مرد آمریکایی ده سال از سردرد رنج می برد پزشکان در سه ساعت او را از این درد خلاص کردند

در

جراحی
این مرد آمریکایی به علت سردرد ده ساله به بیمارستان مراجعه کرد ، که اخیراً  این سردرد ها غیر قابل تحمل شده بود. دلیل آن یکی از شام های او هنگام تعطیلات در مکزیک بود که سالها پیش برگزار شده بود.

 

این فرد آمریکایی ساکن تگزاس به نام جراردو مدتی پیش به بیمارستان رفت و در مورد علائم بسیار ترسناک سردرد  خود صحبت کرد. تقریباً ده سال او گاهاً سردرد می گرفت، اما جراردو دلیل آن را نمی فهمید. اما اخیراً ، سرم کاملاً دردناک بود ، هیچ دارویی کمکی نمی کرد. علاوه بر این ، آمریکایی از حالت تهوع مداوم رنج می برد و اغلب غش می کرد.

 

پزشکان بلافاصله تصور کردند که سردرد این مرد به علت تومور مغزی است. آنها MRI انجام دادند و در واقع توموری به طول حدود چهار سانتی متر در مغز پیدا کردند. اما بعدا معلوم شد که تومور نیست بلکه کرم نواری است. طبق گفته پزشکان ، کرم نواری حدود ده سال در مغز جراردو زندگی کرده است. در مورد این Daily Mail می نویسد .

 

بیمار یادآوری کرد که اندکی قبل از شروع سردرد ، در تعطیلات در مکزیک بود. در همان زمان ، خواهرش هم با او در تعطیلات بود . آنها به احتمال زیاد در هنگام تعطیلات همزمان با خوردن گوشت خوک برشته شده که  کاملا پخته نشده بود ، به این عفونت مبتلا شده بودند.( خواهرش قبل از او کرم نواری را از مغز خارج کرده بود)

 

جراحان مغز و اعصاب یک عمل پیچیده را انجام دادند که بیش از سه ساعت طول کشید. آنها توانستند کرم را کاملاً از مغز جراردو خارج کنند. یک هفته پس از عمل ، او گفت که سردرد ندارد و احساس خیلی بهتری دارد - سردرد و سایر علائم دیگر او را آزار نمی دهند. اگرچه این مرد هنوز باید مدتی را در بیمارستان بگذراند ، اما پزشکان معتقدند که وی می تواند به طور کامل بهبود یابد.

 

همانطور که پزشکان متذکر شده اند ، انگل ها می توانند مدتها بدون مشاهده  و علائم در بدن زندگی کنند تا اندازه آنها خیلی بزرگ شود. در عین حال ، انگل ها ، به ویژه در مغز ، کشنده هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه ناخن های خود را سالم نگه داریم

در

مراقبت منظم از ناخن منجر به داشتن ناخن های سالم می شود که با این کار می توانید به خود افتخار کنید.برنامه مراقبت از ناخن می تواند سالم و ارزان باشد.در حقیقت، متخصصان پوست  معتقد ند تمیز کردن ناخن ها شب هنگام ناخن های قوی شما را در معرض عفونت باکتریایی قرار می دهد.جهت حفظ ناخن های خود نیاز به مانیکور ناخن ندارید اگر این هشت نکته ساده را رعایت کنید.

استفاده از بیوتین

تا زمانی که دارای رژیم غذایی سالم و متنوعی هستید، جهت حفظ ناخن های خود نیاز به مکمل غذایی ندارید.اما، به گفته دکتر کلین اسمیت، مردمی که دارای ناخن های ضعیفی هستند ممکن است از مکمل بیوتین، ویتامین B بهره مند بشوند.او معتقد است "بیوتین برای تقویت و رشد ناخن های ما مفید است".او اذعان می دارد که از زمان تولید دارای ناخن های قوی نبوده است، و با استفاده از بیوتین به صورت روزانه موفق به داشتن ناخن های قوی شده است.

از لاک زدن لذت ببرید

لاک زدن برای سلامتی ناخن های شما مضر نمی باشد، اگرچه شما احتمالا باید به صورت دوره ای به ناخن های خود استراحت بدهید.به عنوان بخشی از مانیکور خانگی ، مطمئن بشوید که از لاک پاک کن مناسبی استفاده می کنید.برای مراقبت بهتر از ناخن از دستکش استفاده نمائید زمانی که با دستان خود مشغول انجام کاری هستید، از قبیل زمانی که مشغول باغبانی یا تمیز کردن خانه هستید، جهت مراقبت از لاک و دور نگه داشتن ناخن ها از گرد و خاک.

لایه های شاخی را مرطوب نمائید

لایه های شاخی را مانند درزگیر محافظ دور وان حمام تصور نمائید. اگر آن ها را ببرید یا به آن ها فشار وارد آورید، به آن ها صدمه می زنید.با این کار ناخن خود را در معرض عفونت قرار می دهید.به عنوان بخشی از مراقبت منظم ناخن جهت داشتن ناخن های سالم، کلین اسمیت مرطوب نمودن لایه های شاخی را توصیه می نماید.مراقبت علائم عفونت باشید، از قبیل قرمزی، درد، تورم، و حتی چرک در لایه های شاخی و نزدیک پوست.جهت درمان به پزشک مراجعه کنید.(سیارک)

ناخن ها را کوتاه کنید

کلین اسمیت(متخصص پوست) متذکر می شود که "ناخن باید تمیز بوده، طبیعی تر به نظر برسد، ناخن های کوتاه تر نه چنگال".کوتاه نمودن ناخن ها به صورت مرتب در حفظ ناخن های سالم به شما کمک نموده مانع شکنندگی ناخن می شود.میزان کوتاه کردن شما بستگی به میزان رشد ناخن هی شما دارد.از سوهان مناسب جهت صاف کردن لبه های ناخن استفاده نمائید.به عنوان بخشی از مانیکور، همچنین می توانید سطح ناخن های خود را تا حدودی صاف نمائید، به خصوص اگر برآمدگی وجود دارد.

با برس ناخن، ناخن ها را تمیز کنید

بسیاری از خانم ها به دلیل تمیز نمودن زیر ناخن با ابزار تیز، هم در خانه و هم در طول مانیکور در معرض ابتلاء به عفونت هستند.به گفته کلین اسمیت، "خانم ها یا مانیکور زن ها باید زیر ناخن را تمیز نمایند تا شکافی بین ناخن و بستر ناخن وجود نداشته باشد".این نوع مراقبت از ناخن دریچه ای باز به سوی عفونت های باکتریایی یا قارچی می باشد. در عوض، برس کشیدن ناخن با برس مناسب برای ناخن ها سودمند می باشد.

از دستکش ظرفشویی استفاده کنید

غوطه ور بودن دست ها در آب داغ، صابونی جهت شستن ظروف می تواند ناخن های قوی را ضعیف نماید، عمدتا به این دلیل که این فرآیند  با خشک نمودن پوست دست ناخن ها را خشک می کند.مراقبت از ناخن ها توسط دستکش های ظرفشویی منجر به محافظت از دستان شما می شود.به گفته کلین اسمیت، جالب توجه است که، شناگرانی که معمولا در آب سرد شنا می کنند با یک نوع چالش برای ناخن های قوی خود روبرو نمی باشند.(سیارک)

مانیکور نمودن را به حداقل برسانید

جهت حفظ سلامتی ناخن های خود مانیکور نمودن را ساده نمائید.به گفته کلین اسمیت، "چند دلار پس انداز کنید". "لاک ناخن خود را پاک کنید، لاکی که به ناخن های شما شکل داده اند- یک پوشش جدید بکشید، و این کار را ادامه بدهید".از ناخن های اکریلیک صرف نظر کنید، که در نهایت عفونت بسیاری را به دنبال دارد، و آگاه باشید که با توجه به نور UV که به ناخن های خورشیدی اضافه می گردد احتمال ابتلاء به سرطان پوست وجود دارد.به پوست دست خود ضد آفتاب بمالید اگر قرار است آن ها را زیر آفتاب قرار بدهید.

عفونت ها را جدی بگیرید

صاف نمودن لبه ها و قرار دادن ناخن شکسته در چسب زخم توصیه می گردد، اما در صورتی که علائمی از عفونت را مشاهده کردید، با دکتر مشاور نمائید.احتمالا نشانه هایی از عفونت باکتریایی مشاهده خواهید کرد، اما ممکن است علائم اولیه عفونت قارچی ناخن را مشاهده نکنید، از قبیل، تورم، پوست قرمز و تحریک شده اطراف بستر ناخن.عفونت های قارچی با درمان ضد قارچ بهبود می یابد، اما آن ها برخی اوقات نیاز به داروهای تجویزی دارند- برای مراقبت بهینه ناخن، مارقبت های پزشکی را دریافت نمائید زمانی که ناخن های سالم در خطر هستند.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا بدن زن در برابر عفونت مقاوم تر از مرد عمل می کند

در
سیستم ایمنی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، سیستم ایمنی بدن مردان به اندازه زنان قوی نیست. هورمون استروژن در زنان به آنها قدرت بیشتری برای مقابله با عفونت داده است.هورمون استروژن با آنزیم ( Caspase-12 ) که به روند تورم و عفونت کمک می نماید در تقابل می باشد.به این ترتیب بدن زنان قادرند در مقابل ویروس و باکتری مقاوم تر عمل نمایند. هورمون استروژن که به صورت طبیعی در بدن زنان تولید می گردد، مانع از فعالیت ژن تولید کننده این آنزیم ( Caspase-12 ) می گردد.

آنها همچنین جایگاه تلاقی استروژن با این ژن را پیدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که این هورمون چگونه فعالیت ژن را کم می کند درنتیجه زنان عکس العمل شدیدتری در برابر عفونت،  از مردان نشان می دهند.

به گفته محققان ، سیستم دفاعی زنان به دلیل نقش مهمی که در تولید مثل و پرورش کودکان ایفا می کنند، از سیر تکاملی بهتری برخوردار می باشند.شواهد زیادی موجود است که سیستم دفاعی زنان به مراتب از مردان قوی تر عمل می کند و زنان در صورت ابتلا به بیماری های عفونی، سریعتر بهبود می یابند.

در این تحقیقات ، امکان بهبود بخشیدن به سیستم ایمنی بدن از طریق دستکاری ژنتیکی فراهم شده است .اما آیا مردان حاضرند با هورمونی کاملا زنانه مسیر بهبودی بیماری را در بدن خود کوتاهتر کرده و سریعتر معالجه شوند؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمپیلوباکتر چیست؟

در


کمپیلوباکتر شایع ترین علت باکتریایی عفونت ناشی از غذا در ایالات متحده شناخته شده است. سندرم گویان باره و ورم مفاصل عوارض مرتبط با عفونت کمپیلوباکتر هستند. علاوه بر این، برخی از عفونت های انسانی ناشی از کمپیلوباکتر ژژونی در برابر درمان ضد میکروبی مقاوم هستند.

آلودگی در گوشت مرغ خام و مصرف مرغ نیم پخته عوامل عمده ی خطر کمپیلوباکتر انسانی هستند.

مکانیسم های مختلف بیماری زایی یعنی، تحرک، دفاع فشار اکسایشی، تولید سم، خواص تهاجمی، کسب آهن و مرحله زیست پذیری اما غیرقابل کشت آهن را در بدن انسان تکثیر می کند. از آنجا که بیشتر در زنجیره غذایی موجود می باشند، تلاش برای پیشگیری از بیماری های کمپیلوباکتر در انسان لازم است.
کمپیلوباکترها میل یاخته های منحنی مارپیچ به شکل S ، باریک، جنبنده، گرم منفی می باشند. عرض و طول سلول ها به ترتیب از 2/0 تا 9/0 میکرومتر 5/0 تا 5 میکرومتر متفاوت است. تحرک کمپیلوباکتر ژژونی با واسطه تاژک تک قطبی انجام می شود. آن ها اکسیژن خواه هستند ، قندها را سوخت و ساز نمی کنند و از واسطه های چرخه TCA به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. به 5 تا 7٪ اکسیژن و 10٪ دی اکسید کربن با دمای رشد بهینه 37-42 درجه سانتیگراد نیاز دارند. کمپیلوباکتر ژژونی در سراسر جهان به عنوان یک پاتوژن مهم ناشی غذا شناخته شده است. اسهال و استفراغ انسان ناشی از این موجود زنده اغلب مربوط به مصرف گوشت قرمز و ماکیان است. زیستگاه طبیعی برای گونه کمپیلوباکتر، روده پرندگان و حیوانات خونگرم از جمله مرغان دریایی و دیگر حیوانات وحشی است. کمپیلوباکترها ممکن است از طریق مدفوع حیوانات، پرندگان و یا انسان های آلوده وارد محیط زیست شوند.

بررسی عوامل واگیری

حیوانات میزبان کمپیلوباکتر اس.پی.پی به عنوان یک منبع آلودگی مشخص شده اند و با بقای این موجود زنده در طبیعت مرتبط می باشند، زیرا مواد دفعی به طور مستقیم به محیط آبی ریخته می شود. این میکروارگانیسم باعث اسهال و استفراغ می شود، که اغلب منجر به بیماری جدی عصبی مانند سندرم گیان باره و در نهایت مرگ می شود. عوامل بیماری زای مختلف در کمپیلوباکترها به بقا و استقرار بیماری در میزبان کمک می کند.

 تحرک و شیمی گرائی

نشان داده شده که تحرک و شیمی گرائی نقش مهمی در استقرار باکتریایی محیط های مختلف ایفا می کنند. شیمی گرائی به سمت ادرار در اچریچیا کلی، یک پاتوژن شایع مجاری ادراری، یافت شده است که نشان می دهد شیمی گرائی باکتریایی در بیماری زایی عفونت های دستگاه ادراری نقش دارد.
اثبات شده است که تاژک نقش حیاتی در چسبندگی به سلول های مخاطی ایفا می کند. کمپیلوباکتر ژژونی با کمک تاژک ساز به صورت یک همچسبی به سلول های مخاطی می چسبد و در روده خرگوش ها، موش های شیرخوار، همسترها و غیره مستقر می شود. ژن های رمزگذاری برای تاژک ساز از گونه های کمپیلوباکتر ژژونی جدا شده اند. مطالعات دسته بندی ژن Fla Aعموما برای شناسایی گونه های کمپیلوباکتر ژژونی و کمپیلوباکتر کولی جدا شده از محیط زیست انجام می شود.
شیمی گرائی باکتریایی یک سیستم انتقال سیگنال پیچیده است که به وسیله آن باکتری ها قادر به حس محرک زیست محیطی بوده و با چرخش تاژک به آنها پاسخ می دهند. در سال 1986، پاستر و گیبونز با روش کمیتی، نقش شیمی گرائی در کلونی دهانی در کمپیلوباکتر انتخابی و گونه های ولینلای جدا شده از پلاک لثه را مورد مطالعه قرار دادند. مطالعات نشان داد که سلول های کمپیلوباکتر کانسیسوس به سمت فرمات و نه ترکیبات دیگر تست شده (لاکتات ها، اسیدهای آمینه و قندها) جذب شدند.
شیمی گرائی مثبت برای فرمات ممکن است کمپیلوباکتر را قادر به مستقر شدن درحفره دهان و همچنین کلون کردن درفرو رفتگی های لثوی گرداند. شیمی گرائی کمپیلوباکتر به سمت مواد شیمیایی مانند، صفرا و بزاق، که توسط کیسه صفرا و دستگاه گوارش ترشح می شوند (محل اصلی سرایت کمپیلوباکتر در میزبان) مورد مطالعه قرار گرفت. دیگر مواد شیمیایی که با آنها آزمایش انجام شد عبارتند از کربوهیدرات، یون های غیرآلی، اسیدهای آمینه و اسیدهای آلی. این مواد شیمیایی به صورت کیفی با استفاده از روش پلاگ سخت آگار تست شدند. مناطق متراکم تجمع باکتری در اطراف پلاگهای آگار حاوی جذب کننده ها مشاهده شدند. بزاق تنها جاذب شیمیایی قوی در مورد کمپیلوباکتر ژژونی بود و در مطالعات مربوط به چرخش تاژک بررسی شد. واسطه های اسید آلی چرخه اسیدی تری کربوکسیلیک جاذب شیمیایی کمپیلوباکتر، سالمونلا تیفی موریوم و سودوموناس آئروژینوزا بودند که همه آنها دارای یک سیستم جذب چرخه اسید کربوکسیلیک هستند. جذب شیمیائی کمپیلوباکتر به سمت صفرا، بزاق و ال-فوکوز، توانایی آن برای تجمع در روده و صفرای حیوانات را ثابت می کند.

تهاجم و چسبندگی
یکی از مهم ترین جنبه های واگیری درکمپیلوباکتر ماهیت تعامل آن با سلول های روده است. نفوذ مخاط روده نقش مهمی در پاتوژنز اسهال و استفراغ حاصل از کمپیلوباکتر ایفا می کند. کمپیلوباکتر به پوشش سلول روده انسان می چسبد و سپس وارد سلول ها می شود. انتقال کمپیلوباکتر ژژونی از مانع سلول روپوشه ای منعکس کننده مکانیسم بدخیمی است که باکتری از طریق آن به زیربافت مخاطی دسترسی می یابد و باعث آسیب و التهاب بافت و در نتیجه اسهال و استفراغ می شود............این مقاله ادامه دارد  ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آنتی بیوتیک و موارد مصرف

در
آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که به توقف عفونت ناشی از باکتری کمک می کنند. آنها این کار را با کشتن باکتری ها یا جلوگیری آنها از خود تکثیر یا بازتولید انجام می دهند.
 
کلمه آنتی بیوتیک به معنای "علیه زندگی" است. هر دارو که میکروب را در بدن شما می کشد، از نظر فنی یک آنتی بیوتیک است. اما اکثر مردم زمانی از این اصطلاح استفاده می کنندکه هدف آن کشتن باکتری ها است.
 آنتی بیوتیک

 

آنتی بیوتیک ها در بدن چه کاری انجام می دهند

قبل از اینکه دانشمندان برای اولین بار آنتی بیوتیک ها را در دهه 1920 کشف کنند، بسیاری از افراد از عفونت های باکتریایی کوچک مانند گلودرد می مردند . انجام جراحی به علت عفونت نیز خطرناک بود. اما پس از آن که آنتی بیوتیک ها در دهه 1940 در دسترس قرار گرفتند، امید به زندگی افزایش یافت، جراحی ایمن تر شد، و مردم توانستند از آنچه که عفونت های مرگبار نامیده می شد، جان سالم بدر برند.
اکثر باکتری هایی که در بدن شما زندگی می کنند بی ضرر هستند. برخی از آنها حتی مفید هستند. با این حال، باکتریها می توانند تقریبا هر عضو را آلوده کنند. خوشبختانه معمولا آنتی بیوتیک ها کمک می کنند.

 

عفونت هایی که با آنتی بیوتیک درمان می شوند

برخی از عفونت گوش و سینوس
عفونت های دندانی
عفونت پوست
مننژیت (تورم مغز و نخاع)
گلو استراپ(عفونت در گلو و لوزه)
عفونت مثانه و کلیه و عفونت ادراری
پنومونی باکتریایی
سرفه مزمن

جوش و آکنه
برونشیت
کنژنکتیویت یا التهاب ملتحمه
عفونت گوش
عفونت های جنسی و مقاربتی
گلودرد استرپتوکوک

 

نام آنتی بیوتیک های پر مصرف

آموکسی سیلین
داکسی سایکلین
سفالکسین
سیپروفلوکساسین
کلیندامایسین
مترونیدازول
آزیترومایسین
آموکسی سیلین
سولفامتوکسازول / تری متوریم
لووفلوکساسین

 

نام گروه های آنتی بیوتیک

پنیسیلین ها
تتراسیکلین ها
سفالوسپورین ها
کینولونز
لینکووایسین ها
ماکرولیدها
سولفونامید ها
گلیکوپپتید
آمینوگلیکوزید ها
کارباپنم 

 

فقط باکتری ها می توانند با آنتی بیوتیک ها کشته شوند. سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سرفه ، برخی از برونشیت عفونت هاوگلو درد همه توسط ویروس ها ایجاد می شود. آنتی بیوتیک ها برای درمان آنها کار نخواهند کرد. پزشک به شما می گوید که این بیماری ها در طول زمان خوب می شوند یا داروهای ضد ویروسی تجویز کنید تا از آنها خلاص شوید.
 
همیشه آشکار نیست که آیا عفونت ویروسی یا باکتری است. گاهی اوقات پزشک قبل از تصمیم به درمانی که نیاز دارید، آزمایشاتی انجام خواهد داد.
 
برخی از آنتی بیوتیک ها بر روی بسیاری از انواع باکتری ها کار می کنند. آنها "طیف گسترده " نامیده می شوند. بعضی دیگر تنها باکتری های خاص را هدف قرار می دهند.

 

عوارض جانبی آنتی بیوتیک

از آنجا که روده شما پر از باکتری است - هم باکتری خوب و هم بد - آنتی بیوتیک اغلب بر سیستم گوارش شما تاثیر می گذارد در حالی که آنها در معرض عفونت هستند. عوارض جانبی رایج عبارتند از:
استفراغ
حالت تهوع
اسهال
پوسیدگی یا سوء هاضمه
درد شکم
از دست دادن اشتها
گاهی اوقات ممکن است علائم دیگری مانند:
 
خارش پوستی خفیف و پوستی
سرفه
به سختی نفس کشیدن
این علائم می تواند به این معنی باشد که شما به آنتی بیوتیک حساسیت دارید، بنابراین اگر دچار این مشکل هستید، پزشک خود را بلافاصله در جریان بگذارید
 
اگر قرص های ضدسرطانی مصرف می کنید ، آنتی بیوتیک ها ممکن است از اثر این قرص ها جلوگیری کنند، بنابراین با پزشک خود در مورد روش های کنترل جایگزین صحبت کنید. زنان همچنین می توانند در هنگام مصرف آنتی بیوتیک عفونت های واژینال را دریافت کنند که علائم آن  تورم ، خارش ، سوزش، ترشحات واژن (به نظر می رسد مشابه پنیر) و درد در هنگام رابطه جنسی است . این با یک کرم ضد قارچی درمان می شود.

 

مقاومت به آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک ها هنگامی که به دقت و با خیال راحت استفاده می شوند، یک ابزار قدرتمند مبارزه با قارچ می باشد.استفاده زیاد از آنتی بیوتیک ها منجر به مقاومت ضد باکتریایی شده است. باکتری ها با گذشت زمان با آنتی بیوتیک ها انطباق پیدا کرده اند و تبدیل به "باکتری فوق العاده" و یا "superbugs" شده اند.تغییر آنها به صورتی است که آنتی بیوتیک ها بر روی آنها اثر نمی کنند. این باکتری ها تهدید بزرگی هستند، زیرا هیچ داروئی برای کشتن آنها وجود ندارد.
 
بهترین راه برای کاهش سرعت گسترش باکتری های فوق العاده آن است که با آنتی بیوتیک ها هوشمند شوید. چگونه:
 
اگر دکتر می گوید شما به آنتی بیوتیک نیاز ندارید، به دکتر خود اعتماد کنید.
آنها را برای عفونت ویروسی نگیرید.
فقط مواردی را که پزشک شما برای شما تجویز کرده است را انجام دهید.
آنتی بیوتیک را بهدر زمان معین مصرف کنید.
دوزهای خود را از دست ندهید.
آنتی بیوتیک را برای تعداد روزهایی که دکتر شما تجویز می کند، استفاده کنید.
اضافه آنتی بیوتیک را ذخیره نکنید.

سوال و جواب در باره آنتی بیوتیک

آیا آنتی بیوتیک ها عفونت را درمان می کنند:
آنتی بیوتیک ها باکتری ها را می کشند یا از رشد آنها جلوگیری می کنند. آنها با ویروس ها مانند آنهایی که موجب سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شوند، مبارزه نمی کنند. اگر شما آنها را به درستی مصرف نکنید، این داروها ممکن است باعث تغییر باکتری شوند، که احتمالا باعث کم شدن اثر آنتی بیوتیک می شود. این حالت مقاومت به آنتی بیوتیک نامیده می شود.
 
آیا درمان آکنه می تواند منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شود.
بله
پزشکان اغلب آنتی بیوتیک ها را برای درمان آکنه تجویز می کنند. هر آنتی بیوتیکی که شما مصرف می کنید - بدون توجه به آنچه که هست - می تواند باعث مقاومت شود. برای پیدا کردن بهترین درمان برای شما با پزشک خود مشورت کنید.
 
آیا در بیماری گلو استراپ همیشه به آنتی بیوتیک نیاز دارید؟
 
گلو استراپ گلودرد ناشی از باکتری است. شما نیاز به آزمایش آزمایشگاهی دارید تا مطمئن شوید که آیا گلو استراپ دارید.
عفونت های سینوسی، که همچنین سینوزیت نامیده می شود، به علت ویروس در اکثر موارد و یا تحریک هوا ایجاد می شود. عفونت بدون آنتی بیوتیک به خودی خود بهتر می شود. برخی از عفونت های سینوس، با این وجود، بوسیله باکتری ها ایجاد می شود. اگر علائم شما بیش از 10 روز پس از دیدن یک پزشک طول بکشد، پیگیری توسط پزشک را برنامه ریزی کنید.
 
آیا بهتر است بعد از مصرف آنتی بیوتیک ها به محض اینکه احساس کردیم بهتر شده ایم آنتی بیوتیک را قطع کنیم؟
خیر
دقیقا همانطور که دکتر به شما می گوید، آنها را مصرف کنید. دوزها را از دست ندهید و تمام دارو را مصرف کنید. اگر دارو را زود قطع کنید، بعضی از باکتری ها ممکن است زنده بمانند و دوباره شما را بیمار کنند.
 
چه چیزی موجب شده است که سازمان بهداشت جهانی تغییری در دستورالعمل های درمان برای کلامیدیا، گونوره، و سیفلیس بدهد؟
آنتی بیوتیک ها ممکن است دیگر در برابر این بیماری ها کار نکند، این شرایط در همه باکتری ها ایجاد می شود که با آنتی بیوتیک ها درمان می شده اند و به طور کلی درمان می شوند. اما این در حال تغییر است آنها در حال تبدیل شدن به آنتی بیوتیک مقاوم هستند. دانشمندان چندین گونه از گونوره را کشف کرده اند که به هیچ یک از آنتی بیوتیک پاسخ نمی دهند. اشکال مقاوم در برابر کلامیدیا و سیفلیس شایع نیستند، اما وجود دارد.
 
چه تعدادی از مردم هر سال عفونت های باکتریایی را دریافت می کنند؟
حداقل 2 میلیون
این عفونت ها شامل مواردی مانند سل، مشکلات پوستی و بیماری های مسری از راه ارتباط جنسی است. مردم بیشتر در خانه، مدرسه یا محل کار آلوده می شوند. اما شما می توانید در برخی از موارد از مکان های بهداشتی مانند بیمارستان ها و یا خانه های سالمندان باکتری را دریافت کنید. حتی ممکن است باکتری از سطوح بیمارستان یا از دست پزشکان یا پرستاران به شما سرایت کند.
 
آیا باکتری ها از مواد غذایی به بدن ما سرایت می کنند؟
دام هایی که آنتی بیوتیک ها را دریافت می کنند می توانند باکتری های مقاوم در بدن خود را تولید کنند. اگر از گوشت گوسفندی بخورید که به درستی طبخ نکنید باکتری ها می توانند به بدن شما وارد شوند. کود و آب مورد استفاده در محصولات نیز می توانند باکتری ها را گسترش دهند. FDA می گوید که استفاده از آنتی بیوتیک ها، به جز موارد تجویز شده توسط یک دامپزشک، در حیواناتی که برای غذا مصرف می شوند، باید به طور فزاینده ای کاهش یابد.
 
کدام باکتری ها باعث بیشترین نگرانی در مقامات بهداشتی می شوند؟
 
باعث اسهال می شود. هر سال تقریبا نیم میلیون نفر باکتری را دریافت می کنند و 15000 نفر می میرند. باکتری ها به طور طبیعی به داروهای بسیاری مقاوم هستند و به سرعت گسترش می یابند.
 
Enterobacteriaceae مقاوم به کرباپنم (CRE) نیز یک تهدید فوری محسوب می شود. این باعث عفونت هایی می شود که تقریبا به تمام آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند. اینها شامل کرباپنم ها هستند که معمولا به عنوان آخرین راه حل مطرح می شوند.
 
سومین تهدید فوری Neisseria gonorrhoeae مقاوم به دارو است که باعث گونوره (سوزاک)می شود.
 
MRSA و سل مقاوم به آنتی بیوتیک در نظر گرفته می شود .

 

در صورتی که مشکلاتی مانند: 
هرگونه بیماری کلیوی
بیماری های کبدی
در صورتی که باردار هستید
در صورتی که در دوران شیردهی هستید
در صورتی که بیماری قلبی دارید
در صورتی که اعتیاد دارید
در صورتی که سابقه حمله قلبی و یا سکته مغزی دارید
در صورتی که به هرگونه انتی بیوتیک حساسیت دارید، قبل از تجویز آنتی بیوتیک به پزشک خود اطلاع دهید.
 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

افلوکساسین، افلوکیم چیست

در
افلوکساسین چیست

افلوکیم

افلوکساسین  و  قرص افلوکیم چیست
برند مشترک Floxin
نام عمومی : Ofloxacin
 

 

افلوکساسین چیست قرص افلوکیم چیست

افلوکیم برای چیست   افلوکیم ۲۰۰ برای چیست

قرص افلوکساسین برای چه بیماری
افلوکیم  برای درمان انواع عفونت های باکتریایی استفاده می شود.Ofloxacin متعلق به طبقه ای از داروها به نام آنتی بیوتیک های کینولون است . افلوکساسین با توقف رشد باکتری ها کار می کند.
قرص افلوکیم ۲۰۰ برای چیست
قرص افلوکیم ۲۰۰   فقط عفونت های باکتریایی را درمان می کند. برای عفونت های ویروسی (مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا ) موثر نخواهد بود.در صورت عدم نیازبدن، استفاده از هر نوع آنتی بیوتیک می تواند باعث شود تا در عفونت های بعدی مؤثر نباشد.
 

 

نحوه استفاده از افلوکساسین

قبل از شروع مصرف قرص افلوکیم   و هر بار که دوباره می خواهید نسخه را تکرار کنید ، راهنمای دارویی  افلوکیم ۲۰۰  را که توسط داروساز شما تهیه شده ، بخوانید . اگر سوالی دارید ، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.
 
افلوکساسین را از طریق خوردن (دهان) با یا بدون غذا طبق دستور پزشک مصرف کنید ، معمولاً دو بار در روز (هر 12 ساعت). دوز و طول مدت درمان بستگی به شرایط پزشکی شما و پاسخ به درمان دارد.در هنگام مصرف افلوکساسین مایعات زیادی بنوشید مگر اینکه پزشک معالج توصیه دیگری به شما کرده باشد.
 
افلوکیم افلوکساسین   را حداقل 2 ساعت قبل یا 2 ساعت پس از مصرف سایر محصولاتی که ممکن است در حال استفاده باشید ، مصرف کنید، در غیر این صورت باعث کاهش اثر بخشی آن می شوید. در مورد سایر دارو ها و مکمل هایی که مصرف می کنید از داروساز خود بپرسید. برخی از نمونه ها عبارتند از: کیناپریل ، سوکرالفات ، ویتامین ها / مواد معدنی (از جمله مکمل های آهن و روی ) و محصولات حاوی منیزیم ، آلومینیوم یا کلسیم (مانند آنتی اسیدها ، محلول دیانوزین ، مکمل های کلسیم ).
 
برای بهترین اثر ، این آنتی بیوتیک را در یک ساعت خاص مصرف کنید. برای کمک به یادآوری ، افلوکساسین را هر روز در یک ساعت مصرف کنید.
 
مصرف افلوکساسین را تا زمان کامل شدن مقدار تجویز ادامه دهید ، حتی اگر علائم پس از چند روز از بین بروند. قطع زودهنگام دارو ممکن است منجر به بازگشت عفونت شود.در صورت تداوم بیماری یا بدتر شدن وضعیت ، به پزشک خود بگویید.
 

 

هشدار برای مصرف افلوکساسین

آنتی بیوتیک های کینولون (از جمله افلوکساسین ) ممکن است باعث آسیب جدی و احتمالاً آسیب دائمی تاندون (مانند تاندونیت ، پارگی تاندون) ، مشکلات عصبی در بازوها و پاها ( نوروپاتی محیطی ) و مشکلات سیستم عصبی شود . در صورت داشتن هر یک از علائم زیر ، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید: درد / بی حسی / سوزش / سوزن سوزن شدن / ضعف در بازوها / دست ها / پا / پاها ، تغییر در احساس لمس / درد / دما / لرزش / وضعیت بدن / سردرد پایدار ، تغییر دید ، لرزش (لرزش) ، تشنج ، تغییرات روحی و روانی (مانند اضطراب، گیجی ،توهم ، افسردگی ، افکار نادر خودکشی ).
آسیب به تاندون ممکن است در طول یا بعد از درمان با افلوکساسین رخ دهد . در صورت بروز درد مفاصل / عضله / تاندون یا تورم، بلافاصله ورزش را متوقف کرده و  فوراً کمک پزشکی بگیرید . اگر بیش از 60 سال سن دارید ، در صورت مصرف کورتیکواستروئیدها (مانند پردنیزون ) یا در صورت پیوند کلیه ، قلب یا ریه ، خطر ابتلا به مشکلات تاندون بیشتر است .
 
افلوکساسین ممکن است وضعیت عضلانی خاصی ( میاستنی گراویس ) را بدتر کند. اگر ضعف عضلانی جدید یا بدتر شده (مانند افتادگی پلک ها ) یا مشکل در تنفس ، سریعاً به پزشک خود بگویید .در مورد خطرات و فواید آن قبل از استفاده از افلوکساسین با پزشک خود صحبت کنید.
 

 

عوارض جانبی افلوکساسین

همچنین به بخش هشدار مراجعه کنید.
ممکن است ناراحتی معده ، حالت تهوع ، اسهال ، سردرد ، سرگیجه ، سرگیجه یا مشکل در خوابیدن ایجاد کند . اگر هر یک از این اثرات ادامه دارد یا بدتر می شود ، سریعاً به پزشک یا داروساز خود بگویید .
 
به یاد داشته باشید که پزشک شما افلوکساسین را تجویز کرده است زیرا او تشخیص داده است که منافع افلوکساسین برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی افلوکساسین است. بسیاری از افراد با استفاده از افلوکساسین عوارض جانبی جدی ندارند.
 
در صورت بروز عوارض جانبی جدی ، به پزشک خود بگویید از جمله: به آسانی کبود شدن / خونریزی ، علائم عفونت جدید (مانند تب جدید / گلودرد مداوم ) ، علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در میزان ادرار) ، علائم مشکلات کبدی (مانند خستگی غیر معمول ، درد معده / شکم ، تهوع / استفراغ مداوم ، زرد شدن چشم / پوست ، ادرار تیره ) و .....
 
در صورت بروز عوارض جانبی بسیار جدی ، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید ، از جمله: تغییرات شنوایی ، بی قراری ، سرگیجه شدید ، ضعف ، ضربان قلب سریع / نامنظم ، علائم پارگی / پارگی در رگ اصلی خون به نام آئورت (درد ناگهانی / درد شدید در معده / قفسه سینه / پشت ، سرفه ، تنگی نفس).
 
افلوکساسین ممکن است به ندرت باعث یک بیماری شدید روده ( کلستریدیوم سخت -associated اسهال به علت یک نوع باکتری مقاوم) شود. این بیماری ممکن است در طول درمان یا هفته ها تا ماهها پس از قطع درمان رخ دهد. در صورت ابتلا به بیماری ، فوراً به پزشک خود بگویید: اسهال مداوم ، درد / گرفتگی شکم یا معده ، خون / مخاط در مدفوع.
 
در صورت وجود هر یک از این علائم از داروهای ضد اسهال یا مواد افیونی استفاده نکنید زیرا این محصولات ممکن است باعث وخیم تر شدن بیماری شود.
 
استفاده از افلوکساسین برای مدت طولانی یا تکرار ممکن است باعث برفک دهان یا عفونت مخمر جدید شود . در صورت مشاهده برفک های سفید در دهان ، تغییر در ترشحات واژن یا سایر علائم جدید ، با پزشک خود تماس بگیرید .
واکنش آلرژیک بسیار جدی به افلوکساسین نادر است. اما در صورت مشاهده هرگونه علائم واکنش آلرژیک جدی ، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید ، از جمله: بثورات پوستی ، خارش / تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو) ، سرگیجه شدید ، مشکل در تنفس .
 
این یک لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی افلوکساسین یا افلوکیم نیست. اگر متوجه تأثیرات دیگری که در بالا ذکر نشده است، شده اید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
 

 

اقدامات احتیاطی قبل از مصرف افلوکساسین

همچنین به بخش هشدار مراجعه کنید.
قبل از مصرف افلوکساسین ، در صورت حساسیت به پزشک یا داروساز خود بگویید . یا به سایر آنتی بیوتیک های کینولون (مانند سیپروفلوکساسین ، لووفلوکساسین ) ؛ و یا اگر شما هر نوع دیگری از آلرژی را دارید . این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد ، که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
 
قبل از استفاده از افلوکساسین ، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید ، به ویژه در مورد: اختلال تشنج ، شرایطی که خطر بروز تشنج را افزایش می دهد (مانند آسیب مغزی / سر ، تومورهای مغزی ) ، مشکلات عصبی (مانند نوروپاتی محیطی ) ، بیماری کلیه ، بیماری کبد ، اختلالات روانی و خلقی (مانند افسردگی ) ، میاستنی گراویس ، مشکلات مفاصل / تاندون (مانند تاندونیت ، بورسیت ) ، مشکلات خونی در عروق (مانند آنوریسم یا انسداد آئورت یا سایر رگ های خونی ، سخت شدن شریان ها ) ، فشار خون بالا ، برخی شرایط ژنتیکی ( سندرم مارفان ، سندرم ایلرز - دانلوس).
 
آفلوکساسین یا افلوکیم ممکن است باعث ایجاد یک بیماری شود که بر ریتم قلب (طولانی شدن QT) تأثیر بگذارد . طولانی شدن QT به ندرت می تواند باعث ضربان قلب سریع / نامنظم و جدی شود (به ندرت کشنده) و علائم دیگر (مانند سرگیجه شدید ، ضعف ) که فوراً به مراقبت پزشکی نیاز دارند.
 
اگر شرایط پزشکی خاصی دارید و یا داروهای دیگری مصرف می کنید که ممکن است باعث طولانی شدن QT شود ، خطر طولانی شدن QT ممکن است افزایش یابد. قبل از استفاده از افلوکساسین ، تمام داروهای مصرفی را به پزشک یا داروساز خود به اشتراک بگذارید و در صورت وجود هر یک از شرایط زیر: مشکلات قلبی خاص ( نارسایی قلبی ، ضربان قلب آهسته ، طولانی شدن QT در EKG ) ، سابقه خانوادگی برخی از مشکلات قلبی (QT طولانی شدن در EKG ، مرگ ناگهانی قلبی در خانواده) به پزشک معالج اطلاع دهید.
 
مقادیر کم پتاسیم یا منیزیم در خون نیز ممکن است خطر طولانی شدن QT را افزایش دهد. در صورت استفاده از داروهای خاص (مانند دیورتیک ها / " قرص های آب ") یا اگر شرایطی مانند تعریق شدید ، اسهال یا استفراغ دارید ، این خطر ممکن است افزایش یابد . برای استفاده ایمن از افلوکساسین با پزشک خود صحبت کنید.
 
افلو کساسین  به ندرت ممکن است باعث ایجاد تغییرات جدی در قند خون شود ، خصوصاً اگر به دیابت مبتلا هستید . قند خون خود را بطور مرتب طبق دستورالعمل بررسی کنید و نتایج را با پزشک خود در میان بگذارید. مراقب علائم قند خون بالا مانند افزایش تشنگی / ادرار باشید. همچنین علائم قند خون پایین مانند تعریق ناگهانی ، لرزیدن ، ضربان سریع قلب ، گرسنگی ، تاری دید ، سرگیجه یا سوزن سوزن شدن دست و پا را بررسی کنید . این یک عادت خوب برای حمل قند قرص یا ژل برای درمان قند خون است.
 
اگر این اشکال قابل اطمینان از گلوکز را ندارید ، با خوردن یک منبع سریع قند مانند شکر ، عسل یا آب نبات یا با نوشیدن آب میوه یا نوشابه غیر رژیمی به سرعت قند خون خود را بالا ببرید. بلافاصله در مورد واکنش و استفاده از این محصول به پزشک خود بگویید. برای جلوگیری از قند خون پایین ، به طور منظم وعده های غذایی بخورید و از خوردن وعده های غذایی افل نشوید. در صورت بروز هرگونه واكنش ، پزشك ممكن است افلوکساسین را به آنتی بیوتیك دیگری تغییر دهد یا داروهای دیابت را تنظیم كند .
 
افلوکساسین ممکن است باعث سرگیجه شما شود. الکل یا ماری جوانا ( حشیش ) می تواند سرگیجه شما را بیشتر کند. تا زمانی که بتوانید با خیال راحت کار های خود را انجام دهید ، رانندگی نکنید ، از ماشین آلات استفاده نکنید یا هر کاری را که نیاز به هوشیاری دارد انجام ندهید. مشروبات الکلی مصرف نکنید . در صورت استفاده از مواد مخدر با پزشک خود مشورت کنید.
 
آفلوکساسین ممکن است باعث شود واکسنهای زنده باکتریایی (مانند واکسن حصبه ) کار نکنند. واکسن / واکسیناسیون را در زمانی که از افلوکساسین استفاده می کنید انجام ندهید، مگر اینکه دکتر به شما بگوید.
 
افلوکساسین ممکن است شما را نسبت به خورشید حساس تر کند. وقت خود را در آفتاب محدود کنید. از برنزه کردن و آفتاب گرفتن خودداری کنید. هنگام بیرون رفتن از منزل از ضد آفتاب استفاده کرده و لباس محافظ بپوشید. در صورت آفتاب سوختگی یا تاول پوستی / قرمزی ، سریعاً به پزشک خود بگویید .
قبل از جراحی ، در مورد کلیه محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای بدون نسخه ، داروهای خانگی و محصولات گیاهی) به پزشک یا دندانپزشک خود بگویید .
 
ممکن است کودکان نسبت به عوارض جانبی افلوکساسین خصوصاً مشکلات مفصل / تاندون حساسیت بیشتری نشان دهند.
بزرگسالان مسن ممکن است بیشتر در معرض مشکلات تاندون قرار گیرند (به خصوص اگر در حال مصرف کورتیکواستروئیدهایی مانند پردنیزون یا هیدروکورتیزون ) باشند.

 

مصرف افلوکساسین در دوران بارداری

در دوران بارداری ، افلوکساسین فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز باشد ، باید استفاده شود. در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کنید.

 

مصرف افلوکساسین در دوران شیردهی

افلوکساسین  وارد شیر مادر می شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

تداخل دارویی افلوکساسین

همچنین بخش هشدار ، نحوه استفاده و اقدامات احتیاطی را مشاهده کنید.
تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروها را تغییر دهد یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این مقاله شامل تمام فعل و انفعالات احتمالی افلوکساسین نیست . لیستی از تمام داروها و مکمل هایی را که استفاده می کنید (از جمله داروهای بدون نسخه و نسخه های گیاهی بدون نسخه و گیاهان دارویی) را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید . بدون تأیید پزشک ، دوز داروهای خود را شروع ، متوقف یا تغییر ندهید.
 
برخی از محصولاتی که ممکن است با افلوکساسین تداخل داشته باشند عبارتند از: " رقیق کننده های خون " (مانند استنوکومارول ، وارفارین ) ، استرانسیوم.
 
بسیاری از داروها ممکن است بر ضربان قلب (طولانی شدن QT) تأثیر بگذارد ، از جمله  دوفیتیلید ، پروکائین آمید ، آمیودارون ، کینیدین ، سومالول .
 
اگرچه بعید به نظر می رسد که آنتی بیوتیک ها در کنترل حاملگی به روش هورمونی مانند استفاده از قرص ، چسب پچ یا حلقه تأثیر بگذارند ، اما تعدادی آنتی بیوتیک (مانند ریفامپین ، ریفابوتین ) می توانند اثربخشی آن را کاهش دهند. این می تواند منجر به بارداری شود . اگر از کنترل حاملگی به روش هورمونی استفاده می کنید ، برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
 
Ofloxacin بسیار شبیه لووفلوکساسین است . در حین استفاده از افلوکساسین از داروهای حاوی لووفلوکساسین خودداری کنید.
 
افلوکساسین ممکن است با آزمایشات آزمایشگاهی خاصی (مانند غربالگری ادرار برای مواد مخدر) تداخل داشته باشد ، که ممکن است باعث نتایج آزمایش نادرست شود. اطمینان حاصل کنید که پرسنل آزمایشگاه و تمام پزشکان  شما می دانند که از افلوکساسین استفاده می کنید.
 

 

مصرف بیش از حد افلوکساسین

اگر فردی بیش از حد افلوکساسین مصرف کرده(اوردوز) و علائم جدی از قبیل بیهوشی یا مشکل تنفس را دارد ، با شماره 115 تماس بگیرید. علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل موارد زیر باشد: سرگیجه شدید .
 

 

نکات مهم در مصرف افلوکساسین

افلوکساسین را با دیگران به اشتراک نگذارید .
افلوکساسین فقط برای شرایط فعلی شما تجویز شده است. بعداً برای عفونت های دیگر از آن استفاده نکنید مگر اینکه پزشک به شما بگوید.
 
آزمایشات و / یا آزمایشات پزشکی ممکن است بطور دوره ای انجام شود تا پیشرفت بهبودی بیماری شما یا عوارض جانبی بررسی شود. برای جزئیات بیشتر با دکتر خود مشورت کنید.

 

 

فراموش کردن یک نوبت از مصرف افلوکساسین

اگر یک دوز از دست دادید ، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر نزدیک زمان دوز بعدی است ، دوز از دست رفته را رد کنید. دوز بعدی خود را در زمان عادی مصرف کنید. دوز مصرف را دو برابر نکنید.
 

 

نگهداری افلوکساسین

در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگه دارید. در حمام نگهداری نکنید. تمام دارو ها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
دارو های تاریخ مصرف گذشته یا دارو هایی که اضافی هستند را در توالت نریزید زیرا بیشتر فاضلاب های شهری بعد از تصفیه برای مزارع و کشتزارها استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک دلیل ساده برای گسترش سریع کروناویروس

در
کروناویروس
به گفته  مدیر و بنیانگذار سازمان غیر انتفاعی ( WTO ) ، پس از پایان اپیدمی کروناویروس، COVID-19 ، مردم لزوم رعایت قوانین بهداشت شخصی را فراموش خواهند کرد.
 
این دقیقاً همان اتفاقی است که قبلاً با شیوع بیماری های دیگر رخ داده است ، و دقیقاً به دلیل همین نگرش ، عفونت های خطرناک هنوز در جهان رواج دارد. اکنون افرادی که از اپیدمی وحشت دارند دست خود را شسته ، ماسک می پوشند و به طور کلی با احتیاط رفتار می کنند.
 
- بر اساس تجربه من با SARS ، معتقدم برخی افراد این عادت های خوب را حفظ کرده و به آنها ادامه می دهند. با این حال ، بقیه پس از پایان بیماری، آرامش خود را حفظ کرده و بهداشت عمومی را حفظ نمی کنند. به همین دلیل است که اکنون توزیع گسترده ای از COVID-19 داریم. "
 
وی اضافه كرد كه حفظ استانداردهای بهداشتی اساسی و بدون coronavirus نیز بسیار حیاتی است ، زیرا تا 50 درصد بیماری ها به دلیل بهداشت ضعیف است.
 
دست های شسته نشده که با آنها پول می گیریم ، سطح لمس در وسایل نقلیه و اماکن عمومی را درگیر می کنیم ، به نفوذ عوامل بیماری زا در تعدادی از بیماری ها از جمله آنفلوانزا ، ذات الریه ویروسی ، وبا و اشکال مختلف هپاتیت کمک می کند.
 
براساس آمار WHO ، در سراسر جهان سالانه 30،000 زن و 400000 نوزاد در اثر عفونت جان خود را از دست می دهند. غالباً این امر به دلیل کمبود آب تمیز و بهداشت در مناطق محروم و همچنین به دلیل رعایت نکردن کافی از نیازهای شستشوی دست اتفاق می افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...