راز قدیمی ترین هتل در جهان که بیش از 1300 سال فعالیت دارد

در

امروزه، فعال نگه داشتن هتل با توجه به هزینه های زیاد برای ساخت، مرمت، بازسازی و نگهداری بر پایه صنعت توریسم و گردشگری که خود این صنعت هم در حال ورشکستگی می باشد، چندان کسب و کار سود آوری نیست. با این حال، صاحبان هتل نیسیاما اونسن کویونکن"Nishiyama Onsen Keyunkan" موفق به رسیدن به غیر ممکن شده اند. اجداد آنها از سالهای خیلی دور حدود 705 (!) از ده ها نسلی از مهمانان پذیرایی کرده اند که این صنعت توریسم توانسته است، قدیمی ترین هتل  و صاحبان این هتل را از نابودی و ورشکستگی نجات دهد. اما علیرغم این واقعیت که هتل نه در مسیر پر رفت و آمد ساحلی پر طرفدار قرار دارد و نه حتی در پایتخت واقع شده است. چگونه این مهم به سرانجام رسیده و بعد از 13 قرن این هتل هم چنان سر پا مانده است؟

راز قدمت طولانی این هتل چیست؟


هتل آرمانی با تاریخ 1300 ساله، تجسم سنت های واقعی ژاپنی است.

این هتل پنجاه نسل زنده مانده است!!
نه، این افسانه نیست: هتل واقعا در سال 705 ساخته شد و هتلی قدیمی تراز این در جهان وجود ندارد، و در سال 2011، آن را رسما در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدیمی ترین هتل در جهان، و همچنین یکی از قدیمی ترین شرکت ها ثبت کرده اند.

قدیمی ترین هتل در جهان 

این هتل توسط فوجیوارا مهیوت، جنگجوی ژاپنی افتتاح شد، که، طبق سنت خانوادگی باستانی، دستیار شخصی امپراتور تنجی بود. این حاکم، به نوبه خود، به عنوان یک جنگجویی بی سر و صدا، شاعر خوب، و همچنین نویسنده اولین دستورالعمل های قانونی شناخته شده است. به هر حال، فوجیوارا  به فرماندار در جمع آوری مجموعه شعر کمک کرد. در نتیجه، قبیله Fujiwara تبدیل به یک قبیله بانفوذ و معروف در ژاپن شد.

امپراتور تنجی


شاید حمایت امپراتور نسبت به پدر او برای ایجاد چنین کسب و کار موفقیت آمیز، برای فوجیوارا مهیوتو یک شانس بزرگ بود. وقتی مالک اول از بین رفت، هتل توسط پسرش به ارث برده شد. در طول سال های طولانی، 52 نسل از صاحبان در چنین کسب و کار خانوادگی مشغول بودند.

در طول تاریخ طولانی ساختمان این هتل بارها و بارها بازسازی شده و کاملا تغییر کرده است.

راز محبوبیت این هتل در چیست؟

این هتل منحصر به فرد به لطف چشمه های آب گرم آن شهرت زیادی به دست آورده است. هتل در استان یامانشی (جزیره Honshu) در پای کوه Akaisi واقع شده است و از زمان تأسیس آن بیش از 1300 سال تمام آب گرم به طور مستقیم از منابع محلی Hakuho می آید. خوب، ژاپن از دوران باستان تا کنون ، از خواص آب درمانی در چشمه های آبگرم و درمان های آبگرم  برای تمدد اعصاب و ریلکس کردن مسافران ، کاملا مطلع است.    

چشمه های آبگرم در قرن نوزدهم

چشمه های شفابخش اونسن که به حمام های عمومی شهرت دارند ، آب هایش توسط سنگ های داغ  گرم می شوند یا، همانطور که در ژاپن می گویند، این چشمه ها قلب آتشین سیاره زمین است. 

در دوران باستان جنگجویان بعد از جنگ از خدایان خود برای بقا در جنگ و همچنین بهبود سلامتی خود برای رهایی از رنج زخم های جنگ، به چنین چشمه هایی می آمدند. بنابراین، اونسن Onsen به شدت به تاریخ و مذهب ژاپن پیوند خورده است. تحلیلگران دلیل اصلی چنین محبوبیت طولانی مدت هتل را بخاطر همین پیوند می دانند.

علاوه بر این، هتل"نیسیاما اونسن کویونکن" در یکی از مسیرهای قدیمی به کوه فوجی واقع شده است.  همانطور که می دانید، فوجی به مدت طولانی برای زیارت امپراتوران ژاپن بوده است و سامورایی های باستانی از دامنه های آن به عنوان یک مکان برای آموزش مبارزه استفاده می کرده اند.

در مسیر رفت به فوجی و در مسیر بازگشت، در هتل و چشمه های آب گرم اقامت می کرده اند. در میان کسانی که مایل به استراحت در هتل بودند، جنگجویان سامورایی و امپراطوران قدرتمندی وجود داشتند. البته، در طی 13 قرن، ساختمان بارها و بیشتر از چند بار تخریب و بازسازی شده، اما سه عامل بدون تغییر باقی مانده است : محل بسیار خوب هتل، دیدنی ترین منظره ای که برای بازدیدکنندگان وجود دارد و محبوبیت این شهر.

با استفاده از حمام گرم، شما می توانید از نمایش های زرق و برق دار لذت ببرید و به صدای دلنشین آب گوش فرا دهید.

اونسن چیست؟

Onsen اونسن ژاپنی حمام های گرم طبیعی با آبهای چشمه های پر از آب گرم معدنی هستند،در زمان قدیم این حمام ها مخلوط بودند اما در حال حاضر، به طور معمول، حمام های جداگانه برای مردان و جداگانه برای زنان وجود دارد. یا یک زمان معین برای زنان و زمان مشخصی برای آقایان اختصاص داده شده است.

قبل و بعد از استفاده از یک حمام عمومی یا استخر عمومی، معمولا شستن بدن با صابون و آب معمول است. زمانی که از یک حمام اونسن استفاده می کنید، می توانید حوله خود را در نزدیکی خود قرار دهید  تا سر خود را در روی حوله بگذارید و ریلکس کنید.

در قدیمی ترین هتل جهان، میزبان، به مهمانان هتل کیمونو ارائه می دهند.هتل  برای توریست های ساکن در هراتاق هتل دسترسی به حمام VIP-onseny را دارد.

برخی از اتاقها دارای دسترسی شخصی به اونسن و سونا هستند.

Onsen - مکانی برای ریلکس کردن و تفکر است. بهترین چیز در مورد استفاده از چنین حمامی فکر در مورد ابدیت در یک حالت کاملا آرام می باشد.

این مکان تحرک و شلوغی را تحمل نمی کند.

در حال حاضر هتل حدود 40 اتاق را برای بازدید کنندگان باز می کند و چندین حمام (بعضی از آنها رو باز هستند و برخی نیز پوشیده ) آماده هستند تا از همه کسانی را که جرات می کنند به این مکان دور افتاده در عمق جزیره اصلی ژاپن بروند، پذیرا باشند.

در حال حاضر هتل بسیار مدرن شده، اما فضای ژاپنی به وضوح در آن احساس می شود.

به هر حال، اگر چه این هتل عمدتا برای حوزه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، به تازگی اروپایی ها نیز به آن جذب شده اند.

اگرچه هتل به نظر بسیار مدرن (نوسازی زیبا، غذاهای عالی و خدمات، کارکنانی که کمی انگلیسی می دانند و غیره) به نظر می رسد، اما همچنان سنت های ژاپنی را دارد. به عنوان مثال، در طی یک وعده غذایی، شما بر روی یک تاتامی نشسته اید، کفش ها را درآورده ایدو توصیه می شود لباس های ملی ژاپنی را بپوشید، و با توجه به آخرین اطلاعات، WI-FI در هتل نیست. با این حال، نبود این امکاناتی مانند وای فای باعث نشده که انگیزه ی  بازدیدکنندگان کم شود.

در اینجا سرویس عالی است، اما قیمت ها کم نیست.


اینجا حتی برای کسانی که به سختی با فرهنگ ژاپنی آشنا هستند، راحت است. 

علاوه بر این، هزینه اتاق های قدیمی ترین هتل روی این زمین، که در یک مکان دور از شهر قرار دارد، به هیچ وجه کم نیست و در همان سطح هتل های کلاس بالا ی مشابه نگه داشته می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای را نابود کند

در
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
Four Season Barrier Reef Resort/ تفرجگاه چهار فصل
در اواخر دهه 80 یک هتل شناور هفت ستاره شیک و 5 طبقه راه اندازی شد. این هتل شناور 70 کیلومتر از ساحل تاونزویل (کوئینزلند ، استرالیا) فاصله داشت. هتل دویست اتاق ، بار ، دیسکو ، سالن بدنسازی ، سونا و دو رستوران عالی داشت. یک زمین تنیس شناور به هتل اضافه شد. این پدیده تاکنون بی سابقه بوده است و طراحی و معماری این هتل بسیار جلوتر از زمان و به عنوان یک سازه خاص مربوز به آینده به نظر می رسید. بسیاری از ساکنان تاونزویل، هنوز هم رفت و آمد مکرر باور نکردنی بین ساحل و هتل شناور را به یاد دارند.
 
بخش اعظم مهندسی شهر تاونزویل با داگ تارکی بود. وی تصمیم گرفت که هتل را در صخره بزرگ Great Barrier Reef بسازد تا گردشگران بتوانند به راحتی به آنجا بروند. اول اول پروژه این بود و قرار بود بطور دائم سه کشتی تردد را در اطراف صخره ها انجام دهند. سرمایه گذاران، چنین طرحی برای گردشگری را بسیار سودآور، اما عموماً غیر عملی دانستند.
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
هتل شناور عجیب غریب و دیدنی هفت طبقه و زمین های تنیس
کل مفهوم طراحی به طور اتفاقی تغییر یافت. یک شرکت سوئدی متخصص در ساخت خوابگاه های شناور برای سکوهای نفتی ، این ایده ساخت هتل را به یک تفریحگاه شناور تبدیل کرد. شرکت ساخت و ساز سنگاپور کار ساخت و ساز را در دست گرفت. این پروژه بسیار پیچیده بود ، زیرا یک هتل با این کلاس بالا ، و حتی شناور ، باید بسیاری از کارکردهای مختلف را شامل می شد.  و مجبور به رعايت معيارهای سازه و معماری بسيار پیچیده دريايی بودند.
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
فاصله ساحل تا هتل(70 کیلومتر) با تاکسی آبی طی می شد.
 
در زمان ساخت: برای نقاشی بدنه از رنگ سمی استفاده نشده است. هیچ زباله ای به آب های اطراف تخلیه نشده است. فاضلاب و همه پسماندهای مایع با دقت فرآوری شده و در نتیجه آب استریل شده است. این آب استریل شده چند مایلدورتر از هتل در حال ساخت، سمت صخره‌ها ریخته می شد. کارگران زباله ها را آتش می زدند و آنهایی که قابل آتش زدن نبود به محل دفن زباله ها در بیرون از اقیانوس برده می شد.
 
هتل در سال 1987 به پایان رسید. هزینه این پروژه 40 میلیون دلار آمریکا بود. با یک شرکت سنگاپوری اصطکاک مالی جزئی وجود داشت - این امر افتتاح هتل را برای دو ماه به تأخیر انداخت. سپس شرایط نامساعد جوی باعث تأخیر دو ماهه دیگر شد. این یک ضرر برای سرمایه گذاران بود، زیرا یک فصل گردشگری زمستانی بسیار سودآور را از دست دادند. وقتی سرانجام در ماه مارس هتل افتتاح شد ، سرمایه گذاران میلیون ها ضرر متحمل شدند.
 
بزرگترین ناراحتی برای گردشگران این بود که برای رسیدن به هتل در وسط اقیانوس می بایست 70 کیلومتر سفر را با تاکسی های آبی انجام دهند. وقتی به تفرجگاه می رسیدند ، بسیاری از مردم از دریا رنج می بردند و همه این موارد تصورات گردشگران را نسبت به این هتل خراب میکرد. هوای بد اغلب باعث قطع ارتباط با ساحل می شد. این امر همچنین باعث ناراحتی و اختلال در هتل شده بود.
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
زمان استقبال از هتل شناور در سایگون.
هنگامی که حادثه بسیار ناخوشایند آتش سوزی در هتل اتفاق افتاد با وجود این که هیچ یک از افراد زخمی نشدند ، اما به شهرت هتل خسارت های شدیدی وارد شد. سفارشات برای رزرو هتل روز به روز کمتر شد و هزینه هتل برای نگهداری بسیار گران تمام می شد و کمی بیشتر از یک سال پس از افتتاح ، هتل به فروش رسید.
 
صاحب هتل یک شرکت ویتنامی بود و رفت و آمد مکرر به سایگون داشت. در آنجا هتل با نام هتل شناور سایگون شروع به کار کرد. در آن روزها ، ویتنام رونق واقعی توریستی را تجربه می کرد و برای تجارت به هتل های لوکس احتیاج زیادی داشت. هتل شناور بهترین راه حل بود. هتل سایگون بسیار محبوب شده بود. سود بالا رفت. اما این سود طولانی نبود. مشکلات مالی بر این مالکان هم غلبه کرد و آنها تصمیم گرفتند تجارت را تعطیل کنند.
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
این بار این هتل به کره شمالی فروخته شد. هتل شناور به منطقه توریستی کوه کیمگان ، در مرز بین کره شمالی و کره جنوبی منتقل شد. مرز بین ایالت ها در سال 1998 برای گردشگران جنوب باز شد. این هتل به Kumgang Hotel یا Hotel Haegumgang تغییر نام یافت.
 
در ابتدا تفرجگاه بسیار موفق بود. این مکان جایی بود که اقوام کره شمالی و کره جنوبی می توانستند بدون مشکل همدیگر را ملاقات کنند. دولت کره جنوبی از این تفرجگاه حمایت مالی می کرد. اما همه چیز یک روز به پایان رسید ، وقتی یک سرباز کره شمالی به طور تصادفی به یک توریست از کره جنوبی شلیک کرد. تورها به هتل کنسل و حمایت های مالی از طرف کره جنوبی متوقف شد. هتل در این زمان 10 سال کار کرده بود.
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
امروز ، هتل Haegumgang هنوز در محل قبلی است ، اما بیش از 10 سال است که بسته شده است. ویران شده و ظاهر مجلل اصلی خود را از دست داده است. رهبر کره شمالی ، کیم جونگ اون اخیراً هتل را بازرسی کرد و از آن بسیار ناراضی بود. وی اظهارات بسیار ناخوشایندی راجع به وضعیت هتل شناور بیان کرد. به ویژه ، وی آن را با "چادرهای پیش ساخته در منطقه جنگ زده" مقایسه کرد. آقای کیم دستور داد هتل ازتمام وسایل خراب و آسیب دیده پاک شود. برای اقامتگاه شناور ، این ممکن است به معنای بازسازی باشد (که بعید است زیرا بسیار گران است) ، یا به صاحب دیگری فروخته شود (که این نیز بسیار دشوار است) ، یا از بین برود. گزینه آخر به احتمال زیاد به نظر عملی تر می رسد.
کره شمالی قصد دارد تفرجگاه افسانه ای هفت ستاره را نابود کند
چیدمان این هتل شناور.
 
در همین حال ، ساکنان تاونزویل هنوز نسبت به این هتل دلتنگ هستند. بلیندا اوکانر ، که روی تاکسی آبی کار می کرد و میهمانان را به هتل تحویل می داد ، هنوز به یاد می آورد که چگونه این هتل برای اولین بار دیده است. "این هتل یک چشم انداز چشمگیر بود! من آن روزهای شگفت انگیز را به یاد می آورم که در آنجا زندگی کردم ، ماهیگیری کردم ، با خدمه مهمانی برگزار کردم ، غواصی کردم و ... با هلیکوپتر به ما پیتزا تحویل داده شد. "
 
لوک استین ، یکی دیگر از کارمندان سابق هتل ، با محبت به یاد می آورد: "این بهترین کاری بود که تا به حال در زندگی خود داشتم! به من کمک کرد تا پیاده روی کردم ، شنا کنم و در آفتاب باشم. به آن روزها که فکر می کنم : "آیا واقعاً اینطور بود؟ آیا خواب می بینم؟ "
موزه دریایی تاونزویل در حال حاضر یک نمایشگاه هتل محبوب دارد که دارای طرح قایق ، اطلاعات و یادگاری ها است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رزرو اتاق شماره ۴۲۰ در هتل

در

آیا تا به حال تلاش کرده‌اید که اتاق شماره ۴۲۰ را در یکی از هتل‌های جهان برای خود رزرو کنید؟نخستین بار عده ای از دانشجویان کالیفرنیا در دهۀ ۱۹۷۰، ساعت ۴:۲۰ دقیقه را برای جمع شدن دور مجسمه لویی پاستور و استعمال ماده مخدر حشیش میان خود تعیین کردند و عبارت «لویی ۴۲۰» را به عنوان کلمه رمز خود قرار دادند و در نهایت ۴۲۰ در کشورهای غربی به نماد بین المللی این قبیل معتادان تبدیل شد.

 

آیا می دانید شماره ۴۲۰ یک نماد جهانی برای استعمال ماده مخدر حشیش است، از این رو هتلداران تلاش می کنند تا با حذف این شماره از اتاق های خود، و یا استفاده از عدد «۱+۴۱۹» از استعمال این ماده مخدر در هتل جلوگیری کنند.

در برخی هتل ها نیز زیر شماره ۴۲۰ علامت ممنوعیت استعمال مواد مخدر نصب شده است. با این حال بسیاری از هتل ها ترجیح داده اند اصلا اتاقی با شماره ۴۲۰ نداشته باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گردشگری در ماسوله

در

تابستان نزدیک است و بهترین موقع برای زنگ تفریح خانواده ها ، فارغ از درس و مدرسه و استراحتی برای فرزندان ، تا برای سال تحصیلی آینده  تجدید قوا نمایند و چه خوب که با خانواده به سفر بروند. مطمئن هستم در صورتی که در کودکی سفری با پدر و مادر داشته اید هنوز در خاطرات شما باقی مانده ، وسیله ای که با آن به سفر رفته اید،شهری که مقصد شما بوده وشهر های مسیری که تا مقصد طی کرده اید ، مکانی که اطراق کرده ایدو لذت خوردن غذایی که از بیرون تهیه شده ، همه و همه جزو خاطرات خوب شما باقی می ماند.در این پست یکی از جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کنم که شاید آرزوی تعداد زیادی از غیر ایرانیان برای بازدید از نزدیک این مکان باشد.

 

ماسوله ! به معنای کوه بلند می باشد. ماسوله دراستان گیلان و 60 کیلومتری شهر رشت در  شمال ایران قرار دارد و همسایه های چهارسمت آن  فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال می باشد.

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

سیر و سفر در مکان های دیدنی و ناشناخته ایران

ماسوله به علت قدمت زیاد بین  به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.بعلت قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی مخصوصا در فصل بهار با وجود مه غلیظ و باران های فصلی بسیار زیبا می باشد.

ماسوله  تابستان های معتدل و زمستان های سردی دارد، پس در صورتی که همراهان کم سن و سال یا میانسال با شما هستند و یا با سرما مشکل دارید بهترین زمان برای مسافرت به ماسوله در فصل تابستان می باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا ی منطقه ، معماری شگفت انگیزخانه ها ، چوبی بودن مصالح خانه ها و بخصوص در و پنجره ها باعث زیباتر شدن این روستا شده است خانه های روستای ماسوله بصورت پلکانی قرار دارند و حیاط هر خانه پشت بام خانه بعدی می باشدکه بعنوان محل رفت وآمد و پیاده رو استفاده می شود.تزیین پنجره ها با گلدان های شمعدانی زیبا سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد. در صورتی که دوست داشته باشید در این خانه های پلکانی چند شبی را اطراق کنید،می توانید از محلی های ساکن ماسوله اجاره نمایید. برای رفتن به ماسوله (با ماشین شخصی) وارد شهرستان فومن در استان گیلان شویدوازفومن از طریق  جاده جنگلی بسیار زیبایی  به ماسوله می رسید.

نکات شگفت‌انگیزی که در طول سفرها در ایجاد ارتباط دوستانه به شما کمک می‌کند

در صورتی که برای گردشگری به  ماسوله سفر کرده اید با ما به اشتراک بگذارید.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

شهری در آلمان که ۵ قرن است اجاره خانه در آن زیاد نشده!

در


در دنیایی که همه چیر روز به روز در حال گرانتر شدن است، در دنیایی که قیمت همه چیز از خوراک و پوشاک گرفته تا مسکن به سرعت رو به رقم های نجومی است، باورتان می شود جایی در دنیا وجود داشته باشد که ۵ قرن است قیمت اجاره خانه در آن زیاد نشده است؟ آن هم در اروپا؟ آن هم در آلمان؟! شاید فکر کنید این یک شوخی و رویا است، ولی کاملا واقعیت دارد. جایی که در منطقه ی بی نظیر باواریای آلمان قرار دارد، نام این مکان فوگری (Fuggerei) است. 

روستای فوگری در آلمان

روستای فوگری یک جای کوچک و بسیار خوش آب و هوا در کشور آلمان و قدیمی ترین مجموعه مسکونی اجتماعی جهان است. این مجموعه در شهر آوکسبورگ بایرن قرار دارد و در سال ۱۵۱۶ توسط یکی از ثروتمندان جوان به نام یاکوب فوگر ساخته شد، هدف او از ساختن این مجموعه، درست کردن جایی بود تا افراد نیازمند و کسانی که توان پولی ندارند بتوانند در آن اسکان پیدا کنند. در آن سال ها حدود ۵۲ خانه مجموعا در فوگری ساخته شد و کم کم بزرگ و بزرگ تر شد و مغازه ها و کلیساهایی هم در آن ساخته شدند و فوگری گسترش پیدا کرد.

 

روستای فوگری در آن دوران که مانند یک مجموعه بود، در شب ها قفل می شد و در نتیجه حالتی مستقل داشت. جالب است بدانید که در روستای فوگری هنوز هم سکونت می شود و عجیب تر از عجیب این که از سال ۱۵۲۰ تا به امروزه، اجاره خانه در این شهر زیاد نشده است!

 

واقعا شبیه به افسانه است ولی واقعیت دارد که زندگی در چنین جای زیبایی به چه اندازه می تواند ارزان باشد، مخصوصا وقتی در کشوری مثل آلمان باشید. قیمت اجاره ی خانه ها در آن دوران یک سکه طلای رایشنر بود که کمتر از یک یورو است و هنوز هم همان است و زیاد نشده است. علاوه بر اینکه قیمت چیزی در روستای فوگری از ۵ قرن پیش تا حالا زیاد نشده است، رسم زندگی در این منطقه درست مثل همان چیزی است که در آن دوران بود یعنی انجام دعای ربانی و نیایش ها و قبول داشتن شرایط زندگی یعنی این که همه ی افرادی که در این روستا زندگی می کنند باید مسیحی کاتولیک باشند، از افراد کم بضاعت و واقعا تهی دست باشند که حداقل به کسی بدهکار نباشند و حداقل ۲ سال هم در آوکسبورگ زندگی کرده باشند.

 


خانه های روستای فوگری به گونه ای ساخته شده اند که هر واحد آن حتی اگر در آپارتمان باشد، یک در جدا به بیرون دارد و در نتیجه شبیه به خانه های ویلایی است. خانه ها معمولا ۴۵ تا ۶۵ متر هستند و در هر خانه امکاناتی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن و گاهی یک اتاق دیگر است. همچنین در این خانه ها هم آب لوله کشی و هم امکاناتی مثل تلویزیون هم هست. جالب است بدانید که هنوز هم دروازه ی شهر شب ها قفل می شود.

چه کسی روستای فوگری را ساخت و به چه دلیل؟

همان طور که در بالا هم به آن اشاره ی کوتاهی شد، روستای فوگری توسط یاکوب فوگر جوان از ثروتمندان آن دوران ساخته شد. خانواده ی فوگر از ثروتمندان بودند که کار تجارت انجام می دادند، یاکوب البته از سرمایه گذاران آن دوران هم بود. او در واقع یک انسان خوب و خیر بود که از ثروتش به نفع مردم هم استفاده کرد و فوگری را در سال ۱۵۱۶ ساخت. فوگری در سال های بعد گسترش پیدا کرد و بزرگ تر شد. متاسفانه روستای فوگری در دوران جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دید ولی دوباره مانند قبل مرمت شد.

 


درست است که امروزه دیگر یاکوب خیرخواه زنده نیست ولی یادگار و میراثی که از او به جا مانده به همان سبک و سیاق آن دوران سرپاست. یاکوب در آن دوران صندوق خیریه ای درست کرد و در آن مقدار اولیه ی ۱۰۰۰۰ رایشنر را گذاشت، امروزه هم این صندوق مانند قبل با صداقت تمام اداره می شود.

امروزه در روستای فوگری در مجموع ۶۷ خانه، ۱۴۷ آپارتمان؛ یک کلیسا به نام کلیسای سنت مارک و یک ساختمان اداری وجود دارد.

بازدید از روستای فوگری

در حال حاضر گردشگران می توانند از این روستا از نزدیک دیدن کنند و سبک زندگی در آن جا را ببینند. شاید برایتان جالب باشد که چرا فوگر جوان این شرایط را در نظر گرفته بود، در واقع از آن جایی که او فردی مذهبی بود می خواست مطمئن شود که مردمی که در این جا زندگی می کنند شهروندان یک دستی هستند و به کلیسایی که او علاقه داشت و در آن جا ساخته بود می روند.

 


قبل از سفر به روستای فوگری بخوانید
اگر علاقه مند شده اید تا از این روستا دیدن کنید، می توانید بعد از رفتن به باواریا هم با دوچرخه، هم تراموا و هم ماشین شخصی به آن جا بروید. مسیر دسترسی آن بسیار راحت است. هزینه ی تور بازدید از این روستا در سال ۲۰۱۱، ۴ یورو بود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کویر گردی و روستاهای شگفت انگیز

در


کویر و روستاهای کویری شگفت‌انگیزند، همچون داستان‌های هزار و یک شب. شاید تصور کنید که اقلیم کویر خشک و خشن است، اما مهربانی‌های کویر و کویرنشینان، این منطقه را به مقصد گردشگری خوبی تبدیل کرده است.

خور و بیابانک در حاشیه کویر مرکزی ایران یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری است. شاید آشناترین روستاهای کویری هم برای گردشگران ایرانی در این منطقه قرار داشته باشد. فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» بسیاری از ایرانی‌ها را با زیبایی‌های کویری این منطقه آشنا کرده است.

مصری در قلب ایران


روستای مصر شاید مشهورترین روستای کویری ایران باشد. بسیاری برای دیدن زیبایی‌های روز و شب کویر به این روستا سفر می‌کنند. وجود شتر و ماشین‌های مخصوص کویرنوردی در این روستای زیبا، خود بر جذابیت‌های گردشگری می‌افزاید.

شترسواری در روستای مصر و فرحزاد می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی برای شما باشد. اقامت در کاروانسراهای قدیمی و خانه‌های بوم‌گردی در این منطقه برای هر گردشگری خاطره‌ساز است.

تپه‌های شنی که خاصیت درمانی هم دارد و بسیاری از گردشگران از گوشه و کنار برای استفاده از خواص درمانی آن به این روستا سفر می‌کنند. شب‌های کویر با آسمان پرستاره‌اش از دیگر ویژگی‌های جذاب این منطقه است.

قلعه بیاضه، دژ کویری

 

 روستای بیاضه به دلیل داشتن یک قلعه تاریخی معروف شده است. بیاضه قلعه‌ای از زمان ساسانیان دارد که در طول تاریخ استوار ایستاده است. وارد قلعه که می‌شوید، اتاق‌های تو در تو و کوچک همراه با ساباط‌هایش نظر شما را جلب می‌کند.

همچنین دور قلعه خندقی بوده که امروزه هم آثاری از آن را می‌توان دید. قسمتی از این قلعه بازسازی شده و امکان بازدید گردشگران از آن وجود دارد. این قلعه باستانی، با سبک معماری ساسانی، قرن‌ها به عنوان دژ مستحکم و تسخیرناپذیر کویر مرکزی ایران کارکردهای دفاعی و مسکونی داشته است و بنا به روایت‌های تاریخی در دوره اسماعیلیه پایگاه هواداران حسن صباح بوده است.

قلعه بیاضه، با بنایی چند طبقه و خندق عریض و عمیق و برخوردار از مجموعه خشتی به هم‌پیوسته و بافت گسترده تاریخی پیرامون آن، نمونه بارز یک ارگ و دژ کویری است.

گرمه، روستایی با نخلستان و چشمه‌های آب سرد

 

 همچنین در منطقه خور و بیابانک، روستاهای دیگری هم هست که می‌تواند برای هر مسافری جالب باشد. روستای گرمه حدود 85 کیلومتر با مصر فاصله دارد.

از جاذبه‌های گرمه، نخلستان و چشمه آبی است که برای کشاورزان منطقه بسیار با اهمیت است. چشمه آب سرد در روستای گرمه یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد. در این چشمه ماهی‌های سیاه کوچکی زندگی می‌کنند که به محض آنکه کسی پایش را داخل آن بگذارد دور آن حلقه می‌زنند و مردم از آن برای درمان بیماری‌های پوستی از دیرباز استفاده می‌کردند.

صنایع‌دستی مردم گرمه نیز می‌تواند سوغات خوبی برای انتهای یک سفر نوروزی باشد، وسایلی که با برگ‌های درخت خرما یا همان نخل ساخته می‌شوند، از جمله زیرانداز و سبدهای زیبا.منبع:برترین ها

نظرات

در ادامه بخوانید...