خشونت خانگی زمینه ساز چه بیماری هایی است

در
خشونت خانگی زمینه ساز چه بیماری هایی است
دانشمندان بریتانیایی گفتند ، زنانی که خشونت خانگی را تجربه کرده اند ، 44٪ بیشتر از کسانی که در یک محیط آرام زندگی می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند.
 
علاوه بر این ، آنها 31٪ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و 51٪ خطر دیابت نوع 2 را دارند. دانشمندان با تجزیه و تحلیل داده ها در مورد بیش از 90،000 زن انگلیسی ، چنین نتیجه هایی را بدست آوردند ، از این تعداد 18.500 گزارش خشونت خانگی را تجربه کردند.
 
دانشمندان داده های مربوط به 18،547 بیمار بستری در بیمارستان ها را از سال 1995 تا 2017 جمع آوری کردند: همه آنها از خشونت خانگی خبر می دادند. هر یک از شرکت کنندگان توسط چهار زن از گروه کنترل انتخاب شدند: آنها در همان سن قرار داشتند ، تقریباً دارای وزن و وضعیت اجتماعی یکسان بودند ، اما در معرض خشونت قرار نگرفته بودند.
 
متخصصان در درجه اول به مرگ و میر ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 علاقه مند بودند. آنها دریافتند که خشونت خانگی با افزایش خاص خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 همراه است. علاوه بر این ، در بین قربانیان سابق ، خطر مرگ زودرس از هر علت 44 درصد بیشتر بود. 
 
طبق آمار WHO ، تقریباً از هر سه زن در سراسر جهان تا به حال یک شریک جنسی مورد تجاوز جنسی و جسمی قرار گرفته است و 38٪ از مرگ های خشونت آمیز زنان کار شرکای آنها بوده است. علاوه بر این ، خشونت خانگی بر جنبه های وسیعی از سلامت و زندگی زن تأثیر می گذارد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 تقویت کننده تستوسترون چیست

در
5 تقویت کننده تستوسترون چیست
تستوسترون اصلی ترین هورمون جنسی مردان است. تغذیه مناسب نقش بسزایی در افزایش این هورمون، تستوسترون دارد.بنابراین ، برای شروع تولید هورمون ، بدن به عناصر مشخصی مانند روی و منیزیم احتیاج دارد و کلسترول غالباً به عنوان ماده اولیه عمل می کند. برخی غذاها مانند کلم به دفع استروژن از بدن کمک می کنند که به افزایش تستوسترون نیز کمک می کند.
 
مطالعات نشان می دهد که افزایش چربی و کلسترول در رژیم غذایی باعث افزایش تستوسترون می شود ، و رژیم های غذایی کم چربی منجر به پایین آمدن هورمون مردانه می شوند.
 
سطح طبیعی هورمون تستوسترون  در بدن باعث بهبود حافظه و عملکرد قلب می شود. علاوه بر این ، باعث کاهش خستگی، جلوگیری از کم خونی ، جلوگیری از ایجاد دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی می شود.
 
به طور خاص ، متخصصان پنج محصول موجود را نام برده اند که می توانند سطح تستوسترون را افزایش دهند. این 5 محصول عبارتند از:
تخم مرغ ، سیر ، آووکادو ، آجیل و کلم بروکلی.
مطالعات نشان می دهد که الکل ، به ویژه آبجو ، تستوسترون را کاهش می دهد.
 
نکاتی برای تقویت تستوسترون بسیار ساده است. لازم است که چربی ها و کلسترول بیشتری در رژیم غذایی وارد شود. از مصرف الکل پرهیز کنید؛ برای انجام تمرینات قدرتی ویتامین D مصرف کنید؛ حداقل 8 ساعت در روز بخوابید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم اصلی که حاکی از مرگ قریب الوقوع است

در

مرگ

معلوم شده است که با توجه به اندازه مردمک ، می توان علائم اصلی که حاکی از مرگ قریب الوقوع شخصی را که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برد ، متوجه شد. این در مقاله علمی منتشر شده در مجله ESC Heart Failure بیان شده است.


محققان گروهی از افراد را بر اساس یک ویژگی غیرمعمول بررسی کردند : اندازه دانش آموزان به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول دانش آموزان کوچک وجود داشتند ، در گروه دوم  افراد بزرگسال. افراد به مدت دو سال پیگیری شدند.

محققان این تحقیق استدلال می كنند كه گروه دارای دانش آموزان كوچك (به یاد بیاورید كه این افراد از نارسایی قلبی رنج می برند) ، دو برابر افراد دارای دانش آموزان بزرگسال درگذشتند. و افراد گروه اول مجدداً با احتمال 50٪ در بیمارستان بستری شدند ، در حالی که بیماران گروه دوم در 28٪ موارد در بیمارستان بستری بودند.

در این مقاله آمده است: "مشاهدات نشان داده اند كه اندازه گیری مردمك می تواند روشی غیر تهاجمی برای ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باشد."

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، در برخی موارد ، وجود دیابت قندی را می توان از طریق صورت مشخص کرد. یکی از عوارض جانبی بیماری فلج عصب صورت است که فقط در یک طرف صورت تأثیر می گذارد. این اختلال با ضعف عضلات صورت مشخص می شود - فرد به طور معمول نمی تواند چشمان خود را ببندد و لبخند بزند. علائم دیگری وجود دارد: افتادگی پلک یا گوشه ای از دهان ، عدم توانایی در صاف کردن چین و چروک بینی ، ناتوانی در کشش لب و چین و چروک شدید پیشانی.

 

همانطور که در بالا گفته شد ، با توجه به اندازه مردمک ، می توان به مقدمات مرگ قریب الوقوع شخصی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برد ، توجه کرد . 
پزشکان با بیان چه علائمی دیگر می توانند درک کنند که فرد زندگی طولانی ای ندارد؟ ایمونولوژیست خاطرنشان می کند : علائم اصلی مرگ در حضور بیماریهای مزمن رخ می دهد ، هنگامی که اوضاع به شدت رو به وخامت می رود. و مرگ ناگهانی می تواند به عنوان مثال در نتیجه بیماری های قلبی عروقی ، ترومبوآمبولی ، شوک آنافیلاکتیکی رخ دهد.

 

متخصص قلب و عروق نیز به نوبه خود تأکید می کند که در صورت ابتلا به بیماری های عروقی علائم روی صورت قابل مشاهده است.

- این علائم به معنای واقعی کلمه بر روی صورت نوشته شده است. اگر بگوییم ، ما در مورد یک بیماری مزمن در گروه قلبی عروقی صحبت می کنیم ، علائم اصلی آن 10-15 روز قبل از مرگ دیده می شود .

به گفته متخصص قلب و عروق ، ممکن است فرد دچار تنگی نفس ، بی حالی ، اضطراب و ترس ، تکرار از دست دادن هوشیاری  ، قرمزی پوست و مردمک های گشاد شده باشد.

- علائم اصلی قبل از مرگ ، تغییر رنگ پوست به آبی ، ایسکمی اندام تحتانی و ممکن است کف از دهان بیرون بیاید.

وی افزود: مرگ در این حالت ممکن است در ساعات آتی اتفاق بیفتد.

سندرم مرگ ناگهانی اغلب در نوزادانی رخ می دهد که بدون هیچ دلیل عینی می میرند. این پدیده همچنین "مرگ در گهواره" نامیده می شود. به عنوان یک قاعده ، آسیب شناسان نمی توانند علت مرگ ناگهانی را مشخص کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خشونت خانگی: علل ، انواع ، راه های مقابله

در

_107895753_gettyimages-929914974.jpg


روان درمانگر در مورد چگونگی تشخیص خشونت در خانواده و چگونگی کمک به دیگران و نجات خود می گوید.برای شخصی که با خشونت روبرو است ، مهمترین چیز حمایت دیگران است.

خشونت خانگی چگونه می تواند باشد؟ چرا خاص جنسیت است؟

اگر شریک زندگی برخورد فیزیکی نداشته باشد ، اما دائماً حسادت و توهین کند - آیا این خشونت خانگی محسوب می شود؟ اگر این اتفاق فقط یک بار بیفتد چه می شود؟چرا مردم دیگران را آزار می دهند؟چگونه بفهمیم شما یا عزیزانتان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید؟ و مهمتر از همه ، چگونه می توانید به خود یا دیگران کمک کنید تا از چنین شرایطی خارج شوند؟

 

خشونت به اشکال مختلف در جامعه ما ، از جمله در خانواده ، به گونه ای وجود دارد. ارزیابی مقیاس آن بسیار دشوار است: برخی از لگد زدن ها یا سیلی های صورت به هیچ وجه عنوان نمی شوند و حتی در برخی موارد فاحش ، ممکن است آمار کیفری غیرقابل اعتماد باشد. در فرهنگ ما رسم است که چشم بر خشونت خانگی بسته می شود.

خشونت در روابط اغلب ممکن است واضح نباشد. شاید شریک زندگی قدرت بدنی نشان نمی دهد ، اما توهین ها ، اظهارات کلامی پرخاشگری را می توان یک امر عادی دانست؟

زنان در معرض بیشترین خطر خشونت از جانب مردانی هستند که می شناسند: بستگان ، شرکای صمیمی.سازمان ملل متحد: ۵۰ هزار زن در ۲۰۱۷ توسط نزدیکان خود به قتل رسیده اند

زنانی که از خشونت یکی از عزیزان خود رنج برده اند ، اغلب گزارشی را به پلیس ارائه نمی کنند ، بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که این آمار دست کم گرفته می شود ، و در واقع بسیار بالاتر است.خشونت نه تنها بین زن و مرد ، بلکه در روابط همجنس نیز رخ می دهد.

 

آناتومی خشونت. آنچه باید بدانید تا در دام نیفتید

چرا این اتفاق می افتد؟ برای ما ، خانواده هنوز مرکز اصلی است ، جایی که ایده هایی درباره برخی نقش ها ، مسئولیت ها و قدرت ها شکل می گیرد و به نتیجه می رسد.

طبق نتایج این مطالعه ، بخش قابل توجهی از مردان انتظار دارند که یک زن در خانواده به طور انحصاری نقش سنتی خود را ایفا کند: مراقبت از اعضای خانواده ، تهیه غذا ، حفظ راحتی در خانه. وقتی انتظارات با واقعیت برخورد می کنند ، جایی که زنان نیز کار می کنند و حرفه خود را می سازند ، این می تواند منجر به درگیری و نزاع شود.

 

مشاجره و آشتی نمودهای عادی در هر رابطه است. اما اگر آنها خیلی زیاد اتفاق می افتند ، مطمئناً ، دلیلی برای تفکر وجود دارد. درک این نکته مهم است که خشونت همیشه جسمی نیست و همیشه با ضرب و شتم شروع نمی شود. همچنین می تواند تحقیر ، ارعاب ، کنترل ، امتناع از گوش دادن ، بی توجهی به احساسات شخص دیگر و آزار جنسی باشد.

 

این اغلب با کنترل مالی ، با تجلی حسادت بیمارگونه آغاز می شود. خشونت خانگی به تدریج توسعه می یابد ، نوعی قیف است که از تهدید به پرخاشگری جسمی تبدیل می شود و هر قدم بعدی خشونت بیشتری می یابد.

 
نکات کلیدی و مرجع و گفته هایی که باید در هنگام مواجهه با خشونت با خود تکرار کنید

هیچ کس نباید دست روی شما را بلند کند.
هر شخص مسئول اقدامات خاص خود است.
در یک رابطه هیچ فرمول واحدی وجود ندارد که بتواند جلوی همه اینها را بگیرد.
به عنوان مثال ، ما فکر می کنیم که اگر من الان اینجا نبودم ، همه چیز فرق می کرد. این درست نیست. افرادی که مرتکب خشونت می شوند بدون توجه به رفتار یا ظاهر واقعی شما این عمل را انجام می دهند و حتی اگر بخواهید تغییر کنید این کار را انجام می دهند.

چند نکته محوری دیگر اضافه می کنم:

مهم است که به یاد داشته باشید که وضعیت خشونت به خودی خود پایان نمی یابد ، بلکه اغلب فقط بدتر می شود.
پیروزی در این نبرد به تنهایی بسیار دشوار است.
چرا مردم شروع به سوء استفاده از عزیزان خود می کنند؟

یک رویکرد به ما می گوید که مردم وقتی متوجه نمی شوند ، نمی فهمند ، نمی دانند که الگوهای رفتاری انسانی تر وجود دارد ، به خشونت یا رفتاری متوسل می شوند که باعث رنج دیگران می شود. این امر اغلب توسط فرهنگ و محیطی که در آن قرار داریم به ذهن ما خطور می کند.

 

تولید مثل و خشونت فناوری اطلاعات: چهره های مختلف یک مشکل
چندین نوع خشونت اصلی وجود دارد که یکی از آنها روانی است. این نوعی ارتباط است که می تواند منجر به ضربه  ، افسردگی ، اختلال اضطراب یا حتی اختلال استرس پس از سانحه شود. این نوع معمولاً برای روابطی وجود دارد که عدم تعادل خاصی در قدرت وجود دارد ، یا در یک موقعیت قلدری ، یا در محل کار و در ساختارهای مختلف.

 

تظاهرات خشونت روانشناختی همچنین شامل اعمالی است که در آن می توانند عزت نفس فرد را تضعیف کنند: به عنوان مثال ، وقتی مورد انتقاد قرار می گیرید ، مورد اهانت قرار می گیرید. همچنین شامل تهدیدات صدمه جسمی به شما ، خود و سایر افراد نزدیک است. تهدیدات انتقام جویی علیه حیوانات خانگی ، تخریب وسایل شخصی ، انزوای خشونت آمیز از خانواده و سایر عزیزان نیز در اینجا اعمال می شود.

 

همچنین جنون عمدی وجود دارد. فرد مثلاً واقعیت های خشونت را که در گذشته بوده انکار می کند. می گوید که به نظر شما رسیده است ، یا اینکه  واقعی نبوده است.

بسیاری از مطالعات خاطر نشان می كنند كه برخلاف تظاهرات خشونت جنسی یا جسمی ، یك حادثه استفاده از خشونت روانی هنوز نمی تواند سوء استفاده عاطفی تلقی شود. این نوع خشونت با ایجاد یک فضای خاص مشخص می شود و ماهیت سیستماتیک و تکراری آن برای شناسایی آن مهم است.  سوء استفاده عاطفی می تواند عمدی یا ناخودآگاه باشد ، اما همیشه یک رفتار مداوم است و یک اتفاق منفرد نیست.

 
خشونت خانگی مفهومی کلی است که جنبه های مختلف خشونت را در بر می گیرد. علاوه بر جسمی و روانی ، موارد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، داشتن فرزند یا نداشتن فرزند ، سقط جنین 

 

یکی از این دسته ها سوء استفاده مالی است. این کنترل هزینه ، کاهش هزینه ها ، اختصاص پول فقط برای کمترین نیازها

 

در چند سال گذشته ، خشونت فناوری اطلاعات گسترش یافته است: کنترل انسان و غصب قدرت با استفاده از فناوری مدرن. این نقض مرزهای شخصی از طریق تلفن ، رایانه یا اینترنت است. به عنوان مثال ، اگر لازم است نشان دهید که با چه کسی تماس گرفته اید ، برای پیامک هایی که برای شما ارسال شده است بهانه بیاورید یا ارتباط با دنیای خارج را محدود کنید.

 

بی رحمی یا دستکاری در سوء استفاده روانی .دستکاری می تواند بسیار خاص ، فردی باشد و به طور معمول کار می کند.

جنبه خاصی از خشونت می تواند لزوم پنهان کردن این واقعیت باشد که به نوعی با شما بدرفتاری می شود. فرهنگ ما ترویج می کند که ما فقط باید جنبه درست و زیبایی از روابط خود را نشان دهیم ، و این به دام افتادن زمانی است که می ترسیم بگوییم مشکلی در روابط ما وجود دارد. بسیاری از ترس و شرم با موضوع خشونت مرتبط است.


 تعدادی از افسانه های فرهنگی وجود دارد که به این امر کمک می کند. همه ما عباراتی مانند "ضرب و شتم - این بدان معنی است که او ما را دوست دارد" ،  به نظر می رسد که آنها ادعا می کنند که خشونت مجاز و قابل قبول است. آنها مستقیماً ، بلکه غیرمستقیم ، تقصیر را متوجه شخص مبتلا به این خشونت نمی کنند.

 

چگونه خود را در برابر خشونت خانگی حفظ کنیم اولین قدم ها در مواجهه با خشونت

gender_violence_story.jpg

برای شخصی که با خشونت روبرو است ، مهمترین چیز حمایت دیگران است. در اینجا مهم است که نه تنها آنچه باید انجام شود ، بلکه همچنین آنچه که نباید انجام شود را درک کنیم. به عنوان مثال ، سعی نکنید توضیحی پیدا کنید یا علل خشونت را درک کنید. به شخصی که چنین موردی به شما گفته است باید ایمان اولیه داشته باشد ، نه اینکه سخنان او را زیر سوال ببرید.

 

اگر متوجه شدید که یکی از نزدیکان شما خشونت را تجربه کرده است ، کمک خود را ارائه دهید ، اما اصرار نکنید که فرد بلافاصله تصمیم بگیرد ، زیرا در چنین شرایطی طرف آسیب دیده احساس ناتوانی بیشتری می کند. سعی کنید از شخص حمایت کنید ، به داستان او گوش دهید و آن را برای آنچه که هست بپذیرید ، از اتهامات و انتقادات خودداری کنید. در صورت لزوم ، پناهگاهی را ارائه دهید یا به او توصیه كنید با یك روانشناس یا خط تلفن تماس بگیرید.

 

نیازی به اثبات قربانی بودن وی نیست. اگر اصرار کنید ، فقط می توانید باعث واکنش و بی اعتمادی او شوید. سعی کنید به آرامی سوالات اصلی را بپرسید ، بیشتر گوش دهید و کمتر نظر دهید.

در این شرایط حمایت از فرد و احیای مجدد احترام به خود برای ما بسیار مهم است. به او یادآوری کنیم که زندگی بدون ضرب و شتم و تحقیر - حق هر فردی است.

 

اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید چه می کنید؟

file-20180613-153682-6xyfaq.jpg

اول از همه ، شما باید به افرادی که شما را می پذیرند و به شما گوش می دهند مراجعه کنید. اگر شک دارید ، ارزیابی وضعیت به طور عینی و قرار گرفتن در آن بسیار دشوار است. بنابراین ، لازم است با اقوام یا متخصصان تماس بگیرید ، به عنوان مثال ، روانشناسان و وکلا. آنها می توانند به شما کمک کنند بفهمید که چه چیز طبیعی است و چه چیزی سوء استفاده.

 

دومین قدم برای این کار این است که سعی کنید خود را مقصر همه اتفاقات ندانید. احساس گناه می تواند چشم و هوشیاری ما را پنهان کند ، مانع از این می شود که به طور عینی به وضعیت نگاه کنیم این مسئولیت را به عهده ما می گذارد ، اگرچه در شرایط خشونت طرف مقابل مسئولیت دارد.

 

همچنین باید صبور باشید ، زیرا برای کنار آمدن با شرایط ، تلاش و زمان زیادی لازم است.

قبل از تصمیم گیری باید آمادگی دقیق داشته باشید. ما یک برنامه امنیتی به اصطلاح - یک استراتژی گام به گام خاص در مورد چگونگی کنار آمدن با حداقل عواقب منفی را تحلیل و آماده می کنیم.

 

 

سطح پایین آگاهی از خود در بین مردم و سطح تحصیلات نیز با احتمال خشونت در ارتباط است. ما می توانیم مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهیم تا از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم. در این رابطه ، من نظریه ارتباطات بدون خشونت را دوست دارم ، مارشال روزنبرگ که در دهه 60 شروع به توسعه آن کرد. این واقعیت مبتنی بر این است که هر فرد توانایی همدلی ، قادر به یادگیری درک دیگران و تعامل با آنها بدون استفاده از خشونت است.

 

برای مقابله با خشونت ، قربانی نشدن و خود مرتکب خشونت نشدن و همدلی مهم است - توانایی درک عمیق و آگاهانه احساسات ، تجربه ، تأمل در آن و بیان همه اینها به شکل همدلی به عنوان درک قلبی از نیازهای شخص دیگر و انتقال این درک به او از طریق احساس خوب و زیبا ؛
ابراز وجود صادقانه بیان طبیعی و اصیل خودمان به طوری که احساسات مثبت را در شخص دیگری بیدار  کنیم.
توسعه چنین توانایی هایی کاملاً در دسترس همه است. این به ما کمک می کند تا با خشونت مبارزه کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...