد و گفت: متوجه شده است که اکثر مردم فقط در صندلی هایشان نشسته اند و حتی بعد از برخورد با هواپیمایی دیگر و دیدن کابین پر از دود، درست عمل نمی کنند. محققان معتقدند که مسافران تا قبل از شروع شعله های آتش، کمی بیش از یک دقیقه باید فرار کنند و متقاعد شده اند که اگر بیشتر مردم به جای اینکه در صندلی های خود باقی بمانند و وانمود کنند که همه چیزدرست میشود، اقدامات فوری انجام بدهند، نرخ زنده ماندن بسیار زیاد و خیلی بالاتر میرود.

در هنگام نشستن در هواپیما تعداد ردیف ها را با درب های خروج اضطراری به یاد داشته باشید،تا در صورتی که مجبور بودید در تاریکی به سمت درب ها حرکت کنید تعداد ردیف ها را بدانید. حجم مسافرین را در اطراف خود ببینید تا ببینید که چه کسی می تواند مانع از خروج شما شود. در صورتی که با بچه ها مسافرت می کنید، با همسرتان صحبت کنید که در صورت پیش آمدن حادثه چه کسی مسئول کدام بچه باشد. به محض این که هواپیما مجبور به توقف شد، از لحاظ ذهنی به سرعت واردعمل شوید. یک مطالعه نشان داده که 45 درصد از مسئولان پرواز در هنگام سقوط در دسترس نیستند و یا به نحوی از کار افتاده اند. شما باید آماده باشید تا بدون آنها اقدام کنید.

کارت ایمنی را بخوانید و به پرسنل پرواز گوش دهید

چیز دیگری که می توانید برای غلبه بر تحت تاثیر قرار گرفتن محیط انجام دهید این است که کارت ایمنی را بخوانید و همچنین هنگام آموزش پرسنل پرواز در رابطه با ایمنی قبل از پرواز، به مسئولین پرواز گوش دهید.شما در صورتی که بارها با هواپیما سفر کرده اید باز هم نباید مانع از گوش دادن به خدمه پرواز و یا خواندن کارت ایمنی شود . دوباره خواندن کارت ایمنی به شما نزدیکترین خروجی ها و چه کاری در حین سقوط را یادآوری می کند.

قانون Plus 3 / Minus 8 را به یاد داشته باشید

در دنیای هواپیمایی، Plus 3 / Minus 8 به سه دقیقه اول پس از بلند شدن هواپیما و هشت دقیقه  قبل از فرود اشاره دارد.این قانون به نحوه ی سقوط هواپیما ارتباطی ندارد. با توجه به نتایج محققان سقوط هواپیما، نزدیک به 80 درصد از تمام سقوط هواپیما در طول این دوره زمانی اتفاق می افتد (رویدادهای ناشی از سقوط هواپیمای Asiana اخیرا طی 8 دقیقه آخر فرود). در بین آن زمان، احتمال وقوع حادثه هواپیما به طور چشمگیری کاهش می یابد. بنابراین، اگر می خواهید شانس زنده ماندن  خود را در سقوط هواپیما و حوادث هوایی  افزایش دهید، باید در طول 3 دقیقه اول پس از تیک اف  و 8 دقیقه قبل از فرود، هوشیار و آماده باشید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد آنچه در طول پلاس 3 / دقیقه 8 انجام می دهیم و نمی دهیم آورده شده است :

1- در این 3 دقیقه و 8 دقیقه نخوابید.
2-اطمینان حاصل کنید که کفش ها را برای راحتی از پا خارج نکنید. اگر با همسر یا دختر خود مسافرت کنید، اطمینان حاصل کنید که کفش پاشنه بلند نپوشیده باشند. 

3-قبل از رسیدن هواپیما نوشیدنی خواب آور مصرف نکنید، در صورت حادثه شما می خواهید به طور کامل حضور داشته باشید.
4-اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی خود را به آرامی بسته اید. تنگ و سفت نباشد.

5-استفاده از ماسک اکسیژن خود را بخوانید

با توجه به مطالعات مسافرتی، اکثر مردم فکر می کنند که آنها می توانند یک ساعت بدون ماسک زنده بمانند پس از آنکه هواپیما فشار را از دست می دهد. شما فقط چند ثانیه زمان دارید. فقط چند ثانیه محرومیت از اکسیژن می تواند باعث اختلال در روان شود. اگر می خواهید از یک هواپیمای در حال سقوط بیرون بیایید، دستورالعمل های ایمنی برای محافظت از ماسک خود را قبل از حادثه از کارت ایمنی بخوانید.

محکم کردن موقعیت

من همیشه فکر میکردم که در موقعیتهایی مثل لحظه سقوط هواپیما هیچ راهی برای زنده ماندن وجود ندارد. اما تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در موقعیت هایی در واقع، شانس بقا را در فرود اضطراری افزایش می دهند. این موقعیت ها باعث کاهش برخورد سر شما می شود که به ناچار به صندلی مقابل برخورد میکند.

اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی خود را به آرامی بسته اید. تنگ و سفت نباشد.

بسیار خوب. هواپیما سقوط کرده و شما هنوز زنده هستید.به خاطر داشته باشید که زمان برای رفتن به سمت خروجی ها فقط 90 ثانیه است.

دانستنی مهم : باور کنید یا نه، باید یادآوری کنیم که چمدان دم دستی خود را فراموش کنید! چمدان یا کیف، حرکت شما را کند و راه فرار دیگران را مسدود مینماید .

در عجله برای خارج شدن از هواپیما، بچه های خود را فراموش نکنید. این در واقع اتفاق می افتد عملکرد مغز شما در حوادث ناشی از احتیاج است. به خودتان یادآوری کن، "من بچه دارم بچه ها دارم من بچه دارم. "در حالت ایده آل، باید با همسر و بچه هایتان برنامه ای داشته باشید که بچه ها با چه کسی در صورت خروج اضطراری به سمت درب خروجی بروند و هر کسی،کدام بچه را همراه ببرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هایپراستار کرج

در

هایپراستار شعبه جدیدی در کرج افتتاح کرد. این تیتر خبر بود، ما بر آن شدیم از فروشگاه جدید بازدید کنیم. مکان فروشگاه دقیقا در کرج نیست و فقط در استان البرز واقع شده است. فروشگاه دقیقا بر جاده مشکین دشت و نزدیک زندان شهید کچویی (مرکز آموزشی شهید کچویی) است. برای دسترسی باید از روی ریل راه آهن هم عبور کنید که تجربه جالبیست.

فروشگاه در زمینی بسیار بزرگ ساخته شده و چیزی از هایپر باکری کم ندارد. حتی شاید بزرگتر هم باشد. در این مرحله فقط یک طبقه از پارکینگ افتتاح شده است. پارکینگ مجموعه نیز بسیار بزرگ و مسیرهای رفت و امد به خوبی طراحی شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

جواد خیابانی

در

جواد خیابانی متولد بیست و هفت آبان 1345 است، او مجری برنامه های ورزشی تلویزیون است. آقای خیابانی بهترین گزارشگر صدا و سیما در سال 1377 شد. یکبار نیز از طرف مجله سروش به عنوان محبوب ترین چهره تلویزیون در سال 78 انتخاب شد.

 

جواد خیابانی متولد کرج است و در تبریز بزرگ شده است، او تا به حال به عنوان خبرنگار به المپیک سیدنی و آتن و پارا المپیک پکن، لندن و ریو دو ژانیرو و جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر اعزام شده است.

 

کمک در زلزله کرمانشاه

جواد خیابانی یکی از آخرین سلبریتی هایی بود که کرمانشاه را ترک کرد. وقتی همه به دنبال زندگی عادی خود برگشتند، جواد کاری که شروع کرده بود را ناتمام نگذاشت و ادامه داد. او در تصویر درحال حمل نامه هایی است که مردم برای او نوشته اند و می خواهد تک تک انها را بخواند.

 

آقای خیابانی در مراسم شب یلدا در مناطق زلزله زده

جواد خیابانی هر کاری در توانش بود کرد تا کمی از درد مردم زلزله زده کم کند. موفق هم شد، او همیشه در قلب تک تک ایرانیان جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

 

جواد خیابانی گزارش بازی ایران - استرالیا

در رقابت های مقدماتی جام جهانی فرانسه 98، ایران در ملبورن به مصاف استرالیا رفت. ایران بازی 2 هیچ باخته را با دو گل زیبای کریم باقری و خداداد عزیزی 2 بر 2 کرد و راهی جام جهانی شد. هیچ کسی صدای آقای خیابانی را فراموش نخواهد کرد.

 

سوتی های آقا جواد

یکی از جنبه های شخصیت آقا جواد طنز بی پرده اوست، آقا جواد بدون شک احساساتی ترین گزارشگر فوتبال ایران بوده و هست و این شور و هیجان برخی مواقع کار دست او داده است. بیشتر این سوتی ها برای بقیه گزارشگران فوتبال کاملا عادی است. ولی همه منتظر آقا جواد هستند. اصلا فوتبال است و گزارش آقا جواد.

 

در اینجا جا داره چند تا از معروف ترین جملات آقای خیابانی که بعدا نیز مایه طنز قرار گرفت را ذکر کنیم.

  • هرچه دقایق بیشتری از بازی سپری میشه به پایان بازی نزدیک تر می شیم
  • کسی که لیزر انداخته، قطعا توی استادیومه...
  • استقلال 1 ... چون یه گل زده ... پرسپولیس صفر چون یه گل نزده...

هر گزارشگر سبک خاص خودشو تو فوتبال داره، عادل فردوسی پور دوست داره آمار های عجیب درباره بازی بده، آقای خیابانی هم دوست داره اینجوری گزارش کنه... ما که دوستش داریم.

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

باغ لاله جاده چالوس گچسر

در

باغ لاله گچسر در کیلومتر 52 جاده چالوس قبل از شهر گچسر و در کنار رود کرج واقع شده است. این باغ کوچک دارای انواع زیبایی از لاله های رنگی است و از جاذبه های گردشگری گچسر می باشد. لاله ها تقریبا هر سال 40 روز گل دارند که بهترین زمان برای بازدید گردشگران در فصل بهار و ماه اردیبهشت است. وقتی هوا گرم می شود گل های لاله خشک می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

باغ فاتح در کرج + عکس

در
یکی از جاذبه‌های گردشگری در استان البرز باغ فاتح است و در منطقه ای به نام جهانشهر کرج واقع شده است.این منطقه در گذشته به علت سرسبزی و درختان زیاد به «باغشهر» معروف بوده است.
بنیان‌گذار باغ فاتح (و به طور کلی شهر کرج)، فردی به نام «حاج محمدصادق فاتح یزدی» بوده است.عکس ها در تاریخ 31 اردیبهشت 98 گرفته شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...