ثروتمندترین کشورهای جهان بخش اول

در

در حال حاضر اوضاع اقتصادی جهان به گونه ای است که بسیاری از کشورها در حال فائق آمدن بر فقر و اوضاع بد اقتصادی خود بوده و با کمک ارتباطات و تکنولوژی، بسیاری از دولت ها توانسته اند تا حدودی اوضاع اقتصادی کشورهای خود را با کمک مردم بهبود بخشند، با این وجود تفاوت توان مالی مردم کشورهای مختلف، بسیار چشم گیر است و فاصله سطح زندگی نیز به همان میزان متفاوت. ناحیه شمالی آمریکا برای نمونه تنها پنج درصد از کل جمعیت کره زمین را در خود جای داده است و چیزی حدود بیست و هفت درصد از کل محصولات مورد نیاز در سطح جهانی، در کشورهای همین ناحیه تولید می شوند و این در حالی است که منطقه ای چون ناحیه جنوبی قاره آسیا که بیش از بیست و چهار درصد از کل جمعیت کره زمین در آن ساکن هستند، تنها چهار درصد از کل محصولات مورد نیاز در سطح جهان را تولید می کند و شرایط اقتصادی مردم این دو ناحیه نیز به همین میزان با یکدیگر متفاوت است. در حقیقت تولید سالانه محصولات یک کشور، یکی از مهمترین عواملی است که به واسطه آن می توان به شرایط اقتصادی آن کشور پی برد، با این وجود، درآمد سالانه شهروندان و مردم یک کشور، معیار دقیق تری برای سنجش شرایط اقتصادی هر کشور در اختیارمان خواهد گذاشت. ذکر این نکته حائز اهمیت است که فعالیت های برون مرزی مردم یک منطقه نیز در این درآمد سالانه لحاظ می شود. برای نمونه اگر شخصی که اهل فرانسه است در آلمان کارخانه ای تأسیس کند، درآمد آن مربوط به میانگین درآمد مردم فرانسه خواهد بود. اگر خاطرتان باشد، در مقاله قبلی به بررسی فقیرترین کشورهای حال حاضر در سراسر جهان پرداختیم و در این مقاله قصد داریم شما را با ثروتمندترین کشورهای دنیا آشنا کنیم. اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشته می شود، همه در مجله ای با نام «وال استریت (Wall St.)» منتشر شده است و برای انجام این بررسی ها از اطلاعات موجود در بانک جهانی بهره گرفته شده است. نا گفته نماند که طبقه بندی کشورها بر اساس میانگین درآمد سالانه شهروندان آن صورت گرفته است. با سیارک همراه باشید.

کره جنوبی

میانگین درآمد سالانه هر شهروند کره جنوبی:34277 دلار، جمعیت کشور: 65.6 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 2.7 تریلیون دلار

کره جنوبی در اواسط قرن بیستم به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا شناخته می شد و در زمانی که درگیری ها و جنگ های میان دو کره به پایان رسید، فرصت مناسبی برای مردم و دولت کره جنوبی فراهم شد تا خود را از شرایط بدشان خارج کرده و اوضاع اقتصادی خود را بهبود بخشند؛ تلاش هایی که البته با موفقیتی چشم گیر همراه بود و در حال حاضر نه تنها کره جنوبی توانسته خود را به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره آسیا مطرح کند، بلکه در سطح جهانی نیز همین گونه است و با این درآمد میانگین مردمش، در میان بیست و پنج کشور ثروتمند دنیا قرار گرفته است. کره جنوبی از لحاظ منابع طبیعی بسیار کشور فقیری است و به همین خاطر از زمان پایان جنگش با کره شمالی، شروع به سرمایه گذاری بر فعالیت هایی کرد که بر محور صادرات محصول به نقاط دیگر بودند. برای دست یابی به این مهم، سرمایه گذاری های کلانی در بخش های آموزشی و صنعتی انجام گرفت و برنامه های بلند مدتی برای آن ها در نظر گرفته شد. درآمد میانگین مردم کره جنوبی میان سال های 1970 تا 2016 با افزایشی تقریباً ده برابری روبه رو بوده است و درآمد میانگین مردم کره جنوبی در حال حاضر معادل با 34277 دلار است که این رقم تقریباً دو برابر میانگین درآمد سالانه مردم جهان (14459 دلار) است و این آمار در نوع خود بسیار قابل توجه بوده و به همین خاطر است که متخصصان مالی و تحلیل‌ گران شرایط اقتصادی کشورهای گوناگون، به این پیشرفت چشمگیر کره جنوبی طی این چهل و اندی سال، لقب «معجزه ای در رودخانه هان» را داده اند. کره جنوبی در حال حاضر چیزی حدود 43 درصد از کل درآمد سالانه خود را مدیون فعالیت های مربوط به صادرات محصولاتش به نقاط دیگر است و این در حالی است که درآمد میانگین جهانی از این گونه فعالیت ها 28.6 درصد است. در حال حاضر پانزده کمپانی بزرگ در کره جنوبی مشغول فعالیت هستند که نامشان در میان پانصد کمپانی پردرآمد دنیا قرار گرفته است (از لحاظ درآمد و سودی که نصیب مسئولانش می کنند). برند محصولات الکترونیک سامسونگ و نیز برند خودرو سازی هیوندای از جمله شناخته شده ترین این کمپانی ها هستند و بیشتر محصولاتی که از کره جنوبی به سایر نقاط دنیا صادر می شوند نیز خودرو و محصولات الکترونیک هستند.

انگلستان

میانگین درآمد سالانه هر شهروند انگلیسی: 38680 دلار، جمعیت کشور: 65.6 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 2.7 تریلیون دلار

جای هیچ شکی نیست که انگلستان در اوایل قرن بیستم تقریباً از لحاظ اقتصادی قدرتمندترین کشور جهان بود، با این وجود اتفاقاتی که دهه های پیش رو افتاد سبب شد کمی روند رو به افولی را طی کند؛ جنگ های جهانی اول و دوم و نیز از دست دادن مستعمره هایش در نقاط مختلف دنیا، از مهمترین عواملی بود که سبب شد دیگر انگلستان لقب قدرت اول جهان را یدک نکشد. همانند سایر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، انگلستان نیز از لحاظ اقتصادی به شدت وابسته به فعالیت هایی است که در این سازمان طرح ریزی می شود. سرمایه گذاری های مالی، مهندسی پرواز و تولید داروهای گوناگون و ساخت ادوات پزشکی از مهمترین فعالیت هایی است که انگلستان برای بهبود اوضاع اقتصادی و کسب درآمد از آن ها بهره می گیرد. میانگین در آمد کشور های عضو سازمان همکاری و توسعه  اقتصادی در سال معادل 38992 دلار است و درآمد سالانه انگلستان نیز 38680 دلار است که کمبود چشم گیری از میانگین در آمد سالانه سایر کشور ها ندارد. این رقم باعث شده است تا انگلستان نیز در حال حاضر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شود. از اوایل سال 2008 بود که مسئولان و دولت مردان انگلیسی مجبور به پرداخت هزینه هایی در بخش های دولتی شدند و نیز هزینه های تأمین و تجهیز نیروهای نظامی نیز به آن اضافه شد و باعث شد که انگلستان از لحاظ اقتصادی با مشکلاتی مواجه شده و کمی از قافله پیشرفت عقب بماند. از آخرین اقدامات انگلستان می توان به خارج شدنشان از اتحادیه اروپا اشاره کرد که در ماه ژوئن 2016 به طور رسمی عنوان شد و قرار است در ماه می 2019 به طور رسمی این اتفاق بیفتد. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا در نهایت به ضررشان خواهد بود.

فرانسه

میانگین درآمد سالانه هر شهروند فرانسوی: 38680 دلار، جمعیت کشور: 66.9 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 2.5 تریلیون دلار

فرانسه نیز دقیقاً به مانند انگلستان در طول قرن بیستم با مشکلات بسیاری مواجه شد و رخ داد دو جنگ جهانی اول و دوم و نیز از دست دادن کنترل بسیاری از کشورهای تحت کنترل و مستعمره اش سبب شد از لحاظ اقتصادی کمی در تنگنا قرار بگیرد، با این وجود، آن ها بر این مسائل فائق آمدند و در حال حاضر اگر کشور ها را با توجه به درآمد سالانه شان طبقه بندی کنیم، فرانسه در میان شش کشور اول دنیا از این لحاظ خواهد بود. از عواملی که به شدت فرانسه و فرهنگ این کشور را برای مردم نقاط مختلف جهان محبوب کرده است، غذاهای جالب و منحصر به فرد، لباس های به روز و زیبا و نیز زبانشان است که سبب می شود همه ساله مردم نقاط مختلف جهان برای آشنایی بیشتر با این کشور پا به قاره اروپا می گذارند. به همین خاطر است که یکی از عوامل اصلی کسب درآمد در فرانسه مربوط به گردشگری و فعالیت های مربوط به آن است. علاوه بر این تولید مواد شیمیایی مورد نیاز در تحقیقات گوناگون زیستی، تکنولوژی و نیز شرکت های صنعتی انرژی محور از دیگر مواردی هستند که نقش چشم گیری بر درآمدهای سالانه این کشور زیبا دارند. درآمد سالانه فرانسوی ها به طور میانگین 38680 دلار است که با درآمد انگلیسی ها برابری می کند. این رقم تقریباً دو برابر درآمد میانگین مردم نقاط مختلف جهان در سال است.

ژاپن

میانگین درآمد سالانه هر شهروند ژاپنی:39526 دلار، جمعیت کشور: 127 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 4.9 تریلیون دلار

به محض پایان یافتن جنگ جهانی دوم، ژاپن وارد برهه ای بسیار حساس از دوره تاریخی خود شد، چرا که به شدت از لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار گرفته بود و باید فکری به حال این شرایط خود می کرد، با این وجود، مردم و دولت مردان ژاپنی در کنار یکدیگر به بهترین شکل ممکن بر این مسائل و دشواری ها فائق آمدند و یکی از دلایل اصلی اوضاع خوب معیشتی مردم ژاپن در حال حاضر، تلاش ها و زحمات بی قفه هم وطنان آنان در سال های پس از جنگ جهانی دوم است. همانند کره جنوبی، ژاپن نیز برای کسب درآمد و بهبود اوضاع اقتصادی خود، بیش از همه بر فعالیت های صادرات محصولات خود به نقاط مختلف جهان وابسته است و خودرو و محصولات الکترونیکی از اصلی ترین محصولاتی هستند که از ژاپن به نقاط دیگر صادر می شوند. طی پنجاه سال اخیر، ژاپن از لحاظ اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است و از آن زمان تا کنون میانگین درآمد سالانه شهروندان ژاپنی به 39526 دلار رسیده است که در نوع خود بسیار قابل توجه است. این پیشرفت اقتصادی وضعیت معیشتی مردم ژاپن را نیز بسیار بهتر از قبل کرده است و از لحاظ سلامتی نیز در شرایط خوبی به سر می برند. در حال حاضر میانگین سنی که یک شهروند ژاپنی می تواند تا آن زنده بماند، 84 سال است و اگر این رقم را با کشورهای فقیری که در مقاله ای جداگانه در خصوص آن ها مطالبی عنوان شد، به وضوح از تفاوتی که میان کشورهای پیشرفته و فقیر تر وجود دارد، آگاهی بهتری پیدا خواهید کرد.

فنلاند

میانگین درآمد سالانه هر شهروند فنلاندی: 39977 دلار، جمعیت کشور: 5.5 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 238.7 میلیارد دلار

نکته ای که فنلاند را منحصر به فرد می کند جمعیت پایین این کشور است که با 5.5 میلیون نفر در شمار کم جمعیت ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد، با این وجود، درآمد 238.7 میلیارد دلاری فنلاند به نسبت جمعیت بسیار کمش، فوق العاده و قابل توجه است. درآمد سالانه هر شهروند فنلاندی معادل با 39977 دلار است و این رقم از میانگین درآمد کشورهای جزو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بیشتر است (38992 دلار). در سال 1995 بود که فنلاند به طور رسمی نام خود را در اتحادیه اروپا ثبت کرد و هفت سال بعد از آن، یعنی در سال 2002، یورو را به عنوان پول رایج کشور خود در نظر گرفته و رسماً این را اعلام کرد. همانند بسیاری از کشورهای دیگر قسمت های شمالی قاره اروپا، فنلاند نیز از لحاظ اقتصادی به شدت وابسته به تجارت خود و فعالیت های مربوط به آن است. محصولات مختلف الکترونیکی، محصولات مختلف کاغذی، تولیدات مورد استفاده در پزشکی، فلزهای گوناگون و  در نهایت نفت خام از جمله مهمترین مواد و محصولاتی هستند که از فنلاند به سایر نقاط جهان صادر می شود. آلمان، سوئد و ایالات متحده آمریکا، بزرگترین خریداران محصولات فنلاند هستند و بخش اعظم مواد و محصولاتی که عنوان شد به این سه کشور صادر می شود.

بلژیک

میانگین درآمد سالانه هر شهروند بلژیکی: 42368 دلار، جمعیت کشور: 11.3 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 468 میلیارد دلار

زمانی که مرز فرانسه را به سمت جنوب غربی ادامه دهیم به کشور بلژیک خواهیم رسید. کشوری که در شرق خود آلمان را به عنوان همسایه خود می بیند و هلند نیز در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. ذکر موقعیت جغرافیایی بلژیک البته صرفاً برای اطلاعات عمومی نبوده است و جالب است بدانید که مهمترین عامل پیشرفت بلژیک و شرایط خوب اقتصادی این کشور همین همسایه هایش هستند، چرا که خطوط تجاری و بازرگانی فوق العاده ای میان بلژیک و این کشورها برقرار شده است. نزدیک به هشتاد و سه درصد از کل درآمد سالانه بلژیک مختص به فعالیت های این کشور در زمینه صادراتش است و این آمار فوق العاده بلژیک را از این لحاظ در میان کشورهای دیگر جهان در رتبه دهم قرار می دهد. سرمایه گذاری های کلان و برنامه ریزی های جامعی برای سیستم حمل و نقل محصولات در این کشور در نظر گرفته شده است. بلژیک در حمل و نقل دریایی دومین کشور اروپایی محسوب می شود و خطوط راه آهن بسیاری نیز این کشور را به کشورهای همسایه که پیش از این عنوان شدند، متصل می کند. خطوط و ایستگاه های راه آهن بلژیک نیز از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین خطوط راه آهن جهان محسوب می شود. مهمترین محصولات و تولیداتی که از بلژیک به کشورهای دیگر صادر می شود، محصولات شیمیایی مورد استفاده در آزمایش های زیستی، خودرو، الماس و  نفت خام فرآوری شده هستند و مهمترین خریداران محصولات بلژیک نیز آمان، فرانسه و هلند می باشند. البته انگلستان نیز از جمله کشورهایی است که در طول سال محصولات و تولیدات بسیاری از بلژیک دریافت می کند. درآمد میانگین سالانه مردم بلژیک 42368 دلار است و این رقم فوق العاده بلژیک را بدل به بیستمین کشور ثروتمند جهان کرده است.

کانادا

میانگین درآمد سالانه هر شهروند کانادایی: 42690 دلار، جمعیت کشور: 36.3 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 1.5 تریلیون دلار

جمعیت کانادا به نسبت سایر مواردی که تا کنون ذکر شده اند، بسیار بیشتر است و همین مسئله باعث شده است تا کاناد از لحاظ جمعیت، چهل و پنجمین کشور دنیا به شمار رود. این در حالی است که پس از روسیه که رتبه اول در جهان از لحاظ میزان زمین های آزاد موجود در کشور را در اختیار دارد، کانادا در رتبه دوم قرار می گیرد و از این لحاظ نیز کشوری بسیار بزرگ و پهناور به حساب می آید. همین مسئله باعث می شود که تمرکز جمعیت در این کشور بسیار کم باشد. البته این عامل، به هیچ عنوان مانعی بر سر راه پیشرفت اقتصادی کانادا نبوده است و  نه تنها این گونه نبوده است، بلکه آمار و ارقام نشان می دهد که حتی به سود کانادا و مردمانش نیز بوده است، چرا که در حال حاضر کانادا یکی از غول های اقتصادی دنیا به شمار می رود و با درآمد سالانه خوبی که دارد، از این لحاظ در میان سیزده کشور نخست قرار می گیرد. از لحاظ سبک و سیاق فعالیت های اقتصادی، کانادا شباهت بسیار زیادی با ایالات متحده آمریکا دارد و بیشتر فعالیت ها بر محور بازارهای داخلی و خدماتی که ارائه می شود، تمرکز دارد. از دیگر نکاتی که درکانادا توجه بسیاری را به خود جلب می کند و تلاش های بسیاری برای بهبود آن صورت می گیرد، چگونگی سبک زندگی مردم و تلاش برای بهتر کردن آن است. کانادا با درآمد میانگین سالانه 42690 دلاری که دارد، به یازده هزار دلار دیگر احتیاج دارد تا با ایالات متحده آمریکا برابری کند.

بیکاری در کانادا به هیچ عنوان شایع نیست و بیشتر نیروی آماده به کار کانادایی، در بخشی که در آن تخصص داشته باشند به فعالیت خواهند پرداخت که از عوامل موفقیت اقتصادی این کشور و در عین حال گواهی بر شرایط خوب اقتصادی آن است. عامل دیگر این موفقیت و ثبات اقتصادی البته چاه و نیروگاه های عظیم استخراج نفتی و سایر منابع و معادن طبیعی موجود در کانادا است و کشوری تقریباً غنی از این لحاظ به شمار می رود. نفت خام، طلا و چوب از عمده محصولاتی هستند که همه ساله از کانادا به نقاط دیگر دنیا صادر می شوند. نزدیک به پنجاه و سه درصد از کل محصولات کانادا وارد آمریکا شده و توسط آن ها خریداری می شود. ارزش مالی این محصولات هفتاد و شش درصد کل هزینه ای است که کانادا همه ساله از فروش محصولات خود به دست می آورد.

این مقاله ادامه دارد...

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ثروتمندترین کشورهای جهان بخش دوم

در

استرالیا

میانگین درآمد سالانه هر شهروند استرالیایی: 43442 دلار، جمعیت کشور: 24.2 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 1.2 تریلیون دلار

درآمد استرالیایی ها به طور میانگین در سال به 43442 دلار می رسد. این رقم از میانگین درآمد کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (کشورهایی چون انگلستان؛ میانگین درآمد این کشورها: 38992) بیشتر است و نیز از میانگین جهانی درآمد سالانه مردم نقاط مختلف جهان بیشتر است و تقریباً سه برابر این میزان است (میانگین جهانی: 14459). یکی از نقاط قوت استرالیا پیشرفت و توسعه فوق العاده این کشور از لحاظ اقتصادی و نیست راه و روش های متفاوت و متنوعی است که برای کسب درآمد از آن ها بهره می گیرد. استرالیا از لحاظ درآمد سالانه کشور به عنوان چهاردهمین کشور دنیا شناخته می شود. یکی از مهمترین منابع درآمد استرالیا مربوط به فعالیت های شرکت های مالی و بیمه و سایر مؤسسه های این چنینی می شود. کار در معدن و کشاورزی نیز از دیگر فعالیت هایی به شمار می روند که بخش عمده از محصولاتی که از استرالیا به سایر نقاط دنیا صادر می شود را فراهم می کنند. یکی از نکاتی که استرالیا را از سایر کشورهای توسعه یافته متمایز می کند، تأثیر کشاورزی در اقتصاد آن ها است، البته باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که این فعالیت ها به هیچ عنوان همانند کشورهای فقیر نشین نیست و در کشورهایی چون استرالیا، از آخرین تکنولوژی ها برای انجام فعالیت های مربوط به کشاورزی بهره گرفته می شود.

درآمد بالای مردم استرالیا در سال یکی از عواملی است که باعث شده کشور از لحاظ سلامت روحی و جسمی مردمش نیز در شرایط خوبی به سر ببرید. در حقیقت به همین خاطر است که میانگین سنی که یک استرالیایی می تواند تا آن زندگی کند، 82.5 سال است که این رقم نزدیک به ده سال از میانگین جهانی این سن و سال بیشتر است.

ثروتمندترین کشورهای جهان بخش اول 

فقیرترین کشورهای دنیا بخش اول 

فقیرترین کشورهای دنیا بخش دوم

فقیرترین کشورهای دنیا بخش سوم 

اتریش

میانگین درآمد سالانه هر شهروند اتریشی: 44470 دلار، جمعیت کشور: 8.7 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 390.8 میلیارد دلار

اتریش نیز همانند سایر کشورهایی که تا کنون ذکر شده اند، از شرایط اقتصادی بسیار خوبی بهره می برد و استاندارد های زندگی مردم این کشور به واسطه این شرایط خوب اقتصادی بسیار بالا است. درآمد میانگین سالانه مردم این کشور معادل با 44470 دلار است که تقریباً سه برابر میزان جهانی این درآمد است. گردشگری و فعالیت های مربوط به آن از مهمترین عوامل پیشرفت شایان این کشور از لحاظ اقتصادی است و سرمایه گذاری ها و برنامه های زیادی برای پیشرفت این حوزه در اتریش در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که تنها در سال 2016، درآمد اتریش از فعالیت های مربوط به گردشگری به چیزی حدود چهل میلیارد دلار رسیده است. در کنار گردشگری، عامل مهم دیگری که نقش شایانی در درآمدهای اتریش ایفا می کند، صادرات محصولات این کشور به نقاط دیگر دنیا است که 52.3 درصد از کل بودجه و درآمد سالانه این کشور را تأمین می کند. این میزان تقریباً دو برابر درآمدی است که از این طریق نصیب کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می شود (درآمد این کشورها به طور میانگین از لحاظ صادرات محصول: 27.9 درصد). از سال 1995 که اتحادیه اروپا تشکیل شد، اتریش توانست کشورهای جدیدی برای صادر کردن محصولات خود بیابد و این مسئله کمک زیادی به این کشور از لحاظ اقتصادی کرد. از عمده محصولاتی که از اتریش به کشورهای دیگر دنیا صادر می شود به این موارد می توان اشاره کرد: محصولات پزشکی، قطعات یدکی خودرو، خودرو و در نهایت محصولات مربوط به انتشار اطلاعات (برادکست).

آلمان

میانگین درآمد سالانه هر شهروند آلمانی: 45127 دلار، جمعیت کشور: 82.5 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 3.5 تریلیون دلار

میزان درآمد فوق العاده آلمان در طول سال که معادل به 3.5 تریلیون دلار است، سبب شده تا آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در مقام نخست از لحاظ درآمد سالانه باشد و نیز در مقایسه با کشورهای نقاط مختلف جهان از بهترین درآمد ها است. همانند سایر کشورهایی که تا کنون ذکر شده است، آلمان نیز از لحاظ اقتصادی حساب زیادی به روی بازارهای جهانی باز کرده است و فعالیت های گسترده ای در این بخش ها دارد که سبب شده درآمد سالانه مردم و کشور تا این حد بالا باشد. این درآمد بالای مردم کشور باعث شده تا از لحاظ معیشتی در وضعیت بسیار خوبی به سر ببرند. درآمد سالانه مردم این کشور به طور میانگین مبلغی بالغ بر چهل و پنج هزار دلار دارد که تقریباً سه برابر میانگین درآمد جهانی است. صادرات محصول و فعالیت های مربوط به آن از مهمترین عواملی است که سبب شده آلمان از لحاظ اقتصادی چنین شرایط خوبی را تجربه کند. نزدیک به 46.1 درصد از کل درآمد سالانه آلمان از این راه تأمین می شود و این در حالی است که این میزان برای کشورهای دیگر نقاط جهان به طور میانگین 28.6 درصد است. آلمان کشوری است که بسیاری آن را با نام شرکت های مطرح خودرو سازی اش می شناسند؛ شرکت هایی چون بی ام دابلیو، فولکس واگن و بسیاری شرکت های دیگر. فعالیت های این شرکت های بزرگ خودرو سازی نقش عمده ای در اقتصاد آلمان ایفا می کند و نزدیک به چهارده درصد از کل درآمد سالانه این کشور از طریق فروش خودرو و قطعات یدکی آن در نقاط مختلف جهان تأمین می شود. از دیگر محصولاتی که در صادرات آلمان نقش عمده ای دارند به این موارد می توان اشاره کرد: مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایش های زیستی، تجهیزات مکانیکی و مواد معدنی.

هلند

میانگین درآمد سالانه هر شهروند هلندی: 46712 دلار، جمعیت کشور: 17.0 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 777.2 میلیارد دلار

اگر بخواهیم هلند را از لحاظ جمعیت مورد بررسی قرار دهیم باید عنوان کنیم که حتی در میان پنجاه کشور اول دنیا قرار نمی گیرد و کشور پر جمعیتی به شمار نمی رود، با این وجود، درآمد سالانه کشور به نسبت جمعیت کمش بسیار قابل توجه است و سبب شده تا هلند از این لحاظ هجدهمین کشور دنیا باشد. این درآمد بالای هلند سبب شده تا مردم این کشور از لحاظ اقتصادی و معیشتی در شرایط بسیار خوبی به سر ببرند. نکته دیگری که در خصوص زندگی در هلند وجود دارد این است که مردم این کشور هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ جانی، امنیت فوق العاده ای دارند و هلند از کشورهایی است که در این زمینه هم بسیار موفق بوده است. درآمد سالانه مردم این کشور به طور میانگین معادل 45.712 دلار می شود که این رقم تقریباً سه برابر درآمد میانگین جهانی است  و تنها به هفت هزار دلار دیگر در سال نیاز است تا به کشور قدرتمندی چون آمریکا برسد. کمپانی بزرگی در قرن هفدهم میلادی در این کشور تأسیس شد که با نام کمپانی هند شرقی شناخته می شود و وظیفه اصلی ای که این کمپانی به منظور انجام آن تأسیس شد، صادر کردن محصولات هلند به کشورهای دیگر اروپایی و نیز کشورهای حاضر در قاره آسیا بود. همین مسئله باعث شد به مرور زمان، هلند از لحاظ اقتصادی پیشرفت چشمگیری کند و هنوز که هنوزه، بخش عمده ای از درآمد این کشور حاصل از فعالیت های مربوط به صادرات محصولاتش به نقاط دیگر دنیا است و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی طی چند قرن اخیر، باعث شده تا هلند با بهره گرفتن از وسایل جدید، پیشرفت های شایانی در این زمینه داشته باشد. به طور کلی، نزدیک به هشتاد و دو درصد از کل درآمد سالانه این کشور از طریق صادرات محصول به نقاط مختلف دنیا حاصل می شود و این آمار فوق العاده باعث شده است تا هلند به عنوان دهمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ این گونه فعالیت ها شناخته شود. در سال 1959 بود که نخستین منابع گاز طبیعی در این کشور پیدا شد و این منبع انرژی به یکی از مهمترین پایه های درآمد هلند در داخل کشور و نیز به عنوان یکی از اصلی ترین مواد صادر شده به نقاط دیگر شناخته شد. در حال حاضر استخراج نفت و گاز و صادر کردن آن به نقاط دیگر دنیا 10.5 درصد از کل درآمد سالانه این کشور از لحاظ صادرات محصول را شامل می شود. از دیگر محصولات عمده ای که از هلند به نقاط مختلف جهان صادر می شود، به این موارد می توان اشاره کرد: محصولات مورد استفاده در کشاورزی، کامپیوترهای شخصی، دستگاه های تلفن هوشمند و تجهیزات مکانیکی دیگر.

دانمارک

میانگین درآمد سالانه هر شهروند دانمارکی: 47160 دلار، جمعیت کشور: 5.7 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 306.9 میلیارد دلار

بنا به اطلاعات و آمار منتشر شده توسط دیده بان حقوق بشر، دانمارک از معدود کشورهایی است که مردم آن به طور کامل به دولت مردان خود اعتماد دارند و شاید تنها بتوان کشورهایی چون نیوزلند را در کنار نام دانمارک از این لحاظ آورد. اعتماد مردم به دولت مردان دانمارکی، باعث شده است تا این اعتماد به تمامی شرکت ها و مؤسسه های عمومی تأسیس شده توسط دولت هم کشیده شده و در نهایت همین عامل باعث شده تا دانمارک فعالیت های متنوعی برای کسب درآمد داشته باشد و نیز همانند کشورهای دیگری که تا کنون عنوان شده اند، تجارت در بازارهای جهانی نیز از عمده فعالیت های این کشور برای کسب درآمد می باشد. در سال 2016، نزدیک به پنجاه و چهار درصد از کل درآمد سالانه دانمارک، وابسته به فعالیت های مربوط به صادرات محصول به دیگر نقاط دنیا بوده است و این میزان تقریباً دو برابر میانگین درآمد کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (با میانگین 27.9 درصد) است. محصولات پزشکی، کامپیوترهای شخصی و مبلمان منزل از عمده محصولاتی هستند که از دانمارک به دیگر نقاط دنیا صادر می شوند. البته محصولات دیگری نیز وجود دارند که دانمارک به واسطه صادر کردن آن ها و فروش آن ها در بازارهای جهانی، به درآمد قابل توجهی دست یافته است. دانمارک به فروش موجودات دامی (خوک) نیز شهرت دارد. میانگین درآمد سالانه مردم این کشور به 47160 دلار می رسد که بسیار فراتر از میانگین درآمد جهانی است (14459 دلار).

سوئد

میانگین درآمد سالانه هر شهروند سوئدی: 47311 دلار، جمعیت کشور: 9.9 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 514.5 میلیارد دلار

درآمد میانگین مردم این کشور معادل با 47311 دلار در سال است که هم از میانگین درآمد جهانی و هم از میانگین درآمد کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به مراتب بیشتر است (به ترتیب با میانگین های 14459 و 38992 دلار). سوئد در بازارهای جهانی نقش عمده ای ایفا کرده و آزادی عمل زیادی در این خصوص به شرکت های داخلی تجاری خود داده است. در کنار این عامل، چرخش مالی در بانک های سوئد نیز بسیار خوب و نتیجه بخش است. این دو عامل در کنار هم، باعث شده اند تا سوئد از لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار خوبی به سر ببرد و مردم این کشور از لحاظ معیشتی، زندگی بسیار خوبی را تجربه می کنند. برنامه های متعددی هم از سمت دولت این کشور در نظر گرفته شده است و هدف اصلی از پیاده سازی این برنامه ها کاملاً کمک به اوضاع معیشتی مردم است و شرایط زندگی آن ها را بیش از پیش بهبود بخشیده است.

از دیگر اثرات مستقیم اوضاع بسیار خوب اقتصادی در این کشور، می توان به اوضاع مردم آن از لحاظ سلامت جسمی و روحی اشاره کرد. میانگین سن و سالی که مردم سوئد می توانند تا آن زنده بمانند، به طور میانگین به 82.2 سال می رسد. این رقم حتی از کشورهای ایالات متحده آمریکا نیز فرا تر می رود (با میانگین 78.7 سال).

عربستان صعودی

میانگین درآمد سالانه هر شهروند عربستان صعودی: 51838 دلار، جمعیت کشور: 32.3 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 646.4 میلیارد دلار

عربستان صعودی دومین کشور از لحاظ غنی بودن از منابع نفت خام به شمار می رود. منابع گاز طبیعی این کشور نیز بسیار زیاد است و از این لحاظ پنجمین کشور دنیا به شمار می رود. در حال حاضر فعالیت های مربوط به استخراج نفت خام و صادر کردن آن به نقاط مختلف دنیا در هیچ کشوری به وسعت عربستان صعودی صورت نمی گیرد و عربستان صعودی از لحاظ اقتصادی به شدت وابسته به این گونه فعالیت های خود است. میزان درآمد سالانه عربستان صعودی معادل با 646.6 میلیارد دلار است و چیزی حدود بیست و شش درصد از این درآمد از فعالیت های مربوط به استخراج و صادر کردن نفت به نقاط مختلف جهان به دست می آید. تنها کشورهای عراق و کویت هستند که از این لحاظ درصد بیشتری از درآمد خود را از این گونه فعالیت ها به دست می آورند.

همانگونه که در عنوان این مورد هم مشاهده می کنید، درآمد سالانه مردم عربستان صعودی به طور میانگین، معادل با 51383 دلار است و عربستان صعودی از این لحاظ دومین کشور عرب زبان و دوازدهمین کشور در سراسر دنیا به شمار می رود، با این وجود وضعیت معیشتی مردم این کشور با درآمدشان همخوانی ندارد و استانداردهای زندگی در این کشور پایین تر از مواردی است که تا کنون عنوان شده اند. مسئله ای که سبب شده تا استانداردهای زندگی مردم در این کشور همانند سایر موارد نباشد، بیشتر مربوط به اختلاف طبقاتی چشم گیری است که در این کشور وجود دارد. بیشتر نیروگاه هایی که به استخراج نفت خام و گاز طبیعی مشغول هستند، توسط شرکت ملی نفت آرماکوی عربستان کنترل می شوند و بیشتر درآمد های حاصل از این گونه فعالیت ها به خانواده های سلطنتی عربستان تعلق می گیرد. از لحاظ سلامت روحی و جسمی نیز عربستان به مانند سایر مواردی که تا کنون عنوان شده اند، نیست و با میانگین 74.6 سالی که مردم عربستان می توانند تا آن زنده بمانند، عربستان صعودی بدل به تنها کشوری می شود که درآمد سالانه مردم آن از سی هزار دلار بیشتر است و میانگین سن و سالی که می توانند تا آن زنده بمانند کمتر از هشتاد سال می باشد.

ایرلند

میانگین درآمد سالانه هر شهروند ایرلندی: 52265 دلار، جمعیت کشور: 4.7 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 304.8 میلیارد دلار

در سال 1973 بود که ایرلند به طور رسمی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیوست و از آن زمان تا کنون فعالیت های بسیار گسترده ای در زمینه صادرات محصولات خود انجام داده که به طور چشم گیری به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور کمک کرده است. نکته دیگری که سبب این پیشرفت اقتصادی شده است، کاهش وابستگی ایرلند، طی این سال ها، به انگلستان بوده است. مهمترین کشورهایی که محصولات تولید شده در ایرلند به آن ها صادر می شود، این ها هستند: ایالات متحده آمریکا، بلژیک، انگلستان، آلمان و سوئیس. محصولات پزشکی و دارو، عمده محصولات تولید شده در ایرلند هستند که به این کشورها صادر می شوند.

میانگین سالانه درآمد مردم این کشور در حال حاضر معادل با 52265 دلار است و فاصله چندانی از این لحاظ با ایالات متحده آمریکا (با میانگین درآمد 54151 دلار در سال) ندارند. نکته ای که در خصوص ایرلند وجود دارد و آن را متمایز از سایر کشورها می کند پیشرفت چشمگیر 41 درصدی کشور از لحاظ اقتصادی از سال 2010 تا کنون است و هیچ کشور دیگری نتوانسته چنین پیشرفتی طی این چند سال اخیر داشته باشد. البته نکته ای در خصوص این آمار و ارقام وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است و می تواند گمراه کننده باشد. در حقیقت، ایرلند کشوری است که دولت مردان آن طی سالیان اخیر و در پی اصلاحاتی که صورت گرفته است، مالیات دریافتی از فعالیت های اقتصادی کشور را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اند و همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از شرکت های صنعتی بزرگ دنیا، مراکز فعالیت خود را به ایرلند منتقل کرده تا مالیات کمتری پرداخت کنند. بنابراین درآمد حاصل از فعالیت های این کشورها، هرچند به نام ایرلند ثبت می شود، با این وجود، این درآمد ها به کشورهایی تعلق دارد که این شرکت های صنعتی از آن به ایرلند آمده اند.

این مقاله ادامه دارد... ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ثروتمندترین کشورهای جهان بخش سوم

در

ایالات متحده آمریکا

میانگین درآمد سالانه هر شهروند آمریکایی: 54151 دلار، جمعیت کشور: 323.1 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 18.6 تریلیون دلار

درآمد سالانه مردم کشور آمریکا، باعث شده است تا این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا لقب بگیرد. آمریکا بیش از آن که به عنوان یک تولید کننده بزرگ مطرح باشد، همگان این کشور را به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کننده های دنیا می شناسند و همینطور نیز هست. تنها 11.8 درصد از کل درآمد سالانه آمریکا، حاصل از فعالیت های مربوط به صادرات محصولات به نقاط دیگر دنیا است و اگر به کشورهای دیگری که در دو بخش قبلی به آن ها اشاره کردیم نگاه بیندازید، متوجه کم بودن این درصد به نسبت آن ها خواهید شد. در حقیقت یکی از مهمترین فعالیت هایی که کشورهای بزرگ اقدام به واسطه آن اقدام به بهبود اوضاع اقتصادی خود می کنند، همین فعالیت های مربوط به صادرات محصول به نقاط مختلف دنیا است و ایالات متحده آمریکا از حیث پایین بودن فعالیت هایش در این زمینه منحصر به فرد است. علاوه بر آن چه که ذکر شد، آمریکا تمایز دیگری نیز با کشورهای توسعه یافته دیگر دارد: میانگین سن و سالی که مردم آمریکا تا آن قادر به ادامه زندگی خود هستند معادل با 78.8 سال است که در مقایسه با سایر کشورها کمی کمتر است. دلیل اول این مسئله می تواند اهمیت نگذاشتن مسئولان آمریکایی به سلامت جهانی و عدم فعالیتشان در این زمینه باشد. فعالیت هایی که بیشتر کشورهای توسعه یافته و ثروتمند در آن نقش دارند. دلیل دیگر این مسئله می تواند فاصله طبقاتی ای باشد که میان مردم آمریکا هست و بنا به آمار و اطلاعاتی که از وضعیت معیشتی مردم به دست رسیده و بررسی شده است، آمریکا یکی از بزرگترین فاصله های طبقاتی در دنیا را تجربه می کند. این مسئله می تواند به این معنی باشد که مردمی که در طبقات پایینی جامعه زندگی کرده و با فقر دست و پنجه نرم می کنند، کمتر از دیگران قادر به رسیدگی به اوضاع سلامتی خود خواهند بود.

ثروتمندترین کشورهای جهان بخش اول 

ثروتمندترین کشورهای جهان بخش دوم 

منطقه خود مختار هنگ کنگ در چین

میانگین درآمد سالانه هر شهروند هنگ کنگ: 55733 دلار، جمعیت کشور: 7.3 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 320.9 میلیارد دلار

هنگ کنگ از مناطق اصلی و حیاتی برای چین است و در قسمت جنوبی این کشور پهناور آسیایی قرار گرفته است. همانند بیشتر مواردی که تا کنون ذکر شده است، هنگ کنگ هم برای کسب درآمد و بهبود اوضاع اقتصادی خود به دشت به صادرات محصولات خود و فعالیت های مرتبط به آن وابسته است. بندر تجاری موجود در هنگ کنگ، یکی از شلوغ ترین بنادر حال حاضر در دنیا است که به فعالیت مشغول هستند. در سال 2015 به قدری محصول از هنگ کنگ به نقاط دیگر دنیا صادر شد، که مجموع درآمد حاصل از آن ها به بیش از دو برابر کل درآمد سالانه کشور رسید و این آمار قابل توجهی برای هنگ کنگی ها بود که آن ها را بدل به صادر کننده ای کرد که بیشترین درآمد را تا کنون در تمام طول تاریخ به نام خود ثبت کرده است. بیش از پنجاه و شش درصد از کل محصولات صادر شده از هنگ کنگ، به مقصد چین هستند. مدار های الکتریکی اصلی ترین محصولی است که در هنگ کنگ تولید می شود و در اختیار کشورهای دیگر قرار می گیرد و خود به تنهایی چیزی حدود هجده درصد از کل محصولاتی صادراتی را شامل می شود. از دیگر منابع و محصولاتی که در هنگ کنگ تولید یا استخراج شده  و به نقاط دیگر جهان صادر می شود به این موارد می توان اشاره کرد: طلا، تلفن، تجهیزات انتشار اطلاعات (برادکست)، تجهیزات وسایل دفترهای اداری، کامپیوترهای شخصی و الماس.

سرمایه گذاری های مالی و فعالیت های وابسته به این فعالیت اقتصادی نیز از دیگر عواملی هستند که سبب شده تا هنگ کنگ در میان سایر قدرت های مالی جهان جای بگیرد. بنا به نظر بسیاری از متخصصان حوزه فعالیت های اقتصادی، هنگ کنگ یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز مالی دنیا به شمار می رود و اگر بخواهیم قدرتی فراتر از آن در این عرصه پیدا کنیم، تنها به نام شهر های لندن انگلیس و نیو یورک آمریکا خواهیم رسید. فعالیت ها و سرمایه گذاری های مالی و نیز فعالیت های وابسته به بیمه و این گونه خدمات، در سال 2016 چیزی حدود هجده درصد از کل درآمد سالانه هنگ کنگ را به ارمغان آورد. در حال حاضر میانگین درآمد سالانه مردم این کشور معادل با 55733 دلار است که تقریباً چهار بار میانگین درآمد جهانی است و در نوع خود بسیار قابل توجه.

سوئیس

میانگین درآمد سالانه هر شهروند سوئیسی: 57955 دلار، جمعیت کشور: 8.4 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 668.9 میلیارد دلار

بانک های جهانی سوئیس از مراکز مالی ای هستند که در سراسر دنیا شناخته شده اند و نقش مهمی در اقتصاد این کشور به عهده دارند. مردم سوئیس از لحاظ معیشتی اوضاع اقتصادی بسیار خوبی را تجربه می کنند و میانگین در آمد سالانه شان آن ها را در شمار ثروتمندترین مردم دنیا قرار داده است. طی چند سال اخیر و به طور ویژه ای میان سال های 2010 تا 2016، اقتصاد این کشور با افول اندکی روبه رو شده است، البته حتی با وجود این افول، هنوز هم سوئیس از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار خوبی را تجربه می کند. بنا به اطلاعاتی که دیده بان حقوق بشر در خصوص سوئیس و دولت مردان آن در اختیار عموم قرار داده است، این کشور یکی از سالم ترین دولت های جهان را در اختیار دارد و عدالت و انصاف آن ها برای مردم تقریباً ثابت شده است. از لحاظ عدم وجود فساد در دستگاه دولتی، سوئیس توانسته است امتیاز 85 از 100 را از آن خود کند و با اختلاف اندکی پس از کشورهای نیوزلند و دانمارک قرار می گیرد و به عنوان یکی از بهترین کشورهایی شناخته می شود که فساد در دستگاه دولتی آن تقریبا جایی ندارد. همین عدم وجود فساد در دستگاه دولتی است که در نهایت سبب شده مردم این کشور امکان پیشرفت از لحاظ اقتصادی را داشته باشند و صرف نظر از این که در دستگاه حاکمه روابط مؤثری داشته باشند یا نه، قادر به انجام فعالیت های اقتصادی و کسب درآمد خواهند بود و به همین دلیل است که از لحاظ معیشتی در وضعیت خوبی به سر می برند.

لوکزامبورگ

میانگین درآمد سالانه هر شهروند لوکزامبورگ: 64247 دلار، جمعیت کشور: 582014 نفر، درآمد سالانه کشور: 58.6 میلیارد دلار

اگر بخواهیم درآمد سالانه یک کشور را با میزان فعالیت های آن کشور در حوزه صادرات محصولاتش به نقاط دیگر دنیا مقایسه کنیم، هیچ کشوری به اندازه لوکزامبورگ را نخواهیم یافت که عملکرد مؤثری در این خصوص از خود نشان داده باشد. لوکزامبورگ، کشوری بسیار کوچک در قاره اروپا است و آلمان، فرانسه و بلژیک از همسایگان اصلی آن به شمار می روند. جالب است بدانید که ارزش محصولاتی که همه ساله از این کشور به نقاط دیگر دنیا صادر می شود بیش از 222 درصد بیشتر از درآمد سالانه آن است. در کشورهایی چون لوکزامبورگ که در آن ارزش محصولات صادراتی از درآمد سالانه کشور بیشتر است، تمرکز دولت و مسئولان این کشور های بیشتر بر صنایعی است که از لحاظ سود دهی بیشترین درآمد را داشته باشند و تنها به این واسطه است که قادر به وارد کردن آن دسته از محصولاتی خواهند بود که خود به سادگی توان تولید داخلی آن را نداشته و در عین حال نیازمند این محصولات هستند. کشاورزی و فعالیت های وابسته به آن تنها چیزی حدود 0.3 درصد از کل درآمد و محصولات مورد نیاز کشور را تأمین می کند و ناچیز بودن این میزان سبب شده است  تا جمعیت محدود این کشور که از ششصد هزار نفر تجاوز نمی کند، به طور گسترده ای از لحاظ اقتصادی خود به صادرات محصولاتشان وابسته باشند. صنایعی نوآورانه و خلاقانه در این کشور هستند که به طور گسترده ای به مطرح ماندن نام آن کمک کرده و درآمد خوبی را برایشان به ارمغان آورده است. فعالیت های وابسته به تکنولوژی اطلاعات و تحقیقات زیست پزشکی از جمله صنایعی هستند که در این کشور جریان داشته و به وضعیت اقتصادی آن کمک شایانی کرده اند.

نروژ

میانگین درآمد سالانه هر شهروند نروژ: 67034 دلار، جمعیت کشور: 5.2 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 371.1 میلیارد دلار

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا به شمار می رود و توزیع ثروت در این کشور بسیار عادلانه است و اختلاف طبقاتی موجود در کشورهای بزرگ تر توسعه یافته را کمتر در میان نروژی ها مشاهده می کنیم. این عدم وجود فاصله طبقاتی، در کنار دستگاه دولتی کارآمد نروژ که بنا به اطلاعات دریافتی از دیده بان حقوق بشر، در حال حاضر، از آن دسته دولت هایی شناخته می شود که فساد در آن شایع نیست و عدالت و انصاف در برخورد با مردم رعایت می شود، در کنار هم سبب شده اند که نروژ از لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار خوبی به سر ببرد. صنعت استخراج و صادرات نفت خام از مهمترین فعالیت هایی است که نروژ از لحاظ اقتصادی به آن وابسته است. چیزی حدود چهل درصد از کل ارزش صادرات سالانه محصولات نروژ، به وسیله فروش نفت خام تأمین می شود. از دیگر مواد و محصولاتی که به طور عمده از نروژ به نقاط دیگر جهان صادر می شود، می توان به گونه های متفاوت جانوران آبی و نیز ماهی هایی اشاره کرد که مصرف خوراکی دارند.

امارات متحده عربی

میانگین درآمد سالانه هر شهروند اماراتی: 67497 دلار، جمعیت کشور: 9.3 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 348.7 میلیارد دلار

امارات متحده عربی یکی از ثروتمندترین کشورهای حال حاضر در دنیا است و تقریباً می توان عنوان کرد که دلیل اصلی این ثروت اماراتی ها، به خاطر منابع نفتی است که در اختیار دارند. چیزی حدود شصت سال پیش بود که در این کشور واقع در خاور میانه، منابع نفتی گسترده ای کشف شد و همین عامل اصلی ای بود که سبب شد امارات متحده عربی از یک کشور فقیر و بی بضاعت بدل به یکی از قدرت های منطقه از لحاظ اقتصادی شود. بنا به آمار و اطلاعات دریافتی، در سال 2016، 5.5 درصد از کل نفت خامی که به نقاط مختلف دنیا صادر شد، از منابع نفتی امارات متحده استخراج شده بود. کشورهایی که در حال حاضر آن ها را با نام توسعه یافته می شناسیم، کمتر به مانند کشورهایی چون امارات، تغییری این چنین گسترده در اوضاع اقتصادی خود تجربه می کنند. تنها میان سال های 2010 تا 2016، میانگین درآمد سالانه مردم امارات با افزایشی 17.3 درصدی روبه رو بوده است و این افزایش حتی از ثروتمند ترین کشورهای جهان نیز بیشتر بوده است.

کویت

میانگین درآمد سالانه هر شهروند کویتی: 74109 دلار، جمعیت کشور: 4.1 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 110.9 میلیارد دلار

در سراسر جهان، هیچ کشوری به اندازه کویت از لحاظ اقتصادی به منابع نفتی خود وابسته نیست. بنا به آمار و اطلاعاتی که بانک جهانی منتشر کرده است، نزدیک به چهل و پنج درصد از کل درآمد سالانه کویت، از فعالیت های مربوط به استخراج و فروش نفت به دست می آید و این بیشترین میزان درآمد در میان سایر کشورهایی است که از منابع نفتی بهره می برند. البته این منابع نفتی از عمده دلایل (اگر نگوییم اصلی ترین دلیل) پیشرفت این چنینی اقتصاد کویت بوده است، با این وجود اتکای بیش از اندازه کویت به این منابع نفتی ممکن است برایشان گران تمام شود. برای نمونه کاهش چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی طی شش ساله اخیر باعث شده است تا میانگین درآمد سالانه مردم این کشور در این شش سال با کاهشی 7.5 درصی مواجه شود و چنین کاهشی در میان کشور های مرفه که وضعیت اقتصادی خوبی دارند، بسیار چشمگیر است. به همین خاطر است که بسیار از تحلیل گران اوضاع اقتصادی بر این باوراند که کویت در حال حاضر با چالشی بسیار جدی روبه رو است و اگر قصد دارد نامش در میان کشورهای ثروتمند جهان باقی بماند، بهتر آن است که فکری به حال اتکای بیش از اندازه اش به فعالیت های مربوط به استخراج و فروش نفت بکند. نکته دیگری که در خصوص کویت وجود دارد، فساد بیش از حدی است که در میان دولت مردان این کشور رواج دارد. بنا به اطلاعات به دست آمده، دولت کویت در خصوص پیش گرفتن رفتاری عادلانه با مردم خود مشکلات زیادی دارد و از صد امتیازی که در این خصوص در نظر گرفته شده است، دولت کویت امتیاز 39 را دریافت می کند که در میان سایر کشورهای این لیست، کمترین میزان است.

برونئی

میانگین درآمد سالانه هر شهروند برونئی: 76722، جمعیت کشور: 423196 دلار، درآمد سالانه کشور: 11.4 میلیارد دلار

برونئی، در میان کشورهایی که تا کنون و در این لیست عنوان شده اند، کمترین جمعیت را دارد (با 423000 نفر). با وجود این، به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود و عمده دلیل این ثروت، منابع نفت و گازی است که در اختیار دارد. به واسطه درآمد شایانی که از این طریق نصیب دولت برونئی می شود، آن ها از گرفتن مالیات از مردم بی نیاز شده و علاوه بر این، امکان تحصیلات رایگان نیز برای آن ها فراهم کرده اند. نکته دیگری که در خصوص این کشور وجود دارد این است که اکثریت جمعیت محدود آن سواد دانشگاهی داشته و به زبان انگلیسی مسلط هستند و همین عامل سبب می شود که سرمایه گذاری های خارجی در این کشور بیشتر شود. نزدیک به نود و پنج درصد از کل درآمد سالانه این کشور وابسته به درآمد های نفتی است و خود به خوبی گویای اهمیت این منابع برای برونئی است. درآمد سالانه کشور و مردم برونئی نیز طی شش سال اخیر و همگام با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، با افول روبه رو بوده است.

سنگاپور

میانگین درآمد سالانه هر شهروند سنگاپور: 78929 دلار، جمعیت کشور: 5.6 میلیون نفر، درآمد سالانه کشور: 297.0 میلیارد دلار

جالب است بدانید که مساحت کلی این کشور از هفتصد و  پنجاه کیلومتر مربع تجاوز نمی کند و تقریباً از وجود منابع طبیعی محروم است. با وجود این محدودیت ها البته سنگاپور به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی شناخته می شود. این کشور کوچک، در بخش جنوبی مالزی قرار گرفته است و در میان کشورهای جنوب شرقی قاره آسیا، شلوغ ترین بنادر کشتی های تجاری را در اختیار دارد. به همین خاطر است که این کشور از لحاظ اقتصادی به شدت وابسته به صادرات محصولات خود به نقاط دیگر دنیا است. در سال 2016 چیزی حدود 172 درصد از کل درآمد سالانه این کشور به این گونه فعالیت های اختصاص داشت و در این لیست، تنها کشورهای هنگ کنگ و لوکزامبورگ را با درصدی بیشتر از خود می بیند.

ماکائو

میانگین درآمد سالانه هر شهروند ماکائو: 89524 دلار، جمعیت کشور: 612167 نفر، درآمد سالانه کشور: 45.3 میلیارد دلار

برای قرن های متوالی، ماکائو از مستعمرات پرتغالی های به شمار می رفت. در سال 1999 بود که پرتغال کنترل این منطقه ساحلی را در اختیار چین گذاشت و تقریباً از همان زمان به یک منطقه خود مختار و منحصر به فرد بدل شد. پس از مدت کوتاهی ماکائو به یکی از مراکز اصلی تفریحی و بازی هایی که با شرط بندی انجام می شوند، تبدیل شد. مالیاتی که کشور از مسئولان این بازی ها دریافت می کند، کمک چشم گیری به اقتصاد کشور کرده است و در سال 2016 برای نمونه، نزدیک به سه چهارم کل درآمد های کشور وابسته به این مالیات ها بود و از این طریق تأمین شد. طی این سال ها در ماکائو هتل های و اقامتگاه های پنج ستاره و بسیار لوکسی ساخته شده است و همین مسئله در کنار دیگر جاذبه های این کشور، آن را بدل به یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی از نقاط مختلف جهان کرده است. بنا براین گردشگری هم از دیگر عواملی است که کمک شایانی به اقتصاد کشور می کند. درآمد سالانه مردم این کشور به طور میانگین معادل با 89524 دلار است که در نوع خود بسیار جالب توجه است و هیچ کشور دیگری در جهان چنین درآمد میانگینی برای مردم خود ثبت نکرده است. در حال حاضر ماکائو که مساحت کلی آن از 28 کیلومتر مربع تجاوز نمی کند و جمعیتی 612000 نفری دارد، به عنوان ثروتمندترین کشور جهان شناخته می شود.ترجمه  itrans.ir 

در سیارک بخوانیم: 

فقیرترین کشورهای دنیا بخش اول 

فقیرترین کشورهای دنیا بخش دوم

فقیرترین کشورهای دنیا بخش سوم 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین دیدارهای رده بندی تاریخ ادوار جام های جهانی

در

جام جهانی امسال هم نهایتاً با پیروزی چهار بر دوی فرانسه مقابل کرواسی و قهرمانی آن ها به پایان رسید. دیدار رده بندی این مسابقات  میان دو تیم بلژیک و انگلیس برگزار شد و بازی با پیروزی دو بر صفر شیاطین سرخ به پایان رسید و به طور کلی می توان عنوان کرد که پرونده این دوره از مسابقات هم کاملاً بسته شد و حال، چهار سال دیگر باید منتظر ماند تا بار دیگر، شاهد مهمترین رویداد فوتبالی و تقابل تیم های ملی کشورهای نقاط مختلف دنیا با یکدیگر باشیم. به بهانه بازی رده بندی جام جهانی امسال که پیش تر توضیحاتی در خصوص آن ارائه شد(در اینجا)، در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از بازی های رده بندی آشنا کنیم که برای همیشه در خاطر فوتبال دوستان ماندگار شده و به عنوان بهترین بازی های رده بندی تاریخ ادوار جام های جهانی مختلف شناخته می شوند. جالب است بدانید که جام جهانی 1930 در حالی برگزار شد و به اتمام رسید که بازی رده بندی در آن لحاظ نشده بود، با این وجود، چهار سال بعد و در جام جهانی 1934 بود که مسئولین برگزاری مسابقات و در رأس آن ها، فیفا، به این نتیجه رسیدند که دو تیم بازنده دیدارهای نیمه نهایی، نباید به آن سرعت به وطن خود بازگردند و بهتر آن است که دیداری برای آن دو تیم هم در نظر گرفته شود. دیداری که همانند بازی فینال، حتماً باید یک برنده داشته باشد و در صورتی که در وقت های معمول مسابقه، تکلیف تیم پیروز میدان مشخص نشد، سرنوشت دو تیم در وقت های اضافه و پس از آن در پنالتی ها مشخص شود. بازی ها به ترتیب کیفیت و حساسیت شان از آخر به اول هستند.

جام جهانی 1966، دیدار تیم های ملی پرتغال و اتحاد جماهیر شوروی سابق

تیم های ملی مجارستان در سال 1954، هلند در سال 1974 و در نهایت برزیل در سال 1982، به عنوان سه تیم برتری شناخته می شوند که همگان در آن سال ها بدون هیچ شک و شبهه ای فکر می کردند آن ها قهرمان مسابقات جام جهانی خواهند شد و البته این اتفاق رقم نخورد، با این وجود، این سه تیم به عنوان سه تیم برتری شناخته می شوند که لایق قهرمانی در زمان خود بودند و متأسفانه قادر به تحقق هدف و رؤیای خود نشدند. تیم ملی پرتغال 1966 هم دست کمی از این تیم ها نداشت و پرتغالی ها در آن سال تیم بسیار خوب و یکدستی را روانه مسابقات کرده بودند. آن ها در مرحله گروهی با تیم های قدرتمندی چون برزیل، بلغارستان و مجارستان هم گروه شده بودند و با این وجود توانستند با حداکثر امتیاز خود را به مرحله حذفی رقابت ها برسانند. نخستین دیدار یاران اوتو گلوریا در مرحله حذفی مقابل تیم ملی کره شمالی بود و پرتغالی ها درکمال تعجب همگان با نتیجه سه بر صفر از این تیم عقب افتاده بودند که یوزبیو به داد آن ها رسید و چهار گل برای تیمش به ثمر رساند. چهار گلی که در نهایت با یک گل دیگر همراه شد و باعث شد تا پرتغال با نتیجه پنچ بر سه، حریف آسیایی را شکست دهد و آن ها را از خلق یک شگفتی باز دارد. بازی نیمه نهایی پرتغال مقابل انگلیس میزبان بود و تیم خوب و یک دست پرتغال، در آن بازی با نتیجه دو بر یک از میزبان عقب افتاد و در نهایت با همین نتیجه تسلیم آن ها شد. اما این پایان راه پرتغالی ها نبود و در بازی رده بندی مقابل تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی سابق، توانستند به پیروزی دو بر یک دست پیدا کنند و ارزش های خود را نشان دهند. در دقیقه دوازدهم آن بازی یک پنالتی نصیب پرتغال شد و بار دیگر پای یوزبیو به گلزنی باز شد، اما اودوارد مالُفِیِف بود که بازی را به تساوی کشاند و در نهایت گل دقایق پایانی خوزه تورس بود که پیروزی و رتبه سوم جام جهانی را نصیب پرتغال کرد.

جام جهانی 1994، دیدار تیم های ملی سوئد و بلغارستان

تیم های ملی سوئد و بلغارستان دو تیمی بودند که در سال 1994 شگفتی ساز شدند، چرا که کسی انتظار پیش رفتن آن ها تا این مرحله از مسابقات را نداشت و در نهایت هم در دیدار رده بندی مقابل یکدیگر صف آرائی کردند. نیمه نخست این دیدار، با تسلط سوئد بر بازی آغاز شد و در نهایت این زردپوشان سوئدی بودند که به عنوان تیم پیروز میدان به رخت کن رفتند. سوئد در راه رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات سال 1994، دو تیم عربستان صعودی و رومانی را از پیش رو برداشته بود و در دیدار نیمه نهایی، تیم ملی برزیل بود که توانست به زحمت پیروز میدان شده و سوئد را روانه دیدار رده بندی کند. در سوی دیگر اما بلغارستان به مراتب مسیر دشوارتری را برای رسیدن به مراحل بالاتر پیموده بود؛ آن ها در دیدار نخست خود در مرحله حذفی توانستند در کمال شگفتی تیم ملی آرژانتین را از پیش رو بردارند و بازی دیگر آن ها مقابل تیم قدرتمند آلمان بود که آن هم با پیروزی بلغارها به پایان رسید. در دیدار نیمه نهایی هم این تیم ایتالیا بود که توانست به زحمت بلغارستان را از گردانه رقابت ها کنار بگذارد.

به خاطر مسیر دشوارتری که بلغارستان تا دیدار نیمه نهایی خود پیموده بود، همگان بر این باور بودند که در دیدار رده بندی نیز قادر به شکست دادن سوئد خواهد بود و رتبه سوم جهان، حداقل چیزی بود که در آن زمان تیم خوب و یکدست بلغارستان را لایق آن می دانستند، با این حال اما، نمایش خوب سوئد در نیمه نخست همگان را شگفت زده کرد. توماس برُلین، هاکان میلد، هنریک لارسون و کِنِت اَندرسون بازیکنانی بودند که در همان نیمه نخست پایشان به گلزنی باز شد و توانستند در همان نیمه نخست کار بلغارستان را یکسره کنند.

جام جهانی 1990، دیدار تیم های ملی ایتالیا و انگلیس

بابی رابسون در سال 1990 هدایت تیم ملی انگلستان را به عهده داشت. تیمی که با نمایش های فوق العاده خوب خود به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رفت. انگلستان در آن سال در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم ملی آلمان غربی قرار گرفت و در نهایت در یک بازی پایا پای و دشوار، در ضربات پنالتی تسلیم آلمان ها شدند و از راه یابی به دیدار نهایی مسابقات باز ماندند. ایتالیا نیز در سوی دیگر وضعیت چندان متفاوتی نداشت. ایتالیا که در آن سال (1990) میزبان رقابت های جام جهانی بود، دیدار نیمه نهایی خود را مقابل آرژانتینی برگزار کرد که مهاجم آماده آن روز های ناپولی، دیگو مارادونا را در اختیار داشت و در نهایت مارادونا بود که توانست گل پیروزی بخش آرژانتینی ها را از روی یک ضربه آزاد به ثمر رسانده و تیم میزبان را از راه یابی به مرحله نهایی رقابت ها باز دارد.

در نهایت شرایط به گونه ای رقم خورد که دو تیم ملی انگلستان و ایتالیای میزبان در دیدار رده بندی مقابل یکدیگر صف آرائی کردند. بیشتر از پنجاه هزار نفر برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه سَن نیکولا آمده بودند و نیمه نخست بازی، از هیجان کافی برخوردار نبود و این چیزی نبود که تماشاگران انتظارش را می کشیدند. بیست دقیقه پایانی بازی اما همه چیز به گونه ای دیگر رقم خورد و روند بازی به طور کلی با گلی که روبرتو بَگیو برای تیم میزبان به ثمر رساند، دست خوش تغییر شد؛ اشتباه پیتر شیلتُن انگلیسی بود که او را در موقعیت گلزنی قرار داد. دقایقی بعد اما این دیوید پلات بود که با یک ضربه سر فوق العاده بازی را به تساوی کشاند. شرایط بازی در دقایق پایانی به گونه ای بود که همه انتظار سی دقیقه وقت های اضافه را می کشیدند؛ سی دقیقه ای که در نهایت سرنوشت پیروز میدان را مشخص کند، با این وجود، یک ضربه پنالتی در دقایق پایانی وقت های معمول بازی نصیب ایتالیایی ها شد و این توتو شیلاتو بود که توانست گل پیروزی بخش تیم اش مقابل انگلستان را به ثمر برساند و در رقابت های آن سال خود را شش گلِ کند. توتو شیلاتو بهترین بازیکن آن سال و دارنده توپ طلای بهترین بازیکن جهان نیز بود.

جام جهانی 1934، دیدار تیم های ملی آلمان و اتریش

این بازی هیجان انگیز و فوق العاده زیبا، نخستین دیدار رده بندی در تاریخ جام های جهانی است. بازی ای پایا پای و بسیار نزدیک که در آن پنج گل به ثمر رسید. آلمان در آن دوره از مسابقات نمایش بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و در بازی ابتدایی خود در مرحله حذفی، توانستند با نتیجه پنج بر دو بلژیک را در هم کوبند. بازی یک چهارم نهایی آن ها هم مقابل تیم ملی سوئد بود که باز هم با پیروزی آلمان ها خاتمه یافت. در بازی نیمه نهایی اما آلمان ها به سد محکمی برخورد کردند که آن ها را از راه یابی به دیدار نهایی باز داشت و درخشش اولدریچ نجدلی برای تیم ملی چک و سه گلی که به ثمر رساند، باعث شد تا تیم ملی چک به دیدار نهایی مسابقات آن سال راه پیدا کند. تیم ملی اتریش هم در سوی دیگر مسیر چندان ساده ای را تا راه یابی به دیدار نیمه نهایی خود سپری نکرده بود و دو تیم قدرتمند فرانسه و مجارستان را در مراحل حذفی از پیش رو برداشته بود. در دیدار نیمه نهایی اما با نتیجه نزدیک یک بر صفر مقابل تیم ملی ایتالیا شکست خورده و از راه یابی به دیدار نهایی رقابت ها باز ماندند.

این گونه شد که دیدار رده بندی میان دو تیم آلمان و اتریش برگزار شد و چند ثانیه ای از بازی نگذشته بود که ارنست لِنر، با گلی که به ثمر رساند، آلمان را پیش انداخت. دقیقه بیست و هفتم بازی نیز این تیم آلمان بود که دوباره به گل رسید و این بار پای ادموند کُنن بود که به گلزنی باز شد. جُنان هُرواث اما در سوی دیگر توانست به سرعت پاسخ یکی از گل های خورده تیم اش را بدهد، اما این مسئله نتوانست آلمان ها را وادار به عقب نشینی کند و این بار نیز آلمان ها بودند که به وسیله لِنر موفق به گلزنی شدند و توانستند در همان نیمه نخست بازی با اختلاف دو گل از حریف خود پیش افتاده و به رخت کن بروند. در دقایق پایانی دیدار هم تیم ملی اتریش توانست یکی دیگر از گل های خورده را جبران کند، اما فرصت کافی برای به تساوی کشاندن بازی در اختیار آن ها نبود و در نهایت این تیم ملی آلمان بود که توانست در آن بازی پیروز میدان باشد و رتبه سوم در رقابت های آن سال نصیب آن ها شد.

جام جهانی 1998، دیدار تیم های ملی هلند و کرواسی

تیم ملی کرواسی، در دیدار نخستین خود در رقابت های جام جهانی 1998 که به میزبانی فرانسه برگزار می شد، نمایش بسیار خوبی از خود نشان داد و همین مسئله باعث شد تا انتظارات از آن ها بیش از پیش شود. انتظاراتی که چندان بی جا هم نبود، چرا که تیم ملی کرواسی توانست تا مرحله نیمه نهایی رقابت ها پیش رفته و در دیدار رده بندی هلند را شکست دهد و رتبه سوم جهان را از آن خود کند. تیم ملی کرواسی، در مرحله گروهی رقابت های 1998 فرانسه، توانست به عنوان تیم دوم و پس از آرژانتین راهی مرحله حذفی شود. نخستین دیدار آن ها در مرحله حذفی مقابل رومانی بود که در نهایت با پیروزی یک بر صفر کرواسی خاتمه یافت. روند خوب بازی های کرواسی مقابل آلمان هم ادامه پیدا کرد و آن ها توانستند با نتیجه پر گل سه بر صفر حریف قدرتمند خود را در مرحله یک چهارم نهایی در هم بکوبند. دیدار نیمه نهایی کرواسی مقابل تیم میزبان، یعنی فرانسه برگزار می شد و با وجود این که نخستین گل دیدار توسط بازیکنان کروات به ثمر رسید، در نهایت درخشش تورام، مدافع فرانسوی ها در آن بازی بود که کرواسی را از راه یابی به مرحله نهایی رقابت ها باز داشت. تیم ملی هلند نیز در سوی دیگر حریفان قدرتمندی را برای رسیدن به دیدار نیمه نهایی از پیش رو برداشت (یوگوسلاوی و آرژانتین)؛ دیداری که مقابل برزیل برگزار کردند و در نهایت این تیم ملی برزیل بود که در ضربات پنالتی حریف نارنجی پوشان هلندی شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد. در نهایت شرایط این گونه شد که دو تیم بسیار خوب آن سال رقابت ها، هلند و کرواسی، در دیدار رده بندی مقابل یکدیگر صف آرائی کردند. بازی تا دقایق پایانی با نتیجه مساوی یک بر یک پیش می رفت و هر دو تیم موقعیت هایی روی دروازه یکدیگر خلق کردند، با این وجود، سوکر، مهاجم بسیار خوب کروات ها در دقایق پایانی بازی توانست گل پیروزی بخش تیم اش و نیز ششمین گل خود در رقابت های آن سال را به ثمر رسانده و مقام سومی را نصیب تیم اش کند.

جام جهانی 2002، دیدار تیم های ملی کره جنوبی و ترکیه

نمی توان منکر عملکرد فوق العاده خوب تیم ملی کره جنوبی در رقابت های سال 2002 جام جهانی شد، رقابت هایی که نخستین تجربه جهانی این تیم آسیایی بود، با این وجود، داوری بازی های کره جنوبی در دو دیدار مرحله حذفی، مقابل تیم های قدرتمند ایتالیا و اسپانیا، کمی بحث بر انگیز بود و در راه یابی کره ای ها به دیدار نیمه نهایی بی تأثیر نبود. دیداری که کره ای ها را در مصاف با حریف قدرتمندی به نام آلمان قرار داد و در نهایت از راه یابی به دیدار نهایی و خلق یک شگفتی باز ماندند.

تیم ملی ترکیه نیز در سوی دیگر، همانند رقیب آسیایی خود در دیدار رده بندی، تا پیش از این مسابقات، چندان نام و نشانی از خود مطرح نکرده بود و شاید بتوان گفت که هیچ کس انتظار نداشت آن ها تا این مرحله از رقابت ها پیش روند. در نهایت اما شرایط آن دوره از مسابقات به گونه ای رقم خورد که تیم های ملی ترکیه و کره جنوبی مقابل یکدیگر صف آرائی کردند. 10.8 ثانیه از بازی نگذشته بود که هاکان سوکور توانست نخستین گل بازی را به ثمر برساند و تیم ملی ترکیه را پیش اندازد، گلی که در تاریخ جام های جهانی به عنوان سریع ترین گل رقابت ها شناخته می شود، و تنها نه دقیقه بعد بود که لی یول یونگ کره ای توانست نتیجه بازی را به تساوی بکشاند؛ گلی که به زیبایی و به وسیله یک ضربه آزاد به ثمر رساند.

خط دفاعی تیم ملی کره جنوبی در آن بازی نتوانست عملکرد خوب همیشگی خود را به نمایش بگذارد و دو اشتباه مرگبار آن ها باعث شد تا مهاجمان ترکیه کمال استفاده را از موقعیت ها برده و با نتیجه سه بر یک از حریف خود پیش افتند. در نهایت هم کره ای ها موفق شدند یک بار دیگر در وقت های اضافه نیمه دوم گلزنی کنند که البته فایده چندانی برای آن ها نداشت و دیگر فرصت کافی برای به تساوی کشیدن نتیجه در اختیار نداشتند و آن بازی به یاد ماندنی و شگفت انگیز با پیروزی ترکیه و کسب مقام سومی جهان برای آن ها به همراه بود.

جام جهانی 1982، دیدار تیم های ملی لهستان و فرانسه

در سال 1982، فرانسه در دیداری فوق العاده و به یاد ماندنی، بازی نیمه نهایی خود را مقابل آلمان غربی برگزار کرد؛ دیداری که در نهایت با تساوی پر گل سه بر سه در مجموع وقت های قانونی و تلف شده بازی به پایان رسید و در نهایت این آلمان غربی بود که توانست در ضربات پنالتی حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارد و راهی دیدار نهایی مسابقات آن سال شود. لهستان اما در سوی دیگر دیدار نیمه نهایی خود را مقابل تیم ملی ایتالیا برگزار کرد و آن گونه که باید و شاید نتوانست برای ایتالیا حریف قابلی باشد و در نهایت با نتیجه دو بر صفر از آن ها شکست خورده و راهی دیدار رده بندی شدند. شاید همین مسئله بود که باعث شد فرانسوی ها حریف خود را دست کم گرفته و در نهایت در آن دیدار مغلوب لهستانی ها شده و در کسب رتبه سوم مسابقات ناکام بمانند.

در آن دیدار این تیم فرانسه بود که توانست پیش از حریف خود گلزنی کرده و پیش بیفتد. اما این پایان ماجرا نبود و زوج طلایی خط حمله آن روز های لهستان، آندره زارماچ و استفان مایِوسکی بودند که توانستند دو گل پیاپی برای لهستان به ثمر برسانند و در نهایت توانستند شکست یک بر صفر را در همان نیمه نخست به پیروزی دو بر یک تغییر دهند. در نیمه دوم، باز هم این لهستانی ها بودند که روی یک ضربه آزاد به گل سوم خود رسیدن و اختلاف را بیشتر کردند. هجده دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود که فرانسه توانست یکی از گل های خورده را جبران کند، با این وجود، پس از آن قادر به عبور از دفاع لهستانی و به تساوی کشاندن بازی نشدند و در نهایت این تیم عقاب ها بود که مقام سومی آن سال رقابت ها را از آن خود کرد.

جام جهانی 2010، دیدار تیم های ملی اروگوئه و آلمان

اروگوئه با راه یابی به چهار تیم برتر جهان در سال 2010، روند بسیار خوبی را آغاز کرد و بخش اعظم این موفقیت را مدیون زحمات سرمربی فوق العاده خوبشان، اُسکار واشینگتن تابارز بودند. در رقابت های کوپا آمِریکای سال 2011، آن ها توانستند مقام قهرمانی رقابت ها را از آن خود کنند و در جام های جهانی 2014 و نیز 2018 توانستند خود را تا مرحله حذفی رقابت ها برسانند. شاید اگر مصدومیت ادینسون کاوانی در رقابت های امسال نبود، این تیم فوق العاده اروگوئه می توانست تا مراحل بالاتری هم صعود کند. در سوی دیگر اما این تیم ملی آلمان بود که استعداد های تازه ای در آن نمایان شده و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده بودند؛ کسانی چون تونی کروس، سامی خدیرا، بوآتنگ، مسوت اوزیل، توماس مولر و مانوئر نویر از جمله کسانی بودند که نسل طلایی جدید آلمان ها را تشکیل داده و به امید قهرمانی راهی برزیل شده بودند.

در نهایت اما شرایط به گونه ای رقم خورد که در رقابت های 2010 برزیل، این دو تیم قدرتمند در دیدار رده بندی مقابل یکدیگر صف آرائی کردند. دقیقه نوزدهم بازی بود که توماس مولر موفق شد تیم ملی آلمان را با گلی که به ثمر رساند، پیش بیندازد، اما دقایقی بعد بود که اروگوئه توانست با گلی که ادینسون کاوانی به ثمر رساند، بازی را به تساوی بکشاند. پیش از به صدا در آمدن صوت پایان بازی و در همان نیمه نخست بود که دیگو فورلان گل دیگری برای اروگوئه به ثمر رساند و تیمش را پیش انداخت.  مارسل جانسن آلمانی اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند و در نهایت این سامی خدیرا بود که در دقایق پایانی کار اروگوئه را یکسره کرد و رتبه سوم جهان را در رقابت های آن سال جام جهانی برای تیمش به ارمغان آورد.

جام جهانی 1958، دیدار تیم های ملی فرانسه و آلمان غربی

در کل تاریخ ادوار جام های جهانی، شاید به جرأت بتوان گفت که هیچ بازیکنی به اندازه فُنتین فرانسوی در رقابت های سال 1958 ندرخشیده است. او تنها در مرحله گروهی رقابت ها توانست شش گل به ثمر برساند و در پیروزی چهار بر صفر تیم اش مقابل ایرلند شمالی هم دو گل دیگر به نام خود ثبت کرد. در بازی نیمه نهایی آن سال اما فرانسه مقابل برزیل قرار گرفت و با نتیجه پنج بر دو مغلوب این تیم قدرتمند شد. البته فُنتین در آن بازی توانست یک گل دیگر هم به ثمر برساند. همین مسئله باعث شد تا فرانسه راهی دیدار رده بندی شده و مقابل آلمان غربی صف آرائی کند؛ دیداری پر گل که در نهایت با پیروزی شش بر سه به سود فرانسوی ها خاتمه یافت و فُنتین نیز توانست چهار گل دیگر در آن بازی به ثمر رسانده و آمار فوق العاده ای را به نام خود ثبت کند. در تاریخ جام های جهانی این فُنتین است که آمار بیشترین گل زده را به نام خود ثبت کرده و پس از او پله برزیلی و هلموت ران آلمانی با اختلاف هفت گل در رتبه دوم قرار دارند.

جام جهانی 1986، دیدار  تیم های ملی بلژیک و فرانسه

همان گونه که در جام جهانی امسال مشاهده کردیم، دو تیم فرانسه و بلژیک در مرحله حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند و فرانسه توانست با پیروزی خفیف یک بر صفر از سد حریف قدرتمند خود عبور کند. با این وجود شرایط در سال 1986، برای دو تیمی که در راه یابی به مرحله نهایی رقابت ها ناکام مانده بودند، به گونه ای کاملاً متفاوت بود. در سال 1986، هر دو تیم خط هجومی قدرتمندی در اختیار داشتند و به همین سبب، پیش از شروع بازی بسیاری انتظار بازی پر گلی را می کشیدند که در نهایت همین اتفاق هم رقم خورد.

تیم ملی بلژیک، تا پیش از بازی رده بندی مقابل  فرانسه، یازده گل وارد دروازه اش شده بود و این نشان از عملکرد ضعیف خط دفاعی این تیم داشت و زمانی که در همان نیمه نخست دو گل از حریف خود دریافت کردند، کسی چندان تعجب نکرد و نیمه نخست بازی در نهایت با پیروزی دو بر یک فرانسوی ها خاتمه یافت. نیمه دوم بازی اما شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد و در دقیقه هفتاد و سوم بازی بود که بلژیکی ها با گل نیکو کلسن توانستند بازی را به تساوی بکشانند، با این وجود، در وقت های تلف شده مهاجمان فرانسوی باز هم پایشان به گلزنی باز شد و در نهایت این فرانسه بود که با نتیجه چهار بر دو حریف خود را شکست داد و مقام سومی رقابت های آن سال را از آن خود کرد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زیباترین کشورهای دنیا

در

20. ویتنام

زیبایی های طبیعی ویتنام قابل شمارش نیست. ویتانم کشوری سرسبز با منظره های بینظیر است.

 

19. کرواسی

شهرهای تاریخی کرواسی سالانه پذیرای تعداد بیشماری توریست است. 

 

18. ایرلند

از افسانه تا واقعیت در ایرلند، 

 

17. نروژ

کشور آبشار، شفق قطبی و یخچال های طبیعی 

 

16. پرو

کویر بی پایان، کوهستان های پر برف  

 

15. سوئیس

شما نمی توانید از زیبایی حرف بزنید و از سوئیس خارج شوید. 

 

14. فنلاند

یکی از زیباترین کشورهای اروپایی

 

13. هندوستان

از هندوستان با نام "Marmite" یاد می شود کشوری که شما یا عاشقش هستید یا از آن متنفرید. هندوستان از از فرهنگی زیباترین کشور دنیاست. 

 

12. مکزیک

خانه یک تمدن کهن، معابد قدیمی، مکان های بسیاری برای کاوش دارد. 

 

11. اسلوونی

کوچک اما قوی، مردم مهمان نواز، کوهستان ها، ساحل دریا و ... 

 

10. ولز

ولز کشور کوه و جنگل، بسیار از کاربران از زیبایی های این کشور گفته اند. 

 

9. ایالات متحده آمریکا

امریکا کشوری بزرگ است و بسیار سخت است از زیبایی های طبیعی آن در چند خط سخن گفت، اگر به این کشور سفر کردید حتما به "پارک ملی گرند کنیون" سری بزنید. 

 

8. ایسلند

سواحل سیاه، کوه های آتشفشانی ایسلند را بین 10 کشور زیبای دنیا قرار داده است. 

 

7. انگلستان

کشور میهن پرستان، انگلستان در رتبه 7 قرار دارد. 

 

6. اندونزی

کشور کوه های زیبا و میراث قدیمی 

 

5. آفریقای جنوبی

تنها کشور آفریقایی این لیست، به وسعت فرانسه و اسپانیا با هم و به همان اندازه زیبا 

 

4. ایتالیا

هیچ کشوری به اندازه ایتالیا دارای مکان های دیدنی نیست. تاریخ و افسانه در شهرهای این کشور موج می زند. 

 

3. نیوزیلند

مقاوم سوم در اختیار یکی از زیباترین کشور های دنیاست، نیوزیلند دارای تپه های سرسبز کوهستان های زیبا و جزایر ناب است. 

 

2. کانادا

در یک رقابت نزدیک کانادا مقام دوم را کسب کرده است. کوهستان ها و مناظر بینظیر این کشور بسیار دیدنی هستند. 

 

1. اسکاتلند

در نهایت زیباترین کشور جهان اسکاتلند است. سواحل بکر و دست نخورده، قلعه های دیدنی و مناظر چشم نواز این کشور

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشهورترین خانه های تسخیر شده توسط ارواح در جهان

در

مکان هایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که سال ها است همگان بر این باور اند که تسخیر شده هستند. داستان ها و بعضاً افسانه هایی در خصوص این مکان ها وجود دارد که باعث شهرت آن ها شده است و افراد زیادی بوده اند که خبر از شنیدن صدا ها و یا دیدن چیز های عجیب و غریب در این مکان های به خصوص داده اند. البته زمانی که مکانی چنین شهرتی پیدا می کند، بسیاری ممکن است به خاطر آزار دادن دیگران و یا مسائل دیگر اقدام به خبر سازی در خصوص این مکان ها کنند، با این وجود آن چه که در این مطلب به آن اکتفا می شود، خبر های مستند و تأیید شده است. آیا شجاعت کافی برای آشنا شدن با این مکان ها را دارید؟ با سیارک همراه باشید.

خانه وینچستر، واقع در ایالات متحده آمریکا

این خانه بسیار بزرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. شایعه هایی وجود دارد مبنی بر این که این خانه تسخیر شده است. خبر های بسیاری از افرادی که در آن حوالی زندگی می کنند به دست رسیده است مبنی بر این که بعضاً ارواح و چیز هایی شبیه به آن مشاهده کرده اند و صدا های عجیب و غریب شنیده اند. حتی برخی عنوان کرده اند که شاهد مسائلی بوده اند که توضیحی برای آن ندارند.

خانه وِیلی، واقع در ایالات متحده آمریکا

حتی آن افرادی که به طور کلی وجود مسائل ماوراء طبیعی و ارواح و اجنه را انکار می کنند، زمانی که صحبت از این خانه واقع در سن دیگوی آمریکا می شود، کمی از موضع خود عقب نشینی می کنند، چرا که این گونه به نظر می رسد که شواهد و مدارک موجود از این خانه بسیار قوی تر از آن چیزی هستند که این افراد توان انکار آن را داشته باشند. در دهه شصت میلادی بود (1960) که یکی از اُرگان های رسمی ایالات متحده آمریکا نام این خانه به عنوان یک خانه تسخیر شده به صورت رسمی ثبت کرد. طی سالیان طولانی، افراد بسیاری خبر از مشاهده ارواح و چیزهایی شبیه به آن و نیز اتفاقات عجیب و غریب در حوالی این خانه داده اند و همین مسئله کمی ترس و واهمه مردم این منطقه از خانه را بر انگیخته است.

خانه استیو جابز، واقع در ایالات متحده آمریکا

استیو جابز مشهور، خالق اصلی اَپل و محصولاتی که در حال حاضر بخش عمده از بازار تکنولوژی را به خود اختصاص می دهد، در سال 2000 و با علم به این که این خانه برای مدت ها متروکه مانده بوده، اقدام به خریداری آن کرد. در نهایت در سال 2004، جابز تصمیم گرفت که خانه را به طور کلی خراب کرده و یک خانه مدرن و امروزی به جای آن بسازد. البته محافظان محیط زیست و مناطق قدیمی که در آن نقاط فعالیت می کردند، مخالف بازسازی دوباره و خراب کردن این خانه قدیمی بودند و همین مسئله بود که در نهایت باعث شد این اقدام استیو جابز تا سال 2011 به تعویق بیفتد؛ سالی که استیو جابز در آن دار فانی را وداع گفت. از آن زمان به بعد بود که خبرهایی مبنی بر مشاهده اشکال و شنیدن صدا های عجیب و غریب از آن منطقه به گوش رسید. در حال حاضر نیز این خانه متروکه است.

ویلای مک پایک، واقع در ایالات متحده آمریکا

این ویلا در سال 1869 و به وسیله هنری گِست مک پایک احداث شد و به عنوان یکی از تسخیر شده ترین مکان های ایالات متحده آمریکا شناخته می شود. شارین و جورج لودِک، کسانی هستند که در حال حاضر در این ویلا زندگی می کنند و آن را در یک حراجی در سال 1994 خریداری کرده اند. بنا به صحبت هایی که صاحبان جدید این ویلا کرده اند، این مکان توسط صاحبان پیشین و اصلی آن تسخیر شده است و این گونه به نظر می رسد که شارن و جورج پس از مشاهده اشیاء و شنیدن صداهای عجیب و غریب، به مرور از این خانه جدیدشان وحشت زده شده اند، با این وجود خبرهایی که به وسیله خودشان منتشر شده است، باعث شده تا کسی حاضر به خریدن این مکان از آن ها نباشد و به همین خاطر است که در آن باقی مانده اند.

چائونِی، شماره هشتاد و یک، واقع در چین

این مکان در سال 1910 احداث شده است و چندین سال بعد هم به طور کامل متروکه شده است. داستان مخوفی در خصوص این خانه وجود دارد که باعث شده است هر کسی جرأت وارد شدن و انتخاب آن به عنوان سکونت گاه جدید خود را نداشته باشد: در گذشته یک افسر سابق ارتش چین، به همراه همسرش در این خانه زندگی می کرده اند و همسر این افسر چینی، به طرزی بسیار ترسناک در یکی از اتاق های این خانه خود را حلق آویز می کند و این خود کشی می کند. حال این داستان دست به دست می شود که روح همسر این افسر ارتش، هنوز در خانه و اطراف آن سرگردان است و به همین خاطر خیلی کسی مایل به نزدیک شدن به خانه و حوالی آن نیست.

ادیفیکو یوئلما، واقع در برزیل

استفاده از این ساختمان به طور رسمی در سال 1971 آغاز شد و عبارت دیگر از همان سال بود که کار ساخت این ساختمان واقع در مرکز سائو پائولو به اتمام رسید. تنها سه سال پس از این که اشخاصی اقدام به خرید واحد های این ساختمان کرده و وارد آن شده بودند، یعنی در سال 1974، آتش سوزی مهیبی در آن به راه افتاد که صد و نود و یک کشته به جای گذاشت. چند سال بعد، مسئولان برزیلی اقدام به بازسازی و به روز کردن این ساختمانی کردند که در آتش سوخته بود و هدف از این بازسازی تبدیل آن به یک مجتمع مسکونی جدید بود، با این وجود کسانی که برای مدتی در آن زندگی کردند، خبرهایی منتشر کردند مبنی بر این که این ساختمان تسخیر شده است و این که حاضر به ادامه زندگی در آن نمی باشند. در حال حاضر از این ساختمان به عنوان یک اقامتگاه موقت استفاده می شود و برخی از واحد های آن نیز به فعالیت های تجاری اختصاص یافته و عده ای برای کار آن ها را اجاره کرده اند.

امارت رِینهام، واقع در انگلیس

داستان این امارت در هاله ای از ابهام قرار دارد و کسی چندان اطلاعات دقیقی در خصوص سازندگان آن و اتفاقاتی که در آن رخ داده است ندارد. با این وجود، شهرت جهانی این امارت متروکه به واسطه روحی است که عده بسیاری ادعا کرده که آن را مشاهده کرده اند. نکته عجیب و قابل توجه در خصوص این ادعا ها این است که تقریباً تمامی افرادی که مدعی شده اند که این روح را مشاهده کرده اند، خصوصیات ظاهری مشابهی را از آن عنوان کرده اند. «بانوی قهوه ای پوش» نامی است که این روح، به واسطه لباس یک دست قهوه ای رنگش به آن مشهور شده است. اولین اخبار مبنی بر مشاهده این روح مربوط به اوایل قرن نوزدهم می شود و از آن زمان به بعد دیگر این خبر ها تکرار شده است. بسیاری ادعا می کنند که روح این بانوی قهوه ای پوش را در اطراف امارت دیده اند.

خانه ملکه، واقع در انگلیس

آن بُلِین، کاترین هُوارد، لِیدی جین گرِی و ملکه الیزابت اول از جمله افرادی هستند که در این خانه که در انگلستان واقع شده است، برای مدتی محبوس شدند. یک سری پلکان دایره ای شکل در این خانه وجود دارد که طبقه اول را به طبقه بالاتر متصل می کند و شایعات و اخباری وجود دارد مبنی بر این که یک جسم کاملاً سیاه پوش که نمی توان تشخیص داد چیست، گاه به گاه در این پلکان حاضر می شود. علاوه بر این بسیاری هم اخباری در اختیار رسانه ها قرار داده اند مبنی بر این که روح زنی را در این منزل مشاهده کرده اند که در حال جارو زدن و مرتب کردن خانه است و در حین کار خود آواز می خواند.

کاروان سرای قدیمی رَم، واقع در انگلیس

این کاروان سرا نیز داستانی مخوف و ترسناک در گذشته خود دارد که باعث شده است در حال حاضر هم افراد بسیاری جرأت نزدیک شدن و یا وارد شدن به آن را نداشته باشند. ساختمان اصلی این کاروان سرا، نزدیکی های قرن دوازدهم میلادی و توسط افرادی ساخته شده است که با نام پِگَن شناخته می شدند، افرادی که منکر دین مسیحیت زمان خود بوده و به اصطلاح کافر بودند و توسط مردم مرتد شناخته می شدند.نکته ای که در خصوص این افراد وجود داشت این بود که آن ها هم با وجود این که کافر شناخته می شدند، مراسم مخصوص به خود را داشتند. بنا به اطلاعات و اسنادی که موجود است، پِگَن ها، طی برنامه زمانی مختص به خود، اقدام به قربانی کردن کودکان در این کاروان سرا می کردند. اطلاعات دیگری نیز موجود است که در این کاروان سرا و نیز نواحی نزدیک به آن، طی سالیان بعد، بسیاری اقدام به انجام عبادت های شیطان پرستانه می کرده اند. تمامی این مسائل دست به دست هم داده اند تا در حال حاضر کسی جرأت سکنی گزیدن در این مناطق را نداشته باشد.

خانه سالی، واقع در ایالات متحده آمریکا

این خانه در ایالت کانزاس آمریکا و در آتچیسون واقع شده است و یکی دیگر از خانه هایی است که به وجود موارد و مسائل ماوراء طبیعه در آن شهرت پیدا کرده است. افراد بسیاری ادعا کرده اند که در این خانه و مناطق اطراف آن اجسام عجیب و غریبی مشاهده کرده اند که بعضاً پرواز هم می کنند. شنیده شدن صدا های نا خوشایندی نیز که منبعش این خانه است، از دیگر مواردی است که باعث شده تا بسیاری از مردم منطقه از خانه و نواحی اطراف آن واهمه داشته باشند. داستانی در خصوص این خانه وجود دارد که آن را بیش از پیش ترسناک کرده است. تونی و دبرا پیکمن، کسانی بودند که در سال 1992 در این خانه سکونت داشتند. این در یک برنامه تلوزیونی حضور پیدا کرده و اقدام به تعریف کردن تجربه هاشان از زندگی در این خانه کردند که همگان را وحشت زده کرد: آن ها عنوان کردند که به مرور جای زخم، سوختگی و بریدگی هایی روی بدن خود مشاهده می کردند و قادر به تشخیص علت این جراحات نبودند. همین مسئله باعث می شود تونی و دبرا از خانه دچار وحشت شوند و مدتی بعد آن را ترک کردند و دیگر چنین اتفاقاتی برایشان نیفتاد.

خانه لاوانگ سِوو، واقع در اندونزی

این خانه در ناحیه مرکزی اندونزی واقع شده است و بسیاری از مردم منطقه بر این باور اند که تسخیر شده است. ادعا های بسیاری وجود دارد مبنی بر این که روح و هیئت مردانی بدون سر مشاهده شده اند که در فضای داخلی و بعضاً اطراف خانه حرکت می کنند و این که تا چه حد این ادعا ها درست باشد، مشخص نیست. یک برنامه تلوزیونی وجود دارد که مختص به مکان های ماوراء الطبیعه و اتفاقات مربوط به آن است. افرادی که در این برنامه فعالیت دارند، وارد این خانه شده و اقدام به فیلم برداری از آن کردند. در نهایت در تصاویری که از این خانه ضبط شده است، می توان شکلی را مشاهده کرد که شبیه به یک روح است. حال اما نمی توان با قطعیت گفت که آیا آن شکل واقعا یک روح بوده است و یا این که تداخلی که در تصویر ضبط شده از دوربین به وجود آمده است، با این وجود، بسیاری بر این باور اند که این خانه نیز تسخیر شده است.

امارت لالائوری، واقع در ایالات متحده آمریکا

دِلفین لالائوری، یک شخص مقتدر آمریکایی بود که بنا به اطلاعات و اسناد موجود، یک قاتل زنجیره ای نیز بوده است. داستان مخوف این اِمارت به دوران برده داری در آمریکا باز می گردد. داستان هایی وجود دارد مبنی بر این که دِلفین (دِلفین نام زن است) در شکنجه کردن و کشتن و بعضاً مُثله کردن نود و شش برده سیاه پوست آمریکایی نقش مستقیم داشته است. این اِمارت مکان اصلی ای بود که برای انجام این اقدامات خشونت بار مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر بیشتر به خاطر همین تاریخ خون بار امارت است که بسیاری بر این باور اند که تسخیر شده است. داستان مربوط به این امارت در یک برنامه تلوزیونی مشهور آمریکایی نیز عنوان شد (American Horror Story).

کاخ سفید، واقع در ایالات متحده آمریکا

بنا به اخبار و اطلاعات واصل شده از واشینگتن پُستِ آمریکا، این اقامتگاه مشهور رئیس جمهوران آمریکایی، یک مکان تسخیر شده نیز هست. بنا به سنت ها و عقاید گذشتگان آمریکایی، بسیاری از کسانی که روزگاری در این اقامتگاه زندگی کرده اند، به واسطه عطش بی اندازه شان برای داشتن قدرت، پس از مرگ نیز در قالب روح در کاخ سفید باقی مانده اند. افسانه هایی وجود دارد مبنی بر این که کسانی چون آبراهام لینکلن، هم چنان در اتاق خود در کاخ سفید حضور دارند.

امارت لِمپ، واقع در ایالات متحده آمریکا

از زمان های دور تا به امروز، در این خانه اتفاقات نا خوشایند بسیاری رخ داده است که بدترین و مخوف ترین آن ها مربوط به افراد خانواده لِمپ می شود که برای مدتی در این خانه زندگی کردند. داستان خانواده لِمپ از این قرار است که پس از مرگ یکی از پسرانشان (با نام فردریک لِمپ) سایر اعضای خانواده که چهار نفر بوده اند، اقدام به خود کشی دست جمعی می کنند. حال افسانه ها و داستان هایی وجود دارد مبنی بر این که ارواح افراد خانواده لِمپ هم چنان در این خانه وجود دارند و آن را تسخیر کرده اند . همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از خانه و نواحی اطراف آن وحشت داشته باشند.

خانه لیزی بُردِن، واقع در ایالات متحده آمریکا

اخبار و اطلاعات موجود در خصوص این خانه حاکی از آن است که شخصی به نام لیزی بُردِن که به همراه والدینش در این خانه زندگی می کرده است، به طور خشونت آمیزی اقدام به سلاخی کردن و سپس کشتن والدین خود کرده است. همین اتفاق مخوف باعث شده است تا بسیاری بر این باور باشند که ارواح این والدین هم چنان در خانه هستند و آن را تسخیر کرده اند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین کشور برای مهاجرت - 7 کشور

در

تصمیم به مهاجرت دارید، میخواهید شانس دوباره ای را امتحان کنید، با انتخاب درست شانس موفقیت خود را بیشتر کنید، فرایند مهاجرت معمولا سخت و غیرقابل پیش بینی است. همیشه گزینه دومی نیز در نظر داشته باشید. ما در این مقاله 7 کشور عالی برای زندگی را معرفی می کنیم. امنیت، رفاه و کیفیت زندگی ملاک انتخاب این کشور ها بوده است.

7. استرالیا

استرالیا با 24 میلیون جمعیت کشور بسیار ثروتمندی است. خدمات رفاهی در استرالیا گسترده و با کیفیت است. سازمان های بین المللی زیادی در استرالیا فعالیت دارند.

یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی است.

6.اسپانیا

اسپانیا کشور زیبا و تاریخی است. بیشتر مهاجران در اسپانیا از کشورهای رومانی، آرژانتین، اکوادور، آلمان، فرانسه و مراکش هستند. 

5. فنلاند

فنلاند امن ترین کشور دنیاست. اگر امکانات کانادا یا نروژ برای شما کم است حتما فنلاند را بررسی کنید.

4. نروژ

نروژ کشوری صلح طلب و بسیار پاکیزه است، تحصیل رایگان در دانشگاه نیز فراهم است. قوانین مهاجرت به نروژ کمی سخت است ولی کشور به این زیبایی ارزش امتحان کردن را دارد.

3. امارات متحده عربی - دوبی

مهمترین نکته در مورد دوبی عدم پرداخت مالیات است! آمار جرم و جنایت خیلی پایین است، اقتصاد پویا دارد. آمار فساد در امارات متحده عربی بسیار پایین است و مکان مناسبی برای زندگی می باشد.

نزدیکی به ایران نیز یکی از مزیت های دوبی می باشد.

2. کانادا

کانادا بهشت مهاجران است، مردم کانادا به وجود مهاجر از کشور های مختلف عادت دارند، کانادا کشور ثروتمندی است، آمار جرم و جنایت بسیار پایین دارد و کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالاست.

کانادا نیز مهاجران ایرانی زیادی را پذیرفته است.

1. سوئد

سوئد در کنار کانادا و سوئیس بهترین کشور برای مهاجران است، درحال حاضر 10% کل جامعه سوئد مهاجر هستند و تعداد زیادی ایرانی مقیم سوئد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...