تاریخچه جشن هالووین (Halloween)

در


(سیارک) جشن هالووین هر ساله و در روز سی و یکم ماه اکتبر در شمال آمریکا و سایر نقاط جهان برگزار می گردد. درمورد این جشن چه چیزی می دانید؟ آیا این جشن در کشور شما نیز برگزار می گردد؟ در ادامه این متن، پیشینه مختصری از این جشن ارائه شده است.
همانند بسیاری از تعطیلات دیگر، هالووین نیز در طول تاریخ دچار تغییراتی شده است. بیش از 2000 سال پیش، ناحیه ای به نام سِلتز (Celts) وجود داشت که امروزه این ناحیه شامل ایرلند (Ireland) و بخش هایی از شمال فرانسه می شود. مردم این ناحیه روز اول نوامبر را به عنوان نخستین روز از سال جدید انتخاب کرده بودند. آنها اعتقاد داشتند که شب پیش از آغاز سال جدید (31 اکتبر)، زمانی است که مرده ها و زنده ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
بیش از 1000 سال پیش، کلیسای مسیحیت روز اول نوامبر را روز تمامی مقدسین مسیحی (که Hallows نیز نامیده می شود) نام گذاری کرد. این روز مقدس مخصوص گرامیداشت قدیسین و سایر افرادی بود که در راه دین خود جان داده اند. شب پیش از این روز را Hallows Eve (شب مقدسین) نامیده بودند که بعدها این نام به هالووین (Halloween) تغییر یافت.
همانند مردم شهر سِلتز (Celts)، اروپایی ها نیز بر این باور بودند که ارواح مردگان در شب هالووین به زمین می آیند. آنها نگران این بودند که ارواح مشکلاتی را به وجود آورده و یا باعث آسیب رساندن به کسی شوند. بنابراین در آن شب مردم لباس های مخصوصی می پوشیدند تا شبیه به ارواح یا موجودات پلید شوند. مردم فکر می کردند که با پوشیدن چنین لباس هایی، ارواح تصور خواهند کرد که آنها نیز مرده اند و از آسیب رساندن به آنان منصرف خواهند شد.
با مهاجرت اروپایی ها به آمریکا، سنت شب هالووین به آنجا نیز انتقال یافت. با این وجود تغییرات کوچکی نیز در آن اعمال شد. به عنوان مثال در اروپا، برخی از افراد در این شب فانوس هایی به دست می گرفتند که از شلغم ساخته می شد. اما در آمریکا، کدو تنبل به وفور وجود داشت. بنابراین مردم شمع هایی داخل کندو تنبل گذاشته و از آن به عنوان فانوس استفاده می کردند. به همین دلیل امروزه این جشن با تصویری از کدو تنبل شناخته می شود.
امروزه هالووین دیگر یک جشن مذهبی محسوب نمی شود. در وهله اول، این روز مخصوص بازی و سرگرمی کودکان است. کودکان مانند مردم 1000 سال پیش لباس های مخصوصی می پوشند، اما به جای نگرانی درمورد ارواح پلید، خانه به خانه رفته، در را زده و می گویند: "شوخی یا خوراکی".( رسم این است که بچه ها بر در هر خانه رفته و درخواست یک خوراکی کوچک می کنند، در صورتی که درخواست آنها بی پاسخ بماند، با شیطنت های خود صاحبخانه را اذیت می کنند. )

صاحبخانه نیز با یک شکلات یا خوراکی دیگر از آنها پذیرایی می کند. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمتر از 10 روز تا هالووین مانده و سیارک هالووین باز خواهد گشت

در

با نزدیک شدن به هالووین این سیارک هم به زمین خواهد رسید، سیارک هالووین از سنگ و فلز تشکیل شده است. این سیارک بسیار کوچک و به اندازه 700 متر است. سیارک هالووین از فاصله 20 برابر فاصله زمین تا ماه عبور خواهد کرد.

ظاهر این سیارک بسیار عجیب و به شکل جمجمه انسان است. به همین خاطر به آن نام سیارک هالووین داده اند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص کدو تنبل

در

یافته های باستان شناسی دره Oaxaca در قلمرو مکزیک و با توجه به منابع مختلف نشان می دهد که از 5.5تا 8 هزار سال پیش در قلمرو آزتک ها ، مردم در حال رشد میوه های کدو تنبل برای میوه و دانه های آن تا حال حاضر بوده اند.

 

تاریخچه کاشت کدو تنبل

کدو تنبل برای اولین بار در تاریخ اروپای مدرن توسط ماجراجویان و استعمارگران که از دنیای قدیم به آمریکا وارد شده بودند، کشف شد . در کتاب الهیاتی از 1505، که به عنوان "ساعتهای آن برتون" شناخته می شود، شامل یک تصویر زینتی اما واقعی از ساقه ها، گل ها و میوه های کدو است. اما، با توجه به ارجاعات بیزانس به کدو تنبل در منابع قرن نوزدهم، مردم در مورد این سبزی در دنیای قدیم خیلی طولانی قبل از کریستوف کلمب می دانستند. در ادبیات اروپا کدو اولین بار در اواسط قرن شانزدهم در آثار اساسی راهب صومعه برناردینو د Sahagun، که در 1529 توصیف شد. در همان قرن شانزدهم، کدو تنبل "آمریکایی" در جهان پیر، به سرعت در اروپا (به جز کشورهای شمال) و آسیا گسترش یافت. در ابتدای قرن هجدهم، سبزیجات به عنوان یک محصول غذایی مورد توجه قرار گرفتند. تقریبا در همان زمان، کدو تنبل ها در روسیه شروع به رشد می کنند، که امروزه از پنج کشور تولید کننده تولید کننده برتر است. چین در ابتدا با حاشیه ای بزرگ از کشورهای دیگر (حدود 28.7 درصد از بازار جهانی)، هند دوم (19.7 درصد)، روسیه سوم (4.8 درصد)، اوکراین چهارم (4 ، 3٪)، در پنجم - ایالات متحده آمریکا (3.4٪). با توجه به شرایط آب و هوایی، شمال اروپا و انگلستان به علت یک فصل رشد نسبتا طولانی برای کدو تنبل، برای رشد این محصول مناسب نیستند.مصرف روغن دانه کدو تنبل در اروپا به زودی شروع شد. اولین یادداشت شناخته شده از مصرف آن به سال 1739 می رسد.روغن دانه کدو تنبل گاهی اوقات به عنوان "طلای سبز" نامگذاری می شد.

کدو تنبل یک گیاه ساله  و  شاخه دار، طولی (تا 8 متر) ساقه و برگ های بزرگ (تا 25 سانتی متر) که با پرزهای سفت پوشانده می شود. میوه این گیاه متعلق به انواع توت ها است و یک کدو کروی یا بیضی شکل با پوستی است که عمدتا صاف است. "کدو تنبل" اشاره به تمام میوه های خانواده کدو تنبل است، اما بسته به نوع مختلف، آنها می توانند به شدت در شکل، اندازه، وزن، رنگ، ترکیب شیمیایی، ضخامت پوست، مقدار دانه، عملکرد و غیره متفاوت باشند. پرورش دهندگان تعداد دیگری از انواع کدو تنبل دارند. اغلب، همه تنوع گونه ای به سه نوع تقسیم می شوند:

میوه بزرگ. این گونه نه تنها بزرگترین، بلکه شیرین ترین میوه ها نیز می باشد. محتوای قند تعدادی از گونه ها می تواند به 15٪ برسد، که بیشتر از مقدار قند هندوانه شیرین است. چنین pumpkins بهتر از دیگران تحمل تغییرات دما و کاملا بدون نگهداری در زیرزمین سرد و تاریک ، حتی در یک آپارتمان ذخیره می شود.

هاردکور میوه های این گونه در اندازه متفاوت، اما در پوسته ضخیم پوشیده شده اند. کدو تنبل (با میوه های صاف) و کدو (با میوه هایبیضی شکل دراز) متعلق به کدوی تنقلات است. اعتقاد بر این است که دانه های هاردکور بین انواع کدو تنبل خوشمزه تر است.

مسقطی :اشکال اصلی این نوع از کدو تنبل مشکل گرمازدگی است.چنین کدو تنبل هایی ممکن است به سادگی وقت نداشته باشند. بنابراین، بیشتر آنها از طریق نهال رشد می کنند و در شرایط نامساعد آب و هوایی، نابالغ از بین می روند. هنگام انتخاب میوه ها باید بدانید که گونه های خاصی متعلق به آن هستند، چرا که بعضی از میوه ها برای تهیه یک ظرف خاص در یک زمان خاص مناسب هستند، در حالی که دیگران کمتر هستند. به عنوان مثال، دوستداران آبمیوه کدو تنبل و سبزیجات پخته باید از گونه های بزرگ میوه ای انتخاب کنند. تنوع انواع کدو تنبل در انواع مختلف بسیار بزرگ است.

 

انتخاب کدو تنبل و ذخیره سازی

انتخاب یک یا چند نوع کدو تنبل بستگی به اهداف ما دارد. اغلب، کدو با پوست خاکستری و کمتر قابل توصیف، شادتر و سالم تر از میوه های بزرگ می باشند. بنابراین، هنگام انتخاب، آنها نه از نظر ظاهر، بلکه به عنوان نیازی که در پخت برای غذاهای فصل تابستان برای آب پز، خورشتی یا خمیر سرخ شده،لازم دارید، انتخاب کنید.

اعتقاد بر این است که کدو تنبل رسیده، پس از برداشت از بوته، می تواند تا 2 سال ذخیره شود.  بیشتر در این زمینه بستگی به کیفیت میوه، تنوع و شرایطی که در آن میوه قرار می گیرد، اما در دمای 6-8 درجه سانتیگراد و رطوبت 75-80 درصد بیشتر انواع می توانند حداقل 2 ماه تا یک سال سالم بمانند. با این حال، در طول این دوره، ترکیب شیمیایی کدو تنبل می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند. کربوهیدراتهای کدو تنبل در طول ذخیره سازی،تحت تاثیر تغییرات قابل توجهی قرار می گیرند. در 1-2 ماه اول، هنگام رسیدن کدو تنبل، مونوساکارید ها با افزایش سطح خود در 1-5٪ (بسته به نوع تنوع) انباشته می شوند . در 2 ماه اول، محتوای نشاسته 30-40٪ کاهش می یابد. محتوای جامدات به تدریج و به آرامی کاهش می یابد (از محدوده 8/24 تا 20/2 درصد به ترتیب 7/19 تا 6/6 درصد). مقدار کاروتنوئید ها (رنگدانه های گیاهی محلول در چربی) تقریبا دو برابر می شود، که در طول دوره ذخیره سازی ساختار آنها با بازسازی مرتبط است. میزان تجمع کاروتن در خمیر در طی بلوغ با افزایش میزان قندها و افزایش فعالیت آنزیم های پلی فنول اکسیداز و آسکورب اکسیداز ارتباط دارد. در این مورد پوست پوست کدو تنبل تقریبا همیشه محتوای کاروتن را کاهش می دهد. هنگام ذخیره کدو تنبل به مدت 3 ماه، غلظت کاروتن در تمام ارقام (با٪ 51-85) کاهش می یابد. به طور معمول در این مطالعه نتیجه گیری می شود که برای مصرف و در نگهداری ، کدو تنبل را بیش از 3 ماه ذخیره نکنیم البته این روش ذخیره در فضای آپارتمان یا زیرزمین است و پس از این دوره، کدو تنبل مشکلی پیدا نمی کند، اما کیفیت میوه بطور قابل توجهی کاهش می یابد. 

 

خواص کدو تنبل

ترکیب شیمیایی و در دسترس بودن مواد مغذی  و ویژگی های کدو تنبل نه تنها در طول ذخیره سازی میوه ها بلکه در فرایند پردازش آنها به روش های مختلف تغییر می کند. در زیر مقادیر تطبیقی ​​ترکیب شیمیایی خمیر میوه های کدو تنبل در انواع خام و پس از پخت و پز را آورده ایم.

 

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم): کدو تنبل خام  کدو تنبل پخته 
آب 91.6 93،69
کربوهیدرات 6.5 4.90
شکر 2.76 2.08
فیبر غذایی 0.5 1.1
پروتئین 1 0.72
چربی 0.1 0.07
کالری (کیلو کالری) 26 کیلوکالری 20 کیلوکالری
مواد معدنی
پتاسیم 340 230
فسفر 44 30
کلسیم 21 15
منیزیم 12 9
سدیم 1 1
آهن 0.8 0.57
روی 0.32 0.23
ویتامین ها
ویتامین C 9 4.7
ویتامین E 1.06 0.8
ویتامین PP، نیاسین آمید 0.6 0.413
ویتامین B2 0.11 0.078
ویتامین B6 0.061 04.04
ویتامین B1 0.05 0.031

 

خواص دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل کم ارزش تر از میوه و  پالپ آن نیستند. ترکیب دانه ی کدو شامل کاروتنوئید، فسفولیپید، فسفاتید، استرول، فلاونوئیدها، ویتامین های مختلف است. روغن، که سهم آن به طور متوسط ​​35-40 درصد از دانه است، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده، اشباع شده و غیر اشباع است: کلسیم و پالمتیک (در کل حدود 30 درصد)، لینولئیک (به 40-57 درصد)، اوئیک (25-41 ٪) و غیره

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم): مغز خشک شده مغز سرخ شده پخته شده 
آب 5.23 2.03 4.5
کربوهیدرات   14.71 53.75
شکر 1.4 1.29  
فیبر غذایی 6 6.5 18.4
پروتئین 30.23 29.84 18.55
چربی 49.05 49.05 19.40
کالری (کیلو کالری) 559 کیلوکالری 574 کیلوکالری 446 کیلوکالری
مواد معدنی
پتاسیم   788 919
فسفر 1233 1174 92
منیزیم 592 550 262
کلسیم 46 52 55
آهن 8.82 8.07 3.31
روی 7.81 7.64 10.3
سدیم 7 18 18
ویتامین ها
ویتامین C 1.9 1.8 0.3
ویتامینPP، نیاسین آمید 4،987 4.43 0.286
ویتامین E 2.18 0.56  
ویتامین B1 0.273 0.07 0.034
ویتامین B2 0.153 0.15 0.052
ویتامین B6 0.143 0.1 0.037

 

خواص پوست کدو تنبل

ترکیب شیمیایی و خواص فیزیکی پوست کدو تنبل نیز به انواع مختلف آن بستگی دارد و به طور قابل توجهی متفاوت است، اما الگوهای کلی وجود دارد. به عنوان مثال، در پوست سبزیجات، به عنوان قاعده، چربی کمتری نسبت به پالپ آن وجود دارد، اما بیشتر فیبر و مواد معدنی در رژیم غذایی وجود دارد. محتوای ب-کاروتن ممکن است حتی بیشتر باشد. در مواد خام و پوست از مواد پکت تقریبا برابر است - حدود 0.7-0.9٪ و همچنین ویتامین C (در محدوده 3-1-4-13 میلی گرم در 100 گرم) .

ویژگی مشخصه پوست این است که وقتی آن را به سطحی بالاتر از رطوبت 5-6٪ خشک می کنید، غلظت مواد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

خواص گل و برگ کدو تنبل

از آنجایی که نه تنها میوه ها خورده می شوند، بلکه گل ها و برگ آن هم استفاده می شود، در زیر جداول تطبیقی ​​ترکیبات شیمیایی آنها قبل و بعد از پخت و پز آمده است.

 

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم): گلهای خام  گل های پخته شده  برگ های تازه برگ پخته شده 
آب 95.15 95.2 92.88 92.51
کربوهیدرات 3.28 3.3 2.33 3.39
پروتئین 1.03 1.09 3.15 2.72
چربی 0.07 0.08 0.40 0.22
کالری (کیلو کالری) 15 کیلوکالری 15 کیلوکالری 19 کیلوکالری 21 کیلوکالری
مواد معدنی
پتاسیم 173 106 436 438
فسفر 49 34 104 79
کلسیم 39 37 39 43
منیزیم 24 25 38 38
سدیم 5 6 11 8
آهن 0.7 0.88 2.22 3.2
ویتامین ها  
ویتامین C 28 5 11 1
ویتامینPP، نیاسین آمید 0،69 0.31 0.92 0.85
ویتامین B2 0.075 0.032 0.128 0.136
ویتامین B1 0.042 0.018 0.094 0.068

 

کدو تنبل در طب سنتی

اغلب در مجموعه ای از ابزارهای درمانی اورولوژیست ها، متخصصین جنسی و جراحان کدو تنبل شناخته می شود. اول از همه، این امر به دلیل مقدار بالای روی یا زینک در دانه کدو تنبل است، به طور متوسط ​​حدود 8-10 میلی گرم / 100 گرم دقیق تر است، دقیقا، 30 گرم دانه کدو تنبل، در حدود 15 گرم می تواند  70-80٪ از نیازهای روزانه بدن مرد را تامین کند.

به همین علت، دانه کدو تنبل به چندین روش روی سیستم بدن تأثیر می گذارد: در سنتز هورمونهای جنسی مرد مشارکت می کند.

فعال شدن اسپرماتوژنز و ترویج تولید مایع منی (در مردان بالای 44 سال)

عملکرد غده پروستات را عادی می کند

بهبود وضعیت سیستم قلبی عروقی

دانه کدو تنبل، همراه با صدف (10-40 میلی گرم / 100 گرم) و کنجد (7/11 میلی گرم / 100 گرم)، در میان سه محصول با بالاترین محتوای از روی، که عنصر بسیار مهمی برای بدن است، زیرا روی نه تنها در سنتز تستوسترون ، بلکه مانع از تبدیل تستوسترون به استروژن می شود.

روی یا زینک می تواند رشد آدنوم پروستات را مهار کند .

دانه کدو تنبل در میان محصولات گیاهی و حیوانی در محتوای عنصر دیگری - L-arginine: 5300 میلی گرم / 100 گرم محصول است.

محققان فرانسوی که  ترکیب ایمن و موثر یوهمبین هیدروکلراید با L-arginine glutamate را برای بازگرداندن عملکرد نعوظ به اثبات رسانده اند، اثربخشی این ترکیب را تشخیص دادند و این نشان می دهد که این امر به دلیل توانایی L-arginine در تجزیه اکسید نیتریک است که منجر به گسترش عروق خونی در آلت تناسلی مرد می شود.

همچنین در کدو تنبل، به طور متوسط ​​4-5 برابر بیشتر بتا کاروتن نسبت به هویج موجود است . به عنوان بخشی از باروری مرد، بررسی عوامل تغذیه ای که بر باروری مردان موثر است، بار مثبت نقش بتا کاروتن را در حرکات پیشرفته و غلظت اسپرم  و همچنین تعداد آنها  ذکر کرده است .

در نهایت، دانه و قسمت گوشتی کدو تنبل شامل مقدار زیادی از ویتامین E است که توکوفرول نامیده می شود که از یونانی به عنوان "باروری" ترجمه شده است.

مطالعات در هنگام خوردن غذاهایی با این ویتامین (همراه با ویتامین D و C) کاهش خطر آسیب شناسی اسپرم (کاهش آسیب شناسی حرکت اسپرم) را تایید می کنند .

دانه کدو تنبل به طور گسترده ای در مواد دارویی و مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، در آماده سازی دانه کدو تنبل (تخم کدو) نشان می دهد که یک اثر پیچیده ضد زخم، hepatoprotective (حفاظت از کبد) وخواص  choleretic دارد.

علاوه بر این، اشاره شده است که این ابزار proliferation (رشد بافت، نئوپلاسم)  سلول های پروستات را کاهش می دهد. همچنین یک اثر ضد التهابی و فعالیت ضد سرطانی علیه نوارهای کرمی نیز ذکر شده است . فرض بر این است که جزء اصلی، که به دارو اجازه می دهد تا با انگل مبارزه کند ، در پوسته نازک خاکستری و سبز دانه کدو وجود دارد. برای deworming، عصاره 500 گرم از دانه های درمان نشده (دوز بالغ)، که در معده خالی می نوشند، تجویز می کنند، و بعد از 2 ساعت بعد از تزریق، مری با استفاده از یک نمکی مایع تخلیه می شود.

جالب توجه است که ضعف و گاهی اوقات اسهال به عنوان یک اثر جانبی نشان داده شده است. اما در "سرزمین" کدو (منظور مبدا کدو مکزیک)، بذر گیاه، مخلوط با آب گوجه فرنگی زرد، فلفل قرمز و کاکائو، توسط آزتک ها برای خلاص شدن از اسهال استفاده می شده است.

مخلوط دانه کدو تنبل و فلفل در ترکیب با گیاهان مختلف برای "بیماری های قفسه سینه" استفاده می شود.

در برابر انگل ها، دانه های کدو تنبل، همراه با سرخس، نیز در طب سنتی استفاده می شود. در عین حال، به علت فعالیت پایین تر از سرخس، و همچنین به علت عدم وجود یک عارضه جانبی، دامنه کاربرد به طور قابل توجهی افزایش یافته است .

داروهایی که بر اساس دانه های کدو تنبل به کودکان، سالمندان و زنان باردار داده می شود. پالپ کدو در فارماکولوژی به صورت مکرر و عمدتا به عنوان منبع کاروتن استفاده می شود.

در طب سنتی، آب کدو تنبل و پالپ برای اختلالات متابولیک، برای بیماری های کبد، قلب و همچنین به عنوان دیورتیک تجویز می شود.

برای انجام این کار، کدو تنبل خام را استفاده کنید: یا نصف پوند خمیر رنده شده، و یا نیم فنجان آب، از میوه کدو تنبل فشرده شود.

با 0.5 فنجان آب کدو تنبل در / روز، ادم ها (تورم) برطرف می شوند، عملکرد روده ها بهبود می یابد و دفع نمک های بدن افزایش می یابد.

در قرن 10، به اصطلاح دایره المعارف کشاورزی بیزانس منتشر شد، در یونان با نام "Geoponics" نوشته شده است در این دایره المعارف، آب کدو تنبل برای جلوگیری از بیماری های گوش مفید است. ابن سینا یک توصیه مشابه داشت. علاوه بر این، کدو تنبل در اینجا برای ارائه "اثر ملین" توصیه می شود.

یکی دیگر از دستورات قدیمی  اشاره به میوه های کدو تنبل که برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، در یک کتاب پزشکی قرن های هفدهم و هجدهم قرار دارد که با نام اختصاری "Cool Helicopter" شناخته می شود. در این کتاب، میوه کدو تنبل برای کسانی که به علت گرمای زیاد "کبد" پف کرده یا متورم شده بود توصیه می شود.

برای استفاده موضعی و خارجی،  آب میوه کدو تنبل برای سوختگی ، پسوریازیس ، درماتیت تجویز می شود .

آبمیوه برای پریودنتیت (التهاب لثه) توصیه می شود و دهان را با آن شستشو دهید.

، پسوریازیس ، درماتیت تجویز می شود . هنگامی که آبمیوه پریودنتیت توصیه می شود دهان را شستشو دهید.

 

کدو تنبل در لوازم آرایشی

هنگامی که یک کدو تنبل توسط Aesculapius (خدای پزشکی و پسر آپولو ) به عنوان وسیله ای برای از بین بردن freckles (کک و مک) توصیه می شود.شما می توانید دستور العملی برای روشن شدن لکه های سنی با استفاده از خمیر دانه های کدو تنبل درست کنید.

ماسک کدو تنبل

برای انجام این کار، یک قاشق غذاخوری از خمیر دانه های کدو تنبل را با مخلوط با همان حجم شیر ترش، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و عسل،  به مدت 15 دقیقه روی صورت به صورت ماسک بگذارید.بعد از آن با آب سرد شسته شود.

لوازم آرایشی ژاپنی و کره ای، که برای دستور العمل های موثر برای روشن شدن کرم ها و سرم ها شناخته شده، نیز از عصاره کدو برای این استفاده میکنند. با این حال، عصاره کدو تنبل در ترکیب کرم ها از شناخته شده ترین روشن کننده های پوست است. و آن دسته از لوازم آرایشی که بر اساس عصاره کدو ساخته شده اند بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده می شوند.

ماسک کدو تنبل 2

با این حال، قسمت گوشتی و پالپ میوه نیز در لوازم آرایشی خانگی، در ترکیب با زرده تخم مرغ ، عسل و شیر در مقادیر مساوی و پالپ از کدوی خام در یک ماسک تغذیه کننده برای پوست خشک استفاده می شود و در یک ماسک برای پوست چرب در ترکیب با سفید تخم مرغ استفاده می شود. 

 

تحقیقات علمی در باره خواص کدو تنبل

کدو تنبل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف باعث می شود کدو و دانه های آن برای تحقیق محبوب باشد. تا به امروز، دانشمندان دریافته اند که دانه پوسته کدو تنبل - یک انتهلمینتیک موثر یا داروی ضدکرم ، و دانه از بدن در برابر توسعه آدنوم پروستات محافظت می کند و همچنین به افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها کمک می کن .

علاوه بر این، دانه کدو تنبل - منبع منیزیم است . محققان به این نتیجه رسیدند که این ماده معدنی برای جذب ویتامین D ضروری است. بدون منیزیم ، ویتامین D می تواند در بدن تجمع یابد اما اثر مثبتی ندارد. در عین حال، می تواند مضر باشد، زیرا استفاده از مکمل های ویژه ویتامین می تواند منجر به جهش کنترل نشده در سطح کلسیم و فسفر شود.

روی یا زینک در دانه کدو تنبل به جلوگیری از رشد سرطان مری کمک می کند. دانشمندان آمریکایی متوجه شده اند که دوز  موثر از روی یا زینک بر سلول های سرطانی تاثیر می گذارد، اما به بقیه بدن آسیب نمیزند.

محققان این پدیده را به پیوند خاصی از روی و کلسیم اختصاص می دهند. ماهیت این ارتباط هنوز مشخص نشده است، اما اکنون واضح است که زینک به سیگنالهای کلسیم "فرستاده شده" از سلولهای سرطانی پاسخ می دهد . آزمایش های علمی نشان می دهد که پالپ کدو نیز می تواند در مبارزه با سرطان کمک کند. محتوای بالای بتا کریپتوکسانتین (provitamin A) آن  به جلوگیری از پیشرفت سرطان ریه کمک می کند.

در طول آزمایش ها بر روی  موش ها ، دانشمندان توانستند اثربخشی سرطان زایی  را از مشتقات نیکوتین در انواع خاصی از دخانیات و در مایعات سیگار با توجه به دوزهای کوچک پروینتامین A خنثی کنند .

دانشمندان همچنین تحقیقاتی را انجام می دهند که ممکن است در آینده ما را از بروز زودرس ماکولا که یکی از مهمترین مشکلات چشم پزشکی است، نجات دهد. این ممکن است به علت حضور کارائوئنوئید زاکسنتین در گوشت کدو تنبل باشد.

در مطالعات داخلی، دانشمندان توجه ویژه ای به فعالیت بازسازی عصاره روغن کدو تنبل دارند. مشخص شد که موثر ترین عصاره روغن 50٪ است که در صورت استفاده روزانه، زمان بهبود زخم را در حیوانات به میزان 22٪ کاهش می دهد .

کدو تنبل علاوه بر اثرات مفید بر بدن، اثر غیر مستقیم بر سلامت انسان دارد. بنابراین، محققان از ایالات متحده دریافتند که  پوست خشک دانه های کدو تنبل یک تصفیه کننده موثر آب است. پس از جوشاندن و خشک شدن، آنها را در آب با یون های سرب قرار دادند، که برای چند ساعت تقریبا به طور کامل یون های سرب جذب می شد. و در ترکیب با پوست آوکادو و لیمو ، بهره وری افزایش می یابد. چنین روش ارزان و ساده فیلتر کردن می تواند نجات واقعی برای کشورهای جهان سوم باشد که کمبود آب آشامیدنی دارند.

 

کدو تنبل در رژیم غذایی

متخصصان تغذیه گاهی اوقات یک کدو تنبل را سبز می نامند. برخی از محصولات، از جمله کدو تنبل، می توانند عواملی را که فرد به ارث برده است، روشن یا خاموش کنند. کدو تنبل در این زمینه توسط یک متخصص تغذیه برای رسیدن به یک اثر ضد تومور و همچنین یک عنصر از رژیم غذایی برای گاستریت و بیماری های مثانه استفاده می شود.

به تاثیر کدو تنبل در متابولیسم بسیار اشاره شده است. طبق گفته متخصصین تغذیه، کدو تنبل در رژیم غذایی، متابولیسم را کاهش می دهد، به کاهش وزن چربی کمک می کند و برای کاهش وزن، و لاغری مفید است.

کدو تنبل بخشی از رژیم غذایی بویایی دکتر (روانپزشک) آلن هیرش است، که از سال 2005 تاکنون تحقیقی بر روی حس بویایی بر آگاهی و فیزیولوژی انسان دارد. برنامه اصلاح وزن بر اساس بیانیه ای است که برخی از محصولات بوهای "اشتها" را خنثی می کنند و ترشح آب معده را کم می کنند. بر خلاف بعضی که، به عنوان مثال، عطر سیب سبز، نعناع ، موز و بوهای دیگر، بوی کدو تنبل اشتها را کاهش نمی دهد، اما در مرحله اول رژیم غذایی است که طی آن بیمار یاد می گیرد که بو ها را در رژیم غذایی مخلوط نکند. اصول تغذیه یک دکتر فرانسوی مبتنی بر ایده عادی کردن فرآیندهای متابولیک با معرفی محدودیت های خاصی در ترکیب محصولات بود. به عنوان مثال، رژیم غذایی مخلوط کردن چربی ها و کربوهیدرات ها را در یک غذا ممنوع می کند.

علاوه بر این، با توجه به  کربوهیدرات مثبت موجود در کدو تنبل، می تواند و باید خورده شود، و کربوهیدرات منفی مثل شکر، الکل، شیرینی و غیره نباید خورده شود. یک مطالعه انجام شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده این فرضیه را تایید کرد که رژیم های غذایی با بسیاری از کدو تنبل ها می تواند سبب کاهش اشتها به علت مقدار زیاد فیبر آنها شود.

کدو تنبل غذای کم کالری است (یک فنجان استاندارد پوره کدو تنبل آب پز حاوی حدود 50 کالری است). برای بهبود طعم نوشیدنی و مهمتر از همه، برای بهبود جذب بتا کاروتن و از بین رفتن ویتامین ها، در هنگام پختن کدو تنبل که اغلب با سایر سبزیجات برای مثال هویج ترکیب می شود، کمی کرم کوچک با آن ترکیب شود . چربی موجود در کرم به هضم عناصر مفید در سبزیجات کمک می کند.

 

مضرات خطرناک کدو و موارد منع مصرف آن

خواص مضر کدو تنبل بسیار نادر است و به طور عمده به دلیل سوء استفاده یا در ارتباط با تهدید نیترات است. کدو تنبل واقعا می تواند نیترات ها را جمع آوری کند، به خصوص در تولید صنعتی و در کشور هایی که کود و آفت کش ها به طور گسترده ای در کشاورزی استفاده می شود. اما حتی با این شاخص، کدو تنبل در میان محصولات با بالاترین توانایی برای انباشتن مواد مضر نیست، بلکه نشان دهنده گروه «خطر متوسط» با محتوای نیترات حدود 300-600 میلی گرم بر کیلوگرم با حداکثر مقدار مجاز حدود 500 میلی گرم در روز است. (حد بالای این استاندارد حدود 5 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن یک فرد است).

با این حال، کدو خام نباید توسط افرادی که دچار تشدید فرآیندهای التهابی در معده، پانکراس، کیسه صفرا و روده هستند، استفاده شود. مشاوره پزشکی شخصی باید در بیماران مبتلا به گاستریت با اسیدیته پایین، کولیت روده، قند خون بالا به دست آید.

با آبمیوه کدو تنبل، همانطور که با هر نوع دیگری از آبمیوه ها رایج است باید با محدودیت استفاده شود. بر طبق  نظر برخی از متخصصان تغذیه، یک بزرگسال نیاز به 1-2 فنجان در هفته دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کدو تنبل به وزن یک تن 10 عکس

در
تصاویر عجیب و غریب از دهقانی که هویج 10 کیلویی برداشت کرده، کدو تنبل با وزن بیشتر از یک تن و مومیایی هایی که برای سفر گذرنامه می گیرند!
sayarak.com به دلخواه 10 عکس شگفت انگیز انتخاب کرده است.
 

آیا می دانستید در سال 1974، برای مومیایی های فرعون رامسس دوم پاسپورت مصری صادر شد تا او بتواند به پاریس پرواز کند.

در حالی که تمام جهان در حال مبارزه با آلودگی سیاره با پلاستیک است، جایی در آسیا هر حبه انگور به دقت بسته بندی شده است.

اندازه هواپیما بیش از حد بزرگ است!

گزینه اقتصادی 3 در 1: سینک، اجاق گاز و مینی یخچال

این بزرگترین کدو تنبل در آمریکای شمالی است. وزن آن 1،147 کیلوگرم است.

با برداشت این هویج همه تعجب کردند: این هویج 10 کیلوگرم وزن دارد

دراین ماست، لیستی از اسامی تمام گاوهایی که شیر آن برای تهیه این ماست استفاده شده، نوشته شده است.

زنبورها برای کار به روش سازمان یافته پرواز می کنند.

هنر خیابانی در لنکشایر، انگلستان

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه گنوچی کدو تنبل

در
gnocchi خانگی یک داستان کاملا متفاوت دارد. تفاوت عظیم از آنجا است که من سیب زمینی را خیلی دوست دارم ، من عاشق (عشق!) این بالش های کوچک یک اندازه  برای همیشه و همیشه خواهم بود!
گنوچی این غذای ایتالیایی به محض این که تصمیم بگیرید آماده است. شما خیلی سریع متوجه خواهید شد که اضافه کردن آرد بیشتر باعث افزایش کارایی خمیر می شود ، اما نکته منفی این است که آرد بیشتر، باعث می شود که گنوچی خیلی متراکم و سفت باشد. می توانید بگویید توپ لاستیکی ؟
چه کسی گفته ، گنوچی فقط باید از سیب زمینی درست شود؟ به اطراف نگاه کنید ، کتابهای آشپزی و منابع دستور العمل آنلاین نه تنها تغییرات بی شماری را ارائه می دهند ( دستور العمل های انگلیسی / دستور العمل های آلمانی ) با سبزیجات ،گیاهان و مواردی از این قبیل ، حتی در مواردی که می خواهید استفاده کمتری از سیب زمینی داشته باشید ، همه در آنجا وجود دارد. گزینه ها بی پایان است.
 
چرا تنوع الهام بخش فصلی را امتحان نمی کنید؟ از آنجا که کدو تنبل در حال شلوغ کردن قفسه های مواد غذایی من در آشپزخانه شده است، من شانس خود را برای آشپزی gnocchi با کدو تنبل امتحان کردم. این بار بدون سیب زمینی اما با رنگ نارنجی و روشن زیبا است. من برای دومین بار در دو هفته آنها را آماده کردم ...

 

مواد لازم برای تهیه گنوچی کدو تنبل

مواد لازم (برای 2):
1 عدد کدو تنبل (پوره 450 گرم)
نمک دریا
1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
100 گرم آرد همه منظوره (بیشتر در صورت نیاز) ، اضافی برای پاشیدن روی تخته کار
جوز هندی تازه
50-75 گرم کره
15-20 برگ مریم گلی متوسط
فلفل سیاه تازه خرد شده
پارمسان ، تازه رنده شده
اختیاری: دانه کدو تنبل و ریز خرد شده

 

طرز تهیه گنوچی کدو تنبل

اجاق گاز را تا 200 درجه سانتیگراد (390 درجه فارنهایت) گرم کنید. کدو تنبل را شسته و خشک کنید. با استفاده از بزرگترین چاقوی خود ، آن را به نصف برش دهید و ساقه و دانه ها را دور بریزید. من از قاشق استفاده می کنم که باعث می شود تمام الیاف و دانه ها نسبتاً آسان جدا شود. کدو را با برش هایی به ضخامت انگشت خرد کرده و روی یک سینی پخت پراکنده کنید.کمی نمک دریایی بپاشید و به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود در فر (وسط) کباب کنید.
 
کدو تنبل داغ را با گوشت کوب له کنید. اگر از کدو تنبل کوچک استفاده کرده اید ، پوست نرم شده و می تواند با پوره مخلوط شود. قطعات بزرگتر پوستی را که در برابر فرایند خرد کردن مقاومت می کنند جدا کنید. بگذارید حدود 15 دقیقه خنک شود.
 
زرده تخم مرغ و آرد را اضافه کنید ، سپس پوره را چاشنی بزنید تا با نمک و جوز هندی تازه مخلوط شود. به سرعت با استفاده از یک چنگال مخلوط کنید ، خمیر هنوز کاملا چسبناک به نظر می رسد. البته می توانید در این مرحله آرد بیشتری به آن اضافه کنید ، اما به خاطر داشته باشید که هرچه آرد بیشتر استفاده کنید ، این گنوچی های کوچک متراکم تر می شوند. و شما می خواهید که آنها سبک و ترد باشند ، با بافتی شبیه به مخمل!
 
شکل دادن به این gnocchi گام سختی است ، این تکنیکی است که برای من مناسب است: من روی یک تخته چوبی  را کاملا آرد می پاشم و همچنین دستانم را آردی می کنم و یک قاشق غذاخوری بزرگ از خمیر را در دستان خود می گیرم و مطمئن می شوم که از آرد پوشیده شده است. سپس من این قطعه را با دقت در یک رول ضخیم به اندازه انگشت شکل می دهم و آن را به بالش های کوچک برش می دهم (تیغه چاقو را آرد می زنم تا از چسبیدن آن به خمیر جلوگیری شود). سپس هر گنوچی را روی یک سینی با کاغذ روغنی می چینیم.
 
در همین حال ، یک قابلمه بزرگ آب را به جوش آورده ، نمک را سخاوتمندانه اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آب به آرامی جوش بیاید . gnocchi را به آب در حال جوش اضافه کنید - یکبار هم بزنید ، تا به پایین قابلمه نچسبند - و بگذارید تا بپزد تا زمانی که شروع به شناور شدن به سمت بالا کنند. بسته به اندازه آنها ممکن است 4 تا 6 دقیقه طول بکشد. با یک کفگیر بیرون بیاورید ، زیرا برداشتن آنها می تواند به این gnocchi های شکننده آسیب برساند.

 

طرز تهیه کره مریم گلی قهوه ای

تهیه کره مریم گلی قهوه ای: برگهای مریم گلی تازه را بشویید و آنرا خشک کنید ، سپس برگ ها راروی هم گذاشته و نازک خرد کنید . در همین حال کره را در یک تابه روی حرارت کم و متوسط ​​ذوب کنید ، مریم گلی را اضافه کنید تا زمانی که مریم گلی ترد شود و کره یک رنگ قهوه ای طلایی و طعم مغذی به دست آورد (اما اجازه ندهید بسوزد!). مقداری فلفل سیاه تازه ، پارمسان رنده شده  و اختیاری - تخم کدو حلوایی خرد شده را اضافه کنید.
گنوچی های شما آماده است بفرمایید نوش جان (:

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 عادت روزمره که در فیلم های غربی مشاهده کرده ایم

در

قهوه

 

شخص دائماً از منابع مختلف چیز جالب یا مفیدی را برای خود قرض می گیرد. و سینما از این نظر مستثنی نیست. بسیاری از سنت ها و تعطیلات روزمره ، که مدتهاست در زندگی ما جا افتاده است و در واقع توسط ما پذیرفته شده است ،  اغلب در طرح تعداد قابل توجهی از فیلم های خارجی ظاهر می شود. در اینجا 10 عادت در زندگی روزمره وجود دارد که در سینمای غرب مشاهده کرده ایم .


خرید قهوه آماده

قهوه

در گذشته ،خرید قهوه آماده یک امر نادر بود.


امروز ، در راه کار یا تحصیل ، می توانیم ده ها قهوه خانه خیابانی را مشاهده کنیم که پیشنهاد می کنند یک نوشیدنی تقویت کننده به ما بفروشند. و حتی چند دهه پیش ، این عمل یک امر نادر بود. و همه به این دلیل است که ما اخیراً شروع به مشاهده فعالانه کارمندان دفتر غربی با قهوه در لیوان یکبار مصرف در دست کردیم. در حقیقت ، حداقل دو دلیل دیگر برای محبوبیت کافی شاپ های آماده وجود دارد: اول اینکه ، این واقعا راحت است ، و دوم اینکه ، با چنین تقاضایی ، شروع یک کار در این مسیر واقعاً امیدوار کننده و سودآور است.

 

جشن هالووین

جشن هالووین

این تعطیلات امروز بسیار محبوب است


دشوار است بگوییم که آیا بسیاری از ما واقعاً هالووین را  جشن گرفته ایم یا نه ، اما در بسیاری از فیلم های خارجی به آن توجه کرده ایم ، زیرا ما با یک فضای عرفانی عجین شده ایم و شروع به احترام به ارواح و دنیای دیگر می کنیم. در عوض ، کل ماجرا این است که ما از گذراندن یک روز دیگر از سال برای سرگرمی ، علاوه بر این ، استفاده از وسایل موضوعی از لباس ، کدو تنبل و .... بیزار نیستیم. و موسسات مختلف و زنجیره های خرده فروشی با سازماندهی رویدادهای مربوطه یا فروش لباس ، کدو تنبل  و .... ، مشتاقانه تقاضای هالووین را پشتیبانی می کنند.

 

جشن روز ولنتاین

جشن روز ولنتاین

یکی دیگر از تعطیلات وام گرفته شده که کاملاً به زندگی ما وارد شده است.


مدت زمان طولانی است که این تعطیلات عاشقانه به یک سنت خوب برای عاشقان تبدیل شده است تا بار دیگر احساسات خود را به زیباترین و به یاد ماندنی ترین حالت بیان کنند. و مدتهاست که جشن روز ولنتاین  هیچ کس را اذیت نمی کند ( قبلا فقط کاتولیک ها آن را جشن می گرفتند). این محبوبیت به طور فعالانه توسط سینمای خارجی ترویج می شد ، جایی که بارها قسمت هایی نشان داده می شد که شخصیت ها به یکدیگر ولنتاین قلبی شکل می دادند ، شگفتی های عاشقانه ای را برای همنوعان خود آماده می کردند و حتی در این تاریخ زیبا پیشنهاد ازدواج یا عروسی می کردند.

 

خدمات تحویل غذا

خدمات تحویل غذا

این نوع خدمات امروزه محبوب هستند.


چه کسی فکر می کرد یک ربع قرن پیش ما می خواهیم یخچال را بدون ترک کاناپه پر کنیم. اما پس از تماشای قهرمانان غربی فیلم ها و سریال های تلویزیونی ، جایی که قهرمانان اغلب از خدمات تحویل غذا به خانه های خود استفاده می کنند - علاوه بر این ، محبوب ترین در این زمینه پیتزا بود - این عمل در کشور ما بیشتر و بیشتر ریشه دواند. امروزه علاوه بر غذای ایتالیایی فوق الذکر ، سفارشات خانگی غذاهای چینی در جعبه ها ، سوشی ها یا حداقل چیز های مورد نیاز ، که نیاز به پر کردن یخچال را دارند ، کاملاً مشهور است. این عمل مزایای زیادی دارد: ارزان بودن نسبی سرویس ، سرعت و البته طعم غذای آماده ، و حتی نیازی به شستن ظرف ها نیست. و حوادث اخیر که کل کره زمین را در خانه قرنطینه کرده است ، دور جدیدی از توزیع و محبوبیت تحویل در خانه را ایجاد کرده است.

 

 آواز تولدت مبارک

 تولدت مبارک

اکنون تعداد کمی از افراد بدون همراهی این آهنگ تولد خود را جشن می گیرند


اگر جشن تولد برای ما یک سنت طولانی است ، خواندن یک آهنگ بی تکلف به انگلیسی هنگام  آوردن کیک فقط در چند دهه گذشته مرسوم است. و ، علی رغم وجود ترجمه فارسی ، اغلب به شکل اصلی خود انجام می شود. گسترش این آهنگ شگفت انگیز است: طبق کتاب رکوردهای گینس ، Happy Birthday to You مشهورترین آهنگ به زبان انگلیسی است. این تعجب آور نیست ، زیرا به سختی حداقل یک بیننده از سینمای غرب وجود دارد که آن را روی صفحه نشنیده باشد .

 

مهمانی آخرین روز مجردی

 آخرین روز مجردی

یکی از محبوب ترین در بین جوانان.


ما همچنین سنت جشن "آخرین روز زندگی مجردی" را از فیلم های غربی گرفته ایم. امروزه یافتن آژانس برای سازماندهی رویدادهایی که خدمات آخرین روز زندگی مجردی تازه عروس و داماد و دوستانشان را فراهم کند کار دشواری نیست.

 

ساقدوش عروس  و داماد

ساقدوش عروس  و داماد

ساقدوش عروس  و داماد با لباس های یکسان تقریباً یک سنت عروسی است.


 تعدادی آداب و رسوم جالب وجود دارد که تصور یک عروسی مدرن بدون آنها دشوار است - به عنوان مثال ، سنتی که عروس دسته گل خود را می اندازد. علاوه بر این ، انتخاب یک لباس برای ساقدوش عروس و دوستان داماد و یا توافق قبلی که همه باید به یک سبک یا طرح رنگی یکسان بپردازند ، بسیار محبوب شده است. و برگزاری مراسمی در ساحل ، پارک یا سایر مکان های زیبا در واقع یک سرویس همه گیر از طرف آژانسهای سازماندهی تعطیلات است.

 

جلسات روانکاوی

جلسات روانکاوان

جلسه با روانشناس دیگر بخشی از زندگی فقط افراد ناسالم محسوب نمی شود


برای مدت طولانی ، یک جلسه با یک روانشناس یا روانکاو تقریباً چیزی شرم آور تلقی می شد و فقط کسانی که دارای مشکلات روحی هستند به آنها مراجعه می کردند. و این نمونه های سینمای خارجی بودند که به تدریج ما را به این ایده سوق دادند که چنین عقیده ای رادیکال درست نیست. امروز ، جلسه ای با حضور متخصصانی که مدتها به طور ناخوشایند نادیده گرفته شده اند  ، چیزی شرم آور یا چیزی که ارزش پنهان کردن دارد ، در نظر گرفته نمی شود. و مکالمه با یک روانکاو برای یک فرد مدرن می تواند به مقابله با گذشته و مشکلات حال و همچنین مقابله با استرس و موارد دیگر کمک کند.

 

دکوراسیون منزل در تعطیلات سال نو

کریسمس

قبلا ، در سال نو ، شاید درخت تزئین می شد ، اما امروز - کل خانه.


در کشورهای غربی تعطیلات سال نو شاید بزرگترین و طولانی ترین دوره تعطیلات باشد. سال نو ما نیز یک تاریخ مهم است ، اما ما هنوز آن را در مقیاسی مانند خارج از کشور جشن نمی گیریم. به طور خاص ، این مربوط به خانه تکانی خودمان تا پایان اسفند بود. با این حال ، زیباترین و به یاد ماندنی ترین تصاویر خانه ها و آپارتمان ها که با درخت کریسمس تزئین شده ، چه در بیرون و چه در داخل خانه خیره کننده هستند ، ما را بر آن داشت تا خرید تزئینات بیشتری را شروع کرده و حال و هوای سفره هفت سین سال نو را فراتر از اتاقی که میز جشن در آن قرار دارد ، پهن کنیم.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...