قالب گیری برای شکستگی در یک دقیقه

در

 (سیارک)  : محققان آمریکایی نوعی قالب برای شکستگی ساخته اند که  در کمتر از یک دقیقه محل شکستگی را قالب گیری می کند.شرکت ActivArmor در ایالت کلورادو آمریکا نوعی جایگزین برای قالب گچ شکستگی ساخته است که سبک و برخلاف قالب های گچی حرکت با آن راحت می باشد.

این فرایند با اسکن سه بعدی محل شکستگی آغاز و کمتر از یک دقیقه زمان می برد ، در بیمارستان انجام می شودو  بسیار ساده است. نتیجه حاصل نیز در یک مدل ابر دیجیتال ذخیره گشته و سپس در وب سایت شرکت ActivArmor آپلود می گردد.

شرکت از این مدل برای ساخت یک قالب ترموپلاستیک استفاده می نماید که کاملا شخصی سازی شده و محصول تولید شده نیز طی چند روز به بیمارستان ارسال می گردد.

با توجه به نوع شکستگی قالب را می توان به صورت یک تکه یا دوتکه درست کرد . به این ترتیب حمام کردن و فعالیت با قالب جدید بسیار راحت می باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸حموم میشه کرد باهاش !!!!!!!!!

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I rellay needed to find this info, thank God!

در ادامه بخوانید...

آسیب های ورزشی شکستگی

در

منظور از شکستگی، شکستگی استخوان است که می تواند از آسیب آنی سریع به استخوان (شکستگی حاد) یا از فشار مکرر به استخوان در گذر زمان (شکستگی فشاری) ناشی شده باشد.

شکستگی حاد: شکستگی حاد می تواند ساده (شکستگی واضح با آسیب کوچک به بافت اطراف آن) یا شکستگی ترکیبی (شکستگی که در آن استخوان، با آسیب کوچک به بافت های اطراف پوست به آن صدمه می زند). حادترین شکستگی ها، اورژانسی هستند. خصوصا شکستگی که پوست را پاره می کند خطرناک است به دلیل اینکه خطر عفونتی بالایی وجود دارد.

شکستگی فشاری: شکستگی های فشاری تا حد زیادی در دستها و پاها رخ می دهند و در ورزش هایی که نیازمند تاثیر تکراری هستند شایع می باشد، در درجه اول ورزش های دو/ پرشی از جمله ژیمناستیک و یا دو و میدانی. دویدن نیروی دو تا سه برابر وزن بدن شخص را به اندام تحتانی وارد می آورد.

شایع ترین نشانه شکستگی فشاری، درد در محلی است که با فعالیت های تحمل وزن بدتر می شود. تندرنس و تورم اغلب با درد همراه می باشد.  (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...