مسائل ابتدایی که می تواند زندگی شما را نجات دهد 7 مورد

در
زندگی ما مجموعه ای از وقایع غیر قابل پیش بینی است. حتی اگر ما فکر کنیم که هیچ چیزی غیر عادی در مسیر راه ما از محل کار یا خانه اتفاق نخواهد افتاد، تضمینی نیست که این اتفاق نمی افتد. هر یک از ما در هر زمان در معرض خطری برای سلامت و زندگانی خود هستیم. و اصلی ترین چیز در چنین شرایطی، حفظ آرامش، جمع کردن نیرو  و آماده شدن برای اقدامات درست است.
 
در این مقاله یک راهنمایی ساده اما موثر یافتیم که می تواند به نجات جان افراد در موقعیت های پیش بینی نشده کمک کند.7 دانستنی ابتدایی که یک روز می تواند زندگی شما را نجات دهد.

در صورت حمله به شما چراغ قوه از شما محافظت خواهد کرد

یک چراغ قوه کوچک و پر نور می تواند روش موثرتری مثل اسپری و سایر ابزارهای دفاع از خود باشد. به خصوص اگر مهاجم در شب و یا در یک مکان تاریک حمله کند . یک پرتو  شدید نور که به چشمان مهاجم تابیده شود، او را کور می کند و زمان کمی به شما برای فرار می دهد.
 

هنگامی که به مکان های جدید می روید، داروهای قوی آنتی هیستامین همراه داشته باشید

مسافرت می تواند لذت بخش و در بسیاری مواقع شگفت انگیز باشدو گاهی اوقات هم بسیار ناخوشایند باشد. به عنوان مثال، مشکلات ناگهانی سلامت: حتی اگر شما آلرژی نداشته باشید، این بدان معنا نیست که بدن شما به آرامی به آب و هوا، گیاهان، حشرات و ... در محیط جدید پاسخ درست بدهد. بنابراین، مطمئن شوید که با برخی از داروهایی که برای سفر جمع می کنید، آنتی هیستامین همراه داشته باشید.
 

جوش شیرین می تواند در خاموش کردن آتش کمک کند

برای خاموش کردن یک آتش سوزی کوچک در خانه میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. اگر چربی و روغن در اجاق گاز باعث آتش سوزی شده باشد، آب تنها شعله را افزایش می دهد. اما جوش شیرین به سرعت چربی را جذب می کند، بنابراین منبع آتش سوزی بسرعت خاموش می شود.
 

اگر در آتش سوزی به دام افتاده اید چکار کنید؟

اگر در هنگام آتش سوزی به دام افتاده اید و نمی توانید به دلیل موانع یا شعله های قوی آتش فرار کنید، سعی کنید به کف زمین نزدیک باشید زیرا دود در نزدیکی سقف جمع می شود.
 

اگر زخمی شده اید و جسم خارجی در زخم باقی مانده، آن را از بدن خارج نکنید

اگر شخصی با وسیله ای تیز مثل یک چاقو یا جسم دیگر زخمی شده و وسیله داخل بدن مجروح باقی مانده است، عجله نکنید تا آن را از زخم خارج کنید. این عمل موجب آسیب بیشتر به مجروح می شود: شما با این عمل به ارگان های داخلی آسیب می رسانید و باعث خونریزی بیش از حد می شوید. در عوض، سعی کنید از دست دادن خون را به حداقل برسید، با بستن یک پارچه بالای محل جراحت،  و در اسرع وقت به پزشک  و اورژانس اطلاع بدهید.
 

اگر در یک مکان عمومی از شما درخواست کمک می شود، با یک فرد خاص تماس بگیرید.

شاید شما بیماری خاصی دارید و در یک مکان عمومی دچار حمله قلبی شده اید و وضعیتی اورژانسی برای شما پیش آمده است، اما همه اشخاص جمع شده دور شما،  حمله قلبی را نادیده می گیرند. دلیل آن این است که در پدیده روانشناختی،  یک جمعیت قادر به انجام هر کاری نیست، به این دلیل است که هر کس فکر می کند، شخص دیگری مداخله خواهد کرد و مشکل را حل خواهد کرد.
بنابراین، شما که به طور فوری به کمک نیاز دارید، یک فرد خاص از جمعیت را انتخاب کنید و از او بخواهید به اورژانس تماس بگیرد. در این موارد، زمان بسیار مهم است و فرصت برای دریافت کمک بسیار کم است نباید سکوت کنید یا امیدوار باشید که دلسوزی مردم را جلب کنید.
 

چگونه از گرداب خارج شویم؟

هیچ یک از ما در برابر تصادفات در آب بیمه نمی شویم. اگر شما به طور ناگهانی خود را در یک گرداب گرفتار دیدید، نگران نباشید: شما می توانید از آن خارج شوید. و اما چطور این کار را انجام بدهیم؟
 
بدون نیاز به مقابله با جریان دایره ای آب، بهتر است در نیروی خود صرفه جویی کنید اگر احساس می کنیدکه به داخل گرداب مکیده می شوید، سعی کنید در جهت چرخش آب دست و پا بزنید.
اگر احساس می کنید که نمی توانید با جریان رو به رو شوید و نمی توانید به سمت بیرون گرداب شنا کنید، هوا را کمی بیشتر در ریه ذخیره کنید و شیرجه بزنید. در زیر آب، به جریان آبی نگاه کنید که در داخل گرداب نیست، این جریان شما را به سطح و به سمت بالای آب می آورد.
 
شما هرگز نمی دانید که چه اطلاعاتی ممکن است در یک زمان خاص برای شما مفید باشد. شاید برخی از این واقعیت ها را، اگر امروز به خاطر داشته باشید، یک روز زندگی شما را نجات دهد . اگر راهنمایی های مشابهی را می دانید، آنها را در نظرات به اشتراک بگذارید.
 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانش روز که می تواند زندگی شما را نجات دهد

در
هرکسی می تواند در موقعیتی بسیار جدی، در معرض خطر واقع شود. وحشت ، یک عمل نادرست یا عدم درک جدی از اوضاع در چنین مواردی تقریباً همیشه منجر به عواقب غم انگیز در زندگی افراد می شود. این اغلب نتیجه مستقیمی از عدم آگاهی است.
 
sayarak.com ، با مراقبت از خوانندگان خود ، فهرست دیگری از حقایق علمی را گردآوری کرده است که این دانستنی ها و عمل به آنها به یک وضعیت بحرانی کمک کرده و زندگی ما و دیگران را نجات خواهد داد.

 

چرا از چندین پاک کننده با هم در یک فضا استفاده نکنیم

آیا می دانید که چند ماده پاک کننده را نباید برای تمیز کردن مخلوط کنیم اما این که در زمان تمیز کاری هرگز در همان فضا از پاک کننده های سفید کننده و آمونیاک همزمان نباید استفاده کرد را خیلی از زنان خانه دار ها نمی دانند. ترکیبی از بخار آنها یک گاز سمی ، کلرامین تشکیل می دهد و علائم ناخوشایند ایجاد می کند و در برخی موارد حتی خطراتی را برای زندگی به همراه دارد. آمونیاک اغلب در تمیز کننده های پنجره و آینه یافت می شود.
 

 

چگونه با داشتن سرگیجه زیر آب به سطح آب بیاییم

اگر خود را در شرایطی پیدا می کنید که نمی دانید چگونه به سطح آب بیایید و سطح آب را شناسایی کنید ، هوا را آزاد کنید. در هر صورت حباب ها به سمت بالا شناور می شوند و شما باید در همان جهت حرکت کنید.
 

 

چگونه در یک مکان به دور از تمدن که داخل خودرو گیر افتاده اید کمک بخواهید

اگر شما هیچ وسیله انتقال سیگنال در مسافت های طولانی را ندارید، با یک تایر معمولی که از لاستیک یدکی گرفته می شود، می توانید به دیگران در مورد محل خود خبر دهید. دود حاصل از لاستیک برای چندین کیلومتر قابل مشاهده خواهد بود و کسی متوجه آن می شود. اما به هیچ وجه به دنبال کمک، از ماشین دور نشوید. اغلب امدادگر ابتدا ماشین را پیدا می کنند و سپس راننده آن را چند کیلومتری دورتر از آن مرده می یابند.
 

 

چگونه روغن آتش گرفته را خاموش کنیم

چگونه روغن روی اجاق گاز آتش گرفته را خاموش کنیم

واقعیت کمی شناخته شده ، دانش روز که می تواند زندگی شما را نجات دهد (و نه تنها شما )
 
البته بهتر است حتی برای یک دقیقه ماهیتابه دارای روغن را روی آتش نگذارید. اما اگر آتش سوزی رخ داده است ، سعی نکنید آن را با آب خاموش کنید: این فقط باعث تشدید آتش می شود. بهتر است با نوشابه یا پوشاندن آتش، آن را با چیزی پر کنید که دسترسی به اکسیژن را مسدود کند.
 

 

چگونه فرد در حال غرق شدن را تشخیص دهیم

فرد غرق شده معمولاً به نظر نمی رسد که دچار مشکل است. او دست و پا نمی زند ، آب در اطراف خود نمی پاشد ، فریاد نمی زند و کمک نمی خواهد. یک فرد واقعاً در حال غرق شدن ، انرژی کافی برای این کار ندارد و وقتی سر او روی سطح آب است ، او فقط موفق به نفس کشیدن می شود ، اما فریاد نمی زند. معمولاً سرش به عقب می رود ، مدام زیر آب می رود و حباب هوا ظاهر می شود. اگر مو بلند باشد ، موها روی صورت قرار دارد ، چشم ها متمرکز نیستند ، حرکات آهسته و متناوب است.
 

 

چگونه از قانون CPR استفاده کنیم

اگر مجبور هستید احیای قلبی ریوی را انجام دهید ، اما فرد هوشیاری را به دست نیاورد ، سریعا به اورژانس خبر دهید. اگر مغز او بدون اکسیژن باقی بماند ، قربانی فرصتی نخواهد داشت. غالباً هدف CPR این نیست که فرد را به زندگی برگردانیم بلکه حفظ مغز تا زمان رسیدن، کمک اصلی است.
 

 

حداقل قدرت بدنی برای هر فردی لازم است

توصیه می شود که هر فرد حداقل 1 بار بتواند از کوه صعود کند. یا بیرون آمدن از قایق را تجربه کند، این حداقل نیاز برای هر کسی مفید است. تصور غلط رایج این است که در شرایط خطرناک آدرنالین به نجات فرد می رسد و قدرت شما را افزایش می دهد. اما آدرنالین یک قدرت جادویی نیست. اگر در زندگی عادی فرد نتواند، به میله افقی آویزان شود، در شرایط بحرانی هرگز قادر نخواهد بود.
 

 

در زمان تماس با خدمات نجات یا پلیس گفتن چه چیزی اولویت دارد

اول از همه ، شما باید محل ومکان را به اپراتور بگویید و نه دلیل تماس. اگر اورژانس شما را مجبور به متوقف کردن گفتگو می کند ، بهتر است که اپراتور فقط مکان را بشناسد. او مجبور است شخصی را به آنجا بفرستد تا بررسی کند. اگر او فقط دلیل تماس را بداند ، بعید است که بتواند کمک کند.
 

 

چگونه خراش یا نیش حیوان وحشی را مداوا کنیم

هر گونه خراش یا نیش حیوان وحشی می تواند منجر به  هاری شود . به مدت 10-15 دقیقه ، شما باید زخم را بشویید ، و سپس بلافاصله با پزشک مشورت کنید. هدر رفتن هر ساعت شانس بقا را کاهش می دهد. در صورت گذشت زمان زیاد ، مداوای این بیماری ویروسی تقریباً غیرممکن است.
 

 

چگونه در زمان رعد و برق شدید زندگی خود را نجات دهیم

 

 

این تئوری که صاعقه نمی تواند دو بار به یک مکان حمله کند ، یک اشتباه است . احتمال ابرخورد دوم به اندازه کافی زیاد است ، بنابراین مراقب باشید (فقط فرار نکنید). بهتر است در نوعی از بستر دراز بکشید ، زیرا صاعقه به تپه ها برخورد می کند. همچنین از شر همه موارد فلزی و موبایل خلاص شوید. اگر رعد و برق نزدیک شما برخورد کند ، 3-4 ثانیه قبل از آن ، طعم آهن را در دهان احساس خواهید کرد و موهای بدن شما شروع به حرکت می کنند. شما باید بلافاصله بنشینید ، پاشنه های خود را در برابر یکدیگر قرار دهید و دستان خود را روی زانوهای خود بگذارید.
 

 

چگونه از جاده عبور کنیم

اگر می خواهید از جاده ای عبور کنید  که با نور شدید خورشید روشن شده، به احتمال زیاد راننده شما را نمی بیند. بهتر است جاده را کاملا بررسی و بعد عبور کنید.
 

 

چگونه در جنگل مسیر خود را پیدا کنیم

با آغاز فصل رویش قارچ ، تعداد گمشدگان در جنگل ها افزایش می یابد. اگر تا به حال در جنگل گم شده اید و در یک لحظه متوجه می شوید که نمی دانید کجا بروید ، ابتدا باید یک منبع آب را پیدا کنید. برای انجام این کار ، شما باید به سمت پایین بروید ، اما نه به باتلاق شما همچنین می توانید به پرندگان توجه کنید: پرواز تعدا زیادی از پرندگان  معمولاً به سمت منابع آب است، و پرواز تعداد کم ازپرندگان در حا برگشت از منبع آب می باشد. تقریباً در همه موارد ، مسیری در امتداد آب  جاری شما را به سمت جاده سوق می دهد. اگر راهی پیدا شود ، همچنان باید تا رسیدن به تمدن در امتداد آن حرکت کنیم.
 

 

چگونه در یک حوضچه آب شیرجه بزنیم

اگر با پا و به حالت ایستاده در استخر شیرجه می زنید ، همیشه بینی خود را بپوشانید. واقعیت این است که ارگانیسم های تک سلولی خطرناک ، مانند Flerler negleria ، می توانند در آب استخر ها و حوضچه های آب زندگی کنند . هنگامی که در بینی با جریان قدرتمندی از آب یا در نازوفارنکس از طریق استنشاق وارد شود ، می تواند به مغز برسد و باعث مننژانسانسفالیت آمیبی شود و تقریباً در 100٪ موارد منجر به مرگ می شود. اگر فقط آن را قورت دهید ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
 

 

چگونه به بیمار دیابتی غش کرده کمک کنیم

در صورت از دست دادن هوشیاری ، بیمار نباید انسولین تزریق کند - این می تواند او را بکشد. بیشتر اوقات ، یک کمای دیابتی در نتیجه هیپوگلیسمی (قند پایین) رخ می دهد ، و انسولین فقط اوضاع را تشدید می کند. شما باید هرچه سریعتر با آمبولانس تماس بگیرید و سعی کنید مقداری قند به او بدهید ، این به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر این قند خون (قند زیادی) باشد ، یک قطعه اضافی وضعیت را تشدید نمی کند ، به ان صورتی که در مورد انسولین و هیپوگلیسمی وجود دارد.
 

 

آیا قانون 5 ثانیه درست است

همه ما درباره این قاعده (و حتی از آن استفاده کردیم) شنیدیم که براساس آن ، مواد غذایی که روی زمین افتاده اند می توانند در مدت 5 ثانیه بدون خطر سلامتی برداشته و خورده شوند. با این وجود ، با توجه به مطالعات بیشمار ، میکروب ها نیز از این اصل پیروی نمی کنند . برخی دانشمندان نیز قبول دارند كه خطر حداقل است ، اما هیچ كس جرات نمی كند میزان خطر را صفر اعلام کند.
 
آیا چنین اتفاقی برای شما یا عزیزانتان افتاده است؟ چه چیز دیگری می توانید توصیه کنید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی واقعی به همراه می‌آورد

در

چه چیزی شما را خوشحال می‌کند؟ طبق تحقیقات به عمل آمده توسط DoubleTree از 2000 نفر بزرگسال، از قرار معلوم، چیزهای کوچکی در زندگی وجود دارند که موجب شادی ما می‌شوند.
ممکن است برایتان عجیب باشد که بدانید انسان‌ها معمولاً خوش‌بین هستند چرا که بیش از نصف بزرگسالان گفته‌اند آنها طرز تلقی «نیمه پر لیوان» را از زندگی دارند و 56% خودشان را مشخصاً خوشبخت دانسته‌اند.
بیش از یک‌چهارم از آنها گفتند که چیزهای کوچک معدودی وجود دارند که بتوانند آنها را مشعوف کنند، و تحقیق نشان داد که شگفتی‌های کوچک، بزرگترین شادی‌ها را برایمان به همراه می‌آورد؛ و 82% گفتند که بهترین چیزها در زندگی، بطور غیرمترقبه اتفاق می‌افتد.

40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی واقعی به همراه می‌آورد

دکتر گلن ویلیامز استاد روان‌شناسی دانشگاه ناتینگهام تِرِنت گفته است: «یک اکسیر مؤثر برای رسیدن به خوشبختی، لزوماً از طریق تجربه کردن رویدادهایی نیست که ما ممکن است برای آنها برنامه‌ریزی کرده باشیم؛ رویدادهایی همچون: ازدواج کردن، تغییر منزل مسکونی، گرفتن آن همه ترفیعات، یا حتی استفاده از تعطیلات»
خوشی‌های زندگی هر چند کوچک و غالباً غیرمترقبه هستند، می‌توانند لبخند را به روی لبانمان بنشانند و به ما در راه ساختن یک زندگی شادتر و پرمعناتر برای خودمان و دیگران، کمک کنند.(سیارک)
40 چیز کوچک در زندگی روزانه که برایمان شادی حقیقی و احساس خوشبختی به همراه می‌آورند، در زیر آمده است:
1- پیدا کردن پول در جیب‌تان، موقعی که از وجود آن خبر ندارید
2- پرسیدن حال شما توسط چند نفر که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند
3- رفتن به رختخواب در مواقعی که ملحفه‌ها تمیز هستند
4- یک حمام یا دوش خیلی طولانی، در مواقعی که وقت کافی دارید.
5- لبخند زدن به یک کودک
6- دریافت یک پیام 10 دقیقه‌ای از طرف شریک زندگی یا دوست
7- در آغوش گرفتن و بغل کردن کسی، قبل از بلند شدن از خواب و شروع کار روزانه
8- از خواب بلند شدن و دیدن یک روز آفتابی و زیبا
9- داشتن یک مکالمه تلفنی طولانی با کسی که برایش اهمیت قائل هستی و مدتی است که با او صحبت نکرده‌ای
10- مشاهده بارش باران در هنگامی که مجبور نیستی به جایی بروی و روی کاناپه به حالت چمباتمه نشسته ای
11- مشاهده کودکان در حال بازی یا خنده با همدیگر، که شما را به یاد شادی‌های دنیا می‌اندازد
12- گذراندن قسمتی از وقت خود با حیوانات خانگی یا حیوانات به طور کلی.
13- یک غریبه به شما یک لبخند صمیمانه بزند
14- یک کش دادن خوب و طولانی به بدن، در موقعی که اول صبح از خواب بیدار می‌شوی تا به بدن خود حرکت بدهی
15- خندیدن بلند به یک خاطره خنده‌دار
16- یک ابراز احساس محبت‌آمیز از کسی در زندگی خودتان، مثلاً به سادگی کمک کردن کودکتان به شما برای پختن شام
17- یک بوی خوشایند شما، از بوی نان تازه گرفته تا بوی چمن تازه زده شده
18- یک بغل کردن معنی‌دار و طولانی از کسی که برایش اهمیت قائل هستی
19- پوشیدن لباس‌ها، پس از آن که روی رادیاتور شوفاژ گرم شده باشند
20- چند لحظه خلوت کردن با خود، وقتی که همه چیز شلوغ و پلوغ شده باشد
21- تماشای غروب یا طلوع آفتاب
22- بوی محیط خارج از خانه، پس از متوقف شدن باران
23- گوش دادن به هنرمند یا آلبوم مورد علاقه خودتان
24- دریافت کردن یک ایمیل یا یک نامه از یک دوست
25- شانس انجام یک کار خلاقانه، از رنگ‌آمیزی یک مجموعه کشوی قدیمی گرفته تا خط خطی کردن یک تصویر
26- گرفتن دست کسی که به او عشق می‌ورزید
27- خوردن صبحانه‌‌تان در رختخواب
28- بازی کردن یک بازی که شما در بچگی‌هایتان دوست داشتید
29- خوردن غذای سالم وخوشمزه که باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید
30- نیم ساعت چرت زدن اضافه در رختخواب
31- اختصاص کمی وقت به خودتان برای خواندن کتابی که دوست دارید
32- خریدن نوشیدنی یا اسنک مورد علاقه‌تان و مزه‌مزه کردن آن
33- دریافت گل از کسی که شما برایش اهمیت دارید
34- خوردن ناهار در بیرون و در آفتاب
35- آزمایش کردن یک دستورالعمل جدید آشپزی و ابداع یک غذای خوشمزه
36- اعلام حمایت از شما به وسیله دوستان یا خانواده‌تان
37- گوش دادن به یک آهنگ مورد علاقه که سالهاست نشنیده‌اید
38- اختصاص وقت برای کمک کردن به برخی افراد در خصوص مسائل‌شان
39- گذراندن اوقات در خانه‌تان، وقتی که آراسته و تمیز باشد
40- کسب یک پیروزی کوچک، از قبیل تعمیر ماشین لباس‌شویی یا تعویض یک لامپ

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

31 نقل و قول الهام بخش برای اینکه زندگی را بخاطر معنایش زندگی کنید نه بخاطر پول

در

آیا پول همه آن چیزی است که شما لازم دارید تا خوشحال باشید؟ این نسل جدید که به نسل Y معروف است فکر می کند که نه. این نوجوانان و جوانان به یک تعادل بین زندگی و کار بعلاوه شغل انعطاف پذیر بیشتر اهمیت می-دهند تا کیسه های پول. بر اساس نوشته گاردین آنها برای کار زندگی نمی کنند، بلکه برای زندگی کار می کنند.
این فقط مربوط به نسل Y نیست. خوشحالی از پول نمی اید، خوشحالی از درون شما نشات می گیرد.
کتابیجدید با عنوان 12 راز شاد زیستن منتشر شده است و نشان می دهد که چگونه به جنبه مثبت زندگیتان نگاه کنید. همانطور که این تحقیق را مطالعه می کنید، 31 نقل و قول جهت انگیزه بخشیدن به شما برای زندگی بخاطر معنا و نه بخاطر پول آورده شده است. شاید روزی برسد که شما ذهنیتتان را از دنبال پول دویدن تغییر دهید و بجای آن جسارت به دنیال رویاهایتان رفتن را بیابید.


1- "پولدارترین آدم  و در قبرستان بودن برای من اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است این است که وقتی به رختخواب می رویم با خود بگوییم کار شگفت آور انجام داده ایم." استیو جابز
2- "زندگی درباره تاثیر گذاری است، نه پول سازی." کوین کروز
3- " تلاش به معنی موفقیت نیست، بلکه به معنی ارزش است". آلبرت اینیشتین
4- "هیچکس بخاطر دست و دلبازی فقیر نشده است". مایا آنجلو
5- "شادی فعلی خود را با پول در آوردن معامله نکنید به این امید که بعدا دوباره آن را بخرید. شما نمی توانید." ناشناس
6- "شما از آن کاری که می کنید مهمترید. عنوان نباید شما را محدود کند و کار نباید شما را تعریف کند."، ناشناس
7- "چیزهای زیادی چشم شما را می گیرد ولی دنبال چیزی بگردید که قلب شما را بدست آورد."، ضرب المثل هندی
8- " وقتیکه 5 سالم بود مادرم به من می گفت که خوشحالی کلید زندگی است. وقتی به مدرسه رفتم از من پرسیدند وقتی بزرگ شدی میخواهی چه بشوی و من گفتم خوشحال. آنها گفتند که تو معنای این تمرین را نفهمیدی و من گفتم شما معنای زندگی را نفهمیدید." جان لنون(سیارک)
9- " یک زن واقعی تحت تاثیر پول قرار نمی گیرد چرا که می داند عشق او قابل ارزشگذاری نیست." نامشخص
10- " یک مرد ثروتمند کسی است که فرزندانش او را در آغوش بگیرند درحالیکه دستش خالیست." نامشخص
11- " اگر می خواهید فرزندانتان خوب تربیت شوند، دو برابر زمان برایشان بگذارید و خرجشان را نصف کنید." ابیگل ون بورن
12- " شکر گذار امروز باشید، و فکر که چقدر ثرونمندید. خانواده شما با ارزش است، وقتتان طلاست و سلامتی سرمایه تان است." نامشخص
13- " جنگ اصلی بر سر مدال طلا نیست. یک کشمکش درونی است، یک جنگ نامرئی درون ما- اینجاست که محل نزاع است." جسی اون
14- "شما ممکن است که از کاری بازمشسته شوید، ولی هرگز از انجام کارهای معنی دار در زندگی بازمشسته نشوید." استیون کوی
15- "اجازه ندهید که جاه طلبی های بزرگتان در برابر کارهای کوچک اما با معنی ایستادگی کنند."
16- "امروزه آسان است که غرق دنیای ستاره ها و مادیات شوید و برای تایید خودتان جستجو کنیدف در حالیکه می دانیم که باید آن را در درون خود و با ارتباط سالم با سایر افراد بدست آورد." جوفری. اس. فلچر
17- "راههای دیگری بجز مصرف گرایی و افزایش تولید برای رضایت بخشیدن به خود، شادی، لذت، شکوه و معنا وجود دارد." زیگمونت باومن
18- " به اطرافتان نگاه کنید، شما می توانید اندکی از پولتان کم کنید و به معنای زندگیتان بیافزایید." سوزی اورمن
19- " زندگیهای ما تنها عبارات با معنی عقاید ما هستند، و اینکه به چه کسی اعتقاد داریم. و تنها سرمایه واقعی ما، برای هر کداممان در ایمانمان نهفته است." گوردون بی هینکلی
20- "غنی ترین و با معنا ترین داستانها در جاهای کوچک پیدا شده است: ساخته شده، نقل شده، جدا شده، گفته شده، بازگو شده بوسیله ظاهرا مردم بی اهمیت." لوئیس براون(سیارک)
21- " برای تلاش کردن برای اینکه خود را پولدار نشان دهید ورشکسته نشوید. در حد دستمزد خودتان خرج کنید" نامشخص
22- " هدف پول بیشتر نیست، هدف زندگی کردن با اصول خودتان است."
23- " خیلی از مردمی که پولی را که بدست نیاورده بودند را برای خریدن چیزهایی که دوست نداشتند و جلب نظر مردمی که دوست نداشتند خرج کردند." ویل راجرز
24- " به فرزندانتان یاد ندهید که ثروتمند شوند، به آنها بیاموزید که شاد باشند تا بجای قیمت یک چیز ارزشش را بدانند." نامشخص
25- "امروزه مردم قیمت هر چیزی را میدانند اما ارزش هیچ چیز را نمی دانند." اسکار وایلد
26- "هرگز قبل از اینکه پول داشته باشی آن را خرج نکن". توماس جفرسون
27- " مادی گرایی شما را شاد نمی کند. فقط شما را نا امید نگه می دارد تا اطمینان حاصل کند که شما خرید خواهید کرد." سباستین مونزانی
28- " پول یک عدد است و اعداد بینهایتند. اگر این پول باشد که انسان را خوشبخت می کند، جستجوس شما برای خوشیختی پایانی ندارد." روبرت نستا مارلی
29- " از پول خورد بترسید، یک سوراخ کوچک یک کشتی را غرق می کند." نامشخص
30- "هیچ مقدار از پول و موفقیت نمی تواند جایگزین وقتی شود که شما با خانوادتان می گذرانید." نامشخص
31- " بیست سال بعد شما از این که کارهایی را باید می کردید که الان نکردید نا امید خواهید شد. پس طناب کشتی را بیاندازید، از یک بندر مطمئن حرکت کنید، بادهای موافق را در بادبان بیاندازید. جستجو کنید، خیالپردازی کنید و کشف کنید." مارک توآین

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه رفتن کودک جدول زمانی از تولد تا یک سالگی

در

در اینجا مراحلی وجود دارد که کودک شما در مسیر تبدیل شدن به یک راه رونده ماهر طی خواهد کرد. یاد گیری راه رفتن شامل موارد بیشتری از استفاده از پا می باشد! ما همچنین سنین معمولی را ارائه می دهیم ولی به خاطر داشته باشید که این فقط یک راهنمای ساده است. برخی کودکان تا قبل از 9 ماهگی و برخی دیگر تا بعد از 17 ماهگی به راه می افتند. طیف گسترده ای از سنین طبیعی برای شروع راه رفتن کودکان وجود دارد. اگر شما راجع به پیشرفت کودک خود نگران هستید، با خود او چک کنید.

 

تولد تا 2 ماهگی

واکنش قدم زدن دارد. اگر در یک حالت ایستاده در سطحی سخت نگه داشته شود، نوزاد شما پاهایش را که گویی دارد راه می رود تکان خواهد داد. این واکنش حدود 2 ماهگی از بین خواهد رفت.

3 تا 4 ماه

کمی روی دست و پای خود راه می رود. این یعنی اینکه شکم کوچک خود را به زمین تکیه می دهد و سرش را بالا نگه می دارد و قفسه سینه اش را به زمین می چسباند و از بازوانش برای حمایت استفاده می کند. چهار دست و پا راه رفتن عضلات بالاتنه را برای راه رفتن قوی می کند.

5 ماه

هنگامی که در حالت ایستاده نگهداشته می شود بالا و پایین می پرد. این حرکت به قوی ساختن پا کمک می کند. با یادگیری جلوبردن بازوانش برای حمایت کردن از خود در حالت نشسته شروع به استفاده از "سه پایه" می کند.

سریع

خانه ی خود را برای کودک قبل از اینکه نوزاد شما به حرکت بیفتد ایمن کنید - که درست در کنار گوشه خانه است.

6 تا 9 ماه

نشستن را یاد می گیرد. نشستن بدون کمک نیازمند قدرت گردن، کنترل سر، تعادل و هماهنگی است - تمامی مهارت های مهم راه رفتن. اکثر نوزادان نیز بین سن 7 تا 10 ماهگی خزیدن را یاد می گیرند، اگرچه برخی همه را باهم نگه می دارند و مستقیما شروع به راه رفتن می کنند.

می تواند در حالی که با چیزی نگه داشته شده باشد بایستد. بزودی کودک شما شروع گشت زدن خواهد کرد - هنگامی که با چیزی که در نزدیکی برای حمایتش است نگهداشته می شود قدم های لغزشی برمی دارد.

پرچم قرمز : اگر تا 7 ماهگی کودک شما در حالی که با دستانش خود را پشتیبانی می کند نتوانست بنشیند یا هنگامی که او را ایستاده نگه می دارید نتواند وزنی را روی پاهایش تحمل کند، با دکترش او را چک کنید.

9 تا 12 ماه

خود را به حالت ایستاده با کمک یک شی محکم مانند مبل یا پایه میز بالا می کشد. می فهمد که چگونه زانوهایش را به منظور نشستن پس از ایستادن خم کند.

می تواند بدون کمک بایستد - برای چند ثانیه - و ممکن است هنگامی که دستانش را می گیرید بتواند راه برود. کودک شما ممکن است اولین قدم هایش را بردارد! (سیارک

- جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

- جدول زمانی اندازه و رشد کودک شما

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از یک تا هشت سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از یک سالگی تا هشت سالگی

 - جدول زمانی تغذیه کودک شما از یک تا سه سالگی

- جدول زمانی تغذیه کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

اعترافات مادرهای تنبل

در

برای خندیدن و احساس تنهایی نکردن آماده شوید. شما تنها مادری نیستید که چیزی را بخاطر اینکه پاک کردن آن خیلی سخت بوده دور انداخته باشید یا به کودکان اجازه داده اید که خودشان بخوابند. هر مادری می داند که برخی چیزها مهم هستند و برخی چیزها نه اما زمانی که وقت کافی برای همه ی کارها نیست، مواردی از دست شما درخواهد رفت.
تعدادی ازدوستان این اعترافات مادران تنبل خود را به اشتراک گذاشته اند. به جای پست  های دیگری که باعث می شود  شما از اینکه بهترین خانه و خانواده را ندارید، احساس گناه کنید، این پست باعث خنده شما خواهد شد. نگران آن جوراب ها که با هم منطبق نیستند نباشید. بگذارید کودکانتان برای لباسهای تمیزخود جستجو کنند . مانند جستجوی یک گنج است! 
این پست  ادای احترام ما به تمام مادرانی است که بیرون از اینجا عالی و فوق العاده هستند. چه کسی این موضوع مربوط به پدر و مادر زیر را دارد... حتی اگر به این معنی باشد که شما دوباره بجای خالی کردن ماشین ظرف شویی آن را روشن کنید. زندگی پر از این لحظات  است... و پس از این آن لحظات دیگر وجود دارند.
شما تنها نیستید! اعترافات خود را درقسمت نظر خواهی با مادران دیگر به اشتراک بگذارید. (سیارک

 اعتراف مادرهای تنبل

1. "وسیله نگهداری غذا را دور انداختم زیرا نمی خواستم که بوی غذای مانده هفته پیش را استشمام کنم" کریستین


2. "من جوراب ها را دور انداختم زیرا تعدادشان برای مطابقت با هم خیلی زیاد بود و تعدادی جدید خریدم" لورا


3. " پسرم روی پشت من خرابکاری کرد. من یک لباس تمیز، و یک حوله را دور انداختم و به تخت برگشتم" رجینا


4. "ظروف کثیف و تمیز را با هم در ماشین ظرف شویی گذاشتم و آن را دوباره روشن کردم زیرا نمیخواستم ماشین ظرف شویی را خالی کنم."  رائه


5. " بیسکوییت دندانی خیس کودک نوپایم را که به من داد خوردم زیرا نمیخواستم تا سطل آشغال بروم" بریجت


6. " من یک قاشق مخلوط کن و یک ظرف پلاستیکی را امشب دور انداختم زیرا نمی خواستم آن ها را بشویم" جس


7. " بجای برداشتن یک آشغال از روی زمین، من از روی آن رد شدم تا با جارو آن را تمیز کنم." جنیفر


8. " مریض بودم و سعی داشتم از دوقلوهایم مراقبت کنم ، فنجان های نوزاد و یک جعبه غلات صبحانه در کف اتاق نشیمن برای صبحانه گذاشتم تا بتوانم روی مبل دراز بکشم و تماشا کنم. آنها حدود دو سالشان بود."   انجی


9. " ظروف کثیف را داخل جعبه در گاراژ گذاشتم زیرا نمی خواستم آنها را قبل از اینکه مهمانانمان برسند بشویم" جکی (سیارک


10. " به کودک نوپای خود اجازه دادم که برای صبحانه چیپس و کلوچه بخورد زیرا من در حال حاضر باردار هستم و واقعا آن روز صبح خودم چیپس و کلوچه هوس کرده بودم. " ال


11. "ما برای یک هفته کامل با بسته های فویل غذا پختیم و غذا را در مهمانی کریسمس در بشقاب های کاغذی خوردیم" لورین


12. " بجای بالا رفتن از پله ها برای چک کردن اتاق پسرم، به او گفتم که یک عکس بگیرد" ورونیکا


13. "من چند جفت لباس زیر دختر دیوانه ی محصلم را که کثیف کرده بود را دور انداختم"  ملیسا


14. " من به پسر بزرگم گفتم که برای خودش و برادرش برای شام پاپ کورن درست کند، آنها خیلی خوشحال بودند" لورن


15. " به کودک بزرگم در وان غذا دادم. "  کیسی


16. "به نوجوانانم در خانه همیشه پیامک میفرستم. من به این بعنوان چاره ی قرن 21 ام می اندیشم نسبت به کسانی که از دهه 70 در اتاق ها آیفون می گذاشتند!" لین


17. " کودکان من ""آب دهان خود را پرتاب می کردند". آنها همیشه این کار را می کردند. من خیلی از تمیز کردن آن همه کثیفی خسته شده بودم، به سگم آموزش داده بودم تا آب دهان ها را لیس بزند."  آلیسا (سیارک


18. "  بعد از اینکه شیر سینه ام روی بالشت چکه میکرد و یا خیس می شد برای ادامه خواب برمیگرداندم."  ملیسا


19. " من تمام قاشق ها و چنگال هایم را دور ریختم و یکسری جدید خریدم زیرا احساس خوبی از شستن آنها پس از مهمانی تولد پسرانم نداشتم." جولیسا


20. " به اندازه کافی ماشین ظرف شویی را برای اینکه بشقاب های کثیف در آن جا شوند خالی نکردم و دوباره آن را روشن کردم." سیندی
21. " یک چیز مهم در فهرست  خریدم برای من فست فود خوردن در مسیبر خانه از فروشگاه مواد غذایی است."  جو
22. " همسرم یک بار نتوانست یک جفت جوراب تمیز برای دخترم پیدا کند پس یک جفت لباس تنگ کثیف قرمز و بنفش را تکه تکه کرد و او را در آنها به مدرسه فرستاد" لورا


23. " من یک جفت قنداق پوشکی بچه را دور انداختم زیرا نمی خواستم آنها را تمیز کنم." نادیا


24. " من یک صندلی لباسشویی دارم. اگر کودکان من نتوانند آنچه را که می خواهند را در کشو پیدا کنند، روی صندلی را نگاه می کنند." مند (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه تیلاپیا با لایه ای از بادام

در

ماهیتابه ی شما به اندازه ی کافی بزرگ نیست که همه ی فیله ها را بدون رویهم افتادن در آن قرار دهید. ما پیشنهاد می کنیم که آنها را دسته دسته طبخ کرده و می توانید به جای تیلاپیا از گربه ماهی ،‌سفره ماهی یا راگی نارنجی استفاده کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

- 1 پیمانه بادام خرد شده 

- 1/4 پیمانه آرد

- 4 عدد فیله ی تیلاپیا (170 گرم)

- 1/2 ق چ نمک

- 2 ق س کره

- 2 ق س روغن زیتون

طرز تهیه  تیلاپیا با لایه ای از بادام

1/2 پیمانه بادام را در غذاساز مخلوط کرده تا زمانی که کاملا خرد شود و با 1/4 پیمانه آرد در کاسه ی کم عمقی ترکیب کنید.

نمک را کاملا روی ماهی پاشیده و در مخلوط بادام بغلتانید.

کره را با روغن زیتون در ماهیتابه  سنگین بزرگی روی حرارت متوسط  ذوب کرده و ماهی را اضافه نموده و به مدت 4 دقیقه هرطرف آن را یا تا زمان طلایی شدن ، طبخ کنید. فیله ها را برداشته و در ظرف غذاخوری قرار دهید.

1/2 پیمانه بادام باقیمانده را به ماهیتابه افزوده و به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود ،‌ پخته و هر از چند گاهی هم بزنید. بادام ها را با کفگیر سوراخ دار برداشته و روی ماهی ها بریزید.(سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...