خرید طرح ترافیک

در

اگر میخواهید وارد طرح ترافیک تهران شوید باید قبل از ورود طرح روزانه یا هفتگی ترافیک تهیه کنید. در غیر این صورت به ازای هر ساعت حضور در طرح جریمه خواهید شد. منطقه طرح ترافیک اصلی تهران از شمال خیابان مطهری، از غرب خیابان کارگر، از شرق خیابان ترکمنستان و جنوب به خیابان شوش محدود می شود. دقت کنید در ورودی همه خیابان ها و کوچه ها تابلو مانند تصویر بالا یا دوربین های مخصوص طرح نصب شده است.

 

طرح زوج و فرد

قبل از ورود به طرح اصلی باید مراقب ورود به طرح زوج و فرد نیز باشید، برای ورود به طرح زوج و فرد ترافیک اگر رقم سمت راست پلاک شما زوج است فقط روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و اگر فرد است روزهای یک شنبه و سه شنبه حق ورود به طرح زوج و فرد را خواهید داشت، روزهای پنج شنبه و جمعه برای همه آزاد است.

 

محدوده طرح و ترافیک زوج و فرد

محدوده طرح زوج و فرد از شما اتوبان همت، از غرب اتوبان چمران و نواب، از شرق اتوبان امام علی و از جنوب اتوبان بعثت است.

 

زمان طرح و ترافیک

طرح ترافیک اصلی قبل از سال 97 از ساعت 6:30 صبح تا 17 بعد از ظهر ادامه داشت. از ابتدای سال 97 ساعت انتهای طرح به 19 تغییر داده شد و روز پنج شنبه نیز آزاد شد.

 

خرید طرح ترافیک (اصلی و زوج و فرد)

برای خرید طرح و ترافیک ابتدای باید کارت بانکی به همراه رمز دوم داشته باشید. برای شروع وارد نشانی اینترنتی http://my.tehran.ir شوید و ثبت نام کنید. برای ثبت نام یک نام کاربری و کلمه عبور جدید انتخاب کنید. برای نام کاربری می توانید از ترکیب نام و فامیل خود استفاده کنید. مثلا alirezak یا هر چیزی که فراموش نمیکنید.

بعد از ورود با گوشی تصاویر کارت خودرو کارت ملی را بفرستید، بخش مربوط به اطلاعات خودرو را نیز تکمیل کنید.

برای خرید طرح و ترافیک از منوی سمت راست "خدمات طرح ترافیک" و "درخواست انتخاب روز" را بزنید. حالا روز هایی که میخواهید وارد طرح بشوید را انتخاب کنید و کلید ثبت نهایی را بزنید. سیستم خطای کسری موجودی می دهد. روی افزایش موجودی بزنید و از طریق درگاه بانکی مبلغ را واریز کنید. حالا باید مراحل را دوباره تکرار کنید و بعد از فشردن ثبت نهایی مطمئن شوید پیامی ثبت نمایش داده شود. سیستم به صورت خودکار برای شما پیامکی با محتوی "درخواست مجوز تردد برای روزهای .... با نام کاربری .... ثبت گردید" ارسال خواهد کرد.

 

هزینه ورود به طرح و ترافیک

هزینه ورود به طرح و ترافیک سال 97 به صورت شناور است و متناسب با ساعت ورود و خروج متغییر است. برای راحتی به 2 بخش ساعات شلوغی و ساعت خلوت تقسیم می کنیم. در ساعات شلوغی یعنی از 6:30 صبح تا 10 و 16 تا 19 هزینه بیشتر و در ساعت خلوتی 10 صبح تا 16 هزینه کمتر گرفته است.

پرداخت هزینه به صورت رزرو است، شما برای هر روز باید مبلغ 360.000 ریال معدل 36 هزار تومان پرداخت خواهید کرد و در انتهای هفته مبالغ برگشتی به حساب شما اضافه می شود. مثلا اگر در یک روز در ساعات خلوتی وارد شوید هزینه کمتری اخد خواهد شد.

 

هزینه طرح و ترافیک کمتر

برای اینکه هزینه کمتری برای ورود به طرح و ترافیک پرداخت کنید باید معاینه فنی برتر بگیرید. برای گرفتن معاینه فنی برتر باید به مراکز معاینه فنی مراجعه و درخواست معاینه فنی برتر کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...