10 نکته برای زنده ماندن از سقوط هواپیما

در

10 نکته که عمل کردن به آن ها در زمان سقوط هواپیما می تواند زندگی شما را نجات دهد.

ما اغلب فکر میکنیم که جان سالم بدر بردن از سقوط هواپیما از وقایع غیر ممکن است. غالبا از فیلم ها و کانال های خبری، تصویر یک حادثه هواپیما را معمولا شامل سقوط هواپیما به زمین از 30،000 فوتی و از بین رفتن تمام سرنشینان و خدمه پرواز هواپیما را همه شاهد بوده ایم.

خوشبختانه، همه این موارد درست نیست در گزارشی که در سالهای 1983 تا 2000 از حوادث خطوط هوایی را تجزیه و تحلیل کرده اند، شورای امنیت ملی حمل و نقل دریافته است که میزان بقای سقوط 95.7 درصد بوده و مطمئنا، حوادثی وجود دارد که تعدادی یا تقریبا همه آنها جان خود را از دست داده اند ، اما این موارد بسیار کمتر از آنچه است که در اخبار و فیلم ها دیده می شود. NTSB دریافت که حتی در حوادث جدی مثل آتش سوزی در هواپیما و یا آسیب جدی به وقوع پیوسته اند، 76.6 درصد از مسافران  زنده مانده اند.

در این گزارش حادثه هواپیما شانس کشته شدن یک آمریکایی در سقوط هواپیما در حدود 1 در 11 میلیون نفر است و شما می توانید ببینید که پرواز واقعا امن ترین نوع حمل و نقل است . با توجه به جاده ها که در یک روز به مراتب خطرناک تر است . فقط این احساس که شما چهار یا دو چرخ روی زمین دارید به شما یک حس کنترل می دهد.

اما به یکی دیگر از نکات جالب توجه و مهم این است که FAA و NTSB در تحقیقات خود در مورد حادثهات هواپیما پیدا کرده اند توجه کنید: 40 درصد تلفات که در حادثهات هواپیمایی و سقوط هواپیما رخ داده و اتفاق افتاده است قابل پیشگیری بوده است.مرگ مسافران در هنگام سقوط هواپیما در نزدیک به نیمی از تمام حوادث هواپیمایی ممکن بود بوسیله اقدامات مناسب مسافران پیشگیری میشد.

در حالی که شانس (بد شانسی) درگیر شدن در حادثه هواپیما ممکن است کم باشد، اما صفر نیست. آیا می دانید در صورتی که برای شما اتفاق بیافتد، در هنگام سقوط هواپیما چه باید کرد، چه کاری باید انجام دهید تا شانس خود را برای زنده ماندن در هنگام سقوط هواپیما افزایش دهید؟ در پست امروز ما قصد داریم مشاوره تحقیقاتی از باشگاه بن شروود را در مورد آنچه شما می توانید انجام دهید تا از حادثه هواپیما زنده بمانید، ارائه دهیم.

شما تنها 90 ثانیه برای خروج زمان دارید

درک این مسئله یکی از عناصر کلیدی برای زنده ماندن است و تمام نکات دیگر در این پست را نیز در بر می گیرد. اگر از فرود جان سالم به در برده باشید، شانس بسیار خوبی برای خروج از هواپیما را دارید. اما شما فقط 90 ثانیه زمان دارید تا این کار را انجام دهید.

شما حتما دیده اید، عاملی که بیشتر مسافران را در یک حادثه هواپیما می کشد، سقوط هواپیما نیست، این آتش سوزی است که معمولا بعد از سقوط هواپیما سرنشینان را از بین می برد . سرنشینان هواپیما ممکن است شگفت زده شوند که آنها از سقوط جان سالم به در برده اند و از خطرات بعد از سقوط هواپیما بی اطلاع باشند و یا به در لحظه از زنده ماندن از سقوط هواپیما خوشنود باشند . اما مردم به اندازه کافی از سرعت گسترش آتش سوزی در هواپیما اطلاع ندارند. نظرسنجی ها نشان می دهند که اکثر مردم فکر می کنند در واقع 30 دقیقه طول می کشد تا یک هواپیمای حادثه بسوزد. واقعیت این است که به طور متوسط 90 ثانیه طول می کشد تا آتش سوزی از طریق بدنه آلومینیومی هواپیما بسوزد و همه چیز را در همه جا بسوزاند. اگر آن را تصور کنید بسیار ترسناک است ، بله شما باید انگیزه ی بسیار قوی داشته باشید تا قبل از تمام شدن 90 ثانیه  خود را از هواپیما بیرون بیاورید!
متناسب بودن
FAA دقیقا مورد مطالعه قرار گرفته و تعداد بازماندگان حادثه هواپیماها را مطالعه کرده و تقریبا 2500 نفر را در تخلیه های شبیه سازی شده آزمایش کرده است تا نوع افرادی را که به طور معمول زنده ماندند شناسایی کنند. نتایج آنها چیست؟

جوانان، مردان باریک بیشترین شانس از برای نجات از یک حادثه هواپیما دارند . (زنان  و مردان مسن، زنان و مردان چاق بدترین شانس را دارند - متاسفم برای شما.)

FAA دریافته است که اختلافات در سن، جنس و ضریب اطمینان 31٪ از تفاوت بین زمان تخلیه مردم است. فرار از حادثه هواپیما، به شما این امکان را می دهد که به سرعت از طریق آستانه های باریک وبسته شده با چمدان و خرابکاری که در آن قرار دارید، مانور دهید. شما حتی ممکن است مجبور شوید راه های مسدود شده را باز کنید. پس از آن شما باید از طریق یک خروجی اضطراری که فقط بیست اینچ است، خارج شوید. اگر شما چاق و بدون تناسب باشید، برایتان خروج سخت میشود.

خارج از اندازه بودن نه تنها می تواند شانس شما را برای بقا کاهش دهد، بلکه می تواند افراد دیگر را در معرض خطر قرار دهد، زیرا آنها باید صبر کنند تا شما بیرون بیایید حوادث هواپیمایی در خروج به دلیل مسافرانی با مشکلات چاقی، باعث مرگ بسیاری از مسافران دیگر شده است. در برخوردی که در سال 1991 اتفاق افتاد، محققان متوجه بقایای بیش از 10 مسافر در راهرو در حال انتظار برای خروج که بوسیله افراد چاق که برای خروج مشکل داشتند و راه را مسدود کرده بودند، شدند.در هر حال  Nerd Fitness یا تناسب اندام در چنین شرایطی بسیار کارآمد است. 

در صورت امکان پرواز با هواپیماهای بزرگتر

اگر انتخاب بین پرواز در یک هواپیمای کوچک و یا بزرگ 737 را دارید، برای 737 بلیط هواپیما تهیه  کنید. با توجه به تحقیقات FAA، احتمال حادثه در هواپیما های بزرگ کمتر است ، درصد احتمال سقوط هواپیما در این هواپیما ها کمتر و این  بدان معنی است که شما در معرض نیروی مرگبار کمتری قرار می گیرید و این ممکن است به نرخ زنده ماندن بیشتر شما کمک کند. این تنها دلیلی است که من سعی می کنم از پرواز  737s در هر زمان که ممکن باشد بلیط هواپیما تهیه کنم . در ضمن به عنوان امن ترین هواپیما در جهان رتبه بندی شده است. تا حد ممکن از پروازهای منطقه ای بلیط هواپیما تهیه نمی کنم. حوادث آنها معمولا بخاطر تجربه کمتر خلبانان و پرواز های بیش از حد هواپیما ها است. توجه داشته باشید که شرکت های هواپیمایی ملی اغلب از حامل های منطقه ای برای برخی از مسیرهای تحت نام خود استفاده می کنند و بلیط هواپیما را می فروشند پس به این مورد هم دقت کنید.

قانون پنج ردیف رابه یاد داشته باشید

چند سال پیش، در تحقیقی، هر سقوط هواپیمای تجاری در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کردند و در آنجا در هر حادثه بازماندگان حادثه در محل قبل از سقوط نشستند. نویسنده تحقیق نتیجه گرفت که در صورت حادثه، امن ترین مکان برای نشستن در هواپیما در قسمت های تیک خورده در عکس است . پس از خواندن این مقاله، برای پیدا کردن، نتیجه گیری از این تحقیق من شروع به نشستن در قسمت های ضربدر خورده کردم و متوجه شدم که این قسمت ها به خوبی پشتیبانی نمی شود.

با توجه به افرادی که زندگی خود را برای مطالعه سقوط هواپیما اختصاص داده اند، آمار غیرقابل حل است زیرا هر حادثه هواپیما متفاوت است. مطمئنا، بسیاری از سقوط ها اولین بار اتفاق افتاده اند، بنابراین شما نمی دانید چه نوع سقوطی را انتظار داشته باشید.پس به جای نگرانی در مورد اینکه بلیط هواپیما را در کدام ردیف بگیرید و یا صندلی شما در کدام قسمت  است، تمرکز خرید بلیط هواپیما را بر پیدا کردن یک صندلی در نزدیکی درب خروج بگذارید. به گفته محقق Ed Galea، کسانی که از یک حادثه هواپیما رنج می برند، و ترس از سقوط و فوبیای سقوط دارند برای خرید بلیط هواپیما،  معمولا فقط باید 5 ردیف با درب خروج اضطراری را خریداری کنند تا فاصله کمتری با درب خروج داشته باشند. زیرا برای این افراد خرید بلیط هواپیما در ردیف های بیشتر از پنج ردیف، احتمال خروج زنده را کاهش می دهد.

بهترین صندلی در ردیف خروج است، زیرا شما باید اول اول از همه خارج شوید. اگر شما نمی توانید این صندلی را بردارید، از صندلی های راهرو انتخاب کنید. شما نه تنها دسترسی آسان به توالت در حین پرواز دارید، بلکه شانس 64٪ شانس زنده ماندن در مقایسه با احتمال 58٪ که در صندلی کنار شیشه نشسته اند، وجود دارد.

گالئا نویسنده تحقیق اذعان می کند که در قانون پنج ردیف استثنائات وجود دارد؛ او افرادی را یافت که  با وجود 19 ردیف فاصله موفق به عبور و خروج شده اند. علاوه بر این، حتی اگر شما فقط دو ردیف دور از درب خروج هستید، همیشه احتمال وجود دارد که درب خروجی مسدودباشد یا مسدود شود. در کل، اگر پنج ردیف از خروجی فاصله دارید، شانس زنده ماندن شما افزایش می یابد.

کنترل اعصاب

ما به طور طبیعی تحت تأثیر شرایط قرار می گیریم. تقلید Normalcy باعث می شود که مغز ما فرض کند که همه چیز قابل پیش بینی و طبیعی خواهد بود. هنگامی که همه چیز طبیعی نیست، مغز ما زمان زیادی را برای پردازش اتفاق غیر منتظره صرف می کند، نوع برداشت مغز ما از چهره ها به ما می گوید که آنچه اتفاق می افتد نمیتواند خیلی بد باشد، در صورتی که واقعیت واقعا بد است.

محققان کشف کرده اند که واکنش عادی باعث بسیاری از مرگ های غیر ضروری در هنگام سقوط هواپیما شده است و معمولا به جای اقدام فوری پس از یک حادثه، مردم دنبال مرتب کردن وسایل در اطراف خود هستند . بسیاری از آنها حتی قبل از ورود به خروجی به دنبال دستکش های خود می گردند.

در سال 1977، درحوادث عادی به طور چشمگیری نشان داد که 583 نفر کشته شدند - بدترین فاجعه هواپیما در تاریخ.برخورد دو 747 jumbo jets با یکدیگر فقط بالای باند در جزیره کوچک تنریف (بخشی از جزایر قناری از مراکش) بود. پس از برخورد، یک جت به زمین افتاد و منفجر شد و تمام 248 مسافر را کشته شدند.

جت دیگر سقوط کرد، اما منفجر نشد. برخورد این هواپیما به بالای جت ختم شد و شعله های آتش سوزی شروع شد. مسافران که از برخورد اولیه جان سالم به در بردند، می توانستند بدون آسیب نجات پیدا کنند اما باید سریع عمل می کردند. پل هک، یک مسافر در هواپیما سوختن ، به سمت خروجی اقدام به حرکت کرد. او کمربند ایمنی خود را بیرون کشید، دست همسرش را گرفت و به نزدیکترین محل خروج به سمت بالا برد. آنها همراه با 68 مسافر دیگر جان سالم به در بردند، در حالی که 328 تن جان باختند.آنها از مرگ هنگام سقوط هواپیما نجات پیدا کردند واقعا باورکردنی نیست.اما اقدام به موقع آنها باعث زنده ماندن از سقوط هواپیما و نجات 68 مسافر شد.

آقای هک در یک مصاحبه پس از فاجعه، به علت مرگ در سقوط هواپیمااشاره کرد و گفت: متوجه شده است که اکثر مردم فقط در صندلی هایشان نشسته اند و حتی بعد از برخورد با هواپیمایی دیگر و دیدن کابین پر از دود، درست عمل نمی کنند. محققان معتقدند که مسافران تا قبل از شروع شعله های آتش، کمی بیش از یک دقیقه باید فرار کنند و متقاعد شده اند که اگر بیشتر مردم به جای اینکه در صندلی های خود باقی بمانند و وانمود کنند که همه چیزدرست میشود، اقدامات فوری انجام بدهند، نرخ زنده ماندن بسیار زیاد و خیلی بالاتر میرود.

در هنگام نشستن در هواپیما تعداد ردیف ها را با درب های خروج اضطراری به یاد داشته باشید،تا در صورتی که مجبور بودید در تاریکی به سمت درب ها حرکت کنید تعداد ردیف ها را بدانید. حجم مسافرین را در اطراف خود ببینید تا ببینید که چه کسی می تواند مانع از خروج شما شود. در صورتی که با بچه ها مسافرت می کنید، با همسرتان صحبت کنید که در صورت پیش آمدن حادثه چه کسی مسئول کدام بچه باشد. به محض این که هواپیما مجبور به توقف شد، از لحاظ ذهنی به سرعت واردعمل شوید. یک مطالعه نشان داده که 45 درصد از مسئولان پرواز در هنگام سقوط در دسترس نیستند و یا به نحوی از کار افتاده اند. شما باید آماده باشید تا بدون آنها اقدام کنید.

کارت ایمنی را بخوانید و به پرسنل پرواز گوش دهید

چیز دیگری که می توانید برای غلبه بر تحت تاثیر قرار گرفتن محیط انجام دهید این است که کارت ایمنی را بخوانید و همچنین هنگام آموزش پرسنل پرواز در رابطه با ایمنی قبل از پرواز، به مسئولین پرواز گوش دهید.شما در صورتی که بارها با هواپیما سفر کرده اید باز هم نباید مانع از گوش دادن به خدمه پرواز و یا خواندن کارت ایمنی شود . دوباره خواندن کارت ایمنی به شما نزدیکترین خروجی ها و چه کاری در حین سقوط را یادآوری می کند.

قانون Plus 3 / Minus 8 را به یاد داشته باشید

در دنیای هواپیمایی، Plus 3 / Minus 8 به سه دقیقه اول پس از بلند شدن هواپیما و هشت دقیقه  قبل از فرود اشاره دارد.این قانون به نحوه ی سقوط هواپیما ارتباطی ندارد. با توجه به نتایج محققان سقوط هواپیما، نزدیک به 80 درصد از تمام سقوط هواپیما در طول این دوره زمانی اتفاق می افتد (رویدادهای ناشی از سقوط هواپیمای Asiana اخیرا طی 8 دقیقه آخر فرود). در بین آن زمان، احتمال وقوع حادثه هواپیما به طور چشمگیری کاهش می یابد. بنابراین، اگر می خواهید شانس زنده ماندن  خود را در سقوط هواپیما و حوادث هوایی  افزایش دهید، باید در طول 3 دقیقه اول پس از تیک اف  و 8 دقیقه قبل از فرود، هوشیار و آماده باشید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد آنچه در طول پلاس 3 / دقیقه 8 انجام می دهیم و نمی دهیم آورده شده است :

1- در این 3 دقیقه و 8 دقیقه نخوابید.
2-اطمینان حاصل کنید که کفش ها را برای راحتی از پا خارج نکنید. اگر با همسر یا دختر خود مسافرت کنید، اطمینان حاصل کنید که کفش پاشنه بلند نپوشیده باشند. 

3-قبل از رسیدن هواپیما نوشیدنی خواب آور مصرف نکنید، در صورت حادثه شما می خواهید به طور کامل حضور داشته باشید.
4-اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی خود را به آرامی بسته اید. تنگ و سفت نباشد.

5-استفاده از ماسک اکسیژن خود را بخوانید

با توجه به مطالعات مسافرتی، اکثر مردم فکر می کنند که آنها می توانند یک ساعت بدون ماسک زنده بمانند پس از آنکه هواپیما فشار را از دست می دهد. شما فقط چند ثانیه زمان دارید. فقط چند ثانیه محرومیت از اکسیژن می تواند باعث اختلال در روان شود. اگر می خواهید از یک هواپیمای در حال سقوط بیرون بیایید، دستورالعمل های ایمنی برای محافظت از ماسک خود را قبل از حادثه از کارت ایمنی بخوانید.

محکم کردن موقعیت

من همیشه فکر میکردم که در موقعیتهایی مثل لحظه سقوط هواپیما هیچ راهی برای زنده ماندن وجود ندارد. اما تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در موقعیت هایی در واقع، شانس بقا را در فرود اضطراری افزایش می دهند. این موقعیت ها باعث کاهش برخورد سر شما می شود که به ناچار به صندلی مقابل برخورد میکند.

اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی خود را به آرامی بسته اید. تنگ و سفت نباشد.

بسیار خوب. هواپیما سقوط کرده و شما هنوز زنده هستید.به خاطر داشته باشید که زمان برای رفتن به سمت خروجی ها فقط 90 ثانیه است.

دانستنی مهم : باور کنید یا نه، باید یادآوری کنیم که چمدان دم دستی خود را فراموش کنید! چمدان یا کیف، حرکت شما را کند و راه فرار دیگران را مسدود مینماید .

در عجله برای خارج شدن از هواپیما، بچه های خود را فراموش نکنید. این در واقع اتفاق می افتد عملکرد مغز شما در حوادث ناشی از احتیاج است. به خودتان یادآوری کن، "من بچه دارم بچه ها دارم من بچه دارم. "در حالت ایده آل، باید با همسر و بچه هایتان برنامه ای داشته باشید که بچه ها با چه کسی در صورت خروج اضطراری به سمت درب خروجی بروند و هر کسی،کدام بچه را همراه ببرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند

در
تعداد افراد خوش شانسی که درسقوط هواپیما زنده مانده اند و تنها بازماندگان سقوط هواپیما شده اند حتی به صدها نفر هم نمی رسد و بیشتر این موارد با سقوط در ارتفاع کم همراه است. با این حال ، سه زن هستند که از سقوط هواپیما از 3000 ، 5000 و حتی بیشتر از 10 هزار متری جان سالم به در بردند. جالب اینجاست که داستان یکی از آنها به نجات جان دیگری کمک کرد.داستان واقعی زنده ماندن آنها را بخوانید شاید روزی برای شما هم مفید باشد.
 
جولیانا مارگارت کپکه (1971)
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
 
خانواده جولیانا مارگارت در اصل از آلمان بودند. مهاجران آلمانی خانه جدیدی را در پرو خریداری کردند و در همان جا بود که در سال 1971 فاجعه ای رخ داد. پدر زیست شناس که در Pucallpa مشغول به کار بود منتظر تعطیلات کریسمس در انتظار همسر و دخترش بود . با این حال ، هواپیما که از لیما پرواز می کرد ، جایی در بالای جنگل سقوط کرد. امدادگران نتوانستند حتی لاشه هواپیما را پیدا کنند و یا محل سقوط را مشخص کنند. با این حال ، پس از 9 روز ، چوب بر های محلی، جولیانا را در یک کلبه جنگلی پیدا کردند. این دختر 17 ساله نه تنها از سقوط هواپیما جان سالم به در برد بلکه موفق شد در جنگل زنده بماند و با وجود زخم هایش و شکستگی کتف زنده بماند.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
جولیانا و چوب بر هایی که او را نجات دادند. فریم از مستند "بال های امید" ، فیلمبرداری شده در سال 2000 و داستان این دختر را نشان می دهد. فیلمی کم هزینه که بر اساس داستان واقعی از سقوط هواپیما و زنده ماندن جولیانا ساخته شد.
 
طبق خاطرات جولیانا ، تنها 20 دقیقه قبل از فرود، هواپیما در جبهه  ی طوفانی بود و شروع به لرزیدن کرد ، همه چیز شروع به افتادن کرد و برخی از مسافران فریاد کشیدند. سپس رعد و برق با هواپیما برخورد کرد و L-188 شروع به چرخیدن کرد. دختر محکم صندلی را گرفت و ظاهراً او به همراه صندلی از هواپیما ی در حال سقوط بیرون افتاد. جولیانا تنها یک روز بعد از خواب بیدار شد. کبودی های بی شمار ، شکستگی ، آسیب دیدگی چشم و این واقعیت که عینک خود را گم کردهبود ، اراده او برای زندگی کم نکرد. زمانی که دختر، هیچ بازمانده دیگری را پیدا نکرد ، تصمیم گرفت به دنبال آبادی بگردد.
 
خوشبختانه ، جولیانا استاد بقا در جنگل بود زیرا به همراه والدین دانشمندانش ، او اغلب به اردو می رفت و از جنگل نمی ترسید. در میان خرابه ها ، وی موفق به پیدا کردن کیسه ی شیرینی شد که به او اجازه می داد تا از گرسنگی نمیرد. دختر یک جریان آب پیدا کرد و به سمت پایین دست شروع به حرکت کرد - حرکت از طریق کانال کم عمق راحت تر از داخل جنگل بود ، و بنابراین احتمال دستیابی به افراد هم بیشتر بود. خوشبختانه او را با شکارچیان خطرناک روبرو نشد و پس از گذشت چند روز از سفر دردناک ، دختر خسته موفق به یافتن رودخانه شد.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
امروز ، جولیانا مارگارت کار خود را به عنوان یک دانشمند به پایان رسانده و در یک کتابخانه فعالیت می کند. در سال 2011 ، او زندگی نامه خود را منتشر کرد و اقتباس فیلم "وقتی از آسمان افتادم" از قبل اعلام شد. با این حال ، اولین فیلم بر اساس واقعیت های این داستان شگفت انگیز در سال 1974 فیلمبرداری شد. درام ایتالیایی-آمریکایی "معجزات هنوز هم اتفاق می افتد" با بودجه ای ناچیز ساخته شد. جولیانا در باره این فیلم لبخند زد و گفت: قهرمان در آنجا کاملاً دست و پا چلفتی است و همیشه به دنبال کمک است.
 
با این حال ، این فیلم بر اساس داستان واقعی بود که به دختر دیگری کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند.
 
لاریسا ساویتسایا (1981)
 
لاریسا تنها 20 سال داشت و او و همسرش از ماه عسل در حال بازگشت بودند. هواپیما تقریباً خالی بود و لاریسا و همسرش صندلی های عقب هواپیما را گرفتند. در ارتفاع 5220 متری ، بمبی دوربردبا  هواپیمای مسافربری برخورد کرد. این واقعه وحشتناک امروز با هماهنگی ضعیف کنترل کننده های نظامی و غیرنظامی تبیین می شود. به نظر می رسد احتمال چنین برخوردی "در آسمان آزاد" غیر ممکن باشد ، اما این فاجعه وحشتناک رخ داد.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
عکس عروسی لاریسا
 
در زمان تصادف ، لاریسا و همسرش آرام خوابیده بودند. این دختر از ضربه شدید و سرمای ناگهانی از خواب بیدار شد (دما بلافاصله از 25 درجه سانتیگراد به 30 درجه سانتیگراد کاهش یافت). بعدها لاریسا گفت که در همان لحظه او به یاد فیلم "معجزات هنوز هم رخ می دهند" افتاد، که او کمی قبل از پرواز تماشا کرده بود. قهرمان فیلم در یک سقوط هواپیما با محکم چسبیدن به صندلی زنده مانده بود، پس لاریسا هم همین کار را برای زنده ماندن انجام داد و به طرز معجزه آسایی نجات یافت. 
 
بعد از چند ساعت از خواب بیدار شد ، لاریسا صندلی را در مقابل خود با بدن همسرش دید ، از میان 38 نفری که سوار هواپیما شده فقط لاریسا زنده مانده بود. به مدت دو روز دختر منتظر کمک بود. خوشبختانه سقوط هواپیما در ماه اوت بود ، بنابراین فقط پشه ها مشکل اصلی برای او شدند. با ساختن کلبه ای از قطعات خراب هواپیما ، لاریسا تا زمانی که امدادگران نزدیک شدند ، زنده ماند.
 
لاریسا و جسد همسرش آخرین نفراتی بودند که از مسافران پیدا شدند ، زیرا این فاجعه در ارتفاعات اتفاق افتاده بود و قطعات هواپیما و اجساد در یک منطقه عظیم پراکنده شده بودند. وقتی سرانجام این دختر توسط پزشکان معاینه شد ، معلوم شد که وی در 5 قسمت از بدن دچار ضربه مغزی ، آسیب های نخاعی ، شکستگی بازوها و دنده ها شده است ، اما به طور کلی برای چنین سقوط می توان این آسیب ها را جزئی را در نظر گرفت.
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
لاریسا در اوایل دهه 2000
 
 
لاریسا به هیچ وجه قهرمان نشد! زیرا در در اتحاد جماهیر شوروی زندگی می کرد.مردم کشورش از این داستان فجیع احساس وحشت نکردند! بنابراین ، این مورد منحصر به فرد تنها پس از گذشت چند سال شناخته شد و پس از آن واقعیت ها بسیار تغییر یافت.
 
بعد از سال ها، نام لاریسا در نسخه روسی کتاب رکوردهای گینس به عنوان 2 رکورد گنجانده شد:رکورد اول: به عنوان شخصی که پس از سقوط از حداکثر ارتفاع زنده مانده است و رکورد دوم برای : حداقل میزان جبران خسارت جسمی معادل 75 روبل که برای مداوای او پرداخت شه است! این مبلغی بود که توسط کمیته بیمه ایالتی برای بازماندگان این سانحه تعیین شد.
 
وسنا ولوویچ (1972)
چگونه یک فیلم کم هزینه بر اساس داستان واقعی به این دختر کمک کرد تا در سقوط هواپیما زنده بماند
طبق گزارش کتاب رکوردهای گینس ، وسنا ولوویچ ، دارنده رکورد ارتفاعات جهانی برای بازماندگان سقوط آزاد بدون چتر نجات است.
با این حال ، مهمانداری از یوگسلاوی را می توان دارنده مطلق رکورد دانست. هواپیمای مک دونل داگلاس DC-9-32 در ارتفاع 10160 متری منفجر شد. این اتفاق هنگام پرواز بین کپنهاگ و زاگرب اتفاق افتاد. قطعات هواپیما در نزدیکی شهر سسککا کامنیسس در چکسلواکی سقوط کردند. علت این فاجعه یک اقدام تروریستی بود ، "جنبش ملی کرواسی" مسئولیت انفجار را به عهده گرفت.
 
وسنا ولوویچ را به سختی می توان "خوش شانس" نامید ، زیرا او به هیچ وجه نباید در این هواپیما پرواز می کرد. خطایی رخ داد و او به جای مهمانداری با نام مشابه(وسنا) اعزام شد. وقتی این انفجار رخ داد ، دختر در بین مسافران بود - یکی از مسافران او را صدا زد.
 
(بنابراین توضیحی منطقی درباره محکم گرفتن صندلی و افتادن روی درختان وجود ندارد.) چگونه او موفق به زنده ماندن شد؟ ولوویچ به خاطر نمی آورد ، زیرا در لحظه انفجار آگاهی خود را از دست داد. او فقط در بین خرابی ها پیدا شد.
 
ولوویچ در حالت اغما قرار داشت و صدمات زیادی را متحمل شد: شکستگی قاعده جمجمه ، سه مهره ، هر دو پا و لگن. با این حال ، پس از چند سال ، او به طور کامل بهبود یافت و حتی به سر کار بازگشت. به او اجازه داده شد فقط در دفتر هواپیمایی به عنوان کارمند اداری فعالیت کند ، اگرچه ولوویچ واقعا می خواست پرواز کند . ترسی از پرواز نداشت ، زیرا این فاجعه را به یاد نمی آورد.
 
اما دختری به نام وسنا نیکولیک که قرار بود آن روز واقعاً در آن پرواز مهماندار باشد ، روز بعد از شرکت هواپیمایی خارج شد و دیگر هرگز سوار هواپیما نشد!

نظرات

در ادامه بخوانید...

هواپیمای ATR تهران یاسوج سقوط کرد / ایران در شوک

در

پرواز شماره ۳۷۰۴ خطوط هواپیمایی آسمان (Iran Aseman Airlines) یک فروند هواپیمای ATR 72-212 در مسیر تهران-یاسوج ۵۰ دقیقه بعد از زمان پرواز، از صفحه رادار محو شد و در نزدیکی شهرستان سمیرم سقوط کرد. تمام ۶۰ مسافر، از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، و ۶ خدمه شامل یک خلبان و یک کمک خلبان، دو مهماندار و دو پرسنل امنیت پرواز جان باختند.

طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان :

هواپیمای ای تی آر ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک آف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

به گزارش  ایسنا : هواپیمای ATR در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا سقوط کرد که روز پنجم بهمن ماه امسال نیز با مشکل فنی مواجه شده بود، این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی باردیگر پرواز می کند تا امروز که سقوط کرد و 66 نفر سرنشین خود را به کام مرگ کشاند.

 

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت : نقص فنی هواپیمای ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.

طباطبایی در ادامه افزود : اگر این هواپیما نقص فنی داشت، سازمان هواپیمایی اجازه پرواز نمیداد. علت سانحه شرایط جوی و مکان نامناسب فرودگاه یاسوج بوده است

مدیر کل عملیات امداد هم در مصاحبه گفت : با توجه به اینکه محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا بین 3800 تا 4200 متر ارتفاع دارد، تیم های هلال احمر اصفهان و چهارمهال به سمت محل حادثه اعزام شده‌اند، هنوز هیچ یک از تیم های امدادی و مردم محلی نتوانسته اند محل سقوط را مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا : پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به گرگان و مشهد به گرگان و بالعکس لغو شد .

همچنین خبر گزاری ایرنا افزود : هواپیمای حادثه دیده از 25 سال پش در اختیار شرکت آسمان بود. شرکت هواپیمایی آسمان 6 فروند از این هواپیمای ATR72-200 را از سال 1993 میلادی در اختیار داشته است که سه فروند از آنها همچنان در مسیرهای مختلف پرواز می کردند.

ATRیک مدل هواپیمای  دو موتوره ملخی است که توسط شرکت فرانسوی- ایتالیایی ATR تولید می شود. این هواپیماها به دلیل برد کم و سرعت زیر 700 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر هواپیماها دارند و البته به خاطر هزینه کم تعمیراتشان صرفه اقتصادی دارند.

تا قبل از حادثه امروز 15 مورد سانحه پروازی برای این هواپیما ذکر شده بود .

اولین حادثه مربوط به پرواز شماره ۴۱۸۴ امریکن ایگل (American Eagle). در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۹۴ یک فروند هواپیمای ATR 72–212 دچار حادثه شد و تمامی  60 مسافر و 4 خدمه پرواز در دم جان سپردند. علت حادثه یخ زدگی  اعلام شد. مبدأ رزلان در ایالت ایندیانا (Roselawn, Indiana)  و مقصد  پرواز شیکاگو بود

آخرین حادثه مربوط به سال 2015  و شرکت هواپیمایی ترانس آسیا بود هواپیمای ATR 72-600 با طول عمر ۱۰ ماه، در زمان برخاستن دچار حادثه شد از ۵۳ مسافر و ۵ خدمه آن، تنها ۱۵ نفر نجات یافتند.

 ما نیز به نوبه خودمان از طرف  تمامی همکارانمان درسیارک این حادثه را به تمام ملت ایران خصوصا خانواده های جان باختگان تسلیت عرض می کنیم . روحشان شاد و یادشان گرامی باد 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سقوط هواپیما کرج | 1 نفر زنده

در

صبح امروز یک فروند هواپیمایی باری حامل گوشت از کشور قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام کرج درحال حرکت بود. متاسفانه در فردیس سقوط کرد. طبق اطلاعات به دست آمده دلیل سقوط اشتباه خلبان در فرود در فرودگاه فتح بوده که در آخر باند به دیوار برخورد کرده است.

این هواپیما 10 سرنشین داشته که تا کنون اطلاعی از وضعیت آن ها در دست نیست. دود زیادی در منطقه برخورد دیده می شود. این هواپیما از نوع بوئينگ ٧٠٧ است.

بوئينگ ٧٠٧ یک هواپیمای بزرگ 4 موتوره است که به صورت بسیار محدود در برخی باربری ها مورد استفاده است. این هواپیما دیگر در هیچ خط پروازی تجاری فعالیت نمی کند.

تصویر آخرین بوئينگ ٧٠٧ مربوط به شرکت ساها که اخرین پرواز های تجاری را انجام داده است. آخرین گزارش از سقوط هواپیما بوئينگ ٧٠٧ مربوط به سال 2011 در کالیفرنیا است.

 

مه شدیدی آسمان کرج را فرا گرفته است و دید بسیار محدود است.

 

ساعت : 10:42

 

بخش از گوشت های بار هواپیما

 

بخشی از هواپیما وارد منزل مسکونی شده است، خوشبختانه این منزل مسکونی در زمان حادثه خالی بوده است.

 

محل دقیق برخورد هواپیما

 

لطفا به هیچ وجه به محل حادثه نروید و اخبار را از طریق رسانه ها پیگیری کنید. محل حادثه باید برای تیم های امدادی تا حد امکان خلوت و قابل دسترس باشد. احتمال وجود افراد زنده در چنین سوانحی بسیار زیاد است.

 

ساعت : 11:40

 

تاکنون جنازه 2 تن و یک نفر زنده از هواپیما خارج شده است، شخصی که از این حادثه زنده مانده مهندس پرواز است. احتمالا به زودی اطلاعات بیشتری در رابطه با اتفاقات داخل کابین خلبان منتشر شود.

 

ساعت : 12:00

 

طبق آخرین اخبار رسیده کشته ها 15 نفر مرد و یک نفر خانم است. 

جعبه سیاه هواپیما در زیبادشت کرج پیدا شده است. هنوز وضعیت شخصی که گفته می شد از این سانحه زنده مانده مشخص نیست.

 

ساعت : 13:40

 

مهندس پروازی که از سانحه هواپیمای بوئينگ ٧٠٧ نجات پیدا کرده بود به بیمارستان منتقل شده است. به گفته رئیس اورژانس، تاکنون پیکر 9 تن از سرنشینان هواپیمای باربری از محل حادثه خارج شده است. یکنفر زن در بین تیم پروازی بوده است. خانواده قربانیان در محل حادثه حضور دارند. 

 

اسامی کادر پروازی

  • سرهنگ خلبان معلم قجاوند
  • سرهنگ خلبان معلم ندری
  • سرهنگ خلبان سلیمانی
  • سرهنگ خلبان عبدلی
  • مهندس پرواز مهدوی
  • مهندس پرواز علیزاده

 

ساعت : 15:00

 

محموله گوشت هواپیما غیر قابل مصرف است و در زیبادشت البرز امحا خواهد شد.

 

ساعت : 15:40

 

اسامی 15 تن از شهدای سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر است:

امیر سرتیپ دوم غفور قجاوند فرمانده سابق تیپ پشتیبانی شهید لشکری

سرهنگ جواد سلیمانی

سرهنگ محمد باقر ندری

سرهنگ محمد عبدلی

سرهنگ دوم عزیز علیزاده

سروان داود ذوالفقاری

سروان علی افروغ

ستوانیکم محمدرضا طاهری

ستوانیکم مصطفی محمودی

ستوانیکم سعید قاسمی

ستوانیکم جواد مرادی

ستوانیکم حمیدرضا لطفیان

کارمند فریدون شیخی

شاکر آجرلو (غیرنظامی)

مریم زارعی نژاد (غیرنظامی)

 

بنا بر این گزارش، سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه نیز در این حادثه مجروح شده است. اسامی توسط گروه دفاعی خبرگزاری فارس منتشر شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مسائل ابتدایی که می تواند زندگی شما را نجات دهد 7 مورد

در
زندگی ما مجموعه ای از وقایع غیر قابل پیش بینی است. حتی اگر ما فکر کنیم که هیچ چیزی غیر عادی در مسیر راه ما از محل کار یا خانه اتفاق نخواهد افتاد، تضمینی نیست که این اتفاق نمی افتد. هر یک از ما در هر زمان در معرض خطری برای سلامت و زندگانی خود هستیم. و اصلی ترین چیز در چنین شرایطی، حفظ آرامش، جمع کردن نیرو  و آماده شدن برای اقدامات درست است.
 
در این مقاله یک راهنمایی ساده اما موثر یافتیم که می تواند به نجات جان افراد در موقعیت های پیش بینی نشده کمک کند.7 دانستنی ابتدایی که یک روز می تواند زندگی شما را نجات دهد.

در صورت حمله به شما چراغ قوه از شما محافظت خواهد کرد

یک چراغ قوه کوچک و پر نور می تواند روش موثرتری مثل اسپری و سایر ابزارهای دفاع از خود باشد. به خصوص اگر مهاجم در شب و یا در یک مکان تاریک حمله کند . یک پرتو  شدید نور که به چشمان مهاجم تابیده شود، او را کور می کند و زمان کمی به شما برای فرار می دهد.
 

هنگامی که به مکان های جدید می روید، داروهای قوی آنتی هیستامین همراه داشته باشید

مسافرت می تواند لذت بخش و در بسیاری مواقع شگفت انگیز باشدو گاهی اوقات هم بسیار ناخوشایند باشد. به عنوان مثال، مشکلات ناگهانی سلامت: حتی اگر شما آلرژی نداشته باشید، این بدان معنا نیست که بدن شما به آرامی به آب و هوا، گیاهان، حشرات و ... در محیط جدید پاسخ درست بدهد. بنابراین، مطمئن شوید که با برخی از داروهایی که برای سفر جمع می کنید، آنتی هیستامین همراه داشته باشید.
 

جوش شیرین می تواند در خاموش کردن آتش کمک کند

برای خاموش کردن یک آتش سوزی کوچک در خانه میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. اگر چربی و روغن در اجاق گاز باعث آتش سوزی شده باشد، آب تنها شعله را افزایش می دهد. اما جوش شیرین به سرعت چربی را جذب می کند، بنابراین منبع آتش سوزی بسرعت خاموش می شود.
 

اگر در آتش سوزی به دام افتاده اید چکار کنید؟

اگر در هنگام آتش سوزی به دام افتاده اید و نمی توانید به دلیل موانع یا شعله های قوی آتش فرار کنید، سعی کنید به کف زمین نزدیک باشید زیرا دود در نزدیکی سقف جمع می شود.
 

اگر زخمی شده اید و جسم خارجی در زخم باقی مانده، آن را از بدن خارج نکنید

اگر شخصی با وسیله ای تیز مثل یک چاقو یا جسم دیگر زخمی شده و وسیله داخل بدن مجروح باقی مانده است، عجله نکنید تا آن را از زخم خارج کنید. این عمل موجب آسیب بیشتر به مجروح می شود: شما با این عمل به ارگان های داخلی آسیب می رسانید و باعث خونریزی بیش از حد می شوید. در عوض، سعی کنید از دست دادن خون را به حداقل برسید، با بستن یک پارچه بالای محل جراحت،  و در اسرع وقت به پزشک  و اورژانس اطلاع بدهید.
 

اگر در یک مکان عمومی از شما درخواست کمک می شود، با یک فرد خاص تماس بگیرید.

شاید شما بیماری خاصی دارید و در یک مکان عمومی دچار حمله قلبی شده اید و وضعیتی اورژانسی برای شما پیش آمده است، اما همه اشخاص جمع شده دور شما،  حمله قلبی را نادیده می گیرند. دلیل آن این است که در پدیده روانشناختی،  یک جمعیت قادر به انجام هر کاری نیست، به این دلیل است که هر کس فکر می کند، شخص دیگری مداخله خواهد کرد و مشکل را حل خواهد کرد.
بنابراین، شما که به طور فوری به کمک نیاز دارید، یک فرد خاص از جمعیت را انتخاب کنید و از او بخواهید به اورژانس تماس بگیرد. در این موارد، زمان بسیار مهم است و فرصت برای دریافت کمک بسیار کم است نباید سکوت کنید یا امیدوار باشید که دلسوزی مردم را جلب کنید.
 

چگونه از گرداب خارج شویم؟

هیچ یک از ما در برابر تصادفات در آب بیمه نمی شویم. اگر شما به طور ناگهانی خود را در یک گرداب گرفتار دیدید، نگران نباشید: شما می توانید از آن خارج شوید. و اما چطور این کار را انجام بدهیم؟
 
بدون نیاز به مقابله با جریان دایره ای آب، بهتر است در نیروی خود صرفه جویی کنید اگر احساس می کنیدکه به داخل گرداب مکیده می شوید، سعی کنید در جهت چرخش آب دست و پا بزنید.
اگر احساس می کنید که نمی توانید با جریان رو به رو شوید و نمی توانید به سمت بیرون گرداب شنا کنید، هوا را کمی بیشتر در ریه ذخیره کنید و شیرجه بزنید. در زیر آب، به جریان آبی نگاه کنید که در داخل گرداب نیست، این جریان شما را به سطح و به سمت بالای آب می آورد.
 
شما هرگز نمی دانید که چه اطلاعاتی ممکن است در یک زمان خاص برای شما مفید باشد. شاید برخی از این واقعیت ها را، اگر امروز به خاطر داشته باشید، یک روز زندگی شما را نجات دهد . اگر راهنمایی های مشابهی را می دانید، آنها را در نظرات به اشتراک بگذارید.
 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مرگ موش چیست

در

نام دیگر مرگ موش  سم الفار است

 

مرگ موش یا آرسنیک چیست؟مزه مرگ موش

مرگ موش چیست

مرگ موش یا اکسید آرسنیک که در قدیم و بین کسانی که زیاد جدول حل می کنند  ،مرگ موش در جدول   سم الفار در جدول  ( سمّ الفار ) شناخته می شود نام یک عنصر شیمیایی بسیار خطرناک است. اکسید آرسنیک یا مرگ موش حتی برای کسانی که شیمی را مطالعه نکرده اند، به عنوان مترادف برای سمی قوی شناخته شده است.

کسانی که شیمی را مطالعه کرده و با جدول تناوبی آشنا هستند، می دانندکه "آرسنیک" نام عنصر شیمیایی است. آنها همچنین می دانند که در بیشتر موارد نام عنصر شیمیایی با نام ماده ساده این عنصر شیمیایی سازگار است.

 
برای مدت زمان طولانی، اکسید آرسنیک به عنوان یک سم استفاده شده است.آرسنیک "در زندگی روزمره، و در فن آوری -" آرسنیک سفید "نامیده می شود. ارسطو این ماده را از دوران باستان شناخته شده است و آن را در نوشته هایش ذکر می کند (IV c. BC. E.).
 
اجداد ما سمیت "معجون های موش" را می دانستند و از آن استفاده می کردند. در تاریخ موارد متعدد مسمومیت به دلایل سیاسی با  سم الفار و مرگ موش  زیاد است. یکی از قربانیان چنین جرمی، دیمیتری یوریویچ شیماکا، شاهزاده گالیسی بود که براساس شهادت نامه ی نووگورودا در سال 1453 با آرسنیک به قتل رسید.شاید بپرسید مرگ موش چه مزه ای دارد
در گذشته ، "محبوبیت" این سم در موذی بودن آن بود: طعم مرگ موش  و  مزه مرگ موش غذای سمی شده را تغییر نمی دهد زیرا هیچ بو و مزه ای ندارد و در گذشته مرگ به راحتی توسط بیماری های مختلف توضیح داده می شد .
 
از زمان های قدیم در طب چینی و همچنین (از قرن 19)در هومیوپاتی استفاده شده است. در داروهای مرسوم، آرسنیک تریوکسید برای درمان تومورهای بدخیم مانند لوسمی مورد استفاده قرار می گرفت ، اما به علت خطر بالای آن،از داروهای دیگر استفاده می شود. 
 
تغییرات در موضوع از لاتین « Arsenicum » (آرسنیک، آرسن ، آرسنیک ، Arsenik) این کلمه به یونانی "άρσενικς" - "مردانه" یا "قوی"، که از آن نام یونانی سولفید آرسنیک طبیعی (As2S3) - "άρσενικον" مشتق شده است. کانی شناسی از نام لاتین این معدنی استفاده می کند که می تواند به عنوان "رنگ طلایی" ترجمه شود. در واقع، رنگ زرد روشن، به ویژه در مجاورت سولفید آرسنیک، نارنجی بسیار چشمگیری است. در نمایشگاه های مواد معدنی، نمونه های حقیقی آن، همیشه توجه تماشاگران را جلب می کنند.
 

 

ریشه کلمه آرسنیک

بیایید برگردیم به کلمه آرسنیک. همه می دانند که ریشه این نام "موش" است، نام یک همسایه طولانی مدت انسان (و نه همسایه ی دوست). جالب توجه است، نام این حیوان تقریبا بین المللی است. نام لاتین موش ما Mus musculusف فنلاندی  Mäkelä ، اوکراین Mish (به عنوان ماوس خوانده می شود)، لهستانی mysz "، آلمانی -" ماوس "، انگلیسی -" موس "- و به ریشه مشترک هند و اروپایی، که معنای" غارت "را دارد.
 
نام «آرسنیک» از رنگ خاکستری  آرسنیک اصلی آلوتروپیک به دست آمده است. اما اگر به یاد بیاوریم که نام "آرسنیک" به یک ماده ساده - "آرسنیک خاکستری" اطلاق نمی شود، بلکه به یک اکسید سمی - "آرسنیک سفید" داده می شود، سپس یک نسخه بی رحمانه قابل قبول تر پیچیده می شود:
 
 
"آرسنیک سم ماوس یا سم موش است".
 
در واقع، تا قرن بیستم، این دارو برای مبارزه با جوندگان داخلی را میتوانستیم از یک داروخانه خریداری کنیم.
بعضی از افراد از مرگ موش برای اهداف جنایی استفاده می کردند : گاهی اوقات برای خودکشی، به عنوان مثال  قهرمان رمان «مادام بوواری»  و اغلب برای قتل. برای چندین قرن و تا اواسط قرن نوزدهم، آرسنیک توسط جنایتکاران مورد استفاده قرار می گرفت زیرا :  تقریبا هر کسی به هر بهانه ی قابل قبولی می توانست آن را از داروخانه خریداری کند و تقریبا در دسترس بود.
ثانيا، طعم و بویی ندارد، محلول در آب است و می تواند با هر غذايی مخلوط شود.
سوم، علائم مسمومیت بسیار شبیه نشانه های وبا یا بیماری های گوارشی است که برای ساکنان اروپای قرون وسطی به عنوان مسمومیت غذایی شناخته شده بود.
مرگ موش همان چیزی است که نیکولای سمینویچ Leskov در داستانش، این علائم را توصیف می کند: "بوریس تیموفویچ در شب قارچ و گوشت خورد، و سوزش معده او شروع شد؛ ناگهان استفراغ بصورت وحشتناکی افزایش یافت و صبح او جان داد، درست همانطور که موشها در انبارهایش جان میدادند!

 

مرگ موش انسان را میکشد نشانه های مسمومیت با مرگ موش یا آرسنیک

به طور دقیق تر، نشانه های مسمومیت با آرسنیک توسط گوستاو فلوبر در رمان معروفش "مادام بوواری" نشان داده شده است.  خودکشی با مرگ موش  مادام بوواری : در کنار استفراغ با تکه های معده تجزیه شده
 
اما حتی اگر سوء ظن مسمومیت وجود داشته باشد، اثبات آن غیرممکن بود: روش های تشخیص مرگ موش در غذا و بافت قربانی وجود نداشت. به این ترتیب، مسمومین فلک زده، به طور قاطع به خاطر ارث، دشمنی و یا خودکشی محکوم به شکنجه طولانی مدت تا زمان رسیدن مرگ بودند .( زمان اثر مرگ موش گندمی ) حتی نام آرسنیک برای بعضی مترادف با "پودری برای وراث" بود.

 

تلاش شیمی دان ها برای تشخیص آرسنیک

تلاش برای ایجاد روش حساس و در عین حال انتخابی برای تشخیص آرسنیک یا سم موش از قرن هفدهم شروع شد. به ویژه، رابرت بویل، مشغول حل این مشکل شد. اولین روش مناسب برای تحقیقات قانونی توسط کارل ویلهلم Scheele شیمیدان معروف سوئدی، داروساز بود.
 
ماهیت روش به شرح زیر بود: تری اکسید آرسنیک در اسید هیدروکلریک حل شده است، روی در واکنش با اسید، هیدروژن اتمی آزاد می کند، آرسنیک را به هیدروژن آرسنیک گازدار یا AsH 3 arsine کاهش می دهد.. (همانطور که می بینیم، در حال حاضر این اقدامات شبیه به کارآگاه Calle است.) Scheele خود را به بدست آوردن arsin بدون انجام هر گونه manipulations با آن محدود کرد.
او بوی خاص سیر آرسین را به عنوان نشانه کافی از مسمومیت با آرسنیک در نظر گرفت.
(پژوهشگران مدرن دریافته اند که بوی سیر از آرسین نیست، اما سایر ترکیبات آرسنیک فرار همراه با بوی سیر است). با این حال، در اواخر قرن هجدهم، این کشف یک انقلاب در عدالت ایجاد نمی کرد: اعضای هیئت منصفه علم شیمی را نمی فهمیدند و بو را به عنوان مدرک قبول نمی کردند. به هر حال،  تنفس بوی سیر از قربانی یکی از علائم بالینی مسمومیت با آرسنیک بود.
 
در سال 1836، جیمز مارش شیمیدان انگلیسی، معاون مایکل فارادی معروف، روش Scheele را بهبود بخشید. او از بی ثباتی آرسین برای گرم کردن استفاده کرد: در 300-400 درجه سانتیگراد، این گاز تجزیه می شود و مواد ساده ای تشکیل می دهد. برای کسانی که قوانین دوره را مطالعه کرده اند، این تعجب آور نیست، زیرا قدرت آنها در ترکیبات هیدروژن غیر فلزات در زیر گروه اصلی با افزایش تعداد عنصر کاهش می یابد. از این رو، فسفین PH 3 کمتر از دوام آمونیاک NH 3 و Arsine حتی کمتر از فسفین است. این روش مارش بود. اولا، آرسنیک را برای آرسنیک ترمیم کرده است:
 
به عنوان As2O3 + 6Zn + 6H2SO4 = 2AsH3 + 6ZnSO4 + 3H2O,
 
سپس آن را خشک کرد، از طریق کلرید کلسیم خشک عبورداد، و سپس لوله را که از طریق آن آرسین عبور می کرد، حرارت داد و تجزیه رخ داد:
2AsH3 = 2As + 3H2,
و آرسنیک به شکل یک آینه فلز براق روی دیوارهای لوله قرار گرفته است.
مارش، آرسنیک رسوب کرده در یک صفحه در لوله قرار دارد. همان آینه، تنها آنتیموان، می تواند برای ترکیبات آنتیموان مشاهده شود. مارش این روش را تصحیح کرد تا آرسنیک را با آنتیموان اشتباه نگیرد. پلاک اکسید شده در هوا و به یک محلول در فرم اسید آرسنوس H 3 AsO 3 منتقل می شود که بر خلاف ترکیبات آنتیموت ، رسوب زرد را با نیترات نقره ای می دهد:
 
H 3 AsO 3 + 3AgNO 3 = Ag 3 AsO 3 + 3HNO 3 .
 
روش مارش برای مدت زمان بسیار حساس بود و اجازه می دهد آرسنیک در نمونه های حاوی 0.001 میلی گرم از این عنصر تشخیص داده شود.تکمیل روش او، جیمز مارش چهار سال به طول انجامید.
دادگاه برای اثبات یک قتل مشکوک با آرسنیک او را تحت فشار قرار داد تا آن مسئله قضایی را بررسی کند.

 

اولین تلاش ناموفق شیمی دانان در حل پرونده قتل با آرسنیک

شخصی به نام جان بولل در مرگ پدربزرگش مشکوک شناخته شد با قهوه ای که با آرسنیک مسموم شده بود و توسط دادگاه تبرئه شد، زیرا نتیجه تجزیه شیمیایی آرسنیک هیئت داوران را قانع نکرد. این تجزیه و تحلیل شامل انتقال سولفید هیدروژن از طریق محلول نمک آرسنیک و انجام تجزیه و تحلیل به روش Bodla James Marsh بود. شکست در دادگاه، که به موجب آن مجرم آزاد شد، مارش را برای تست آزمایشات با آرسنیک آماده کرد. بعد از مدتی جان بولل خودش به جرم قتل اعتراف کرد.

 

حل اولین پرونده قتل با مرگ موش یا آرسنیک

در پرونده قضایی دیگری، روش مارش برای اولین بار در سال 1840 در مورد جرم یک زن جوان فرانسوی، ماری لافارژ استفاده و پیروز شد. یک دختر از خانواده فقیر با چارلز لافارژ، ثروتمند، ازدواج کرد. پس از عروسی، و مشکلاتی که منجر به اختلاف زن و شوهر شد و از آنجایی که طلاق در آن روزها عملی نبود، ماری تصمیم گرفت تا خود را به روشی همسر را از سر راه بردارد. او  برای مبارزه با موش  در چند نوبت آرسنیک خریداری کرد، و شوهرش را با غذا مسموم کرد. این در نهایت منجر به مرگ چارلز شد.
بستگان شوهرش، مشکوک به چیزی اشتباه بودند،ماری هیچ تصوری از این نداشت که علم روش تشخیص آرسنیک را می داند. نخستین معاینه که دو پزشک انجام دادند و با روش مارش آشنا نبودند، به نفع ماری شهادت دادند، اما دادستان نتایجش را مورد پرسش قرار داد و کارشناسان دیگر را مورد سوال قرار داد. آنها در مورد روش مارش شناخت داشتند، اما در استفاده از آن مهارت های عملی نداشتند. شکست دوباره و تنها متیو اورفیلا، متخصص سم شناسی پاریس، که در معاینه بعدی شرکت کرد، توانست گناه ماری لافارژ را با پیدا کردن محتوای آرسنیک بالا در باقی مانده های مواد غذایی و در بدن مرده، اثبات کند. از آن لحظه، روش مارش در تشخیص آرسنیک یا مرگ موش در علم پزشکی قانونی ثبت شد.
 

 

چرا آرسنیک یا مرگ موش سمی است؟

احتمالا خواننده ی علاقمند می خواهد علت سمیت بالای ترکیبات آرسنیک را بداند. در واقع، ترکیبات آرسنیک متعلق به کلاس خطر دوم (مواد بسیار خطرناک) هستند.  آرسنیک سفید، که بسیار سمی است، گسترده شده است. مسمومیت مرگبار، بر اساس برخی گزارش ها، یک دوز 60-70 میلی گرم کافی است. جالب توجه است که بدن انسان حاوی آرسنیک (به طور متوسط ​​18 میلی گرم) است - این یک تایید درخشان از کلمات Paracelsus است: "همه چیز سمی است، و هیچ چیز مسمومیت ندارد؛ تنها یک دوز باعث ایجاد مسمومیت می شود. " دوزهای کوچک ترکیبات آرسنیک برای اهداف مختلف پزشکی (به عنوان مثال در دندانپزشکی) مورد استفاده قرار می گیرند، اما این موضوع مقاله ما نیست.
 
به نظر می رسد که آرسنیک مانند سایر مواد سمی مانند ترکیبات جیوه، سرب، آنتیموان و غیره، به یک واکنش شیمیایی با گروه های سولفیدریل یا تیئول وارد می شود که بخشی از مولکول های پروتئین هستند. از آنجایی که آنزیم ها (کاتالیزورها برای فرایندهای بیوشیمیایی در بدن) مولکولهای پروتئینی هستند، روشن است که آرسنیک با مسدود کردن گروه های سولفیدریل از این مولکول ها، آنزیم ها را مختل می کند.
این روند پروسه های بیوشیمیایی را مختل می کند که برای مثال انتقال انگیزه های عصبی، تنفس بافت و غیره را فراهم می کنند. از این رو علائم بالینی مسمومیت با آرسنیک: کاهش فشار خون، علائم اختلال سیستم عصبی مرکزی و تشنج است.
 
به عنوان یک پادزهر برای سموم تیوول، که شامل آرسنیک است، از مواد حاوی گروه سولفیدریل استفاده می کنند و می تواند قوی تر از پروتئین ها، برای اتصال ترکیبات آرسنیک، جیوه و سایر فلزات سنگین باشد . یکی از این مواد، unithiol (dimercaptopropanesulfonate سدیم)، یک پادزهر جهانی (پادزهر) برای مسمومیت با آرسنیک و فلزات سنگین است. برای جلوگیری از مسمومیت مزمن با سموم تیئول در تولید، مواد مورد نیاز هستند که در طول مدت استفاده طولانی مدت به بدن آسیب نمی رسانند. یکی از این ابزارها یک گروه از پلی ساکارید های طبیعی - پکتین بود. پکتین قادر به اتصال کاتیون های سنگین و آرسنیک است. پکتین ها توسط میوه گیاهان مانند سیب تولید می شود. مارمالاد سیب در پکتین غنی است. 
 
دوره های پیشگیرانه مارمالاد ویژه برای دو ماه باید به کارگران صنایع خطرناک که با سموم تیئول کار می کنند داده شود. اثر محافظتی پکتین ها به وسیله توانایی دو گروه کربوکسیل موجود در هر واحد ساختاری به وسیله شیمیایی اتصال کاتیون های بسیاری از فلزات و همچنین توانایی این مواد برای جذب، به عنوان مواد جذب، توضیح داده شده است. به عنوان اولین کمک به معنی، اگر آرسنیک و دیگر سموم تیئول به معده وارد شوند، یک تخم مرغ خام و حتی شیر مناسب است.
 

 

رمز و راز مرگ ناپلئون با آرسنیک یا مرگ موش

پروتئین مو و ناخن ها به ویژه در گروه های سولفیدریل غنی هستند، بنابراین آرسنیک در مو و ناخن (به عنوان مثال، آنتیگویید، جیوه، سرب و دیگر فلزات سنگین) تجمع می یابد. در مورد مو، اگر در برخی از دوره های زندگی در بدن بیش از حد معمول دریافت شود، مرگ مشکوک خواهد بود.اگر محققی نمونه ای از موی قربانی و یک روش قابل اعتماد برای تشخیص آرسنیک در آن داشته باشد این واقعیت ها به ما اجازه می دهد علت مرگ در رابطه با وجود آرسنیک را در بدن شخص قربانی بفهمیم.
 
این روش (حساس تر از روش مارش) از سال 1950 در علوم پزشکی قانونی مدرن استفاده شده است. این یک تجزیه و تحلیل فعال سازی نوترون است. ماهیت روش این است که وقتی نوترون ها  با ایزوتوپهای پایدار برخی از عناصر (به عنوان مثال آرسنیک) تابیده شوند، هسته های آنها نوترون ها را جذب می کنند و  ناپایدار می شوند، یعنی حساس به فرسایش رادیواکتیو هستند. با توجه به ماهیت اشعه رادیواکتیو، می توان تعیین کرد که کدام عنصر در نمونه قرار دارد و با شدت تابش، می توان غلظت این عنصر را مورد قضاوت قرار داد. برای چنین مطالعات، یک منبع نوترون آهسته (به عنوان مثال یک راکتور هسته ای) و یک وسیله برای تثبیت اشعه رادیواکتیو (طیف سنج) مورد نیاز است. نویسنده این روش، ژیروجی دی هوشی شیمی دان در مجارستان، در سال 1943 جایزه نوبل را دریافت کرد.
 
در سال 1961، نمونه ای از موی ناپلئون بناپارت که پس از مرگ امپراطور در سنت هلن در سال 1821 به عنوان یکی از حامیان وفادار خود به دست آمد، با استفاده از این روش مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حساس بودند: محتوای آرسنیک در نمونه ده برابر بیشتر از حد نرمال بود. از این گذشته به این نتیجه رسیدند که ناپلئون در آخرین ماههای زندگی خود به آرامی مسموم شده است ، هر چند علت مرگ او، سرطان معده بود. درست است، نسخه های دیگری نیز وجود دارد. در اتاق های محل سکونت ناپلئون، دیوارها با کاغذ دیواری هایی در زمینه سبز پوشانده شده و آرسنیت مس یا Sheela greens به عنوان یک رنگدانه سبز در آن زمان مورد استفاده قرار گرفت.
 
بیش از 30 سال پیش، شیمی دان انگلیسی، دیوید جونز، یک تکه کاغذ دیواری از اتاق خواب ناپلئون را تجزیه و تحلیل کرد و نشان داد که در هر 1 متر مربع از منطقه این دیوارها به میزان 0/12 گرم آرسنیک دارد. در اواخر قرن نوزدهم، مطالعات ثابت کرد که پس از تغییر کاغذ دیواری ها در اتاق بیمارانی که به ویژه از بیماریهای دستگاه گوارش رنج می برند ، بیماری متوقف می شود. کاغذ دیواری های  سنت هلن حاوی آرسنیک بسیار زیادی بود! که می توانست به هوا، از آنجا به ریه ها جریان یابد ...  جای تعجب نیست که ناپلئون پیوسته از بیماری های معده، لرز و تورم اندام ها - نشانه های مسمومیت با آرسنیک مزمن شکایت می کرد.
 
بر اساس یک نسخه دیگر از مرگ ناپلئون،آنتیموان با داروهایی که ناپلئون به طور منظم مصرف می کند وارد بدن او شده است. آنتیموان نیز مسموم کننده است، اما به میزان بسیار کم، زیرا در اثر آب معدنی، ترکیبات آن به محصولات نامحلول تبدیل می شوند که نمی توانند توسط دیواره روده جذب شوند.

 

آرسنیک فقط برای موش ها نیست

یک دیدگاه دیگر درباره رمز و راز مرگ ناپلئون توسط بیوگرافی معروف آمریکایی اندرو بنسون در مصاحبه منتشر شده در مجله شیمی و زندگی (1980، شماره 3) بیان شده است. او معتقد است که ناپلئون برای مدت زمان طولانی به تقویت کننده های حاوی آرسنیک نیاز داشت. بنابراین، شگفت آور نیست که آرسنیک در موها انباشته شده است. چیز دیگری تعجب آور است: چرا مواد سمی تجویز شده، همانطور که می گویند اکنون بد است؟
 
به نظر می رسد که مدت ها پیش مشخص شده است که آماده سازی آرسنیک (البته در دوزهای متوسط) باعث بهبود وضعیت پوست و افزایش استقامت بدن می شود. از قرن هجدهم، یک راه حل یک درصد از آرسنیت پتاسیم در انگلستان به عنوان درمان برای مالاریا فروخته میشد؛ در سال 1880 در لندن Pharmacopoeia تحت نام "راه حل دکتر فاولر" قرار گرفت. زنان شروع به استفاده از آن کردند تا پوست را بهبود ببخشند: پوست بیشتر الاستیسیته می شد و رنگ پوست بهبود می یافت. برای مثال، داروهای آرسنیک مورد استفاده توسط الیزابت سیدال همسر دانته گابریل روزته به الیزابت "چهره یک فرشته و چشم Medusa Gorgon داده بود  که هر کسی که به او نگاه میکرد به سنگ تبدیل می شد.
 

آرسنیک در آب آشامیدنی

در نیمه دوم قرن بیستم ، معلوم شد که میلیون ها نفر بدون آگاهی از مسمومیت با آرسنیک مسموم شده اند. و آنها نه از افراد حسود یا وارثان بی حوصله ، بلکه از چاه خود سم دریافت می کنند! آرسنیک موجود در آب آشامیدنی به یک مشکل زیست محیطی واقعی تبدیل شده است.

 

دانشمندان دریافته اند که دوزهای بسیار اندک آرسنیک نیز در صورت ورود طولانی مدت به بدن ، به عنوان مثال ، همراه با آب یا غذا ، می تواند تأثیر مخربی داشته باشد. در سال 1942 ، سرویس بهداشتی ایالات متحده حداکثر غلظت مجاز (MPC) آرسنیک را در آب آشامیدنی معادل 50 میکروگرم (0.05 میلی گرم) در یک لیتر تعیین کرد. همین استاندارد در سال 1963 توسط سازمان بهداشت جهانی تصویب شد. با این حال ، مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده است که حتی با چنین غلظت کمی ، خطر ابتلا به سرطان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، بنابراین در سال 2002 هنجار سختگیرانه تری در ایالات متحده تصویب شد: دیگر هیچ بیش از 10 میکروگرم در لیتر

 

چه دلایلی به نفع چنین قانونی بود؟ در اواسط قرن بیستم. در تایوان ، زنگ خطر به صدا درآمد: مشخص شد که آب آشامیدنی از چاه های عمیق (چاه های آرتزیان) سواحل جنوب شرقی حاوی مقدار زیادی آرسنیک است. استفاده از "آب آرسنیک" در این مکان ها با سندرم موسوم به "پای سیاه" ، که در این منطقه رایج است ، همراه بود. با این بیماری ، لکه های سفید روی اندام ها به ویژه در پاها ظاهر می شود که سپس قهوه ای و در نهایت سیاه می شوند.

پوست در این محل خشن می شود ، ترک می خورد و با زخم پوشانده می شود. اگر بیماری بسیار مزمن شود ، برای نجات زندگی ، باید به قطع عضو متوسل شوید. شیوع بیماری در دهه 1950 همزمان با رونق حفاری چاه آرتزیان در روستاهای تایوان به سرعت افزایش یافت. همانطور که تجزیه و تحلیل نشان داد ، آب موجود در چنین چاههایی حاوی 100 تا 1800 میکروگرم بر لیتر آرسنیک است ، به عنوان مثال در تعدادی از موارد 180 برابر بیش از "هنجار آمریکایی" بود. اقدامات فوری برای تأمین آب تصفیه شده مردم انجام شد و از سال 1956 تعداد قربانیان این بیماری وحشتناک شروع به کاهش کرد.


در سال 1977 ، نظرسنجی از 40،000 نفر از ساکنان همان مناطق تایوان یک شگفتی ناخوشایند جدید را ارائه داد: بروز سرطان پوست با محتوای آرسنیک موجود در آب چاه متناسب است. در همان زمان ، سندرم "پاهای سیاه" در 379 مورد و سرطان پوست - در 438 مورد ثبت شد. این اعداد وحشتناک بود: 10.6 مورد سرطان پوست در هر هزار نفر وجود داشت (مورد دوم در میان مردان شایع تر از مردان بود. زنان). همبستگی واضحی بین میزان و محتوای آرسنیک در آب آشامیدنی در سایر کشورها از جمله چین ، هند ، بنگلادش ، ویتنام و ایالات متحده یافت شد. در همان زمان ، ترکیبات آرسنیک معدنی در آب غالب بود ، که در میان آنها بیشتر خطرناک سه ظرفیتی وجود داشت. بیشترین غلظت (14000 میکروگرم بر لیتر) در تعدادی از منابع در بنگلادش ثبت شد ، جایی که میزان MPC از 280 بار بیشتر شد. نوشیدن فقط یک لیتر چنین آبی ،


به طور طبیعی ، این سوال مطرح شد که چگونه می توان آب را از آرسنیک تصفیه کرد. این کار با توجه به حجم زیاد آب مصرفی و غلظت ناچیز آرسنیک در آن کار آسانی نیست. ساده ترین راه این است که As (III) را به As (V) اکسید کرده و در نتیجه سمیت را ده برابر کاهش دهید. اکسیداسیون تحت تأثیر کلر ، ازن یا دی اکسید منگنز بسیار سریع پیش می رود. سپس As (V) تشکیل شده را می توان با روش انعقاد و بارش مجدد ، که معمولاً در کارخانه های آب برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود ، حذف کرد. برای این منظور ، به عنوان مثال ، نمک های آلومینیوم و آهن (III) مناسب هستند. هنگامی که به سختی معمولی به آب اضافه می شود ، واکنشی رخ می دهد.

000.jpg

رسوب هیدروکسید فلز و آرسنیک را با آن جذب می کند. بنابراین ، هیچ مشکل اساسی ، به جز هزینه های مربوطه ، برای تصفیه آب از آرسنیک وجود ندارد.

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۰آرسنیک یک عنصر شیمیایی از گروه V جدول تناوبی است و متعلق به خانواده نیتروژن است. آرسنیک احتمالاً یکی از بحث برانگیزترین عناصر شیمیایی است. در واقع ، از یک سو ، این یک سم وحشتناک است: کافی است که یک فرد مقدار کمی از اکسید آرسنیک را ببلعد یا یکبار هیدروژن آرسنیک گازی را استنشاق کند تا مسمومیت کشنده داشته باشد. از سوی دیگر ، برخی از ترکیبات آرسنیک سمی تر از نمک سفره نیستند... آرسنیک خالص نیز نسبتاً بی اثر است. علاوه بر این ، ترکیبات آرسنیک در پزشکی به عنوان دارو استفاده می شود. آرسنیک برای قرن ها ده ها سر تاج دار (پادشاه ) و صدها شوهر نفرت انگیز را مسموم کرده است و آرسنیک سلامت آنها را تقویت کرده است. آثار کمی از آرسنیک در آب آشامیدنی برای ده ها میلیون نفر در بسیاری از کشورها فاجعه است ، و در عین حال ، آرسنیک در مقادیر قابل توجهی در برخی از آبهای معدنی یافت می شود. ترکیبات آرسنیک باعث سرطان می شوند و همچنین در سرطان شناسی به عنوان داروهای ضد سرطان استفاده می شوند! این مخالفت را می توان ادامه داد. بنابراین آرسنیک برای انسان چیست - دوست یا دشمن؟ در اینجا مناسب است که گفته پزشک معروف قرون وسطایی تئوفراستوس بمبست فون گوگنهایم (پاراکلسوس) را به خاطر بیاوریم: "همه چیز سم است و هیچ چیز عاری از سمیت نیست. فقط میزان دوز سم را نامرئی می کند. " احتمالاً هیچ عنصر شیمیایی با چنین شهرت شوم در تاریخ بشر وجود نداشته است. آرسنیک به طور سنتی با سم همراه است:معروف است که کسی که چاقو ندارد ، آرسنیک دارد!

۱۴۰۰/۵/۲۰ برای قرن ها ، آرسنیک "پادشاه سموم" نام دیگر مرگ موش (سم الفار) محسوب می شد. سم الفار نام فصیح دیگری داشت: "پودر برای وارثان". آنها از استفاده از آرسنیک (یا بهتر بگویم ترکیبات آن) برای از بین بردن مخالفان سیاسی دریغ نکردند. فرمانروایان برخی ایالت ها (به عنوان مثال ، در ونیز) خدمات مخفی متخصصان مسمومیت را حفظ کردند. آرسنیک به ویژه در قرون وسطی در فرانسه و ایتالیا استفاده می شد. از جمله ، پاپ کلمنت چهاردهم با این سم مسموم شد. تاریخ نام یک توفانا از سیسیل را حفظ کرده است ، که حرفه وحشتناک او را در پایان قرن 17 مجبور او را کرد از پالرمو به ناپل فرار کند. توفانا بطری های مایع بدون بو ، مزه و رنگ را به زنانی که می خواستند مرگ شوهران خود را تسریع کنند ، می فروخت. مقدار کمی از آن برای کشتن یک فرد کافی بود. مرگ به آرامی و بدون درد می آمد فقط یک نفر به تدریج قدرت و اشتهای خود را از دست می داد ، او دائماً از تشنگی رنج می برد. قربانیان توفانا صدها نفر بودند. Aqua Tophana - به گفته کارشناسان ، آب توفانا چیزی بیشتر از محلول آبی اسید آرسنیک با افزودن گیاهان گیاهی نبود.

۱۴۰۰/۵/۲۰نویسندگان همچنین به شکوه تاریک آرسنیک کمک کردند: شاید تعداد قربانیان این عنصر در همه آثار ادبی از تعداد واقعاً کشته شده بیشتر باشد. به عنوان مثال ، آگاتا کریستی قهرمانان را در کارآگاهان بیشمارش ، معمولاً با آرسنیک مسموم کرد. آنها در مورد این سم می دانستند. اعتقاد بر این است که بنیانگذار کیمیاگری و نخستین شیمیدان ایرانی جابر بن حیان ، که در قرن 8 و 9 زندگی می کرد ، ابتدا از آرسنیک به عنوان سم یاد کرد . در ادبیات کلاسیک چینی ، مانند ادبیات اروپایی ، مواردی از قتلهای معروف با استفاده از آرسنیک وجود دارد.

۱۴۰۰/۵/۲۰در قرون وسطی ، در پایان سلسله مینگ ، کتابی درباره صنایع دستی در چین منتشر شد. در آن آمده است که کارگرانی که در تهیه سموم آرسنیک دخیل بوده اند بیش از دو سال نمی توانند آن را تحمل کنند: موهای آنها بیرون می رود و علائم دیگر مسمومیت ظاهر می شود. در کتابهای مرجع پزشکی مدرن ، می توان خواند که آرسنیک در صورت مسمومیت باعث "اثرات سمی عمومی (نفروتوکسیک ، کبدی ، انتروتوکسیک ، عصبی) می شود." در مسمومیت حاد ، هنگامی که ده ها یا صدها میلی گرم سم وارد بدن می شود ، تصویر شبیه یک بیماری وبا است: درد شدید در مجرای گوارشی ، استفراغ و اسهال ، رنگ مایل به آبی پوست صورت ، تشنج ، نبض نخ مانند ، مشکل در تنفس چنین مسمومیتی اغلب در نتیجه نارسایی حاد قلبی عروقی به مرگ ختم می شود. بسته به سن ، جنس ، وزن ، وضعیت سلامتی و همچنین ترکیب شیمیایی سم ، دوز کشنده برای 50٪ افراد 60 تا 200 میلی گرم در نظر گرفته می شود. مرگ بطور متوسط ​​پس از 10 ساعت اتفاق می افتد.

۱۴۰۰/۵/۲۰ سمی ترین مشتق آرسنیک هیدروژن گازی آرسنیک (آرسین) AsH3 ، یکی از قوی ترین سموم معدنی است. با محتوی فقط 0.05 میلی گرم در لیتر در هوا ، دوز کشنده در نیم ساعت وارد بدن می شود و غلظت 5 میلی گرم در لیتر فوراً باعث مرگ می شود. کربن فعال آرسین را ضعیف جذب می کند ، بنابراین ماسک گاز معمولی در برابر آن دفاع نمی کند. به عنوان یک ماده ساده ، آرسنیک به دلیل فعالیت شیمیایی پایین بسیار کمتر خطرناک است. ترکیبات As (III) 25-60 برابر بیشتر از As (V) سمی هستند ، زیرا آنها می توانند به گروه های تیول (سولفیدریل) - SH سیستئین و متیونین در ترکیب پروتئین های آنزیمی متصل شوند و کار آنها را مسدود کند. آرسین گازی ، از طریق ریه ها وارد جریان خون می شود ، گلبول های قرمز را از بین می برد و به کلیه ها آسیب می رساند. این باعث می شود ادرار سیاه شود مرگ می تواند زمانی رخ دهد که فقط چند میلی گرم آرسین وارد ریه ها شود. در غیر این صورت ، مسمومیت مزمن در دوزهای کوچک خود را نشان می دهد. فرد به تدریج ضعیف می شود ، از کم خونی ، اسهال یا یبوست رنج می برد. او دارای رنگ خاکستری ، ضعف ، از دست دادن قدرت ، لایه برداری پوست و تشکیل زخم ، خونریزی لثه است. عضلات پاها و بازوها به تدریج آتروفی می شوند ، پوست رنگدانه و پوسته پوسته می شود ، تغییرات بدخیم در آن امکان پذیر است و نوارهای مشخصی روی ناخن ها ظاهر می شود. با مسمومیت خفیف ، از دست دادن اشتها ، طعم ناخوشایند در دهان ، ضعف ، لرز ، ضعف نبض و اختلالات خواب وجود دارد.

۱۴۰۰/۵/۲۰یک قرن گذشت و در 21 جولای 1949 ، پلیس فرانسه به ظن مشابه ماری برنارد را که ملقب به "بیوه سیاه لودن" بود دستگیر کرد. او متهم به مسمومیت همسرش و 11 نفر دیگر در سال 1947 بود. اما این بار همه چیز بسیار پیچیده تر شد: این روند بیش از ده سال به طول انجامید ، اما اثبات گناه برنارد امکان پذیر نبود ، اگرچه تمام اجساد با علائم مسمومیت با آرسنیک در قبرستان محلی پیدا شد. دفاع با آزمایش حساس مارش نشان داد که سال ها پس از مرگ ، آرسنیک می تواند با کمک میکروارگانیسم ها از طریق آب خاک حاوی آرسنیک وارد بقایا شده و در آنجا تجمع یابد. حتی فردریک جولیوت کوری برنده جایزه نوبل در این معاینه شرکت داشت، از آنجا که تجزیه و تحلیل نیز از روش رادیواکتیو استفاده می کند. معلوم شد که در محل بسیاری از گورستانها قبلاً مزارعی وجود داشت که با آفت کش های حاوی آرسنیک تصفیه شده بودند. پیش از این اورفیلا در استخوان افرادی که به هیچ وجه نمی توانستند مسموم شوند ، آرسنیک پیدا کرده بود. همچنین مشخص شد که یکی از همسایگان برنارد سگ خود را با آرسنیک مسموم کرده است ، اما دو سال بعد ، وقتی بقایای سگ کنده شد ، کارشناسان پزشکی قانونی حتی اثری از آرسنیک در آنها پیدا نکردند. در نتیجه چنین داده های متناقضی ، دادگاه در سال 1961 مجبور شد در نهایت برنارد را تبرئه کند.

در ادامه بخوانید...

15 واقعیت عجیب که شما بلافاصله می خواهید به اشتراک بگذارید

در
اگر فکر می کنید که هیچ چیز شما را شگفت زده نمی کند، پس ما می خواهیم سعی کنیم شما را متقاعد کنیم که دانستنی های شگفت انگیز زیادی در دور و اطراف ما وجود دارد که باعث شگفتی می شود و ما نمی دانیم. مثلا، آیا می دانستید که شما می توانید، فقط با نگاه کردن به یک فرد، بفهمید که چگونه زندگی کرده است ؟ و یا واقعا چه چیزی در پشت تمایل مادر به بوسیدن فرزندش وجود دارد؟
 
ما در sayarak.com می دانیم که دنیا پر از واقعیت عجیب و  باور نکردنی است و سعی کردیم تعدادی از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.
 

1. آیا می دانستید پروب های زیبایی برای سلامتی خطرناک هستند؟

هر دختر حداقل یک بار رژ لب و یا سایه چشم خود را با تسترها امتحان کرده است. به نظر می رسد که این کار بی ضرر است. بنابراین، در مغازه های معروف لوازم آرایشی و بهداشتی نمونه های رایگان بعد از تجزیه و تحلیل نتایج ناامید کننده ای را نشان دادند! قارچ پرتکاپو (28٪) و باکتری استافیلوکوک (48٪).آیا باز هم حاضرید از تسترها با توجه به رایگان بودن آن استفاده کنید؟
 

2. آیا می دانستید میل مادر به بوسیدن فرزندش غریزی است؟

هر مادر با تمایل غیر قابل مقاومت به بی نهایت محکم بوسیدن کودک خوددارد. این تمایل فقط از عشق نیست وقتی مادر بچه اش را می بوسد ، او با پاتوژن ها بر روی پوستش تماس می یابد. آنها توسط سیستم ایمنی مادر شناسایی می شوند و سیگنال هایی را به لنفوسیت های B می فرستند، پس از آن آنتی بادی ها در شیر مادر تولید می شوند که می تواند آنها را خنثی کند و نوزادان را از بیماری های مختلف محافظت کند.
 

3. آیا می دانستید تلفن های خاص کوشر وجود دارد؟

با توجه به رقابت بزرگ در بازار الکترونیک، تولید کنندگان به نیازهای مردم، از جمله مذهب ، بسیار حساس هستند. بنابراین، تلفن هایی بدون هیچگونه توابع اضافیتولید شد: با کمک آنها، شما نمی توانید SMS ارسال کنید، به اینترنت بروید، یک عکس یا ویدیو بگیرید. تنها هدف آنها تماس است.
 

4. آیا می دانستید کودک می تواند در دوران بارداری مادر خود را درمان کند؟

نه تنها مادر از سلامت فرزندش محافظت می کند، بلکه  کودک می تواند به او کمک کند. در حالی که در رحم، او می تواند سلول های بنیادی خود را به اندام های آسیب دیده ارسال کند. انتقال و ترکیب سلول های بنیادی جنینی به اندام های مادر، میکروچیمریسم رحم است .
 

5. آیا می دانستید مردان و زنان به شیوه های مختلف گوش می دهند؟

 مردان و زنان به طور متفاوتی فکر می کنند، تصمیم می گیرند، و به طور کلی به صورتی خاص نگاه می کنند. محققین دانشکده پزشکی ایندیانا موضوع سرگرم کننده تر یافتند .بله. همچنین به روش های مختلف گوش می دهیم: مردان صداها را فقط با یک بخش  مغز پردازش می کنند ولی زنان از هر دو بخش استفاده می کنند!
 

6. آیا می دانستید زنبورها می توانند چهره را تشخیص دهند؟

زنبورها به طور شگفت انگیز، می توانند مانند ما ببینند.گروهی از متخصصان زیست شناسی متوجه شدند: حشرات  در عمل دیدن و تشخیص چهره مانند انسانها عمل می کنند. آنها کل چهره را تعریف می کنند و هر عنصر را به طور جداگانه نمی بینند .
 

7. آیا می دانستید با بالا رفتن سن، فرد توانایی احساس خشکی را از دست می دهد؟

هر چه شخص مسن تر است، کمتر او احساس خشکی پوست می کند . همه سیستم های بدن همانطور که در هنگام جوان بودن کار می کنند با بالا رفتن سن کار نمی کنند، و خیلی کمتر احساس می کنید که نیاز به نوشیدن دارید. اما آب همانقدر مهم است که قبلا بود. کمبود آن می تواند منجر به  اختلالات روده ای و فشار خون بالا شود ، بنابراین شما باید توجه بیشتری نسبت به خویشاوندان سالخورده خود داشته باشید.
 

8. آیا می دانستید در قرن گذشته، اشعه ایکس در فروشگاه های کفش برای انتخاب یک جفت کفش مناسب پای مشتری مورد استفاده قرار می گرفت؟

به نظر می رسد هیچ چیز دشوارتر از پوشیدن کفش در زمان انتخاب آن وجود ندارد. اما ظاهرا در آغاز قرن بیستم، آنها چنین فکر نمی کردند. یک فلورسکوپ برای فروشگاه های کفش نصب شده بود. این وسیله امکان انجام اشعه ایکس پاها را فراهم می کرد و کفش های مناسب با آن را برمی داشتند . اما به دلیل دوزهای شوک تابش که موجب آسیب به سلامتی می شد، تمام دستگاه ها جمع شدند.
 

9. آیا می دانستید بعضی از مردم به 4 ساعت خواب نیاز دارند؟

خواب طبیعی انسان باید 7-8 ساعت در روزباشد، اما همانطور که معلوم شد، استثنائاتی برای این قانون وجود دارد. در حضور جهش در ژن hDEC2، که مدت زمان خواب و بیداری را تنظیم می کند، مدت خواب می تواند تا 4 ساعت کاهش یابد.
 

10. آیا می دانستید در دهه 1980 لنزهای تماسی برای مرغ ها اختراع شدند؟

آیا شمااستفاده از لنز را برای مرغ ها شنیده اید؟ در دهه 1980، شرکت آمریکایی AnimaLens ، به کشاورزان لنزهای قرمزی را برای جوجه ها پیشنهاد دادند، که آنها را کمتر تهاجمی می کرد و وزن گیری آنها را افزایش می داد. حمله جوجه ها به همدیگر به دلیل این واقعیت که جوجه ها به خوبی از طریق لنزهای قرمز نمی دیدند و به یکدیگر حمله نمی کردند، کاهش یافت. اما این نوآوری به علت از بین رفتن بینایی در زمان زیادی استفاده نشد.
 

11.آیا می دانستید افرادی که جوانتر از سن شان دیده می شوند، طولانی تر زندگی می کنند؟

محققان دانمارکی نشان دادند که افراد با چهره های جوان نسبت به کسانی که از سن خود بزرگتر دیده می شوند بیشتر زندگی می کنند . به گفته یکی از دانشمندان، افرادی که زندگی سخت تر دارند، اغلب در سنین جوان تر می میرند، و چنین زندگی سخت علامت خود را بر روی صورت آنها می گذارد.
 

12. آیا می دانستید زنان دارای موهای قرمز به مقدار زیادی از داروهای مسکن نیاز دارند؟

مطالعه ای که در مجله "بیهوشی" منتشر شد، نشان داده که زنان با موهای قرمز نیاز به مواد بیهوشی، حدود 19٪ بیشتر نسبت به افرادی که دارای رنگ موی متفاوت هستند، دارند.تئوری این است که جهش پروتئینی که مسئول موهای قرمز و رنگ پوست است، باعث می شود افراد به درد بیشتری را حس کنند.
 

13. آیا می دانستید در برخی از بانک های ایتالیا، شما می توانید وام برای پنیر دریافت کنید؟

ما این واقعیترا می دانیم که بانک ها معمولا وام هایی را برای خرید ماشین یا آپارتمان  صادر می کنند. اما در ایتالیا، همه چیز خیلی جالب است. از دهه 50 قرن گذشته برخی از بانک های این کشور شروع به وام دادن به پنیر سازان برای امنیت پنیر پارمسان کردند. این پنیر معمولا 2-3 سال در حال رسیدن است، در این حال بانک آن را در یک غرفه ویژه قرار می دهد و اگر وام در زمان لازم پرداخت نشد، بانک می تواند به راحتی آن را به فروش برساند.
 

14. آیا می دانستید مردم قدکوتاه تهاجمی تر هستند؟

این به این معنا نیست که افراد قد کوتاه عصبانی هستند. تحقیقات نشان داده است که آنها به سادگی به ویژه هنگامی که در رقابت با مردان با قد بلند قرار می گیرند، در چنین شرایطی است که قد کوتاه ها می توانند به طرز شگرفی نگرش های تهاجمی خود را نشان دهند.
 

15. آیا می دانستید قانون تولد بر وزن تاثیر می گذارد؟

در اولین بارداری تمایل بیشتری برای به دست آوردن وزن از کودکان بعدی وجود دارد. گرچه دانشمندان هنوز به طور کامل درک نمی کنند که چرا این گرایش رخ می دهد اما آنها معتقدند که به احتمال زیاد این ممکن است به دلیل تفاوت در  عرضه خون به جفت باشد.
 

16. آیا می دانستید کیسه های کاغذی امن تر از کیسه های پلاستیکی نیستند؟

در واقع برای تولید کیسه های کاغذی تعداد زیادی از درختان را از بین می برند. در عین حال، تولید کیسه های کاغذی باعث آسیب فراوان به جو می شود، گازهای مضر را برای همه موجودات زنده منتشر می کند. بنابراین، قبل از تبدیل به یک گزینه محبوب، ابتدا باید مزایا و معایب آن را بررسی کرد.
 
ما به طور خاص از عجایب4، 5 و 13 شگفت زده شدیم. آیا از این انتخاب های ما چیز جدیدی یاد گرفتید؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...