دانشمندان دارویی را اختراع کرده اند که می تواند دندان ها را ترمیم کند

در
دانشمندان دارویی را اختراع کرده اند که می تواند دندان ها را ترمیم کند
دانشمندان دارو یی را اختراع کرده اند که می تواند دندان ها را ترمیم کند. آنها راهی واقعی برای جایگزینی پر کردن پیدا کردند.این اختراع متعلق به یک کارمند آزمایشگاه علوم در کالج کینگ لندن است. 
 
دانشمندان یک داروی جدید را که به بیماران آلزایمر داده می شد ، مطالعه کرده اند. در طی تجربه ، آنها یک ماده مفید دیگر از ماده فعال این دارو را پیدا کردند. معلوم شد که می تواند روند ترمیم بافت دندان را تحریک کند.
 
Tideglusib قادر به فعال کردن سلولهای بنیادی بافت دندان است ، به همین دلیل ، عاج (بافت دندان) بازسازی می شود. 
 
نویسندگان این تحقیق معتقدند استفاده از این دارو در دندانپزشکی به درمان پوسیدگی جدی کمک خواهد کرد.
 
نویسندگان این مطالعه توضیح دادند که این دارو با استفاده از اسفنج کلاژن مخصوص به دندان تزریق می شود که به مرور زمان حل شده و سوراخ دندان با عاج تشکیل شده پر می شود.
 
دندانپزشکان از این کشف قدردانی کردند و این تحقیق را بسیار امیدوار کننده می دانند. پس از تحقیقات اضافی ، آن را به دنیای پزشکی معرفی می کند.
 
در حال حاضر ، این دارو با موفقیت روی جوندگان آزمایش شده است. در صورت موفقیت آمیزبودن در آزمایشات انسانی ، بشر فرصتی واقعی برای ترمیم دندانهای پوسیده خواهد داشت.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه های طبیعی سفید کردن دندان

در

چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟
شاید تصور کنید که برای لبخند بتوانید از یک نوشابه ی مقوی استفاده کنید ، ولی نمی خواهید زمان یا پول خود را روی درمان های متصدیان آن سرمایه گذاری کنید یا به شما دیگر ژل های داروخانه یا نوار فروخته نمی شود.
برخی از درمان های خانگی و طبیعی ، ایمن بوده و می تواند دندان شما را سفید کند. بفهمید بهترین شرط های شما چه هستند و کدام یک شما را به دردسر نمی اندازد.

 

استفاده از مسواک و نخ دندان
بهداشت مناسب دهان و دندان ، روش موثر حفظ لبخندتان در بهترین حالت است. خمیردندان ها به آرامی جرم سطح دندان را زدوده و براق می کنند. خمیردندان های سفیدکننده همان کار را با ترکیبات بیشتر انجام می دهند ؛ آنها دندان شما را سفید نمی کنند. نخ دندان ، غذاها و باکتری هایی را که به جرم دندان تبدیل و سخت می شوند ، از بین برده که باعث می شود دندان ها مات و تیره تر به نظر برسند.(سیارک)

 کشیدن دندان با روغن
این تکنیک در طب آیور ودا رایج است. شما یک قاشق سوپخوری از روغن را (مثل دانه ی کنجد ، نارگیل یا روغن زیتون) در اطراف دهان به مدت 20 دقیقه برای " بیرون راندن" باکتری ، غرغره می کنید. بررسی اخیر نشان داده که استفاه از روغن نارگیل از فساد دندان جلوگیری می کند ولی هیچ حمایت علمی از آن نشده است.

جوش شیرین
علاوه بر کمک به عدم خردشدگی دندان، ساینده ی ملایمی است که جرم ها را می ساید. شما می توانید آن را با استفاده از خمیر جوش شیرین دست ساز خود امتحان کنید ولی احتمالا با عوض کردن آن با خمیردندانی با بی کربنات سدیم ، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. بررسی ها نشان می دهد که مسواک با محصولاتی که دارای جوش شیرین هستند ، به مرور زمان ، جرم های سطح دندان را از بین خواهد برد.

سیب ، آناناس ، توت فرنگی
اسید مالیک موجود در سیب ، بزاق را برای شستشو و پاک کردن اسید ، تقویت می کند. خمیردندان هایی با ماده ی بروم ، ترکیبی در آناناس ، به سفید شدن دندان کمک می کند. ولی هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن این میوه ها ، ظاهر دندان شما را براق کند. توت فرنگی را کنار بگذارید. یک مطالعه در دندانپزشکی عملی دریافت که مسواک کردن با ترکیب اینها و جوش شیرین ، دارای اثر سفیدکنندگی نیست. بدتر اینکه ، اسید سیتریک موجود در توت فرنگی ، مینای دندان یعنی قشر بیرونی دندانتان ، را تجزیه می کند .(سیارک)

پروکسید هیدرژن
عامل رنگبری است که در اکثر بسته ی لوازم سفیدکننده ی خانگی یافت می شود. در واقع رنگ دندان را نیز تغییر می دهد. یک بررسی نشان داد که رنگکاری با ژل غیر مجاز با 6% هیدروژن پروکسید روی دندان بعد از دو هفته ، تفاوت قابل توجهی را ایجاد می کند. بطری های ارزان این مایع که می توان آن را از داروخانه ها خریداری کرد ، دارای درصد پایین تری است. و طبق گفته ی موسسه ی دندان سازی آمریکایی ، غرغره کردن قبل از اینکه دندانتان را سفید کند ، لثه تان را خواهد سوزاند.

سرکه ی شربت (الکل دار) سیب
طبق گفته ی آنها ، غرغره ی قبل از مسواک به شما کمک می کند تا باکتری ها را کشته و لکه ها را از بین ببرید. شما به لبخند سفیدتر خواهید رسید.
متاسفم ، هیچ بررسی ای این ادعاها را اثبات نکرده است. در حالی که می تواند تزئین سالادتان را سفیدتر کند ، انتظار نداشته باشید که سرکه ی مشروب سیب ، دندانتان را سفید کند.

زردچوبه
ادویه ی تند و گرم که به چاشنی کاری معروف است نیز یک رنگ طبیعی است که بافت سفید را به طلایی روشن تبدیل می کند. به طور فرضی ، خمیر زردچوبه می تواند دندان تیره را به سفید مرواریدی تبدیل کند. به هر حال خردل را نیز در نظر بگیرید. هیچ تحقیق روشنی برای حمایت از آن وجود ندارد.

هرچه را که می خورید ، به دقت نگاه کنید
معالجه بهتر از درمان است. غذاهایی شامل نوشیدنی ها و دانه های سیاه مثل قهوه ، شراب قرمز و لیموناد ،که به متخلفین معروف هستند  از آنها در حد اعتدال لذت ببرید و بعد از آن با آب شستشو دهید تا خطر کمتری از تاثیر آنها روی دندانتان ایجاد شود. (سی دقیقه قبل از مسواک صبر کنید تا از مینای دندان محافظت کرده باشید).
سیگار و جویدن تنباکو نیز باعث آلودگی می شود که دلیل دیگر ترک آن است.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل ها می توانند داروهای ضد افسردگی را اثربخش تر نمایند؟

در

مطالعات اخیر نشان می دهند که مکمل ها به SSRIs جهت درمان افسردگی کمک می نمایند.(سیارک)

برای چندین سال، محققین به دنبال بهترین درمان برای چندین میلیون انسان افسرده بودند.درمان؟دارو؟درمان و دارو؟ تقریبا 12 درصد زنان داروی ضد افسردگی مصرف می نمایند، و در اکثر آن ها به صورت بالینی افسردگی تشخیص داده نشده است.با مصرف سرسام آور 400 درصدی داروی ضد افسردگی از دهه 1990، محققین بیشتر نگران استفاده مناسب داروها، و همچنین نحوه ارتباط این داروها با دیگر مکمل ها، مواد غذایی و نسخه ها بوده اند.

 

(آیا شما نیاز به مکمل فیبر دارید؟پاسخ اینجاست.)مسلما شایع ترین داروی ضد افسردگی مورد استفاده مهار کننده های جذبی سروتونین یا SSRIs می باشد.این داروها معمولا اولین سطح دفاعی در برابر مسائل سلامت روانی از قبیل افسردگی و اضطراب هستند.همچنین ممکن است برای مسائلی از قبیل بی خوابی و PMS نیز تجویز بشوند.SSRIs بیشتر شبیه به آنچه که از نامش پیداست وارد عمل می شود:آن ها به محض اینکه آزاد می شوند مانع باز جذب سرتونین شده، خلق و خوی طبیعی بدن را بالا می برند.همین امر سطح سرتونین را در بدن افزایش می دهد.سرتونین بیشتر= خلق و خوی بهتر.

 

پزشکان از افرادی که SSRIs مصرف می نمایند می خواهند که در خصوص ترکیب این داروها با مکمل های گیاهی و الکل از قبیل مخمر سنت جان هوشیار باشند، زیرا ترکیب این داروها می تواند برخی عوارض منفی داشته باشد.اما، بر عکس،تحقیق دیگر نشان می دهد که برخی مکمل ها ممکن است نقش SSRIs را ارتقاء بدهند.یک مطالعه از دانشگاه ملبورن گزارش می دهد که مکمل های اسید فولیک، امگا 3، ویتامین D، و آدنوزیل متیونین در واقع اثربخشی داروهای ضد افسردگی را به حداکثر می رسانند.

 

آن ها همچنین به همان تاثیرات بالقوه از جانب کراتین، روی، ویتامین C، و تریپتوفان اشاره نمودند، اما افزودند که تحقیق بیشتری جهت تائید یک اتصال مورد نیاز است.بنابراین چرا ترکیبات خاص مکمل-دارو بسیار اثربخش هستند، در حالی که دیگر موارد در واقع بسیار خطرناک می توانند باشند؟یک نظریه در خصوص نحوه ارتباط مکمل ها با سطوح سروتونین می باشد.به عنوان مثال، SAMe، فرم ترکیبی یک ترکیب طبیعی در بدن، منجر به افزایش عملکرد سروتونین شده، مقدار بیشتری را آزاد می سازد.

 

و بسیار شبیه به SSRIs، امگا 3 به کنترل جذب سروتونین می پردازد، بدین معنی که به شما در حفظ سطوح بالاتر سروتونین در بدن کمک می نمایند.یک ایده دوم نشان می دهد که افرادی که از افسردگی رنج می برند در بدن های خود التهاب را افزایش داده اند، و از آنجایی که SAMe و امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند، می توانند علائم افسردگی را با کاهش این التهاب کاهش بدهند.(خلق و خوی در نوسان شما بیشتر مرتبط با چیزی است که شما می خورید.آیا رژیم غذایی شما را عصبانی می نماید؟)

 

علاوه بر این، مکمل سازی با اسیدهای آمینه از قبیل کراتین و تریپتوفان ممکن است به بدن شما در تولید سروتونین بیشتر کمک می نماید زیرا اسیدهای آمینه پیش ساز تمامی پروتئین هایی هستند که مواد شیمایی عصبی، از جمله سروتونین را می سازند.دلیل مشابه استدلال می نماید که ویتامین های B، C و D همچنین ممکن است به نفع افرادی باشد که از افسردگی رنج می برند، در حالی که ویتامین ها در کمک به تولید سروتونین مهم هستند.

 

در حالی که صرف نظر از خرید یک بطری اسید فولیک، امگا 3،ویتامین D، یا SAMe  تا حدودی نابهنگام است،تحقیق مرتبط با ترکیب این مکمل ها با SSRIs دلگرم کننده می باشد.قبل از آغاز هرگونه رژیم مکمل، با پزشک مشورت نمائید، در حالی که تداخلات دارویی، اثربخشی و دوز باید مدنظر قرار بگیرند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بررسی اجمالی پوکی استخوان

در

- استخوان چیست؟

- عوامل خطر

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

استخوان چیست؟

استخوان بافت زنده و در حال رشد است. اکثرا از کلاژن، پروتئینی که چارچوب نرمی را فراهم می آورد، و کلسیم فسفات، ماده معدنی ای که قدرت و سختی به چارجوب اضافه می کند، ساخته شده است.

این ترکیب کلاژن و کلسیم استخوان را هم انعطاف پذیر و هم قدرتمند که به نوبه خود به استخوان ها برای تحمل فشار کمک می کنند، می سازد. بیش از 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها و دندان ها وجود دارد. 1 درصد باقی مانده در خون یافت می شود.

در طول عمر یک شخص، استخوان قدیمی حذف (جذب) و استخوان جدید به اسکلت اضافه (تشکیل) می شود. در طول دوران کودکی و نوجوانی، استخوان جدید سریع تر از حذف استخوان قدیمی اضافه می شود. در نتیجه، استخوان بزرگتر، سنگین تر و متراکم تر می شود. پیشی گرفتن تشکیل استخوان از جذب تا حداکثر توده استخوانی (حداکثر تراکم استخوان و قدرت) تا حدود 30 سال می رسد. بعد از آن زمان، جذب استخوان به آهستگی شروع به پیشی گرفتن از تشکیل استخوان می کند.

برای زنان، فقدان استخوان در چند سال اول پس از یائسگی سریع تر است و در سال های پس از یائسگی نیز ادامه دارد. پوکی استخوان – که اساسا زنان را تحت تاثیر قرار می دهد ولی گاهی اوقات بر مردان نیز اثر دارد – هنگامی که جذب استخوان خیلی خیلی سریع تر اتفاق می افتد یا هنگامی که جایگزینی خیلی کندتر اتفاق می افتد، گسترش خواهد یافت. اگر شما به حجم استخوان بهینه در طول سال های استخوان سازی تان نرسید، پوکی استخوان احتمال گسترش بیشتری دارد.

عوامل خطر

برخی عوامل خطر به گسترش پوکی استخوان مربوط است و به امر محتمل توسعه این بیماری در شخص کمک می کند. بسیاری از افراد مبتلا به پوکی استخوان چندین عوامل خطر دارند ولی دیگران که این بیماری در آنان گسترش یافته هیچ عامل خطر شناخته شده ای ندارند. برخی عوامل خطر غیر قابل تغییر هستند ولی شما می توانید باقی را تغییر دهید.

عوامل خطری که نمی توانید تغییر دهید:

- جنس. شانس شما در توسعه پوکی استخوان زمانی بیشتر است که شما زن باشید. زنان بافت استخوانی کمتری دارند و سریع تر از مردان به دلیل تغییراتی که با یائسگی رخ می دهد، استخوان از دست می دهند.

- سن. هرچقد پیرتر باشید، خطر ابتلا به پوکی استخوان در شما بیشتر است. استخوان های شما با پیرشدن شما نازک تر و ضعیف تر می شود.

- اندازه بدن. زنان کوچک و با استخوان بدنی کوچک بیشتر در خطر هستند.

- نژاد. زنان قفقازی و آسیایی بیشتر در خطر هستند. زنان آفریقایی، امریکایی و اسپانیایی کمتر ولی قابل توجه تر در خطر هستند.

- سابقه خانوادگی. خطر شکستگی ممکن است بخشی مربوط به وراثت باشد. افرادی که والدینشان سابقه شکستگی دارند، نیز به نظر می رسد توده استخوان کمتری داشته باشند و ممکن است در خطر شکستگی باشند.

عوامل خطری که می توانید تغییر دهید :

- هورمون های جنسی. عدم پریودهای ماهانه غیرعادی (آمنوره)، سطح پایین استروژن (یائسگی) و سطح تستوسترون پایین در مردان می تواند باعث پوکی استخوان شود.

- بی اشتهایی عصبی. این بی نظمی در خوردن که بواسطه ترس غیر منطقی از افزایش وزن مشخص می شود، خطر شما برای ابتلا به پوکی استخوان افزایش می دهد.

- کلسیم و ویتامین دی مصرفی. یک عمر رژیم غذایی کم کلسیم و کم ویتامین دی شما را بیشتر در معرض فقدان استخوان قرار می دهد.

- مصرف دارو : استفاده طولانی مدت از برخی داروها مانند گلوکوکورتیسوئیدها و برخی از داروهای ضد تشنج می تواند منجر به از دست دادن تراکم استخوان و شکستگی شود.

- سبک زندگی. سبک زندگی بی تحرک یا استراحت طولانی مدت موجب ضعیف شدن استخوان ها می شود.

- سیگار کشیدن. سیگار کشیدن هم برای استخوان ها و هم برای قلب و شش ها بد است.

- مصرف الکل. مصرف بی رویه الکل خطر از دست دادن استخوان و شکستگی را افزایش می دهد.

- پیشگیری

شما باید برای رسیدن به اوج حجم استخوان و ادامه ساخت بافت استخوانی جدید با افزایش سن، چندین فاکتور را در نظر بگیرید.  (سیارک)

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Really enjoyed the NASA skit. I must admit I am very impressed with videos on Utube. Just watched a music video by Nyee Moses that was inkiedrble....Thancs keep up the great work!!

در ادامه بخوانید...

درمان های خانگی برای آنفلوانزا

در

علائم آنفلوانزا می­تواند سبب دنیایی از بدبختی، از تب و سرفه تا گلو درد، گرفتگی بینی، دردها، و لرزها شود. اما راه­هایی وجو دارند که احساس بهتر داشته باشیم.(سیارک

داروهای ضدویروسی تجویزشده ممکن است بعد از اینکه مدت کوتاهی بعد از مریضی آنرا استفاده کردید علائم آنفولانزا را تسکین دهد. در بسیاری از موارد، با این حال، داروهای خانگی ساده ممکن است همه چیزی باشد که شما برای رهایی از علائم خفیف تا متوسط آنفلوانزا، لازم دارید.

در اینجا 10 درمان طبیعی برای آنفلوآنزا آورده شده است:(سیارک

  1. مایعات فراوان بنوشید: آنفولانزا می­تواند آب بدن شما را بگیرد، خصوصا اگر استفراق یا اسهال داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که مایعات به اندازه کافی بدست می­آورید. بنابراین آب میوه و نوشیدنی­های الکترولیتی. شما ممکن است بخواهید به دور از نوشیدنی­های کافئین­دار باقی بمانید، زیرا کافئین یک ماده ادرارآور است. چای گیاهی با عسل می­توانید باعث تسکین گلو درد شود. اگر شما احساس تهوع دارید، سعی کنید جرعه­های کوچک مایعات را بخورید – قورت دادن ممکن است باعث شود شما بالا بیاورید. چگونه شما می­توانید مطمئن باشید مایع کافی دریافت کرده­ اید؟ ادرار شما باید به رنگ زرد کمرنگ، تقریبا بی­رنگ باشد.

 

  1. مقداری سوپ مزمزه کنید. برای نسل­ها، پدر و مادران دلسوز سوپ مرغ را برای بچه­ ها که سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته، تهیه کرده­ اند. اما کار مادر درست بود؟ احتمالا. یک مطالعه منتشر شده در مجله قفسه­ سینه (Chest) نشان داد که سوپ مرغ ممکن است به علائم عفونت­های مجرای تنفسی فوقانی مثل آنفولانزا کمک کند.(سیارک

من باور دارم که سوپ مرغ به علائم کمک می­کند Blackwelder پروفسور پزشکی خانواده  می­گوید. اما همه پزشکان موافق نیستند که شیمی بتنهایی بتواند مزایای آشکار سوپ را توضیح دهد. "هنگامی که شما بر روی یک کاسه سوپ مرغ داغ خم می­شوید و بخار تا بینی شما بالا می­آید، شما احساس بهتری می-کنید.

  1. کدوتنبل باشید(کسی که زیاد می­نشیند). به ندای درونیت گوش کن. اگر به شما می­گوید که ورزش نکنید، پس نکنید. اگر اصرار دارد شما کل روز را در تخت بمانید، پس انجامش بده. برای انجام کارهای روزانه فشار نیاورید حتی در مواجهه با علایم شدید سرماخوردگی یا آنفولانزا. استراحت "راه دیگر برای حمایت از توانایی­های بدن برای مبارزه با عفونت" است.

برای خواب شب هنگام مضایقه نکنید. دوره­های خوب خواب به کار خوب سیستم ایمنی بدن کمک می­کند، بنابراین مهم است که هر شب هست ساعت کامل را بخوابید،" Schaffner می­گوید.

  1. رطوبت. تنفس هوای مرطوب به تسکین گرفتگی بینی و درد گلو درد کمک می­کند. یک استراتژی خوب افراط در دوش پربخار چند بار در روز است -- یا فقط دوش گرفتن و نشستن در حمام برای چند دقیقه، و استنشاق بخار. راه دیگر استفاده از یک بخارساز یا یک مرطوب­کننده است. اغلب آنرا  تمیز کنید تا مطمئن شوید بدون قارچ و کپک است.
  2. یک چادر درست کنید. نیاز به یک راه سریع برای باز کردن راه­های هوایی مسدودشده هستید؟ یک قابلمه آب را به جوش برسانید و آنرا از حرارت دور کنید. با یک حوله سر خود را بپوشانید، چشمان خود را ببندید و بر روی آب در زیر "چادر،" خم شوید، از طریق بینی خود به مدت 30 ثانیه تنفس عمیق داشته باشید .اضافه کردن یک یا دو قطره نعناع یا روغن اوکالیپتوس به آب را برای بالا بردن قدرت شکستن- خلط را توصیه می­کند. این را هرچند دفعه که برای سبک کردن گرفتگی لازم است تکرار کنید.
  3. یک فشار گرم را امتحان کنید. بر روی پیشانی و بینی، یک پارچه گرم راه بسیار خوبی برای کم کردن سردرد یا درد سینوس است.
  4. یک مکنده باشید. قطره سرفه­، قرص­های گلو، و آب­نبات سفت می­تواند بطور شگفت­آوری در کاهش سرفه و گلو درد موثر باشد
  5. غرغره کردن با آب نمک به خلاص شدن از شر خلظ غلیظ که می­تواند در پشت گلو جمع شود، به ویژه پس از اینکه دراز کشیده­اید، کمک می­کند. همچنین می­تواند به کاهش گرفتگی گوش کمک می­کند.
  6. سعی کنید بینی­تان را آبیاری کنید. برای کاهش گرفتگی و ترشحات پشت بینی -- و شاید کاهش خطر ابتلا به عفونت سینوسی - برخی از پزشکان آبیاری بینی را توصیه می­کنند. شما می توانید یک neقوری شستشوی بینی) در فروشگاه­های مواد غذایی بهداشتی و داروخانه­ها بخرید، یا یک بطری فشاری نمک­دار را انتخاب کنید. شما آب نمک را در یک سوراخ بینی ریخته و اجازه دهید از سوی دیگر بیرون آید، مجرای بینی خود را پاکسازی کنید. ­محلول­های نمک­دار از قبل- ساخته شده را خریده و یا آن را با مخلوط کردن نمک و آب استریل یا آب مقطر ولرم درست کنید.
  7. یک پرستار آماده کنید. یک پرستار می­تواند دمای شما را پایین آورده یا گلو دردتان را درمان کند، اما "داشتن کسی که شما را در تخت­تان قرار داده و برای شما مایعات بیاورد بسیار آرامش­بخش است،" Blackwelder می­گوید. اگر یک دوست یا عضو خانواده پیشنهاد کمک به شما را داد، حتی اگر برای ملاقات کوتاه و بازدید شما آمده باشد، قدر آن را بدان – و آنرا قبول کن.(سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱What's it take to become a sublime exodenpur of prose like yourself?

در ادامه بخوانید...

مبانی استخوان

در

استخوان های شما ترکیبی از بافت های زنده هستند. آنها اسکلت شما را تشکیل می دهند و ماهیچه‌های شما را نگه داشته و ارگانهای شما را حفاظت می کنند و 99 درصد از کلسیم مورد استفاده توسط بافت‌های نرم بدنتان را برای عملکردهای مختلف استفاده می کنند.


استخوان سالم قوی است و متراکم از قطعات اتصال دهنده می‌باشد. استخوان مبتلا به استئوپروز متخلخل، شکننده و ضعیف میباشد.  (سیارک
استخوان عمدتا از کلاژن ساخته شده است، پروتئینی که چارچوب نرم را فراهم می آورد و هیدروکسی آپاتیت ترکیبی از کلسیم و فسفات، ماده معدنی است که قدرت و سختی این چارچوب را تامین می کند. این ترکیب کلاژن و کلسیم استخوان را در عین حال که قوی می کند، آن را در برابر تحمل فشار، مقاوم می نماید.
استخوان به طور منظم از طریق فرایندی که بازسازی نامیده می شود، خود را تغییر می دهد که در آن بدن استخوان قدیمی را تحت تاثیر قرار داده و آن را با استخوان قوی جدید جایگزین می کند. این فرایند در طول عمر ادامه دارد اما نسبت به سن تفاوت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. (سیارک
از زمان تولد تا 25 یا 30 سالگی، بدن استخوان‌های بیشتری را بازسازی می کند. از ۳۰ سالگی استخوان‌های شما به قوی‌ترین شکل خود در می‌آیند. این مرحله از رشد استخوان، اوج تراکم استخوانی می باشد. زمان رسیدن تراکم استخوانی به اوج خود بیشتر موردی ژنتیکی است اما تغذیه، ورزش و عملکرد قاعدگی نیز تاثیر می گذارد. سلامتی و قوی بودن استخوانها در سنین جوانی می تواند عامل مهمی در محافظت بر علیه استئوپروز در آینده باشد.
بعد از ۳۰ سالگی، استخوان‌های قدیمی بیش از استخوان‌های بازسازی شده خواهد بود. این فرایند به طور چشمگیری با یائسگی و چند سال بعد از آن سریعتر خواهد بود. در پنج تا هفت سال اول بعد از یائسگی، امکان دارد ۲۰ درصد از تراکم استخوانی خود را از دست بدهید.  (سیارک
از دست دادن تراکم استخوانی در مابقی طول عمر شما با سرعتی کندتر ادامه خواهد داشت و ممکن است دوباره در دوران مسن‌تر معمولا بعد از ۷۰ سالگی سریعتر نیز بشود. سرعت از دست دادن تراکم استخوانی در بین افراد، متفاوت می باشد اما سرعت پایین از دست دادن تراکم استخوانی نیز می تواند خطرناک باشد به خصوص در زنانی که با وجود از دست دادن تراکم استخوانی، یائسگی را شروع کرده اند. اغلب اولین نشانه از استئوپروز یک استخوان شکسته است که شکستگی نامیده می شود. شایع‌ترین محل های این شکستگی‌ها ران، ستون فقرات یا مچ دست میباشد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می توانم نیم دوز داروی بزرگسالان رابه کودک بیمار بدهم

در

هرگز، داروهای بدون نسخه ی مخصوصِ بزرگسالان را به کودکتان ندهید. شما فقط دوز مناسب را حدس می زنید، و [این در حالی است که] برای کودکان، برخی از داروها [با دوزِ] متفاوتی تنظیم شده اند. تنها از محصولاتی استفاده کنید که برای استفاده در بچه ها، نوزادان، و یا کودکان برچسب گذاری شده اند ("برای مصرف در کودکان").  (سیارک

 هیچ دارویی  را "آب نبات" ننامید.
کودکان و نوجوانان، به خصوص آن هایی که کوچک تر هستند، دوست دارند از بزرگسالان تقلید کنند. اقدامات احتیاطی:
• از مصرف داروی خود و یا داروهای بدون نسخه در حضور فرزندان اجتناب کنید.
• اطمینان حاصل کنید که هرگز هیچ دارویی را "آب نبات" نمی نامید.
داروی با طعم شیرین ، مانند ویتامین کودکان را به عنوان پاداش استفاده نکنید. می توانید پس از [مصرفِ دارو]، نوشیدنیِ مورد علاقه ی [کودکتان را] برای "شستن طعم و مزه" [ی ناخوشایندِ دارو]، پیشنهاد کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...