تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بلعکس

در

با استفاده از ابزار زیر به آسانی تاریخ های شمسی و میلادی را به یکدیگر تبدیل کنید، فقط کافی است تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا معادل شمسی یا میلادی آن را مشاهده کنید. تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و بلعکس

 

تاریخ شمسی

تاریخ میلادی

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرده‌برداری از علت اصلی مرگ صلاح‌الدین، رهبر بزرگ مسلمین

در

(سیارک)چه چیزی سبب مرگ سلطان صلاح‌الدین که توانست در قرن دوازدهم میلادی با اقتدار، جهان اسلام را یکپارچه کرده و اورشلیم را که آن زمان تحت تسلط مسیحیان بود، به تصرف خود درآورد، شد؟ این رازی است که برای مدتی طولانی تاریخ‌نگاران را مشغول خود کرده است، اما اخیرا سرنخ‌هایی بدست آمده که مربوط به وضعیت سلامت صلاح‌الدین زمانی که زنده بوده است می‌شود. احتمالا با استناد به این سرنخ‌ها می‌توان پرده از راز مرگ صلاح‌الدین و بیماری‌ای که سبب مرگش شد برداشت.

این سرنخ‌ها به دست دکتری به نام استفان گلاکمن سپرده شد تا بررسی‌های لازم را صورت دهد. او که مشغول به تدریس در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا است، طی نشستی عنوان کرده که به احتمال قریب به یقین، بیماری‌ای که سبب مرگ صلاح‌الدین شده است، حصبه بوده. نشستی که گلاکمن در آن حضور یافته بود، همه ساله به منظور بررسی چهره‌های مطرح تاریخی برگزار شده و تحقیقاتی جدید درباره آنها صورت می‌گیرد؛ کسانی چون داروین، روزولت و لینکولن از جمله این چهره‌ها بوده‌اند که تا کنون مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند.

گلاکمن در ادامه توضیحات خود دراین باره عنوان کرد که صلاح‌الدین در زمانی می‌زیسته که هنوز امکان تشخیص بیماری‌ها با دقتی که امروزه و یا حتی تا چند قرن پیش وجود داشته، نبوده است و به همین سبب تشخیص دقیق علت مرگ وی کاری دشوار خواهد بود، با اینحال بررسی‌های انجام شده توسط دکتر گلاکمن اورا متقاعد کرده که صلاح‌الدین به خاطر ابتلا به بیماری حصبه فوت کرده است؛ بیماری‌ای که از طریق باکتری‌های موجود در غذا و سایر نوشیدنی‌ها امکان ورود به بدن را پیدا می‌کنند و فرد را مبتلا به حصبه می‌کنند.

همانگونه که می‌دانید صلاح‌الدین کسی است که هم در اروپا و هم در خاور میانه به خوبی شناخته می‌شود و تأثیرات زیادی بر شکل‌گیری تاریخ زمان خود داشت. تام آسبریج، استاد تاریخ قرون وسطی در دانشگاه کویین مریِ لندن، درباره او عنوان کرده: «به طور قطع او یکی از برجسته‌ترین رهبران مسلمانان در دوران قرون وسطی بوده است.» آسبریج در ادامه صحبت‌های خود نکات جالبی را عنوان کرد؛ او گفت که رئیس جمهور سابق مصر، جمال عبدالناصر (1918-1970 میلادی) به شدت شیفته این شخصیت تاریخی بوده است. همینطور صدام حسین (1937-2006) که کمی واضح‌تر علاقه خودرا به او نشان می‌داد. صدام همه‌جا پوسترهایی از تصویر صورت خود درکنار صلاح‌الدین نگه می‌داشت و تمبرهایی با این تصاویر نیز در سطح کشور منتشر می‌کرد. حتی کتاب‌هایی که نام صدام را درکنار صلاح‌الدین می‌آوردند به شدت مورد حمایت او قرار می‌گرفتند.

بنا به آنچه از آن روزگار می‌دانیم، صلاح‌الدین در سال 1137 یا 1138 میلادی در شهر تکریت به دنیا آمد. شهری که بنا به مختصات جغرافیایی امروزی در عراق قرار می‌گیرد. او در یک خانواده کرد به دنیا آمد و برای گذران زندگی به عنوان سرباز اجیرشده خدمت می‌کرد. او درکنار عموی خود که آن زمان از سرلشکران برجسته به حساب می‌آمد، در جنگهای زیادی علیه خلفای فاطمی شرکت کرد. فاطمیانی که از سال 909 تا 1171 میلادی قدرت را در درست داشتند. بنا به آنچه می‌دانیم در سال 1169 میلادی و بود که صلاح‌الدین پس از مرگ عمویش رهبری طایفه خودرا در دست گرفت. درآن زمان او سی و یک یا سی و دوسال سن داشت. پس از اثبات لیاقت‌ها و شایستگی‌های خود در این مقام توانست اعتماد بزرگان را به خود جلب کند و به زودی تبدیل به فرماندار اصلی نیروهای سوری که در خدمت مصر بودند شد و درکنار آن وزارت خلیفه فاطمیان نیز به او رسید. در سال 1187 میلادی بود که صلاح‌الدین به یکی از بزرگترین موفقیت‌های دوران زندگی خود دست یافت؛ او در این سال توانست شهر اورشلیم را به تصرف مسلمین درآورد. اورشلیمی که در آن زمان توسط فرانک‌ها (افراد قبیله ی فرانک ها که آلمانی نژاد بوده و در آغاز سده ی نهم میلادی امپراطوری فرانک ها را در آلمان و فرانسه و شمال ایتالیا به وجود آوردند) کنترل می‌شد و به مدت هشتاد و هشت سال توانسته بودند به خوبی از این شهر در برابر دشمنان خود دفاع کنند. در واقع هشتاد و هشت سال از تاریخ اولین دوره جنگ‌های صلیبی که فرانک‌ها قادر به تصرف اورشلیم شده بودند می‌گذشت. این صلاح‌الدین بود که مسبب آغاز سومین دوره از جنگ‌های صلیبی شد که میان سال‌های 1189 تا 1192 و برای مدت سه سال ادامه داشت. این جنگها در نهایت به نتیجه‌ای نرسید و صلاح‌الدین با رقبای آن روز خود، که شناخته‌شده‌ترینشان ریچار اول (ریچارد شیردل) بود، نتوانست مصالحه کند. تنها مدتی پس از پایان دوره سوم این نبرد تاریخی بود که صلاح‌الدین در بستر بیماری افتاد و به مدت دو هفته با مرگ دست و پنجه نرم کرد و درنهایت نیز توان غلبه بر بیماری را نداشت و فوت کرد. بنا به آنچه ما می‌دانیم این اتفاق در سال 1193 میلادی افتاد، زمانی که صلاح‌الدین پنجاه و پنج یا شش سال از عمرش می‌گذشت. پزشکان سعی در بهبود او به روشهای مرسوم آن زمان داشتند که در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند. آن‌ها ابتدا سعی در خروج خون عفونی از بدن وی کردند و سپس از تنقیه استفاده کردند و هردو بی‌نتیجه بود.

حالا بیایید کمی دقیق‌تر به روند فعالیت دکتر گلاکمن و تجزیه و تحلیل‌های او نگاه کنیم. گلاکمن در توضیح به اینکه چگونه به این نتیجه رسیده است عنوان کرده که بنا به مدارکی که از آن زمان باقی مانده است، می‌تواند به طور قطع احتمال مبتلا بودن صلاح‌الدین به برخی بیماری‌ها را رد کند. اول از همه او اطمینان دارد که سبب مرگ صلاح‌الدین طاعون و بیماری‌های اینچنینی نبوده است، چراکه این بیماری‌ها فرصت چندانی به قربانی خود نداده و سریع‌تر منجر به مرگ می‌شوند. بیماری بعدی که گلاکمن باور دارد سبب مرگ صلاح‌الدین نشده است، سل است. همانگونه که می‌دانید این بیماری با مشکلات تنفسی همراه است و چنین علائمی در صلاح‌الدین دیده نشده است. در نهایت بیماری مالاریا نیز رد شده است، چراکه این بیماری با علائمی همچون لرز شدید همراه است و شواهدی که از زمان بیماری صلاح‌الدین در دست داریم، چنینی حالاتی را تأیید نمی‌کنند. در نهایت گلاکمن به این نتیجه رسیده است که سبب مرگ صلاح‌الدین به احتمال قریب به یقین حصبه بوده است؛ بیماری‌ای که در قرن دوازدهم میلادی بسیاری شایع بوده است. از علائم این بیماری می‌توان به تب شدید، ضعف، درد در ناحیه شکم، سردرد و کم شدن اشتها اشاره کرد. این بیماری در صورت ورود باکتری‌های حامل حصبه به بدن قربانی شروع می‌شود و هنوز هم همه ساله انسان‌های زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جالب است بدانید که بنا به آمار مراکز پزشکی، همه ساله پنج هزار و هفتصد آمریکایی (بیش از هفتاد و پنج درصد این تعداد، خارج از آمریکا به بیماری مبتلا می‌شوند) جان خودرا بر اثر ابتلا به بیماری حصبه از دست می‌دهند. این آمار در سطح جهانی به چیزی حدود بیست و یک میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

گلاکمن در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرده که امروزه با مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد. البته واضح است که در آن دوران، یعنی در قرن دوازدهم میلادی، دسترسی به چنین داروهایی امکان پذیر نبوده است. گلاکمن همچنان از نگرانی‌های خود در رابطه با این بیماری صحبت کرد و از اینکه روزبه‌روز در مقابل آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و در آینده‌ای نزدیک ممکن است بدل به تهدید بزرگی شود. او در این باره گفت: «در اکثر موارد مربوط به این بیماری، مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مشاهده می‌شود. آن دسته از آنتی‌بیوتیک‌هایی که تأیید مارا به همراه دارند و برای مدت‌ها برای درمان و کنترل این بیماری مورد استفاده قرار گرفته‌اند، درحال از دست دادن کارایی خود هستند.» البته ناگفته نماند که هنوز هم جای امیدی هست و برخی از این آنتی‌بیوتیک‌ها به طور می‌توانند نتیجه‌بخش باشند.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اشتباه انسانی که مسیر تاریخ را تغییر داد 7 مورد

در
دیوار برلین
 
گاهی اشتباه کردن بسیار مفید است. این به عنوان مثال ، با سابقه  اشتباه انسانی کشف پنی سیلین یا اشعه ایکس ثابت می شود. اما گاهی اوقات هزینه یک اشتباه انسانی می تواند بمباران اتمی هیروشیما ، ناگازاکی یا سقوط دیوار برلین باشد. sayarak.com به شما می گوید که چگونه اشتباه انسانی و  "سوء تفاهمات آزار دهنده" برخی از افراد مسیر تاریخ را تغییر دادند.
 

1. بمب اتم و مشکلات ترجمه

بمب اتم
ایالات متحده ، چین و انگلیس ژاپن را به تسلیم فراخواندند ، اما پاسخ به اشتباه ترجمه شد
 
در سال 1945 ، پس از پایان جنگ بزرگ  ، درگیری با ژاپن در چارچوب جنگ جهانی دوم ادامه یافت. ایالات متحده ، چین و انگلیس سرزمین طلوع خورشید را به تسلیم فرا خواندند. در پاسخ ، نخست وزیر کانتارو سوزوکی کلمه موکوساتسو را گفت. معمولاً به صورت "با تحقیر ساکت رفتار کردن" ترجمه می شود. با این حال ، آنها معنای دیگری را ترجمه کردند.موکوساتسو به این معنا تلقی شد که ژاپن این شرایط را رد کرده‌است، موکوساتسو (سکوت) یک رد صریح در نظر گرفته شد و  این پاسخ باعث رنجش سران کشورها شد که منجر به بمباران اتمی شد و منجر به تصمیم رئیس‌جمهور هری ترومن برای انجام بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی شد.
 

2. عدم دقت و کشف پنی سیلین

کشف پنی سیلین
یک تجربه بدون برنامه ریزی به فلمینگ کمک کرد تا پنی سیلین را کشف کند و میلیون ها نفر را از عفونت های باکتریایی نجات دهد
 
الكساندر فلمینگ زیست شناس انگلیسی دوست نداشت نظم برقرار كند. هنگامی که آزمایشگاه را تمیز نکرد ، استافیلوکوک ها را در ظرف گذاشت و به مدت دو هفته به تعطیلات رفت. وقتی دانشمند بازگشت ، تصویری غیرمنتظره پیدا کرد. استافیلوکوک ها مرده بودند و ظروف آزمایشگاه پر از کپک شدند. یک تجربه بدون برنامه ریزی به فلمینگ کمک کرد تا پنی سیلین را کشف کند و میلیون ها نفر را در آینده از عفونت های باکتریایی نجات دهد!
 

3. سقوط غیر منتظره دیوار برلین

دیوار برلین
سقوط دیوار برلین نیز با یک اشتباه تأسف بار اتفاق افتاد .بنابراین سرانجام مردم برلین متحد شدند
 
در 9 نوامبر 1989 ، سخنگوی دولت GDR ، گونتر شابوفسکی در تلویزیون ظاهر شد و در مورد تغییر قوانین عبور از دیوار برلین صحبت کرد. یکی از روزنامه نگاران آخر متن سخنان این مقام رسمی را شنید که به طور کلی محدودیت ها برداشته می شوند. سپس وی پرسید که چه زمانی تغییرات اعمال می شود ، که گونتر شابوفسکی پاسخ داد: "بلافاصله". خبر خوب "بلافاصله" در مطبوعات منتشر شد و مردم راهی دیوار شدند. در ابتدا ، مرزبانان سعی کردند با آب پاش جمعیت را عقب برانند ، اما سپس تصمیم گرفتنددیوار را خراب کنند تا شورشی ایجاد نشود. اینگونه بود که سرانجام مردم برلین به هم پیوستند.
 

4. شیشه نشکن 

شیشه نشکن
شیشه نشکن در صنعت خودرو برای محافظت از رانندگان و مسافران در برابر زخم های شدید ترکش استفاده می شود
 
در سال 1903 ، دانشمند فرانسوی ادوارد بندیکتوس به طور تصادفی یک فلاسک حاوی نیترات سلولز را روی زمین ریخت. با کمال تعجب ، این فلاسک تکه تکه نشد ، بلکه فقط ترک خورد. بندیکتوس توجه خود را به این پدیده جلب کرد و از نظر تجربی  شیشه ایمنی را اختراع کرد. این ماده مانند ساندویچ به نظر می رسد: یک لایه شیشه ، یک لایه نیترات سلولز و دوباره یک لایه شیشه. از Triplex تا به امروز استفاده شده است. این شیشه با چکش خرد نمی شود و در صنعت خودرو برای محافظت از رانندگان و مسافران از اصابت ترکش شدید مورد استفاده قرار می گیرد.
 

5. اشعه ایکس

اشعه ایکس
رونتگن  شگفت زده شد ، زیرا او قادر بود از کف دست خود استخوان ها را مات ببیند!
 
ویلهلم رونتگن فیزیکدان آلمانی کاملاً تصادفی اشعه ایکس را کشف کرد. وی در سال 1895 خواص پرتوهای جدید را آزمایش کرد و اجسام مختلفی را در مسیر آنها قرار داد. ناگهان دست دانشمند به طور تصادفی در منطقه تابش افتاد.رونتگن  حیرت زده شد ، زیرا او قادر به دیدن کف دست خود بود ، فقط استخوان ها مات بودند. کشف پرتوهای ایکس دستیابی به موفقیت در پزشکی بود.
 

6. اسفناج و ممیز فراموش شده

ملوان زبل
خواص معجزه آسای اسفناج در دهه 30 قرن 20 مشهور شد ، زمانی که کارتونی در مورد ملوان زبل ظاهر شد
 
در سال 1870 ، اریش فون ولف شیمی دان آلمانی خواص و ترکیب اسفناج را مطالعه کرد. به اشتباه ، دانشمند به جای 3.5 میلی گرم آهن در هر 100 گرم محصول ، رقم کیهانی را 35 میلی گرم نوشت. خواص معجزه آسای اسفناج در دهه 30 قرن بیستم ، زمانی که کاریکاتوری در مورد ملوان زبل ظاهر شد ، مشهور شد. این شخصیت محصول را دوست داشت زیرا به او قدرت بی سابقه ای می داد. 
 

7. آتش سوزی تصادفی در بزرگترین کتابخانه جهان

کتابخانه اسکندریه
کتابخانه اسکندریه یکی از بزرگترین و مهمترین کتابخانه های جهان باستان است
 
کتابخانه اسکندریه یکی از بزرگترین و شاخص ترین کتابخانه های جهان باستان است. طبق تخمین های تقریبی ، حدود 100 هزار نسخه دست نویس کتاب در آن وجود داشت. تا اینکه در طول جنگ ژولیوس سزار در مصر (48-47 قبل از میلاد) آتش سوزی اتفاقی رخ داد. سربازان آتشی روشن کردند و ناخواسته ، آن را به سراسر اسکندریه گسترش دادند. برخی از کتاب های پاپیروس سوخته بودند ، اما بعداً توسط دیگران تکمیل شد.

 

نظرات

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در سال 1978 ، ویلی رامیرز در بیمارستانی در فلوریدا بستری شد. بیمار در وضعیت بسیار وخیمی بود و نزدیکان وی نمی توانستند توضیح دهند که چه مشکلی برای او وجود دارد ، زیرا آنها انگلیسی نمی دانستند. آنها به پزشکان گفتند که گمان می کنند رامیرز مسمومیت غذایی داشته است. کادر پزشکی ، که گویا اسپانیایی و انگلیسی را می فهمیدند ، کلمه "مسمومیت" را به عنوان مستی ترجمه کردند ، که در انگلیسی فقط در مورد افرادی است که مقدار بیش از حد دارو یا الکل مصرف کرده اند. اگرچه افراد نزدیک به رامیرز معتقد بودند که وی مبتلا به ورم معده روده است ، اما در حقیقت این خونریزی مغزی بود. اما پزشکان ، با اعتقاد به اینکه بیمار بیش از حد پیش رفته است ، یک درمان کاملاً اشتباه را تجویز کردند. به دلیل این سهل انگاری ، رامیرز از چهار اندام فلج شد .

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: بعضی اوقات اشتباهات ترجمه عمدی هستند و گاهی برای تغییر معنای واقعی چیزی ایجاد می شوند. شاخص در این زمینه معاهده وایتانگی است که در سال 1840 توسط مائوری های نیوزلند امضا شد. در واقع ، این سند به معنای تبدیل جزیره به مستعمره انگلیس بود. انگلیسی ها و مائوری ها دو نسخه از این پیمان را امضا کردند ، یکی به انگلیسی و دیگری به زبان مائوری. به جز مهمترین جزئیات ، هر دو متن مشابه یکدیگر هستند. در متن مائوری آمده است که مردم محلی در ازای محافظت مداوم از امپراتوری انگلیس با ماندن انگلیسی ها در این جزیره موافقت می کنند. نسخه انگلیسی می گوید که مائوری ها در ازای محافظت از امپراتوری انگلیس به زیرمجموعه تاج انگلیس منتقل می شوند. حیله یا قرارداد؟

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی:کانال های مریخ ؟ در سال 1877 ، ستاره شناس ایتالیایی جیووانی اسکیاپارلی یکی از اولین توصیفات سطح مریخ را جمع آوری کرد. مدیر رصدخانه میلانی ، بررا فکر کرد که دریاها ، قاره ها و کانال ها را در سطح مریخ می بیند. در سال 1908 ، ستاره شناس آمریکایی ، پرسیوال لاول ، نتایج کار اسکیاپارلی را بررسی کرد و نتیجه گرفت که کانال ها توسط موجودات هوشمند ساخته شده اند تا آب (که در سطح مریخ کافی نیست) از مناطق قطبی به مناطق کویری منتقل کنند. این بیانیه باعث وجود بسیاری از افسانه ها در مورد مریخ شد ، علی رغم این واقعیت که نتیجه یک اشتباه ترجمه بود. اسکیاپارلی هرگز کانال های مریخی را کار دست انسان نمی دانست. در واقع وی از واژه ایتالیایی canali به معنای گذرگاه یا تنگه استفاده کرد ، یعنی مکانی کاملاً طبیعی.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: هنگامی که رئیس جمهور آمریکا در سال 1977 به لهستان سفر کرد ، وزارت امور خارجه با یک مترجم روسی زبان که لهستانی بلد بود اما هرگز به طور حرفه ای کار نکرد ه توافق کرد. در آن زمان لهستان بخشی از اردوگاه سوسیالیست ها بود و کارتر با یک سخنرانی دوستانه سعی در جلب مردم داشت. اما چه چیزی از مترجم گرفت؟ کارتر سخنرانی خود را با گفتن این جمله آغاز کرد: "من امروز صبح از ایالات متحده پرواز کردم" و مترجم ترجمه کرد "من از آمریکا پرواز کردم تا دیگر هرگز به آنجا نروم" وقتی رئیس جمهور گفت "من آمده ام تا نظر و خواسته های شما را برای آینده بفهمم" ، مترجم ترجمه كرد كه كارتر از نظر جنسی به لهستانی ها علاقه مند است. حتی یک عبارت دوستانه در مورد اینکه چقدر کارتر از سفر به لهستان خوشحال بود به این جمله تبدیل شد: "او از دیدن مکان های صمیمی لهستانی ها خوشحال است". وحشتناک بود! مجبور شدن فوراً مترجم دیگری را دعوت کنند. او زبان لهستانی را خوب می دانست ، اما انگلیسی بلد نبود. بازهم همه چیز بد و حتی خنده دار . او فقط ترجمه بلد نبود.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در اواخر دوره گوتیک و تا نیمه دوم رنسانس ، نقاشان و مجسمه سازان مسیحی موسی را با شاخ بر سر خود نشان می دادند. و دلیل این امر اشتباهی بود که به قدری عجیب و غریب ، توسط رجمه غلط کتاب مقدس از عبری به کتاب مقدس ولگاته لاتین انجام شد. ترجمه لاتین آن از Vulgate (کتاب مقدس مشترک) متن رسمی کلیسای کاتولیک به مدت 1500 سال (از 382 تا 1979) بود ، اما حاوی یک اشتباه عجیب بود. عبارت keren یا ، که در عبری به معنای چهره درخشان موسی است ، به اشتباه به "شاخ" ترجمه شده است. این مزخرف بود ، اما چه کسی به متن مقدس شک می کند؟ نسخه جروم موسی را با «تابش‌های شبیه به شاخ» توصیف کرد ولی به‌طور ناشیانه آن گونه ترجمه کرد که گویا موسی شاخ دارد او همچنین اشاره کرد که به گفته جروم موسی بر روی یک تخت پادشاهی تکیه زده بود، در حالی که موسی نه پادشاه بوده و نه هرگز روی چنین تختی نشسته است.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در سال 1958 ، مائو تسه تونگ ، پدر بنیانگذار جمهوری خلق چین ، تصمیم گرفت که کشورش بدون حیواناتی مانند گنجشک ها کار کند. سپس دستور داد همه این پرندگان را بكشند. پس از 3 سال ، نابودی گنجشک ها به دلیل قطع شدن زنجیره غذایی منجر به گرسنگی گسترده چینی ها شد. حشرات که قبلاً توسط گنجشک ها منقرض شده بودند ، به تعداد بی سابقه ای (به ویژه ملخ) چند برابر شدند و تقریباً کل محصول کشور را خوردند.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: برج پیزا تنها 10 سال پس از اتمام کار در سال 1372 ، به دلیل فرونشست خاک شروع به کج شدن کرد. به وضوح یک اشتباه محاسباتی جدی در طراحی وجود داشت. این برج 5.5 درجه کج شده است ، اما پس از ترمیم در سال 2010 ، زاویه آن کمی کمتر است - 3.99 درجه. کارشناسان مطمئن هستند که برای 200 سال آینده این ساختار افسانه ای نیازی به کمک سازندگان و مرمتگران نخواهد داشت.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: بزرگترین کشتی مسافربری در همه دوران ها ، تایتانیک ، زمانی کشتی غرق نشدنی به حساب می آمد ، اما در طول سفر اول خود از ساوتهمپتون به نیویورک (ساوتهمپتون ، شهر نیویورک) در آوریل 1912 ، همه جهان به خلاف آن متقاعد شدند. متأسفانه ، تایتانیک در دریا با کوه یخ برخورد کرد و بیش از 1500 مسافر کشتی بزرگ را از 2224 مسافر کشت. بسياری از آنها به دليل هيپوترمی در آب از بين رفتند ، زيرا اين کشتی مجهز به قايق نجات نبود!

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در 18 اکتبر 1867 ، ایالات متحده آلاسکا را از روسیه با 2 سنت در هر جریب (7.2 میلیون دلار طلا) خریداری کرد. مقامات روسی معتقد بودند که این یک تندرا بی فایده است و چیز دیگری نیست و به راحتی از سرزمین شمالی جدا شد. بلافاصله پس از این معامله بین المللی ، در 1890-1880 ، استخراج طلا در مقیاس گسترده در آنجا آغاز شد که تاکنون ادامه دارد. آلاسکا هنوز بیش از سایر ایالت های آمریکا به جز نوادا ، این فلز گرانبها را تولید می کند.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در سال 1983 ، اولین هواپیمای هواپیمایی ایر کانادا ، بوئینگ 767 ، مجبور شد برای مدت طولانی برنامه ریزی کند و سپس به دلیل کمبود سوخت هواپیما ، یک فرود اضطراری انجام دهد. شخصی در تبدیل سیستم های متریک اشتباه کرده و به اشتباه تعداد گالن های سوخت را به تعداد لیتر مورد نیاز برای پرواز برنامه ریزی شده تبدیل کرده است. با خاموش شدن هر دو موتور بوئینگ ، خلبانان با استفاده از تکنیک لغزش بال ، آنچه را که اکنون اولین فرود اضطراری موفق در پرواز تجاری محسوب می شود ، انجام دادند

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: شکارچی بی تجربه سرجیو مارتینز از غرب کووینا ، کالیفرنیا در جنگلی در حوالی سن دیگو (سان دیگو) گم شد و تصمیم به درست کردن آتش سوزی گرفت. متأسفانه ، این آتش منجر به چیزی شد که امروز بزرگترین آتش سوزی در تاریخ ایالت خوانده می شود. "آتش سدر" جنگلی را به مساحت 1113 کیلومتر مربع سوزاند

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: ساکنان لندن همه گربه ها را کشتند.در طاعون بزرگ لندن در سال 1665 ، مردم مشکوک شدند که گربه ها ناقل اصلی بیماری هستند و برای پاکسازی شهر از یک بیماری مهلک شروع به کشتن سیستماتیک این حیوان کردند. با این حال ، به دلیل کاهش قابل توجهی در جمعیت گربه ها ، طاعون روند جدی تری پیدا کرد. و همه به این دلیل که کشتن گربه ها ضروری نبود ، و ناقلین واقعی طاعون موش ها هستند. شیوع بزرگ طاعون در لندن فقط در مدت 18 ماه جان حدود 100000 انگلیسی را گرفت که تقریباً یک چهارم جمعیت پایتخت انگلیس در آن زمان بود.

۱۴۰۰/۴/۷ اشتباه انسانی: ترور فرانتز فردیناند ، و سوفی همسرش (فرانتس فردیناند ، سوفی) در سارایوو در 28 ژوئن 1914 ، حادثه ای است كه باعث آغاز جنگ جهانی اول شد. اگر راننده فردیناند اشتباه دور نمی زد ، می توانست جلوی این فاجعه را بگیرد ، که باعث می شود ماشین خانواده شاهنشاهی را به دست قاتل خود ، گاوریلو پرنسیپ سوق دهد. پرینسپ با شگفتی و خوشحالی از فرصتی که داشت ، هر دو سرنشین بد بخت اتومبیل را بلافاصله کشت - هم فردیناند و هم همسرش.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: قسطنطنیه از اواسط قرن 5 تا اوایل قرن 13 بزرگترین و ثروتمندترین شهر اروپا بود که تسلیم هجوم اعراب ، بربرها ، بلغارها و متجاوزان روسی نشد. در سال 1453 توسط ترکها محاصره شد. برخی از اهالی شهر یکی از دروازه های ورودی را که مهاجمان از داخل آن راه می یافتند قفل نکردند. ساکنان آن به طرز وحشیانه ای کشته یا به بردگی کشیده شدند و سرانجام امپراتور کنستانتین یازدهم اعدام شد.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: ارتش اتریش خود را شکست داد . در سال 1788 ، در جریان نبرد کارانسبس (رومانی امروزی) ، ارتش اتریش به 2 اردوگاه تقسیم شد و جنگ با شکست غلط اتریشی ها بر روی خود پایان یافت. ترکها که باید علیه آنها می جنگیدند ، 2 روز بعد به میدان نبرد می رسند و 10 هزار سرباز اتریشی کشته یا زخمی و در حال مرگ را در آنجا می یابند.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در سال 2000 ، رید هستینگز با پیشنهاد خرید استودیو از هاستینگز به قیمت 50 میلیون دلار به مدیرعامل سابق و بنیانگذار شبکه تلویزیونی بلاک باستر جان آنتیوکو مراجعه کرد . آنتیوکو تصمیم گرفت که تجارت برای او بسیار سطح پایینی باشد و با نخریدن Netflix ، هاستینگز را رد کرد. ارزش نتفلیکس امروز 32.9 میلیارد دلار است. صاحب Blockbuster احتمالاً از اشتباه خود بسیار متاسف است.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: ناسا ماهواره خود را به دلیل اشتباه در محاسبه از دست داد . در سال 1999 ، ناسا ماهواره 125 میلیون دلاری را از دست داد. سفینه فضایی که به دور مریخ می چرخید به این دلیل ناپدید شد که مارتین لاکهید از تیم مهندسی در محاسبات خود از واحدهای انگلیسی استفاده می کرد ، در حالی که بقیه تیم آژانس فضایی از سیستم متریک آشناتری برای کنترل کشتی مداری استفاده می کردند.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: ناسا تصاویر اولین فرود ماه را حذف کرد . و دوباره در مورد ناسا. چیز دیگری وجود دارد که آژانس به آن افتخار نمی کند. وقتی زمان بازدید مجدد از نوارهای قدیمی فرود آمدن ماه 1969 فرا رسید ، معلوم شد که ناخواسته پاک شده است و از آن زمان فیلم های دیگری بارها بر روی این نوارها ضبط شده است. همه به خاطر اقتصاد است. برای ایجاد نسخه رسمی جدید فرود ماه ، ناسا ضبط های تلویزیونی این رویداد را از سراسر جهان جمع آوری کرد و یک ویدیوی دیجیتالی را ویرایش کرد تا این نظارت ناخوشایند را اصلاح کند.

۱۴۰۰/۴/۷ اشتباه انسانی: فقط یک سال پس از طاعون بزرگ لندن در سال 1665 ، پایتخت انگلیس یک فاجعه دیگر متحمل شد. نانوایی به نام توماس فاررینر حواسش پرت شد و نانوایی او در پودینگ لین آتش گرفت. این آتش سوزی به زودی به سایر نقاط شهر سرایت کرد و 13200 خانه دیگر و 87 کلیسا را ​​درگیر خود کرد

۱۴۰۰/۴/۷همسر سزار به وی هشدار داد كه به مجلس سنا نرود ، اما سیاستمدار رومی كه به استكبار مشهور بود ، به حرف همسرش گوش نداد. او به هر حال در 15 مارس 44 قبل از میلاد به آنجا رفت. متأسفانه این مرد مغرور ، توسط 60 نفر از اعضای این مجلس سنا ، از جمله بهترین دوستش Brutus ، با ضربات چاقو کشته شد. این یک داستان کاملاً شناخته شده و غم انگیز است ، اما او فقط باید به سخنان محبوب خود گوش می داد.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در تاریخ 26 آوریل 1986 ، در هنگام آزمایش شتابزده سیستم منبع تغذیه ، شامل خاموش شدن عمدی سیستم امنیتی ، یک اتفاق جبران ناپذیر رخ داد. نقص در طراحی و عدم انطباق پرسنل راکتور هسته ای با پروتکل آزمایش استرس منجر به آنچه که هنوز هم بدترین فاجعه هسته ای در تاریخ بشر است ، فاجعه چرنوبیل می شود.

۱۴۰۰/۴/۷اشتباه انسانی: در سال 1492 ، كریستوفر كلمبوس از طریق اقیانوس اطلس شنا كرد و در سواحل آمریكا فرود آمد ، اگرچه معتقد بود كه مسیر دریایی جدیدی را برای تجارت با هند باز كرده است. علاوه بر این ، او و افرادش به طور تصادفی دسته ای از بیماری ها را با خود حمل می کردند که مردم محلی قبلاً هرگز با این بیماری ها آشنا نبودند. سیستم ایمنی بدن آنها برای جنگ آماده نبود ، به عنوان مثال ، آبله ، به همین دلیل کل جمعیت بومیان آمریکا از سطح زمین پاک شد.

۱۴۰۰/۴/۷ نشت روغن بر روی سکو حفاری در 20 آوریل 2010 ، یک سکو نفتی شرکت نفت انگلیس در خلیج مکزیک منفجر شد و نزدیک به 5 میلیون بشکه نفت از چاه آزاد شد. هنگامی که 3.3 میلیون بشکه در مکزیک در منطقه خلیج کامپچه ریخت ، این بزرگترین نشت نفت در تاریخ بود. نشت نفت از انفجار Deepwater Horizon به مساحت 176100 مترمربع گسترش یافت و این فاجعه عواقب ویرانگری را برای تمام حیوانات دریایی به همراه داشت و میلیون ها ماهی ، لاک پشت ، پستانداران دریایی ، پرندگان و سایر حیوانات را به کام مرگ کشاند.

در ادامه بخوانید...