امیدی تازه برای درمان بیماران پارکینسونی

در

(سیارک)  : پژوهشگران به روشی دست پیدا کرده اند که امکان دارد با استفاده از آن، قادر شوند، بیماری پارکینسون را درمان نمایند. در این روش، کارکرد سلول‌های مغز تغییر داده می‌شود.
این پژوهشگران می‌گویند که قادرند با دستکاری و برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های مغز انسان، آنها را وادار نمایند که وظیفه سلول‌هایی را بر عهده بگیرند که بر اثر پارکینسون نابود شده اند.
آزمایش بر روی موش‌هایی که نشانه‌هایی مشابه بیماری پارکینسون را دارا بوده اند ، به درمان یا کاهش علائم بیماری آنها کمک نموده ، با این حال پژوهشگران می‌گویند که برای انجام آزمایش مشابه بر روی انسان به مطالعات بیشتری نیازمندند.  داروی جدید برای مبتلایان به پارکینسون
این پژوهش که نتایج آن در مجله "بیوتکنولوژی نیچر" منتشر گردیده، با اینکه در مراحل اولیه می باشد، امیدهای زیادی برای درمان پارکینسون بوجود آورده است.
پژوهشگران هنوز به مطالعات بیشتر نیاز دارند تا مطمئن گردند که این درمان، بی‌خطر می باشد . همچنین باید مطمئن گردند که سلول‌های تغییریافته که در اصل، یاخته‌های عصبی "آستروسیت" می باشند، واقعا قادرند کارکرد نورون‌های دوپامین‌ساز را که بر اثربیماری پارکینسون از بین رفته اند را ، داشته باشند.
آیا پارکینسون قابل درمان می باشد؟
افراد مبتلا به پارکینسون با کمبود دوپامین مواجه هستند، به این دلیل که برخی از سلول‌های مغز که دوپامین تولید می‌کنند، تخریب شده اند. تشخیص زود هنگام پارکینسون با پروتئین چسبناک
هنوز مشخص نشده که چه چیزی باعث تخریب این سلول‌های مغزی می‌شود، اما از میان رفتن این سلول‌ها منجر به مشکلاتی مانند لرزش، ناتوانی حرکت و سختی در راه رفتن می‌گردد.
پزشکان معمولا داروهایی تجویز می‌نمایند که علائم بیماری پارکینسون را کنترل کرده ، اما آن را درمان نمی‌نماید و عامل اصلی آن را از بین نمی‌برد.
پژوهشگران تاکنون به دنبال روش‌هایی برای جایگزین کردن نورون‌های از بین‌رفته با تزریق سلول‌های تازه به داخل مغز بوده‌اند. بنا به تحقیقات جدید علت پارکینسون ممکن است در روده ها باشد نه در مغز
اما تیمی از پژوهشگران که پژوهش اخیر را انجام داده‌اند، رویکردی کاملا متفاوت به کار برده‌اند که نیازی به پیوند سلول تازه ندارد.(سیارک
آنها با استفاده از مجموعه‌ای از مولکول‌های کوچک، سلول‌های موجود در مغز را برنامه‌ریزی مجدد نموده اند و وقتی که نمونه‌ای از یاخته‌های عصبی آستروسیت مغز انسان را با مولکول‌های کوچک در آزمایشگاه ترکیب نمودند، موفق به ساختن سلول‌هایی بسیار مشابه با نورون‌های دوپامین‌ساز شدند.
پس از آن، پژوهشگران همان ترکیب از مولکول‌ها را به موش‌های بیمار تزریق کردند که با برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های مغزی موش‌ها، علائم بیماری پارکینسون را در آنها کاهش دادند.
دکتر پاتریک لوییس، متخصص عصب‌شناسی در دانشگاه ردینگ بریتانیا که این پژوهش را نقطه عطفی در درمان پارکینسون توصیف کرده و گفته است: "چالش اساسی آن است که از این مطالعه به درمان پارکینسون برای انسان برسیم."
پرفسور دیوید دکستر، از موسسه پارکینسون بریتانیا نیز گفته است: "اگر این پژوهش بر انسان با موفقیت انجام گردد زندگی میلیون‌ها نفر را که منتظر درمان پارکینسون می باشند متحول خواهد نمود."

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان بیماری پارکینسون

در
درمان بیماری پارکینسون ترکیبی از روش ها برای کاهش و غلبه بر علائم این آسیب شناسی با استفاده از روش های پزشکی، طب سنتی و درمان های دیگر است. بیماری پارکینسون خود را اغلب در سن بالا نشان می دهد، زمانی که بیمار بعضی از بیماری های مزمن را در کنار این بیماری دارد. این امر فرآیند درمان را بسیار پیچیده می کند و متخصصان را مجبور می کند تا با در نظر گرفتن تمام عوامل که می تواند بر سلامت یک بیمار خاص تأثیر بگذارد، درمان را انتخاب کنند.

 

آیا درمان کامل بیماری پارکینسون امکان پذیر است؟

بیماری پارکینسون آسیب شناسی دژنراتیو از زمینه بیماری های عصبی است که طی آن نرون مغز انسان تخریب می شود و منجر به کاهش سنتز ماده دوپامین می شود.
دوپامین مهمترین انتقال دهنده عصبی است که مسئول هماهنگی حرکات انسانی است. بیماری ناگهان ظاهر می شود، هر چند به آرامی، پیشرفت می کند.
 
این بیماری با نشانه هایی که به سختی قابل تشخیص است شروع می شود - کاهش تشخیص بو و تغییر خلق و خوی ، عرق کردن و یبوست . بیماران تقریبا هرگز این علائم را به ندرت نشانه بیماری می دانند تا به آنها توجه دقیق کنند و به دکتر مراجعه کنند.
 
همه اینها تا زمانی ادامه مییابد که علائم آشکار پارکینسون دیده نشود. استحکام و کندی حرکات که در فرایند پیشرفت پارکینسون منجر به هیپرتونیتی بافت عضلانی می شود. سپس لرزش کوچکی از یک دست گسترش می یابد. این لرزش یکی دیگر از شاخص های مهم پارکینسون است. لرزش به تدریج به بازوی دوم و سپس به هر دو پا می رسد. آخرین مراحل بیماری پارکینسون با از دست دادن توانایی کنترل بدن ، از دست دادن تعادل و بی احساسی بیمار مشخص می شود.
 
هیچ راهی برای درمان کامل چنین پاتولوژی در طب مدرن وجود ندارد. تمام روش های موجود درمان به منظور کاهش علائم است که در یک مرحله خاص از بیماری در یک بیمار در درجه های مختلف و اشکال بیان می شود. در این زمینه، درمان کاملا موثر است و با کمک آن زندگی بیمار می تواند تا 15 سال افزایش یابد.
 

 

درمان دارویی بیماری پارکینسون

انتخاب دارو برای درمان بیمار مبتلا به پارکینسون بستگی به مرحله بیماری در حال حاضر دارد. در مراحل اولیه، داروها برای تحریک سنتز دوپامین استفاده می شوند که غلظت آن در بدن در طی بیماری پارکینسون به طور چشمگیری کاهش می یابد. مواد مخدر  همچنین برای کاهش سرعت این انتقال دهنده عصبی و جلوگیری از جذب مجدد آن از طریق تحریک گیرنده های مغز مسئول این روند استفاده می شود. این داروها در اثر داروهای ضد افسردگی مشابه هستند. در مراحل اولیه بیماری، پزشکان توصیه می کنند از آنتاگونیست های گیرنده دوپامین بر اساس روپینیرول، روتیگوتین، Pramipexole و غیره، و همچنین مهارکننده های MAO-B بر اساس فعال کننده های استخراج رازالگین و دوپامین.
 
در مرحله سوم بیماری، موثر ترین داروی ضد پارکینسون موجود - لوودوپا - معمولا به رژیم درمان اضافه می شود. از لحظات آغاز پذیرش، به طور متوسط ​​تا 8 سال، بیماران یک اثر قابل توجه از چنین درمان را احساس می کنند. درمان با لوودوپا در بیماران مبتلا به ابتلا به بیماری پس از 70 سال بلافاصله شروع می شود.
مؤثرترین داروهایی که متخصصان برای تشخیص بیماری پارکینسون تجویز می کنند، می توانند جدول بندی شوند.
 
جدول داروهای مورد استفاده برای درمان پارکینسون

نام تجاری ماده فعال گروه دارویی
آزیلکتوم رزاگیلین ضد پارکینسون. مهارکننده MAO
آملودیپین آملودیپین بیسایلات داروهای قلب و عروق. آنتاگونیست های یون کلسیم
آسپارک آسپارتات پتاسیم و آسپارتات منیزیم معنی که عمدتا بر روند متابولیسم بافت تأثیر می گذارد. داروهای حاوی کلسیم و پتاسیم
کلونازپام کلونازپام مواد مخدر که عمدتا بر سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند. داروهای ضد انسداد
لوودوپا لوودوپا ضد پارکینسون
لسیتین سدیم لسیتین داروهای مورد استفاده در بیماری های کبدی.داروهای لیپوترروپیک
مودوپار لووپا با بنزازاز مواد مخدر که عمدتا بر سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند. داروهای مورد استفاده برای درمان پارکینسونی
مکزیدول اتیل متیل هیدروکسی پوریدین سوکسینات داروهای قلب و عروق. داروهایی که گردش خون مغزی را بهبود می بخشد
میدیوکالم تولپریزون هیدروکلراید داروهایی که عمدتا بر سیستم عصبی محیطی عمل می کنند. آرامش عضلانی در مرکز فعالیت می کند
میراپکس Pramipexole dihydrochloride monohydrate مواد مخدر که عمدتا بر سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند. داروهای مورد استفاده برای درمان پارکینسونی
پیتراستام پیتراستام مواد مخدر که عمدتا بر سیستم عصبی مرکزی عمل می کنند. داروهای Nootropic و Hamkergic
رزوراترول عصاره انگور قرمز ، Reinutria ژاپنی (ریشه / ریزوم، ترانس رزوراترول)، عصاره چای سبز(برگ)، عصاره دانه انگور افزودنی های غذایی فعال بیولوژیکی
Phenibut Phenibut داروهای روانگردان و نوتروپیک
Cinnarizine Cinnarizine داروهای قلب و عروق. داروهایی که گردش خون مغزی را بهبود می بخشد

 

اکثریت قریب به اتفاق مواد مخدر که علیه نشانه های این بیماری به کار می روند، طراحی شده اند تا بر روی سیستم دوپامین برای تسکین علائم حرکتی عمل کنند که در درجه اول به عنوان یک دلیل برای دستیابی به کمک پزشکی به بیمار است.
 
پیش دارو دپامین، لوودوپا، درمان کلاسیک برای چنین تجربیاتی در بیماری پارکینسون از دهه 1960 است. با این وجود، با استفاده طولانی مدت از چنین درمان، حتی در بیماران جوان مبتلا به بیماری های ناخواسته، اثربخشی درمان و وقوع عوارض ناشی از اختلالات حرکتی کاهش می یابد.
 
لوودوپا از خود انتقال دهنده ی ناقل دوپامین متفاوت است، زیرا قادر به نفوذ در جریان خون مغزی است و به طور ایده آل کمبود دوپامین در بیماری پارکینسون را جبران می کند. در این حالت، تبدیل دارو به دوپامین نیز در ناحیه بافت محیطی اتفاق می افتد که به منظور جلوگیری از متابولیسم غیرمستقیم نیاز به استفاده از بازدارنده های DOPA دکربوکیلاز و مواد مخدر است.
 
لوودوپا در مراحل اولیه بیماری مورد استفاده قرار نمی گیرد، مگر اینکه ما درباره موارد ابتلا به تظاهرات شدید واکنش های حرکتی صحبت کنیم. شايع ترين عوارض جانبی در اين درمان، عوارض حرکتی يک نوع ناتوان کننده است که نياز به درمان با ساير داروها دارد.
 
مهار کننده های DOPA دکربوکسیلاز در رژیم های درمان پارکینسونی برای سرکوب آنزیم هایی که سنتز دوپامین از لوودوپا را استفاده می کنند استفاده می شود.
 
آنها قادر به نفوذ به جریان خون مغزی نیستند، که منجر به سنتز دوپامین منحصرا در بافت های محیطی می شود. استفاده از مهارکننده های DOPA dearboxylase همراه با لوودوپا کمک می کند تا دوز دارو را کاهش دهند بدون اینکه باعث عوارض جانبی شود.
 
مهار کننده های کاهش تولید ارمتی متیل ترانسفر کمک می کند تا اثر آنزیم هایی که انتقال دهنده های عصبی، از جمله دوپامین تجدید می کنند،روی بدن کاهش یابد. چنین داروهایی همیشه فقط در ترکیب با بازدارنده های لارو دیوپا و دپارکسی سیلاز DOPA به کار می روند تا نیمه عمر این مواد را طولانی کند. عوارض جانبی استفاده از مهار کننده های آرتام متیل ترانسفر، تیره شدن ادرار است.
 
مولکول های کوچک که نماینده آنتاگونیست های گیرنده دوپامین هستند قادر به کمبود دوپامین در پارکینسون هستند. ساختار شیمیایی این فرآورده ها را به ergoline و non-ergoline تقسیم می کند. به همین دلیل برای اولین بار باعث ایجاد عوارض جانبی شدید برای درمان بیماری پارکینسون می شود که بیشتر آنها مورد استفاده قرار می گیرند. آنها برای کنترل علائم حرکتی به طور متوسط ​​طراحی شده اند، بنابراین در مراحل اولیه بیماری، استفاده از آنتاگونیست های گیرنده دوپامین به تنهایی کافی است. این اولین خط درمان است که بعدا توسط لوودوپا و سایر داروها تکمیل می شود. عوارض جانبی درمان با این داروها ممکن است ادم، حالت تهوع، خواب آلودگی، توهم و هیپوتانسیون ارتواساتیک(افت ناگهانی فشار خون بر اثر تغییر حالت ناگهانی) باشد.
 
به منظور جلوگیری از تجزیه دوپامین، توصیه می شود از عوامل مؤثر برای مهار فعالیت آنزیم های مونومین اکسیداز نوع B - مهار کننده های مونوآمین اکسیداز-B استفاده کنید. با توجه به این داروها، علائم حرکتی به طور متوسط ​​بهبود می یابند، بنابراین، به ندرت به عنوان یک مونوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب در مهارکننده های لوودوپا و DOPA دکربوکسیلاز تجویز می شوند. به عنوان عوارض جانبی از این وجوه، کارشناسان به افسردگی، سردرد، افزایش اثرات ناخواسته لوودوپا می پردازند.
 
آمونادین نه تنها عامل ضد ویروسی است، بلکه می تواند نقش گيرنده های NMDA گلوتامات آنتاگونيست را در مرحله درمان اولیه پارکینسونی ايفا کند. دارو در صورت عدم وجود علائم، می تواند برای درمان مونوتراپی استفاده شود همچنین در درمان پیچیده ای که در صورت استفاده از لوودوپا با مهارکننده های DOPA دکربوکسی ... با کمک آمانتادین، تقویت های حاد سفتی و هیپوکینزی نیز می تواند متوقف شود.
 
از استیل کولین، holinoblockers به ​​صورت مولکول های کوچک استفاده می شود. این اولین دارو در پزشکی است که برای درمان بیماری پارکینسون استفاده شده است. با این حال، اثربخشی این درمان به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین امروزه این داروها تنها با لرزش قوی در بیماران در سن جوانی استفاده می شود.
 

 

ویتامین ها برای بیمار پارکینسونی

بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون اختلالات تغذیه ای دارند. بنابراین، در این مورد، مکمل های ویتامین و مواد معدنی برای اطمینان از مصرف تمام مواد ضروری برای سلامتی به بدن طراحی شده است، علاوه بر این، هر یک از ویتامین ها می توانند علاوه بر اثرات شفا دهنده بر علائم پارکینسونی نیز داشته باشند. با این آسیب شناسی، بدن نیاز به سلنیوم ، ویتامین C و E دارد که آنتی اکسیدان ها هستند که به پیشرفت بهبود بیماری کمک می کند.
 
کل ویتامین های گروه B برای فعالیت مغز و افزایش فعال شدن آنزیم ها در بدن انسان ضروری است و به طور مستقیم ویتامین B6 در کنترل مقدار کافی دوپامین در بدن بیمار دخیل است. اگر بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون نقرس ، بیماری کبد یا فشار خون بالا نباشد، برای او تزریق نیاسین به منظور بهبود گردش خون مغزی، مناسب است.
 
با هدف پیشگیری از پارکینسونیسم، مهم است که غذای رژیمی متعادل را بخورید و هر روز تمام ویتامین های لازم برای عملکرد طبیعی مغز را درپیدا کنید.
 
بنابراین، ویتامین A باید در محصولات طبیعی حیوانات پیدا شود، زیرا آنها در مقاومت در برابر حرارت بسیار عالی هستند، در آب حل نمی شوند ، اما از نظر محلول در چربی و مقاوم به اکسیژن هستند. Provitamins A باید در محصولات گیاهی نارنجی، قرمز یا سبز پیدا شود. با ترکیب این محصولات با مواد غذایی حاوی چربی، از مصرف ویتامین A، که بر توسعه و تشکیل ارگانیسم سلول های جوان تاثیر می گذارد اطمینان حاصل می کنیم. کمبود ویتامین A معمولا باعث پوست خشک ، پوسته شدن، رنگ پریده، آکنه، راش ، کسالت و مو ی خشک شود. منابع اصلی ویتامین A عبارتند از کبد گوشت گاو و گوشت خوک ، روغن ماهی ،کره ، اسفناج ، هویج ، گوجه فرنگی ، کاهو و غیره .
 
کمبود ویتامین D در بیماری پارکینسون می تواند منجر به پیشرفت آن شود، زیرا این ویتامین مسئول تشکیل موانع محافظت کننده علیه رادیکال های آزاد است که باعث مرگ سلول های مغزی می شود. ویتامین D در شاه ماهی و سایر محصولات دریایی و یا مصرف آن را به صورت مکمل ویتامین D پیشنهاد می شود.
 

 

تکنیک های جراحی در درمان بیماری پارکینسون

در بیماری پارکینسون، نه تنها درمان دارویی، بلکه تعدادی از تکنیک های جراحی استفاده می شود، از جمله:
- تالاموتومی (نوعی عمل جراحی تهاجمی جهت برداشتن قسمتی از تالاموس) یا پالیدوتومی (کاشت یک الکترود در مغز)
- تحریک مغزی عمیق مغز
- جراحی ژن (سلول های بنیادی).
- جراحی STEREOTACTIC استریوتاکسی 
جراحی Stereotactic بر اساس تخریب مناطق خاصی در سیستم عصبی مرکزی با استفاده از گاما یا چاقو سایبر، پروتون یا شتاب دهنده خطی است. این electrosurgery به اصطلاح radiofrequency است که اجازه می دهد تا یک اثر نقطه مانند در مناطق آسیب دیده مغز ر ابه حداقل برساند.
stereotaxia. Stereotaxis به طور مستقل محاسبه و نفوذ به نقطه ضربه با حداقل خطا انجام می شود. حداکثر خطای stereotaxis یک میلیمتر است. اثربخشی استریوتاکسیا نتایج بسیار خوبی را نشان می دهد، اما این روش بخاطر هزینه و عدم دسترسی به چنین درمانی برای اکثر بیماران داخلی کمتر استفاده می شود.

تحریک الکتریکی عمیق

تحریک الکتریکی عمیق نقاط خاص در سیستم عصبی مرکزی معمولا به شرح زیر انجام می شود. هسته های متالالمیک به روش های جراحی تحت بی حسی موضعی به الکترودهای نازک متصل می شوند. جریان الکتریکی با فرکانس پایین با استفاده از یک حرکت عصبی به قسمت الکترود ارسال می شود. یک سیستم عصبی یک دستگاه ویژه ای است که در زیر قفسه سینه قرار دارد و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.
 
اکثر بیماران پس از این روش کاهش قابل توجهی در لرزش، بهبود عملکرد حرکتی، از بین بردن اختلالات عصبی دیده می شوند.
 
چنین عمل جراحی  در موارد زیر ممکن است انجام شود:
 
درمان دارویی نتیجه نمی دهد
بیماری به سرعت پیشرفت می کند
بیمار قبل از سن 75 سالگی با مشکل پارکینسون مواجه شده است.
بیمار دارای اختلالات روانی شدید نیست
بیمار عوارض جانبی مصرف لوودوپا را بیان کرده است
فلج لرزشی بیش از 5 سال طول می کشد
بیمار بیماری های انکولوژیک و اختلالات جسمی ندارد.
برای بهبود کارایی تحریک مغزی عمیق مغز، نوروپاتولوژیست ها ، جراحان مغز و اعصاب ، پارکینسونزها ، بیمار را در آستانه جراحی بررسی می کنند ، او تحت آزمایش MRI یا سی تی اسکن قرار می گیرد. پس از تحریک عصبی، داروها لغو نمی شوند. اولین اثر می تواند 2-4 هفته پس از جراحی دیده شود، باتری در دستگاه 5 سال کار می کند.
 

 

ژن درمانی در بیماری پارکینسون

سلول های بنیادی بند ناف منبع و نمونه اولیه ساختار سلولی اندام های بدن انسان، از جمله مغز هستند.
 
برای درمان بیماری پارکینسون و همچنین بسیاری از بیماری های عصبی دیگر، می توان آنها را کاملا بصورت موثر استفاده کرد. واقعیت این است که با معرفی سلول های بنیادی به بدن انسان، آنها به طور مستقل قادر به قرار دادن بافت آسیب دیده و شروع به بازسازی آنها هستند. این به دلیل فعال شدن رشد سلول های بنیادی و ورود آنها به بافت های بیمار است. آن نورون هایی که در شکل جنینی بدن هستند شروع به رشد و تولید دوپامین می کنند. نورونهای جدید دوپامینرژیک به طور پیوسته در بازسازی فعالیت حرکتی بیمار، از بین بردن عدم تقارن قبلی، کمک می کنند. نتیجه ژن درمانی، بهبود چشمگیری در تصویر بالینی پارکینسونی، حذف لرزش و بازسازی هماهنگی حرکتی است. همچنین روند تفکر را بهبود می بخشد.
پس از بررسی جامع پزشکی بیمار، پزشکان سلول های بنیادی او را می گیرند و برای مدت زمان طولانی آنها را به اندازه خاصی رشد می دهند. پس از آن، جمعیت سلول های عصبی مجزا به بدن بیمار مبتلا به پارکینسون پیوند داده می شود و پس از 3-4 ماه  تغییرات مثبت در سلامت بیمار دیده می شود.
 

 

روش ها و درمان آبگرم در بیماری پارکینسون

نیتروژن مایع
یکی از آخرین روش های درمان بیماری پارکینسون انجماد منطقه ی مسئول بیماری با نیتروژن مایع است. اگر جراح مغز و اعصاب دقیقا انجماد را انجام دهد، بیمار فرصتی برای از بین بردن لرزش دارد. همه مداخلات جراحی باید تحت کنترل اشعه ایکس انجام شود، زیرا جراحی مغز و اعصاب باید در محاسبه سطح تزریق نیتروژن مایع بسیار زیاد باشد.
 
در این مورد، منطقه ماده سیاه و سفید، مسئولیت صحیح حرکات در یک فرد سالم، منجمد می شود.
 
در بیماران مبتلا به پارکینسونی، عملکرد آن ضعیف است، بنابراین توصیه می شود که آن را با کمک دمای پایین نیتروژن 190 درجه انجام دهید. فرآیند انجماد به مدت 2 دقیقه ادامه می یابد.
 

 

درمان اولتراسوند در بیماری پارکینسون

دستگاه سونوگرافی ویژه اختراع شده که با آن می توانند روی ناحیه مورد نظر بافت مغز عمل کنند. بیمار پس از اولین درمان سونوگرافی تجربی پس از عمل کاملا سالم است. این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، یعنی بدون بی حسی و مداخله جراحی. برای نگه داشتن آن لازم است یک کلاه ایمنی را به مدت چند دقیقه روی سر بیمار قرار داده و یک اسکنر CT را برای تحویل تابش روشن کنید. این روش کاملا بی خطر و بدون درد است، اما به دلیل هزینه بالا و عدم دسترسی آن به ندرت استفاده می شود.
 

 

طب سوزنی برای درمان بیماری پارکینسون

با کمک آزمایش بر روی موش، اثربخشی طب سوزنی در مورد بیماری پارکینسون اثبات شد در عین حال، نویسندگان این مطالعه می توانند اثر مثبت طب سوزنی بر بیماری پارکینسون را تنها با اثر پلاسبو (دارونما) توضیح دهند، زیرا امکان شناسایی مکانیزم طب سوزنی وجود ندارد. با این حال، تصور می شود که طب سوزنی می تواند با تظاهرات بیماری پارکینسون مقابله کند به این دلیل که این روش شرقی از التهاب مغزی جلوگیری می کند که در توسعه پارکینسون افزایش می یابد.
 
مطالعات، با وجود اینکه الگوی مشخصی بین بهبود وضعیت بیمار و طب سوزنی نشان ندادند، هنوز نتایج مفید داشتند، زیرا آنها توانایی طب سوزنی را برای طولانی شدن دوره قرار گرفتن در معرض داروها و بهبود کیفیت زندگی بیمار و طول عمر را نشان دادند.
 

 

هیرودوتراپی در بیماری پارکینسون

هیرودوتراپی( زالو درمانی ) ، به روش مشابه با طب سوزنی، قادر به تاثیر یک نقطه بر روی سیستم عصبی است. علاوه بر این، درمان پیاز یکی دیگر از اثرات مفید در بیماری پارکینسون است - neurotrophic، که جوهر آن به این واقعیت است که مواد موجود در بزاق زالو می تواند عملکرد سیستم عصبی در سطح سلولی را بازگرداند.
 
پیشنهاد می شود که استفاده از هیرودوتراپی بتواند بیماری هایی را که توسط ضایعات آلرژی در سیستم عصبی مرکزی ایجاد می شود، به عنوان مثال، بیماری پارکینسون، وضعیت پس از سکته مغزی، مولتیپل اسکلروز و دیگران درمان کند.
 
داده های مطالعات متعدد نشان می دهد که بزاق بذر دارای مواد مغذی زیادی است که می توانند عملکرد باروری بدن انسان را بیدار کنند و عملکرد اندام های از دست رفته و سلول های آنها را بازیابی کنند.
 

 

اثر فیزیوتراپی در درمان پارکینسون

امروزه روشهای متعددی برای احیای پروسه های حرکتی در پارکینسون ها وجود دارد که هدف اصلی آن بهبود کیفیت زندگی با افزایش فعالیت بدنی و حذف عوارض ثانویه در طول بیماری می باشد. محققان تأیید اثر مثبت غیر پایدار فیزیوتراپی در بیماری پارکینسون را تایید کرده اند، اما سوال این است که بهترین روش فیزیوتراپی در این زمینه کدام است؟
 
روش های فیزیوتراپی می تواند فرآیندهای متابولیک بدن را تحریک کند، جریان خون را بهبود بخشد و فعالیت های مغزی را تحت تاثیر قرار دهد. روش های زیر در زمینه درمان بیماری پارکینسون موثرترین روش های فیزیوتراپی محسوب می شوند:
سونوگرافی
الکتریکی
درمان مغناطیسی
حمام معدنی
استفاده ترکیبی از فیزیوتراپی، فیزیوتراپی و ماساژ به طولانی شدن شیوه زندگی معمول بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون و به حداقل رساندن خطرات افسردگی کمک می کند.
 

 

رژیم غذایی خاص در درمان پارکینسون

منابع پزشکی رسمی در مورد نیاز به یک رژیم غذایی کامل با این بیماری صحبت می کنند تا بدن بتواند از رادیکال های آزاد محافظت کند و بتواند سلول های جدید تولید کند. با این حال، در بعضی موارد، پزشکان می گویند که ممکن است وضعیت بیماران مبتلا به پارکینسونیزم را با گرسنگی دوره اصلاح کنید که نباید به هیچ وجه با از دست دادن مایعات همراه با بدن همراه باشد. سطح الکترولیت ها در خون یک بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون باید ثابت باشد، بنابراین نوشیدن مایعات نوشیدن با ترکیبات معدنی غنی باید پایه هر گرسنگی باشد.
 
با این حال، در اغلب موارد، متخصصان به طور قطعی در برابر این واقعیت که بیماران مبتلا به پارکینسونیسم می توانند گرسنه باشند. حتی یک هفته بدون غذای کامل می تواند به یک فرد آسیب برساند. اطلاعاتی در مورد کاهش شدت علائم در هنگام روزه داری از پارکینسون ها علمی ندارد. تنها دلیل مبتنی بر شواهد برای روزه گرفتن برای این بیماری، ترکیب آن با ژن درمانی است. با این حال، درمان با سلول های بنیادی بسیار گران است و در شرایط پزشکی داخلی در دسترس نیست، بنابراین ما درباره روزه نمی گوییم.
 
ماهیت روش ناشتا در بیماری پارکینسون، توانایی آن برای جلوگیری از تخریب نورون ها و ارتباط بین آنها از طریق توسعه ی یک پروتئین است که ساختار سلول های مغز را تقویت می کند، همانند هر تمرین دیگری. علاوه بر این، autophagy همچنین شواهدی از گرسنگی است. با این مفهوم، مطالعه فرایند تخریب سلول درون خود است. در عین حال، برای درمان بیماری های نورودژنراتيو، این جنبه مهم است که نشان دهنده توانایی سلول ها در مراحل خاص برای تمیز کردن خود از ذرات معیوب است و در نتیجه تقویت می شود. این روند برای نورونهای مغز بسیار مهم است. کمبود تغذیه می تواند مکانیسم autophagy (خودخواری) را به حداکثر رساند.
 
هیچ کس رژیم سختی برای بیماران مبتلا به پارکینسون ارائه نمی دهد، اغلب کسانی که به مزایای ناشتا اصرار می ورزند، توصیه می کنند که تنها 6 روز در هفته لازم است رژیم غذایی روزانه 500-600 کیلو کالری روزانه مصرف کندو رژیمی فعال با تکیه بر آب داشته باشد.
 
رژیم غذایی روزانه نیز از 11 تا 19 ساعت بدون تغییر محتوای کالری غذا در مورد پارکینسون شناخته شده است. با این حال، در هر صورت، هر گونه تغییرات تغذیه ای برای بیماران باید توسط پزشکان تجویز شود کاملا غیرممکن است که به طور مستقل به تغذیه ویژه با بیماری پارکینسون تبدیل شود.
 

 

گیاهان دارویی برای درمان پارکینسون

گیاهان برای درمان
از جمله روش های محبوب درمان بیماری پارکینسون، درمان گیاهی و یا داروهای گیاهی، جزو محبوب ترین است. اجزای مفید دستورالعمل های طبیعی می توانند در ترکیب با دارو درمانی کمک کنند تا علائم بیماری را متوقف کنند، آرامش را ایجاد کنند، برای ایجاد یک خواب طبیعی و غیره. اغلب دستورالعمل های فیتوتراپی باعث آرامش، ایجاد فرآیندهای متابولیک در بدن، تا حدودی باعث کاهش تظاهرات لرزش می شود. برای این منظور، شفا دهنده های سنتی توصیه می کنند که بیماران چای گیاهی را دم کنند.
 
دستور العمل های متعددی برای چای وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید یک قاشق غذاخوری از بابونه را مصرف کنید در ½ لیتر آب جوش،به مدت 30 دقیقه، دم کنید. لازم است چای گیاهی را دو بار در روز به جای چای معمولی مصرف کنید.
دستورالعمل دیگری به این معنی است که گیاهان تازه، نه خشک شده، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برای آن شما نیاز به گرفتن آب گشنیز ، کرفس با آبمیوه گیری هستید. در هر نوبت، نصف لیوان کافی است، شما باید آن را سه بار در روز 15 دقیقه قبل از غذای اصلی بنوشید.
 
شما همچنین می توانید چای را از قسمت های مساوی از لیمو ، آویشن، نعناع و پونه تهیه کنید. مخلوط 1 قاشق غذا خوری را در یک فلاسک ریخته و به مدت 1 ساعت با یک لیوان آب جوش دم کنید. شما باید این چای را در صبح و عصر قبل از خواب نصف فنجان بخورید. هر روز، شما بایددمنوش تازه دم کنید.
 
یک روش مهم فیتوتراپی برای درمان بیماری پارکینسون، استفاده از رزماری معطر می باشد. اگر از این گیاه بخورید، به بهبود حافظه کمک می کند و فعالیت مغز را تقویت می کند. شما می توانید یک قاشق رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید و سپس آن را سرد کنید. در روز، شما نیاز به 2 فنجان از چنین دمنوشی برای یک ماه نوشیدن، و سپس یک استراحت دارید.

 

عسل و بیماری پارکینسون

در بیماری پارکینسون به عنوان آنتی کولینرژیک، محصولات زنبور عسل یا به طور خاص، زهر زنبور عسل، می تواند بر بدن انسان تاثیر بگذارد. این امر به تغذیه سلول های مغز کمک می کند، هدایت عصبی را افزایش می دهد، سلول های مغز را آزاد می کند و به این ترتیب، متابولیسم را بهبود می بخشد، بدن را تجدید می کند. علاوه بر این، زهر زنبور عسل قادر به تولید کورتیکواستروئیدها در بدن از غده فوقانی است که به طور مستقیم در هیپوتالاموس عمل می کند. ماهیچه های اسکلتی که ترمور را در بیماری پارکینسون افزایش می دهند تحت نفوذ آن شروع به آرامش می کنند و اسپاسم ها ناپدید می شوند. همچنین زهر زنبور عسل برای خواص ایمنی خود شناخته شده است.
اعمال زهر زنبور عسل در بیماری پارکینسون می تواند بر روی نقاط زیست فعال در شکل نیش زنبور عسل، در قالب پماد و کرم ها باشد.
ژل رویال در 2 ماه برای تمام دوره های تولید عسل استفاده می شود. گرده زنبور عسل نیز موثر خواهد بود، به ویژه در بهبود فرآیندهای متابولیک، حذف سموم و همچنین به عنوان منبع فعال مکمل ویتامین ها و مواد معدنی. لازم است ترکیب عسل بر اساس گرده زنبور عسل اعمال شود. این محصول در یک قاشق چای خوری 1 بار در روز به مدت 2 ماه مصرف می شود.
برای بازسازی ساختار سلولی مغز، پروپولیس به شکل نعناع و به شکل خالص مورد استفاده قرار می گیرد . پروپولیس(نوعی صمغ زنبورکه  آنتی بیوتیک طبیعی است) به بهبود ایمنی کمک می کند، بدن بیمار را با درمان طولانی مدت با وسایل پزشکی تقویت می کند. تنتور های برنج می تواند بر پایه الکل و آب تهیه شود.
کلیه محصولات زنبور عسل را می توان به صورت ترکیب عسل مصرف کرد. بسیاری از آنها در ترکیب عسل قرار دارند ، که حتی در شکل خالص آن یک اثر آرام بخش بر روی یک فرد دارد و می تواند مستقل از لرزش در اندامها باشد.
 

 

جو دوسر در بیماری پارکینسون

استفاده از جو در بیماری پارکینسون از تحریک غیر منتظره ناشی از آسیب به برخی از بخش های مغز به طور موثر جلوگیری می کند. برای دستیابی به یک اثر درمانی، شما باید عصاره مخصوص دانه ها را تهیه کنید و آن را در یک دوره طولانی روزانه در رژیم غذایی  بگنجانید.
 
برای تهیه عصاره دانه های جو، یک لیوان جو را با یک لیتر آب خیس و یک شب بگذارید بماند. صبح، آب غلاترا صاف کنید و به مدت 1 ساعت در حرارت کم حرارت بدهید. سپس مقداری آب اضافه کنید که دوباره حجم آب با قبل چوشاندن برابر شود یعنی همان یک لیتر .از آب جو آماده شده، سه بار در روز، هر بار نیم لیتر به مدت 6 ماه مصرف شود و هر یک 45 روز  به مدت 2 هفته قطع شود.

 

مراکز درمانی برای بیماری پارکینسون

در بسیاری از کشورهای جهان، کلینیک های ویژه و مراکز توانبخشی باز شده است، جایی که بیماران مبتلا به این تشخیص قادر به ارائه مراقبت های پزشکی و روانی هستند تا طول عمر طبیعی را افزایش دهند. مراکز این چنینی در اروپا، امریکا و سایر کشورهای جهان وجود دارد.
 

 

درمان پارکینسون در خارج از کشور

بالاترین سطح خدمات و دارو به طور کلی، رژیم های فردی در هر مورد خاص، نوآوری هایی در رویکردهای درمانی و جراحی تنها بخش کوچکی از این است که چرا درمان بیماری پارکینسون در خارج از کشور تقاضای زیادی دارد. واقعیت های کلینیک های داخلی و امکانات پزشکان تنها روش های درمانی در درمان پارکینسونی را پیشنهاد می کنند که اغلب اثر دلخواه بر روی بیماری و رفاه بیمار را ندارند.
 
درمانگاه های پیشرو در خارج از کشور به طور فعال با استفاده از تکنیک های درمان مؤثر تهاجمی در برابر بیماری پارکینسون، که در آن ضربه های پاتولوژیک سرکوب می شوند و ساختار مغز تحریک می شوند. در مورد چنین درمانی، ممکن است به راحتی بار مواد مخدر هر بیمار را کاهش دهیم، کیفیت زندگی را بهبود بخشد، دوره فعالیت را طولانی تر کند.
تجهیزات پیشرفته ای از کلینیک های اروپایی و آمریکایی در بیمارستان های داخلی هیچ مقایسه ای ندارند. کلینیک ها در آلمان، سوئیس و دیگر کشورهای توسعه یافته به همه بیماران تشخیص دقیق بیماری خود را با خطرات خاصی از پیشرفت آینده ارائه می دهند. نوآوری های دانشمندان غربی مبتنی بر شناسایی مارکر های زیست شناختی خاص است که نشان دهنده چشم انداز توسعه بیماری پارکینسون در بدن است. احتمال تشخیص زودهنگام برای جلوگیری از علائم پارکینسونی، جلوگیری از پیشرفت آنها و توسعه سریع آسیب شناسی کمک می کند.
اثربخشی پزشکی خارجی در مورد درمان پارکینسونی با کاهش قابل توجه تعداد علائم در شناسایی بیماری، بهبود کیفی در سلامت بیمار بیان شده است.
 
درمان بیماری پارکینسونیک و کلینیک در آلمان به عنوان مثال، کلینیک آلفرد کراپپ در اسن، آلمان، در بخش مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، تشخیص جامعی از بیماران انجام می دهد، که دقیقا مشخص کردن ماهیت آسیب های حرکتی آنها است. درمان در اینجا با تکنیک های جراحی اعصاب و نورولوژیکی fh حداقل تهاجمی انجام می شود.
 
در بخش مغز و اعصاب، Charité در برلین سالانه  28 هزار بیمار را جراحی می کند. علاوه بر بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس، صرع و بسیاری از بیماری های نادر سیستم عصبی در اینجا درمان می شوند. این واحد مراقبت های ویژه خود را دارد، گروه نورولوژی کودکان و واحد تحقیقاتی بالینی.
 

 

به کدام پزشک برای تشخیص بیماری پارکینسون مراجعه کنیم؟

پیشرفت سریع بیماری پارکینسون اهمیت تشخیص به موقع این تشخیص را در بیماران نشان می دهد. از آنجاییکه در این مورد همه تظاهرات معمولا مربوط به فعالیت سیستم عصبی هستند، بیماران معمولا به یک متخصص مغز و اعصاب می روند، که باید تمام مراحل تشخیصی بیماری را انجام دهد، شدت روند را ارزیابی می کند و درمان را برای پیشگیری از عوارض و تسریع روند بیماری پیشگیری می کند. برای تماس با یک متخصص مغز و اعصاب، به اندازه کافی برای ورود به کلینیک در محل اقامت یا درخواست یک پذیرش پرداخت در یک کلینیک خصوصی، که متخصصان این مشخصات را می گیرند، کافی است. دانشمندان علوم اعصاب وجود دارند که در درمان بیماری پارکینسون تخصص دارند، بنابراین بهتر است با آنها مشورت کنید.
 
گاهی اوقات در اولین علائم پارکینسونیسم، بیماران در ابتدا برای کمک به درمانگر مراجعه می کنند . اگر درمانگر نشانه هایی از بیماری پارکینسون را شناسایی کند، بیمار را برای بررسی دقیق و تشخیص بیمار به یک متخصص پزشکی هدایت می کند. از آنجایی که درمان بیماری پارکینسون زمان زیادی طول می کشد، بسیار مناسب است که یک دکتر مناسب برای این مورد انتخاب کنید. بهتر است این کار را در بررسی بیماران قبلی و با توجه به تجربه کاری متخصص و سطح تحصیلات او انجام دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردم دوست دارند با پتوی سنگین و تهویه هوای روشن بخوابند؟

در

وزش دستگاه تهویه ی هوا (AC) در تابستان در زمان خواب راحت در زیر یک یا دو پتوی ضخیم و مخملی برای برخی افراد ، احمقانه به نظر می رسد؛ ولی برای بقیه ...این دقیقا چیزی است که دکتر برای استراحت شبانه ی مطلوب سفارش کرده است. بسیاری از مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی ضخیم هستند در حالی که تهویه را در وسط تابستان روشن کرده اند. آنها اغلب به خاطر اتلاف انرژی ، از این مساله انتقاد می کنند ولی شواهد علمی این رویه ی متناقض را تایید می کنند.

بررسی ها چهار دلیل را برای این افراد که جرات می کنند زیر پتوی ضخیم در تابستان با تهویه ی روشن بخوابند ، بیان می کند . این منطق به راحت طلبان محکوم علاوه بر افراد بدبین گیج ، کمک می کند. تا آخر این مقاله شما شاید به این فکر کنید که آیا باید روی  پتوی سنگین نیز سرمایه گذاری کنید یا نه.(سیارک)

  1. اهداف ریلکسیشن و کمک به خواب

عجیب به نظر می رسد که خوابیدن در زیر پتوی ضخیم با تهویه روشن ،  دارای اثر  آرام کننده است. سیگنال های افزایش وزن به مغز ، مواد شیمیایی مثل سروتونین ، ملاتونین و دوپامین آزاد می کند. آنها به عنوان انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده ی وضعیت روانی ، ادارک حسی و خواب عمل می کنند. این مواد آرام بخش دارای داروی مسکن هستند که خواصی را تسکین می دهند که ریلکسیشن را در سراسر بدن تحریک کرده و ناراحتی های بی خوابی را رفع می کند.

پتو ی سنگین یک درمان موثر ، ایمن و طبیعی برای خواب عالی در محیط بسیار خنک فراهم می کند. دمای مرکز بدن کاهش یافته و  خواب با خمیازه های فراوان را فرا می خواند.

دکتر آلیس هوگلند ، مدیر خدمات بی خوابی در مرکز اختلالات واحد خواب در راچر استر ان وای ،  توضیح می دهد که " این کاهش دمای بدن باعث به خواب رفتن شما می گردد " .

پتوی سنگین به کمک یک خواب طبیعی کامل آمده چونکه فشار را به طور یکنواخت در سراسر بدن پخش می کند. مثل آغوش گرفتن محکم است که باعث امنیت ، حمایت ، آسودگی و آرام شدن شما می گردد.

طبق اظهارات " به این دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند در تابستان در جای هموار ، راحت تر بخوابند. خواب بهتر،  تمرکز ، سودمندی ، ارتباط ، عملکرد شغلی و سلامتی را بهبود می بخشد".

پتوهای سنگین ، تحریک لمس  فشار عمیق (DPTS) را  تنظیم می کند. لمس های خوشایند ، سیستم عصبی را تهییج می کند ؛  لمس های ملایم ولی محکم ، باعث آرامش می گردد. DPTS  اعصاب و ماهیچه ها را شل کرده و تنش را از بین می برد. این همان اثری را دارد که مادرتان شما را در آغوش می گرفته و به آرامی لمس می کرده و به پشت تان می زده تا احساس آرامش ، ایمنی و سکوت راحت به شما دست دهد.

2. به غلبه یا بهتر شدن مدیریت نگرانی های معروف سلامتی کمک می کند.

خواه از آن در تابستان با تهویه ی هوا ،‌ استفاده کنید خواه در پاییز ، زمستان یا بهار ، پتوهای سنگین تسکین لازم و مورد نیاز را برایتان فراهم می کنند. بسیاری از مسائل سلامتی دارای کاربرد مثبت هستند. برای بچه ها و بزرگسالان ، پتوهای سنگین اختلالات حسی ، عصبانیت ، تنش ، آگاهی و تمرکز را بهبود می بخشند. پتوهای سنگین نیز باعث تسکین مردان نظامی و زنان در مناطق جنگی و افرادی می شوند که زخمی ، بیمناک و دیوانه به خانه بازگشته اند.  

پتوی سنگین طبق گزارش ، کمک زیادی به حفظ حافظه ، فرایندهای سم زدایی ، درمان بیماری های مختلف ، تسکین نگرانی (مورد تایید مطالعات زیاد) ، افسردگی ، آسیب PTSD‌،‌پرخاشگری ، دردهای مزمن ، پارانویا و مشکلات عصبی دو قطبی می گردد.

کارمندان در شغل های پر تنش و تغییرات شیفت کاری ، افرادی در حال مبارزه با وحشت شبانه  طبق گزارش ، این علائم  به خاطر خوابیدن در زیر پتوی سنگین، در آنها کاسته شده.نگرانی های سلامتی دیگر  از طریق استفاده از پتوی سنگین ، برطرف یا بهتر شده است مثل :

  • اختلال طیفی ADD/ADHD
  • بیماری آلزایمر
  • سندرم اسپراگر
  • اختلال طیفی اوتیسم
  • اختلالات دماغی (CP)
  • دیوانگی
  • سندرم دان
  • اختلالات طیفی الکل در دوران جنینی (FASD)
  • فیبرومالژیا
  • جت زدگی
  • حمله ی خواب
  • بیماری پارکینسون
  • علائم قبل از یائسگی و یائسگی
  • اختلالات رشدی فراگیرنده (PDD,PDD-NOS)
  • اختلال وابستگی واکنشی (RAD)
  • سندرم بی قراری (RLS)
  • درد ارتریت روماتیسمی
  • اسکیزوفرنی
  • اختلال حمله
  • اختلال فرایند حسی (SPD)
  • آپنه ی خواب
  • آسیب ضربه ی مغزی (TBI)
  1. آسودگی و آرامش در زمان خواب در اتاق به همراه فردی که دمای سرد را ترجیح می دهد

 زمانی که مساله ی دمای بدن مطرح میگردد. زمانی که همسر دارای طبع سرد است و شوهرش ترجیح می دهد که فقط لایه ی نازکی را در هوای  65 درجه  داشته باشد . یک هم اتاقی ، اتاق بسیار سرد را دوست دارد ؛ دیگری اتاق داغ و در حال برشته شدن را ترجیح می دهد. حتما باید تصمیم مشترکی را برای  این مشاجرات  بگیرید تا ارتباط تان ، به خوبی باقی بماند.

دمای بدن با ترموستات درونی تنظیم شده که در مغز قرار گرفته است- یعنی هیپوتالاموس. نیروهای دینامیکی مختلف به این مساله  نظارت دارد که دما بالا یا پایین رود ، یعنی استفاده از تجویز دارویی کلیه ، رقیق شدن خون ، دیابت ،سرطان ، فشار خون پایین ، گردش خون ضعیف . مقدار جرم ماهیچه ، عامل اصلی است. تقریبا یک سوم گرمای بدنتان ، از ماهیچه ها تولید می شود. زنان نسبت به مردان، ماهیچه های کمتری دارند .

سن نیز باعث تفاوت می شود . زنان تحت تاثیر گرمای ناگهانی و مختصر ناشی از منوپاز ( یائسگی) هستند . مردان نسبت به زنان بیشتر دستخوش بیماریهای گردش خون می شوند.

پر دون یونگ از موسسه ی مدیریت تسهیلات بین المللی می گوید ، " زنان بیشتر مستعد گرفتگی رگ های خونی می شوند ، که خون را در نزدیک مرکز پوست قرار می دهد که به معنای سردتر بودن است و مردان مخالف این قضیه هستند".

بنابراین جنسیت ، سن ، شرایط بدنی و ارجحیت های  شخصی روی چگونگی عملکرد هیپنوتیزم اثر می گذارد. بهترین راه حل ، یادگیری کنار آمدن با روشی است که در خدمت بهترین وضعیت برای افراد است. به خاطر مزیت های متعدد ، خواب در زیر پتوی سنگین حتی در تابستان با روشن کردن تهویه ی هوا ، یک تصمیم شگفت انگیز است. یک پتوی سنگین بدنبالش سردی ، و از بین رفتن کج خلقی و تنش می آورد.

  1. کاهش وزن و مدیریت وزن

آیا خواب در بستر سرد در واقع برای شما بهتر است ؟ در اصل بر مبنای تحقیقات جدید اخیر است. دانشمندان کشف کرده اند خواب در دماهای سردتر ، سرعت متابولیسم شما را افزایش داده و سلامت کلی تان را بهبود می بخشد. به اعتقاد متخصصان  " تیره پیه " در بدن های سردتر ، افزایش می یابد. تیره پیه  ( اغلب به نام " چربی خوب") 300 برابر بیشتر گرما را در اندام های دیگر در بدن تولید می کند که در اصل باعث سوخته شدن بیشتر کالری ها می گردد و اضافه قند خون را رفع می کند.

یافته های علمی توسط موسسه ی ملی بهداشت ، برمبنای آزمایش انجام شده در وضعیت دمایی کنترل شده از این نظریه حمایت می کند که خواب در اتاق سرد وزن را کاهش داده و باعث مدیریت وزن می گردد.

دکتر فرانسیسکو اس سلی ، رئیس بخش های متابولیسم و غدد درون ریز دانشگاه منابع مشترک ویرجینیا گزارش کرده که " این ها همگی از مردان جوانان سالم آغاز می شود ولی فقط با خوابیدن در اتاق سردتر ، آنها به مزیت های متابولیسمی می رسند که اغلب ،‌ خطر دیابت و دیگر مشکلات متابولیسمی را در آنها را کاهش می دهد. "

تعجب آور نیست مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی سنگین با دستگاه تهویه ی هوا در تابستان باشند!

نکات اضافی

  • یک اتاق سرد به شما کمک می کند تا مغز ، سرد و خنک باشد که برای یک خواب شبانه ، مطبوع است. طبق تحقیقات ، دمای اتاق را تا 65 درجه کاهش داده و چند لایه ...یا یک پتوی سنگین را روی خود بیندازید.
  • پتوی سنگین را نباید فردی استفاده کند که از عمل جراحی بهبود یافته و دارای مشکلات قلبی عروقی ، کنترل دما یا چالش های تنفسی هستند مگر اینکه پزشک یا درمانگر حرفه ای ،  تایید کند.
  • وزن پتوی پیشنهادی برای بزرگسالان طبق وزن بدن و ارجحیت شخصی خود ، 13-33‌ پوند است . مطالعات دانشمندان در ایالات متحده تایید می کند که " هرچه پتو سنگین تر باشد ، آسانتر به خواب می روید".

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Bonjour,Le rÃren©©fncemeÃt de votre site vient d'être validé sur mon annuaire. Un petit lien retour vers l'annuaire n'est pas obligatoire mais serait sympa...

در ادامه بخوانید...

13 نشانه از اینکه شما سریع یاد می گیرید

در

بر اساس یک مطالعه مشخص شده است که کسانی که سریع یاد می گیرند (علی الخصوص در زمینه زبان خارجی) ماده سفید بیشتر و مغز کمتر متقارنی دارند. زودگیری و سریع بودن در یادگیری به این بستگی دارد که از مغزمان چطور استفاده می کنیم. گاهی اوقات چیزهایی که بنظر بسیار پیچیده می آیند، راه حلهای ساده ای دارند. در اینجا می توانید بفهمید که چطور می توانید دریابید که نسبتا زودگیر هستید.


1- از اینکه بگویید نمی دانم نمی ترسید
کسانی که زود یاد می گیرند می پذیرند که چیزی نمی دانند. آنها ذهنشان را برای پرسیدن باز می گذارند و جوابها را نیز مورد پرسش قرار می دهند تا بیشتر بیاموزند. در حالیکه بعضی افراد در سوال کردن تردید دارند و از این می-ترسند که نادانی خودشان را بیان دارند، زودگیرها ابایی از پرسیدن ندارند.
2- از اصول پارتو استتفاده می کنید
زودگیرها بصورت پربازده ای به این مسئله علاقمندند. بر اساس نظر ویلفردو پارتو 80 درصد از نتایج را از 20 درصد از دانایی هایشان بدست می آورند. زودگیرها با استفاده از تمرکز بر مسائل پایه ای و متداول در آزمایشهای متفاوت از این اصل تبعیت می کنند. آنها به دنبال کل یک قضیه نمی روند و توانشان را در بخش لازم سرمایه گذاری می کنند.
3- شما قادرید که آن را تصور کنید
هنگام مواحهه با مسائل، زودگیرها چند بعدی هستند. آنها از تمامی حواسشان برای حل مسئله کمک می گیرند. آنها با استفاده از توان ذهنی شان هدایت مسئله به سمت راه حل را و یادگیری را می اموزند.
4- شما ساده می کنید
زودگیرها می دانند که مسائل مشکل راه حل ساده ای دارند. مغزهای بزرگی مانند توماس ادیسون، هنری فورد و حتی استیو جابز به دنبال راه حلهایی ساده برای مشکلات بزرگ می گشتند. آنها ساده می کردند و خودشان را برای برای پیدا کردن این هدف که ساده ترین راه را پیدا کنند غرق می کردند.
5- شما عمل می کنید
پس از تمام مسائلی که گفته شد، در انتهای روز این تصمیم شماست که به جلو قدم بردارید. اگر شما در حال یاد گرفتن زبان جدیدی هستید قادر به فراگیری آن نخواهید بود مگر صحبت کنید چه درست و چه غلط زودگیرها با تصمیم گرفتن و عمل کردن می آموزند.(سیارک)
6- شما انتخابگر هستید
شما به دنبال تمام راه حل های موجود برای یک مسئله نیستید. بلکه شما بطور وسیعی وقت خود را صرف یافتن قسمتی می کنید که به درد شما می خورد. با این روش شما قادرید که دنبال راه حلهای در دسترس باشید.
7- شما از قانون پارکینسون پیروی می کنید
تیم فریس , مولف کتاب 4 ساعت کار در هفته اظهار داشته است که با ترکیب پیروی از قانون پارکینسون و اصل پارتو می توان سریعتر یاد گرفت و به راه حلها دسترسی یافت. در حالیکه اصل پارتو بر این تاکید دارد که حداکثر استفاده از وقت بشود، قانون پارکینسون زمان را برای یاد گرفتن تنها چیزهای ضروری محدود می کند. زودگیرها تنها برای قسمتهای مهم یک موضوع وقت می گذارند و وقت خود را سر مسائل بی ارزش هدر نمی دهند.
8- می دانید کی تمام کنید
زودگیرها می دانند که کی فرآیند کاری را متوقف کنند. اگر چیزی در یک فرآیند قابل پاسخ نگنجد، آنها عقب نشینی می کنند. آنها قانون بازگشت اندک را می فهمند و بر روی مسائلی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت مناسبی داشته باشد.
9- می دانید که چگونه آینده را پیش بینی کنید
چیزی که قدیمی و کهنه شده باشد برای یک زودگیر بی استفاده است؛ آنها در عوض قابلیت این را دارند که روندها را پیش بینی کرده و آینده را ببینند. شما می توانید بر آینده تمرکز کنید و اینکه چگونه بر هر موضوعی را که فرا می-گیرد بکار برید.(سیارک)
10- درک می کنید که بسیاری از سوالات راه حلی ندارند
در طی انتخاب کردن، سما حسی دارید که می فهمید که به دنبال مسائل یا موضوعات اشتباه نروید. شما از قبل می دانید که اگر یک مسئله پیچیده باشد و هیچ راه حلی به ذهن شما نرسد، احتمالا هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.
11- شما می توانید به یک کودک توضیح دهید
پس از غرق شدن در موضوع و جذب آن شما می توانید افکار و عقایدتان را با دیگران در میان بگذارید و حتی با کودکانتان در مورد آن موضوع بحث کنید (حتی با کودکان).
12- شما مثبت هستید
زودگیرها هیچ رفتار منفی ای در طی فرآیند یادگیریشان از خود بروز نمی دهند. آنها حتی در برابر مشکلات اساسی که با آنها روبرو می شوند خم به ابرو نمی آورند.
13- شما به دنبال عقاید کارشناسان هستید
می دانید که مردمی هستند که از شما بهتر می دانند. هیچکس از اینکه بخودش دیکته کند که در کاری استاد است چیزی یادنمی گیرد. (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در

افراد مبتلا به دیابت در معرض آسیب های پا هستند بنابراین مهم است که پاهایشان را به دقت مراقبت و معاینه کنند. از آنجا که پا و جوراب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند این مقاله به این موضوع اختصاص یافته است...

جوراب دیابتی باید از جنسی باشد که برای پوست پا ایجاد حساسیت نکند. این جوراب ها باید رطوبت را جذب کنند چون باقی ماندن رطوبت در پاها باعث نرم شدن پوست و زخم شدن تدریجی پا می شود. الیاف فیبری خاصی که برای جوراب های مخصوص دیابت طراحی شده است، ۴ برابر بیشتر از جوراب های نخی جاذب رطوبت هستند.

جوراب های دیابتی نباید در نقاطی از پا  فشار ایجاد کنند. کش بالای جوراب باید شل باشد و به هیچ وجه خط گرفتگی روی پا باقی نگذارد. سفتی کش بالای جوراب می تواند جلوی جریان خون در پوست پا را بگیرد و از یک حساسیت ساده پوستی تا زخم و تاول به وجود بیاورد. بهتر است قطر بالای جوراب به اندازه ای باشد که بدون نیاز به کش روی پا بماند و پایین نیاید.

جوراب دیابتی نباید ضخیم و حوله ای باشد. جوراب های ضخیم در کفش، چروک می خورند و این چروک ها هنگام راه رفتن باعث به وجود آمدن نقاط فشار می شود. افراد دیابتی حتما باید جوراب اندازه پای خود انتخاب و دقت کنند قسمت کف جوراب و نقاط تحت تماس با کفش صاف و بدون حفره باشد.

بهتر است افراد دیابتی در صورت پوشیدن جوراب های غیرنخی از جوراب هایی استفاده کنند که الیاف ضدمیکروب دارند.

جوراب مبتلایان به دیابت بهتر است دوخت یا بافت یکسره داشته باشد. جوراب هایی که از چند تکه مختلف تشکیل شده اند، در محل دوخت تکه ها می توانند نقاط فشار ایجاد کنند و زمینه ساز زخم پا شوند.

افراد مبتلا به دیابت به هیچ وجه نباید کفش بدون جوراب بپوشند چرا که عرق کردن پا در کفش به مرور زمان باعث رشد باکتری خواهد شد.

بهتر است افراد دیابتی جوراب های تک سایز نخرند تا تنگ بودن آنها نقاط فشار روی پا ایجاد نکند.

 ۱۳ توصیه برای جلوگیری از ابتلا به پای دیابتی

پیشگیری بهتر از درمان چیست

- به محض رسیدن به منزل، جوراب هایتان را دربیاورید و پاهایتان را بشویید.

- هر روز اول صبح و آخر شب، پاهای خود را از نظر وجود هرگونه زخم یا کبودی بررسی کنید.

- در صورت احساس سوزش و درد شدید یا در صورت مشاهده زخم و کبودی روی پاهایتان بلافاصله موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

- ناخن های پایتان را با ناخن گیر کاملا تیزی بگیرید و هنگام کوتاه کردن آنها حواستان باشد که پوست و گوشت اطراف   ناخن هایتان را نبرید.

- همیشه ناخن هایتان را از نیم میلی متر بالاتر از رستنگاه آنها بگیرید تا گوشت و پوست انگشت های پایتان آسیب نبیند.

- هنگام خریدن کفش حواستان باشد که کفش ها کاملا اندازه پاهایتان باشند. تنگ بودن کفش ها می تواند باعث آسیب دیدن پاهایتان شود و دردسرهای زیادی را برایتان به دنبال داشته باشد.

- کفش های طبی با پاشنه های کوتاه، مناسب ترین کفش ها برای بیماران دیابتی محسوب می شوند.

- بهتر است خانم های مبتلا به دیابت از پوشیدن مداوم کفش های پاشنه بلند و نوک تیز برای پیشگیری از زخم شدن پاهایشان خودداری کنند.

- برای جلوگیری از زخم شدن پاهایتان حتما کفش هایتان را با جوراب بپوشید.

- از خریدن و پوشیدن جوراب هایی با کش تنگ خودداری کنید.

- برای پیشگیری از آسیب احتمالی پوست، کف پایتان هنگام راه رفتن در منزل از دمپایی های طبی ابری استفاده کنید.

- بهتر است دمپایی های ساده را به جای انواع لاانگشتی آنها بپوشید تا پوست بین شست پا و انگشت کناریتان آسیب نبیند.

- اگر کف پوش منزلتان سنگ، سرامیک یا پارکت است، از پوشیدن جوراب در منزل خودداری کنید چون در غیر این صورت امکان لیز خوردن شما روی این کف پوش ها بالا می رود.

 جوراب معمولی

نقاط فشار بر روی پا ایجاد می کند

موجب رطوبت می شود

تغییر شکل می دهد

 جوراب مناسب پای دیابتی

جاذب رطوبت است

کاملا قالب پاست

کمترین تغییر شکل را پیدا می کند (سیارک

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماست می تواند عفونت قارچی واژن را درمان کند

در

ماست نمی تواند یک عفونت قارچی واژن را درمان کند. ضدقارچها، عفونتهای قارچی واژن را درمان می کنند.
قارچ کاندیدا معمولا در واژن زندگی می کند. با این حال، هنگامی که رشد زیادی دارد، باعث عفونت قارچی واژن شده، که منجر به خارش، قرمزی، ترشحات سفید واژن و سوزش پس از ادرار کردن می شود.


به دلیل اینکه ماست حاوی پروبیوتیک است، که به رشد باکتری های سالم کمک می کند، هرکس، در هرجا، تصور می کند می تواند قارچ را کم کند. ایده ی جالبی است، اما کار نمی کند.
بهتر است که عفونت قارچی واژن با کرم های ضد قارچی مانند میکونازول که به قارچ ها حمله می کند، درمان شود. هر وقت که احساس بهتری پیدا کردید استفاده از آن را متوقف نکنید. درمان را پایان دهید، وگرنه دوباره برمی گردد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Hi BillI wish you a little bit late all the best and many good burgundy. We have our trip to beaune/Nuits next weelPnd.eabko

در ادامه بخوانید...

روش‌های پزشکی برای درمان استئوپروز

در

سازمان تغذیه و داروی ایالات متحده (FDA) چند دارو برای زنان یائسه تصویب کرده است تا به کاهش یا توقف تحلیل استخوان، ساخت استخوان یا کاهش خطر شکستگی کمک کند. این داروها تنها زمانی کارآمد هستند که به طور منظم مصرف شوند. بعلاوه، درمان از طریق هر دارو، خطرهای مشخص و عوارض جانبی نیز دارد.

هورمون درمانی

درمان استروژن پس از یائسگی و درمان ترکیب استروژن پروژسترون

گرچه مورد تایید سازمان غذا و درمان (FDA) برای درمان استئوپروز که یکی از شایع ترین بیماری های زنان است، نمی باشد، اما درمان خوراکی (از راه دهان) و ترنس درمان استروژن که درمان استروژن (ET) نامیده می‌شود و ترکیب استروژن پروژسترون ، هورمون درمانی (HT) نامیده می شود، برای پیشگیری از تحلیل استخوان زنانی که به تازگی یائسه شده اند و عوامل خطر ابتدا به استئوپروز ازجمله تحلیل استخوان یا کوچک شدن اسکلت دارند‌ و پوکی استخوان،  تایید می شود.
مطالعات نشان می دهد که ET، توده استخوانی را افزایش داده و بروز شکستگی‌های مربوط به ستون فقرات، مچ دست و لگن را کاهش می دهد. با این حال به خاطر خطرات طولانی مدت هورمون درمانی (خطرات شناسایی شده در چند سال اخیر توسط انستیتوی فدرال سلامت زنان)، FDA توصیه می کند که زنان ابتدا دیگر داروهای ضد پوکی استخوان را استفاده کنند و هشدار می دهد که هورمون درمانی باید در کمترین دوز برای کوتاه ترین زمان ممکن به کار برده شود.

    رالوکسیفن (اویستا)

    به شکل قرص موجود می باشد. این دارو برای پیشگیری و درمان استئوپروز در زنان یائسه توصیه می شود. رالوکسفین اثرات مثبتی شبیه به استروژن روی استخوان دارد اما نه روی پستان یا پوشش داخلی رحم و ممکن است خطر سرطان سینه حاصل از استروژن را تا 65 درصد در هشت سال کاهش دهد. FDA تایید می کند که رالوکسفین خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان مبتلا به استئوپروز و حتی در زنان بدون استئوپروز که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، را کاهش می دهد.
    این بخشی از گروه داروهایی است که تعدیل‌کننده انتخابی گیرنده استروژن (SERMها) نامیده می شوند و به نظر می رسد که از تحلیل استخوان در ستون فقرات، لگن و نقاط دیگر بدن پیشگیری نماید. مطالعات نشان می دهد که رالوکسیفن خطر شکستگی ستون فقرات در زنان مبتلا به استئوپروز را کاهش می دهد اما هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که کاهش خطر هرگونه شکستگی دیگر را تایید نماید. عوارض جانبی احتمالی شامل گرگرفتگی ، لخته شدن خون رگ ها (شبیه به استروژن) و گرفتگی عضلات پا می باشد. این قرص یکبار در روز بهمراه غذا یا بدون آن مصرف شود.

    آلندرونات (فوزاماکس و برندهای دیگر، از جمله ژنتیک)

    از داروهای گروه بیس فسفونات، این دارو مورد تایید FDA مخصوص درمان و پیشگیری از استئوپروز استخوان می باشد. مطالعات نشان می دهد که آلندرونات، توده استخوانی را افزایش داده و خطر شکستگی های مربوط به ستون فقرات،‌لگن، مچ دست و دیگر شکستگی ها را تا بالای 50 درصد در هر دو تا چهار سال در زنان مبتلا به استئوپروز کاهش می دهد.
    آلندرونات همچنین برای درمان گلوکوکورتیکوئید ناشی از استئوپروز و درمان استئوپروز در مردان تایید شده است. قرص های آلندرونات بایستی با معده خالی در صبح و با هشت اونس آب در حداقل 30 دقیقه قبل از اولین وعده غذایی، نوشیدنی یا داروی روزانه مصرف شود. برای به حداقل رساندن اثرات جانبی که می تواند شامل سوزش معده یا سوزش مری باشد، حداقل ۳۰ دقیقه بعد از مصرف این دارو راست بایستید. آلندرونات را می توان روزانه و یا بعنوان یک رژیم دارویی هفتگی مصررف کرد.
    آلندرونات همچنین به صورت قرص 2.800 یا 5.600 IU از ویتامین D3 که فوزاماکس پلاس دی نامیده می شود، نیز موجود می باشد.

    ریزدرونات (یا آکتونل، آتلویا)

    نوع دیگری از داروی بیس فسفونات است که برای درمان و پیشگیری از استئوپروز در زنان پس از یائسگی و برای پیشگیری و درمان استئوپروز ناشی از گلوکوکورتیکوئید در زنان و مردان توصیه می شود. این می تواند یک بار در روز، یک بار در هفته یا یک بار در ماه مصرف شود. ریزیدرونات همراه با کلسیم نیز موجود می باشد. مطالعات نشان می دهد که ریزیدرونات، توده استخوانی را افزایش داده و خطر شکستگی های ستون فقرات، مچ دست، ران و دیگر شکستگی‌ها در زنان مبتلا به استئوپروز را کاهش می دهد. آن را با معده خالی در صبح با هشت اونس آب، به مدت 30 دقیقه قبل از خوردن یا نوشیدن مصرف نمایید. برای حداقل کردن عوارض جانبی که می تواند شامل سوزش معده یا سوزش مری باشد، به مدت حداقل 30 دقیقه بعد از مصرف راست بماند. هرگونه ویتامین، کلسیوم و آنتی اکسیدانها را حداقل 30 دقیقه بعد از رزیدرونات مصرف کنید.

    ایباندرونات (Boniva)

    بیس فسفونات دیگری است که توسط FDA جهت پیشگیری و درمان استئوپروز در زنان یائسه توسعه داده شده است. بروز شکستگی‌های مهره را تا حدود 50 درصد کاهش داده و تراکم مواد معدنی استخوان در کل اسکلت را افزایش می‌دهد. همچنین ایباندرونات در زنانی که به تازگی یائسه شده‌اند، از تحلیل استخوانی پیشگیری می کند اما فقط در افرادی که هنوز به استئوپروز مبتلا نشده‌اند. ایباندرونات بایستی یکبار در ماه با معده خالی اول صبح با هشت اونس آب (نه مایع دیگر) حداقل 60 دقیقه قبل از هرگونه خوراکی یا نوشیدنی مصرف گردد. بیماران بایستی به مدت حداقل یک ساعت بعد از مصرف این دارو، راست بمانند. همچنین ایباندرونات می تواند به صورت داخل وریدی هر سه ماه یکبار استفاده گردد.

    زولدرونیک اسید (Reclast)

    در سال 2007، برای درمان استئوپروز بعد از یائسگی، زولدرونیک اسید با تزریق یکبار در ماه آزمایش شد و در سال 2009 مجوز آن تصویب گردید تا برای پیشگیری از بروز استئوپروز در زنان بعد از یائسگی با توده کم استخوانی نیز استفاده شود. Reclast داروی بیس فسفونات دیگری است که روی تقویت استخوانها و حفاظت در برابر شکستگی‌های ناشی از استئوپروز از جمله ستون فقرات و لگن بکار می‌رود. در یک پروژه عظیم، زولدرونیک اسید خطر شکستگی های لگن را تا 41 درصد و شکستگی‌های ستون فقرات را تا 70 درصد کاهش داد. Reclast تنها یکبار در سال یا یکبار در دو سال (بسته به تشخیص) به صورت 15 دقیقه تزریق داخل وریدی انجام می‌شود. عوارض جانبی شامل تب گذرا، درد عضلانی، درد استخوانی یا مفصلی، علائمی شبیه به سرماخوردگی و سردرد دارد. معمولا بروز چنین علائمی در سه روز اول دریافت Reclast شروع می شود و معمولا در عرض سه تا چهار روز برطرف می‌گردد.

    کلسی تونین (میاکلسیک و فورتیکال)

    این برای درمان استئوپروز در زنانی که پنج سال از یائسه شدن آنها می گذرد و نمی توانند استروژن درمانی را تحمل کنند، تایید شده است. مطالعات نشان می دهند که این دارو به آرام شدن تحلیل استخوانی، افزایش تراکم استخوانی ستون فقرات کمک می کند و می تواند درد شکستگی را کاهش دهد. از آنجایی که کلسی تونین یک پروتئین است، نمی تواند به صورت خوراکی مصرف گردد، بنابراین به صورت اسپری بینی یا در برخی موارد، به صورت تزریق می باشد. عوارض جانبی احتمالی آن شامل سوزش و التهاب بینی، خون دماغه، سردرد و کمردرد می‌باشد. کلسی تونین تزریقی ممکن است واکنش آلرژیک و فلاشینگ صورت و دستها، ادرار مکرر، تهوع و خارش پوست بهمراه داشته باشد. کلسی تونین برای استئوپروز به قدر سایر داروها قوی نیست بنابراین معمولا برای افرادی که نمی توانند از داروهای دیگر استفاده کنند، بکار می رود. (سیارک)

    تری پاراتاید (فورتئو)

    نوعی از هورمون پاراتیروئید و اولین دارویی است که به جای کاهش از کارافتادگی استخوان، تشکیل استخوان را تحریک می کند. این برای زنان بعد از یائسگی و برای مردانی که در خطر بالای شکستگی قرار دارند، تایید شده است. این تراکم استخوانی را افزایش و شکستگی‌های ستون فقرات و دیگر شکستگی‌ها را کاهش می دهد. این دارو یک بار در روز تزریق می شود (به مدت بیش از 24 ماه). عوارض جانبی آن می تواند شامل تهوع، سرگیجه و گرفتگی عضلات پاها باشد.

    دنوزوماب (پرولیا)

    این درمان تزریقی که در سال 2010 توسط FDA تایید شده است، یک آنتی بادی مونوکلونال کاملا انسانی است. این گزینه دیگری برای زنان بعد از یائسگی مبتلا به استئوپروز که در خطر بالایی از شکستگی قرار دارند، مهیا می سازد. این به کار می رود تا تحلیل استخوانی را کاهش داده و توده استخوانی و طول آن را افزایش ‌دهد. همچنین خطر شکستگی‌های مربوط به ستون فقرات، لگن و سایر شکستگی‌ها را کاهش می دهد. تزریق آن هر شش ماه یکبار توصیه می شود. عوارض جانبی می تواند شامل درد پشت، درد در اندام، درد عضلانی، کلسترول بالا و عفونت مثانه باشد. عوارض جانبی جدی شامل میزان کلسیم بالا در خون، عفونت‌های جدی و واکنش‌های پوستی از جمله درماتیت، خارش و اگزما می‌باشد. (سیارک)
    در مورد داروهای ضد پوکی استخوان، به ویژه بیس فسفونات‌ها و دنوزوماب مرتبط با استئونکروز فک (ONJ) و شکستگی‌های غیرمعمولی استخوان ران نگرانی‌هایی وجود دارد. برخی از گزارش‌ها، در مورد افراد مبتلا به استئوپروز که برای مدت زمان طولانی از بیس فسفونات‌ها استفاده می‌کنند، افزایش خطر ابتلا به شکستگی ران را نشان می دهد. همچنین FDA درباره چسباندن برچسب‌های اخطار و استفاده محتاطانه برای تمامی داروهای بیس فسفونات که جهت پیشگیری و درمان استئوپروز و برای دنوزوماب تایید شده است، هشدار داده است. گاها قبل از اینکه هرگونه شکستگی غیرمعمولی اتفاق افتاده باشد امکان دارد در ران علائم درد دیده شود؛ در صورتی که از داروی استئوپروز به مدت چند سال است که استفاده می کنید و در باسن یا ران خود احساس کشیدگی یا درد می کنید با متخصص مراقبت‌های بهداشتی تماس حاصل فرمایید.
    از آنجایی که بیس فسفونات ها در استخوان انباشته می شوند، امکان دارد برخی از بیمارانی که از این داروها استفاده کرده اند، بعد از 5 تا 10 سال درمان با بیس فسفونات، از آنها «ترک موقت دارو» خواسته شود. مهم است بدانیم که ONJ و شکستگی‌های معمولی، به ندرت اتفاق می افتند و اینکه خطر شکستگی لگن معمولی تهدید بسیار جدی برای زنان مبتلا به استئوپروز می باشد. درباره مزایا و خطرات استفاده از داروهای استئوپروز با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود گفتگو کرده و با در نظر گرفتن سابقه سلامتی خود، درباره اینکه چه درمان و گزینه های پیشگیرانه‌ای برای شما بهترین گزینه است، مشورت نمایید.

    جلوگیری از افتادن و زمین خوردن مهم است

    در افراد بالای 60 سالگی، افتادن یکی از شایع‌ترین علل شکستگی لگن، مچ دست و مهره می باشد. خطرات محیطی از جمله طبقه‌های لغزنده، یا موکت سست می تواند خطر افتادن را افزایش دهد. مسائل فیزیکی از جمله مشکلات بینایی و/یا مشکلات تعادلی، بیماری‌های مزمن که عملکرد ذهنی یا فیزیکی را مختل می نمایند، و داروهای معینی نیز ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. (سیارک)
    جهت کمک به از بین بردن عوامل محیطی که ممکن است منجر به افتادن شود را تغییر دهید:
    در داخل خانه: سطوح کف را صاف نگه دارید اما نه لغزنده، درهم ریختگی و سیم‌های رها شده را جمع آوری کنید؛ حتی در منزل هم از کفش‌های پاشنه کوتاه و ساپورتیو استفاده کنید، از راه رفتن با جوراب، جوراب ساق بلند یا دمپایی خودداری کنید؛ اطمینان حاصل کنید که پله ها نور کافی دارند و اینکه در هر دو طرف دارای نرده می باشد؛ بر روی دیوارهای حمام نزدیک به وان، دوش و دستشویی دستگیره نصب کنید. و از حصیر لاستیکی در دوش یا وان استفاده کنید.
    خارج از منزل: در صورت لزوم، از عصا یا واکر استفاده کنید، برای کشش از کفش های کف لاستیکی استفاده کنید، زمانی که پیاده‌روها لغزنده است، روی چمن راه بروید؛ در کف های زیاد جلا داده شده که وقتی مرطوب هستند صیقلی می باشند، با احتیاط راه بروید. در حد امکان از رانر پلاستیک یا فرش استفاده کنید. برخی از زنان مسن که احتمال افتادن و شکستگی لگن در آنها بیشتر است امکان دارد بخواهند تا از محافظ ران استفاده کنند. این محفظها پوشش‌هایی نازک هستند که می توانند از زیر لباس پوشیده شوند.
    برنامه های تقویت عضلانی و بازآموزی تعادل نیز در پیشگیری از افتادن موثر می باشند.

     پست های مرتبط:

    استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

    پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

    درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

    تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

    استئوپروز یا پوکی استخوان

    بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

    علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

    پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

    بررسی اجمالی پوکی استخوان

    این پست را چگونه می‌بینید؟ آیا شما یا کسی از نزدیکانتان از دارو های بالا استفاده می کند؟ لطفا اثرات آن داروها را به اشتراک بگذارید. (سیارک)  

    مترجم  itrans.ir

    نظرات

    در ادامه بخوانید...