افراد مسن بهتر است کمتر بخوابند

در


افراد مسن بهتر است کمتر بخوابند
دانشمندان دریافتند که بازنشستگان نیازی به خواب طولانی ندارند و حتی خواب طولانی برای آنها مضر است.
 
البته افراد مسن اغلب اوقات شکایت می کنند که بی خوابی دارند ، که باز هم آنها بد می خوابند و شبها کم می خوابند. با این حال ، با همه اینها ، در طول روز ، با وجود خواب آلودگی این افراد باز هم ، احساس خوشبختی می کنند. معلوم شد که این کاملاً طبیعی است و حتی خوب است.
 
با توجه به این که افراد مسن با روحیه بهتر از خواب کمتری برخوردار هستند ، متخصصان دانشگاه سوری (بریتانیا) به عنوان بخشی از مطالعه خود به این مسئله پرداختند. آنها روش هایی را برای کمک به ایجاد خواب در افراد بالای 60 سال مطالعه کردند.
 
موضوع دیگری که دانشمندان انگلیسی توانستند کشف کنند، براساس داده ها ، برای مردان و زنان بالای 65-70 سال مفید است که دیرتر به رختخواب بروند و 45 دقیقه کمتر از 20 ساله ها بخوابند.
 
محققان حتی محاسبه کرده اند که بهتر است افراد 20 تا 30 ساله 7 ساعت و 15 دقیقه بخوابند . برای افراد 40 و 50 ساله میزان خواب مناسب 6 ساعت و 50 دقیقه است . اما برای کسانی که 65 سال و بیشتر دارند بهتر است به مدت 6 ساعت 30 دقیقه بخوابند .
دانشمندان بر این باورند که دلیل این امر برای سلامتی بیشتر افراد مسن ، در پس زمینه هورمونی قرار دارد.
 
نویسندگان این مطالعه هشدار می دهند لازم نیست به افراط و تفریط بروید ، مهم است که برای سلامتی به خودتان گوش دهید و مقدار ساعات خواب را انتخاب کنید که برای شما مطلوب باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زنان واقعا قوی‌تر از مردان هستند

در


اگر همیشه سر این موضوع با دوستان‌تان بحث می‌کردید، حالا یک تحقیق علمی هم دارید که در راستای ادعای‌تان طرح کنید.نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در شرایط بسیار سخت مثل قحطی، شیوع بیماری‌های واگیردار، یا حتی اسارت، زنان بیش از مردان دوام می‌آورند.


در عصر حاضر نیز زنان تقریبا همه جای دنیا بیش از مردان عمر می‌کنند. مثلا در انگلستان، امید به زندگی برای زنان ۸۳ سال است و برای مردان ۷۹.۵ سال. (در اسکاتلند این ارقام به ترتیب ۸۱ و ۷۷ است.)

مطالعه اخیر در دانشگاه جنوبی دانمارک و روی هفت نمونه تاریخی که جوامع بشری در شرایط بسیار سخت قرار گرفته بوده‌اند، انجام شده. هدف مطالعه درک بهتر اختلاف عمر بین زنان و مردان بوده.

از نمونه‌هایی که محققان این دانشگاه مطالعه کرده‌اند، می‌توان به قطحی ایرلند بین سال‌های ۱۸۴۵ و ۱۸۴۹ میلادی و دو شیوع سرخک در ایسلند در سال‌های ۱۸۴۶ و ۱۸۸۲ میلادی اشاره کرد. نمونه دیگر تجربه برده‌های لیبریایی است که اوایل قرن نوزدهم میلادی در آمریکا آزاد شدند و به آفریقا بازگشتند و بسیاری چون در معرض بیماری‌هایی که در آمریکا نبود قرار گرفتند، مردند.

در همه این نمونه‌های تاریخی، امید زندگی به شدت کم شد. مثلا در شیوع سرخک در ایسلند (۱۸۸۲)، امید زندگی برای زنان از حدود ۴۴ سال به حدود ۱۹ سال رسید، و برای مردان از حدود ۳۸ سال به اندکی زیر ۱۷ سال.
ادعای این محققان این است که دلیل اصلی اختلاف امید به زندگی بین زنان و مردان، نرخ مرگ‌ومیر نوزادان است
محققان دانشگاه جنوبی دانمارک مشاهده کرده‌اند که در همه جوامع مورد بررسی، و تقریبا در همه گروه‌های سنی، نرخ مرگ‌ومیر زنان کمتر بوده، و جز یک مورد استثناء زنان بیش از مردان عمر می‌کرده‌اند.

ادعای این محققان این است که دلیل اصلی اختلاف امید به زندگی بین زنان و مردان، نرخ مرگ‌ومیر نوزادان است. آنها می‌گویند: "در شرایط بسیار سخت و کشنده، نوزادان دختر بهتر از نوزادان پسر مقاومت می‌کردند".

و بر این مبنا نتیجه گرفته‌اند که: "این واقعیت که در شرایط بسیار سخت، و در بدو تولد که تفاوت‌های رفتاری و اجتماعی دو جنس کمینه است، ماده‌ها بیش از نرها زنده می‌مانند، شاهدی است بر این فرضیه که برتری زنان در بقا دلایل بنیادی زیست‌شناختی دارد".

نویسندگان گزارش تأکید کرده‌اند که بر اساس یافته‌های این تحقیق مزیت زنان به مردان در محیط‌های مختلف کم و زیاد می‌شود و عوامل اجتماعی هم روی آن تأثیر دارد.

آنها به نتایج تحقیق‌های دیگر اشاره کرده‌اند که اختلاف هورمونی را عامل اختلاف مرگ‌ومیر زن و مرد می‌داند. مثلا استروژن که در زنان بیش از مردان یافت می‌شود، خاصیت ضدتورمی دارد. در حالی که تستسترون که در مردان بیشتر است، ممکن است باعث ضعف سیستم ایمنی بشود.

پروفسور ویرجینیا زارولی، سرپرست این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: "شرایط مردم در نمونه‌هایی که بررسی کردیم حقیقتا وحشتناک بود. و با اینکه در این دوره‌های بحران مزیت بقای زنان افت می‌کرد، همچنان آن‌قدر بود که بیش از مردان زنده بمانند. یعنی حتی در دوره‌هایی که مرگ و میر زیاد بود، زنان بیش از مردان عمر می‌کردند". ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونگی فعالیت مغز انسان هنگام خواب

در

(سیارک) ذهن انسان کامل نیست، به این معنی که ما کنترل دقیقی برآنچه درخاطرمان می‌ماند و آنچیزی که فراموش می‌کنیم نداریم، درست شبیه به نوار کاستی که هنگام ضبط صدا مشکل داشته باشد. جالب است بدانید ما ]چیزهایی را در ذهن خود ثبت و حفظ می کنیم که حتی اتفاق نیفتاده و وجود خارجی نداشته‌اند. محققان به این پدیده عجیب «ذهنیات اشتباه» می‌گویند.

اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که منشأ این ذهنیات غلط چه چیزی است و کجاست؟ تحقیقات انجام‌شده دراین خصوص نشان می‌دهد که مهمترین منشأ این ذهنیات در خوابیدن است. به طور جزئی‌تر پدیده‌ای که محققان به آن نام اسپیندل‌های خواب را داده‌اند، سبب شکل‌گیری این ذهنیات می‌شود. در ادامه توضیحاتی راجع به این اسپیندل‌ها برای رفع ابهام مطرح خواهد شد.

اسپیندل‌های خواب به فعالیت‌های سریع و مکرر مغز انسان درخواب اطلاق می‌شود و بنا به تحقیقات انجام شده، این اسپیندل‌ها در مراحل اولیه خواب (که به آن مرحله دوم فرایند خوابیدن نیز می‌گویند) رخ می‌دهد؛ زمانی که هنوز خوابتان سنگین نشده و حالتی بین خواب و بیداری دارید. از علائم این حالت می‌توان به کم شدن سرعت ضربان قلب ونیز کاهش (یا توقف) حرکت چشم اشاره کرد. برای تحقیق و بررسی چگونگی شکل‌گیری ذهنیات اشتباه توسط اسپیندل‌های خواب، محققان یک گروه سی و دو نفره از دانشجویانی را برگزیدند که برنامه استراحت کامل و صحیحی داشته و از خوراکی‌های کافئین‌دار نیز استفاده نکرده بودند. مراحل تحقیق از آنجایی آغاز شد که به این دانشجویان کلماتی نشان داده شد. این کلمات همه به یک موضوع مربوط بودند و به هم مرتبط. پس از نشان دادن این کلمات آنهارا به دستگاهی متصل کردند که قادر است فعالیت مغزی انسان را در حین خواب تجزیه و تحلیل کند. سپس این گروه سی و دو نفره را به دوگروه کوچکتر تقسیم کردند؛ گروه اول کسانی که قرار بود خواب کوتاهی (یکی دو ساعته) داشته باشند و گروه دیگر کسانی که قرار بود بیدار بمانند. دانشجویان گروه اول به اتاقی فرستاده شدند که از پیش به منظور خوابیدن آنها طراحی شده بود؛ اتاقی تاریک با تخت. افراد گروه دوم هم که باید بیدار می‌ماندند، می‌توانستند یک برنامه مستند یا کارتون مستر بین تماشا کنند. ناگفته نماند که افراد گروه اول همه به دستگاهی که در خطوط بالاتر متن ذکر شد، وصل شده بودند، تا از خوابیدنشان کسب اطمینان کنند؛ صرفا دراز کشیدن روی تخت برای این تحقیق کافی نبود.

در مرحله بعدی تحقیق و زمانی که افراد گروه اول از خواب بیدار شدند، کلماتی به آنها نشان داده شده و از آنها سؤال کردند که آیا این کلمات برایشان آشناست و قبلا آنهارا دیده‌اند یا نه. برخی از این کلمات از همان‌هایی انتخاب شده بود که پیش از شروع فرایند خوابیدن به دانشجویان نشان داده بودند، برخی دیگر اما کاملا جدید بودند. در بین این کلمات البته کلماتی هم بودند که با موضوع ارتباط داشتند اما به دانشجویان آنهارا نشان نداده بودند. نتایجی که از این تحقیقات به دست آمد از این قرار بود: دانشجویانی که استراحت کوتاهی کرده بودند کلمات گروه سوم را، یعنی آنهایی که مرتبط با موضوع بوده اما ندیده بودند، به عنوان کلماتی انتخاب کردند که پیش از استراحت به آنها نشان داده شده بود. بنابراین و همچنین سایر تحقیقاتی که در این رابطه پیش از آن صورت گرفته بود، محققان به این نتیجه رسیدند که امکان شکل‌گیری ذهنیات اشتباه در ذهن افرادی که استراحتی کوتاه داشتند، بیشتر از سایرینی است که بیدار می‌مانند.

اما این محققان به این نتیجه بسنده نکرده و می‌خواستند بدانند که آیا این شکل‌گیری ذهنیات اشتباه مربوط به کل مغز انسان می‌شود یا فقط نیمکره‌ای خاص را دربر می‌گیرد. به همین منظور صفحه نمایشگری طراحی کردند که در آن کلمات یا در منتهی الیه سمت چپ به نمایش درمی‌آمد و یا در منتهی الیه سمت راست. بدین صورت این کلمات تنها قابل دریافت و بررسی توسط یک نیمکره از مغز دانشجویان می‌شدند. جان شاو که مسئول این تحقیقات بود عنوان کرد که این صفحه نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده بود که حتی اگر پلک می‌زدند قادر به خواندن کلمه نمی‌شدند اما در عین حال این مسئله زیاد برای دانشجویان آزاردهنده نمی‌شد، چون زمانی که برای مدتی کلمات روی صفحه نمایشگر باقی می‌ماندند، به مرور چشمشان به آن عادت می‌کرد و پس از مدتی هردو نیمکره چپ و راست مغزی قادر به تشخیص و دریافت کلمه‌ای که نمایش داده شده بود، می‌شدند.

نتایجی که از این مرحله تحقیق بدست آمد، نشان می‌داد که نیمکره راست مغز دانشجویانی که استراحت کرده بودند، به این خاطر که اسپیندل‌های بیشتری تولید کرده بود، بیشتر دچار اشتباه می‌شد و گروه سوم کلمات نمایش داده شده به دانشجویان را که پیش از این توضیح درباره آن داده شد، به عنوان کلمات نشان داده شده پیش از استراحت تشخیص می‌داد. بنابراین امکان شکل‌گیری ذهنیات اشتباه در توسط نیمکره راست مغز، از نیمکره چپ بیشتر است. حال با بیان یک مثال کمی فهم این مسئله را آسانتر می‌کنیم؛ کلماتی مانند «تخت خواب»، «رویا»، «چرت زدن» و... را به عنوان کلماتی در نظر بگیرید که پیش از شروع آزمایش به دانشجویان نشان داده شده است. خب حالا ممکن است که فعالیت اسپیندل‌ها در مغز دانشجویانی که استراحت کرده‌اند کلمه «خواب» را به این لیست اضافه کنند؛ تنها به این خاطر که با سایر کلمات همخوانی دارد؛ بنابراین چیزی را در ذهن آنها به وجود می‌آورد که وجود خارجی نداشته است؛ به این پدیده که توسط فعالیت اسپیندل‌ها رخ می‌دهد «ذهنیات غلط» می‌گوییم.

جان شاو در مصاحبه‌ای در یک برنامه تلوزیونی عنوان کرده بود که تحقیقاتی که پیش از این صورت داده بودند، آنهارا از تأثیراتی که فعالیت این اسپیندل‌ها برروی شکل‌گیری «ذهنیات صحیح یا واقعی» داشته، آگاه کرده بوده است. اما نتایج جدید برای آنها دستاوردی جالب‌توجه به حساب می‌آید، چراکه آنها پیش از این از تأثیر فعالیت اسپیندل‌ها برروی شکل‌گیری ذهنیات اشتباه آگاهی نداشته‌اند. بدون شک این اسپیندل‌ها در تبدیل خاطرات کوتاه‌مدت به خاطرات بلند‌مدت و ثبت آنها در حافظه انسان نقش مهمی ایفا می‌کنند و همچنین به بست و گسترش لایه غشایی مغز نیز کمک بسزایی می‌کنند و این فواید بسیار مهم فعالیت اسپیندل‌هارا نمی‌توان نادیده گرفت. تنها مشکلی که تاکنون در نتیجه‌ فعالیت این اسپیندل‌ها مشخص شده، براساس آخرین تحقیقاتی که صورت گرفته است، همان شکل‌گیری ذهنیات اشتباه است.

با تمام این تفاسیر بهتر است به از دست مغز و فعالیتش به خاطر شکل‌گیری این ذهنیات اشتباه عصبانی نباشید. مغز شما تنها می‌خواهد برایتان مفید و تأثیرگذار باشد. زمانی که به خواب فرو می‌روید مغز شما سعی می‌کند آنچه را که در طول روز یاد گرفته‌اید بررسی کرده و مهمترین جنبه های آنرا برای شما نگهداری کند. برای این فعالیت انرژی زیادی مصرف می‌کند و شکل‌گیری ذهنیات اشتباه اجتناب‌ناپذیر است. جان شاو نیز در ادامه صحبت‌های خود گفت که هرچند با طراحی صفحه نمایشگر بخصوصی تقریبا به نقش پررنگ‌تر نیمکره راست مغز در این فرایند پی برده‌اند، با اینحال هنوز به طور قطعی نمی توان عنوان کرد که نیمکره راست تأثیر بیشتری دارد و برای رسیدن به نتیجه صد در صدی باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد. البته به نظر جان شاو هماهنگی بیشتر نیمکره راست مغز (نسبت به نیمکره چپ) با این اسپیندل‌ها تقریبا قطعی است. حال این تیم تحقیقاتی در پی فراهم کردن گروه‌های بزرگتر و نیز فرایندهای دیگری هستند تا نتایج قطعی‌تری در اختیار ما بگذارند. یکی دیگر از برنامه‌های این تیم تحقیقاتی این است که روی کسانی هم که یک شب کامل را می‌خوابند این آزمایش‌ها صورت گرفته و نتایجش بررسی شود.

یکی دیگر از بررسی‌های جالب این تیم تحقیقاتی مربوط به تأثیراتی می‌شود که خوابیدن روی انسان دارد و اینکه چگونه باید خوابید تا بدن انسان کارکرد بهتری داشته باشد؛ در ادامه متن قصد داریم به پنج مورد از این تأثیرات اشاره کنیم:

خواب نامنظم در طول روز می‌تواند نتایج بدتری از بی‌خوابی داشته باشد

کم‌خوابی می‌تواند باعث بدخلقی شما شود و در طول روز نتوانید به مانند همیشه رفتار کنید. اما جالب است بدانید که در مقایسه با زمانی که به طور مرتب از خواب بیدار می‌شوید و در طول شب خواب یکپارچه و منظمی ندارید، از ضرر کمتری برخوردار است. نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان داد که کسانی که خواب منظمی در طول شب نداشته‌اند در مقایسه با کسانی که کمتر، اما به طور پیوسته خوابیده‌اند، انرژی کمتری داشته و بدخلق‌تر بوده‌اند. این کاملا با آنچه که ما از فرایند خوابیدن می‌دانیم سازگاری دارد؛ خوابیدن شامل چند مرحله می‌شود و برای ورود به مرحله اصلی خواب عمیق که به بازسازی سلولهای مرده بدن و سایر فعالیتهای اینچنینی می‌پردازد، به کمی زمان نیاز داریم. کسانی که به طور مرتب از خواب بیدار می‌شوند به مرحله خواب عمیق نمی‌رسند و در نتیجه دچار اختلالات بیشتری نسبت به دسته اول می‌شوند.

 بسیاری فکر می‌کنند دستگاه‌های تلفن هوشمند و لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های اینچنینی که حاصل تکنولوژی‌های یک قرن اخیر هستند، یکی از دلائل اصلی کم‌خوابی انسان عصر جدید می‌باشد و اینها هستند که انسان را تا نیمه‌های شب بیدار نگاه می‌دارند، اما مطالعاتی که در سال 2015 برروی این نظریه صورت گرفته کاملا آن را رد می‌کند. در حقیقت ما اگر از نیاکان خود بیشتر نخوابیم، خواب کمتری هم در طول روز نداریم.

زندگی مدرن امروزی اختلالی درخوابیدن انسان ایجاد نمی‌کند

برای انجام این مطالعات، محققان به سراغ مردم بومی آفریقا و آمریکای جنوبی رفتند که هنوز عاداتی شبیه به نیاکان ما دارند و برای گذران زندگی خود به کارهایی همچون شکار دست می‌زنند. این مردم به نیابت از نیاکان ما مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند و جالب است بدانید که آنها به طور میانگین، بیشتر از شش و نیم ساعت در شب را صرف خوابیدن نمی‌کنند. این درحالی است که یک انسان امروزی در شبانه روز خود چیزی حدود هفت تا هشت ساعت را به خوابیدن اختصاص می‌دهد. در نهایت مسئول این مطالعات، جرومی سیگل برای روشنتر شدن موضع تحقیقاتشان گفت: «حقیقت کاملا برخلاف آنچه عموم مردم تصور می‌کنند است و من باور دارم که ما کمتر از نیاکان خود نمی‌خوابیم.»

زمانی که خواب هستیم، یکی از نیمکره‌های مغز فعالیت بیشتری نسبت به نیمکره دیگر دارد

امروزه از این مطلع هستیم که موجودات آبزی، همانند دلفین‌ها، زمانی که می‌خوابند تنها یکی از نیمکره‌های مغز آنها کاملا در حالت استراحت قرارگرفته و نیمکره دیگر، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. جالب است بدانیدکه در انسان نیز همین روند (البته نه اینکه یک نیمکره کاملا فعال باشد) تقریبا صادق است. برای این منظور گروهی را به آزمایشگاه آوردند تا تحقیقاتی روی آنها صورت دهند. پس از شبی که در آزمایشگاه گذراندند، مشخص شد که فعالیت نیمکره راست مغز آنها بیشتر از فعالیت نیمکره دیگر بوده است. حال ممکن است به نظر شما این روند فعالیت مغز انسان در زمان خوابیدن منطقی به نظر نرسد، اما محققان نظر دیگری دارند. برای مثال کسی را درنظر بگیرید که در محیطی خطرناک شب را سپری می‌کند که تاکنون آنجا نبوده است، زمانی که یکی از نیمکره‌های مغز این شخص فعالیت بیشتری داشته باشد، در صورت بروز هرگونه خطر احتمالی شخصی که خوابیده را مطلع کرده و بدین صورت واکنش سریع‌تری نشان خواهد داد.

روزهایی که برف می‌بارد، بیشتر می خوابید

انسان همانند برخی موجودات دیگر، خواب زمستانی ندارد، اما ما نیز در زمستانهای برفی کمی علاقه بیشتری به خوابیدن نشان می‌دهیم. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد کسانی که در اقلیم‌های سرد و برفی زندگی می‌کنند به نسبت کسانی که در اقلیم‌های گرم و معتدل‌تر زندگی می‌کنند، کمی وقت بیشتری به خواب خود اختصاص می‌دهند. نتایج دقیقتر این بررسی‌ها از این قرار بود: در ماه ژانویه سال 2015، کسانی که در نقاط سردسیر همانند ایالتهای شمال غربی آمریکا، مونتانا، داکوتای شمالی و جنوبی و... زندگی می‌کردند، به طور متوسط هفت ساعت و بیست دقیقه را برای خواب خود در نظر می‌گرفتند و این درحالی است که به نسبت سایرین که در نقاط گرمسیر زندگی می‌کردند چیزی حدود سیزده دقیقه خواب بیشتری داشتند.

به نظر می‌رسد دلیل این تفاوت جزئی کوتاه‌تر شدن طول روز در زمستان باشد.

مردم بیشتری رو به خواب طولانی‌مدت‌تر آورده‌اند

از گوشه و کنار به طور مرتب به ما می‌گویند که مردم آمریکا ساعات کافی برای خواب خود اختصاص نمی‌دهند. این درحالی است که مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کسانی که بیش از نه ساعت از شب را صرف خوابیدن می‌کنند روبه افزایش است. تحقیقات نشان داده است که این میزان که در سال 1985 میلادی چیزی حدود بیست و چهار درصد از جمعیت آمریکا را در بر می‌گرفت، با افزایشی سیزده درصدی تا سال 2007 به سی و هفت درصد رسیده است.

دایانا لودردیل، استاد دانشگاه شیکاگو، در مصاحبه‌ای عنوان کرده است: «مرتب این گفته را تکرار می‌کنند... که مردم کمتر از گذشته می‌خوابند، اما هیچ‌وقت بر اساس آمار و مدارک دقیق نتوانسته‌اند این را ثابت کنند. این تنها یک فرضیه است. اینکه مردم نسبت به گذشته مشغله بیشتری دارند و یا تکنولوژی و... اینها دلیل کم‌خوابی نیستند. مردم به اندازه کافی استراحت می‌کنند.»

ناگفته نماند که باید به تعریف دقیق و درستی از کلمه «خواب» برسیم. ممکن است در روند انجام تحقیقات، کسانی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند در تخت‌خواب دراز کشیده باشند اما در حقیقت خواب نباشند. این دو، کاملا متفاوت از هم هستند و باید میزان خواب مفید افراد در طول شب در نظر گرفته شود. خوابی که مرحله مهم و اصلی خود برسد و عمیق شود تا قابلیت بازسازی و تجدید قوای بدن انسان را داشته باشد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

مردان برای سلامتی و جذابیت این سبزی را بخورند

در
مردان برای سلامتی و جذابیت هویج بخورند
دانشمندان ثابت کرده اند که سبزیجات برای مردان بسیار مفید است. حتی گوشت خواران نیازی به خوردن سبزیجات دارند. دلایل خوبی برای این وجود داشت.
 
برای سلامتی و جذابیت مردان
یک مطالعه جالب توسط کارمندان دانشگاه استرالیای غربی انجام شد. صاحب نظران توانستند ثابت كنند كه استفاده از غذاهاي خاص نسبت به آنچه كه عموماً اعتقاد داشتند بيشتر باعث جذابیت مردان از نظر زنان می شود. بیشتر ما در مورد جذابیت جنس مخالف صحبت می کنیم.
 
ایده برای جستجوی ارتباط بین مردانگی و رنگدانه های قرمز و زرد ، که در بعضی از سبزیجات بسیار است ، دانشمندان را با مشاهده رفتار حیوانات به سمت این سبزیجات هدایت کرد. مشخص شد که در حیوانات و در انتخاب یک جفت، داشتن رنگ های زرد ، قرمز یا نارنجی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. معلوم شد که همین موضوع در انسان هم مشاهده می شود.
 
استفاده از غذاهای روشن (سرشار از رنگدانه های کاروتنوئید) بر روی پوست تأثیر می گذارد.بعد معلوم است که یک چهره کمی زرد برای خانم ها جذاب تر است. 
 
این در مطالعات انسانی به اثبات رسیده است. گروه آزمایش شامل 45 نفر بود که میانگین سنی آنها 21 سال بود. مردان تحت معاینه کامل قرار گرفتند. کارشناسان میزان استرس اکسیداتیو سلولهای پوستی ، وضعیت ایمنی ، کیفیت اسپرم و موارد دیگر را بررسی کردند. 
 
سپس داوطلبان عکس گرفته و به دو گروه تقسیم شدند. نمایندگان 12 هفته اول مکمل هایی را می خورند که حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است. گروه دوم دارونما مصرف می کردند.
 
در پایان قسمت آزمایشی این مطالعه ، مردان دوباره مورد معاینه قرار گرفتند و از آنها عکس گرفتند. معلوم شد که در آن مردانی که مکمل مصرف می کنند ، پوست کمی رنگ قرمز و زرد رنگ به دست آورده است.
 
سپس بخش دوم کار علمی را آغاز کرد که در آن زنان شرکت کردند. دانشمندان عکسهای جوانان را به 70 خانم نشان دادند (میانگین سنی آنها 33 سال بود) و از آنها خواسته شد تا جذابیت داوطلبان را ارزیابی کنند.
 
نکته قابل توجه این است که آن دسته از مردانی که بتاکاروتن مصرف کرده اند ، از نظر خانمها جذاب تر از افرادی بودند که مکمل مصرف نکردند.
 
نویسندگان این مطالعه خاطرنشان كردند كه داوطلبان نیز ظاهر سرحال تری داشتند و احساس عالی بودن می كردند. این ثابت کرد که سبزیجات برای مردان مفید است. بنابراین ، دانشمندان اکیداً خوردن هویج و سایر سبزیجات قرمز ، زرد و نارنجی را توصیه می کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردان ناگهان به روابط خود پایان می دهند

در
چرا مردان ناگهان به روابط خود پایان می دهند
او تماس نگرفت. چرا مردان ناگهان به روابط خود پایان می دهند
این اتفاق می افتد که رابطه خیلی سریع هنوز شروع نشده به پایان می رسد. چه دلایلی می تواند منجر به این واقعیت شود که بعد از گذشت چند روز مردان دیگر نمی خواهند قرار های جدید را ادامه دهند؟
 
دو مورد افراطی وجود دارد که باید در روابط با مردان از آن اجتناب کرد. اولی صراحت بیش از حد و دومی راز داری بیش از حد است. اگر در روز اول به معنای واقعی کلمه همه چیز را با آقا صحبت کردید ، و علاوه بر این همه گل و لای خود را ریختید ، جای تعجب نیست اگر این مرد دیگر نمی خواهد با شما ارتباط برقرار کند. همین مسئله در مورد راز داری بیش از حد نیز صدق می کند - اگر مردی مجبور شود حداقل چند کلمه را بقولی با چنگک از شما بیرون بکشد ، بعید است علاقه ای به ادامه رابطه داشته باشد.
 
چه کاری انجام دهیم تعادل را دنبال کنید. اگر چنین کاستی هایی را می شناسید ، برای رفع آنها تلاش کنید. اگر بسیار خجالتی هستید ، مباحث پیشاپیش را برای مکالمه آماده کنید ، آنها را با یک دوست یا در مقابل آینه تمرین کنید - این به شما اطمینان می دهد که در زمان قرار اطمینان بیشتری داشته باشید.
 
یکی دیگر از دلایل اصلی از دست دادن علاقه ، تابو در جلوه های تمایلات جنسی است. اگر اجازه نمی دهید که مرد کمترین تماسی با شما داشته باشد اگر او شما را ترک کرد تعجب نکنید. این بدان معنا نیست که برای اولین کسی که با او ملاقات دارید باید این تابو را بشکنید، فقط بگذارید کارها به روال عادی ادامه یابد.
 
اغلب یک مرد تمایل به ادامه رابطه ندارد زیرا شما چیزهای متفاوتی از آنها می خواهید. بعضی اوقات زنان تمایل به عجله کردن دارند و پس از چند تاریخ ، آنها پیشنهاد می کنند که برای فرزندان آینده نامی انتخاب کنند. این می تواند یک مرد را بترساند. اما خود را در جای او قرار دهید - در چنین شرایطی چه فکر می کنید؟ البته باید در مورد آینده و چشم اندازهای خود بحث کنید. اما در حد معقول و بعد از اینکه رابطه شما واقعاً شروع شده است.
 
همچنین اتفاق می افتد - یکی از شرکا به دنبال یک رابطه جدی است و دیگری به دلایلی برای آن رابطه آماده نیست. شما هرگز نباید سعی کنید این موقعیت را تغییر دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس عروسی نادر از ستاره های قرن بیستم و داستان های عاشقانه آنها

در
قرن بیستم عصری بود از مردان درخشان و زنان جذاب. به نظر می رسید که هنرمندان آن زمان همه چیز را داشتند: تحسین میلیون ها هوادار ، نقش های به یاد ماندنی ، زیبایی و .... اما زندگی ستارگان مشهور ، اغلب آنقدر که به نظر می رسید غرق در تجملات نبوده و نیست. از این گذشته ، موفقیت و ثروت تضمین کننده خوشبختی در عشق نیست.
 
sayarak.com در روز عروسی آنها عکس هایی از افراد مشهور قرن بیستم را جمع آوری کرد و فهمید که آیا این پیوند های خانوادگی قوی هستند.
 

1. لیزا مینلی (1967)

لیزا مینولی
ستاره موسیقی لیزا مینلی و خواننده استرالیایی پیتر آلن، مادر لیزا، بازیگر مشهور هالیوود جودی گارلند بود. در سال 1967 ، عروسی آنها برگزار شد. برای جودی ، پیتر داماد ایده آل بود: پیتر به دختر او توهین نکرد ، مودب و دوست داشتنی بود ، و همچنین وضعیت مالی آنها را اصلاح می کرد. اما یک پایان خوشحال کننده اتفاق نیفتاد: در آوریل 1970 ، زن و شوهر اعلام کردند که در حال جدایی هستند. دلیل ، به احتمال زیاد ، این بود که پیتر جامعه مردان را ترجیح می داد .
 

2. بریژیت باردو (1952)

بریژیت باردو
این بازیگر فرانسوی برای اولین بار در سن 18 سالگی با دستیار فیلم راجر وادیم ازدواج کرد . فیلم اول وادیم "و خدا یک زن را آفرید ..." با بریژیت باردو در نقش اصلی ، او را به یک ستاره فوق العاده تبدیل کرد و او یک کارگردان موفق شد. آنها تنها 5 سال با هم زندگی کردند ، اما در زندگی همچنان دوست باقی ماندند.
 

3. مرلین مونرو (1942)

ازدواج مرلین مونرو
اولین شوهر مریلین مونرو ی جذاب، جیمز داگورتی بود . برای یک دختر 16 ساله ، ازدواج فرصتی برای جلوگیری از سرگردان شدن در خانواده های بی سرپرست و پناهگاه ها شد. بعد از گذشت 4 سال ، با موفقیت در استودیوی 20th Century Fox، رابطه خود را  با Doherty را قطع کرد.
 

4. الویس پریسلی (1967)

عکس عروسی الویس پریسلی
الویس پریسلی وقتی تنها 14 سال داشت ، با همسر و عشق زندگی خود پریسیلا واگنر ملاقات کرد . در سال 1967 (عروس 21 ساله بود) آنها در هتل مجلل علاءالدین در لاس وگاس عروسی مخفی ترتیب دادند ، که در آن فقط اقوام دعوت شده بودند. پس از 6 سال ، پریسیلا تصمیم به طلاق از سلطان راک اند رول گرفت.
 

5. الیزابت تیلور (1964)

عکس عروسی الیزابت تیلور
به طور رسمی ، ملکه هالیوود 9 بار ازدواج کرده است. از این تعداد ، دو بار - با یک مرد ، ریچارد برتون است. در سال 1964 ، فقط 9 روز پس از طلاق لیز از ادی فیشر ، این زوج یک مراسم متوسط ​​در مونترال (کانادا) برگزار کردند. جزئیات رابطه آنها از صفحات اول روزنامه ها مخفی نماند ، میلیون ها نفر از مردم داستان عشق پرشور را دنبال کردند. همه اینها در سال 1974 به طلاق خاتمه یافت و به دنبال آن ازدواج مجدد انجام شد كه تنها 9 ماه به طول انجامید.
 

6. گریس کلی (1956)

لباس عروسی گریس کلی
حرفه گریس کلی در اوج خود بود زمانی که او در جشنواره فیلم کن، شاهزاده موناکو رینر سوم را ملاقات کرد. برنده اسکار و بازیگر مورد علاقه هیچکاک به دلیل عشق از صحنه کنار رفت و شاهزاده خانم موناکو شد. در سال 1982 ، در اثر تصادف رانندگی به طرز غم انگیزی درگذشت. شاهزاده تا زمان مرگش (در سال 2005) ازدواج نکرد و در کنار همسرش دفن شد.
 

7. بیانکا جاگر (1971)

عروسی بیانکا جاگر
میک جاگر در سپتامبر سال 1970 در مهمانی با بیانکا پرز-مورا مازیاس آشنا شد. در ماه مه سال 1971 ، آنها در سن تروپز ازدواج كردند و تعداد زیادی از پاپاراتزی آنها را احاطه كردند. خیانت های مکرر به یک ستاره راک فرصتی به این ازدواج نداد: در سال 1978 ، این دختر به محض اینکه درباره عاشقانه های جاگر با مدل جری هال شنید، طلاق گرفت .
 

8. کاترین دنوو (1965)

عروسی کاترین دنوو
تنها همسر رسمی بازیگر زیبا و اسرارآمیز فرانسوی ، دیوید بیلی ، عکاس لندنی بود . آنها هیچ مراسمی برای عروسی نگرفتند - آنها به سادگی قرارداد ازدواج را امضا کردند. عروس در لباس مشکی و داماد با ژاکت بافتنی بود. این ازدواج دوام طولانی نداشت؛ دلیل این شکاف می تواند یک مانع زبان باشد: بیلی حتی به یادگیری زبان فرانسه فکر نمی کرد ، و برای دنوو  صحبت به زبان انگلیسی خیلی خسته کننده بود.
 

9. والیس سیمپسون (1937)

والیس سیمپسون
والیس سیمپسون که دو بار طلاق گرفته بود با ادوارد هشتم که بخاطر ازدواج به او از سلطنت کناره گیری کرد. عروسی دو عاشق در مه 1937 در فرانسه برگزار شد. آنها تا زمان مرگ ادوارد زندگی می کردند و در آرامگاه سلطنتی نزدیک ویندزور دفن شدند.
 

10. اوا گاردنر (1951)

عروسی اوا گاردنر
صدای طلایی هالیوود(فرانک سیناترا) و بازیگر محبوب(اوا گاردنر) در نخستین فیلم در سال 1950 ملاقات کردند . به خاطر زیبایی مهلک اوا گاردنر ، فرانک سیناترا همسر خود را که 12 سال با او زندگی می کرد ، و سه فرزندش را ترک کرد. طرفداران اخلاق ، ازدواج آن ها را محکوم کردند که حرفه خواننده را ویران کرد ، و اوا گاردنر شهرت یک لیبرتین (که فقط از چهره خود سود می برد) را به دست آورد. این زن و شوهر با موفقیت ، حسادت مداوم ، رسوائی ها و قهر و آشتی های مداوم روبرو شدند - این زوج تنها 6 سال با هم زندگی کردند.
 

11. ژاکلین کندی (1953)

عروسی ژاکلین کندی
عکس های عروسی نادر از ستاره های قرن بیستم و داستان های عاشقانه آنها
 
ژاکلین بوییر و جان کندی در سال 1953 ازدواج کردند. عروسی رویداد شماره یک  در محافل سکولار بود. در سال 1960 ، جان کندی وارد انتخاب ریاست جمهوری شد. پس از پیروزی در انتخابات ، ژاکلین در مدت زمان کوتاهی توانست همدلی عمومی را به خود جلب کند و به یک محبوب جهانی تبدیل شد. در سال 1963 ، رئیس جمهور کندی در طی یک سفر کاری به دالاس ، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.در زمان ترور کندی، ژاکلین با او بود.
 

12. آدری هپبورن (1954)

لباس عروسی آدری هپبورن
ازدواج بازیگر آدری هپبورن و مل فرر که 14 سال به طول انجامید را نمی توان موفقیت آمیز نامید. مل فرر ، همانطور که گفتند ، سعی در کنترل همه چیز داشت و به موفقیت همسرش حسادت می کرد. این شایعات به حدی قوی بود که آدری مجبور به مصاحبه بزرگی شد ، که با تیتر منتشر شد: "شوهرم حرفه من را مدیریت نمی کند . " پس از دو مورد سقط جنین ، هپبورن به خاطر خانواده بازی در فیلم را رها کرد و در سال 1960 پسری به دنیا آورد. با این حال ، زندگی مشترک آنها در سال 1968 به جدایی انجامید.
 

13. لورن باکل (1945)

عروسی لورن باکل
در زمان ملاقات همفری بوگارت با لورن، مشهور و موفق بود و لورن باکال فقط اولین نقش فیلم خود را به دست آورده بود. آنها با اختلاف قاطع سن (25 سال) و مخالفت شدید مادر لورن ازدواج کردند. بعد از گرفتن طلاق، بازیگر بلافاصله با لورن باکال ازدواج کرد. لورن کار خود را ترک کرد و همسری دلسوز شد. همفری بوگارت، این بازیگر مشهور پس از 12 سال خوش گذراندن در کنار لورن بر اثر سرطان درگذشت.
 

14. سوفیا لورن (1966)

عکس عروسی سوفیا لورن
سوفیا لورن عشق واقعی خود را در سال 1950 در یک مسابقه زیبایی ملاقات کرد. تهیه کننده کارلو پونتی ازدواج کرده بود و گرفتن طلاق از کلیسای کاتولیک ایتالیا تقریبا غیرممکن بود.عاشقان نا امیدانه در مکزیک ازدواج کردند ، اما ین ازدواج از دید واتیکان فسخ شده بود. تنها در سال 1966 ، پس از تغییر تابعیت به فرانسوی و دریافت طلاق از همسر اول پونتی ، این زوج توانستند به طور رسمی امضا کنند. آنها با هم تا زمان مرگ کارلو در سال 2007 زندگی کردند.
 

15. ریتا هیورث (1949)

ریتا هیورث
ریتا هیورث چندین بار ازدواج کرد. یکی از همسرانش فرزند آقاخان سوم ، رهبر معنوی مسلمانان اسماعیلی ، شاهزاده علی سلمان آقاخان بود که وی را در کن ملاقات کرد. این مرد پولدار نظر بازیگر را به خود جذب کرد و با او ازدواج کرد، ریتا هیورث حرفه خود را ترک کرد و خود را وقف خانواده کرد. چند سال بعد ، ریتا هیورث ، خسته از خیانت های همسرش ، به آمریکا بازگشت.
 

16. یوکو اونو و جان لنون (1969)

یوکو اونو و جان لنون
یوکو اونو در سال 1966 در نمایشگاه آوانگارد با جان لنون ملاقات کرد . در سال 1969 ، این زوج در جبل الطارق امضا کردند ، این مراسم تنها چند دقیقه طول کشید. آنها ماه عسل خود را در آمستردام گذراندند در یک اتاق شیک در هیلتون برگزار کردند . در 8 دسامبر 1980 ، این نوازنده در نیویورک کشته شد.
 
و چگونه زندگی افراد مشهور را تصور می کنید؟ چه تعداد از ستاره هایی که می شناسید موفق شده اند خوشبختی را در عشق پیدا کنند؟ در نظرات به اشتراک بگذارید

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 جمله سمی که به دختران نباید گفت

در
از بدو تولد ، والدین فرزندان خود را باکلیشه "دختر زیبا و خانه دار و پسر قوی و باهوش" پرورش می دهند. شاید هزاران سال پیش این امر توجیه پذیر بود: مردان ماموت ها را تعقیب می کردند ، و زنان در خانه مشغول پخت پز بودند. اما امروز ، مادران و پدرها همچنان ناامیدانه به مهارت های بی فایده ای می چسبند که برای دختران منسوخ شده اند.
 
sayarak.com آثار روانشناسان مدرن را با دقت مطالعه کرد و فهمید که تصورات غلط والدین به طور ناخودآگاه به دخترانشان چگونه منتقل می شود.
 

5- دختران دعوا نمی کنند و همیشه از بزرگسالان پیروی می کنند

دختران سازگار هیچ نگرانی ایجاد نمی کنند و در درجه اول برای والدین مناسب هستند. با این حال ، در بزرگسالی ، یک دختر مطیع که نمی تواند از همسالان خود عقب نماند ، خطر تبدیل شدن به قربانی سوء استفاده جسمی یا اخلاقی را دارد.
 
خشونت خانگی یک بیماری در جامعه است. در کشورهایی که اطاعت زنانه پرورش می یابد ، میزان ظلم بسیار زیاد است: 70٪ در هند ، 42٪ در ترکیه (ایران ، به هر حال ، خیلی عقب نیست ). قربانیان با ضربات سیلی و توهین روبرو می شوند ، زیرا از کودکی از کسی پیروی می کردند که قوی تر است.
 
یاد بگیریم که هر فردی فارغ از جنسیت حق دارد از منافع خود دفاع کند و در صورت لزوم دندان های خود را به دشمن نشان دهد. یک دختر در صورت تسلیم شدن یا آموختن از دفاع از دیدگاه خود ، کودک بی ادبی نخواهد شد.
 

4- دختر باید خانه دار باشد ، در غیر این صورت هیچ کس با او ازدواج نخواهد کرد

به طور پیش فرض ، به دختران آموزش داده می شود که مرتب باشند: لباس های مرتب بپوشند،اتاق خود را تمیز کنند و .... با این وجود ، دقت یک ویژگی جنسیتی نیست ، بلکه لازم است، صرف نظر از جنسیت، عشق به نظم را برای هر کودک پرورش دهیم . 
روانشناسان در ارتباط با دخترانی که والدین آنها را به طرز تعصب آمیز به شستن ، تمیز کردن ، پخت کیک و در زندگی خانوادگی همه کارهای خانگی را به عهده می گیرند، می گویند که کار های خانگی رابطه ای با جنسیت ندارند. این بدان معنی است که پسر ها باید بتوانند کفها را تمیز کنند و مثلاً دختر ها باید بتوانند لامپ های سوخته را تعویض کنند.
 

3. این کار مردانه است ، بنابراین به سمت "امور مردان" نروید

حکایت قدیمی که به آنها ریاضیات / فیزیک / برنامه نویسی داده نمی شود چیزی بیشتر از قصه های مادربزرگ است. در حقیقت ، دانشمندان هنوز نورون های خاصی را که مسئول توانایی های ریاضی است ، در مغز مردان پیدا نکرده اند . اما دختران هنوز از یادگیری جبر یا هندسه می ترسند ، که ظاهراً مقصر ذهن زن نیست. تقصیر والدین و معلمان است.
 
شوخی ها درباره منطق ویژه زن ، سبک رانندگی و حماقت در ریاضیات بی سر و صدا باعث کاهش عزت نفس کودک می شود. روانشناسان می گویند دختران و پسران زیر 6 سال دنیا را به همین صورت می بینند و به خودشان اعتقاد دارند. اما از سن 7 سالگی ، دختران فکر می کنند که، برای انجام ریاضیات / ساخت هواپیما / طراحی پل به اندازه کافی باهوش نیستند 
 
معلمان و آموزگاران انتظار موفقیت تحصیلی از پسران را دارند ، در حالی که به دختران کمتر توجه می کنند. چنین نگرشی می تواند در انتخاب یک حرفه تأثیر بگذارد : چه کسی می داند ، ممکن است دختر شمادر صورت نبودن نگرش تعصب آمیز به توانایی های ذهنی زن، به عنوان ماری کوری دوم تبدیل شود.
 

2. ارزش اصلی زن در ظاهر او است  

در هر کشور دنیا که در آن متولد شده اید ، والدین شما به احتمال زیاد به شما گفته اند که پسر باید قوی و باهوش باشد و دختر باید نجیب و زیبا باشد. در نتیجه دختران با این فکر رشد می کنند که سرمایه اصلی آنها  ظاهر آنها است.
 
در واقع ، این جمله حقیقت تلخ خود را دارد. جامعه شناسان بر این باورند که زنان هنوز هم با لباس و ظاهر شان سنجیده می شوند. طبق نظرسنجی ، مدیران HR در درجه اول به آرایش و رنگ موی متقاضی و سپس به خصوصیات شغلی توجه می کنند. نیازی به گفتن نیست ، سایر معیارها در مورد مردان اعمال می شود؟
 
روشن است که با چنین بی عدالتی باید کاری انجام شود. به عنوان مثال ، در انگلستان ، تبلیغات جنسیتی ممنوع شده است ، مانند "مادر زیبا است و پدر باهوش است".
ماتل (سازنده عروسک های باربی) که مدت هاست مورد سرزنش قرار می گیرد و تصویری فریبنده از زنان غیرقابل تحقق  را با عروسک هایش عرضه می کند ، تصمیم گرفته است تا از مبارزه علیه نابرابری جنسیتی حمایت کند . باربی قاضی ، باربی آتش نشانی و دیگر نمایندگان حرفه های به اصطلاح "مردانه" در ترکیب تیم حاضر شده اند.
 

1. دختران از درختان بالا نمی روند و دنبال توپ نمی دوند  

دانشمندان مدتهاست كه ثابت كرده اند كه مردان از زنان قوی تر هستند: آنها توده عضلانی بیشتری دارند و خود ماهیچه ها به طور متفاوتی ساختار یافته اند . اما این به هیچ وجه به معنای این نیست که زنان به فعالیت بدنی کمتری نیاز دارند.
 
آشنایی دختران با ورزش هایی که به طور سنتی مردانه (فوتبال ، بسکتبال) محسوب می شوند ، کودکان را به یک تبهکار تبدیل نمی کند. با توجه به  نظر روانشناسان، این فعالیت به آنها کمک می کند تا بدنی نه تنها زیبا، بلکه قوی، شجاع و ماهر داشته باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...