10 ماده غذایی ضدالتهاب اگر تمام روز می نشینید

در

10 ماده غذایی ضدالتهاب اگر تمام روز می نشینید

در صورتی که در طول روز مجبورید زیاد بنشینید مطمئنا قسمت هایی از بدن شما دچار بیماری بصورت التهاب همراه با قرمزی و سوزش می شود. برای پیش نیامدن التهاب بهترین روش تحرک داشتن است اما در صورتی که کار شما وابسته به زیاد نشستن است از خوردن این 10 ماده غذایی که غنی از امگا 3 هستند و خواص ضد التهاب دارند غافل نمانید.

1. بلوبری

بلوبری

- بلوبری، که دارای آنتوسیانین بیشتری نسبت به سایر توت ها است، همچنین دارای ویتامین C و رزوراترول می باشد، که هر دو رادیکال های آزاد که باعث التهاب می شوند را از بین می برند.

 2. آجیل

آجیل

- گردو دارای ALA بیشتر از هر آجیلی و بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E و دارای آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها از آسیب اکسیداتیو کمک می کند


 
  3. آناناس

آناناس

- آناناس حاوی ضد التهابی قدرتمند به نام برملائین است.

4. روغن زیتون

روغن زیتون

- روغن زیتون با جلوگیری از تولید آنزیم های COX-1 و COX-2 پرولاپلاسمی، التهاب را از بین می برد. همچنین می تواند خطر بیماری قلبی عروقی کاهش دهد وباعث کاهش وزن  شود.

 5.زردچوبه

زردچوبه

- این ترکیب فعال دارای خواص قوی ضد التهابی وخواص آنتی اکسیدانی است، به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند که زردچوبه را در رژیم خود قرار دهید.

6. سیر

خواص سیر

- مصرف یک مکمل سالانه سیر دارای بالاترین غلظت ترکیبات بیولوژیک است، اما مطالعات همچنین نشان داده است که سیر تازه منافع زیادی دارد.

7. چای سبز

خواص چای سبز

- نوشیدنی چای سبز به عنوان یک معجزه سلامت برای قرن ها شناخته شده می باشد، اکنون می تواند با اثرات ضد التهابی ناشی از نشستن و افزایش وزن مبارزه کند.

8. آووکادو

خواص آووکادو

- رژیم غذایی غنی از چربی های غیر اشباع ممکن است، توده چربی بدن را در اطراف شکم از بین ببرد.آووکادو غنی از چربی های غیر اشباع است.

9. ماهی چرب

ماهی سالمون

- که دارای غلظت بالایی از امگا 3 می باشند که خواص ضد التهابی دارد.

10.تخم کتان

خواص تخم کتان

- بیشتر از هر دانه ی مغذی دیگری منبع چربی خوب و امگا 3 می باشد. البته بدانید که تخم کتان بسیار حساس است و به راحتی اکسید می شود در صورت پودر کردن به اندازه هر وعده پودر شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ادویه هایی که با التهاب مبارزه می کنند

در

ادویه

گیاهان و ادویه ها نه تنها طعم خاصی به غذاها می دهند ، بلکه به بدن نیز کمک می کنند تا به طور طبیعی با التهاب مبارزه کند.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه سنتی برای بیشتر غذاها است. مدت هاست که برای مبارزه با عفونت ها ، سرماخوردگی و بیماری های کبدی استفاده می شود. زرچوبه یکی از قدرتمندترین داروهای ضد التهاب است. طبق برخی گزارش ها ، زردچوبه قادر به مبارزه حتی سرطان است. معمولا توصیه می شود زردچوبه را به همراه فلفل سیاه به ظروف اضافه کنید - تا اثر آن را تقویت کند.

دارچین

بسیاری از افراد دارچین را به دلیل عطر و بوی آن دوست دارند و اغلب به دسرها ، غلات ، اسموتی ها و نوشیدنی ها اضافه می کنند. از جمله خواص دیگر دارچین ، عملکرد مغز را تقویت کرده و هضم غذا را تحریک می کند.

فلفل

فلفل کاین حاوی کپسایسینوئیدهاست ، که به آن قویترین خاصیت ضد التهابی می دهد. فلفل به تسکین علائم ورم مفاصل ، کاهش سردرد ، جلوگیری از لخته شدن خون ، تحریک پاکسازی بدن و بهبود هضم غذا کمک می کند.

زنجبیل
زنجبیل که بهار امسال به عنوان محبوب ترین در میان ادویه جات و ترشی جات تبدیل شده است ، اثر ضد التهابی قدرتمند دارد. همچنین حالت تهوع و استفراغ را به ویژه در دوران بارداری از بین می برد. این بیماری قادر است سرماخوردگی را به سرعت درمان کرده و گلو درد را تسکین دهد.

میخک

میخک دارای یک اثر ضد باکتری و ضد التهاب قدرتمند است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به طور گسترده ای به صورت شستشو استفاده می شود.

مریم گلی

 

رزماری نه تنها خاصیت ضد التهابی دارد بلکه باعث بهبود حافظه ، تحریک هضم و تسکین درد عضلات می شود. خوب است به سبزیجات اضافه کنید.

 

مریم گلی یا سیج (sage) قادر به آرام کردن گرفتگی قاعدگی ، رفع ناراحتی دستگاه گوارش و بهبود گردش خون است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۶پنج گیاه و ادویه برای محافظت در برابر بیماری های زمستانی پنج گیاه و ادویه که به سیستم ایمنی بدن برای محافظت در برابر بیماری های فصلی کمک می کند. مریم گلی. اسانس مریم گلی دارای اثر ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. دارای اثر ضد التهابی، ضد عفونی کننده، قابض، ضد درد، خلط آور، ادرارآور، بهبود حافظه است. رزماری. حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشد، التهاب، درد را کاهش می دهد، گردش خون و سیستم ایمنی را تحریک می کند و سموم را دفع می کند. دارچین. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، دارای خواص ضد التهابی و هموستاتیک است، حافظه را بهبود می بخشد و به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک می کند. همچنین میل به قند و سطح قند خون را کاهش می دهد. نعناع. ضد عفونی کننده قوی. دم کرده برگ نعناع برای عصبی شدن، افزایش اضطراب، کمک به اختلالات خواب، بی خوابی موثر است. اکیناسه برای سرماخوردگی، دندان درد، زخم، زخم و تبخال استفاده می شود. عاملی که باعث تحریک و شبیه سازی ایمنی می شود. این سرمایه ها بسیار قدرتمند هستند. از آنها غافل نشوید، با کمترین دوز شروع کنید. قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه بخوانید...

بیماری پوست مرغی

در

بیماری پوست مرغی

Keratosis pilaris

پوست بدن کراتین سازی می کند و وقتی لایه برداری نشود کنار فولیکول های مو تجمع می کند و روزنه های خروج مو را مسدود می کند در نتیجه سفت می شود و تشکیل کراتوسیس پیلاریس می دهد که بیشتر در ناحیه بازو دیده می شود.در فصل زمستان خشک شده و خارش می گیرد.این بیماری نوعی اگزماست و ارثی می باشد.برای درمان بعد از لایه برداری ابتدا با سرکه سیب شستشو دهید و بعد با روغن نارگیل ماساژ دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های موثر خانگی برای هپاتیت C

در

آیا از هپاتیت C رنج می برید؟ آیا وضعیت کبد شما با گذر زمان وخیم شده است؟ هپاتیت C یک بیماری جدی است و اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به نوبه‌ی خود کشنده باشد.
بدون شک گزینه‌های درمانی پزشکی در دسترس، برای درمان این بیماری وجود دارند. اما برخی درمان‌های خانگی شگفت‌انگیزی نیز وجود دارند که می‌توانند روند درمان را تسریع نمایند. در این پست، قصد بحث درباره‌ی علائم و علل هپاتیت C را داریم و همراه با آن درباره درمان‌های خانگی خاصی که برای درمان بیماری موثر هستند، حرف خواهیم زد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.
هپاتیت C چیست؟


هپاتیت C یک بیماری کبدی است که توسط ویروس هپاتیت C ایجاد می‌شود. این بیماری با یک تب خفیف شروع و با گذشت زمان شدت می‌یابد. این بیماری کشنده است و فورا جهت پیشگیری از مرگ باید درمان گردد. اغلب هپاتیت C یک بیماری طولانی مدت است و از اینرو به هنگام شروع علائم، مشورت با پزشک خانواده مهم می‌باشد.(سیارک)


علائم:
علائم هپاتیت C شامل درد مفاصل، درد عضلات، خارش دائمی در همه‌ جای پوست، درد شکم، و خستگی می‌باشد. ادرار تیره و احساس سستی کلی نیز اغلب دیده می‌شود. اگر عفونت‌هایی از این گونه، شدت یابند، می‌توانند بعدا منجر به سرطان کبد شده و کل سیستم را از بین ببرند. زخم دائمی کبد نیز می‌تواند منجر به مرگ گردد. گاهی اوقات نیز کبد، پیوند زده می‌شود.


علل:
هپاتیت C می‌تواند به دلایل مختلف صورت گیرد. برخی از این دلایل در زیر بطور مختصر آورده می‌شود:
• تماس جنسی با فردی که به این بیماری آلوده است.
• کودکان از مادران آلوده، مبتلا می‌شوند.
• خون فرد آلوده می‌تواند به فرد دیگری که مبتلا نیست، برسد. این نیز منجر به هپاتیت C می‌شود.
در اینجا برخی از بهترین راه‌حلهایی را که شما می‌توانید در خانه برای درمان هپاتیت C انجام دهید را می‌آوریم.


1. سیر:
بهترین راه‌حل شناخته شده برای زدودن سموم از بدن شناخته شده است. سیر با موفقیت تمامی رادیکال‌های آزاد را زدوده و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز عمل می‌کند. سیر بهمراه چند ضد ویروس، آنتی بیوتیک و ضد قارچ خصوصیاتی دارد که فعالیت ویروس در داخل کبد را متوقف و شما را کمتر در معرض بیماری‌های تهدید‌کننده حیات، از جمله هپاتیت C می‌کند.
چگونه سیر را مصرف کنیم: دو حبه کوچک از سیر خرد شده را در اول صبح با یک لیوان آب گرم بخورید.


2. زردچوبه:
زردچوبه به روش‌های مختلف به التیام بدنتان کمک می‌کند. زردچوبه شامل خواص ضدالتهابی است که با بیماری‌های تهدیدکننده حیات مبارزه می‌کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را بهبود بخشیده و تولید صفرا را در سیستم بدنتان بالا می‌برد. همچنین زردچوبه بعنوان کاهش دهنده کلسترول بالا، شناخته شده است. (سیارک)
زردچوبه را چگونه مصرف کنیم: یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و آن را دو بار در روز مصرف نمائید.


3. شیرین بیان:
شیرین بیان شامل چندین خاصیت دارویی است. این ماده دارویی بارها، جهت درمان چند بیماری و ناخوشی دیگر نیز استفاده گردیده است. این ریشه چندین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی خود، سموم را از بدن شما دفع کرده و به رادیکال آزاد نیز آسیب می‌رساند.
شیرین بیان را چگونه مصرف کنیم: چای شیرین بیان را بنوشید. آب گرم، یک کیسه چای، کمی شیرین بیان و مقداری عسل استفاده کنید.


4. روغن کرچک:
روغن کرچک به حفظ مایعات کمک کرده و از جمع شدن آن در داخل کبد جلوگیری می‌کند. همچنین رشد ویروس را متوقف می‌سازد.
نحوه استفاده از روغن کرچک: مقداری روغن کرچک را گرم کرده و پارچه تمیزی را داخل آن فرو برید. می‌توانید پارچه را روی شکم خود (در ناحیه بالای کبد) قرار داده و روی آن پارچه پشمی پهن کنید. کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید جهت پیش‌گیری از هر نوع تورم، قراردادن بطری آب گرم روی آن است.


5. خارشیر:
خار شیر نیز کبد را در برابر آسیب بیشتر محافظت کرده و به خوبی سموم را از سیستم بدنتان خارج می‌کند.
از خار شیر چگونه استفاده کنیم: می‌توانید حدود 250 گرم از خار شیر را به طور منظم مصرف کنید.
نکات دیگر:


1. در صورت امکان سرعت خود را کاهش دهید:
در حال حاضر این ممکن است تا اندازه‌ای عجیب و غریب بنظرتان برسد؛ اما اگر واقعا می‌خواهید درمانتان سرعت یابد، بایستی سرعت خود را کم کنید. استراحت برای تمامی بیماران و حتی شما، بسیار مهم می‌باشد. هر از گاهی کارهایتان را کنار گذاشته و فعالیتی انجام ندهید. بیش از حد کار انجام ندهید. اگر امکان‌پذیر است، از دیگران بخواهید تا در برخی از کارها کمکتان کنند. سعی کنید تا یک برنامه کاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و مناسب داشته باشید.
2. ورزش:
ورزش‌کردن برای تمامی بیماران مهم می‌باشد. در صورت امکان بایستی هم ورزش‌های قلبی و هم ورزش‌های هوازی انجام دهید. برای مبارزه با افسردگی برای بدنتان نیز خوب می‌باشند.


3. غذاهای سالم و بی‌خطر بخورید:‌
باید در طول روز غذای کمی بخورید. برخی از افراد بعد از ظهرها حالت تهوع دارند. اگر شما هم اینچنین هستید، مطمئن باشید که صبحانه زیاد خورده‌اید. از غذاهای شور و یا غذاهای حاوی پروتئین دوری کنید. شما باید این موضوع را با دکترتان در میان بگذارید. درباره آنچه که در طول روز باید بخورید، دکترتان باید تصمیم‌گیری کند.


4. از مواد مخدر و الکل دوری کنید:‌
آخرین چیزی که باید انجام دهید دور کردن مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر از خودتان است. مصرف چنین موادی برای کبد مضر می‌باشد. این مواد بدن شما را تحت فشار قرار داده و از بهبود کبدتان جلوگیری می‌کنند. در صورت داشتن اعتیاد این مورد را نیز با دکترتان مشورت نمائید. داروها و روش‌های درمانی برای این مورد در دسترس می‌باشند.
این پست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کسی را می‌شناسید که از هپاتیت C رنج ببرد؟ این پست را به وی توصیه کنید. همچنین در مورد اینکه این روش‌ها و ایده‌های طبیعی برای شما کارآمد بوده یا نه، ما را باخبر سازید! در کادر زیر نظر خود را وارد کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸زردچوبه و سیر و ..... همه اینا خوبه اما در کنارش حتما حتما درمان دارویی موثرتره

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی

در

مواد لازم برای تهیه نوشابه سم زدای لیموناد لیمویی 
• 1 عدد لیمو
• ۲ عدد پرتقال
• 1/2 اینچ زنجبیل

طرز تهیه:
1. آب لیمو را گرفته در یک لیوان بریزید.
2. آب دو پرتقال را گرفته و به آن اضافه کنید.
3. نصف ریشه زنجبیل را خرد کرده و آن را خمیر کنید.
4. آن را به آب میوه اضافه نمایید.
5. خوب بهم زده و بنوشید.
فواید
• لیمو از طریق انتقال صفرا از کبد به روده کوچک به کاهش چربی اضافی بدنتان کمک می کند.
• پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر می باشد. این خصوصیات، آن را به یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها تبدیل می کند. پرتقال سطح کلسترول خون را کاهش داده؛ و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، خطر ابتلا به زخم معده، دل درد و سرطان ریه را کاهش می دهد و در برابر آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می نماید.
• زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و یک منبع خوب از آنتی اکسیدان است. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی دستگاه گوارش را دارد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای زردچوبه (درمان خانگی برای گلودرد)

در

زردچوبه ادویه ای خانگی و بسیار معمول است و جزو گیاهانی است که در پخت و پز به مقدار فراوان استفاده می گردد.این داروی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. ماده اصلی آن «کورکومین» دارای خواص شفابخشی قدرتمند و داروی گیاهی است و این همان چیزی است که موجب می شود تا زردچوبه برای کاهش التهاب بدن استفاده گردد. مطمئنا از چای و دمنوش زردچوبه برای درمان گلودرد هم می توانید استفاده کنید. طعم و مزه آن می تواند برایتان عجیب باشد اما می توانید از مواد دیگر مانند لیمو و عسل و .... برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.


مواد لازم برای تهیه چای زردچوبه 

• ریشه زردچوبه- له شده یا خرد شده
• عسل
• آب لیمو
• آب

طرز تهیه چای زردچوبه 

آب را در یک قوری بجوشانید. آب که در حال جوشیدن است به آن زردچوبه بریزید و اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس آب لیمو و عسل را به ان اضافه کنید. آنها را مخلوط کرده و بنوشید. می توانید این چای را دو بار در هفته یا بیشتر مصرف نمایید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی سرکه سیب و پاپایا

در

مواد لازم
• پاپایا- نوعی میوه استوایی
• سه قاشق غذا خوری سرکه سیب
• سه عدد فلفل سیاه خورد شده


طرز تهیه
1. پاپایا را به صورت مکعبی خورد کنید.
2. پاپایا را در داخل مخلوط کن بریزید.
3. سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را اضافه کنید.
4. سه عدد فلفل سیاه خرد شده را اضافه کنید.
5. آن را چرخ کنید.
6. قبل از نوشیدن، برگ نعناع و تکه های یخ را اضافه کنید.
فواید
• سرکه سیب، با کاهش کلسترول خون، ایمنی بدن را افزایش می دهد. انسولین را تنظیم، خاصیت ضد التهابی داشته نوسان فشار خون را کنترل و وزن را کاهش می دهد.
• پاپایا منبعی سرشار از ویتامین، مواد معدنی بویژه گیاه پاپائین و آنزیم های گوارشی است. به مقابله با یبوست کمک کرده و سیستم قلبی عروقی را قوی تر و به مبارزه با سرطان روده بزرگ کمک می کند.
• فلفل سیاه باعث بهبود هضم غذا شده و منبع خوبی از ویتامین E است.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد.
بدن خود را از درون با 15 نوشیدنی سم زدای خوشمزه زیر پاکسازی نمایید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...