افراد ثروتمندی که در هزینه کردن بسیار صرفه جو هستند

در

قاتل سابق خون آشام ها، سارا میشل گلر

سارا میشل گلر بازیگر شناخته شده ای است که در سن پایین نقشی در یک برنامه تلوزیونی محبوب به نام «بافی، قاتل خون آشام (Buffy the Vampire Slayer)» را به او سپردند و همین نقش بود که نام او را بر سر زبان ها انداخته و محبوبیت بسیار زیادی برای اش به همراه آورد. میشل گلر در آن برنامه تلوزیونی در نقش بافی سامرز بازی می کرد. سارا میشل گلر، علاوه بر فعالیت های اش در عرصه بازیگری، به عنوان تهیه کننده و کارآفرین نیز فعالیت هایی داشته است و از این راه ها نیز کسب در آمد کرده است. برای نمونه او صاحب امتیاز برندی با نام Foodstirs است که وسایل و اسباب بازی هایی برای کودکان تولید می کند.

با این حال دستمزد های هنگفتی که سارا میشل گلر به هنگام فعالیت اش در سینمای هالیوود به دست آورده است، نتوانسته اند عادت صرفه جویی او را از بین ببرند. او در مصاحبه ای با مجله ای به نام «سلف» عنوان کرد که معمولا برای خرید خورد و خوراک مورد نیاز شان با همسر اش، فردی پرینز جونیور، به فروشگاه های زنجیره ای Whole Foods می روند (معمولا کسانی که به این فروشگاه ها می روند اقلام زیادی خریداری کرده و تمامی هزینه اقلام خریداری شده را در همان زمان خرید پرداخت می کنند)، اما به هنگام خرید حواس شان را کاملا جمع می کنند. او در مصاحبه اش با این مجله عنوان کرده بود: «البته ما از فروشگاه های زنجیره ای Whole Foods اقلام مورد نیازمان را خریداری می کنیم، اما پیش از هر چیز سؤال می کنیم که کدام اقلام در لیست فروش قرار گرفته اند. قرار گرفتن در لیست فروش فروشگاه به این معنا نیست که اقلام بد باشند! قرار گرفتن در لیست فروش به این معنا است که برای مدتی طولانی تر از سایر اقلام در فروشگاه باقی مانده اند. و علاوه بر این من معمولا عادت دارم کوپن های مربوط به خرید اقلام مختلف را تهیه کنم (یا کالا برگ: برگۀ کاغذی شماره‌دار که در مواقع خاص برای جیره‌بندی اجناس به کار رود). چرا زمانی که می توان چیزی به خصوص را با هزینه ای کمتر خریداری کرد، پول بیشتری برای آن بدهیم؟».

مارک زاکربرگ، میلیاردر و صاحب امتیاز اصلی فیسبوک

اگر چندان دنبال کننده فعالیت های مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، نبوده باشید و تنها نام اش را شنیده باشید، به احتمال بسیار زیاد این گونه تصور خواهید کرد که خیاطی شخصی دارد و برای خود کت و شلوار های گران قیمت و فوق العاده ای تهیه می کند. اما اگر این گونه فکر می کنید، باید عنوان کرد که باوری کاملا اشتباه است. مارک زاکربرگ، دانشجوی انصرافی دانشگاه هاروارد، تقریبا همیشه با یک تی شرت ساده دیده می شود و اگر قصد داشته باشد کمی خلاقیت به خرج داده و تغییری در ظاهر خود به وجود آورد، یک ژاکت ساده روی آن به تن می کند. او در مصاحبه ای در سال 2014 در این خصوص عنوان کرده بود که شاید این گونه لباس پوشیدن به نظر دیگران ساده و کم زرق و برق بیاید، با این حال، این گونه دیگر نیازی نیست مدام به این فکر کند که چه باید بپوشد. او در ادامه صحبت های خود گفته بود: «تمامی تلاش من بر این است که تا جای امکان ساده زندگی کنم و کمتر در خصوص چیزی خارج از حوزه کاری ام به تصمیم گیری نیاز داشته باشم. برای مثال تصمیم گرفتن در خصوص این که برای یک مراسم به خصوص چه لباسی باید بپوشم، وقت زیادی از من خواهد گرفت، چرا که این گونه مراسم ها و نشست ها در زندگی کاری من بسیار اند. در حقیقت با ساده زندگی کردن این  امکان را خواهم داشت که تمامی تمرکز خود را متوجه افرادی کنم که در حال خدمت کردن به آن ها هستم.».

میلیاردر و سرمایه گذار، وارن بافت

اگر از دنبال کننده افراد مشهور و حال و هوای زندگی آن ها باشید، مطمئنا می دانید که برای نمونه کسانی مثل کارداشین ها زندگی بسیار لوکسی را تجربه کرده و مدام از ویلایی گران قیمت به ویلایی دیگر نقل مکان می کنند، اما این مسئله در خصوص وارن بافت، میلیاردر سرمایه گذار، به هیچ عنوان صحت ندارد. او هم چنان در خانه پنج اتاق خوابه ای زندگی می کند که در سال 1958 و به قیمت 31500 دلار خریداری کرده است. این خانه در نبراسکا، اوماها واقع شده است.

مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی در مصاحبه ای در سال 2014 عنوان کرده بود: «من می خواهم زندگی خوبی داشته باشم و تا جایی که امکان دارد خوش حال باشم. در حقیقت اگر شش یا هشت خانه خریداری کرده بودم، مطمئنا حالا نمی توانستم خندان باشم و این گونه متعلقات نگرانی هایی با خود به همراه می آورد. بنا بر این، می توان گفت که من هر آن چیزی که برای گذران زندگی لازم و ضروری است را در اختیار دارم و به بیشتر از این میزان هم نیازی پیدا نخواهم کرد و زیاده روی خواهد بود. زمانی که فرد به سن و سال پیری می رسد، دیگر این که برای نمونه چند خانه در اختیار داشته باشد و یا این که مدل خودرو های اش چه باشند، تفاوت چندانی نمی کند و مهم این است که زندگی خوب و شادابی داشته باشد.».

ملکه الیزابت دوم

شاید شما تجربه زندگی در کنار کسانی را داشته باشید که به هنگام باز کردن کادوی تولد تان به شما گوش زد می کردند حواس تان به کاغذ کادو باشد که پاره نشود و بتوان بعد ها، دوباره  آن را مورد استفاده قرار داد. شاید برای تان جالب باشد که این یکی از خصوصیات رفتاری ملکه الیزابت دوم است. این عضو خاندان سلطنتی بریتانیا از کسانی که کم سن و سال تر هستند، به هنگام باز کردن کادو ها شان درخواست می کند کاغذ کادو را پاره نکنند و این در حالی است که مطمئنا افراد ساکن در کاخ سلطنتی بکینگهام، آن قدری سرمایه در اختیار دارند که گاه به گاه چند کاغذ کادوی جدید خریداری کنند.

کیت ویلیامز، یکی از نویسندگان شاغل در مجله «پیپل (People، به فارسی مردم)» است و یک زندگی نامه از ملکه الیزابت دوم، تحت عنوان «الیزابت جوان: بدل شدن به یک ملکه» در یکی از شماره های این مجله به چاپ رسانده است. در بخشی از این زندگینامه به این مطالب بر می خوریم که گواهی بر ادعای عنوان شده در ابتدای متن است: «پس از پایان جشن سال نو (کریسمس)، الیزابت کاغذ های کادو و ربان هایی که برای تزیین جعبه های کادویی مورد استفاده قرار گرفته بود را بر می داشت و آن ها را در جایی می گذاشت که بعد ها دوباره بتوان از آن ها استفاده کرد. این یکی از عادات الیزابت است که تا کنون همراه او مانده است.».

بازیکن معروف بسکتبال، کاوهی لئونارد

این مهاجم بسکتبال معروف با قرار دادی به ارزش نود و چهار میلیون دلار به خدمت تیم بسکتبال سن آنتونیو در آمد. مجله خبری «اسپورتز ایلاستریتد» در یکی از شماره های سال 2016 خود مطلبی منتشر کرده بود مبنی بر این که زمانی که به کاوهی لئونارد خبر رسید که دیگر برای خوردن بال مرغ مجانی از رستوران «Wingstop» برای اش کوپن (کالا برگ) ارسال نخواهد شد، بسیار وحشت زده و ناراحت شده بود و همین مسئله باعث شد تا دوباره برای اش کوپن ارسال کنند.

علاوه بر اخبار به دست رسیده در خصوص کاوهی لئوناردو حاکی از آن است که او تابستان ها را در آپارتمانی ساده و دو اتاق خوابه در سن دیگو سر می کند (آپارتمانی که به هیچ عنوان به یک ویلا شباهت ندارد و بیش از آن شبیه به خانه مردم عادی است و نه یک میلیونر) و هنوز که هنوزه با خودروی شورولت تاهو 1997 خود به این طرف و آن طرف می رود؛ خودرویی که در دوران نوجوانی خود اش آن را درست می کرد. لئونارد در این خصوص در گفتگویی با همین مجله خبری عنوان کرده بود: «خب، هنوز از کار نیفتاده است و می توانم با آن رانندگی کنم. این خودرو مدت ها است برای من کار می کند.».

شاهزاده یخی، کریستن بل

آنا، نام یکی از شخصیت های انیمشین محبوب «فروزن (Frozen، به فارسی یخ زده، منجمد)» است و در آن، شاهزاده ای کاملا عمل گرا است و به خوبی معنای این پدیده را می داند. البته کریستن بل نیز که وظیفه صدا گذاری بر روی شخصیت آنا را به عهده داشته است، از این لحاظ شباهت زیادی به او دارد. او در سال 2012 و در مصاحبه ای با کنان او براین عنوان کرده بود که نه تنها به دریافت کوپن ها علاقه دارد، بلکه به دریافت برخی از آن ها بیشتر تمایل نشان می دهد. کریستن بل در این خصوص عنوان کرده بود: «بهترین کوپنی که می توان دریافت کرد، کوپنی که شاید در دنیا نظیر اش وجود نداشته باشد، متعلق به شرکت لوازم خانگی «Bed, Bath & Beyond» (یک شرکت فروش لوازم خانگی و این گونه وسایل) است». در حقیقت کوپن هایی که این شرکت فروش لوازم خانگی در اختیار خریداران می گذارد، کوپن هایی هستند که به واسطه آن ها می شود از تخفیفی بیست درصدی به هنگام خرید بهره گرفت.

کریستن بل در ادامه صحبت های خود در آن مصاحبه عنوان کرده بود که به حدی به این کوپن ها علاقه دارد که حتی گاهی وسوسه می شود کوپن های موجود در صندوق های پستی همسایگان اش را بردارد.

میلیاردر و مدیر عامل شرکت ویپرو، عظیم پرمجی

عظیم پرمجی، یکی از ثروتمند ترین اشخاصی است که در هندوستان زندگی می کنند (در تصویر بالا او را در سمت چپ مشاهده می کنید) و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت ساخت محصولات مربوط به تکنولوژی ویپرو فعالیت می کند. او به واسطه کلاس های خلبانی ای که در آن ها به عنوان مربی فعالیت می کند و نیز به خاطر رانندگی با یک خودروی تویوتا کرولا (خودرویی ارزان قیمت) برای نام اش در سر خط خبر ها مشاهده می شد و توجهات زیادی به زندگی ساده خود جلب کرده بود. اما شاید جالب توجه ترین مسئله ای که در خصوص عظیم پرمجی تا کنون به گوش رسیده باشد، استفاده از بشقاب های کاغذی در مراسم عروسی پسر اش باشد؛ بشقاب های کاغذی ای که به صرفه بوده و قابلیت بازیافت آن ها نیز وجود دارد!

بازیکن فوتبال آمریکایی، رایان برویلز

رایان برویلز، یکی از بازیکنان مطرح فوتبال آمریکایی است و سابق بر این در تیم شیر های دیترویت بازی می کرد. رایان سرمایه های خود را به همان طریقی خرج می کند که پدران و مادران مان از ما انتظار دارند. رایان برویلز، به هنگام فعالیت اش در زمین بازی فوتبال آمریکایی، چند میلیون دلار دستمزد دریافت کرد، اما او به گونه ای سرمایه خود را خرج می کرد که گویی تنها شصت هزار دلار در سال درآمد داشته است. او در مصاحبه ای عنوان کرده بود: «تمامی هدف من این است که به وسیله پول های خود جایی سرمایه گذاری کنم و این انتظار را دارم که سرمایه ای که در مکانی مشخص قرار داده ام، برای ام سود آور باشد. تنها به این طریق است که می توانم نگرانی ای از بابت مسائل مالی نداشته باشم.».

میلیاردر مکزیکی، کارلوس اسلیم

کارلوس اسلیم، تاجر ثروتمند اهل مکزیک است و ارزش سرمایه های او به اندازه ای است که حتی بعضا در لیست سالانه ای که از ثروتمند ترین افراد جهان منتشر می شود، نام او را بالا تر از کسانی چون مدیر عامل شرکت مایکروسافت، بیل گیتز دیده ایم. اما او نیز همانند تمامی مواردی که تا کنون عنوان کرده ایم، زندگی نسبتا ساده ای دارد و به هیچ عنوان شبیه به یک میلیاردر زندگی نمی کند. مقاله ای در سال 2014 در خصوص این میلیاردر مکزیکی منتشر شده بود و با نگاهی به آن می توان از شباهت زندگی او با وارن بافت مطلع شد؛ او نیز همانند وارن بافت برای مدت چهل سال است در خانه شش اتاق خوابه خود در مکزیکو سیتی زندگی می کند. تنها مطلبی که در خصوص زندگی او جلب توجه می کند، خانه ای در شهر نیویورک، به مساحت تقریبی 1858 متر مربع بود که برای مدتی در اختیار وی بود، با این حال، خانه ها و ویلا های میلیاردی و کلکسیون های لوکس خودرو های گران قیمتی که معمولا در کنار نام افراد ثروتمند مطرح می شوند، به هیچ عنوان در زندگی او جایی ندارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات مطالعه ای انسانهای موفق

در

(سیارک)کسانی که در عرصه زندگی به موفقیتهای چشمگیری دست یافتند و به آرزوهای خود رسیدند، همه در یک چیز مشترک بودند؛ اگر فکر می کنید آن چیز، هوش فوق العاده بالا یا یک شانس بزرگ در زندگیشان بوده، سخت در اشتباهید؛ آنها فقط از فواید مطالعه کردن آگاه بوده اند. کتابها بزرگترین سرمایه گذاریشان در زندگی بوده است.

از 2 دلار تا 20 بیلیون دلار

دو نوجوان در اوهامای نبراسکا کاری در یک مغازه خوار و بار فروشی پیدا کردند. یکی از آنها که سنش بیشتر بود، حسابی از اوضاع دشوار مالی و شرایط سخت زندگی اش به تنگ آمده بود؛ او مجبور بود همستر نگهداری کند و بعد بفروشد تا بتواند کمی پول پس انداز کند. آن یکی که جوان تر بود، نوه صاحب مغازه نیز بود و کمی رفتن به کالج را به تعویق انداخت تا بتواند پول دربیاورد؛ او برای این که پول دربیاورد کارهای عجیبی می کرد؛ مثلا آدامس می فروخت یا یکی یکی درب خانه هارا می زد و به آنها نوشابه می فروخت.

جالب است بدانید که آنها در آن زمان روزی دو دلار درآمد داشتند. حالا که دهه ها از آن وقت می گذرد، با تأسیس شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی، آنها نزدیک به 20 بیلیون دلار درآمد سالانه دارند. حالا فکر می کنید این دو نوجوان چه کسانی بودند؟ بله. چارلی مانگر و وارن بوفت. اما مسئله اصلی اینجاست که این دو نوجوان که در خیابان دست فروشی می کردند و حتی پول کافی برای رفتن به کالج نداشتند چگونه به یکی از بزرگترین سرمایه داران آمریکا بدل شدند؟

بوفت 80 درصد از وقت خودرا در روز به مطالعه اختصاص می دهد

چارلی مانگر که حالا پیرمردی 84 ساله شده، برای دانشجویان حقوق علاقه مند و کنجکاو، پرده از راز موفقیتش برداشت و برای آنها از چگونگی آن گفت: «من دائما با کسانی مواجه می شوم که خیلی از نظر هوش و استعداد با مردم عادی فرقی ندارند، گاهی حتی کسانی را می بینم که خیلی دل به کار نمی دهند و حوصله آنرا ندارند اما مثل یک ربات هر چیزی که علاقه دارند را یاد می گیرند. دانشِ آنها، در حیطه کار یا علاقه شان، هرشب که به رختخواب می روند، کمی بیشتر از قبل شده است و همین است که برایشان معجزه می کند، بخصوص اگر مسیری طولانی در پیش داشته باشند.»

شاید کمی باور کردنش دشوار باشد، اما زمانی که تازه این شرکت هلدینگ را راه اندازی کرده بودند، چارلی بیشتر وقت خودرا در روز صرف مطالعه می کرد و چیزی بین 600 تا 1000 صفحه در روز کتاب می خواند. همین حالا هم که پا به سن گذاشته و چشمانش همانند قبل یاری نمی کنند، 80 درصد روز خود را به مطالعه اختصاص می دهد. این عادت روزانه چارلی را به یکی از بزرگترین سرمایه داران آمریکا و جهان بدل کرد. بله چارلی همان نوجوانی است که روزی در خیابان دست فروشی می کرد.

او در ادامه صحبتهایش با دانشجویان گفت: «در طول روز حداقل 500 صفحه کتاب بخوانید. اینگونه خواهید توانست دانش کافی در اختیار داشته باشید. دانش همانند پولی که جایی سرمایه گذاری می کنید، روز به روز بیشتر می شود. همه شما توانایی آن را دارید که روزی 500 صفحه کتاب بخوانید، اما اینکه چند نفر از شما اراده این کار را داشته باشند را نمی دانم.» در آخر نیز چارلی همه صحبتها خودرا در این یک جمله خلاصه کرد: «مهم نیست کجای زندگی ایستاده اید، بیشتر و بیشتر یاد بگیرید و اینگونه است که موفق خواهید بود.منبع

باشگاه کتاب خوانی مولتی میلیاردرها

بوفت و مانگر تنها کسانی نیستند که موفقیت این روزهای خودرا مدیون مطالعه و کتاب خواندن می دانند. الن ماسک، که یکی از کارآفرینان حال حاضر در حوزه تکنولوژی به حساب می آید، با مطالعه کتاب توانست یاد بگیرد چگونه موشک درست کند. الن در اوان کودکی از سمت بچه های دیگر بسیار مورد آزار و اذیت قرار می گرفت؛ او در آفریقای جنوبی زندگی می کرد. برای اینکه کمی آرامش پیدا کند و از فشار آنچه در طول روز تحمل کرده بود بکاهد، رو به کتاب خوانی آورد؛ او بیشتر کتابهای علمی خیالی و فانتزی می خواند. همین کتاب خواندن قوه تخیل اورا به کار انداخت و الهام بخش او شد تا یک میراث شگفت انگیز در دنیا از خود به جای بگذارد.

بیل گیتس، که معرف حضور همه هست و ثروتمندترین مرد روی کره زمین است، یکی از کسانی است که مطالعه زیادی دارد. او نزدیک به پنجاه کتاب در طول سال می خواند، اما با این تفاوت که کتابهایی که بیل می خواند، ادبیات داستانی نیستند و بیشتر کتابهای مربوط به دانش و تکنولوژی مربوط به کارش را مطالعه می کرد. با اینکه بیشتر اوقات روز را مجبور به سفر کردن و ملاقات با انسانهای جدید است، بازهم برای کسب دانش بیشتر، کتاب خواند را بهترین راه می دانست.

فراموش نکنید که نام مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک نیز در این لیست جای می گیرد. در سال 2015 بود که مردم را به چالشی دعوت کرد؛ او از انها خواست در باشگاه کتاب خوانی به وی بپیوندند تا دو هفته یکبار یک کتاب بخوانند.

خب. حالا شما بگویید، اهدافتان از مطالعه کردن چیست؟

آیا مایل هستید امشب که به رختخواب خود می روید نسبت به روز قبل دانش بیشتری اندوخته باشید؟

با وجود اینکه خواندن کتاب بسیار ثمربخش و مفید است، بسیاری از مردم اینکاررا خسته کننده و آزاردهنده می دانند. سؤالهایی از این قبیل می پرسند: چرا کتاب بخوانم وقتی می توانم آخر شب به جای آن سریال مورد علاقه ام را تماشا کنم؟ یا چرا مطالعه کنم وقتی می توانم با دوستانم بیرون بروم و اوقات خوشی را سپری کنم؟ خب درپاسخ این دوستان عزیز باید گفت که نابرده رنج گنج میسر نمی شود. آرزوهای بزرگ انسانهای بزرگ نمی خواهد. تنها باید خودرا مجبور به داشتن برنامه ای در طول روز کنید. برنامه ای برای مطالعه. شاید در اولین نگاه کمی دشوار به نظر برسد که واقعا دشوار هم هست، اما می توان با ترک عادات رفتاری گذشته و جانشین کردن عادت خوب مطالعه به هرچه که می خواهید دست پیدا کنید. کمی دانش بیشتر در طول یک روز به دانش عظیمی در سال بدل می شود که می توانید از آن در مسیر پیشرفتن و رسیدن به آرزوهایتان بهره بگیرید. تکنولوژی نیز به کمک شما آمده و دیگر نیازی به حمل کتابهای کاغذی ندارید. می توانید هرکتابی را که دوست داشته باشید روی تلفن همراه خود بریزید و در اوقاتی که کاری ندارید به مطالعه مشغول شوید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

صرفه جویی در مصرف آب

در

آب مایع حیات است، آب آشامیدنی به سختی به دست می آید، در هنگام مصرف بیشتر دقت کنیم، در زیر 10 روش برای صرفه جویی در مصرف آب ذکر شده است. با اشتراک این مقاله از دوستان خود بخواهیم مارا در حفظ این دارایی گران بها یاری کنند.

  1. درهنگام مسواک زدن شیر آب را ببندید، هر دقیقه 6 لیتر آب هدر می رود.
  2. یک بطری آب معدنی پر داخل منبع سیفون دستشویی قرار دهید، با این کار حجم مخزن کم شده و میزان آبی که به فاضلاب میرود نصف می شود.
  3. زمان دوش گرفتن را کم کنید، یا مانند قدیمی تر ها وقتی در حمام هستید آب را دائم باز نگذارید. در زمان دوش گرفتن بین 6 تا 45 لیتر آب در دقیقه هدر می رود. 
  4. ماشین لباسشویی یا ظرف شویی را با حداکثر ظرفیت استفاده کنید. تعداد شستشوها را کاهش دهید.
  5. شیرهای خراب را تعمیر کنید.
  6. از آب پاش یا آبیاری قطره ای برای باغچه استفاده کنید، آبیاری با شلنگ هر ساعت 1000 لیتر آب را هدر می دهد. آبیاری صبح زود یا آخر شب برای گیاهان مناسب تر است و میزان آب کمتری تبخیر می شود.
  7. پارچ آب را داخل یخچال بگذارید تا همیشه آب سرد داشته باشید، برای نوشیدن آب خنک نیازی نیست چند دقیقه آب را باز بگذارید.
  8. از سر شیرهای فشارشکن استفاده کنید، این سرشیرها با ترکیب هوا داخل آب میزان مصرف را کاهش می دهند.
  9. به کنتور آب دقت کنید، مصرف آب را مدیریت کنید. 
  10. اگر امکان نصب مخزن ذخیره سازی آب را دارید، آب بارانی که از ناودانی سرازیر می شود برای آبیاری باغچه بسیار مناسب است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شواهدی که نشان می دهد صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود

در
ثروت، جزء مهمی از رفاه مادی است. بدون کنترل درآمد، صرفه جویی در هزینه برای خرید جدی یا سرمایه گذاری غیرممکن است اما صرفه جویی بیش از حد می تواند نه تنها بی فایده باشد، بلکه منجر به اثر متضاد یعنی فقر  شود.
 
sayarak.com نمونه هایی از سبک زندگی و چگونگی صرفه جویی شدید که نمی تواند منجر به دستیابی به اهداف مالی شما شود را جمع آوری کرده است.
 

1. زمان زیادی برای تعمیرات صرف می کنید

صرفه جویی وقت گیر است که باید برای رسیدن به موفقیت استفاده شود. شما می توانید آن را منطقی تر انجام دهید و با پرداخت مبلغ کمی سودی در بلند مدت عاید خود کنید.
 
به عنوان مثال، باهز ینه های کمی شما می توانید یک حرفه ای برای تعمیرات جزئی و یا مونتاژ مبلمان استخدام کنید. و زمان ذخیره شده را برای کار یا آموزش مهارت جدید استفاده کنید.
 

2. شما اغلب بیمار هستید.

 صرفه جویی بیش از حد در مواد غذایی ، مواد شیمیایی خانگی و مواد بهداشتی می تواند سلامت شما را تضعیف کند. و این باعث خواهد شد که بیماری هزینه های بیشتری برای شما داشته باشد. اصول اساسی یک رژیم متعادل را دنبال کنید و به راحتی ترکیب کالاهای خریداری شده را بخوانید.
 

3. چیزهای ارزان باید بیشتر و زودتر به روز شوند.

در بیشتر موارد، شما نباید ارزان ترین تجهیزات، لباس، کفش و مبلمان را انتخاب کنید. بهترین محصولات در رابطه با قیمت و کیفیت، به عنوان یک قاعده، ارزان نیستند، اما در عین حال گران  هم نیستند. توجه داشته باشید نه تنها به قیمت، بلکه همچنین به مواد محصول، و همچنین بازخورد از خریداران دیگر دقت کنید.
 

4. احتمال بیشتری دارد که تبدیل به قربانیان کلاهبرداران شوید.

به دلیل تمایل به صرفه جویی در هزینه، مردم اغلب به طعمه خرده فروشان، مهاجران و یا فروشندگان ماشین های معیوب می افتند. اگر کسی خدمات یا محصولات خود را با یک قیمت پایین ارائه می دهد، باید همه چیز را با دقت بررسی کنید. ممکن است تماس با یک فروشنده معتبر یا واسطه سودمند تر باشد.
 

5. شما اطلاعات کافی دریافت نمی کنید. 

برای دستیابی به موفقیت مالی، باید همیشه بروط باشید و چیزی را یاد بگیرید. اما برای دریافت یک دوره آموزشی با کیفیت، آموزش رایگان، به احتمال زیاد، کار نخواهد کرد. و اگر این کار کند، پس شما زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف خواهید کرد.اگر ما تمام هزینه های غیر مستقیم و زمان را در نظر بگیریم، می توان نتیجه گرفت که دانش رایگان نیست.
 

6. شما از ارتباطات محروم می شوید  

یک محیط خوب یکی دیگر از مولفه های مهم موفقیت است. با این حال، صرفه جویی بیش از حد منجر به انزوای اجتماعی می شود. و این، همانطور که در عمل نشان می دهد ، منجر به هزینه های اضافی می شود.
دوستیابی مفید اغلب در مکان و موقعیت های غیر منتظره بوجود می آید. اما برای پیک نیک با دوستان خود، دیدن فیلم ها شما باید پولی را صرف کنید.
 

7. زمان مشخصی برای کار ندارید

نگرانی مداوم برای صرفه جویی از نظر اخلاقی خسته کننده است. علاوه بر این، در پیگیری مداوم اقتصاد، شما خود را از بسیاری از لذت ها محروم می کنید. این به استرس مداوم منجر می شود و در نتیجه نه قدرت و نه زمان برای کار و پیشرفت باقی می ماند.
 

8. شما به درخواست کمک، به زحمت پاسخ می دهید.

دوری در روابط با دیگران یکی دیگر از دلایل فقر است. صرفه جویی شدید باعث می شود که شما شروع به ارائه هدایای بیش از حد کم و بی ارزش کنید و گاهی اوقات حتی تعطیلات را نادیده بگیرید و به طور کامل از پول قرض دادن و کمک به عزیزانتان جلوگیری کنید.
 

9. شما سرمایه گذاری های بسیار خطرناکی را انجام می دهید.

ثابت شده است که کسانی که می خواهند در سرمایه گذاری صرفه جویی کنند، تمایل به خرید ابزارهای مالی خطرناک دارند. علاوه بر این، این افراد بیشتر احتمال دارد قربانی طرح های تقلبی شوند.
 
آیا می دانید کدام نمونه از صرفه جویی بیش از حد منجر به فقر می شود؟ در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

صرفه جویی در مصرف برق

در

قبض برق این دوره شما را غافلگیر کرد! بله برق دیگر یک خدمات ارزان قیمت نیست، بهتر است راههای صرفه جویی در مصرف برق را یاد بگیرید تا در آینده شاهد قبض هایی کمتری باشید.

 

نحوه محاسبه قیمت برق

قیمت برق بر اساس مصرف برق بر حسب کیلووات ساعت محاسبه می شود. نحوه محاسبه بسیار ساده است، شرکت برق تعرفه هایی به صورت پلکانی مثلا 0 تا 100 کیلووات ساعت در 30 روز قرار داده است. نرخ تعرفه هر 100 کیلووات ساعت بیشتر می شود. در نهایت بعد از 600 کیلووات ساعت شما مشترک پر مصرف خواهید شد و بیشترین نرخ را پرداخت خواهید کرد.

دقت کنید مقدار مصرف در 30 روز محاسبه و در کل دوره ضرب خواهد شد. قبض های برق تقریبا 60 روزه به دست ما می رسد.

با این محاسبه هرچقدر برق کمتر مصرف کنید در تعرفه ارزان تری هستید و قیمت برق شما کمتر خواهد بود.

 

کیلووات ساعت چیست؟

کیلووات ساعت واحد اندازه گیری انرژی معادل 3.6 مگاژول است. البته این تعریف علمی به کار این مقاله نمی آید پس، واقعا کیلووات ساعت چیست؟

یک کیلووات معادل 1000 وات است، مصرف تمامی وسایلی برقی (از لامپ تا PS4) توسط واحد کیلووات ساعت قابل محاسبه است. برای محاسبه وات واقعی یک دستگاه باید یک مولتی متر را روی اندازه گیری شدت جریان یا آمپر تنظیم کنید سپس مقدار جریان عبوری از یکی از سیم های برق دستگاه را اندازه بگیرید.

کیلووات ساعت توسط فرمول زیر قابل محاسبه است

watts = V * A

 

که در فرمول بالا V ولتاژ یا اختلاف پتانسیل و A آمپر یا شدت جریان است. مثلا در یک یخچال که با برق شهر 220 ولت کار می کند، وقتی این یخچال 1.5 آمپر جریان از شبکه دریافت می کند. توان مصرفی آن 

 

 330 = 220 * 1.5

 

330 وات است. اگر این یخچال 3 ساعت کار کند تقریبا 1 کیلووات ساعت برق مصرف کرده است.

 

 

چگونه قبض برق کمتری داشته باشیم؟

برای قرار گرفتن در پله اول تا 100 کیلووات ساعت شما باید حداکثر 100 کیلووات ساعت برق مصرف کنید. با یک مثال ساده وسایلی که می توانید با این مقدار برق مصرفی روشن کنید را مشخص می کنیم. توجه داشته باشید هر ماه 720 ساعت است.

در محاسبه مصرف برق همیشه از لامپ رشته ای قدیمی مثال می زنیم، مصرف این لامپ ها 100 وات است. اگر لامپ رشته ای شما روزانه 4 ساعت روشن باشد در ماه 12 کیلووات ساعت برق مصرف می کند. هنوز 88 کیلووات ساعت تا ورود به پله بعدی مانده است.

مصرف تعدادی از وسایل برقی مرسوم در خانه در زیر آورده شده است.

 

وسیله برقی

مصرف روزانه کیلووات ساعت ماهیانه

وسایل خانه

   

کولر گازی 12 هزار با مصرف 1400 وات

8 ساعت در روز

341

بخاری برقی 1500 وات

8 ساعت در روز

365

آب گرم کن 4500 وات برقی

3 ساعت در روز

411

سشوار 1000 وات

15 دقیقه در روز

7.6

وسایل آشپزخانه

 

غذاساز 400 وات

1 ساعت در هفته

2

قهوه ساز 894 وات

1 ساعت در روز

27

ظرفشویی 1200 وات

1 ساعت در روز

37

ماکروفر 1450 وات

30 دقیقه در روز

22

فریزر 341 وات

12 ساعت در روز

124

یخچال 440 وات

12 ساعت در روز

161

لباسشویی

   

4900 وات برای خشک کن

6 بار در هفته

90

512 وات برای شستن

6 بار در هفته

9

صوتی و تصویری

 

تلویزیون پلاسما 320 وات (دائم روشن)

تلویزیون LED با مصرف 200 وات (دائم روشن)

35 ساعت در هفته

35 ساعت در هفته

44.8

28

کامپیوتر خانگی 500 وات + مانیتور

4 ساعت در روز

61

روشنایی

   

لامپ 40 وات

لامپ کم مصرف یا مهتابی معادل

4 ساعت در روز

4 ساعت در روز

5
1.375

لامپ 60 وات

لامپ کم مصرف یا مهتابی معادل

4 ساعت در روز
4 ساعت در روز

7
1.625

لامپ 75 وات

لامپ کم مصرف یا مهتابی معادل

4 ساعت در روز
4 ساعت در روز

9
2.5

لامپ 100 وات

لامپ کم مصرف یا مهتابی معادل

4 ساعت در روز
4 ساعت در روز

12
3.25

بیرون از منزل

   

شارژر باتری خودرو 600 وات

هر 2 ساعت

36

 

تمامی وسایل برقی بزرگ دارای برچسبی هستند که میزان مصرف برق کیلووات ساعت، ولتاژ مورد نیاز و حتی حداکثر شدت جریان ورودی دستگاه را مشخص می کند. اگر برچسب نبود در دفترچه راهنما یا اینترنت و در نهایت با مولتی متر می توانید میزان مصرف دقیق برق آن را مشخص کنید.

 

صرفه جویی در مصرف برق

طبق جدول مصرف بالا، مشخص است که مثلا یک لامپ کم مصرف بیشتر از 3 برابر برای شما صرفه جویی دارد یا یک تلویزیون LED نسبت به مدل های پلاسما مصرف برق شما را نصف می کند. پس انتخاب وسایل برقی مناسب تاثیر مستقیم در هزینه برق پرداختی شما دارد. ممکن است این وسایل کمی گرانتر باشد، مثلا یک لامپ LED از کم مصرف یا فلورسنت گرانتر است ولی در دراز مدت با جبران هزینه برق مصرفی این مبلغ برای شما صرفه جویی میشود.

اگر کنتور برق شما دیجیتال است و روی قبوض برق شما 3 تعرفه میان باری، اوج بار و کم بار نوشته شده است می توانید با روشن کردن وسایل برقی پر مصرف مانند لباسشویی یا ظرفشویی در نیمه شب به مقدار زیادی در هزینه برق مصرفی خود صرفه جویی کنید. معمولا این مدل دستگاه ها تایمر شروع کار دارند و به راحتی با زدن یک کلید قابل برنامه ریزی هستند.

 

مصرف برق کولرگازی

یکی از پرمصرف ترین وسایل برقی در منزل کولرگازی است. این کولر ها دقیقا برپایه یخچال ها ساخته شده اند و از همان سیستم بهره می برند. گاز در دستگاه بیرونی فشرده شده و مقدار زیادی گرما ازاد می کند، در این مرحله گاز به حالت مایع در آمده و وارد پنل داخلی می شود. در پنل داخلی مایع با دریافت گرما از داخل منزل به صورت گاز در آمده و این مراحل دائم تکرار می شود.

کمپرسور کولر گازی مصرف برق بالایی دارد، کولرهای گازی در 2 نوع معمولی و اینورتر در بازار موجود هستند. کولرگازی اینورتر مصرف برق کمتر و مدیریت شده ای دارد.

 

کولرگازی اینورتر

کولرگازی اینورتر دار یعنی کمپرسور این کولرها با برق مستقیم DC کار می کند. اینورتر برق متناوب (برق شهر) را به مستقیم تبدیل می کند. ولتاژ برق DC به آسانی قابل تنظیم است و موتورهای DC می توانند با مقدار برق کمی در حد 1 آمپر راه اندازی شوند. سپس متناسب با شرایط جریان را افزایش و تا حداکثر توان مصرفی برسند. نکته مهم اولا بدلیل شروع اهسته این کمپرسورها شوک برقی به وسایل دیگر وارد نمی شود. در مقایسه با یک کولرگازی معمولی که در لحظه استارت 10 آمپر برق از شبکه دریافت می کند، کولرهای اینورتر باعث قطع و وصل برق بقیه وسایل نمی شوند و دقیقا متناسب با میزان نیاز جریان دریافت می کنند.

توجه کنید این کولرها اگر در حداکثر توان کار کنند همچنان جریان زیادی از شبکه می کشند. نکته مهمی درباره اینورتر وجود دارد که تبدیل جریان متناوب به مستقیم هیچ وقت ایده ال نیست و در بهترین حالت 10% اتلاف انرژی وجود دارد. در نهایت اگر واقعا هوا گرم باشد کولرهای اینورتر بیشتر از معمولی برق مصرف می کنند ولی چون در بیشتر مواقع ما کولر را در دمای 24 درجه تنظیم می کنیم کولرهای گازی اینورتر  مصرف بهتری دارند.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادت اروپایی ها که خوب است یاد بگیریم 8 عادت

در

فرهنگ سایر کشورها با ایران  بسیار متفاوت است و برخی از عادت های خارجی ها برای ما عجیب و غیرقابل درک است. این امر نه تنها در زندگی روزمره ، بلکه در موقعیت های زندگی عادی نیز قابل ردیابی است. sayarak.com پیشنهاد می کند تا با سبک زندگی اروپایی ها آشنا شوید تا درک کنید کدام عادت آنها بی فایده است و کدام عادت را می توانید قبول کنید.

عادت 1:

خرید غذای منجمد

 غذای منجمد

غذاهای منجمد بیشتر و راحتتر ذخیره می شوند.  / عکس

 

اروپایی ها ترجیح می دهند خامه ترش ، محصولات آردی ، پیاز ، نخود فرنگی و سایر محصولات را به صورت منجمد خریداری کنند. آنها استدلال می کنند که این روش ذخیره سازی آنها را بسیار ساده می کند: محصولات برای مدت طولانی خراب یا خشک نمی شوند ، علاوه بر این ، مناسب است که آنها را در فهرست قرار دهید. قبل از خوردن نان ، آن را کمی در مایکروویو گرم می کنند ، و سیب زمینی منجمد به هیچ وجه نیازی به دستکاری اضافی نیست - آنهای قبلاً شسته شده ، به صورت برش خورده و آماده پخت هستند.


عادت 2:

فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و برق

سینک ظرفشویی

جمع کردن آب در سینک ظرفشویی و شستن ظروف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.  / عکس


با در نظر گرفتن افزایش قیمت  آب و برق ، ساکنان کشورمان نسبت به مصرف بهینه  آب ، گاز و برق آگاهی بیشتری پیدا کرده اند. با این حال ، ما هنوز خیلی از اروپایی ها فاصله داریم. شرایطی را تصور کنید: شما به ملاقات دوست خود آمده اید که مدتهاست در آلمان زندگی می کند. خارج از آن -20 درجه است و شما فکر می کنید که در آپارتمان او با چنین یخبندانی وسایل گرمایی با تمام قدرت روشن هستند و می توانید با شلوارک کوتاه راه بروید. اما دوست خود را با شلوار گرم و یک ژاکت ملاقات می کنید و بعد از چند دقیقه دلیل آن را می فهمید.

 

اروپایی ها قانونی مانند این دارند: "من ترجیح می دهم یک ژاکت اضافی بپوشم تا اینکه یورو اضافی را برای گرم کردن بپردازم." در بیشتر کشورهای اروپایی ،  آب بسیار گران است ، بنابراین ساکنان آنها همیشه ظرف ها را با پر کردن سینک ظرفشویی می شستند ، حتماً چراغ های اتاق را که کسی نیست خاموش می کنند و لباس گرم می پوشند تا مجبور نشوند پول زیادی برای گرم کردن بپردازید به نظر ما می رسد که می توان و باید عادت به دقت مصرف منابع آب و برق را به عادت خوب تبدیل کرد کرد.


عادت 3:

جداسازی سطل زباله 

سطل زباله

سطل های زباله برای راحتی بیشتر در رنگ های مختلف رنگ آمیزی می شوند.  / عکس


عادت دیگری که کسب آن برای ما خوب است. اروپایی ها هرگز شیشه ، پلاستیک ، باتری و مواد آلی را در یک کیسه زباله قرار نمی دهند - برای هر نوع زباله یک سطل جداگانه وجود دارد. در خارج از کشور ، مردم بسیار نگران وضعیت محیط زیست هستند و به همین دلیل سعی می کنند تا حد ممکن از بار موجود در کره زمین بکاهند.

به عنوان مثال ، در سوئد ، کیسه های پلاستیکی دو برابر کیسه های کاغذی گران هستند و اگر یک بطری پلاستیکی آب به قیمت 10 کرون بخرید ، باید یک کرون بیشتر به کل هزینه اضافه کنید. چرا این کار انجام شده است؟ همه چیز بسیار ساده است. در سوئد ، نوعی سیستم انگیزه وجود دارد: اگر شخصی آب بنوشد و بطری را به دستگاه گیرنده پلاستیک تحویل دهد ، هزینه به او بازگردانده می شود.


عادت 4:

از خرد کن زباله استفاده می کنند

خرد کن زباله

در خانه های ویلایی ، از خرد کن زباله های باغ استفاده می شود.  / عکس


این عادت با عادت قبلی ارتباط نزدیک دارد. افرادی که در اروپا خانه های شخصی دارند اغلب از دستگاه های دفع زباله های آلی استفاده می کنند. برگهای افتاده ، چمنهای زده شده ، تمیز کردن سبزیجات "قربانی" دستگاه های دفع زباله های آلی می شوند. پس از اینکه زباله ها آسیاب شدند ، صاحبان آن را در گودال کمپوست خود قرار می دهند. خاک غنی شده اغلب در هنگام کاشت و کارهای دیگر در باغ استفاده می شود. این عادت به شما امکان می دهد از زباله های زیادی برای اهداف شخصی استفاده کنید ، و مقدار بسیار کمی را به محل دفن زباله ارسال کنید.


عادت 5:

تماس با نظافتچی

نظافتچی

 

در ایران ، بسیاری معتقدند که "مرد نان آور خانه است و زن نگهبان کانون خانواده" به "نظم قدیمی" پایبند هستند. در اروپا عملاً چنین دیدگاهی باقی نمانده است - ساکنان آلمان ، فرانسه و سایر کشورها عادت دارند که برای برابری جنسیتی بجنگند. آنها به طور برابر با مردان کار می کنند ، اغلب شوهرها را به مرخصی زایمان می فرستند و سعی می کنند تا آنجا که ممکن است مسئولیت های خانه را به خود اختصاص دهند.

 

نظافتچی برای بسیاری از زنان اروپایی یک نجات دهنده واقعی است. هیچ کس زنان اروپایی را به دلیل تماس گرفتن با نظافتچی و رفتن به تمرین یا خرید ، محکوم نمی کند. زنان در اروپا برای خود ارزش قائلند ، وقت زیادی را برای رشد خود ، مراقبت از بدن خود اختصاص می دهند و در عین حال احساس پشیمانی نمی کنند. و این عالی است!

 

در ایران ، خدمات نظافت به اندازه خارج از کشور محبوب نیست ، اما در برخی از شهرها از قبل می توانید شرکت هایی را پیدا کنید که برای نظم بخشیدن به آپارتمان می فرستند. یک واقعیت جالب: همه زنان اعتراف نمی کنند که از خدمات نظافتچی استفاده می کنند. کشور ما هنوز با کلیشه هایی زندگی می کند که یک دختر می تواند همه کارها را انجام دهد:  آراستگی ، پرورش کودکان و حفظ نظم کامل خانه.


عادت 6:

از خشک کن لباس استفاده می کنند

 خشک کن لباس

خشک کن لباس  وسیله ای بسیار مفید است.  / عکس


خشک کن لباس هنوز در کشور ما ریشه ندوانده است ، اما اروپایی ها از استفاده از تمام مزایای این دستگاه خوشحال هستند. و می توان آنها را درک کرد. می توانید هر بار مقدار زیادی لباس در خشک کن قرار دهید و نگران ایمنی آن نباشید. وجود چنین واحدی به شما امکان می دهد طناب هایی را که با مقدار زیادی پارچه آویزان شده اید کنار بگذارید و بنابراین بالکن (یا اتاق دیگری را که معمولاً برای خشک کردن لباس استفاده می شود) آزاد کنید.


عادت 7:

با کفش در خانه راه راه می روند

بیگ بنگ تئوری

نمایش های تلویزیونی آمریکا از همه بهتر نشان دهنده عادت راه رفتن در آپارتمان با کفش است.  / عکس


به هر فیلم یا سریال تلویزیونی خارجی فکر کنید: فرندز ، تئوری بیگ بنگ ، هری پاتر. قهرمانان این ها هرگز هنگام ورود به یک آپارتمان یا خانه  کفش های خود را در نمی آورند ، آنها همیشه با کفش های خیابانی راه می روند! از نظر ما ، این عادت هنوز هم عجیب و غیر بهداشتی باقی مانده است ، زیرا در حال حرکت در خیابان ، مقدار زیادی باکتری "جمع می کنیم" که بعداً به لطف کفش وارد خانه ما می شود. دلیل دیگر اینکه عادت اروپایی خانه ما را دور می زند ، عشق به فرش است. اگر کاشی ها یا مشمع کف اتاق خاک زیادی را که از کفش های ورزشی ما به زمین منتقل شده است نشان نمی دهند ، در این صورت لکه ها به سرعت روی فرش ها ظاهر می شوند. و شما نمی خواهید منسوجات را کنار بگذارید ، زیرا این باعث راحتی بیشتر خانه می شود ، و در زمستان نیز پاهای شما را گرم می کند.


عادت 8:

برای خرید هدیه ، چک می نویسند

چک

اروپایی ها برای خرید هدیه برای دوستان چک می نویسند.  / عکس


تعجب نکنید اگر به دیدار اقوام خود در اروپا آمده اید ، لباس یا عطر به عنوان هدیه دریافت نمی کنید ، بلکه یک چک دریافت می کنید. بله ، این یک روش معمول در خارج از کشور است. در ایران ، این روش به ندرت مورد توجه قرار می گیرد ، زیرا اعتقاد بر این است که مهمترین چیز توجه است. و اگر به قهرمان مناسبت چک بدهید ، صداقت احساسات شما زیر سول بزرگی خواهد رفت.

 

اروپایی ها دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. آنها از هدایای عملی که قطعاً دوستان یا اقوامشان در آینده استفاده خواهند کرد ، قدردانی می کنند. اغلب اوقات ، چک از فروشگاه در جعبه ای با خود هدایا موجود است. اگر چیزی مناسب شما نیست ، می توانید با خیال راحت بروید و آن را با چیز دیگری عوض کنید یا چک را استرداد کنید. روشی کاملا منطقی برای ایجاد احساس خوب در فرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...