مرد هندی با یک تومور پنج کیلوگرمی در سر

در
مرد 20 ساله هندی با یک تومور پنج کیلوگرمی در سر
از سن 11 سالگی، ساکتیلا، ساکن شهر هندی مدورای در ایالت تامیلند، تومور عجیبی روی سر داشت. با گذشت زمان و نوجوانی ساکتیلا در حال رشد بود، و با رشد او "تومور" هم رشد کرد. امروز ساکتیلا 31 ساله است، و تومور در سرش به یک اندازه بزرگ رسیده است.
 
همه 20 سال که از زمان ابتلا به تومور گذشته است، این مرد به سادگی این بیماری را نادیده گرفته اما واقعیت این است که Saktivel زندگی بسیار سختی داشت و به سادگی نمی توانست هیچ هزینه ی عملی را تامین کند، بنابراین او تصمیم گرفت با تومور زندگی کند. ولی زمانی که رشد تومور شدید شد و به وزن پنج کیلوگرم رسید دیگر چنین رشد زیادی را نمی شد نادیده گرفت و پس از آن سبک زندگی Saktivel تغییر یافت . او از ظاهر خود خجالت زده بود و از دوستان و دیگران دوری میکرد.
 
اما در نهایت پس از تجزیه و تحلیل وضعیت پزشکی Saktivel، پزشکان به این نتیجه رسیدند که تومور باید برداشته شود. این عملیات به مدت ده ساعت انجام شد و با موفقیت پایان یافت. همانطور که جراح انجام این عملیات گفته: این بزرگترین تومور مغزی بود که تا به حال دیده بود. به گفته وی، ممکن است بزرگترین تومور در طول تاریخ باشد.
مرد 20 ساله هندی با یک تومور پنج کیلوگرمی در سر
در حال حاضر، پس از مداخله، بیمار تحت بازپروری قرار می گیرد و احساس خوبی می کند. هیچ تهدیدی برای زندگی او وجود ندارد. در آینده ای نزدیک Saktivel قادر خواهد بود که به زندگی عادی بازگردد و برای اولین بار در یک مدت طولانی خود را به عنوان یک فرد کامل احساس کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

برادران پاکستانی که با غروب آفتاب فلج می شوند

در

معمای پزشکی پسران خورشیدی
به گزارش (سیارک) شعیب احمد 13 ساله و برادرش عبدالرشید 9 ساله در طول روز مانند کودکان دیگر هستند بیرون میروند، راه میروند، با دوستانشان بازی میکنند.اما با غروب آفتاب، این برادران پاکستانی فلج میشوند و تا وقتی آفتاب طلوع نکند قادر به حرکت کردن یا صحبت کردن نیستد. نشانه های این بیماری اولین بار است که دیده میشود و پزشکان ایده ای در مورد علت وقوع این بیماری و درمان آن ندارند.


جاوید اکرم، استاد پزشکی در موسسه علوم پزشکی پاکستان به نشریه آسوشیتد پرس (Associated Press) گفت: این مورد برای ما یک چالش است."پزشکان ما آزمایشاتی انجام دادند تا متوجه شوند که چرا این کودکان در طول روز فعال هستند اما با غروب آفتاب دیگر نمیتوانند چشمهایشان را باز کنند، صحبت کنند یا غذا بخورند.(سیارک
این برادران لقب "برادران خورشیدی" را گرفته اند، و از ابتدای امسال آنها در بیمارستان اسلام آباد پاکستان تحت نظارت هستند. مراقبت از آنها رایگان است، و تا کنون بیش از 300 آزمایش روی آنها انجام شده است.
اولین چیزی که پزشکان باید آن را بررسی کنند این ایده است که این رویداد با نور خورشید ارتباط دارد و نه با خود روز پدر پسرها به نشریه آسوشیتد پرس گفته که به نظر او پسرانش انرژی خود را از خورشید میگیرند.
اما این فرضیه‌ (کمی عجیب) اکنون به طور رسمی رد شده است، زیرا پزشکان نشان دادند که این پسرها میتوانند در طول روز در یک اتاق تاریک و بسته حرکت کنند.همچنین نشان دادند که این پسرها دچار فلج دائمی ناشی از آسیب عصبی نیستند، یا همان فلج خواب، که در آن بدن در طول خواب REM فلج میشود درحالیکه مغز بیدار است.
این احتمال وجود دارد که این شرایط منحصر به فرد ژنتیکی باشد . مادر و پدر این پسرها، دخترخاله و پسرخاله هستند، رسمی که در پاکستان رایج است.اما پزشکان مطمئن نیستند که کدام ژن میتواند چنین تاثیر سخت و منحصر به فردی روی رفتار پسرها داشته باشد.دو برادر دیگر در خانواده نیز که قبلا فوت کرده اند ظاهرا همین مشکل را داشتند، اما این پسرها خواهری دارند که دچار این مشکل نیست.(سیارک
در حال حاضر پزشکان از خاک و هوای روستایی که این خانواده در آن زندگی میکنند نمونه برداری کرده اند، و نمونه خون این دو برادر را به خارج از کشور فرستاده‌اند تا آزمایشات ژنتیک و بررسیهای بیشتر روی آن انجام شود.
عجیبترین بخش این وضعیت این است که پسرها در طول روز کاملا سالم هستند.
شعیب احمد به نشریه اسوشیتد پرس در ماه می گفته بود که "من میخواهم در آینده معلم شوم"، درحالی که برادر کوچکتر گفته میخواهد یک عالم مسلمان شود.خبرهای خوب این است که پزشکان داروهای زیادی را روی این پسرها آزمایش کرده اند تا به رهایی از این وضعیت کمک کنند و به نتایجی اندک اما مثبت نیز رسیده‌اند.
اکرم به رسانه‌ی بارکروفت گفته است که: "امیدواریم که این پسرها با کمک دارو به یک زندگی کمی معمولی برسند".امیدواریم با تحقیقات بیشتر بتوانیم نظری در مورد اینکه چه چیزی موجب بروز این علائم عجیب میشود بدهیم، تا بتوانیم مانع بروز این مشکل برای افراد دیگر شویم.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

در

(سیارک)  : در این پست نحوه تمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ، مایع طرفشویی و جوش شیرین آورده شده است.
اجاق گاز ها اغلب دارای شبکه های فلزی می باشند که در حین پخت و پز قابلمه و تابه را روی مشعل نگه می دارند. متاسفانه با گذشت زمان، روغن و مواد غذایی  باعث کثیف شدن شبکه های فلزی اجاق گاز شده و تمیز کردن آنها تقریبا غیر ممکن می گردد. در این پست طرزتمیز کردن اجاق گاز با آب گرم ،  مایع طرفشویی  و جوش شیرین گفته می شود.

نحوه تمیز کردن شبکه فلزی اجاق گاز

• برای تمیز کردن ظرف بزرگی را پر از آب گرم و شوینده نمایید. شبکه های اجاق گاز را حدود ۲۰ دقیقه در ظرف آب گرم گذاشته تا تمام چربی ها و مواد غذایی چسبیده به آن نم بکشند.
• ظرف را بعد از ۲۰ دقیقه خالی کرده و مجددا پر از آب گرم و مواد شوینده نمایید.
• شبکه ی گاز را با سیم ظرف شویی محکم بکشید تا تمام چربی ها و مواد باقی مانده از آن جدا شود.
• برای حذف لکه هایی که باقی مانده، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ یا ۲ قاشق چایخوری آب را مخلوط کرده تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را ۱۵ دقیقه روی لکه بگذارید.
• مجددا شبکه فلزی اجاق گاز  را در آب گرم بشویید تا خمیر و مواد باقی مانده از آن جدا گردد. سپس با یک پارچه ی تمیز خشک نمایید. برای تمیز کردن شبکه های فلزی به مقداری صبر نیاز دارید.سبک زندگی خود را عوض کنید و نگذارید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی گاز یا شبکه های اجاق گاز بماند و خشک شود این کار را مشکل تر می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای هر اجاق گاز در حین کار با باقی مانده مواد غذایی و چربی آلوده می شود. دیر یا زود، تضمین می شود که سطح پخت و پز باید شسته شود. مواد شوینده . با وجود همه انواع شوینده های موجود در بازار، دستور تهیه اکثر آنها اساسا یکسان است. بنابراین توصیه به چیزی خاص در اینجا غیرممکن است. مناسب برای شستن ظروف. شما همچنین می توانید یک ترکیب بسیار تخصصی خریداری کنید، اما اغلب در واقعیت، تفاوت کمی با سایر مواد شیمیایی خانگی برای چنین عملیاتی دارد.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای شیشه پاک کن - قابل استفاده برای شستشوی سطح اجاق گاز صفحه شیشه ای. این محصولات مانند مواد شوینده معمولی مورد استفاده قرار می گیرند: روی سطح اسپری کنید و با اسفنج یا میکرو فیبر به خوبی مالش دهید.

۱۴۰۱/۱/۴نحوه تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با قرص های ظرفشویی همان اسانس هر شوینده دیگری است. تنها تفاوت این است که ابتدا باید قرص را با ریختن آن در ظرف حاوی آب گرم به مایع تبدیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با روغن نباتی........ روغن نباتی لکه های قدیمی را از بین می برد. - این ماده به شستشوی اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی کمکی نمی کند، اما می تواند به طور جدی به حذف رسوبات کربن کمک کند. لکه را با روغن خیس کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از آن، شما باید با یک برس یا یک لیسه مخصوص کار کنید.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با جوش شیرین........ ابتدا باید جوش شیرین را در آب رقیق کنید و سپس دوغاب حاصل را روی سطح بمالید. دوغاب را می توان با مواد دیگری مانند آب لیمو، سرکه نیز تکمیل کرد.

۱۴۰۱/۱/۴تمیز کردن سریع و آسان اجاق گاز صفحه شیشه ای با خمیر دندان........ به دلیل اینکه خمیر حاوی مقدار زیادی ساینده خوب است، می تواند در مبارزه با لکه های قدیمی کمک کند. اعمال خمیر باید به شدت در مقادیر کم باشد. با اسفنج مالش دهید.

در ادامه بخوانید...

لاکچری

در

معنی کلمه لاکچری یعنی چه ؟ …. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلی ها برای پیدا کردن معنی آن در اینترنت سرچ می کنند . زندگی لاکچری چیست؟

اگر این روزها زیاد با کلمه لاکچری یا لاکشری ، در فروشگاه ها ، در شبکه های اجنماعی مثل اینستاگرام در بیلبوردهای خیابان یا حتی در منوهای رستوران ها برخورد میکنید و به دنبال معنای واقعی لاکچری هستید در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه برای درک درست لاکچری بودن لازم است در اختیارتان بگذاریم
بازارِ لاکچری بودن این روزها بسیار داغ است ! برای مثال لاکچری های اینستاگرام ، این کلمه در چند سال اخیر بسیار از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است . شاید در برخی موارد کاربران اینستاگرام افراط میکنند و انتهای هر کپشن از پست هایشان در رابطه با کافه گردی یا رستوران گردی یا یک خرید ساده از هشتگ لاکچری استفاده میکنند
آیا به نظر شما نشستن در یکی از کافه های پالادیوم تهران یک فعل لاکچری محسوب میشود ؟ آیا مسافرت به کیش یک سفر لاکچری است ؟ آیا عکس گرفتن از پیتزایی که در یکی از فست فود های مشهور مشغول خوردن آن هستیم یک حرکت لاکچری است ؟ ( سیارک)

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک کلمه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح کلمه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

در ادامه به سراغ معنی کلمه لاکچری ( یا لاکشری ) میرویم و بررسی میکنیم این کلمه جذاب در ویکی پدیا و یا فرهنگ لغت به چه معناست
کلمه لاکچری ، لاکشری و یا حتی لاکژری از جمله کلمه های جنجالی است که به تازگی وارد زبان فارسی شده است و تقریبا هرکسی آن را به نحوی که خودش راحتر باشد تلفظ میکند نوشتن لاکچری به انگلیسی به این صورت است ” LUXURY ” که حنی در برخی موارد در لاکچری های اینستاگرام دیده شده که این کلمه را به اشتباه لوکسوری نیز تلفظ میکنند!

این کلمه در زبان فارسی شاید معادل تجملات یا اشرافی بودن باشد و یا حتی ممکن است در هر موقیتی معنایی متفاوت داشته باشد برای مثال شبکه های اجتماعی که از کلمه لاکشری معنای خودنمایی برداشت میشود 

معنی و طرز نوشتن لاکچری به انگلیسی

در زبان انگلیسی کلمه لاکچری ” LUXURT ” به دو صورت صفت و اسم به کار میرود
کلمه luxury به صورت اسم در زبان انگلیسی : نفیس بسیار ظریف ( مورد استفاده برای زمانی که محصولی قیمت بالایی دارد )
یک مورد غیر ضروری و مطلوب (منحصر به فرد ) که برای خرید گران بهاء است ( در اینجا غیر ضروری به معنای کالایی است که از موارد ضروری زندگی نیست )

مترادف های کلمه لاکشری : زیادی بودن لذت بخش بودن گرانبهاء بودن جلال اشرافی مجلل شکوه بزرگی و عظمت غیرضروری متمول
کلمه های متضاد با لاکچری : قفر بی پولی ضروری سادگی
قابل پیش بینی است که شما هم در این مورد که پیدا کردن یک معنی مستقل و کامل برای تعربف لاکچری کار ناممکنی است با ما موافق باشید ولی کلمه های تجملاتی و اشرافی در زبان فارسی بیشترین قرابت معنایی را با معنی لاکچری دارد اما از کلمه لاکشری قدیمی تر در زبان فارسی ، کلمه لوکس LUX است . در زبان فارسی قبل از کلمه لاکچری بیشتر از کلمه لوکس استفاده میشد وقتی کالا و محصولی تاحدی گرانقیمت و منحصر به فرد بود آن شیء با صفت لوکس همراه میشد

اما ریشه کلمه Luxury در زبان انگلیسی به چه تاریخی برمیگردد؟

این کلمه در زبان انگلیسی هم زیاد قدیمی نیست ، رواج استفاده از این کلمه به اواسط قرن ۱۴ برمیگردد البته معنی امروزی این کلمه در قرن ۱۶ میلادی پس از آن که بشر توانست بین کالا و محصولات انتخاب کند شکل گرفت و معنای گران قیمت یا اشرافی بودن گرفت و تا انتهای قرن ۱۷ میلادی معنای لاکچری به سمت ” لذت بردن از چیزی که در زندگی ضروری نیست ” پیش رفت . استفاده از این کلمه کم کم در بین مردم جا افتاد تا اوایل قرن ۲۰ میلادی که آن را به عنوان صفت هم به کار گرفتند .
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ، دسترسی راحت تر به اطلاعات و اخبار و فراگیر شدن سبک های هنری ، لاکچری معنایی عمیق تر از قبل پیدا کرده است و صرفا آن را در یک کلمه یا عبارت نمیتوان تعریف کرد و برای توصیف این کلمه تنها استفاده از کلمه تجملاتی و گرانقیمت کافی نیست
کلمه لاکچری تقریبا از سال ۲۰۱۴ در مرورگر ها به زبان فارسی جست و جو میشود و پس از گذشت تقریبا ۴ سال کاربران همچنان به دنبال معنای واقعی لاکچری هستند و سرچ این عبارت در گوگل از سوی کاربران فارسی زبان بسیار زیاد است . اما معنای واقعی لاکچری چیست ؟!
معنای لاکچری به قدری گسترده شده است که میتوان آن را یک سبک زندگی دانست
معنا و کاربرد کلمه لاکچری یا تلفظ درست تر آن لاکشری در ادبیات امروز جهان چیست؟
در ابتدای این گزارش توضیحات مختصری درباره کلمه لاکچری ، تلفظ و طرز نوشتن آن و کلمه های هم معنی یا مخالف دادیم که در ادامه به شرح کلمه های هم معنی با لاکچری در زبان فارسی میپردازیم که به درک بهتر این کلمه کمک میکند

لاکچری یعنی ؛ تجمل :

کلمه تجمل ریشه در زبان عربی دارد و یکی از معانی آن در زبان فارسی زیبایی است و پیامبر میفرماید : ” خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و دوست دارد نعمت های خودش را در بنده اش ببیند . خداوند فقر و اظهار به فقر را دشمن میداند ”
هر آن چه در اطراف ما و در دنیا وجود دارد نشانه هایی از زیبایی و زشتی (نازیبایی) را در خود دارد که البته تشخیص این زشتی و زیبایی به سلیقه افراد ، سبک زندگی و محیط و جامعه ای که در آن زندگی کرده اند بستگی دارد حتی ساخته های دست بشر از داشتن این ویژگی ها مستثنا نیست
کلمه تجمل به معنای آراستن است و در زندگی به معنای گرایش به زیبا نشان دادن است که البته مرز باریکی بین فخر فروختن به دیگران با تجمل است که زیاده روی در تجمل گرایی باعث گذشتن از مرز تجمل است که عملی بسیار مذموم و ناپسند است. ( سیارک)

لاکچری یعنی ؛ گران بودن :

گران بودن یکی از شاخص های لاکچری است؛ البته تنها یکی از شاخص ها. متاسفانه به دلیل کج فهمی، در زبان امروز مردم، هر چیز گرانی لوکس نامیده می شود در حالی که ممکن است هرگز کیفیت مطلوب را نداشته باشد و یا دقت لازم برای ساخت و پرداخت آن به کار گرفته نشده باشد. به هر حال واضح است کالایی که ساعت ها زمان برای طراحی و ساخت آن از عمر افراد سپری شده است، قیمت بالایی هم دارد.

لاکچری یعنی ؛ شکوه :

کلمه های مترادف با این کلمه عبارت اند از شان، شوکت، حشمت، بزرگی، بزرگواری، جاه و جلال، دبدبه، ابهت، فر. شکوه یعنی جلوه کردن به بزرگی و جلال و خوبی. چیزی که شکوه دارد، در کمترین زمان، زبان انسان را بند می آورد و وی را مبهوت خود می کند.
هر چیز شکوهمند آنقدر از لحاظ احساسی انسان را بر می انگیزد که توصیف کردن چگونگی این روند و این که چه چیز باعث این وجد و شعف درونی می شود، تقریبا ناممکن است. شکوه داشتن، چیزی ورای زیبا بودن و جذاب بودن است. شکوه داشتن بسیار به خاص بودن و نادر بودن ربط دارد.

لاکچری یعنی ؛ فراوانی :

وفور و بسیار بودن در جنبه های مختلفی نمود پیدا می کند از جمله در مورد تزئینات یک شیء یا لباس و یا تعدد اتاق های یک خانه. «زیاد بودن» به طور کلی چیزی است که پس از رفع نیاز های اولیه و به دست آمدن ضرورت ها به سراغ انسان می آید. البته گاهی زیاد بودن به حد اسراف می رسد که رفتاری ناپسند است.

لاکچری یعنی ؛ تزئینی بودن :

انسان زمانی به سراغ تزئین کردن می رود که بخواهد به چیزی فراتر از کاربردی بودن یک وسیله برسد. خرید یک تابلو، یک مجسمه یا یک فرش اصیل، مثال هایی از تلاش انسان برای آراستن و تزئین کردن محیط پیرامون خود است. تزئین کردن به مفهوم توجه بیشتر هم است.
هر کس ممکن است به پوشاک، خودرو، یا محل زندگی خود بیشتر توجه کند و آنرا تزئین کند. تزئین کردن معمولا با اضافه کردن همراه است. شما موارد ظریفی را به یک چیز (شیء) اضافه می کنید تا هیچ چیزی کم نداشته باشد و در کمال باشد. در نهایت، چیزی که تزئینی است، یعتی قرار است کامل کننده باشد و ما را به حداکثر ایده آل خود برساند.
لاکچری ، وجوه بسیاری دارد. توصیف یک خانه، خودرو و یا هر ساخته بشری با این کلمه، تنها به معنای گرانی آن چیز نیست. کیفیت ساخت و پرداخت، رعایت اصول هنری و بسیاری از موارد دیگر که در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت، از لازمه های این ساخته هاست.
لاکچری مانند هر مفهوم و یا شیء دو وجه پسندیده و ناپسند می تواند داشته باشد؛ همانگونه که چاقو می تواند ابزار نجات جان انسان در دست پزشک باشد و یا آلت قتل وی در دست یک جانی. لاکچری می تواند به طور صحیح به کار گرفته شود؛ به منظور آسایش و رفاه بیشتر. از سوی دیگر می تواند به طور غیر اخلاقی و به منظور نمایش توانگری مالی به کار گرفته شود که پسندیده نیست. ( سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرده‌برداری از علت اصلی مرگ صلاح‌الدین، رهبر بزرگ مسلمین

در

(سیارک)چه چیزی سبب مرگ سلطان صلاح‌الدین که توانست در قرن دوازدهم میلادی با اقتدار، جهان اسلام را یکپارچه کرده و اورشلیم را که آن زمان تحت تسلط مسیحیان بود، به تصرف خود درآورد، شد؟ این رازی است که برای مدتی طولانی تاریخ‌نگاران را مشغول خود کرده است، اما اخیرا سرنخ‌هایی بدست آمده که مربوط به وضعیت سلامت صلاح‌الدین زمانی که زنده بوده است می‌شود. احتمالا با استناد به این سرنخ‌ها می‌توان پرده از راز مرگ صلاح‌الدین و بیماری‌ای که سبب مرگش شد برداشت.

این سرنخ‌ها به دست دکتری به نام استفان گلاکمن سپرده شد تا بررسی‌های لازم را صورت دهد. او که مشغول به تدریس در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا است، طی نشستی عنوان کرده که به احتمال قریب به یقین، بیماری‌ای که سبب مرگ صلاح‌الدین شده است، حصبه بوده. نشستی که گلاکمن در آن حضور یافته بود، همه ساله به منظور بررسی چهره‌های مطرح تاریخی برگزار شده و تحقیقاتی جدید درباره آنها صورت می‌گیرد؛ کسانی چون داروین، روزولت و لینکولن از جمله این چهره‌ها بوده‌اند که تا کنون مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند.

گلاکمن در ادامه توضیحات خود دراین باره عنوان کرد که صلاح‌الدین در زمانی می‌زیسته که هنوز امکان تشخیص بیماری‌ها با دقتی که امروزه و یا حتی تا چند قرن پیش وجود داشته، نبوده است و به همین سبب تشخیص دقیق علت مرگ وی کاری دشوار خواهد بود، با اینحال بررسی‌های انجام شده توسط دکتر گلاکمن اورا متقاعد کرده که صلاح‌الدین به خاطر ابتلا به بیماری حصبه فوت کرده است؛ بیماری‌ای که از طریق باکتری‌های موجود در غذا و سایر نوشیدنی‌ها امکان ورود به بدن را پیدا می‌کنند و فرد را مبتلا به حصبه می‌کنند.

همانگونه که می‌دانید صلاح‌الدین کسی است که هم در اروپا و هم در خاور میانه به خوبی شناخته می‌شود و تأثیرات زیادی بر شکل‌گیری تاریخ زمان خود داشت. تام آسبریج، استاد تاریخ قرون وسطی در دانشگاه کویین مریِ لندن، درباره او عنوان کرده: «به طور قطع او یکی از برجسته‌ترین رهبران مسلمانان در دوران قرون وسطی بوده است.» آسبریج در ادامه صحبت‌های خود نکات جالبی را عنوان کرد؛ او گفت که رئیس جمهور سابق مصر، جمال عبدالناصر (1918-1970 میلادی) به شدت شیفته این شخصیت تاریخی بوده است. همینطور صدام حسین (1937-2006) که کمی واضح‌تر علاقه خودرا به او نشان می‌داد. صدام همه‌جا پوسترهایی از تصویر صورت خود درکنار صلاح‌الدین نگه می‌داشت و تمبرهایی با این تصاویر نیز در سطح کشور منتشر می‌کرد. حتی کتاب‌هایی که نام صدام را درکنار صلاح‌الدین می‌آوردند به شدت مورد حمایت او قرار می‌گرفتند.

بنا به آنچه از آن روزگار می‌دانیم، صلاح‌الدین در سال 1137 یا 1138 میلادی در شهر تکریت به دنیا آمد. شهری که بنا به مختصات جغرافیایی امروزی در عراق قرار می‌گیرد. او در یک خانواده کرد به دنیا آمد و برای گذران زندگی به عنوان سرباز اجیرشده خدمت می‌کرد. او درکنار عموی خود که آن زمان از سرلشکران برجسته به حساب می‌آمد، در جنگهای زیادی علیه خلفای فاطمی شرکت کرد. فاطمیانی که از سال 909 تا 1171 میلادی قدرت را در درست داشتند. بنا به آنچه می‌دانیم در سال 1169 میلادی و بود که صلاح‌الدین پس از مرگ عمویش رهبری طایفه خودرا در دست گرفت. درآن زمان او سی و یک یا سی و دوسال سن داشت. پس از اثبات لیاقت‌ها و شایستگی‌های خود در این مقام توانست اعتماد بزرگان را به خود جلب کند و به زودی تبدیل به فرماندار اصلی نیروهای سوری که در خدمت مصر بودند شد و درکنار آن وزارت خلیفه فاطمیان نیز به او رسید. در سال 1187 میلادی بود که صلاح‌الدین به یکی از بزرگترین موفقیت‌های دوران زندگی خود دست یافت؛ او در این سال توانست شهر اورشلیم را به تصرف مسلمین درآورد. اورشلیمی که در آن زمان توسط فرانک‌ها (افراد قبیله ی فرانک ها که آلمانی نژاد بوده و در آغاز سده ی نهم میلادی امپراطوری فرانک ها را در آلمان و فرانسه و شمال ایتالیا به وجود آوردند) کنترل می‌شد و به مدت هشتاد و هشت سال توانسته بودند به خوبی از این شهر در برابر دشمنان خود دفاع کنند. در واقع هشتاد و هشت سال از تاریخ اولین دوره جنگ‌های صلیبی که فرانک‌ها قادر به تصرف اورشلیم شده بودند می‌گذشت. این صلاح‌الدین بود که مسبب آغاز سومین دوره از جنگ‌های صلیبی شد که میان سال‌های 1189 تا 1192 و برای مدت سه سال ادامه داشت. این جنگها در نهایت به نتیجه‌ای نرسید و صلاح‌الدین با رقبای آن روز خود، که شناخته‌شده‌ترینشان ریچار اول (ریچارد شیردل) بود، نتوانست مصالحه کند. تنها مدتی پس از پایان دوره سوم این نبرد تاریخی بود که صلاح‌الدین در بستر بیماری افتاد و به مدت دو هفته با مرگ دست و پنجه نرم کرد و درنهایت نیز توان غلبه بر بیماری را نداشت و فوت کرد. بنا به آنچه ما می‌دانیم این اتفاق در سال 1193 میلادی افتاد، زمانی که صلاح‌الدین پنجاه و پنج یا شش سال از عمرش می‌گذشت. پزشکان سعی در بهبود او به روشهای مرسوم آن زمان داشتند که در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند. آن‌ها ابتدا سعی در خروج خون عفونی از بدن وی کردند و سپس از تنقیه استفاده کردند و هردو بی‌نتیجه بود.

حالا بیایید کمی دقیق‌تر به روند فعالیت دکتر گلاکمن و تجزیه و تحلیل‌های او نگاه کنیم. گلاکمن در توضیح به اینکه چگونه به این نتیجه رسیده است عنوان کرده که بنا به مدارکی که از آن زمان باقی مانده است، می‌تواند به طور قطع احتمال مبتلا بودن صلاح‌الدین به برخی بیماری‌ها را رد کند. اول از همه او اطمینان دارد که سبب مرگ صلاح‌الدین طاعون و بیماری‌های اینچنینی نبوده است، چراکه این بیماری‌ها فرصت چندانی به قربانی خود نداده و سریع‌تر منجر به مرگ می‌شوند. بیماری بعدی که گلاکمن باور دارد سبب مرگ صلاح‌الدین نشده است، سل است. همانگونه که می‌دانید این بیماری با مشکلات تنفسی همراه است و چنین علائمی در صلاح‌الدین دیده نشده است. در نهایت بیماری مالاریا نیز رد شده است، چراکه این بیماری با علائمی همچون لرز شدید همراه است و شواهدی که از زمان بیماری صلاح‌الدین در دست داریم، چنینی حالاتی را تأیید نمی‌کنند. در نهایت گلاکمن به این نتیجه رسیده است که سبب مرگ صلاح‌الدین به احتمال قریب به یقین حصبه بوده است؛ بیماری‌ای که در قرن دوازدهم میلادی بسیاری شایع بوده است. از علائم این بیماری می‌توان به تب شدید، ضعف، درد در ناحیه شکم، سردرد و کم شدن اشتها اشاره کرد. این بیماری در صورت ورود باکتری‌های حامل حصبه به بدن قربانی شروع می‌شود و هنوز هم همه ساله انسان‌های زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جالب است بدانید که بنا به آمار مراکز پزشکی، همه ساله پنج هزار و هفتصد آمریکایی (بیش از هفتاد و پنج درصد این تعداد، خارج از آمریکا به بیماری مبتلا می‌شوند) جان خودرا بر اثر ابتلا به بیماری حصبه از دست می‌دهند. این آمار در سطح جهانی به چیزی حدود بیست و یک میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

گلاکمن در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرده که امروزه با مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد. البته واضح است که در آن دوران، یعنی در قرن دوازدهم میلادی، دسترسی به چنین داروهایی امکان پذیر نبوده است. گلاکمن همچنان از نگرانی‌های خود در رابطه با این بیماری صحبت کرد و از اینکه روزبه‌روز در مقابل آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و در آینده‌ای نزدیک ممکن است بدل به تهدید بزرگی شود. او در این باره گفت: «در اکثر موارد مربوط به این بیماری، مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مشاهده می‌شود. آن دسته از آنتی‌بیوتیک‌هایی که تأیید مارا به همراه دارند و برای مدت‌ها برای درمان و کنترل این بیماری مورد استفاده قرار گرفته‌اند، درحال از دست دادن کارایی خود هستند.» البته ناگفته نماند که هنوز هم جای امیدی هست و برخی از این آنتی‌بیوتیک‌ها به طور می‌توانند نتیجه‌بخش باشند.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...