واکسن جدید ضد سرطان مبتنی بر میکرو کپسول ساخته شد

در
واکسن سرطان

واکسن جدید ضد سرطان مبتنی بر میکرو کپسول ساخته شده است . واکسن جدید در سرطان های لنفوم ، ملانوما و سرطان پستان کار کرده است.

واکسن جدید که با کمک میکروکپسول ها ایجاد شده است ، می تواند به طور مؤثر با سرطان مبارزه کند. ساخت این واکسن توسط دانشمندان موسسه فناوری آکادمی علوم چین انجام شده است. آنها قبلاً توانسته اند اثربخشی را در مدلهای مختلف تومورها نشان دهند: لنفوم ، ملانوما و سرطان پستان.

 

واکسن جدید سرطان می تواند سیستم ایمنی بدن را با کمک میکروکپسول های اسید پلیلاکتیک خود بهبود دهد - آنها همچنین از رشد تومورها در سلول های انسانی جلوگیری می کنند. نتایج کارآزمایی بالینی دقیق را در پیشرفت علم می توان یافت . دانشمندان مشاهده کرده اند که چگونه یک واکسن به رد سلول های سرطانی با استفاده از سیستم ایمنی در انسان کمک می کند.

 

میکرو کپسولهای پلی اتیل اسید نیز فعال سازی آنتی ژنهای توموری را فراهم می کند. پس از واکسیناسیون ، میکروکپسول ها با ترشح بهتر آنتی ژن ها و مجموعه ای از سلول های ایمنی ، پاسخ ایمنی را القا می کنند.

 

واکسن های سرطان درمانی نوعی ایمونوتراپی است. آنها با وارد کردن پاسخ ایمنی به سرطان با وارد کردن آنتی ژن های سرطانی به بدن عمل می کنند. مطالعات قبلی نشان داده اند که استفاده از چنین واکسن هایی در معالجه سرطان امیدوار کننده است ، اما تاکنون فقط سه واکسن درمانی سرطان وجود دارد که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

واکسن چگونه کار می کند و تست آنتی بادی چیست

در

دائماً  بهبود و تقویت سیستم ایمنی با تبلیغات ، اینترنت و حتی برخی از داروسازان  به ما یادآوری می شود. بنابراین ، ما به این واقعیت عادت کرده ایم که سیستم ایمنی باید بهبود یابد و تقویت شود. اما به هر حال سیستم ایمنی چیست؟ عضو ، بافت؟ یا اگر در آب سرد شنا کنید ، در یک وان یخ فرو بروید یا ویتامین مصرف کنید ، ممکن است سیستم ایمنی به نوعی تحت تأثیر قرار گیرد؟


سیستم ایمنی واکنش دفاعی بدن در برابر تأثیرات خارجی (ویروس ها ، باکتری ها ، رادیکال های آزاد ، محیط زیست بد ، استرس) است. سلامت بدن توسط سیستم ایمنی در سطح مناسب ایجاد و حفظ می شود.

 

سیستم ایمنی یکی از جالب ترین و پیچیده ترین مقوله ها است. از اندام ها ، سلول ها و بافت ها تشکیل شده است. آنها با هم حملات موجودات بیماری زا (باکتری ها و ویروس ها) را دفع می کنند. ارگانهای اصلی درگیر در این روند غده تیروئید ، طحال ، غدد فوق کلیوی ، غدد لنفاوی ، تیموس ، روده و مغز استخوان هستند. 

 

سیستم ایمنی
سیستم ایمنی بدن چگونه کار می کند

چندین هزار نوع سلول بیماری های ناشی از میکروب ها ، ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد. برخی از آنها فعلاً "می خوابند" و برای پیوستن به جنگ منتظر یک سیگنال ، یا بهتر بگوییم ، برای برخی بیماری ها هستند.

تمام سلول های سیستم ایمنی بدن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. پیام رسان ها مواد شیمیایی خاصی به نام هورمون ها هستند. به محض اینکه میکروارگانیسم های بیماری زا توسط سلول های سیگنالینگ دفاعی سطح اول (آنها پوست و غشاهای مخاطی هستند) تشخیص داده می شوند ، بافت ها و اندام های سیستم ایمنی بدن سیگنال حمله را دریافت می کنند. پس از آن ، سیستم ایمنی بدن "جنگجویان نیروهای ویژه" را می فرستد که این متجاوزان را در اسرع وقت از بین می برند. دانشمندان مهاجمان را آنتی ژن ها و کسانی که سیستم دفاعی را دارند - آنتی بادی می نامند. اینها پروتئین هایی هستند که بدن در پاسخ به حمله خارجی تولید می کند. 

 

به بیان خیلی ساده ، آنتی بادی ها با آنتی ژن ها مطابقت دارند ، تقریباً مانند پازل. به عنوان مثال ، آنتی بادی های ضد آبله مرغان به هیچ وجه در برابر ویروس آنفلوانزا کمک نمی کنند. آنتی بادی های تولید شده توسط بدن در برابر آنفلوانزا هنگام ورود ویروس کرونا به بدن بی قدرت هستند. و غیره.

 

سلول های حافظه آنتی ژن هایی را که قبلا به بدن حمله کرده اند به خاطر می آورند. آنها به بدن کمک می کنند تا از حملات جدید آنتی ژن خاص جلوگیری کند. 


ایمنی فعال و ایمنی منفعل

سیستم ایمنی بسیار هوشمند است و می تواند با عفونت های جدید سازگار شود. بدن ما از دو طریق محافظت می کند - این یک ایمنی فعال (یا اکتسابی) و ایمنی منفعل است. اولین مورد ایمنی پس از بیماری یا واکسن تولید می شود ، دوم مادرزادی است. 

 

نوزادان وقتی در رحم رشد و بعداً از شیر مادر تغذیه می کنند از طریق جفت آنتی بادی دریافت می کنند. همچنین می توان با درمان ایمونوگلوبولین از حیوان یا شخص دیگر آنتی بادی دریافت کرد. اینها انواع ایمنی غیرفعال هستند ، زیرا توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد نشده اند. 

 

واکسن
واکسن چگونه کار کنند

در طی واکسیناسیون میکروب هایی وارد بدن می شوند که قبلاً مرده یا اصلاح شده اند تا بیمار نشویم. با این حال ، سیستم ایمنی بدن در مورد این  "نمی داند" ، بنابراین سیستم های دفاعی و آنتی بادی در برابر یک بیماری واقعی تجمع می یابد. هنگامی که یک بیماری واقعی (مثلا کرونا) سعی در حمله دارد ، بدن ما آماده و قادر به خنثی سازی سریع آنتی ژن ها خواهد بود. 

تست آنتی بادی چیست یا تست آنتی بادی کرونا چیست

بعد از واکسیناسون  با هر کدام از واکسن ها (فایزر واکسن ، آسترازنکا واکسن ، آسترازنکا ، واکسن سینوفارم ) میزان آنتی بادی در خون را بررسی می کنند و به این آزمایش تست آنتی بادی یا  تست آنتی بادی کرونا می گویند.

  این مقاله را برای ثبت نام واکسن کرونا  بخوانید.

شش سوال در مورد سیستم ایمنی که  پاسخ آن را همه باید بدانند

برخی از انواع ایمنی بدن پس از ماهها یا سالها از بین می رود ، بنابراین پس از مدتی ممکن است به واکسن جدید نیاز داشته باشیم. در افراد مختلف میزان ایمنی در برابر برخی بیماری ها متفاوت است ، بنابراین برخی بیشتر از دیگران بیمار می شوند. گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن ممکن است گیج شود و به سلولهای خوب بدن خودش حمله کند. به چنین بیماری هایی خود ایمنی گفته می شود. بیایید به افسانه های اصلی مربوط به ایمنی بپردازیم.

 

دارو
1. آیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن از تقویت کننده سیستم ایمنی و ویتامین استفاده کنیم؟

نه ، این یک افسانه است. تنظیم کننده های سیستم ایمنی فقط پس از معاینه و تشخیص کامل توسط پزشک تجویز می شود. پروتکل های بین المللی مصرف مدولاتورهای ایمنی را برای بیماری های بسیار خاص (بیماری های خود ایمنی ، انکولوژی ، ایدز) تجویز می کنند.

ویتامین ها ، اگر به میزان کافی برای نیازهای فعلی فرد خاص انتخاب شوند ، به برخی از اندام ها و بافت ها کمک می کنند تا در سطوح فیزیکی و شیمیایی بهتر عمل کنند ، اما با ایمنی رابطه بسیار غیر مستقیم دارند.مصرف ویتامین ها و مواد معدنی واقعاً ضروری است ، اما تنها پس از انجام آزمایشات و مراجعه به پزشک. 

 

 آیا استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند؟

بله. استرس مجموع واکنش های بدن در برابر هرگونه تغییر ناگهانی در شرایط معمول آن است. استرس ، چه مثبت و چه منفی ، همه مکانیسم های سازگاری انسان را تحت فشار قرار می دهد. سیستم ایمنی بدن نیز مجبور است به تغییرات پاسخ دهد: با استرس حاد ، بدتر شروع به کار می کند و با استرس طولانی مدت ، گیرنده های آن به سادگی خاموش می شوند و نسبت به نفوذ آنتی ژن ها حساس نیستند. 

 

شنا
آیا شنا کردن در یخ یا دوش های سرد و گرم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود؟

با عرض پوزش ، نه همیشه. عادت بدن به عکس العمل سریع در برابر تغییرات ناگهانی دما ، البته نکته بسیار مفیدی است. اما بدون آمادگی بدن ، شنا در آب یخ استرس زا است و هیچ منفعتی در دراز مدت برای شما نخواهد داشت. سخت شدن مداوم (و تدریجی) به طور کلی سلامتی را تقویت می کند: اندام های دستگاه تنفسی شروع به کار بهتر می کنند ، پوست به سرما عادت می کند ، رگ های خونی تقویت می شوند ، همه اینها برای  قلب نیز خوب است. یک فرد باتجربه بهتر با سرماخوردگی کنار می آید و اگر ناگهان ویروسی وارد بدن او شود ، به احتمال زیاد ، بیماری را آسان تر و سریعتر تحمل می کند. اینها شاید مزایای اصلی چنین روشهایی باشد اما ایمنی هیچ ارتباطی با آن ندارد.

 

دارو

 آیا آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی بدن را از بین می برند؟

بله. آنتی بیوتیک ها هنگامی تجویز می شوند که لازم است از شر عفونت باکتریایی خلاص شوید (این داروها در برابر ویروس ها ناتوان هستند!). مشکل این است که آنتی بیوتیک ها نه تنها میکرو فلورا را بلکه باکتریهای مفید روده را که یکی از مهمترین اندامهای سیستم ایمنی بدن است از بین می برند. به هر حال ، به همین دلیل ، صابون ضد باکتری آسیب بیشتری می رساند: همراه با باکتری های مضر ، باکتری های مفید از بین می روند و  باکتری های مفید برای محافظت از پوست در برابر ویروس ها مورد نیاز هستند (به هر حال ، پوست اولین سطح محافظت از سیستم ایمنی بدن است ).

طبق پروتکل های درمانی ، همراه با آنتی بیوتیک ، پزشکان باید داروهای ضد قارچ و پروبیوتیک تجویز کنند .

 

کودک
اگر کودک به مدت طولانی شیر مادر بخورد ،بیمار نمی شود؟

نه. شیردهی طولانی مدت و هوای تازه در واقع بسیار مفید است. اما هیچ محافظت کاملی در برابر همه بیماری ها وجود ندارد: آنتی بادی های دریافتی کودک از مادر کافی نخواهد بود. دیر یا زود کودک باید با ویروس ها و باکتری های دیگر کنار بیاید. بدن او باید ایمنی خودش را ایجاد کند. برای انجام این کار ، کودک و همچنین تماس با سایر کودکان و بزرگسالان ، حیوانات خانگی ، گرده گل ، خاک ، آب و البته ویروس ها باید واکسینه شود.


آیا چای به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند؟

بله. نوشیدن چای نه تنها دلپذیر ، بلکه بسیار سالم نیز است. ارتباط با ایمنی مستقیم است: همه انواع نوشیدنی ، مورد علاقه بسیاری ، حاوی مقادیر مختلف آنتی اکسیدان هستند: آنها از سلول ها در برابر تخریب محافظت می کنند ، به این معنی که سیستم ایمنی بدن با مصرف مداوم چای بهتر کار می کند و سریعتر به  آنتی ژن ها واکنش نشان می دهد تصادفی نیست که در مناطقی که افراد صد ساله زندگی می کنند ، به عنوان مثال ، در ژاپن چای به عنوان یک نوشیدنی ضروری در نظر گرفته می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

در

 افرادی که هر روزه در معرض میکروبهای سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند پزشکان، مسئولین پرواز، معلمان یک یا دو چیز در مورد چگونگی سالم ماندن وقتی که کسی در اطراف آنها بیمار بوده است، را می دانند. پیشنهادات آنها همچنین می تواند به شما کمک کند.(سیارک
واکسن آنفوآنزا مهمترین چیزی است که شما می توانید برای جلوگیری از آنفوآنزا انجام دهید.
دستانتان را زیاد بشویید. مهم نیست در چه حوزه ای کار می کنید، اگر شما با افرادی که مسری یا واگیردار هستند، تماس داشته باشید، شما باید دستانتان را بارها و بارها بشویید، توصیه پزشکان این است:
دست های خود را تا آنجا که می توانید بشویید، و سپس مقداری بیشتر بخصوص پس از دیدار با کسی که بیمار است.
به نظر بسیار ساده می آید، اما آب و صابون همراهان ثابت پزشکان و پرستاران هستند. برای خلاص شدن کامل از شر ویروس ها از پوست تان، شما نیاز به مالیدن سخت به مدت 20 ثانیه یا بیشتر هستید. یک راه خوب برای زمانبندی آن برای خودتان، دوبار خواندن "تولدت مبارک" در حالیکه پشت دست تان، بین انگشتانتان، و زیر ناخنهایتان را می مالید، می باشد. مهم نیست که اگر آب گرم و یا سرد باشد  عمل مالیدن بسیار، بصورت فیزیکی میکروبها را از بین می برد. (سیارک
از محلول های حاوی الکل ضد عفونی کننده دست. استفاده کنید. اگر شما نمی توانید آب و صابون را تهیه کنید، ضد عفونی کننده می تواند میکروب های سرماخوردگی و آنفلوانزا را بکشد. (سیارک
ار نزدیکی با افرادی که بیمار هستند، ممانعت کنید. برای مثال، با آنها دست ندهید.
"پزشکان تمایل دارند که در مورد دست دادن بسیار محتاط باشند"پزشکان توضیح می دهید، 'برای جلوگیری از انتقال سرماخوردگی و آنفولانزا، من دست نمی دهم اما سلام! از ملاقات شما خوشبختم! آنها درک می کنند."
محیط اطراف خود را تمیز نگه دارید. متخصص ماساژ درمانی Amanda Long از مشتریانش می خواهد در صورتیکه احساس بدی دارند در خانه بمانند. اما برای در امان ماندن، او دستگیره و سوئیچ برق را بین جلسات مطابق اصول بهداشتی پاکسازی می کند. این عملی است که او انجام آن را توصیه می کند.
"احتیاط بیش از حد من عواقبی به دنبال داشت،" Long می گوید. "وقتی در یک اداره بودم اغلب بیشتر بیمار می شدم، جائیکه افراد در ظروف آب نبات مشترک چنگ  انداخته و به طور کلی تماما در یک فضای شلوغ بدون توجه زیاد به میکروب، آمیخته شده اند. حالا که من روزها بیمار نمی شوم، اگر کار نکنم، به من پرداختی صورت نمی گیرد. و من می دانم شغل من شفا دادن است، نه انتقال یک سرماخوردگی یا آنفلوآنزا."

Eth یک پیراپزشک در فلوریدای جنوبی، می گوید، او روز خود را با تمیز کردن فضای کار خود با صابون های کشنده ویروس و میکروب، شروع می کنم.
"این ممکن است مانند زیاده روی به نظر برسد، اما این طور نیست  آن هشیاری است،" او می گوید. "این موضوع توجه به محیط زیست خود و فکر کردن است، 'چه چیزی می تواند آلوده شود؟ کل آن در یک قطره کوچک ناچیز حمل می شود. بر روی یک قطره چه چیزی می تواند وجود داشته باشد؟ و من میدانم قبل از اینکه به آنجا برسم کسی برای 12 ساعت در آمبولانسم بود هردو بیمار و بهیاران. ممکن است پیش از این تمیز به نظر آمده، اما ممکن است اینطور نباشد."
این همچنین موضوع متن است. هنگامی کهGeoghegan از نوبت کاری که چیزی زیادی در آن اتفاق نمی افتد، به خانه می رود او به فعالیت های عادی خود را شروع می کند. اگر روزش پر از بیماران مبتلا بوده باشد، او یک روال دیگری را دنبال می کند.
اگر من 10 نفر بیمار را امروز دیده باشم، که هشت تا از آنها علائم آنفلوانزا را داشته اند، من به احتمال زیاد لحظهای که به خانه میرسم، لباس کارم را درمی آورم، آن ها را میشویم و سریعا دوش می گیرم. زیرا شما هرگز درست نمی دانید،" او می گوید.
یک شیوه زندگی سالم را ادامه دهید. مراقبت از سلامتتان مهم است.
تمام چیزهایی که همه ما باید به صورت روزانه انجام دهیم را انجام دهید."HOVEN می گوید. "به اندازه کافی استراحت کنید که مردم آنرا دست کم می گیرند  تغذیه خوب داشته باشید، سیگار نکشید، و آلرژی خود را کنترل کنید، چرا که اگر آنها خارج از کنترل باشند، آنوقت درخت تنفسی فوقانی شما پیش از این ملتهب شده، که آنرا برای دریافت راحت ویروس مهیا می کند.(سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرطان پستان همیشه با توده شروع نمی شود

در

(سیارک) : کارشناسان می گویند که از هر شش مورد سرطان پستان یکی با علائمی غیر از توده های مظنون شروع می شود.
محققان از دانشگاه کالج لندن برای سلامت زنان می گویند که زنان باید از سایر نشانه های هشداردهنده بیماری های زنان آگاه باشند تا بتوانند زودتر کمک بگیرند.


به گفته آنها ورم زیر بغل یا عفونت در بافت سینه باید توسط پزشک معاینه شود.
همینطور تغییرات در نوک پستان حساسیت دادن (رش)، خونریزی و ترشح و هرگونه درد و ناراحتی روی پوست سینه باید بررسی شود.
محققان، که نتایج مطالعه خود را در کنفرانس موسسه تحقیقات ملی سرطان در لیورپول ارائه می کنند، علائم بیماری ۲۳۰۰ زن را که اخیرا به سرطان پستان مبتلا شده اند بررسی کردند.آنها دریافتند که زنانی که علائمی غیر از ظاهر شدن توده در پستان دارند به احتمال بیشتر ویزیت دکتر را عقب می اندازند.(سیارک
دکتر کارن کندی مدیر موسسه تحقیقات ملی سرطان گفت: "این پژوهش نشان می دهد که خیلی زیاد پیش می آید که زنان با ظاهر شدن علائم سرطان پستان دکتر نمی روند."
"علت می تواند این باشد که مردم به سادگی از این مساله که سرطان پستان می تواند به شکل های خیلی مختلفی ظاهر شود، یعنی نه فقط به شکل توده، بی خبرند."
"در مورد بیماری ای مثل سرطان پستان، تشخیص بیماری در اسرع وقت اهمیت اساسی دارد تا برای معالجه برنامه ریزی و درمان شروع شود."
بیماری هرچه سریعتر تشخیص داده شود شانس درمان آن بیشتر می شود.
در انگلستان و ولز حدود ۹ زن از هر ۱۰ زنی که به سرطان پستان مبتلا می شوند برای حداقل پنج سال یا بیشتر زنده می مانند.
حدود شش نفر از هر ده نفر هم بیش از ۲۰ سال زندگی خواهند کرد.
در بریتانیا به زنان ۵۰ تا ۷۰ ساله توصیه می شود هر سه سال یک بار تحت معاینه قرار گیرند.

علائم و نشانه های سرطان سینه

در صورت بروز اینها به پزشک مراجعه کنید:
ظاهر شدن توده تازه یا بافت ضخیم شده در هر کدام از سینه ها که قبلا وجود نداشت
تغییر در اندازه یا شکل یک یا هر دو پستان
ترشحات خون آلود از پستان
توده یا ورم در زیر بغل
فرورفتگی در پوست سینه
حساسیت دادن (رش) در نوک پستان یا اطراف آن
تغییر در ظاهر نوک پستان مثل فرورفتگی آنها در سینه

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مبتلایان به سرطان پستان درمان را ادامه نمی دهند

در

(سیارک) :پژوهشگران آمریکایی می گویند حدود یک سوم از بیماران مبتلا به سرطان پستان به دلیل اثرات جانبی شدید داروهایی که برای درمان به آنها تجویز می شود، ترجیح می دهند از این داروها استفاده نکنند.


تیم تحقیقاتی دانشگاه نورث وسترن پس از تحقیق بر روی بیش از ۶۰۰ نفر از زنان مبتلا به سرطان پستان که از Aromatase inhibitors استفاده می کردند دریافتند که ۳۶ درصد از این افراد به دلیل بروز علائمی نظیر درد مفاصل، گر گرفتگی ، اضافه وزن وحالت تهوع ترجیح می دهند که از این دارو استفاده نکنند.
داروی (Aromatase inhibitors) از جمله داروهایی است که برای درمان سرطان های پستان و رحم در زنان پس از یائسگی تجویز می شود.
این داروها باعث کاهش میزان استروژن در بدن می شود. افزایش میزان استروژن در مبتلایان به سرطان باعث تحریک بیشتر تومورها می شود.از بیماران مورد تحقیق در دانشگاه نورث وسترن خواسته شد تا به ۴۶ سوال در مورد شیوه زندگی و علائم مرتبط با سرطان پستان و نحوه درمان خود پاسخ بدهند.
از این بیماران خواسته شده بود تا به سوالاتی درباره حالاتشان قبل از شروع درمان، همچنین در سه، دوازده و بیست و چهار ماه پس از شروع درمان نیز پاسخ دهند.
پس از گذشت سه ماه، یک سوم از زنان مورد تحقیق از درد مفاصل شدید شکایت داشتند. این درحالی است که ۲۸ درصد از آنها دچار گر گرفتگی و ۲۴ درصد از آنها با کاهش میل جنسی روبرو شدند.
براساس این تحقیق، افزایش زمان درمان، باعث بروز عوارض جانبی بیشتری در بیماران شده است.به دلیل تاثیرات جانبی شدید این دارو، ۱۰ درصد از زنان ترجیح می دادند که استفاده از آن را پس از دو سال متوقف کنند. این در حالی است که ۲۶ درصد از زنان تحت درمان، مصرف آن را پس از چهار سال متوقف کردند.
دکتر لین واگنر، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: "پزشکان به امید درمان دارویی را برای بیماران تجویز می کنند. بنابراین آنها کمتر به اثرات منفی این داروها اشاره می کنند."به گفته دکتر واگنر بیماران هم تمایلی ندارند که درباره اثرات داروها شکایتی کنند. بیماران اغلب می خواهند که پزشکشان روند درمان را ادامه دهند.بنابراین هیچ کس نمی داند که واقعا این داروها چه تاثیری بر بیماران دارد.
دکتر سوزی جنینگز، متخصص سرطان می گوید:" ما می دانیم که بعضی از بیماران مبتلا به سرطان در بریتانیا ترجیح می دهند که درمان را متوقف کنند. از این رو باید اطلاعات کامل را در مورد اثرات جانبی داروها در اختیار بیماران قرار داد. و اگر زنی قصد دارد درمان را متوقف کند، باید او را تشویق کنیم که با پزشک معالجش صحبت کند."

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴عکس جالبیه ، خیلی اطلاعات می ده

در ادامه بخوانید...

آیا منافع ماموگرافی از مضراتش بیشتر است

در

(سیارک) : نتیجه تحقیقات در زمینه سلامت زنان،  حاکی از آن است که در ازای هر بیماری که در نتیجه ماموگرافی ممکن است تحت درمان غیر ضروری قرارگیرد، جان دو نفربه دلیل ماموگرافی نجات پیدا می کند.این در حالیست که برخی دانشمندان هنوز معتقدند برای سلامت زنان اینگونه آزمایشها سرطانهایی را نشان می دهند که الزاما خطرناک و مرگبار نیستند.

در دو دهه گذشته به طور معمول زنان در دهه 50 و 60 سالگی زند گی شان تحت آزمایش های تشخیص سرطان پستان مانند ماموگرافی قرار می گرفتند اما اخیرا برخی صاحبنظران با انتقاد از این شیوه می گویند، اینکه همه زنان در این سنین مورد آزمایشهای مربوطه قرار بگیرندممکن است باعث شود افراد زیادی به خاطر ابتلا به سرطان هایی مورد درمان قرار گیرند که الزاما مرگبار نبوده و زندگی آنها را تهدید نمی کنند.

این در حالیست که تحقیقات جدید بر روی هزاران نفر از زنان بریتانیایی و سوئدی نشان می دهد تعداد کسانی در پی انجام آزمایش ها، تحت درمان غیر ضروری قرار گرفته اند از تعداد افرادی که جانشان به همین واسطه نجات پیدا کرده کمتر است.با این حال برخی پزشکان روشهای این تحقیق را زیر سوال می برند.

بعد از اختلاف نظر هایی که در این مورد پیش آمده قرار بر این است که جزییات بیشتری از منافع ماموگرافی و مضرات ماموگرافی در این دفترچه ها درج شود.

سرطان پستان یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر زنان در جهان است.سالانه حدود 1/5میلیون نفر درجهان به این بیماری مبتلا می شوند و حدود 465 هزار نفرشان به دلیل ابتلا به این سرطان می میرند.

گروهی از محققان آلمانی و بریتانیایی به تازگی در یک کنفرانس در اسپانیا اعلام کردند مبتلایان به سرطان پستان که برای کنترل فشار خون خود از داروهای موسوم به بتا بلاکر استفاده می کنند از سایر مبتلایان به این بیماری بیشتر عمر می کنند.به گفته محققان امکان دارد این دسته از داروها مانع فعالیت هورمون هایی شود که در گسترش سلول های سرطانی به سایر قسمت های بدن موثر هستند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴شتیدم خیلی درد داره

در ادامه بخوانید...

ورزش های نفس گیر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

در

(سیارک) : تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش های نفس گیر ظاهرا می تواند در دوره پس از یائسگی مانع از ابتلا به سرطان سینه در زنان با وزن نرمال شود.

این مطالعه دریافت که فعالیت های عادی مانند دویدن یا حتی کار سنگین خانگی با کاهش 30 درصدی خطر ابتلا به سرطان در این گروه از زنان مرتبط است.فعالیت های جسمی طاقت فرسا تنها در زنانی موثر بود که اضافه وزن نداشتند و همچنین معلوم شد که ورزش های سبک در کاستن از این خطر موثر نیست.نتیجه این مطالعه 11 ساله به روی 32 هزار زن در نشریه "تحقیقات سرطان سینه" چاپ شده است.

 

از شرکت کنندگان در این مطالعه درخواست شد پرسشنامه ای با سوالات دقیق درباره نوع و حجم فعالیت های جسمی شان را پر کنند.ورزش های نفس گیر علاوه بر ورزش هایی مانند دویدن، تنیس رقابتی، دوچرخه سواری در سربالایی، همچنین می تواند شامل کار سنگین خانگی و باغداری مانند شخم زدن و شستن شیشه ها یا خرد کردن هیزم باشد.

 

ارتباط ورزش های نفس گیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه تنها در زنانی که وزن آنها نرمال بود به شدت خودنمایی کرد.فعالیت های سبک از جمله تمیز کردن خانه با جاروبرقی، شستن رخت، نقاشی، و ورزش هایی مانند راه رفتن یا بولینگ تاثیری در کاهش خطر سرطان نداشت.

 

محققان گفتند که هنوز دقیقا معلوم نیست چرا ورزش می تواند از خطر سرطان سینه بکاهد.مایکل لیتزمن سرپرست این تحقیق گفت: "در این دسته از زنان که وارد دوره یائسگی شده اند، به نظر می رسید که کاهش خطر سرطان سینه تنها به فعالیت های نفس گیر محدود باشد. این وضع در زنان دارای وزن عادی قابل مشاهده بود اما نه در زنان دارای اضافه وزن." 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴خیلی بد شد که کارای خونه به حساب نمیاد

در ادامه بخوانید...