چرا سرطان خون اغلب با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود و چگونه می توان آنها را تشخیص داد

در
چرا سرطان خون اغلب با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود و چگونه می توان آنها را تشخیص داد
چرا سرطان خون اغلب با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود و چگونه می توان آنها را تشخیص داد
سرطان یک بیماری بسیار موذی است. این بیماری می تواند برای مدت طولانی بدون علامت ایجاد شود یا خود را مانند بیماری های دیگر نشان دهد، مانند سایر بیماری هایی که هیچ ارتباطی با آنکولوژی ندارد. این می تواند نه تنها بیمار بلکه پزشکان را در یک مسیر کاذب سوق دهد.
 
دانشمندان بيمارستان آمريكا گفتند كه بسياري از بيماران مبتلا به سرطان خون بسيار دير هنگام درمورد تشخيص بیماری خود مراجعه می کنند ، زيرا آنها علائم سرطان خون را غالباً با  SARS يا آنفولانزا اشتباه می گیرند.
 
سرطان خون نوعی بیماری است که به نوعی بر سیستم گردش خون تأثیر می گذارد. انواع زیادی از این بیماری وجود دارد. برخی از آنها با گذشت سالها می توانند بی سر و صدا توسعه پیدا کنند ، در حالی که برخی دیگر می توانند طی چند ماه جان بیمار را بگیرند.
 
همانطور که پزشکان گفتند ، یکی از علائم سرطان خون تغییر در غدد لنفاوی در گردن است - غدد لنفاوی در گردن ورم می کنند ، ملتهب می شوند و صدمه می بینند. اما واقعیت این است که این پدیده اغلب در سرماخوردگی یا گلودرد هم اتفاق می افتد و بسیاری از بیماران نمی دانند که این علائم می تواند یک علامت جدی باشد.
 
بنابراین ، اگر غدد لنفاوی در گردن ملتهب شود (سایر غدد لنفاوی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند ، اما کمتر اوقات) و درمان سرماخوردگی به مدت سه روز تسکین پیدا نکند ، قطعاً باید با پزشک مشورت کنید.
 
به خصوص اگر علائم دیگری دارید که ممکن است نشان دهنده سرطان خون باشد. این علائم عبارتند از: ضعف ، رنگ پریدگی پوست ، کاهش اشتها ، کاهش وزن. و ممکن است کبودی ها بدون دلیل ظاهر شود.
 
سرطان خون را می توان بعد از آزمایش معمول خون تشخیص داد. این آزمایش وجود سلولهای آتیپیک را نشان می دهد. برای تشخیص ، البته بسیاری از آزمایشات دیگر لازم است. بنابراین ، اگر دلیلی برای ایجاد نگرانی وجود دارد ، حتماً از پزشک خود بخواهید که برای تجزیه و تحلیل عمومی آزمایشات لازم را برای شما انجام دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردم به جای درمان سرطان مرگ را انتخاب می کنند

در
چرا مردم به جای درمان سرطان مرگ را انتخاب می کنند

انتخاب مرگ: چرا مردم سرطان را درمان نمی کنند؟

در عمل پزشکی، موارد زیادی وجود دارد که بیماران مبتلا به سرطان از درمان خودداری می کنند.  چرا آنها این کار را انجام می دهند و آیا این عمل درست است؟
 
شنیدن یک تشخیص ترسناک، تقریبا تمام بیماران را به وحشت می اندازد. بسیاری در این زمینه بثورات مختلفی عمل می کنند، در میان بیماران سرطانی درصد بالا یی از خودکشی دیده می شود و بعضی از بیماران ترجیح می دهند از درمان خودداری کنند.
 
پس از شنیدن یک پیش آگهی بد، بعضی از درمان ها رد می شوند. افرادی که یاد گرفته اند که به زودی بروند، ترجیح می دهند وقت خود را با عزیزانشان صرف کنند.و بقولی سبک زندگی را آنگونه که آرزو داشته اند در این روزهای آخر بگذرانند. به گفته کارشناسان، این کاملا درست نیست، زیرا درمان در موارد خاص می تواند یک اثر خیره کننده داشته باشد و فرد بتواند نه چند ماه  بلکه سال ها زندگی کند. با توسعه پزشکی اغلب "معجزه" اتفاق می افتد.
 
در صورت فرم شدید بیماری، امتناع از درمان هنوز قابل درک است. اما اغلب بیماران که هنوز شانس برنده شدن را دارند، نمی خواهند درمان شوند. به گفته روانشناسان، دلایل متعددی وجود دارد.
 
بعضی ها به راحتی باور دارند که بیمار هستند. اغلب این بیماران به زودی به بیمارستان برمی گردند و قبول می کنند که درمان شوند. تنها چیزی که در مورد سرطان مشکل است این که درمان هر هفته گران تر می شود. بنابراین، حتی یک تاخیر جزئی ممکن است پیش بینی های آینده را تحت تاثیر قرار دهد.
 
یک دسته خاص از بیماران وجود دارند که بر این باورند که سرطان فقط با کمک طب سنتی برنده خواهد شد. اما فقط پزشکان واجد شرایط می توانند به درمان بیماری کمک کنند. گیاهان، رژیم غذایی، دعا ، تمرینات و هر گونه درمان های محلی بر سرطان غلبه نخواهند کرد.
 

اگر یک فرد نزدیک به شما نمیخواهد سرطان را درمان کند، چه باید بکنید؟

سعی کنید با او صحبت کنید و متقاعدش کنید، اما این کار اغلب اجواب نمی دهد. با یک روانشناس تماس بگیرید - او برای مقابله با ترس کمک خواهد کرد. در شهرهای بزرگ، متخصصانی هستند که در زمینه کار با بیماران مبتلا به سرطان تخصص دارند، گاهی اوقات آنها می توانند از طریق سازمان های خیریه و یا به طور مستقیم در بیمارستان کمک کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشکان 4 بیماری بدتر از سرطان را نام بردند

در
پزشکان چهار بیماری کشنده را بدتر از آنکولوژی (سرطان) می نامند. از این گذشته ، تومورهای بدخیم هنوز قابل درمان هستند ، به خصوص اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند. با این حال ، بیماری هایی وجود دارد که تقریباً هیچ شانسی برای زنده ماندن باقی نمی ماند.
 
به عنوان مثال ، "بیماری جنون گاوی" یا بیماری Creutzfeldt-Jakob) CJD). این یک بیماری دژنراتیو پیشرفته در مغز است. مرگ در 85٪ موارد با شکل خفیف رخ می دهد و با یک درمان شدید غیرممکن است. طبق گفته پزشکان ، CJD در تمام مواردی از زوال عقل که خیلی سریع پیشرفت می کند مشکوک است.
 
در مقام دوم بی خوابی کشنده است. این یک بیماری ارثی غیرقابل درمان است که در آن بیمار ناگزیر از بی خوابی می میرد. فقط 40 خانواده مبتلا به این بیماری شناخته شده اند.
 
پزشکان همچنین تب هموراژیک ماربورگ (بیماری ماربورگ) ، معروف به "بیماری میمون سبز" را برجسته می کنند. این یک بیماری حاد ویروسی است که یک بیماری نادر با علائم تب و خونریزی ، مرگ و میر زیاد ، آسیب به کبد ، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی مشخص می شود.
 
پزشکان 4 بیماری بدتر از سرطان را نام بردند
با بیماری دیسپلازی فیبروم عضلانی Fibrody plosia لیست را می بندد - یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر و شدید در دوره خود ، که در آن ماهیچه ها ، تاندون ها و لیگامان ها به تدریج به استخوان تبدیل می شوند. این روند طی سالها پیش می رود ، معمولاً از 10 سالگی شروع می شود. هیچ روش موثری اثبات شده برای پیشگیری یا درمان FOP وجود ندارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اولین علائم سرطان خون که بیماران غالباً آن را نادیده می گیرند

در


اولین علائم سرطان خون که بیماران غالباً آن را نادیده می گیرند
به گفته پزشکان ، نادیده گرفتن علائم عجیب غیرممکن است - حتی اگر این بیماری نشان دهنده سرطان نباشد ، ممکن است نشانه بیماری یا اختلال دیگری باشد.
 
انکولوژیست های آمریکایی در مورد علائم سرطان خون صحبت کردند ، که اغلب توسط افراد نادیده گرفته می شود و برای درمان به دکتر مراجعه نمی کنند. در نتیجه بیماری در مراحل بعدی مورد غفلت و تشخیص قرار می گیرد. یکی از این علائم کبودی های عجیب است. آنها می توانند در نتیجه تأثیر جزئی ظاهر شوند ، به عنوان مثال ، ضربه ای سبک یا بدون هیچ دلیل. این پدیده ممکن است با کاهش سطح پلاکت در خون همراه باشد.
 
یکی دیگر از علائم شایع عدم قدرت است. اگر احساس می کنید اخیراً از فعالیت های معمول خود خسته شده اید ، اگرچه قبلاً این مسئله را حس نکرده اید ، بهتر است معاینه شوید. برخی از بیماران گفتند که حتی ساده ترین کارها برای آنها دشوار شده است ، از جمله آماده کردن صبحانه یا شستوی در صبحگاهی.
 
بیماران اغلب از سرماخوردگی مکرر رنج می برند. این در شرایطی است که سلولهای سالم قادر به مقابله با ویروس ها و باکتری ها نیستند ، در نتیجه عفونت های حاد تنفسی و عفونت های حاد تنفسی ویروسی به عنوان همراهان ثابت تبدیل می شوند.
 
یکی از علائم نادر خونریزی است. معمولاً در مراحل بعدی ظاهر می شوند ، اما می توانند در آغاز پیشرفت سرطان خون علامت قابل توجه ای داشته باشند. این می تواند از بینی ، خونریزی لثه و غشاهای مخاطی باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

برادران پاکستانی که با غروب آفتاب فلج می شوند

در

معمای پزشکی پسران خورشیدی
به گزارش (سیارک) شعیب احمد 13 ساله و برادرش عبدالرشید 9 ساله در طول روز مانند کودکان دیگر هستند بیرون میروند، راه میروند، با دوستانشان بازی میکنند.اما با غروب آفتاب، این برادران پاکستانی فلج میشوند و تا وقتی آفتاب طلوع نکند قادر به حرکت کردن یا صحبت کردن نیستد. نشانه های این بیماری اولین بار است که دیده میشود و پزشکان ایده ای در مورد علت وقوع این بیماری و درمان آن ندارند.


جاوید اکرم، استاد پزشکی در موسسه علوم پزشکی پاکستان به نشریه آسوشیتد پرس (Associated Press) گفت: این مورد برای ما یک چالش است."پزشکان ما آزمایشاتی انجام دادند تا متوجه شوند که چرا این کودکان در طول روز فعال هستند اما با غروب آفتاب دیگر نمیتوانند چشمهایشان را باز کنند، صحبت کنند یا غذا بخورند.(سیارک
این برادران لقب "برادران خورشیدی" را گرفته اند، و از ابتدای امسال آنها در بیمارستان اسلام آباد پاکستان تحت نظارت هستند. مراقبت از آنها رایگان است، و تا کنون بیش از 300 آزمایش روی آنها انجام شده است.
اولین چیزی که پزشکان باید آن را بررسی کنند این ایده است که این رویداد با نور خورشید ارتباط دارد و نه با خود روز پدر پسرها به نشریه آسوشیتد پرس گفته که به نظر او پسرانش انرژی خود را از خورشید میگیرند.
اما این فرضیه‌ (کمی عجیب) اکنون به طور رسمی رد شده است، زیرا پزشکان نشان دادند که این پسرها میتوانند در طول روز در یک اتاق تاریک و بسته حرکت کنند.همچنین نشان دادند که این پسرها دچار فلج دائمی ناشی از آسیب عصبی نیستند، یا همان فلج خواب، که در آن بدن در طول خواب REM فلج میشود درحالیکه مغز بیدار است.
این احتمال وجود دارد که این شرایط منحصر به فرد ژنتیکی باشد . مادر و پدر این پسرها، دخترخاله و پسرخاله هستند، رسمی که در پاکستان رایج است.اما پزشکان مطمئن نیستند که کدام ژن میتواند چنین تاثیر سخت و منحصر به فردی روی رفتار پسرها داشته باشد.دو برادر دیگر در خانواده نیز که قبلا فوت کرده اند ظاهرا همین مشکل را داشتند، اما این پسرها خواهری دارند که دچار این مشکل نیست.(سیارک
در حال حاضر پزشکان از خاک و هوای روستایی که این خانواده در آن زندگی میکنند نمونه برداری کرده اند، و نمونه خون این دو برادر را به خارج از کشور فرستاده‌اند تا آزمایشات ژنتیک و بررسیهای بیشتر روی آن انجام شود.
عجیبترین بخش این وضعیت این است که پسرها در طول روز کاملا سالم هستند.
شعیب احمد به نشریه اسوشیتد پرس در ماه می گفته بود که "من میخواهم در آینده معلم شوم"، درحالی که برادر کوچکتر گفته میخواهد یک عالم مسلمان شود.خبرهای خوب این است که پزشکان داروهای زیادی را روی این پسرها آزمایش کرده اند تا به رهایی از این وضعیت کمک کنند و به نتایجی اندک اما مثبت نیز رسیده‌اند.
اکرم به رسانه‌ی بارکروفت گفته است که: "امیدواریم که این پسرها با کمک دارو به یک زندگی کمی معمولی برسند".امیدواریم با تحقیقات بیشتر بتوانیم نظری در مورد اینکه چه چیزی موجب بروز این علائم عجیب میشود بدهیم، تا بتوانیم مانع بروز این مشکل برای افراد دیگر شویم.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

کم بودن آهن بدن ممکن است با میزان از دست دادن شنوایی مرتبط باشد

در

(سیارک): وقتی سطح آهن خون کسی پایین است ممکن است به علت این کمبود آهن با شرایطی به نام کم خونی مواجه شود که تاثیرات مضر گسترده ای بر بدن خواهد داشت.تحقیقات جدید میگوید که این موضوع ممکن است با از دست دادن شنوایی هم مرتبط باشد.بر اساس این مطالعات، بزرگسالانی که کم خونی داشتند و به دنبال درمان نبودند، دو برابر دیگران احتمال بیشتر برای نوعی کم شدن شنوایی به نام "از دست رفتگی شنوایی ترکیبی" خواهند داشت.

بر طبق این مقاله که در اعلامیه 29 در مجله "شنوایی سنجی  جراحی سر و گردن" منتشر شد دانشمندان سوابق اطلاعات پزشکی بیش از 300000 انسان بالغ را در هرشی پنسیلوانیا بررسی کردند.سن شرکت کنندگان بین 21 تا 90 سال با متوسط سنی 50 سال بودند.بر اساس سوابق پزشکی و بیماری همه کسانی که دچار اختلال شنوایی بودند، آنها دچار کم خونی هم بودند.

از دست دادن شنوایی در سه دسته جای میگیرد:کم شنوایی عصبی،که نتیجه آسیب به گوش داخلی است.در این حالت به عصبی که بین گوش و مغز وجود دارد آسیب میرشد.

کم شنوایی رسانایی،که زمانی رخ میدهد که صدا نمیتواند به درستی از میان گوش بگذرد.

و کم شنوایی ترکیبی،که ترکیبی از دو مورد فوق است.محققان دریافتند کسانی که دچار کم خونی هستند 2.4 برابر بیشتر از سایرین دچار کم شنوایی ترکیبی میشوند.همچنین این افراد 1.8 برابر بیشتر از سایر افراد دچار کم شنوایی عصبی میشوند.هرچند بین این موضوع با کم شنوایی رسانایی ارتباطی یافت نشد.

پیش از این طبق اظهار نظر دانشمندان با سرپرستی "کتلین شیفر" دانشجوی دکترای دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا ،چند دلیل  برای ارتباط کم شنوایی مخصوصا کم شنوایی عصبی با کم خونی در افراد وجود دارد.

کم شنوایی عصبی زمانی رخ میدهد که به رگ های خونی در گوش آسیب وارد میشود و کم خونی خطر ابتلا به آن را افزایش میدهد.برای مثال کم خونی میتواند به چند اختلال خونی که میتواند به آسیب پذیری این سلول های خونی ظریف منجر شود مربوط باشد.بعلاوه این شرایط به ممکن است باعث آسیب به غلاف عصب ها شود از جمله عصبی که بین گوش و مغز کشیده شده است.

بعلاوه دانشمندان اینطور می انگارند که کم خونی بیشتر به کم شنوایی عصبی مربوط است تا کم شنوایی رسانایی.تحقیقی که پیش از این در تایوان صورت گرفته بود به این نتیجه رسید که کم خونی میتواند باعث کم شنوایی ناگهانی عصبی شود،یک نوع کم شنوایی که در کمتر از 72 ساعت رخ میدهد.

از سوی دیگر، کم شنوایی رسانایی اغلب به علل فیزیکی مثل سد شدگی راه گوش،مثلا به خاطر جرم درون گوش یا مایعات،و یا سوراخ شدن پرده گوش اتفاق می افتد.به همین علت دانشمندان کم شنوایی رسانایی را به کم خونی مرتبط نمیدانند.

دانشمندان اشاره کردند که تحقیقات رابطه ای حتمی بین کم خونی و برخی از انواع کم شنوایی را نشان میدهد،که البته این ارتباط بصورت یک سویه نیست.بعلاوه محدودیت هایی در تحقیقات وجود داشت،برای مثال با اینکه محققان میتوانستند کم شنوایی را بصورت حداگانه در زن ومرد بررسی کنند اما نمیتوانستند تاثیر عواملی مثل دیابت،سیگار کشیدن وفشار خون را بصورت همزمان بررسی کنند.بررسی های بیشتری برای درنظر گرفتن این عوامل مورد نیاز است.

کم خونی میتواند به سادگی با مصرف آهن خوراکی برطرف شود بنابراین تحقیقات بعدی باید بر این موضوع اتکا کند که آیا این تامین آهن میتواند بر جلوگیری از کم شنوایی تاثیری داشته باشد یا خیر؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸پست مفیدی بود ممنون

در ادامه بخوانید...

ویروس و سرطان

در

 

 ممکن است  فکر کنید چرا برخی از ویروس ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

                                                

می دانیم که رفتارهای خاص و عوا مل محیطی ، مانند سیگار کشیدن و آلود  می تواند به سرطان منجر شود، ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که گاهی اوقات پاسخ ایمنی بدن وی به ویروس ممکن است منجر به سرطان شود.  البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما اگر در طول تحقیق آزمایشات بیشتر ادامه یابد، می تواند منجر به روش های موثرتر پیشگیری از سرطان شود و حل این معضل بشری که به دلیل سبک زندگی جدید رو به افزایش است کمک کند.

 

این تحقیق از دانشگاه Cancer of Colorado نشان داد که آنزیم های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ویروس مهاجم ممکن است باعث جهش های سرطانی شود.  براساس این تحقیق، یک آنزیم به نام APOBEC3 در واکنش به عفونت ویروسی منتشر شده و با کشیدن DNA ویروس به تلاش برای غیر فعال کردن آن کار می کند.  با این حال، ممکن است DNA فرد را نیز از بین ببرد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این فرضیه ممکن است به توضیح اینکه چرا عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) اغلب منجر به سرطان می شود کمک می کند.

 

محققان در تحقیقات اخیر خود نشان داده اند حدود 40 درصد از جهش ژنهای سرطان سر و گردن HPV مثبت توسط آنزیم َAPOBEC3 انجام میگیرد ،اما فقط 10درصد از سرطان های سر و گردن بهHPV  مربوط نیست .

 

"ما می دانیم برخی از مکانیسم هایی که این جهش ها را ایجاد می کنند، به عنوان مثال، تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند جهش هایی باشد که به سرطان پوست منجر می شود و سیگار کشیدن می تواند موتاسیون هایی را که به سرطان ریه منجر می شود، ایجاد کند . Dohun Pyeon"، " Ph.D. اما سرطانهای بیشتری وجود دارد که در آن ما منبع جهش را نمی دانیم.  گروهای  APOBEC3  می توانند توضیح دهند که چگونه برخی از این جهش ها ایجاد می شوند.  در واقع، APOBEC3A  را می توان به روش های مختلفی - نه فقط  با عفونت HPV - فعال کرد  و این عمل ممکن است یک درصد از جهش های سرطانی را در میان بسیاری از انواع سرطان به وجود آورد.

 

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، HPV  باعث ایجاد سرطان های گردن رحم می شود، همچنین باعث ایجاد سرطان های واژن، ورم آلت تناسلی، انس، رکتوم و ریفارنکس می شود. در کل، حدود 31،500 مورد سرطان در سال را می توان به HPV نسبت داد . در حال حاضر یک واکسن وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از عفونت ها  HPV موثر باشد، اما واکسن موثرتر در زمان سزارین، ترجیحا قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس تزریق می شود .

 

طبق آنچه که Pyeon توضیح داد، اگر این تحقیق ادامه یابد، دانشمندان ممکن است قادر به تولید داروهایی باشند که از اثر APOBEC 3 بر روی DNA انسان جلوگیری کند.

 

اگر شما مبتلا به HPV هستید یا دارای سطح بالایی از APOBEC3A هستید، می توانید یک دارو برای جلوگیری از جهش های مهم استفاده کنید .

با این حال، این تیم همچنین یادآور می شود که عوامل دیگر نیزدرافزایش خطر سرطان علاوه بر اثر آنزیم روی جهش ها وجود دارد و آنها امیدوارند که تحقیق بیشتری انجام دهند تا بیشتر از قبل بتوانند به درمان یا پیشگیری از این بیماری، و یا کند شدن سرعت پیشرفت بیماری کمک کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...