برادران گریم مشهورترین داستان‌پردازان آلمانی

در

یاکوب و ویلهلم گریم، مشهورترین داستان‌پردازان آلمانی در جهان هستند که گنجینه‌ای از داستان‌های فولکولور از آن‌ها برجای مانده است. با داستان‌های برادران گریم که دستمایه فیلم‌های انیمیشن نیز هستند آشنا شوید:

حالا دیگر مردم سراسر جهان با ماجرای برادر و خواهر کوچک آشنا هستند: "هانسل و گرتل" که پس از رها شدن در جنگل توسط خانواده به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده می‌رسند و توسط جادوگر آدمخوار زندانی می‌شوند. (سیارک

آسیابانی بود که بسیار لاف می زد. یک روز پادشاهی از نزدیک خانه او عبور می‌کرد و آسیابان برای اینکه خود را مهم جلوه دهد به او گفت که دخترش می‌تواند از کاه طلا ببافد. در داستان "رامپل استیلت اسکین" (Rumpelstilzchen) دختر آسیابان البته پایان خوشی می‌یابد.

نی‌نواز هاملن یا فلوت‌زن رنگارنگ هاملن یکی از مشهور‌ترین داستان‌های برادران گریم است که به ۳۰ زبان در دنیا ترجمه شده است. گفته می‌شود در سال ۱۲۸۴ یک نوازنده نی به مردم شهر هامل قول داد تا شهر را از شر موش‌ها راحت کند. مردم اما دستمزد او را پرداخت نکردند و نی‌نواز نیز ۱۳۰ بچه شهر را با نوای سازش به دنبال خود کشاند و با خود برد.

"پیام‌های مرگ" (Die Boten des Todes) از داستان‌های برادران گریم هستند که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این داستان "مرگ" به یک جوان به خاطر کمک‌هایش قول می‌دهد که قبل از آن که به سراغش برود خبردارش کند. او که سال‌ها بعد چند بار بیمار شده بود، وقتی مرگ سراغش آمد با تعجب پرسید، چرا مرا خبر نکردی؟ مرگ نیز در جواب گفت:«بیماری‌ها پیام‌های من به تو بودند.» (سیارک

نقش برادران گریم نه تنها بر روی اسکناس هزار مارکی آلمان حک شده بود، بلکه تندیس‌های آنان نیز در شهرهای گوناگون این کشور (عکس از شهر کاسل) نصب شده‌اند. در داستان "پادشاه کوه طلایی" (Der König vom goldenen Berg) همه به نوعی با فریب و نیرنگ سروکار دارند و کار به جایی می‌رسد که پادشاه بالاخره گردن همه را می‌زند.

شاهزاده خانم و قورباغه یکی از داستان‌های کلاسیک برادران گریم است: دختری قورباغه‌ای را می‌بیند و می‌بوسد. قورباغه که شاهزاده‌ای طلسم شده است، با این بوسه به جوانی زیبا تبدیل می‌شود. این دو به هم دل می‌بازند و تا آخر عمر به خوبی و خوشی با هم زندگی می‌کنند.

بر اساس تحقیق اکارت زاندر، داستان زندگی مارگارتا فون والدک، دختر یکی از اشراف آلمانی در سال ۱۵۳۳ میلادی شباهت زیادی با داستان سفید برفی و هفت کوتوله دارد. او که عاشق یک شاهزاده اسپانیایی شده بود در سن ۲۱ سالگی به طرز مرموزی درگذشت. متخصصان و گریم‌شناسان نظریه اکارت زاندر را رد می‌کنند.

موسیقی‌دانان شهر برمن: خر، سگ، گربه و خروس. داستانی از برادران گریم که به نماد شهر برمن تبدیل شده و احتمالا ریشه آن به داستانی در هند در ۹۱ سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

راپانزل یا راپونزلRapunzel) ) برای اولین بار در سال ۱۸۱۲ منتشر شد. این داستان شباهت‌های چشمگیری با حکایت "رودابه" دارد که در شاهنامه ذکر شده است. در شاهنامه آمده ‌است که رودابه موهای بلند خود را پایین دیوار قصر می‌اندازد تا زال با آن بالا بیاید ولی زال چنین نمی‌کند.

 "آدم کوچولوها" (Die Wichtelmänner)عنوان سه داستان از برادران گریم است که در "هدیه آدم کوچولوها" آن‌ها به کفاش فقیر و خوش قلبی کمک می‌کنند. نمونه "آدم‌کوچولوهای" برادران گریم را می‌توان در دیگر داستان‌ها همچون"هری‌پاتر" و در شخصیت "دوببی" یافت. (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

انیمیشن Bao: شاهکار جدید Pixar

در

انیمیشن Bao اولین اثر یک کارگردان زن در Pixar است. داستان فیلم روایت یک مادر چینی-کانادایی تنهاست که با جان گرفتن یکی از خوراکیهایش حس خوبی پیدا می کند و سعی می کند از او مثل فرزندش محافظت کند، داستان این انیمیشن تا جایی ادامه پیدا می کند که فرزند کوچکش دیگر بزرگ شده و قصد ترک خانه را دارد، مادر چاره ای ندارد و ...

 

داستان زیبای Bao بر گرفته از زندگی شخصی کارگردان آن Domee Shi است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

استیکر جدید تلگرام انیمیشن

در

استیکرهای انیمیشن جدید برای تلگرام رسید، استیکر جدید تلگرام فعلا فقط در نسخه های موبایل در دسترس هستند.

برای دانلود روی لینک های زیر کلیک کنید.

برای استفاده از این استیکر ها تلگرام خود را به نسخه 5.9 آپدیت کنید. گزارش شده هر استیکر حدود 20 تا 30 کیلوبایت حجم دارد و با سرعت 60 فریم در ثانیه پخش می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شیر شاه ناخوشایند ترین فیلم انیمیشن تاریخ سینما

در

شیر شاه 2019 یک بازسازی ناموفق از کارتونی خاطره انگیز محصول سال 1994 است که داستان سیمبا بچه شیری که توسط عموی خود از خانه رانده می شود را روایت می کند. داستان انیمیشن جدید تفاوتی با نسخه اصلی ندارد و شکست بزرگی برای والت دیزنی در پی داشته است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...