پسته دریایی چیست

در بابلسر شاهد فروش این گیاه با شکل عجیب و زیبایش بودم اول فکر کردم مصنوعی و از جنس پلاستیک است اما فروشنده گفت اسمش پسته دریایی یا پسته مرداب می باشد یکی از گل های پسته دریایی را برایم باز کرد و گفت در صورتی که طعمش را پسندیدم بخرم در هر گل پسته مرداب  حدود 15 تا 20 عدد پسته به شکل زیبایی قرار گرفته است که بعد از در آوردن از داخل گل دارای پوست سبزی است و باید مغز را از داخلش در بیاورید تفاوت مزه پسته دریایی  با طعم پسته در چربی بسیار کم و کمی سفت بودن آن می باشد به گقته فروشنده این گل عجیب ، بذر نیلوفر دریایی است که فقط در مرداب می روید . بعد از خرید پسته دریایی و  رسیدن به خانه تحقیقاتی در مورد این گل عجیب و غریب یا همان پسته دریایی کردم و به نتایج  جالبی که برای  پسته دریایی در زیر آمده ، رسیدم:

 

پسته مرداب

عکس پسته دریایی . میوه نیلوفر آبی

 

پسته دریایی چیست

«سله باقلا»، «او باکله» یا «پسته آبی (دریایی)» محصولی است که در شمال کشور و در تالاب‌های نیلوفر دریایی دیده می‌شود.هرگاه نام پسته به زبان می‌آید ناخودآگاه ذهن به سمت مناطق شرقی و جنوبی ایران می‌رود و باعث تعجب همگان است اگر بگوییم در شمال کشور هم پسته دریایی یا پسته مرداب  رشد می‌کند.

 

پسته دریایی یا پسته مرداب در واقع بذر گل نیلوفر دریایی است. این دانه‌ها را می‌توان به صورت خام، خشک شده و بو داده مصرف کرد؛  پست دریایی  طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و هرکس با خوردن یک بار از این پسته مرداب حتماً از طعم آن تعریف می‌کند.
ریشه‌های گل نیلوفر دریایی در لجن قرار دارد، اما با این وجود به سمت آسمان سر می‌کشد و گل‌های نیلوفر دریایی  با طلوع خورشید می‌شکفند.

 

پسته مرداب

 گل پسته دریایی یا گل پسته مرداب

 

نیلوفر دریایی مظهر تجدید حیات شمسی و نماد کمال است و این نماد کمال به دایره‌ای شکل بودن برگ‌ها، گل‌ها و میوه نیلوفر دریایی برمی‌گردد که به‌دلیل کامل بودن شکل دایره این شکل به نماد کمال تبدیل‌شده است.

 

پسته ی دریایی از طریق دانه و ساقه‌های زیرزمینی رشد و تکثیر می‌کند؛ ریشه‌هایش در زیر آب و برگ‌های آن بر روی آب قرارگرفته‌اند.

در فرهنگ کشورهای مختلف گل نیلوفر از تقدس خاصی برخوردار است. این گل به دلیل اینکه در آب‌های آلوده رشد می‌کند اما آلودگی با خود به همراه ندارد، در فرهنگ چینی نماد نجابت است.

در فرهنگ ایران هم  گل نیلوفر دریایی از جایگاه خاصی برخوردار است به نوعی که طرح آن را در تخت جمشید و نقش برجسته‌های آن قابل مشاهده است. همچنین در طاق بستان کرمانشاه هم طرح گل نیلوفر دریایی مربوط به زمان ساسانیان دیده می‌شود که نشان دهنده و نماد صلح و شادی در ایران باستان بوده است.

پسته مرداب

پسته مرداب

 

این گل که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای دارد و افراد از زیبایی آن لذت می‌برند در استان‌های شمالی ایران رشد می‌کند و جلوه زیبایی به تالاب انزلی گیلان داده است.
در استان مازندران نیز این گونه از نیلوفر دریایی فقط در دو روستای حمیدآباد شهرستان ساری و روستای رکن‌کلا شهرستان سیمرغ می‌روید.

 

پسته مرداب

 

پسته مرداب فرصت اقتصادی مناسب  برای منطقه

در کنار پسته آبی خوش‌طعم ریشه‌های این گیاه هم خواص زیادی دارد و پسته دریایی  سرشار از ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین C، ویتامین B6 و مملو از فیبر غذایی، پتاسیم، تیامین، فسفر، مس و منگز با اسیدهای چرب اشباع بسیار کم است، حتی در برخی کشورها از پرچم گل پسته دریایی به عنوان یک خوشبو کننده چای استفاده می‌شود که نشان از فواید گل پسته دریایی دارد.

بررسی اقتصادی ایران

این گونه از نیلوفر دریایی به ندرت یافت می‌شود اما می‌توان با تکثیر و پرورش پسته مرداب در باغ‌های آبی، درآمد سرشاری بدست آورد. هم‌اکنون نیز این محصول  پسته دریای خدادادی باعث ایجاد اشتغال برای حدود ۲۰۰ نفر از جوانان شمالی و دست‌کم کسب ۶۰ میلیون تومان در سال برای آنان شده است.

گل خشک شده پسته دریایی هم به نوعی در کسب و کار ها درآمد زا شده و در دیجی کالا به فروش می رسد اما قیمت پسته دریایی دیجی کالا را ندیده ام.
با توجه به اینکه در کشورهای جنوب شرق آسیا از گلبرگ ، ساقه و میوه پسته آبی به عنوان ادویه، طعم دهنده غذا و دمنوش استفاده می شود، توسعه کشت این گیاه خودرو ،  پسته مرداب فرصت اقتصادی مناسبی برای منطقه فراهم می کند.

 

پسته دریایی در بارداری

زنان باردار بهتر است برای عوارض احتمالی هر دانه یا مغز ناشناخته  با پزشک متخصص زنان مشورت کنند.

 

پسته مرداب  

عکس پسته دریایی . گل پسته دریایی   گل پسته مرداب


 پسته دریایی یا "نیلوفر آجیل دار "مقدس ترین گل در کشورهای آسیا و شرق است. مصریان باستان ، یونانیان و رومیان آن را مقدس می دانستند. طبق افسانه ها ، این گیاه از عشق بی نظیر یک پری دریایی به هرکول سرچشمه گرفته است. گونه های موجود زرد آمریکایی ، سفید نیلی ، قرمز شرقی ، دو رنگ (نیلوفر صورتی) است.

 

برای شناخت این گیاه زیبا  ،  پسته دریایی به توصیف نیلوفر  نیاز دارید:

این نام در لاتین Nelumbonucifera است. گل خدایان ، نمادی از پاکی و خرد.
خانواده نیلوفر دریایی گیاه دوزیستی علفی چند ساله - بومی کشورهای آسیایی با آب و هوای گرمسیری: هند ، ژاپن ، چین. در ایران می تواند در در استان‌های شمالی رشد کند.
پسته دریایی دارای برگهای بزرگ و سبز تیره متراکم تا قطر 1/2 متر است. پسته مرداب دارای یک ساقه بلند و خاردار است. یک گل صورتی در ماه های جولای-آگوست بر روی دمگل پسته مرداب ظاهر می شود. ریشه بزرگ ، شاخه ای ، بیش از حد رشد کرده است. میوه  پسته دريايي در یک بسته گل مانند رسیده می شود.

 

نیلوفر دریایی

نیلوفر دریایی    گلی که در مرداب می روید

 

نیلوفر دریایی چه شکلی است

شکل گیاه بسیار شبیه نیلوفر دریایی است اما فقط بسیار بزرگ است. این برگ زیبا وشناور و یک ساقه بزرگ دارد. قطر گلهای صورتی می تواند تا 30 سانتی متر باشد گلبرگ متراکم ، صاف و گوشتی سطح ناصافی دارد. به لطف این ، گیاه همیشه در عکسهای متعدد قادر به تمیز به نظر می رسد - آب به راحتی از روی برگ غلت می دهد و تمام گرد و غبار و خاک را از بین می برد. گلی که روی زمین لجن رشد می کند ، خلوص را در بر می گیرد.

 

گیاه نیلوفر آجیل دار یا پسته مرداب  دارای یک ریزوم قدرتمند است. شاخ و برگها با پره های متراکم از سطح آب بالا می روند یا روی سطح قرار می گیرند. این گیاه با شکوفه مومی پوشانده شده است ، این رمز خلوص است. بخصوص دانه هایی جالب توجه هستند که می توانند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند. از نظر ظاهری ، آنها به زیتون تیره به اندازه فندق در یک پوست قوی شباهت دارند. مقاومت بذر برای ماندگاری طولانی مهم است. مواردی وجود دارد که دانشمندان یک  غلاف میوه با قدمت بیش از 1000 سال پیدا کردند و آجیل ها جوانه زدند!

 

 

چه زمانی نیلوفر گل می دهد

شکوفه نیلوفر دریایی از اواسط تابستان تا اوایل پاییز اتفاق می افتد. اوج در اواخر ژوئیه - اوایل ماه اوت است. این منظره را می توانید در عکس یا با رفتن به مرداب انزلی که در آنجا تکثیر می شود ، مشاهده کنید. بزرگترین مزارع این گیاهان در دریای خزر ، در استان های شمالی ایران واقع شده است. گردشگران برای دیدن شکوفه های رنگارنگ می آیند - توریست ها واقعاً  گل پسته دریایی را روی آب  دوست دارند. واقعیت جالب: یک جوانه از بدو تولد تا پژمردگی فقط سه روز زندگی می کند.

 

عکس پسته دریایی

عکس پسته دریایی . میوه نیلوفر آبی

 

انواع پسته دریایی

انواع مختلفی از لوتوس وجود دارد:

کاسپین. این گل در نزدیکی دلتای ولگا رشد می کند. از نظر کوچک و مقاوم در برابر سرما با گونه های آسیایی (ایران تالاب انزلی )متفاوت است.
خاور دور این گل در خاور دور رشد می کند. در برابر سرما مقاوم است ، اما در صورت یخ زدگی شدید خاک از بین می رود.
آمریکایی وطن این پسته دریایی  آمریکای جنوبی است. گلها زرد هستند. 

 

نیلوفر دریایی در کجا رشد می کند

گل پسته دریایی در آبهای گل آلود کم تحرک که به خوبی گرم می شوند رشد می کند و از ویژگی های مناطق معتدل گرمسیری است. تا حدی توسط ریزوم گره دار تکثیر می شود. برای جمعیت نیاز به دمای مثبت است و مخزن یخ نمی زند. گرما یکی از شرایط حفظ گونه های بجا مانده است. اگر تلاش مردم برای حفظ این گل نبود ، این جنس از پسته ی دریایی می توانست از بین برود. ساکنان مناطق دیگر می توانند گل نیلوفر دریایی را فقط در عکس مشاهده کنند.

 

تکثیر نیلوفر دریایی

گلی که در مرداب رشد می کند

 

چگونه می توان نیلوفر دریایی را در خانه پرورش داد

پرورش نیلوفر دریایی در خانه کاملاً عملی است. برای این لازم است که شرایط خاصی ایجاد شود. الگوریتم رشد گل از یک دانه به شرح زیر است:

برای باز کردن پوسته می توانید از کاغذ سنباده استفاده کنید. این کار باید با دقت انجام شود تا به بذر آسیب نرساند.
بعد از اینکه در یک بذر یک سوراخ کوچک دیده شد ، دانه را در یک ظرف کوچک شفاف با آب قرار می دهیم. هر روز باید آب را عوض کنیم.
بعد از دو تا سه هفته ، اولین شاخه ها ظاهر می شوند که بعد از مدتی به ساقه های طولانی با برگ تبدیل می شوند.
به محض رشد ریشه ها ، وقت پیوند گیاه است. برای نهال ها ، شما به یک خاک مخصوص (مخلوطی از شن ، ذغال سنگ نارس و خاک سیاه) احتیاج دارید که در کف گلدان سوراخ دار قرار می گیرد.
جوانه ها را به آرامی روی سطح بکارید ، برگ ها را صاف کنید.
یک آکواریوم بزرگ تهیه کنید. یک گلدان با نهال در پایین قرار داده و با آب پر کنید تا برگها روی سطح قرار بگیرند. این امر برای اینکه گیاه شروع به رشد و شکوفایی کند ، از پوسیدگی جلوگیری می کند.در مورد روشنایی فراموش نکنید - گل نور زیادی را دوست دارد.

 

عکس پسته دریایی

عکس پسته دریایی . گل پسته دریایی

تکثیر نیلوفر دریایی
به جای گل ، یک میوه ظاهر می شود .گل پسته  نوعی سبد مخروطی است. در سلول های  پسته ی مرداب  تا بیست دانه "می نشینند" ، گل پسته ای شبیه مغزهای خشک و قهوه ای در پوسته ای متراکم. هنگام رسیدن میوه ها از سبد به مخزن می ریزند. تولید مثل دانه های نیلوفر دریایی به زمان نیاز دارد. جمعیت باقیمانده عمدتا با پیوند ریزوم ها ترمیم می شود. پوسته آجیل ها آنقدر قوی است که حتی در شرایط مطلوب ، بذر می تواند برای مدت طولانی در حالت استراحت بماند.

 

 

خواص پسته دریایی  خواص پسته مرداب

پسته دریایی یا نیلوفر آجیل دار دارای تعدادی از خواص مفید است. این گیاه حاوی فلاونوئیدها است که می تواند عملکرد بسیاری از اندام های انسانی را بهبود بخشد ، برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده می شود. خواص مفید پسته مرداب  را می توان به طور خلاصه ذکر کرد ، خواص پسته دریایی  موارد زیر است:

از فواید پسته دریایی  عمل ادرار آور بودن آن است.
پسته دریا ضد التهاب است.
پسته‌دریایی آنتی نئوپلاستیک است.
ضد اسپاسم
تقویت انقباض عروق؛
التیام زخم.

گل پسته دریایی  روی قلمه های بلند و گوشتی بیش از یک متر بالاتر از مخزن بلند می شوند. گلبرگ های روشن در طول روز به سرعت رنگ خود را تغییر می دهند (از تمشکی به صورتی کم رنگ). این گیاه علاقه زیادی به نور خورشید دارد و هنگام طلوع آفتاب شکوفا می شود. گل فوق العاده زیبا است و عطر و بویی دلپذیر از خود ترشح می کند. بذرها در جعبه میوه رسیده می شوند (شبیه قیف یک آبخوری). آجیل ها به پایین مخزن می افتند ، جایی که آنها در زیر یک لایه گل و لای ذخیره می شوند.

 

خواص برگ نیلوفر دریایی

نیلوفر دریایی این گیاه زیبا دارای برگهای سبز به قطر 40-50 سانتی متر است که به طور موثر روی سطح آب قرار می گیرند. خواص درمانی برگهای نیلوفر دریایی از زمان باستان شناخته شده است و به طور گسترده ای توسط درمانگران استفاده می شود. مواد مفید موجود در نیلوفر دریایی اثر ضد عفونی کنندگی دارند ، لخته شدن خون را افزایش می دهند ، تشنج را تسکین می دهند و  زخم ها را التیام می بخشد. برگها را در طول تابستان برداشت ، به قطعات کوچک برش داده و خشک می کنند. جوشانده ها ، چای ها و تنتورها تهیه می شوند ، پودرهایی ساخته می شوند و به غذا اضافه می شوند.

 

میوه نیلوفر آبی

عکس پسته دریایی  . میوه نیلوفر دریایی

 

خواص میوه نیلوفر دریایی

بیماری پسته دریایی

دانه های لوتوس مفیدترین قسمت گیاه است (آنها بیماری های قلبی را درمان می کنند ، جوشانده ها می توانند احساس ترس را از بین ببرند ، بی خوابی را برطرف کنند). طب سنتی مملو از توصیفاتی از دستورالعمل نحوه تهیه برای بیماری های کبدی ، اختلالات روده ای و عفونت های معده با کمک میوه پسته ی دریایی است. اطلاعات موجود در رساله های شرقی به شما می گوید که چگونه می توان ذات الریه ، آسم ، زخم را درمان کرد. هیچ بیماری وجود ندارد که تحت تأثیر طیف وسیعی از عملکرد دانه های پسته ی دریایی قرار نگیرد.پزشکان هندی معتقد بودند که با کمک این گل می توانید فرد را از افسردگی خارج کنید.

 

نیلوفر دریایی در آرایش و زیبایی

 در همه حال ، از این گیاه به عنوان یک محصول آرایشی استفاده شده است. مخلوطی از گلبرگهای ریز خرد شده و روغن گیاه پوست صورت را صاف کرده و جوانی را برمی گرداند. بذور ، آجیل و ریشه نیلوفر دریایی توسط بسیاری از مردم خورده می شود. نیلوفر دریایی در دنیای مدرن کجا استفاده می شود:

دارو. این گل مواد مفید بسیاری دارد. برنزه کردن ، ضد عفونی کننده ، قابض ، بهبود زخم ، ادرار آور این گیاه را در داروسازی ضروری ساخته است.
پخت و پز پودر برگ به عنوان چاشنی معطر استفاده می شود.
 انرژی یک گل نیلوفر دریایی قادر است جادوگری را شکست دهد.
آرایشی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو حاوی عصاره های مختلف از گیاه هستند.

 

روغن نیلوفر دریایی

روغن لوتوس به طور گسترده ای در زیبایی شناسی مورد تقاضا است. اکسیر جادویی از گلهای جمع آوری شده قبل از طلوع خورشید بدست می آید. هنگام برداشت مهم است که آسیبی به گیاه وارد نشود ، در غیر این صورت خاصیت مفید خود را از دست می دهد. روغن دارای اثر جوان سازی ، صاف کننده و بازسازی کننده است ، در بسیاری از کرم ها و ماسک های صورت موجود است. برای ماساژ بدن محبوب است.

 

آشپزی با پسته دریایی

مردم شرقی برای استفاده از پسته دریایی برای غذا گزینه های زیادی در نظر گرفته اند. تمام قطعات برای پردازش آشپزی مناسب هستند - نشاسته ، شکر ، روغن ازپسته آبی استخراج می شود ، آرد ساخته می شود. پختن ریشه نیلوفر دریایی یک هنر واقعی است ، این غذای خوشمزه به عنوان یک غذای فرعی سرو می شود و دوستداران شیرینی از ریشه پسته مرداب مارمالاد درست می کنند. آجیل ها به خصوص خوشمزه در نظر گرفته می شوند - آنها تازه یا کاراملی خورده می شوند.

 

میوه نیلوفر آبی

میوه نیلوفر دریایی

 

نیلوفر دریایی در پزشکی

از مدت ها قبل خواص دارویی نیلوفر دریایی و میوه نیلوفر آبی(پسته دریایی) شناخته شده است. مصری ها ، یونانیان باستان و رومی ها این گل را بسیار احترام می گذاشتند. نیلوفر دریایی به طور گسترده ای در طب عامیانه استفاده می شود. خواص دارویی پسته ی دریایی اجازه می دهد تا در مواردی از آن استفاده شود:

بیماری های معده ، روده ، کبد.
یک گیاه غیر قابل تعویض برای بیماری های قلبی.
بیماری های پوستی ، نیش مار و زخم های طولانی مدت
جوشانده دانه اضطراب را برطرف می کند.
آنها با چای خود را از بی خوابی نجات می دهند.
جوشانده های ساقه توسط زنان استفاده می شود.
آنها از ریزوم نوشیدنی درست می کنند ، برای تشنج مفید است.
برخی از گونه ها قادر به مبارزه با سرطان هستند.
عطر گل خواص ضد افسردگی دارد و قدرت ذهنی را افزایش می دهد.
ویتامین C موجود ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ناشناس :

    در پخت و پز ، از نیلوفر نیلوفر دریایی به عنوان جزئی از غذاهای سنتی آسیایی استفاده می شود. ریزوم های گیاه پسته مرداب سرشار از نشاسته هستند و تهیه آنها با تهیه ظروف از سیب زمینی تفاوتی ندارد. میوه نیلوفر آبی و همچنین ریزوم گیاه به صورت آرد خرد شده و نان از آن پخته می شود. نان تهیه شده از دانه های نیلوفر آبی یک غذای خوشمزه محسوب می شود. این دانه ها سرشار از پروتئین هستند و از آنها برای تهیه سوپ سبزیجات استفاده می شود. دانه های پسته دریایی نیز برای تهیه دسر مناسب است ، برای این کار از آنها آب نبات درست می شود. برای تهیه این دسر ، باید دانه های نیلوفر دریایی ، پوست شده و بخار دهید تا نرم شود. به موازات این ، شکر در آب گرم حل می شود ، و مخلوط به جوش می آید. دانه های پسته دریایی را در شربت قند فرو می برند و سپس ادویه جات می پاشند. دانه هایی پسته دریایی که طبق این دستور تهیه می شوند بسیار خوشمزه هستند. طعم دانه های پسته دریایی مانند فندق است.از آنها نوشیدنی درست می کنند که طعم خوب قهوه را دارد. در مکان هایی که نیلوفر دریایی پخش می شود ، از دانه های نیلوفر دریایی به عنوان جایگزین دانه های قهوه استفاده می شود. از گلهای معطر نیلوفر دریایی نه تنها برای تهیه شیرینی استفاده می شود ، بلکه عطر و بویی منحصر به فرد به غذاهای گوشتی می بخشد. نیلوفر دریایی خود طعم شیرینی دارد و برای غذاهای ماهی مناسب است. گلهای نیلوفر دریایی به چای اضافه می شود که دارای طعم عالی و فواید زیادی برای سلامتی است.

    1400/4/3 16:28
    • سمیرا 212 :

      تصور اشتباه بین گیاه نیلوفر آبی و گل نیلوفر آبی چیزی است که طرفداران ماخانا را در سراسر جهان سردرگم کرده است. ووتر و جوچیم، بنیانگذاران ZENKO، جوامعی را که ماخانا در آنجا برداشت می‌شود، کاوش کردند تا دوباره کشف کنند که ماخانا واقعاً چیست. نیلوفر آبی پاپس (که در هند ماخانا نیز نامیده می شود) از دانه های گیاه نیلوفر آبی خاردار گرفته می شود. نام گیاه شناسی این گونه گیاهی آبزی Euryale ferox Salisbury است . پس از برداشت، دانه ها تحت فرآیند خشک شدن در آفتاب، برشته کردن و چاشنی قرار می گیرند تا به میان وعده ای سبک، ترد و خوشمزه تبدیل شوند. دانه های نیلوفر آبی (که در هند به آن دانه کمال نیز می گویند) از گیاه نیلوفر آبی به دست می آید. نام گیاه شناسی آن Nelumbo nucifera Gaertner است . دانه‌های آن را می‌توان به روش‌های مختلف خورد. آنها بیشتر به صورت بو داده یا خشک شده برای استفاده در آشپزی فروخته می شوند. این دو گیاه باستانی شبیه یکدیگر هستند و تا حد زیادی در یک مکان رشد می کنند. دانه های مغذی آنها هم در غذا و هم در طب سنتی در هند و چین استفاده می شود. جای تعجب نیست که آنها اغلب گیج می شوند یا به اشتباه برچسب زده می شوند!

      1400/10/10 16:23
  • ناشناس :

    خواص مفید نیلوفر دریایی برای مردم آسیا شناخته شده است. در بسیاری از فرهنگ ها ، ننیلوفر دریایی نمادی از خلوص محسوب می شود. خود گل همیشه گلبرگ کاملاً تمیز دارد ، این به دلیل پوشش مومی است که روی آنها را پوشانده است. نیلوفر دریایی حاوی ترکیبات معدنی ، ویتامین C ، نوفرین ، نلومبین است. نوفرین یک آلکالوئید است که تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی دارد. دانه های پسته دریایی حاوی منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن ، روی است. آنها همچنین حاوی یک فلاونوئید هستند که از التهاب بافت جلوگیری می کند (دانه ها حتی بافت آسیب دیده را ترمیم می کنند). نیلوفر دریایی به عنوان یک محصول آرایشی بسیار محبوب است. در لوازم آرایشی ، از روغننیلوفر دریایی و همچنین از عصاره خشک آن استفاده می شود. نیلوفر دریایی کاملا پوست را سفید می کند ، نیلوفر دریایی در محصولاتی وجود دارد که از شر لک ها و کک و مک ها خلاص می شود. نیلوفر دریایی پوست را از جوش های سرسیاه تمیز می کند ، پوست را شاداب می کند. روغن نیلوفر دریایی برای پوست های چرب و مشکل ساز مناسب است (به رفع التهاب کمک می کند). روغن نیلوفر دریایی دارای رایحه ای سبک است که اثر آرام بخشی بر سیستم عصبی دارد.

    1400/4/3 16:35
  • ناشناس :

    مزایای نیلوفر دریایی به دلیل ترکیب غنی آن است. نیلوفر دریایی به دلیل خاصیت مقوی خود خصوصاً در ترکیبات چای شناخته شده است. در طب سنتی آسیا از نیلوفر دریایی برای کمبود ویتامین B1 استفاده می شود. فواید میوه نیلوفر آبی روده ها را تمیز می کند ، بدن را تون می کند ، رگ های خونی را گشاد می کند ، که منجر به عادی شدن فشار خون می شود. دانشمندان ادعا می کنند افرادی که دانه های پسته دریایی را برای غذا مصرف می کنند ، مدت بیشتری جوان می مانند. دانه های تازه پسته دریایی حاوی حدود 89 کالری در هر 100 گرم است. میزان کالری دانه های خشک شده بسیار بیشتر است و به 332 کیلو کالری در هر 100 گرم می رسد. جوشانده ای از نیلوفر دریایی تهیه می شود ، که به اسهال خونی مزمن و خونریزی بینی کمک می کند. برای جوشانده ، شما به 15 گرم ریشه نیلوفر دریایی نیاز دارید که در 400 میلی لیتر آب به مدت 15 دقیقه جوشانده می شود. جوشانده حاصل باید 4 بار در روز ، تقریباً 100 میلی لیتر مصرف شود. برای بهبود ادرار شبانه ، اسهال خونی ، جوشانده 12 گرم ریزوم نیلوفر دریایی و 500 میلی لیتر آب تهیه کنید. این جوشانده را باید 5 بار در روز ، 150 میلی لیتر مصرف کنید. از نیلوفر دریایی برای سوختگی و سایر ضایعات پوستی نیز استفاده می شود. برای استفاده خارجی ، مرهمی از دانه های پسته ی دریایی و وازلین تهیه می شود. بذرها باید در یک ظرف تفت داده شوند تا سیاه شوند ، سپس با وازلین( طبیعی از نفت )مخلوط شوند ، پماد باید در مناطق دردناک استفاده شود.

    1400/4/3 16:40
  • ناشناس :

    موارد منع مصرف نیلوفر دریایی نیلوفر دریایی می تواند با یبوست مزمن به بدن آسیب برساند. موارد عدم تحمل فردی به محصول ناشناخته است ، همچنین هیچ داده ای در مورد تأثیرنیلوفر دریایی بر زنان باردار و شیرده وجود ندارد. لازم به یادآوری است که دمبرگ ها و نهال های نیلوفر دریایی حاوی ماده سمی نلومبین هستند.

    1400/4/3 16:42
  • ناشناس :

    نیلوفر آبی در آیین بودا از اهمیت زیادی برخوردار است. لحظات زیادی از زندگی بودا با آن مرتبط است. در زمان تولد او ، بارانی از گلبرگهای صورتی نیلوفر آبی بر زمین ریخت و سایر قسمتهای مهم زندگی وی با همان پدیده ثبت شد.

    1400/4/3 16:45
  • ناشناس :

    خواص دارویی نیلوفر دریایی ترکیب قسمتهای مختلف گل نیلوفر دریایی شامل مواد فعال بیولوژیکی است ، از جمله پروتئین ها ، چربی ها ، روغن های معطر ، شکر ، نشاسته ، ویتامین ها ، عناصر کمیاب (مس ، منگنز). بنابراین ، نیلوفر دریایی در طب عامیانه به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می کنند ، تنتورهایی که دارای خواص مفید زیادی هستند. آنها اثرات زیر را بر روی بدن دارند: آماده سازی های انجام شده با استفاده از قسمت های مختلف نیلوفر دریایی به عنوان عوامل تحریک کننده سیستم ایمنی ، با تخلیه بیش از حد بدن و غیره استفاده می شود. مردم کشورهای شرق آسیا نیلوفر دریایی را برای مصرف انسان مانند سبزیجات معمول می کارند . ریشه های نیلوفر دریایی را می توان به صورت خام خورده و همچنین به غذاهای مختلفی که نیاز به عملیات حرارتی دارند (سرخ کردن ، جوشاندن) و ترشی اضافه کرد. از برگها به عنوان جایگزین مارچوبه استفاده می شود . دانه ها پسته مرداب برای تولید نشاسته ، شکر ، آرد ، روغن فرآوری می شوند.

    1400/4/3 16:48
  • ناشناس :

    دانشمندان زیست شناس در سراسر جهان در حال بررسی خصوصیات غیرمعمول نیلوفر دریایی هستند. آنها بسیاری از ویژگی های جالب این گل را کشف کرده اند. گلبرگها و برگها نیلوفر دریایی تمیز باقی می مانند ، اگرچه از مخزن خارج می شوند ، قسمت پایین آن با گل و لای پوشانده شده است. دانشمندان پس از بررسی سطح نیلوفر دریایی زیر میکروسکوپ ، وجود سطحی ناهموار را شناسایی کرده اند که با باران معمولی خاک به راحتی از روی آن پاک می شود. سطح گیاه با یک لایه مومی نازک متمایز می شود که باعث می شود آب از سطح آن سر بخورد و انواع ناخالصی ها را تمیز کند. میوه نیلوفر آبی خاصیت جوانه زنی شگفت انگیز دارد. "آجیل" یا پسته دریایی صدها سال ذخیره می شود و منتظر شرایط مناسب جوانه زنی است. دانشمندان وجود موادی را در نیلوفر دریایی شناسایی کرده اند که اثرات ضد عفونی کنندگی دارند. برگهای نیلوفر دریایی به لخته شدن خون کمک می کنند ، پدیده های تشنج را از بین می برند ، جوشانده از آنها می تواند زخم ها را التیام بخشد. برگها را جمع کنید و در طول تابستان خشک کنید. از آنها برای تهیه پودر ، تنتور و چای استفاده می شود. میوه نیلوفر آبی و دانه های پسته مرداب برای معالجه قلب و رگ های خونی ، رفع بی خوابی استفاده می شود. در طب عامیانه ، دستورالعمل های بسیاری در مورد چگونگی بهبود ذات الریه ، زخم ها و پدیده های آسم با کمک میوه نیلوفر آبی وجود دارد. این قسمت از گیاه عملکرد گسترده ای دارد.

    1400/4/3 16:55
  • ناشناس :

    نیلوفر دریایی مقدار مشخصی از فلاونوئیدها در نیلوفر آبی یافت می شود ، تعداد زیادی از بیماری ها را درمان می کند و باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود. گل پسته دریایی تعداد زیادی از اجزای مفید را دارد. نیلوفر دریایی به پاکسازی روده ها کمک می کند ، خاصیت مقوی دارد ، باعث اتساع عروق می شود ، که فشار خون را نرمال می کند. جوشانده گیاه نیلوفر دریایی به اسهال خونی ، سوختگی و خون دماغ کمک می کند. نیلوفر دریایی در فرهنگ بسیاری از ملت ها به عنوان نمادی از شادی و خلوص در نظر گرفته شده است. گیاه نیلوفر دریایی حاوی مقدار زیادی ترکیبات معدنی است. این با ویتامین C اشباع شده است ، تأثیر مثبتی در آرامش سیستم عصبی - نوفارین ، نلومبین دارد. دانه ها پسته دریایی دارای مقدار زیادی منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن ، روی هستند.

    1400/4/3 17:16
  • ManuelNow 853 :

    دانه های نیلوفر آبی بسیار سفت هستند .بنابراین، در خانه، آنها به خودی خود جوانه نمی زنند. لازم است تمام دانه ها را جدا کنید و قسمت بالایی "پوسته" را روی هر کدام ببرید. سپس آنها را در یک ظرف شفاف پر از آب قرار دهید. آب را روزی 2 بار صبح و عصر عوض کنید. بعد از 2 هفته، بذرها جوانه می زنند.

    1400/10/10 12:29
  • ManuelNow 853 :

    چند گلدان کوچک بردارید، آنها را با خاک پر کنید (توصیه می شود از خاک مخصوص گیاهان آبزی استفاده کنید). دانه ها را در خاک قرار دهید، شاخه ها باید روی سطح باقی بمانند. حالا گلدان ها را در یک آکواریوم یا ظرف شفاف دیگری قرار داده و با آب پر می کنند. آب را باید طوری بریزید که سر شاخه ها بالای آب باشد

    1400/10/10 12:34
  • ManuelNow 853 :

    شرایط رشد نیلوفر آبی در طبیعت، نیلوفرها در دمای آب 25 درجه شکوفا می شوند، بنابراین در خانه فقط در تابستان امکان گلدهی وجود دارد. این گیاه به نور علاقه زیادی دارد، ظرف را با نهال ها در سمت آفتابی قرار دهید. به زودی نیلوفرها شروع به انتشار برگ های زیبا می کنند و اگر اتاق به اندازه کافی گرم و آفتابی باشد، گلدهی شگفت انگیز زیبایی آغاز می شود!

    1400/10/10 12:36
  • ManuelNow 853 :

    اگر گیاهی وجود داشته باشد که نماد آسیای جنوب شرقی باشد، آن گیاه نیلوفر آبی است.

    1400/10/10 15:36
  • ManuelNow 853 :

    یکی از چیزهای معجزه آسا در مورد پسته ی دریایی این است که تقریباً هر قسمت از گیاه نیلوفر آبی خوراکی است. گل های زیبا گل پسته را می توان خورد.

    1400/10/10 15:36
  • ManuelNow 853 :

    برگ‌ها اغلب به‌عنوان بسته‌بندی مواد غذایی طبیعی استفاده می‌شوند – اما می‌توانید آن‌ها و همچنین ساقه‌های آن را نیز بخورید ( گاهی اوقات به صورت ترشی در آب نمک فروخته می‌شود ).

    1400/10/10 15:37
  • ManuelNow 853 :

    چیزی که ما به عنوان "ریشه نیلوفر آبی" در نظر می گیریم - به همه چیز تبدیل می شود، از سالاد گرفته تا چیپس و آرد.

    1400/10/10 15:37
  • ManuelNow 853 :

    پسته دریایی . میوه نیلوفر آبی این دانه های سبز که تقریباً در هر کشوری که نیلوفر آبی برای غذا کشت می‌شود، در بازارها و خیابان‌ها به فروش می‌رسد.آنها دانه های نیلوفر آبی که تازه و شگفت انگیز هستند. دانه های نیلوفر آبی وقتی به دسته های کوچک و مرتب با روبان بسته می شوند، نه تنها زیبا به نظر می رسند، بلکه خوردن آنها بسیار سرگرم کننده است.

    1400/10/10 15:38
  • ManuelNow 853 :

    در گل پسته دریایی دانه های پسته دریایی در یک بافت تقریبا قابل ارتجاع شبیه قالب های سیلیکونی قرار دارد، اما دانه‌های رسیده نیلوفر آبی وقتی آنها را فشار می‌دهید به‌طور جادویی از شکاف خود بیرون می‌آیند - لازم نیست کل سر را از هم جدا کنید (اگرچه این هم سرگرم‌کننده است).

    1400/10/10 15:39
  • ManuelNow 853 :

    از پسته مرداب انزلی پوست را جدا کنید و چیزی که باقی می ماند یک دانه ملایم، سفید و کمی شیرین با طعمی بین دانه کاج و بادام سبز، مملو از پروتئین است. و اگر تا به حال با طعم دانه نیلوفر آبی به عنوان خمیر در کیک مواجه نشده اید، امتحان واقعی آن ضروری است. برای پخت و پز، می توانید دانه های خشک نیلوفر آبی را بخرید و آنها را دوباره خیس کنید.

    1400/10/10 15:39
  • ManuelNow 853 :

    پسته دریایی بعضی اوقات به صورت بو داده با ادویه جات سرو می شود، بعضی اوقات به صورت آب پز در سوپ های رقیق سرو می شود.

    1400/10/10 15:47
  • ManuelNow 853 :

    سبدهای پر از غلاف نیلوفر آبی یا پسته مرداب در خیابان های رانگون به فروش می رسد. یک میان وعده محبوب، دانه ها را از غلاف خارج می کنند، سپس پوست می گیرند و تازه می خورند. اگر تا به حال دانه های نیلوفر آبی نخورده اید، کاملاً شبیه به خوردن دانه های سویا آب پز تازه است.

    1400/10/10 15:48
  • ManuelNow 853 :

    خواص پسته دریایی علاوه بر مصارف آشپزی پسته دریایی ، دانه های نیلوفر آبی اغلب به دلیل خواص درمانی آن ارزشمند هستند. محبوب ترین آنها آرام بخش و کمک کننده به بی خوابی هستند.

    1400/10/10 15:52
    • سمیرا 212 :

      پوسته سخت دانه های نیلوفر آبی جدا می‌شود و برشته می‌شوند و می‌توان آن را خورد. این یک عنصر رایج در سوپ‌های گیاهی چینی است و حتی به آن بادام چینی می‌گویند!

      1400/10/10 16:29
  • سمیرا 212 :

    برگ‌های نیلوفر آبی دارای بافتی پهن هستند، اگرچه ساقه‌ها، گل‌ها و برگ‌هایی که روی سطح شناور هستند با خارهای تیز پوشیده شده‌اند . از سوی دیگر، برگ‌های نیلوفر آبی از نظر بافت صاف هستند و هم ساقه‌های برگ و هم گل‌ها ممکن است بالای سطح آب قرار بگیرند و به سمت خورشید خم شوند.

    1400/10/10 16:24
  • سمیرا 212 :

    دانه های نیلوفر آبی را می توان به طور طبیعی به ماخانای سبک و پف کرده تبدیل کرد ، که مانند ذرت بوداده است با فواید زیادی برای سلامتی. با این حال، دانه های نیلوفر آبی بیشتر شبیه آجیل ذرت بو داده یا تخمه کدو تنبل و آفتابگردان مصرف می شوند، جایی که دانه نزدیک به شکلی که در آن برداشت شده است باقی می ماند. دانه‌های نیلوفر آبی برداشت می‌شوند، برشته می‌شوند و آماده می‌شوند تا توسط مردم محلی که سال‌ها از آن لذت می‌برند مصرف کنند و اخیراً برای دیگر کاشفان کنجکاو که مشتاق امتحان این سوپرغذا نیز هستند، ارسال شود.

    1400/10/10 16:27
  • سمیرا 212 :

    شاید از کشور هند در مورد این ماده فوق العاده اسرارآمیز به نام ماخانا شنیده باشید که با آن آشپزی کرده است. شاید در حین خرید ، کیسه‌هایی از پفک‌های سفید خامه‌ای را دیده اید و از خود پرسیدید که آنها چی هستند؟ شاید این اولین باری باشد که نام ماخانا را می شنوید.

    1400/10/10 19:12
  • سمیرا 212 :

    ماده مخفی ماخانا چیست؟ چرا اینقدر محبوب شده است؟ تو تنها نیستی. برای بسیاری از غیر هندی ها، ماخانا یک میان وعده مبهم است که اخیراً به لطف مهاجران هندی در سراسر جهان در صنعت میان وعده های سالم جهانی در حال رشد است. برای بسیاری از هندی‌ها، ماخانا یک ماده سالم و طبیعی است که بیش از 2000 سال است که مصرف می‌شود و نسل‌ها به عنوان یک غذای اصلی برای پخت و پز استفاده می‌شود. یک عنصر باستانی که برای نسل ها به ارث رسیده است

    1400/10/10 19:13
  • سمیرا 212 :

    پفک‌های سفید خامه‌ای نیلوفر آبی از بو دادن دانه های گل نیلوفر آبی موجود در حوضچه های پای هیمالیا تولید می شود. این یک محصول وحشی و فراوان است که در حال حاضر محصول اصلی کشاورزی ایالت بیهار هند است. مردم محلی این دانه های پف کرده را به عنوان جایگزین سبزیجات در کاری، به عنوان یک ماده پودینگ برای دسرهای شیرین مصرف می کنند و همچنین آن را به آرد آسیاب می کنند تا چاپاتیس و خمیر درست کنند.

    1400/10/10 19:14
  • سمیرا 212 :

    این راز سوپرغذای باستانی پسته دریایی یا پسته مرداب باعث نگرانی می شود. در ادامه نظرات 10 مزیت سلامتی دانه نیلوفر آبی ، پسته دریایی را آورده ام.

    1400/10/10 19:15
  • سمیرا 212 :

    پسته دریایی یا پسته مرداب کالری کمی دارد اما انرژی شما را افزایش می دهد کم چرب با چربی ترانس صفر پسته دریایی یا پسته مرداب سلامت قلب را بهبود می بخشد و فشار خون را تثبیت می کند به هضم غذا کمک می کند و کلیه ها را سالم نگه می دارد یک داروی مقوی باستانی منبع خوبی از پروتئین و آنتی اکسیدان به شیردهی برای مادران شیرده کمک می کند میان وعده مناسب برای دیابتی ها، GI پایین سلامت روان را بهبود می بخشد، افکار مضطرب را آرام می کند دانه های پسته دریایی یا پسته مرداب 100% طبیعی بدون گلوتن

    1400/10/10 19:16