آیا عطر کلونیا برای مقابله با کرونا موثر است؟

عطر کلونیا
عطر کلونیا Colonia یا عطر ملی ترکیه از ویروس کرونا محافظت می کند.در سال گذشته تقاضای عطر کلونیا بعد از اعلام اولین مورد ویروس کرونا در ترکیه  با داشتن حداقل 80٪ اتانول کشنده میکروب ، در ترکیه پنج برابر افزایش یافت.

 

برای مقابله با تهدید ویروس کرونا ، ترکیه ، مانند همه کشورها ، به اقدامات مراقبت های بهداشتی عمومی و رهبری عالمانه نیاز دارد.در هفته های بعد از اعلام اولین مورد ویروس کرونا در ترکیه محبوبیت عطر سنتی ترکیه ،  عطر کلونیا  بسیار افزایش یافت. عطر کلونیا نمادی همیشه سبز از مهمان نوازی که اکنون مردم به عنوان یک نگهبان شجاع برای کمک به دفع میکروب ها از آن استفاده می کنند.

 

در ارائه عطر ادکلن کلونیا مبتنی بر اتانول (kolonya) به مهمانان خود ، گردشگران فهمیدند که آنها نه تنها استقبال می شوند ، بلکه یک ضد عفونی کننده طبیعی نیز دریافت می کنند.

 

در سنت ترکیه ، ادکلن کلونیا در موقعیت های مختلف به عنوان رایحه ای دلپذیر ارائه می شود: پس از کوتاه کردن مو ، سوار شدن به اتوبوس ، بعد از سفر ، هنگام ورود مهمانان یا ملاقات با یکی از دوستان خود در بیمارستان.

 

سال گذشته بعد از اعلام اولین مورد ویروس کرونا در ترکیه ، مردم ترکیه برای تهیه عطر به فروشگاه های محلی هجوم آوردند.Engin Tuncer ، مالک تولید کننده برتر عطر ترکیه Eyup Sabri Tuncer ، به آژانس Anadolu گفت: "تقاضا برای عطر های معطر مرکبات ، و به ویژه لیمو ، 5 برابر شد."

 

وی گفت: در مقابل مغازه خرده فروشی مارک دار عطر کلونیا در آنکارا ، پایتخت ، مردم در صف های تقریباً 100 متری صف می کشند تا عطر ادکلن کلونیا خود را از منبع دریافت کنند.

 

وی افزود: "برخی افراد بطری های پلاستیکی 20 لیتری خالی را برای پر کردن ادکلن کلونیا به داخل آوردند ، اما ما حداکثر برای هر نفر 1.5 لیتر می فروشیم."

در حقیقت این مقدار در صورت استفاده صحیح برای دو ماه کافی خواهد بود ، زیرا فقط 3-3.5 گرم عطر کلونیا برای هر فرد روی دست شسته شده کافی است. بنابراین نیازی به احتکار نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: "عطر لیمو حداقل 80٪ اتانول دارد" ، در حالی که سایر رایحه های رایج دیگر - یاس ، تنباکو ، اسطوخودوس ، کهربا و چای سفید - کمی بیش از 70٪ شامل ضد عفونی کننده هستند.

 

Tuncer افزود ، از آنجا که تقاضا در ترکیه افزایش یافته است ، این شرکت درخواست های خود را برای تمرکز در بازار داخلی از خارج کاهش می دهد.

وی توضیح داد: "از آنجا که فکر می کردیم مردم کشورمان ممکن است به چنین محصول ضد باکتریایی احتیاج داشته باشند ، فروش عطر در خارج از کشور را صحیح نمی دانستیم."

 

وی افزود كه شركت صد ساله در حال حاضر بر تولید ادكلن کلونیا تمركز كرده و محصولات دیگری را كه ارائه می دهد - حوله های مرطوب ، صابون مایع ، كرم دست و بدن ، شامپوها - را فعلاً کنار گذاشته است.

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Macro :

    عطر ها می توانند صمیمی ترین اسرار یک فرد را فاش کنند و بدون کلام به ویژگی های خاصی از شخصیت او اشاره کنند. این عطر منعکس کننده ذائقه شخصی است، خلق و خوی ایجاد می کند و با شخص خاصی مرتبط است، اغلب افراد مشهوری که عطرهای مورد علاقه را در دل دارند. رایحه چه عطرهایی با ورود اولین خانم های ستاره به استشمام می رسند؟

    1400/12/21 16:23

بیشتر بخوانید