پر استفاده ترین محصولات ساخت بشر و جایگزین های امروزی آن ها بخش اول

در

در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از محصولاتی آشنا کنیم که به هنگام عرضه شدنشان به بازار، به سرعت محبوبیت ویژه ای پیدا کردند و نیز طرفداران بسیاری؛ علاوه بر این شما را با محصولی که در حال حاضر به جای آن محصول قدیمی و اولیه استفاده می شود آشنا خواهیم کرد، با سیارک همراه باشید.

واکمن سونی

در سال 1979 بود که برای نخستین بار سونی محصولی را روانه بازار کرد که واکمن نام داشت؛ واکمن در حقیقت وسیله ای بود که فرد با استفاده از آن می توانست در هر زمان و مکانی به وسیله گوشی های مخصوص اقدام به گوش دادن موسیقی کند؛ عرضه شدن واکمن حیطه خصوصی افراد در گوش دادن به موسیقی را وارد مرحله جدیدی کرد. این دستگاه پخش موسیقی، بسیار سبک وزن بود و تقریبا در هر شرایطی می شد آن را همراه خود داشت.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد: آیپاد، اپل

برای نخستین بار در سال 2001 بود که شرکت اپل از محصول جدید خود، آیپاد پرده برداری کرد. آیپاد اپل در حال حاضر به جای واکمن مورد استفاده قرار می گیرد؛ البته آیپاد صرفا یک دستگاه پخش موسیقی نیست و علاوه بر آن، قابلیت پخش فیلم و بازی کردن نیز با آن وجود دارد؛ آیپاد دارای حافظه ای است که می توان موسیقی، فیلم و یا هر چیز دیگری را روی آن ذخیره کرد و نیز قابلیت گردش در اینترنت نیز با آن وجود دارد.

بطری مورد استفاده شرکت کوکا کولا

تصویری که مشاهده می کنید متعلق به بطری منحصر به فردی است که شرکت کوکا کولا در سال 1915 برای نخستین بار از آن ها بهره گرفت؛ هدف اصلی از طراحی بطری ای منحصر به فرد در آن زمان این بود که به واسطه ظاهر زیبای آن بتواند فروش بیشتری از رقبای خود به دست آورد. ایده پرداز اصلی طراحی و ساخت این بطری های منحصر به فرد عنوان کرده بود که برای طراحی از شکل ظاهری برگ های درخت کوکا و نیز دانه های کولا ایده گرفته بوده است.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در سال 1978 بود که استفاده از بطری های شیشه ای به طور کلی متوقف شده و شرکت کوکا کولا به جای آن ها از بطری های پلاستیکی استفاده کرد. در طراحی و ساخت این بطری های پلاستیکی سعی بر آن بوده است که شکل ظاهری بطری های شیشه ای تا حد امکان حفظ شود؛ این بطری های پلاستیکی وزن بسیار کمتری نسبت به بطری های شیشه ای دارند و قابل بازیافت نیز هستند.

اور- لایکا (Ur-Leica)

اور- لایکا نام نخستین دوربین عکاسی قابل حملی است که بدنه آن کاملا از جنس فلز بود و برای اولین بار شاهد عرضه شدن دوربین عکاسی ای به بازار بودیم که دارای لنزی قابل انعطاف بود که می شد آن را عوض کرد. اسکار بارناک نام شخصی است که این دوربین عکاسی را طراحی و روانه بازار کرد؛ مدل های اولیه دوربین اور- لایکا در سال 1914 روانه بازار شدند. اسکار بارناک یکی از محققانی بود که در شرکت لایکا در آلمان مشغول به کار بود. دوربین عکاسی طراحی شده توسط وی علاوه بر این که قابلیت های تازه ای در اختیار هواداران این صنعت قرار داد، سبک وزن بود و قابل حمل و بیش از هر چیز دیگری این مسئله بود که دوربین را محبوب می کرد.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

دوربین های عکاسی حرفه ای مورد استفاده در عصر حاضر (که با نام اختصاری دی ای ال آر شناخته می شوند)، برای نخستین بار در سال 2000 بود که روانه بازار شدند و از آن زمان تا کنون طرفداران و هواداران بسیاری پیدا کرده اند. دوربین های حال حاضر قابلیت های بسیاری در اختیار کاربران شان قرار می دهند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: صفحه نمایش دیجیتال دارند، لنز های مورد استفاده در آن ها قابل تغییر دادن است و امکان فیلم برداری با کیفیت 4 کی نیز با آن ها وجود دارد.

آی بی ام 5150

سال 1981 مصادف بود با زمانی که نخستین کامپیوتر های مدرن آن زمان روانه بازار شدند: آی بی ام 5150. مدل های اولیه این کامپوتر ها با قیمتی معادل با 1565 دلار روانه بازار شدند که در نوع خود رقم قابل توجهی است و این مسئله باعث شد تا هر کسی توانایی خرید آن را نداشته باشد، با این حال، نکته ای که این کامپیوتر ها را محبوب می کرد، اندازه نسبتا کوچک آن ها و سادگی استفاده از آن ها بود. از برنامه های موجود بر روی این کامپیوتر ها می توان به صفحه گسترده ای (صفحه گسترده به صفحات جدول‌ بندی شده کامپیوتر که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند اطلاق می ‌شود) به نام ویسی کالک و نیز نرم افزاری به خصوص برای تایپ مطالب مختلف به نام «ایزی رایتر (EasyWriter)» اشاره کرد؛ این کامپیوتر های اولیه حافظه ای 256 کیلو بایتی داشتند. این کامپیوتر ها به اندازه ای محبوب شدند که مجله تایمز عکسی از آن ها بر جلد یکی از مجلات خود نهاده و زیر آن نوشته بود «ماشین سال».

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

مشخصا کامپیوتر های شخصی طی سالیان بعدی پیشرفت چشم گیری کردند و مدل های مختلف با کارایی ها و قابلیت های بسیار بیشتری به مرور زمان روانه بازار شدند، اما در حال حاضر دستگاهی که بیش از هر وسیله دیگری در میان کاربران محبوبیت دارد و از آن استفاده می شود، لپ تاپ هایی است که علاوه بر دارا بودن قابلیت های بی شمار کامپیوتر های شخصی، استفاده از آن ها ساده تر است و می توان آن ها را با خود همراه داشت.

فندک های زیپو

جورج بلیسدل نام طراح و ایده پرداز اصلی فندک های زیپو است و نخستین بار در سال 1932 بود که مدل های اولیه این فندک ها روانه بازار شدند. جورج بلیسدل طی مصاحبه ای عنوان کرده بود که مشاهده تقلا کردن یکی از دوستان اش برای روشن کردن سیگار با فندکی ساخت اتریش، سبب شد تا به فکر ساخت فندک های زیپو بیفتد: فندکی که استفاده از آن ساده تر باشد و کارایی بیشتری داشته باشد. جورج بلیسدل برای ساخت فندک های زیپو، فندک های ساخته شده در اتریش را به دقت مورد بررسی قرار داده و پس از کسب آگاهی کافی در خصوص کارکرد آن ها، امکانات و قابلیت های جدیدی به آن ها افزود و در نهایت فندکی را طراحی کرد و ساخت که در حال حاضر آن را با نام زیپو می شناسیم. نخستین کاری که جورج برای ساخت فندک های جدید خود کرد این بود که بدنه آن را کوچک تر کرد، سپس دری به عنوان سر پوش برای آن در نظر گرفت و نیز سیستم به خصوصی به عنوان دودکش برای آن طراحی کرد که از شعله فندک محافظت کرده و آن را برای مدتی طولانی نگاه دارد.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در سال 1950 بود که برای نخستین بار این فندک های پلاستیکی روانه بازار شدند. دیگر برای شعله ور کردن فندک نیازی به بنزین نبود و سوخت مورد استفاده در این فندک ها گاز بود (به جای بنزین سفیدی که در فندک های زیپو مورد استفاده قرار می گرفت). همین مسئله (تغییر دادن سوخت مورد استفاده در فندک) باعث شد تا دیگر به سنگ چخماق چرخان مورد استفاده در فندک های زیپو نیازی نباشد. علاوه بر این محفظه پلاستیکی این فندک ها سبب می شد تا بتوان آن ها را دور انداخت.

تیغ های ایمن ژیلت

در سال 1903 بود که کینگ سی ژیلت برای نخستین بار از محصول جدید خود پرده برداشت: تیغ های دو لبه کاملا ایمنی که برای اصلاح صورت می شد از آن ها بهره گرفت. دستگاهی که تیغ بر روی آن قرار می گرفت (دستگاهی که در تصویر مشاهده می کنید) برای مدت ها قابل استفاده بود و تنها کافی بود تیغ موجود بر روی دستگاه را چند وقت یک بار عوض کرد تا کارایی اصلی خود را داشته باشد.

تیغ بسیار قدرتمند، تیز و باریک مورد استفاده بر روی این دستگاه باعث شد تا در مدت زمانی بسیار کوتاه در سراسر دنیا از محبوبیتی ویژه بر خوردار شود.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در دهه های آتی پس از عرضه شدن دستگاه منحصر به فرد ژیلت به بازار، از طراحی آن ایده گرفته شد و دستگاه هایی پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفتند که بعضا یک بار مصرف بوده و پس از استفاده می شد آن ها را دور انداخت. بعد ها و به واسطه پیشرفت چشم گیر تکنولوژی نیز دستگاه های ریش تراش الکتریکی مختلفی روانه بازار شدند که به سرعت از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده و در سراسر نقاط دنیا مورد استفاده قرار گرفتند (برخی از مدل های ریش تراش های جدید را در تصویر مشاهده می کنید).

  چسب زخم

برای نخستین بار در سال 1920 بود که چسب های زخم به طور عمده مورد استفاده قرار گرفتند. مدل های اولیه چسب های زخمی که روانه بازار شدند متشکل از یک تکه گاز (تنزیب) پانسمانی بودند که در قسمت های انتهایی آن چسب هایی متصل شده بود و بدین وسیله می شد آن ها را بر روی محل آسیب دیده قرار داد. مشکلی که در خصوص این چسب های زخم وجود داشت این بود که به سادگی کنده می شدند و چسب مورد استفاده در آن ها قدرت چندانی نداشت. تا سال 1924 این چسب های زخم به صورت دست ساز تهیه می شدند و کسانی برای این کار استخدام شده بودند تا آن که نهایتا در همان سال دستگاهی برای استرلیزه کردن آن ساخته شد.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

تصویری که مشاهده می کنید متعلق به محصولی است که به جای چسب ها زخم قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند و مطمئنا با آن آشنایی دارید. سال های اولیه ای که این محصول روانه بازار شد، با استقبال چندان خوبی مواجه نشد و فروش بسیار کمی داشت تا آن که به مرور زمان نام آن بر سر زبان ها افتاد و در حال حاضر شاید کمتر کسی باشد که از این محصولات استفاده نکند.

تلفن کربنی کوچک ادیسون (میکرو فون)

در سال 1877 بود که برای نخستین بار این محصول منحصر به فرد ساخته شده توسط ادیسون به کار گرفته شد. میکرو فون ادیسون قابلیت آن را داشت که سیگنال های صوتی مناسب را باز تولید کند و به همین خاطر بود که در نهایت ایده انتقال صدا به مسافت هایی طولانی امکان عملی شدن پیدا کرد. تا قرن بعدی و زمانی که تلفن های دیجیتال طراحی و روانه بازار شدند، از همان تکنولوژی ادیسون برای انتقال صدا بهره گرفته می شد.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

تلفن های الکترونیکی عصر حاضر از ادغام کردن میکرو فون های الکتریکی و جریانی به دست آمده است و کیفیت صدای منتقل شده توسط این تلفن ها نیز به مراتب از مدل های اولیه بسیار بهتر است. از دیگر قابلیت های تلفن های جدید می توان به قدرت انتقال سیگنال آن ها اشاره کرد که به مراتب مسافت های طولانی تری را در بر می گیرد.

دوربین پلیارید

دوربین های پلیاریدی که بندی در قسمت پشتی آن ها در نظر گرفته شده و از رنگ های قرمز و مشکلی برای طراحی برخی از قسمت های بدنه آن استفاده شده بود، برای نخستین بار توسط شخصی به نام هنری دریفاس طراحی و روانه بازار شد. هدف اصلی از طراحی و ساخت این دوربین ها، علاقه مند کردن نسل جوان تر به استفاده از آن ها بوده است و وزن سبک آن ها قابلیت همراه داشتن و استفاده از آن ها را تقریبا در هر شرایطی ممکن می ساخت. در قسمت داخلی دوربین دستگاهی کار گذاشته شده بود که به وسیله آن فلاش عکاسی تولید می شد و هر عکسی که به وسیله آن گرفته می شد به زمانی ده الی پانزده ثانیه ای برای تولید شدن نیاز مند بود. در سال 1965 و زمانی که این دوربین ها به طور رسمی معرفی و روانه بازار شدند، با سرعتی باور نکردنی بدل به پر فروش ترین دوربین های پلیاریدی موجود شدند و از این حیث رکورد دار هستند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

گذر سال ها و پیشرفت تکنولوژی به مرور زمان باعث کوچک تر شدن این دوربین ها و فشرده تر شدن آن ها شد. برند های گوناگونی چون فوجی فیلم، لومو گرافی، پلیارید و مینت برای سال های متمادی دوربین های مختلف این چنینی روانه بازار کرده اند و هدف از طراحی و ساخت تمامی این دوربین ها رقابت با همان محصول اولیه ای بوده است که در سال 1965 معرفی شد.

اطاقک یا کیوسک قرمز رنگ تلفن های عمومی

نخستین کیوسک تلفن همراه که رنگی قرمز داشت در سال 1924 و توسط گایلز گیلبرت اسکات طراحی شد. در همان سال یک مسابقه طراحی توسط یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری لندن برگزار شد و طی آن طرح های مختلف شرکت کننده ها برای ساخت اطاقک های تلفن عمومی مورد بررسی قرار گرفت؛ بررسی که در نهایت منجر به انتخاب طرح ارائه شده توسط گایلز گیلبرت اسکات شد. در نهایت در سال 1926 بود که راه اندازی و ساخت این اطاقک های تلفن عمومی آغاز شد و شرکت های مختلف نزدیک به چیزی حدود هزار و هفتصد کیوسک تلفن قرمز رنگ در نقاط مختلف شهر نصب کردند؛ کیوسک هایی که برای ساخت آن ها از آهن بهره گرفته شده بود و جنس درب ورودی آن از جنس چوب درخت ساج بود.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در نهایت در سال 1996 بود که هدایت مخابرات لندن به بخش خصوصی سپرده شد و از آن زمان بود که کیوسک های تلفنی با طراحی جدید در نقاط مختلف شهر راه اندازی شدند؛ کیوسک هایی که جانشین طرح اولیه ای شدند که در خصوص آن توضیحاتی داده شد. برای ساخت این کیوسک های جدید به جای آهن و چوب از آلومینیم و شیشه استفاده شده بود و طراحی سقف کیوسک ها حالتی گنبدی شکل داشت. همان گونه که در تصویر نیز مشاهده می کنید از رنگ قرمز در برخی از قسمت های کیوسک استفاده شد تا یاد آور طرح پیشین آن ها باشد.

 این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین دوربینهای موبایل در سال 2017: آزمون نهایی دوربین گوشی های هوشمند

در

(سیارک)  : دوربین های گوشی های هوشمند بسیار جذاب هستند. در حال حاضر تلفنهای همراه هوشمند رقبای زیادی در بازار دارند، و از تواناییهای دوربینهای کامپکت و تواناییهای دیگر برای پیروز شدن در این رقابت استفاده میکنند.

اما کدام گوشی هوشمند بهترین عملکرد و کیفیت دوربین را دارد؟ اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوربین تلفن همراه جزو گزینه‌های شما برای انتخاب یک گوشی هوشمند است این مطلب را دنبال کنید.

ما پنج مورد از بهترینها را به شما معرفی میکنیم که قابلیت تصویربرداری در حالت منظره، ماکرو، داخلی، نور کم و تصاویر پرتره را با چشمیهای بسیار آموزش دیده دارند.

اگر به دنبال تلفن هوشمندی با بهترین دوربین هستید جای مناسبی را انتخاب کرده‌اید.


 

آی فون اپل 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus)

آی فون اپل 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus)

مشخصات اصلی:

  • 12مگاپیکسل، 1/3-inch, 28mm, f/1.8 و  12مگاپیکسل ،  1/3.6-inch, 56mm, f/2.8
  • تثبیت کننده تصویر اپتیکال
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • LED-چهارگانه فلش دوئال تن
  • دوربین جلو: 7 مگاپیکسل، 28mm, f/2.2
  • صفحه نمایش IPS LCD 5 اینچی، 1080 x 1920, 401ppi

آیفون 7 اولین گوشی در برند اپل است که در پشت گوشی دو دوربین دارد، و اسنپرهای 12MP در بدنه گوشی قرار دارند.

با اینگه مقدار مگاپیکسلی هر دو با هم برابر است اما کاملا شبیه هم نیستند و یکی از نها میدان دید گسترده تری نسبت به دیگری دارد.

در این دوربین با تعویض بین دو دوربین توانایی بزرگنمایی را دارید، و همچنین بهترین انتخاب برای گرفتن تصاویر پرتره است و میتواند پس زمینه را تار کرده و فقط روی چهره شما متمرکز شود.

قیمت Apple iPhone 7 Plus (32GB)  در بازار آمازون: 799.95 دلار (سیارک


 

گوگل پیکسل XL (Google Pixel XL)

گوگل پیکسل XL (Google Pixel XL)

مشخصات اصلی

  • 12 مگاپیکسل، 1/2.3-inch, f/2.0
  • تثبیت تصویر الکترونیکی
  • تشخیص فاز و فوکوس اتوماتیک لیزری
  • فلش Dual-LED dual-tone
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل، f/2.4
  • صفحه نمایش 5-inch AMOLED ، 1440 x 2560, 534ppi

گوگل، این غول بزرگ جستجو هم وارد رقابت دوربین در گوشیهای همراه شده. دلیل انتخاب این گوشی به عنوان دومین گوشی این است که صفحه نمایش بزرگ 5.5-inch QHD در آن امکان داشتن منظره‌یابی بزرگتر با وضوحی بالاتر را برای عکسهای شما فراهم میکند.

قیمت Google Pixel XL (128GB)  در بازار آمازون: 1149.00 دلار


 

 HTC 10

گوشی HTC 10

مشخصات کلی:

  • 12 مگاپیکسل، 1/2.3-inch, 26mm, f/1.8
  • تبات تصویر نوری
  • فوکوس خودکار لیزری
  • فلش dual-tone و LED دوگانه
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل، 23mm، f/1.8، OIS
  • صفحه نمایش LCD2 اینچی
  • میکرو SD
  • ضبط خام بومی

گوشهای HTC تاریخچه ای طولانی در بازار گوشیهای هوشمند دارند.

این دوربین حالت دستی قدرتمندی دارد، و اگر به درستی از آن استفاده کنید میتوانید عکسهای خیره کننده‌ای با HTC 10 بگیرید – اما آیا این ویژگیهای برای تبدیل آن به بهترین دوربین کافی هستند؟

قیمت HTC 10 (32GB) در آمازون: 555.75 دلار


 

 Huawei P9

گوشی Huawei P9

مشخصات کلی:

  • 12 مگابایت، 27mm, f/2.2
  • فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • دارای فلش LED دوگانه و dual-tone
  • دوربین جلو: 8مگاپیکسل، f/2.4
  • صفحه نمایش LCD2 اینچی، 1080 x 1920, 423ppi
  • میکرو SD
  • ضبط خام بومی

وجود دو تنظیمات برای دوربینهای 12 مگاپیکسلی هواوی P9 میتواند برای تنظیمات دستی شرکت چینی مشکلساز شود – اما همانند 7Plus ، این تنظیمات مشابه نیستند.

یکی یک لنز پر از رنگ RGB است، و دیگری یک لنز سیاه و سفید با توانایی کشش نور اضافی و هماهنگ کار کردن با اسنپر رنگی. همکاری با بزرگترین شرکت دوربین، یعنی لیکا، نشان میدهد که رقابت P9 در بین تلفنهای همراه قوی است.


 

LG G5

گوشی LG G5

مشخصات کلی

  • 16 مگاپیکسل، 29mm, f/1.8 and 8MP, 12mm, f/2.4
  • ثبات تصویر نوری
  • فوکوس خودکار لیزری
  • فلش LED
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل، f/2.0
  • صفحه نمایش IPS LCD ، 5.3 اینچی، 1440 x 2560, 554ppi
  • میکرو SD  (سیارک

 

این گوشی هوشمند مدعی داشتن سومین دوربین در گوشیهای هوشمند است. شرکت LG همیشه سعی میکند که متفاوت باشد.قیمت این گوشی در بازار آمازون: 10.99 دلار  منبع : techradar.com

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوربین های مدار بسته یا چشم ماموران امنیتی

در

این مقاله به بیان تکنولوژی سیستم بیومتریک در دوربین های مدار بسته می پردازد.

همه ی ما می دانیم که در سراسر مکان های مهم از جمله بانک ها، فرودگاه ها، هتل ها، رستوران ها و طلا فروشی ها و مکان های پر رفت و آمدی که امکان حضور هر نوع آدمی از جمله خلاف کار ها و دزد ها و زندانی های فراری در آن وجود دارد. با وجود این که دوربین های مدار بسته می توانند که تصاویر را ثبت و ضبط کنند اما برخی از مردم موافق این تکنولوژی نیستند. زیرا فکر می کنند که همواره تحت نظر هستند و این کار را خلاف حقوق حریم خصوصی خود می دانند. زیرا در مکان هایی که دربین های مدار بسته وجود دارد این ترس را با خود به همراه دارد که فیلمی از شما گرفته می شود و شما اطلاعی ندارید که این فیلم ها در دسترس چه کسی و یا چه کسانی قرار می گیرد. اما بگذارید شما را با تکنولوژی جدیدی که به دوربین های مدار بسته اضافه شده است آشنا کنم. بعد از آشنایی با آن شاید دید منفی شما نسبت به دوربین های مدار بسته کاهش یابد و یا شاید حتی به یک دید مثبت تبدیل شود.

فرض کنید در یک مکان پر ازدحام و پر جمعیت ایستاده اید. افراد زیادی از کنار شما می گذرند و شما هیچ کدام از آن ها را نمی شناسید و حتی نمی دانید که اهل کجا هستند. دید خوش بینانه این است که همگی برای انجام یک کار به آن جا آمده اند برای نمونه یک مکان شلوغ مانند یک استادیوم را در نظر بگیرید. شما از کجا می دانید که کنار دستی شما یک زندانی فراری از زندان فدارل نیست؟ و یا در لیست خلاف کار ها و یا دزد های خطرناک پلیس قرار ندارد؟

این ترس ها ماموران امنیتی را بر این داشت که از سال 2001 به دوربین های مدار بسته ی خود یک تکنولوژی به نام تکنولوژی شناسایی چهره ی بیومتریک اضافه کنند.

 

شیوه ی کار

برخی از افراد هستند که شبیه به هم اند و یا حتی دو قلو های همسان اند. اگر شخصی خلاف کار باشد چگونه بتوان آن را شناسایی کرد؟

دوربین های مدار بسته ی برخی از مکان های امنیتی مهم و پر جمعیت مانند: بانک ها، فرودگاه ها، فروشگاه ها، هتل های مهمی که افراد سیاسی در آن اقامت دارند و استادیوم ها به یک سیستم وصل اند که خود این سیستم مستقیم به دیتا بیس ادراه ی پلیس فدرال متصل است.

این دوربین ها تصاویر ضبط شده ی خود را به این سیستم مخابره می کنند. خود این سیستم هم تمامی تصاویر های ضبط شده را به دیتا بیس دیگری می فرستد که در اداره ی مرکزی پلیس فدرال واشنگتون آمریکا واقع است. این سیستم قبل تر ها از راه انسانی مورد بررسی قرار می گرفت اما چون انسان امکان اشتباه دارد و گاهی اوقات به علت خستگی و فشار کار مغز انسان توانایی گول زدن او را دارد، یک ابر کامپیوتر بسیار هوشمند مسئول تطابق چهره ها با دیتا بیس پلیس فدرال است. این سیستم به گونه ای کار می کند که تمامی اندازه های اجزای صورت، بدن، قد، وزن و حتی صدای افرادی که  برای امنیت ملی خطرناک اند را ثبت کرده است. این ابر کامپیوتر در هر ثانیه هزاران بیت اطلاعات و تصاویر و صداهای مخابره شده را در این دوربین ها با سرعتی باور نکردنی تجزیه و تحلیل می کند. طی آن اگر در یکی از این مکان ها یک شخص با مشخصات وارد شده در دیتا بیس هماهنگی داشته باشد، ابر کامپیوتر آن را با دقت میلی متری اندازه گیری می کند و بعد از بررسی نهایی با نزدیک ترین مرکز پلیس به صورت اتوماتیک تماس گرفته و اطلاعات را برای آن ها مخابره می کند.

این فرایند در ظاهر طولانی مدت است. اما برای این ابر کامپیوتر تنها 4 ثانیه انجام این فرایند زمان می برد.

جالب است نه؟اکنون اگر در یک مکان عمومی شلوغ قرار گرفتید، می دانید که چشم هایی هوشیار تر از چشم های شما هستند که تمامی افرادی که از کنار شما می گذرند را به دقت جزیه و تحلیل می کنند و شما با خیال راحت می توانید به کار های خود بپردازید زیرا اگر کوچکترین خطری وجود داشته باشد این دوربین های بیومتریک هستند که اولین نفرات با خبر از ماجرا هستند. هنوز هم از دوربین های مدار بسته ناراضی هستید؟ ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تکنولوژی و امنیت

در

چهره ای در انبوه جمعیت فرودگاه

دوربین های امنیتی در فرودگاه پورتلند، مین، طبق روال معمول، صورت مسافران را در صبح یازده سپتامبر 2001 اسکن می کردند. درست قبل از ساعت 6 صبح، دو مرد جوان که برای بوستون بلیط داشتند از کنار محل ورود مسافرین به هواپیما، گذشتند. تنها بعد از چند ساعت، آن ها هواپیمای خطوط هوایی امریکن فلایت دو را از بوستون خارج کرده، آن را ربودند و به سمت ساختمان های تجارت جهانی واقع در نیویورک هدایت کردند.

نه روز بعد، فیلم دوربین های مداربسته امنیتی از تلویزیون پخش شد. یک مجادله پیش آمد. چرا دیوان تجسس فدرال(FBI) آن مرد ها را متوقف نکرد؟ دوربین ها تصاویر آن ها را ضبط کرده بودند. چرا اف بی آی یا گارد امنیتی و یا حتی هر سازمان دیگری این موضوع که این مرد ها خطرناک اند را متوجه نشد؟

این چنین سوالاتی توجیه پذیراند، اما زیاد واقعی نیستند. تروریست ها هیچ کار غیر معمولی را رو به روی  دوربین ها انجام ندادند.

از روی ظاهر هیچ جنایت کار نمی توان کارهای جنایت کارانه ی آینده ی او را پیش بینی کرد.

مگر این که، یک نفر در فرودگاه حاظر باشد که بداند آن ها چه کسانی هستند و برنامه آن ها چیست. که چنین چیزی ممکن نیست و نمی توان بدون دلیل و مدرک آن ها را متوقف کرد. اما ویدئو های امنیتی الهام بخش برخی تفکرات در مورد امکانات جدید بود. چه می شود اگر یک ماشین بداند میلیون ها فرد خلافکار چه شکلی هستد و زمانی که آن ها در تلاش برای هواپیما ربایی هستند، آن ها را شناسایی کند؟

این ایده، اصلاح شده ی یک ایده ی قدیمی تر به نام تکنولوژی شناخت چهره(FR) است که برای یک هدف جدید، امنیت فرودگاه ها، ارتقا داده شد. در سیستم شناسایی چهره، یک کامپیوتر دارای یک گالری عظیم از عکس گرفته شده ای است که پیش تر تهیه شده اند. اگر یک شخص از جلوی دوربین این سیستم عبور کند چهره اش با عکس های ذخیره شده تطبیق داده می شود. اگر کامپیوتر یک تطابق بیابد، یک هشدار ایجاد می کند.

 فرودگاه مرکزی بوستون، در سال 2002 تحت اولین آزمایش این تکنولوژی قرار گرفت. زیرا بیش از نیمی از هواپیما ربایان از فرودگاه مرکزی خارج شده بودند. کار سیستم شناسایی چهره یک کار مهم و در عین حال ساده بود. هنوز هم جای تعجب دارد که بدانید این سیستم در اولین آزمایش خود چقدر عالی عمل کرد.

در این آزمایش 40 کارمند فرودگاه همکاری داشتند. آن ها عکس های گرفته شده را وارد دیتا بیس سیستم می کردند. سپس این کارمند ها وارد جمعیت فرودگاه شدند.  آن ها همانند دیگر افراد از جلوی دوربین های امنیتی عبور کردند. اگر سیستم به درستی کار کند، هر کدام از این 40 کارمند که عبور کردند، سیستم باید یک هشدار تولید کند(یک تطبیق موفقیت آمیز). این دستگاه نباید در مورد دیگر افراد حاظر در فرودگاه هشداری تولید کند. نتیجه ی این چنین اشتباهی، یک تطبیق نا موفق نام گرفته می شود که می تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد. پیامدهایی مانند شکایت های سنگین قضایی.

بعد از گذشت حدود سه ماه، تست سیستم دوباره ارزیابی شد. این سیستم هر چند که در اولین آزمایش خود خوب بود ولی به طور کلی درست کار نمی کرد. بیش از یک سوم در هر بار، در شناسایی یکی از 40 کارمند فرودگاه اشتباه می کرد(یک تطبیق ناموفق). در بیش از نیمی از موارد هشدار های ارسال شده یک تطبیق ناموفق بوده اند.

مسولان امنیتی که در طول تست سیستم شناسایی چهره بر روند کار نظارت داشتند، تجربه ی خسته کننده ای داشتند. زیرا سیستم همواره اشتباهات زیادی انجام می داد، آن ها باید دیوانه وار کار کرده و هر تطبیق را دوبار بررسی می کردند. تحت تمام این فشار ها، خود ماموران هم اشتباهات فاحشی انجام دادند. به طور کلی، سیستم فقط مشکلات بیشتری برای انسان به وجود آورد.

دلیل این چنین عملکردهای ضعیفی نامشخص هستند، اما تحلیل گران می توانند نظریه های خوبی درست کنند. سازمان ملی استاندارد ها و تکنولوژی(NIST)، یک آژانس حکومتی فدرال، برخی اوقات برنامه های سیستم تشخیص چهره را تست می کند.این سازمان در یک آزمایش در سال 2002، ده سیستم را آزمایش کرد، که هر کدام توسط شرکت متفاوتی درست شده بود. داده های مهمی از مطالعه ی  NIST به دست آمد. این داده ها عبارت اند از:

بهترین سیستم، با یک دیتا بیس جدید از عکس ها در قسمت داخلی کار می کند که می تواند تا 95 درصد موفقیت آمیز عمل کند.

در همان سیستم، اگر به قسمت های خارجی انتقال داده شود، به طور بالایی غیر قابل اعتماد می شود. سیستمی که در داخل تا 95 درصد مفید کار می کند در خارج تنها حدود 54 درصد اثر گذاری دارد.

دیتا بیسی که دارای عکس های قدیمی است، به سختی قابل تطبیق است. هر چه عکس کهنه تر باشد،  غیر قابل اعتماد تر است. عکس های 5 سال گذشته ی موجود در دیتا بیس 5 درصد کمتر قابل اعتماد هستند. به عبارت دیگر، اگر یک سیستم دارای یک شانس 75 درصدی برای تطبیق یک عکس تازه در دیتا بیس باشد، تنها 70 درصد شانس برای تطبیق یک عکس دارد که دوسال از عمرش می گذرد و 65 درصد شانس برای عکسی که دو سال دیگر نیز از عمرش می گذرد و  همین طور زنجیره وار هر چه عمر عکس بیشتر باشد، قدرت تطبیق کمتر است.

اختلاف در زاویه ی دوربین ها، دلیل مشکلات متعدد در سیستم تشخصی چهره است.

 

اگر دیتا بیس عکس های ذخیره شده بزرگتر شود، سیستم تشخیص چهره کمتر قابل اطمینان می شود. هر بار که سایز دیتا بیس دو برابر شده است، میزان قابل اعتماد بودن سیستم از 2 درصد به 3 درصد کاهش پیدا کرده است.

در آزمون انجام شده در فرودگاه مرکزی، به طور کلی روشنایی مشکل نبوده است. تمامی دوربین ها در خارج بوده اند. نه سایز و نه کیفیت دیتا بیس مشکلی نداشته است.  دیتا بیس 40 عکس را در خود داشت که همگی آن ها اخیرا تهیه شده بودند.

به طور حتم، عکس های تجهیزات امنیتی از عکس های دیتا بیس متفاوت است. زاویه ی دوربین قطعا یک فاکتور بزرگ است.

هیچ کدام از 40 کارمند فرودگاه شرکت کننده در این آزمون، تغییر قیافه نداده بودند. اگر هر کدام از آن ها از عینک، کلاه گیس و یا حتی زنجیر و یا گردن آویز استفاده می کردند برای سیستم قابل شناسایی نبودند. یا حتی به نظر می رسد که تغییرات همه روزه سیستم را به کلی گیج می کند. یک مدل موی جدید، یک آرایش چهره متفاوت، یک لباس فرم غیر معمول یا یک گیره سر روی مو، می تواند برای این که کامپیوتر را به اشتباه بیاندازد کافی است.

قسمت آخر موضوع این است که سیستم اتوماتیک تشخیص چهره نمی تواند به طور قطعی یک تروریست را از تمام جمعیت شناسایی کند.

به این دلیل که، در هر زندگی واقعی دیتا بیس توانایی در بر گیری عکس همه ی تروریست ها را ندارد. بیشتر آن ها در تمام زندگی خود کار غیر قانونی انجام نداده اند، پس برای قانون مداران ناشناخته اند. دلیل دیگر این است که نرم افزارکامپیوتر در برابر تغییراتی که در دنیای واقعی به وجود می آید تا حد زیادی بدون انعطاف پذیری است. در دنیای واقعی حتی اگر یک تصویر انطباق هم داشته باشد، کامپیوتر که نمی تواند  ذهن انسان را بخواند. تمامی این موارد، عوامل محدود کننده ی این تکنولوژی هستند. هرچند این تکنولوژی ها،  روز به روز پیشرفته تر می شوند اما هنوز هم باید بروی آن ها بسیار کار کرد. ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پر استفاده ترین محصولات ساخت بشر و جایگزین های امروزی آن ها بخش دوم

در

جین های لوی استروس

پارچه های جین آبی رنگ، به شکلی که امروزه آن ها را می شناسیم، برای نخستین بار توسط جیکوب دیویس و لوی استروس و در سال 1873 ساخته شده و از آن ها برای ساخت لباس های مختلف بهره گرفته می شد (غالبا شلوار). این پارچه جین به نسبت استحکام بیشتری در مقایسه با سایر انواع پارچه مرسوم آن زمان داشت و به همین خاطر می شد از آن برای دوختن لباس آن دسته از افرادی استفاده کرد که کار های یدی و دشواری برای گذران زندگی داشتند (با استفاده از این پارچه های جین امکان پاره شدن شلوار  به هنگام کار به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یافت؛ مسئله ای که در آن دوران شایع بود). جالب است بدانید که تمامی لباس های طراحی شده توسط پارچه های جین، تا سال 1960 با نام لباس کار (به انگلیسی overall) شناخته می شدند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

بدون در نظر گرفتن مدل های شلوار جین محبوب و متفاوتی که در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد (از مدل های 501 گشاد تر گرفته تا شلوار های جین اسلیم فیت)، انواع این شلوار ها به عنوان یکی از پر استفاده ترین لباس هایی شناخته می شود که مردم نقاط مختلف دنیا صرف نظر از عقاید و رسم و رسومات به خصوص خود به تن می کنند. شلواری که به منظور استفاده کارگران طراحی و عرضه شده بود و بیش از هر چیز دیگر استحکام پارچه مورد استفاده در آن مد نظر بود، در حال حاضر بدل به یکی از نماد های اصلی طراحی لباس شده و در طرح ها و رنگ های مختلفی برای دوخت لباس از آن بهره گرفته می شود.

در سیارک بخوانیم:

پر استفاده ترین محصولات ساخت بشر و جایگزین های امروزی آن ها بخش اول 

آیفون

در سال 2007 بود که استیو جابز نخستین مدل آیفون ساخته شده توسط خود و شرکت اش را روانه بازار کرد و سبب شد تغییر بزرگی در چگونگی نگریستن مردم به دستگاه های هوشمند تلفن همراه به وجود بیاید. طراحی به خصوصی که در ساخت مدل های اولیه گوشی های آیفون در نظر گرفته شده بود، یعنی استفاده از صفحه لمسی به جای صفحه کلید های مرسوم تا آن زمان، صنعت ساخت تلفن همراه را به طور کلی وارد مرحله جدیدی کرد و از این لحاظ بسیار تأثیر گذار و مهم بود. پس از آن بود که برای استفاده از تلفن همراه، دیگر به جای انگشتان از قلم مخصوص صفحه لمسی استفاده می شد و گوشی های آیفون این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می داد که با استفاده از آی تیونز موسیقی ها و فیلم های گوناگون را با یکدیگر همگام کنند و نیز از صفحه نمایشگر 3.5 اینچی (معادل با 8.889 سانتیمتر) بهره می گرفت؛ قابلیت هایی که همگی تا آن زمان بی سابقه بودند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر چیزی حدود یک دهه از عرضه نخستین مدل های آیفون به بازار می گذرد و هنوز هم این دستگاه های تلفن همراه هوشمند ساخت شرکت اپل، به عنوان یکی از اصلی ترین مدل های صنعت ساخت تلفن همراه به شمار می روند و همیشه قابلیت هایی منحصر به فرد و خلاقانه را با خود به همراه دارند. آخرین مدل های آیفون: آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس، همگی طراحی منحصر به فرد و بسیار زیبایی دارند و قابلیت های مدل های پیشین را به مرحله تازه ای وارد کرده اند؛ نکته جالب توجه در خصوص این مدل های جدید قابلیت شارژ کردن آن ها بدون نیاز به سیم است (شارژ وایرلس).

چاقوی ارتش سوئیس

برای نخستین بار در سال 1890 بود که این چاقوی چند کاره که با نام «چاقوی ارتش سوئیس» شناخته می شود، به طور انحصاری برای استفاده سربازان ارتش کشور سوئیس طراحی شد. پس از چند سالی البته این چاقو های چند کاره طرفداران بسیاری پیدا کردند و مردم عادی نیز از آن ها بهره می گرفتند؛ کشور سوئیس و کسانی که ایده پرداز اصلی طراحی و ساخت این چاقو ها بودند، حق انحصاری طراحی و ساخت آن ها را به شرکتی آلمانی به نام وستر اند کو فروختند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در چند دهه اخیر دوباره یک شرکت سوئیسی به نام ویکتورینوکس مدل های تازه ای از این چاقو های همه کاره طراحی و روانه بازار کرده است؛ چاقو هایی که همچون گذشته طرفداران بسیاری دارند. بسته به نیاز های هر فرد می توان وسایل مختلفی بر روی این چاقو ها قرار داد (در برخی از مدل های چاقو های همه کاره امکان نصب چهل و چهار دستگاه یا وسیله مختلف وجود دارد).

کیندل آمازون

این سخت افزار الکترونیکی طراحی شده توسط شرکت آمازون برای نخستین بار در سال 2007 بود که معرفی شد و به طور رسمی در دسترس عموم قرار گرفت. هدف اصلی از طراحی و ساخت این سخت افزار الکترونیکی به وجود آوردن امکان خواندن کتاب های الکترونیکی به وسیله آن بود. مدل های اولیه کیندل دارای یک صفحه نمایشگر شش اینچی (برابر با 15.24 سانتیمتر) بوده و از حافظه دویست و پنجاه مگا بایتی بهره می گرفتند (که البته امکان قرار دادن حافظه جانبی و افزایش این میزان نیز وجود داشت). طراحی منحصر به فرد کیندل سبب شده بود تا فرایند خواندن مطالب بر روی کاغذ شبیه سازی شده و احساسی تقریبا مشابه به خواننده کتاب القاء کند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در شیوه کتاب خواندن افراد پدید آمد سبب شد تا آمازون مدل های جدید تر و به روز تری از این دستگاه الکترونیکی محبوب خود روانه بازار کند. کیندل های جدید به جای صفحه کلید از یک صفحه لمسی بهره می گیرند و علاوه بر آن قابلیت اتصال به اینترنت (برای خرید و دانلود کتاب و سایر کار های چنینی) با آن نیز وجود دارد. به طور کلی می توان عنوان کرد که مدل های جدید کیندل تقریبا شبیه به یک مینی تبلت هستند. دکمه های به خصوصی روی این دستگاه ها قرار دارد که به وسیله آن می توان به صفحه بعدی (قبلی) رفت و علاوه بر آن بسیار سبک وزن هستند (نسبت به مدل های اولیه).

خودروری فورد مدل تی

فورد مدل تی، نام نخستین خودرویی است که به طور رسمی به خط تولید کارخانه های خودرو سازی راه یافته و تولید انبوه آن کلید خورد. همین مسئله سبب شد که به طور گسترده ای در دسترس عموم مردم قرار گیرد و هر کسی که توانایی مالی آن را داشت، می توانست یکی از این خودرور ها را برای خود تهیه کند. خودرو های اولیه فورد مدل تی برای نخستین بار در سال 1908 وارد بازار شدند و به سرعت طرفداران بسیاری به دست آوردند. تا سال 1927 که ساخت این خودرو ادامه یافت، نزدیک به پانزده میلیون عدد از آن به فروش رفت که با توجه به پیشتاز بودن آن در عرصه خودرو سازی، رقم قابل توجهی است.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر کارخانه های بیشماری در نقاط مختلف دنیا همه ساله اقدام به طراحی و فروش خودرو های مختلفی می کنند. این خودرو ها بسته به کارکرد و شرکتی که آن ها را طراحی می کند، قیمت های گوناگونی را شامل می شوند: برای نمونه بیشتر مدل های خودرویی که توسط لامبورگینی و فراری طراحی و به بازار عرضه می شوند، قیمت بالایی دارند و شاید هر کسی توان خرید شان را نداشته باشد، حال آن که در سوی دیگر شرکت هایی چون هوندا و فورد، بیشتر اقدام به طراحی خودرو هایی می کنند که عامه مردم توان خرید آن ها را داشته باشند. در حال حاضر و با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی، تحقیقات گسترده ای در صنعت خودرو سازی صورت می گیرد که هدف از آن ها افزایش تأثیر گذاری و قابلیت های خودرو های جدید است و همین مسئله باعث شده تا دیگر تنها به چشم یک وسیله نقلیه به خودرو ها نگاه نشود و در حقیقت چیزی فرا تر از آن هستند.

دوچرخه های ایمن

تا اواخر قرن نوزدهم میلادی، دوچرخه هایی که توسط افراد مورد استفاده قرار می گرفتند، ساخت شرکت پنی فاردینگ بودند و به واسطه بزرگ بودن چرخ جلویی این دوچرخه ها، هر کسی قادر به هدایت و کنترل شان نبود و چندان استفاده از آن ها ایمن نبود. این مسئله البته با وارد شدن دوچرخه های روور در همان سالیان (اواخر قرن نوزدهم) به بازار به طور کلی تغییر کرد. در طراحی این دوچرخه های جدید ساخت شرکت روور، اندازه چرخ جلویی کاهش یافته و هر دو چرخ هم اندازه شده بودند، و همان گونه که در تصویر نیز مشاهده می کنید، بدنه ای الماس شکل برای آن در نظر گرفته شد، پدال های دوچرخه در قسمت زیرین زین قرار گرفته و در نهایت دسته کنترل آن بر روی قسمت جلویی و بر روی چرخ جلو نهاده شد: تمامی این قابلیت ها و نکاتی که در طراحی مدل های اولیه روور در نظر گرفته شد، هنوز هم در دوچرخه های کنونی مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

در حال حاضر صنعت ساخت دوچرخه نیز همانند تمامی صنایع و فعالیت های دیگر پیشرفت و گسترش چشم گیری یافته است و دوچرخه ها تحت عناوین متفاوت و با کارکرد های گوناگونی روانه بازار می شوند. از جلمه این دوچرخه ها می توان به دوچرخه های کوهستانی، دوچرخه های مسابقه ای، دوچرخه های کروزر (برای طی کردن مسافت های طولانی مناسب اند) و نیز دوچرخه های بی ام ایکس اشاره کرد.

بطری های شیشه ای عطر ان 5 شنل

برای نخستین بار در سال 1921 بود که برند شنل نخستین عطر های خود را روانه بازار کرد؛ عطر هایی که با نام ان 5 شناخته می شدند. سری لوزی شکل به کار گرفته شده در طراحی بطری های شیشه ای عطر ها و نیز حالت مستطیل شکل و گوشه های منحنی بطری، در گذر سال ها چندان تغییری نکرده است و در حال حاضر هم بسیاری از عطر های مختلف برای عرضه محصولات خود از بطری هایی این چنینی بهره می گیرند. جالب است بدانید که هدف اصلی از طراحی این گونه بطری های و در نظر گرفتن شیشه بی رنگ برای بطری این بود که به گونه ای غیر مستقیم تمرکز افراد بر محتویات بطری متوجه شود و بدنه بطری تقریبا نامرئی باشد.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

طراحان برند شنل از صاحب سبک ترین و بهترین طراحان این عرصه به شمار می روند و بطری های زیبا و ظریف ساخته شده توسط برند شنل برای نگه داری عطر های اش، هواداران زیادی دارد و بسیاری از برند های دیگر از طراحی های شنل تقلید می کنند.

آل استار کانورس چاک تیلور

این کفش های کم وزن ورزشی از جنس پارچه بوم نقاشی هستند و برای نخستین بار به منظور استفاده بازیکن های بسکتبالیست از آن ها طراحی و دوخته شدند. چاک تیلور، نام یکی از بسکتبالیست های مشهور ایندیانا است و برای ادای احترام به او نام اش را بر روی این کفش ها نهادند. این کفش های مقرون به صرفه و کار آمد برای نخستین بار در سال 1917 روانه بازار شدند و در سال 1923 و پس از آن که چاک تیلور قرار داری تبلیغی تجاری با شرکت سازنده کفش ها امضاء کرد، نام اش را بر روی این کفش ها نهادند.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

البته به مرور زمان استفاده از کفش های ورزشی کانورس آل استار دیگر محدود به زمین ها و سالن های بسکتبال نبود و به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد. به خصوص قشر جوان تر جامعه که علاقه زیادی به این کفش ها نشان می دادند. در حال حاضر کفش های ساق دار کانورس آل استار به عنوان یکی از محبوب ترین طراحی های این کفش به شمار می رود.

سنجاق قفلی

در سال 1849 بود که والتر هانت سنجاق های قفلی ابتدایی را طراحی و روانه بازار کرد. والتر برای ساخت این سنجاق ها از سیمی مسی استفاده کرده بود و در قسمت انتهایی آن گیره ای قرار داده بود. والتر هانت، در آن زمان نمی دانست چه کشف بزرگ و کار آمدی کرده است و اگر می دانست این سنجاق قفلی در آینده تا چه اندازه محبوب خواهد شد و توسط افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، هیچ گاه حق انحصاری ساخت و تولید آن را به قیمت چهار صد دلار نمی فروخت.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

طی سالیان آتی پس از طراحی و عرضه اولیه این سنجاق های قفلی، استفاده های گسترده ای از آن ها شده است؛ از سمبل های مقاومت گرفته تا بسته نگاه داشتن پوشک های قدیمی کودکان، از جمله مواردی است که در آن ها از سنجاق های قفلی بهره گرفته شده است. علاوه بر این، از سنجاق های قفلی به عنوان جواهرات نیز استفاده می شود (سنجاق سینه و سایر جواهرات شبیه به آن) و حتی برای وصله زدن لباس های پاره شده.

قلم خودکار کریستالی بیک

در سال 1950 بود که مدل های اولیه خودکارهای بیک روانه بازار شدند. مارسل بیک نام شخصی است که به عنوان ایده پرداز و طراح اصلی این خودکار ها شناخته می شود. البته جالب است بدانید که ایده طراحی این گونه خودکار ها پیش از مارسل توسط شخصی به نام لاتزولو بیرو مطرح شده بود و در حقیقت مارسل بیک تنها اقدام به توسعه طرح اولیه لاتزولو کرد. طرح شش ضلعی ای که برای بدنه خود کار در نظر گرفته شده بود (طرح شش ضلعی بدنه در حقیقت شبیه سازی بدنه مداد های گرافیتی بود و علاوه بر آن قابلیت نگاه داشتن آن در دست را بهتر می کرد) و نیز بدنه شفافی که به واسطه وجود آن می شد میزان جوهر باقی مانده در خودکار را مشاهده کرد، دو عاملی هستند که خودکار بیک را به عنوان پیشتاز این عرصه مطرح می کنند و ایده های فوق العاده خلاقانه ای بودند که هنوز که هنوزه از آن پیروی می شود.

محصولی که در حال حاضر به جای آن مورد استفاده قرار می گیرد

بیک نام برندی است که جهان را با قلم خودکارهایی آشنا کرد که علاوه بر قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن شان، به سادگی می شدتعداد زیادی از آن ها را در دسترس داشته باشیم  و در حال حاضر نیز این خودکار ها در رنگ های گوناگون و متنوع قابل خریداری هستند. جالب است بدانید که شرکت ساخت خود کار پیپر میت، اخیرا قلم خودکارهایی طراحی کرده است که جوهر مورد استفاده در آن ها، به وسیله پاک کن های مخصوص قابل پاک شدن خواهد بود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هالیوودی در عکس 12 ترفند

در
ما همیشه می خواهیم در عکس ها باریک و زیبا باشیم، اما به دلیل موقعیت یا زاویه اشتباه، یک خاطره خوب اغلب مستقیم به سطل زباله فرستاده می شود.
 
sayarak.com برای شما 12 ترفند عکاسی، که بر شایستگی و نقاط قوت شما تأکید دارد را در این پست برای داشتن عکس های بهتر معرفی می کند.

ترفند شماره 1

یکی از موفق ترین و ساده ترین ژست در عکاسی شماره 1 این ترفند ها است.. یک دست را روی باسن و یک دست دیگر روی کمر قرار دهید. این حالت یک فضای خالی با بدن ایجاد می کند. در این حالت کمر باریک تر به نظر می رسد.

ترفند شماره 2

این وضعیت همانند پیشین است، اما در اینجا دست راست به سادگی رها شده است. در این مدل بدن کمی به سمت آزاد انحنا پیدا کرده است.

ترفند شماره 3

اگر یک حصار، نرده یا میز در اطراف وجود دارد، پس شما می توانید به راحتی بر روی این شیء با دستان خود تکیه دهید. مهم است که حالت شانه ها مانند عکس بالا رعایت شود.

ترفند شماره 4

همیشه جای خاصی برای دست ها وجود ندارد. بهتر است که آنها را در موقعیت طبیعی خود قرار دهید،ریلکس باشید. همان را می توان در مورد پاها گفت. تنها باید به یاد داشته باشید که وزن بهتر است روی یک پا باشد.
 

ترفند شماره 5

شما می توانید آرنج خود را روی لبه یک تکیه گاه قرار دهید. در این مورد، بهتر از طرفین باشد. این وضعیت دست ها را برجسته می کند. برای فیلمبرداری در فضای باز مناسب است.
 

ترفند شماره 6

اغلب در موقعیت های عادی عکس ها موفق تر هستند. وزن بدن را بر روی یک پا قرار دهید و بدن کمی خم شود. شکل بدن ظاهر S خواهد شد .
 

ترفند شماره 7

حالت عالی، که به خوبی برای یک پرتره مناسب است. آرنج خود را خم کنید و آنها را روی یک پلت فرم قرار دهید. سر می تواند کمی به سمت راست بچرخد.
 

ترفند شماره 8

خطوط در عکس اجازه می دهد توجه بیننده به موضوع اصلی متمرکز شود . به آرامی  روی سطح یک شاخه درخت را لمس کنید، این حالت برای یک عکس پرتره مناسب است.
 

ترفند شماره 9

اگر شما نمی دانید که با دست هایتان چه کار کنید، پس فقط آنها را پشت سر خود قرار دهید یا در جیب های خود پنهان کنید. این غیر معمول است، اما ساده است. نکته اصلی این است که دستان خود را در جیب خود نگه دارید.
 

ترفند شماره 10

ساده ترین عکاسی پرتره و یک زاویه عالی، کمی به سمت چپ بچرخید، سر و گردن مانند عکس قرار بگیرد.

ترفند شماره 11

یکی دیگر از این ژست ها که به خوبی برای یک عکس پرتره مناسب است. دستان خود را به دیوار برسانیدمانند عکس. سپس دستان شما در قاب قرار می گیرند، اما همه توجه به چهره جلب می شود.

ترفند شماره 11

اعتقاد بر این است که پاها و خطوط متقاطع ایجاد یک مانع روانی بین مردم است. اما هنوز هم ارزش تلاش دارد تا آنها را در عکس به شکل متقاطع قرار دهید. در چنین وضعیتی شانه های خود را صاف کنید و گردن خود را صاف نگه دارید. و در عکس به دوربین با اعتماد به نفس نگاه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازسازی عکس های خنده دار کودکی 23 عکس

در
شما می توانید عکس هایی از لحظاتی در گذشته را پیدا کنید که در آن شما یا دوستانتان با چهره های احمقانه جلو دوربین ژست گرفته اید.عکس هایی که معمولا برای نشان دادن به هر کسی نبوده، اما در واقع این یک راه عالی برای خندیدن و تجدید خاطره است. بله، دوران کودکی هرگز بر نخواهد گشت و این هنر عکاس و عکاسی است که می تواند گذشته را برای ما ذخیره کند . 
 
 sayarak.com عکس 23 نفر را پیدا کرد که تصمیم به بازسازی عکس های قدیمی خود کردند. با نگاهی به این تصاویر، احساس می کنید که یک ماشین زمان واقعی را سوار شده اید.
 
آیا عکس های خنده دار از کودکی خود دارید؟ آیا سعی کرده اید آنها را دوباره بسازید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...