چگونه زن جوان بنگلادشی سه فرزند به فاصله سه هفته به دنیا آورد

در

دو قلو

زن جوان پسری به دنیا آورد و سه هفته بعد دوقلو به دنیا آورد .در بنگلادش ، پزشکان با یک مورد منحصر به فرد روبرو شدند - یک آسیب شناسی نادر ، همراه با یک شانس باورنکردنی در یک ماه ، همسران جوان را از بی فرزند ی به خانواده ای بزرگ تبدیل کرد.

زن جوان پسری به دنیا آورد و سه هفته بعد دوقلو به دنیا آورد .آریفا سلطانا و همسرش بسیار فقیر هستند و در روستایی زندگی می کنند که اصلاً پزشکی ندارد. بنابراین ، آریفا برای کل دوران بارداری معاینه بارداری نشده بود. وقتی زمان زایمان فرا رسید ، او را به بیمارستانی در منطقه همسایه منتقل کردند. این زن با خیال راحت پسری به دنیا آورد.

به او گفته شد که او فرزند او کمی زود متولد شده ، اما کاملاً سالم است. در پایان فوریه بود. چند روز بعد ، آریفا و نوزادش مرخص شدند ، به روستای زادگاه خود رفتند. در همان زمان ، شکم آریفا هنوز شبیه یک زن باردار بود ، اما پزشکان به او اطمینان دادند که هیچ چیز نگران کننده ای نیست و شکم او به زودی کوچک و جمع خواهدشد.

 

حدود سه هفته پس از ترخیص ، آریفا بیمار شد. شکمش خیلی درد می کرد ، درد در حال افزایش بود. این بار او را به بیمارستان دیگری بردند ، جایی که پزشکان سونوگرافی انجام دادند. آنچه آنها دیدند آنها را در شوک فرو برد . زن دوقلو باردار بود. یک پسر و یک دختر در سونوگرافی دیده می شدند.

همانطور که مشخص شد ، آریفا دارای دو رحم است. این یک آسیب شناسی نسبتاً نادر است که در آن ، بیشتر اوقات زنان در بارداری دچار مشکل می شوند. اما در آریفا ، بارداری با موفقیت همزمان در هر دو رحم و در یک زمان انجام شده بود. از آنجایی که تقریباً هرگز به پزشک مراجعه نکرده ، از ویژگی های بدن خود آگاهی نداشت.

بعدا پزشکان گفتند که چنین وضعیتی ، به هر حال ، تقریباً غیرممکن است ، خطر جدی برای زندگی مادر آینده ایجاد می کرده است. خوشبختانه ، همه چیز برای آریفا کار کرده است - هم آنها و هم بچه ها خوب هستند. اکنون او و همسرش نگران یک مسئله هستند - چگونه می توان سه فرزند را با درآمد بسیار متوسط حتی با استانداردهای بنگلادش پرورش داد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک زن با اختلاف دو ماه دو کودک به دنیا آورد

در
یک زن با اختلاف دو ماه دو فرزند به دنیا آورد
در قزاقستان ، یک زن با اختلاف چند ماه دو فرزند به دنیا آورد. در ماه مه ، دختری متولد شد و در اوایل ماه اوت - پسری که مدتها منتظر بود، بدنیا آورد.
 
یک معجزه واقعی در مرکز پری ناتال منطقه ای شهر اورالسک در غرب قزاقستان اتفاق افتاد. لیلیا کونوواوا یک شهروند 29 ساله ساکن محلی ، دو کودک با اختلاف دو ماه به دنیا آورد.
 
اداره محلی وزارت بهداشت کشور گفت: در ابتدا دختری با وزن تنها 850 گرم متولد شد. لیلی در 14 مه به مدت 25 هفته وی را به دنیا آورد. و در 9 آگوست ، این زن باردار دوباره زایمان کرد ، اما یک پسر تقریبا سه کیلویی توسط سزارین به دنیا آمد.
 
این اختلاف زمانی به دلیل یک ویژگی آناتومیک نادر است. واقعیت این است که لیلیا رحم مضاعف دارد. به گفته معاون مدیر مرکز perinatal  ، شانس داشتن فرزند زنده در رحم مضاعف  1 در 50 میلیون است. اما به دلیل حرفه ای بودن پزشکان از این فاجعه جلوگیری شد.
 
بارداری بسیار دشوار بود و لیلیا مجبور شد تقریباً به طور مداوم دراز بکشد ، بدون اینکه از خانه خارج شود ، اما اکنون او خوشحال است. لیلیابرای پسری که مدتها انتظار داشت به بیمارستان آمد و به هیچ وجه انتظار نداشت که او مادر یک دختر دیگر شود. این ساکنان اورالسک یک فرزند دیگر دارند که دختر است.
پدیده ژنتیکی کمیاب دیگری در سال گذشته در آلمان به ثبت رسیده است. استفان هارت آلمانی و همسرش ، بومی غنا فلورانس ، یک جفت دوقلو داشتند. یکی از بچه ها مثل مادر کاملاً سیاه پوست بود و دیگری نسخه ای از پدر کاملا سفید بود. ( و  پدیده ژنتیکی کمیاب دیگر)

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک زن 61 ساله پس از یائسگی زایمان کرد

در
بارداری
Cecile Eledge از اوماخا، نبراسکا، در سن 61 سالگی، یک کودک سالم را به دنیا آورد. اما جالب ترین چیز این است که او نوه اشرا بدنیا آورد. واقعیت این است که پسرش متی با همسرش الیوت برای مدت طولانی فرزند می خواستند، و سیسیل رویای یک نوه را می دید، بالاخره تصمیم گرفت به پسرش کمک کند.
 
برای تلقیح مصنوعی از اسپرم متیو و تخمک الیوت استفاده شد. پس از نه ماه، یک دختر سالم با وزن حدود 2.7 کیلوگرم متولد شد.
 
با وجود ماهیت غیر معمول این داستان به طور کلی، جالب ترین سوال برای بسیاری این است که چگونه می توان یک کودک را در سن 61 سالگی به دنیا آورد؟ دانشمندان پاسخ می دهند: ممکن است پس از یائسگی زایمان کرد. به گفته دکتر لیزا، هورمون ها به زایمان زنان مسن تر کمک نمی کنند. بعد از یائسگی، تخمدانها از تولید آنها جلوگیری میکنند، اما رحم هنوز کارکرد دارد.
 
با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که بارداری در زنان سالمند هنوز دقیقا همانند افراد بالغ نیست. در زنان مسن، خطر زایمان زودرس و مشکلات دیگر سلامت که در دوران بارداری رخ می دهد، به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
 
پزشکان به زنان توصیه می کنند که در سن پایین تر صاحب فرزند شوند. بنابراین، برای بارداری در این سن شما نیاز به سلامت جسمی و روانی خوبی دارید و همچنین باید از قبل زایمان موفق داشته باشید. همچنین مهم است به خاطر داشته باشید که لحظات مختلف روانشناختی پیچیده مرتبط با سن مادر و توانایی او برای رشد کودک در رحم و ارائه همه چیز لازم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

این زن دوقلو هایی به دنیا آورد اما پزشکان هنوز چنین معجزه ای را ندیده اند

در
زنی از شهری در چین، دوقلو هایی از پدران مختلف به دنیا آورد. این پس از آزمایش DNA مشخص شد. آزمایش DNA نشان داد که شوهر این زن تنها پدر یکی از دوقلوها است.اما از نظر ژنتیکی هر دو با مادر مشترک هستند.
 
این مرد قبلاً متوجه شده بود که یکی از دوقلو ها با او کاملاً متفاوت است و آزمایش فقط ظن های او را تأیید کرد.
 
شوهر سعی کرد توضیحی را از همسرش بدست آورد ، اما او اتهامات وی را رد کرد و به وی پیشنهاد کرد که وی نتایج آزمایش را جعل کرده است. بعداً ، این زن اعتراف كرد كه یك بار او با مرد دیگری كه پدر یكی از دوقلو ها می باشد، نزدیکی داشته است.

تولد دوقلوها، از دو مرد، پدیده ای بسیار نادر است و دلیل آن رشد دو جنین از دو پدر در رحم یک زن که همزمان دو تخمک بالغ برای دریافت اسپرم های دو مرد دارد، به وقوع می پیوندد و منجر به بارداری زنی با دوقلوهای ناتنی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه دوقلو های مبتلا به سندرم داون همه دنیا را مجذوب خود کردند

در
سندرم داون
شادی آنت و شارلوت: چگونه دوقلو های مبتلا به سندرم داون همه دنیا را مجذوب خود کردند
   
وقتی به راشل 39 ساله و كدی 32 ساله گفته شد كه آنها دوقلو ها خواهند داشت، فقط خوشحال شدند. درست است ، دومین خبر که در سونوگرافی به آنها گفته شد ، همسران را بسیار نگران کرد: دختران دارای بیماری قلبی هستند ، این بدان معناست که به عمل جراحی نیاز دارند. اما این واقعیت که نوزادان ، به احتمال زیاد ، سندرم داون دارند ، به هیچ وجه والدین آنها را ناراحت نکرد. از زمان به دنیا آمدن دختران ، راشل هرگز از این که خدا را برای بدنیا آوردن چنین دخترهای جذابی شکر کند  دست برنداشته است ، و وبلاگ وی در شبکه اجتماعی اختصاص داده شده به زندگی "دوقلو های خورشید" در سراسر جهان که طرفداران زیادی کسب کرده است.
سندرم داون
دوقلو هایی که خوشبختی به ارمغان می آورند.
 
در آن زمان آنها دو فرزند پیش دبستانی داشتند ، اما این زوج واقعاً فرزند سوم می خواستند. راشل هر روز با جدیت دعا می کرد و کودی وازکتومی را که قبلاً برنامه ریزی شده بود لغو کرد.
با دیدن نتایج مثبت تست های بارداری راشل به یاد می آورد: "من با اشتیاق می خواستم از هر قدم آشنا در مسیر دیدار با فرزند عزیزمان لذت ببریم."
 
هنگامی که نتایج دوپلوگرافی نشان داد بارداری چندگانه است ، راشل و همسرش خوشحال شدند. دو فرزند؟ این امر نیاز به تعدیل جدی در شیوه زندگی دارد ، به یک صندلی ماشین دیگر نیاز خواهد بود ، اما در غیر این صورت حتی عالی است ، زیرا خانواده بسیار بزرگ بود - چهار نفر و یک سگ. نتایج حاصل از سونوگرافی دوم چندان خوش بینانه نبود: پزشکان مجبور شدند به والدین اطلاع دهند که هر دو دختر دارای نقص مادرزادی قلبی هستند و طبق پیش بینی ها بلافاصله پس از تولد به عمل قلب باز احتیاج دارند. علاوه بر این ، احتمال ابتلا به نوزادان به سندرم داون بسیار زیاد است.
سندرم داون
آنت و شارلوت کوچک. 
 
شور و هیجان ما با این عبارت را فرو ریخت - "سندرم داون". ما انواع برنامه های تلویزیونی را تماشا کردیم ، اردوهای تابستانی آینده را برای چنین کودکانی مطالعه کردیم. در طول شبهای بی خوابی ، من کتاب را بعد از کتاب در مورد سندرم داون می خواندم و بیشتر و بیشتر ناراحت از آنچه در کتاب ها راجع به سندرم داون نوشته شده بود: هر اثر ادبی تنوعی در موضوع بود: اندوه ، مبارزه برای پذیرش از طرف جامعه ، مشکلات اجتماعی و خانوادگی و انواع عوارض پزشکی .
سندرم داون
نوزادان بلافاصله پس از تولد. 
 
به گفته راشل ، زندگی پس از تولد دختران به هیچ وجه به کابوسی تبدیل نشده که افراد اطراف او با همسر خود وحشت داشته باشند. اولا ، تنها یکی از نوزادان با نقص قلب به دنیا آمد. در سن شش ماهگی ، وی با موفقیت تحت عمل جراحی قرار گرفت.
سندرم داون
یکی از خواهران کوچک با موفقیت یک عمل قلب باز انجام داد. 
 
و ثانیا ، دختران جذاب بودند، والدین آنها را به نام های آنت و شارلوت نامیدند ، آنقدر خانواده را خوشبخت کردند که راشل به سادگی نتوانست این خوشبختی را با تمام دنیا به اشتراک نگذارد. وبلاگ وی در شبکه اجتماعی پر از عکس هایی از نوزادان جذاب است ، وقتی به آنها نگاه می کنید امکان لبخند نزدن غیرممکن است.
سندرم داون
نوزادانی که به طور باورنکردنی لبخند می زدند ، اینترنت را فتح کردند. 
 
"آنها واقعاً زیبا ترین هستند!" ، "دو عروسک" ، "دوقلو های با شکوه" ، "این عکس قلب همه را گرم کرد" - کاربران از سراسر جهان برای راشل می نویسند.
سندرم داون
دختران به ستاره های اینستاگرام تبدیل شدند.
 
"مادران دو قلو" ده‌ها هزار مشترک دارد و هر روز تعداد طرفداران آنت و شارلوت در حال افزایش است. 
سندرم داون
کاربران از سراسر جهان سخنان مشوقانه برای مادر دوقلو ها می فرستند.
 
 
از عکس ها و ویدئو ها می شود دید که مادر ، پدر ، دوقلو ها و برادران بزرگترشان زندگی پرتحرک دارند. خانوادگی سفر می کنند ، در تعطیلات شرکت می کنند ، به دیدار دوستان می روند. دختران كوچك دنیا را با علاقه فرا می گیرند ، دوست دارند با سگ بزرگ خود بازی كنند و به گفته راشل ، آنها فقط اندکی عقب تر از همسالان خود هستند. و در تمام عکس ها ، چهره والدین از خوشبختی می درخشد.
سندرم داون
تجربه خانواده Prescott به نمونه ای از مادران کودکانی که دارای سندرم داون در سراسر جهان هستند تبدیل شده است.
 
دخترانم همچنان قلب دیگران را لمس می کنند. مادر والدین "دختران آفتابی" می گوید: "من نامه هایی از والدین دریافت می کنم که پس از خواندن داستان ما و دیدن لبخندهای مسری آنها ، یک انتقال عاطفی را از ترس به امید تجربه کرده اند." - نوزادان همه چیزهای زیادی را به ما یاد می دهند: والدین آینده ، معلمان ، کارمندان پزشکی و غیره. با تولد دختران دوقلوی زیبای ما ، من و همسرم سطح جدیدی از شادی و اشتیاق را در زندگی خودمان کشف کردیم. با الهام ، ما تلاش می کنیم هرگونه عقیده منفی درباره سندرم داون را پاک کرده و ترس و اندوه افراد دیگر را به لذت و نشاط تبدیل کنیم. آنت و شارلوت زیبایی شگفت انگیزی دارند و ما مشتاق هستیم که آن را با جهان به اشتراک بگذاریم!
سندرم داون
بچه ها با پدر و مادر و برادر بزرگتر در کریسمس.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوزاد سالم دارای دو سر در میانمار متولد شد

در

کودک
در میانمار ، در شهر نایپیداو ، کودکی با دو سر متولد شد. این کودک عصر چهارشنبه ، شانزدهم سپتامبر به دنیا آمد و فرزند دوم خانواده شد. مادر وی ساندا در هشتمین ماه بارداری در بیمارستان بستری شد. این زن 29 ساله زایمان زودرس داشت. به دلیل عوارض ، پزشکان سزارین کردند و وقتی معلوم شد نوزاد تازه متولد شده دو سر دارد بسیار متعجب شدند.

 

همانطور که پزشکان به نشریه Myanmar Times گفتند ، ساندا و شوهرش از قبل یک فرزند دارند. در دوران بارداری ، وی در بیمارستان مشاهده شد ، اما تمام معاینات را انجام نداد. او فقط در سه ماهه اول اسکن سونوگرافی انجام داد ، در حالی که ممکن است ناهنجاری نادیده گرفته شود. بنابراین ، تولد یک نوزاد غیرمعمول برای او تعجب آور بود.

 

کودک دو سر

 

و جالب ترین نکته این است که کودک تمام اندام های داخلی و اندام را در یک نسخه دارد ، که اگر دوقلو های سیامی باشد عجیب است. آنها اندام خود را دارند. وزن هنگام تولد 2.5 کیلوگرم بود که برای بارداری یک قلو در ماه هشتم کاملاً طبیعی است. کودک کاملا سالم است با این تفاوت که دو سر دارد.

 

رئیس بیمارستان به خبرنگاران گفت که وی در عمل با دوقلو های سیامی سر و کار داشته است ، اما این مورد غیر معمول است. برای فهمیدن علت این پدیده تحقیقات ژنتیک لازم است. کودک اکنون تحت مراقبت های ویژه است.به گزارش تاس ، در 17 سپتامبر ، پسر به یک موسسه پزشکی ویژه کودکان در پایتخت منتقل شد . او تحت مراقبت های ویژه است.

 

پیش از این در مورد کودکی گزارش شده بود که با دو سر در بیمارستانی در اوکراین به دنیا آمده است. پزشکان گزارش دادند که کودک دارای دو سر و دو ستون مهره است ، اما یک قلب دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مادر جوان همزمان 9 کودک بدنیا آورد

در

بارداری

 

یک مادر جوان از مالی پزشکان را متعجب کرد. این خبر شبکه های اجتماعی را منفجر کرد: یکی از ساکنان کشور آفریقایی مالی ، همزمان 9 کودک - پنج دختر و چهار پسر به دنیا آورد. وزارت بهداشت  گفت مادر و نوزادان وضعیت خوبی دارند.


چهار پسر و پنج دختر کوچک در یک زایمان  از ساکنان مالی هلیما سیسه به دنیا آمدند.  همه حال خوبی دارند.  به گفته این وزارتخانه ، هالیما سیسه ، پس از دو هفته اقامت در بیمارستان در پایتخت مالی ، باماکو ، در پایان ماه مارس با حکم رئیس جمهور کشور به یک درمانگاه مراکش منتقل شد.

 

در 4 مه 2021 ، هالیما سیسه با عمل سزارین زایمان کرد. به هر حال ، با توجه به نتایج معاینات سونوگرافی که در مالی و مراکش انجام شد ، پزشکان در حال پذیرش فقط هفت نوزاد بودند. اما تعداد آنها بیشتر بود!


وزیر بهداشت مالی ، فانتا سیبی ، متخصصان پزشکی هر دو کشور را که "حرفه ای بودن کلید موفقیت خوشبختانه این بارداری بود" ، تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه ، مادر نوزادان 25 ساله است. چند هفته دیگر ، او و فرزندانش باید به مالی برگردند.

در همان زمان ، یک نماینده وزارت بهداشت مراکش گفت که او چیزی در مورد این واقعیت نمی داند که در جایی از کشور چنین پدیده نادری وجود دارد - تولد یک باره 9 کودک.

بر اساس گزارش بانک جهانی ، مالی دومین تعداد کودک در هر زن در جهان را دارد و تنها بعد از نیجر است. مالی همچنین یکی از سه کشور آفریقایی با کمترین جمعیت است. میانگین سنی ساکنان این ایالت 16.3 سال است. باید بگویم که معمولاً چند حاملگی در نتیجه IVF اتفاق می افتد و در مواردی که یک جنین منتقل نمی شود بلکه چندین جنین اتفاق می افتد. هر ساله در سراسر جهان فقط حدود 150 مورد تولد پنج قلو وجود دارد.

 

بنابراین؟ باورش واقعا سخت است.متخصص زنان و زایمان گفت: "اخباری که از طریق RIA در مورد تولد 9 کودک توسط یک زن 25 ساله دریافت شده بی نظیر است ، قبلا توصیف نشده است." - وی به عنوان نوعی هدیه برای روز جهانی ماما که این روزها جشن گرفته می شود ، درک می شود. از نظر پزشکی تولید مثل ، باور در واقعیت چنین رویدادی دشوار است.

 

علاوه بر این ، هیچ اطلاعات علمی رسمی در مورد تاریخچه این بارداری وجود ندارد. من صحیح می دانم که به وزیر بهداشت مالی تبریک بگویم و با چنین اخباری از او و خانواده والدین تشکر کنم. و روز جهانی ماما را به همه ماماهای دنیا تبریک گفته و برای شما شادی شخصی ، سلامتی ، موفقیت ، پیروزی های شخصی در حرفه شگفت انگیز آرزو می کنم.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...