چرا داروی محبوب برای بیماران دیابتی در COVID-19 خطرناک است

دارو
متخصصان غدد داخلی آمریكایی گفتند كه دیابتی های مبتلا به COVID-19 كه گلیفلوزین (گلوریپا)مصرف می كنند می توانند عارضه بسیار جدی داشته باشند.

گلیفلوزین ها (گلوریپا) یک داروی ضد قند خون ضد دیابت متعلق به گروه مهارکننده های SGLT2 است ، مکانیسم عملکرد آن ، از جمله ، به دلیل کاهش جذب مجدد گلوکز در کلیه است.

 

این در مورد کتواسیدوز است. کتواسیدوز دیابتی یک عارضه‌ی جدی دیابت است که می‌تواند منجر به اغماء و مرگ شود. وقتی سلول‌های بدن شما به توليد انرژی از سوختن گلوکز قادر نباشد به ناچار از چربی‌ها استفاده می‌کند که به توليد مواد کتونی منجر می‌شود.


واقعیت این است که گلیفلوزین ها گلوکز اضافی را از طریق ادرار دفع می کنند و تمام موارد عوارضی که متخصصان غدد آمریکایی در مورد آن صحبت کردند ، در بیماران مبتلا به عفونت در مقابل شرایطی که در آن استفراغ ، اسهال و از دست دادن اشتها مشاهده می شود ، رخ داده است. یعنی بدن بیمار ، در هر صورت ، تا حدی کم آب شده بود.

 

بنابراین ، متخصصان تأکید می کنند ، بیماران دیابتی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، در صورت از دست دادن اشتها ، استفراغ و غیره ، باید از مصرف گلیفلوزین ها  (گلوریپا) خودداری کنند. هر نسخه ای فقط توسط پزشک تهیه  شود ، پزشک همچنین در صورت لزوم مصرف داروها را قطع می کند.

 

با دیابت ، جذب قند توسط کلیه اندام ها و بافت ها ، به جز مغز ، مختل می شود. اجسام کتون و سایر ترکیبات سمی تشکیل می شوند. در نتیجه ، تعدادی تغییرات در بدن رخ می دهد. رگ ها رنج می برند. عروق و مویرگ ها ، و همچنین فرآیندهای نامطلوبی در بافت استخوان ، در پوست رخ می دهد. و عفونت به راحتی در بافت های ضعیف شده نفوذ می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید