عدد اکتان و ستان

در


عدد اکتان، اندازه توانایی بنزین برای جلوگیری از knocking می باشد. در موتورهای بنزینی (Otto)، احتراق توسط جرقه ی شمع جرقه کنترل می شود و بایستی از احتراق خودبخودی کنترل نشده (knocking) اجتناب شود. مقیاس توسط ویژگی های antiknock از هپتان نرمال (RON=0) و 2، 2 ، 4- تری متیل پنتان (ایزو اکتان؛ 100=RON) تعریف می شود. عدد اکتان این تحقیق و عدد اکتان موتور، در شرایط که اندازه گیری شده اند (سرعت موتور، درجه حرارت و زمان جرقه) متفاوت می باشند. عدد اکتان یک سوخت برابر با درصد ایزو اکتان در مخلوط هپتان نرمال است که به عنوان یک سوخت، خصوصیات antiknock یکسانی دارد.
سوخت های جت با عدد اکتان بالای 100، نسبت به استانداردهای بوستر اکتان تست می شوند.
عدد اکتان، خصوصیات احتراق سوخت های دیزل را منعکس می کند. در اینجا احتراق بایستی به سرعت بعد از تزریق به هوای فشرده گرم ادامه یابد. سوخت های دیزلی نسبت به مخلوطی از ستان (هگزادکان، احتراق سریع) و یک α- متیل نفتالین (احتراق آهسته) تست می شوند، عدد ستان، درصد ستان در مخلوطی می باشد که به عنوان سوخت آزمون، رفتار احتراق یکسانی می دهد. از این رو، بر خلاف بنزین، یک سوخت دیزلی خوب همانند گازوئیل خام (فرآورده مستقیم) (40-50)، هیدروکرانیگ گازوئیل (55-60) شامل بسیاری از آلکان های راست زنجیر و چند آروماتیک است. برای مقایسه، نفت چرخه FCC عدد ستان پایین (25-0) دارد اما عدد اکتان بالا (95) دارد. سوخت های حمل و نقل دیزل معمولی، عدد ستانی حدود 50 دارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه کاهش مصرف سوخت

در

1. خودرو را روشن نگذارید. مثلا وقتی جایی منتظر هستید حتما خودرو را خاموش کنید. این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین، استهلاک خودرو را کاهش می دهد.
2. باد لاستیک ها تنظیم کنید. علاوه بر کاهش مصرف سوخت کیفیت سواری بهتری را در پی خواهد داشت.
3. استفاده مناسب از دنده سعی کنید با دنده سبک تر حرکت کنید.
4. به هیچ وجه با موتور سرد حرکت نکنید. در آزمایش مشخص شده موتوری که هنوز سرد است تا 20 کیلومتر اولیه 70% بیشتر بنزین مصرف می کند.
5. از رانندگی با دور موتور بالا پرهیز کنید. فشار زیاد روی موتور مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.
6. وضعیت تسمه دینام را چک کنید. تسمه نباید بیش از حد شل یا سفت باشد. موتور کارایی خود را از دست خواهد داد.
7. لنت ترمز را تنظیم کنید. درصورتی که لنت ترمز دائم درگیر باشد مصرف سوخت و استهلاک سیستم ترمز بالا خواهد رفت.
8. همیشه با بالاترین دنده ممکن حرکت کنید. سعی کنید سریعتر به دنده 5 بروید. البته رعایت سرعت مطمئن فراموش نشود.
9. ترافیک را پیش بینی کنید. از ترمزگیری شدید خودداری کنید. با موج ترافیک حرکت کنید و اهسته شتاب بگیرد تا مجبور نشوید ترمز های شدید بزنید.
10. پشت چراغ قرمز های بیشتر از 2 دقیقه خودرو را خاموش کنید.
11. فیلتر هوا خیلی مهم است. از تمیز بودن آن مطمئن شوید.
12. وقتی ماشین را در یک روز داغ تابستانی بیرون پارک کرده اید، بعد از ورود چند دقیقه درب ها را باز کنید تا هوای داغ داخل تخلیه شود. سپس درب و پنجره ها را بسته و کولر را روشن کنید.
13. کولر را بعد از سرعت 10 کیلومتر در ساعت روشن کنید. بار اولیه زیاد روی موتور مصرف بنزین را افزایش می دهد.
14. شتابگیری سریع نکنید. جدا از مصرف بالای سوخت در هنگام شتابگیری اولیه، این کار خطرناک است و ممکن است کنترل خودرو را از دست بدهید.
15. وسایل اضافی در صندوق حمل نکنید. وزن خودرو را تا حد ممکن کاهش دهید. حتی یک جعبه ابزار نیز مصرف شما را افزایش می دهد.
16. در سرعت بالا پنجره ها را ببندید و از کولر خودرو استفاده کنید.
17. از باربند استفاده نکنید. باربند شکل ایرودینامیک خودرو را تغییر می دهد و در برابر باد مقاوت ایجاد می کند. این کار مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.
18. فضای موتور خودرو را تمیز نگه دارید. مقداری از تبادل حرارت از طریق بدنه موتور یا کارتل روغن انجام می شود. درصورتی که کثیف باشد این کار به درستی انجام نخواهد شد.
19. قبل از سفر، مسیر مناسب و بدون ترافیک انتخاب کنید. از نرم افزارهای مسیریاب استفاده کنید. حتما گزینه ترافیک را در اولیت قرار دهید.
20. سرویس های خودرو را سر وقت انجام دهید. یک خودرو صفر نیز نیاز به سرویس دوره ای دارد. با انجام تعویض روغن و فیلتر ها موتور در حداکثر کارایی خود قرار خواهد گرفت.

21. قبل از خالی شدن باک بنزین بزنید، وقتی سطح بنزین درون باک پایین برود گل و لای ته بانک به داخل فیلتر بنزین کشیده شده و مسیر بنزین را مسدود می کند. در نتیجه موتور به درستی کار نخواهد کرد و در نهایت مصرف بنزین افزایش خواهد یافت.

با رعایت چند مورد از موارد ذکر شده می توانید مصرف بنزین خودرو را تا حد زیادی کاهش دهید. کاهش مصرف بنزین علاوه بر سودی که به جیب شما می رساند سلامتی شما و جامعه را نیز تضمین خواهد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شکایت از پمپ بنزین

در

 

برای  شکایت از پمپ بنزین   آسانترین راه تماس با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران برای مطرح کردن شکایت از پمپ بنزین مربوطه است. برای شکایت از جای سوختن  (  کد جایگاه های سوخت  ) و  تماس با شرکت پخش فراورده های نفتی با  سامانه ثبت شکایات مردمی شماره 09627 به صورت ۲۴ ساعته وشبانه روزی تماس بگیرید تا  بازرسی جایگاه سوخت  موضوع را  بررسی کند. 

اگر در هنگام سوخت گیری در پمپ بنزین با تخلفات پمپ بنزین  ها مثل موارد زیر مواجه شدید با  شکایت پمپ بنزین  از سواستفاده جلوگیری کنید.

 شکایت از پمپ بنزین 

  • - اجبار مسول جایگاه برای بنزین زدن
  • - مغایرت مبلغ پرداختی با مقدار بنزین زده شده   یا  کم فروشی در پمپ بنزین
  • - فروش مکمل سوخت در جایگاه های سوخت ممنوع است. در صورت مشاهده برای  شکایت پمپ بنزین  با شماره 09627 تماس بگیرید. 
  •  
  • - اگر بنزین حاوی آب است. بنزین از آب سبک تر است و درصورتی که همراه بنزین مقداری آب وارد باک شود در ته باک قرار میگیرد. اگر بلافاصله بعد از خروج از پمپ بنزین ماشین خاموش شد بنزینی که زدید حاوی مقدار بسیار زیادی آب بوده است. 
  •  
  • - حتما خودتان بنزین بزنید، ممکن است مسول جایگاه پمپ را صفر نکند. راهی برای اثبات ندارید و باید پول بیشتری پرداخت کنید.ممکن است بدون اطلاع شما مکمل بریزد و ...
  •  
  • - اگر نوع بنزین ارائه شده با نوعی که مشخص شده تفاوت دارد. مثلا از تلمبه سبز همیشه باید بنزین سوپر بزنید، اگر در جایگاهی از این تلمبه جهت ارائه بنزین معمولی استفاده می شود باید  به  بازرسی پمپ بنزین   اطلاع دهید.
  •  
  • -  اگر بنزین به قیمت بیشتری به فروش می رسد. مثلا اگر مسول جایگاه اقدام به فروش بنزین سوپر به قیمت بیشتر از 1200 تومان (سال 97) مثلا با عنوان کم بودن بنزین سوپر در شمال می کند.
  •  
  • - اجبار به پرداخت هزینه بیشتر بابت مثلا بنزین زدن توسط مسول جایگاه

تعزیرات پمپ بنزین

 سازمان تعزیرات: با صاحبان پمپ بنزین که گرانفروشی، کم فروشی و عرضه مکمل های سوخت دارند برخورد می کنیم.  تلفن شکایات پمپ بنزین   09627

مکمل بنزین

عرضه مکمل های سوخت یکی  از شکایات پمپ بنزین است.رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن رد هر گونه تأثیر مثبت این مکمل‌ها بر کیفیت سوخت، افزود: اقلامی که به اسم مکمل خارجی به فروش می‌رسد بنا بر آزمایش‌های انجام شده تأثیری در افزایش اُکتان سوخت یا درجه بهسوزی موتور خودرو ندارد. سازمان محیط زیست نیز معتقد است که این مکمل‌ها حاوی فلزات سنگین بوده و برای سلامتی شهروندان مضر است. همچنین سازمان ملی استاندارد نیز اعلام کرده مکمل‌های عرضه شده فاقد تأیید این سازمان است.

نظرات

۱۳۹۷/۱۰/۵این اتفاق برای من افتاده و با 09627 تماس گرفتم، پیگیری تا حد بازبینی فیلم پمپ بنزین انجام شد و احتمالا به مسول جایگاه هم تذکر دادند. همینجا از مسول بازرسی که کار منو پیگیری کرد تشکر میکنم.

۱۳۹۸/۲/۷با سلام . در پمپ بنزین سهروردی شمالی نرسیده ب مطهری امروز شنبه مورخ 2.6 حدود ساعت 9.40 دقیقه صبح درخواست کردم از مسول برام باک ماشین رو پر کنن که خودم دیدم حدود 41 بنزین برام زدن اما ازم 49 تومان گرفتن و اصرار داشتن که من اشتباه میکنم

۱۳۹۸/۲/۸با عرض سلام خدمت دست اندر کاران محترم سازمان نظارت ببخشید ما از دست جایگاه های سوخت واقع در سیستان و بلوچستان ناحیه ایرانشهر شهرستان سرباز داخل شهر راسک که دو جایگاه دارد به دلیل تخلف در فروش بنزین شکایت دارم در واقع این دو جایگاه در هنگام شب اقدام به فروش بنزین به سه برابر قیمت می کنند و هنگام روز از ساعت ۸ الی ۱۲ جایگاه باز هست و بعد از آن خودسرانه اقدام به بستن و تعطیل کردن جایگاه می کنند و ما مردم واقعا از دستشان عاصی هستیم بخصوص معلمان و کارمندان غیر بومی و بار ها شده به فرناندار محترم و مسئولین سوخت فرمانداری تماس گرفتیم که هیچ نتیجه ای حاصل نشده است لطفا پیگیری نمایید.

۱۳۹۸/۲/۲۱با سلام جایگاه سوخت ناحیه غرب، شعبه دامپزشکی. بدون اجازه و به حالت پنهانی تاریخ 21/2/98 مکمل توی باک بنزینم ریخت و درخواست دریافت مبلغ ش رو کرد که با مقاومت من روبرو شده و نتونست دزدی کنه. ضمنا من ک سی درصد از باک بنزینم ، حاوی بنزین بود. خونه پرش سی، سی و پنج تا جا میشد ک که عدد روی شمارشگر سی و سه لیتر رو نشون میداد ولی پرسنل جایگاه ادعای هشت لیتر دیگه هم داشت و بحث بالا گرفت. مدیریت هم نهایتا گفت دیگه خود رانندگان باک بنزین خودشونو پر کنن و غیر مستقیم هوای نیروی خودشو داشت. جالب ه که توی روز روشن، اونم ماه رمضان، شاهد اینهمه دزدی هستیم. کلی هم دروغ بار کردن که مکمل رو خود راننده درخواست کرده و الان زده زیرش..... سیکل معیوب، از مدیریت معیوب سرچشمه میگیره. بقیه راننده ها هم میگن ک اینا خودشون دستشون توی یه کاسه ست. مردم مراقب دزدی ها باشین ان شاءالله که اعتراض منو شرکت ملی نفت پیگیری کنه

۱۳۹۸/۲/۲۸سلام به همه دوستان همه مراقب باشن من روز 25/2/98 پمپ بنزین جاجرود .تپه سیف بنزین زدم مامور جایگاه گفت باید با کارت خودت بزنی گفتم باشه کارتم رو داشتم وارد دستگاه میگردم که گفت نزن بده من از محل کارت خور پشتی باید بزنم منم دادم وقتی اومدم خونه دیدم اون قطعه الکترونیکی روی کارت کنده شده و افتاده توی جلد مدارم اصلا نفهمیدم چرا این اتفاق افتاده خودم چسبوندمش و رفتم امتحانش کنم دیدم کار نمیکنه و سوخته از چندتا جایگاه پرسیدم همشون به یقین گفتن که اون طرف عوضش کرده و یدونه سوخته داده بهت خدایا مگه میشه منم به بازرسی اعلام کردم و شکایت کردم انشالاه که ترتیب اثر بدن خداییش چیز عجیبی بود

۱۳۹۸/۲/۳۱تو جایگاه سوخت یادگاردامپزشکی به زور مکمل سوخت زدن داخل باک موتورم این مکمی سوختا قلابیه به هیچ عنوان اجازه ندید تو جایگاها بریزن تو باک گند میزنه به موتور و ماشینتون .البته به بازرسی شکایت کردم امیدوارم پیگیری کنن

۱۳۹۸/۳/۹سلام. پمپ بنزین یادگار دامپزشکی بنزین زدم. حجم خالی باک ماشینم 48 لیتره. با توجه به اینکه تازه چراغ بنزینم روشن شده بود و تو شرایط بدتر از اینم همیشه 46 لیتر بنزین میزدم 49 لیتر کنتور انداخت تازه هنوز باکم پر نشده بود. به آقای مدیرش هم گفتم با کلی اصرار یه ظرف یه لیتری پر کردیم که سر یه لیتر ظرف پر نشد ازشون شکایت کردم چون واقعا کلاه بردان. اگه واقعا راست میگن باید جریمه و پلمپ شون کنن

۱۳۹۸/۴/۲۴پمپ بنزین آیت الله کاشانی خیلی راننده های خانم رو اذیت میکنند و بقیه پول رو بزور باید ازشون گرفت جایگاه سوپر گفتم 20 لیتر سوپر بزنن کمتر زد 20 هزار تومن شد بعد میگه 25 تومن شده گفتم دیدم چقدر زدی گفت اااا درست میگید 5 تومن اضافه می خواست بگیره و خیلی بی ادب یکیشون سن دار کم مو همش بدنمون گاه میکرد از حرص اینکه پیاده شدم ببینم چقدر داره بنزین میزنه . چند بار هم سریع بعد از بنزین زدن سریع صفر میکنند که نبینی چقدر شده اما وقتی اعتراض میکنم مجبور میشن اون مقداری که زدنو دوباره نشون بدن

۱۳۹۸/۵/۳با سلام متاسفانه پمپ بنزین آیت الله کاشانی از خانم ها مبالغ بیشتری گرفته و بسیار توهین آمیز رفتار می کنند و بارها شکایت شده اما نتیجه ای نداده . امیدوارم با جدیت بیستری با این آقایان برخورد شود

۱۳۹۸/۵/۱۶من یکبار با شماره09627 تماس گرفتم ولی پیگیری نکردند جایگاه آفتاب در جاده ورامین حد فاصل قله نو و فیروز کوه خیلی از مردم به شیوه های مختلف دزدی میکنن . واسه خودم من چندبار صفر نکرده شروع کرده به بنزین زدن و اصرار داشتن که صفر کردن . یا وسط بنزین زدن نازل رو میکشه بیرون میگه دستگاه قطع شد و بدون صفر کردن ادامشو میزنه و میگه که از جایی که قطع شده صفر کردم

۱۳۹۸/۵/۱۷سلام ديشب استان فررس شيراز خيابان امير كبير سر كلاهدوز پمپ بنزين از شلنگاش بنزين نشتي ميكرد هر لحظه امكان داشت اتيش سوزي بشه خواهشا شوخي بردار نيست پيگيري كنيد

۱۳۹۸/۵/۲۲با سلام دیشب جهت سوختگیری به پمپ بنزین توانا واقع در شهرستان کوار استان فارس رفتم 20 لیتر بنزین زدم ولی وقتی که به آمپر ماشین توجه کردم با کمال تعجب فقط یک خانه از آمپر بنزین ماشین من پر شده بود جهت هسول اطمینان به پمپ دیگر رجوع کردم که 17 لیتر بنزین زدم دو تا خونه از آمپر ماشین پر شد خواهشا خواهشا پیگیری کنید ممنونم ضمنا این اولین بار نیست که این اتفاق می افته بارها و بارها این اتفاق افتاده

۱۳۹۸/۵/۲۲سلام پمپ بنزین شعبه دامپزشکی یک سری دزد جمع شدند. همیشه باک ماشینم کمتر از حد پر می کنه و پول کامل می گیره. یک بار حدود 10 لیتر کمتر بنزین زد.مکمل هم همیشه اجباری می زندو تا می خواهی اعتراض کنی می گوید ریختم. دیشب 21/5/98ساعت 10 و نیم شب پدرم هم انجا بنزین زد بدون اجازه مکمل ریخت و 80 هزار تومن هم از ایشان گرفته است. دیده پدرم مرد مسنی است و احتمالا توان اعتراض ندارد این کار را انجام داده وااااقعا هیچ کس نیست رسیدگی کن.

۱۳۹۸/۵/۲۷با سلام امروز 98/5/27 از پمپ بنزين پايين تر از پارك ساعي خيابان وليعصر 45 ليتر بنزين زدم اندازه 5 ليتر پر شده بود بعدش دليل خلوتي اين جايگاه رو نسبت به باقي جايگاهها رو فهميدم قبلا هم شكايت كرده بودم اصلا رسيدگي نكردند حداقل كساني كه اين پست رو مي خوانند به هيچ وجه به اونجا مراجعه نكنند و به بقيه هم اطلاع رساني كنند

۱۳۹۸/۵/۲۷با سلام امروز 98/5/27 از پمپ بنزين پايين تر از پارك ساعي خيابان وليعصر 45 ليتر بنزين زدم اندازه 5 ليتر پر شده بود بعدش دليل خلوتي اين جايگاه رو نسبت به باقي جايگاهها رو فهميدم قبلا هم شكايت كرده بودم اصلا رسيدگي نكردند حداقل كساني كه اين پست رو مي خوانند به هيچ وجه به اونجا مراجعه نكنند و به بقيه هم اطلاع رساني كنند

۱۳۹۸/۶/۳لب خط بری چهار کیلو موز بخری بهت نیم کیلو پرتقال میدن همون آدما رو آوردن پمپ بنزین علی آباد ،یه ۲۰۶ مدل ۸۳دارم نمیدونستم تا الان هفتادتا بنزین میگیره بازم باکش پر نمیشه به یارو گفتم گفت عیب از بنزینای یه مکمل بریزی اوکی میه عجب

۱۳۹۸/۶/۳ما چقدر ساده ایم اومدیم شکایت دزد رو پیش چه کسی ببریم به شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفتم ۱۵ دیقه پشت خط نگه داشتن بعد قطع کردن خانم گویای پشت خط خودش خجالت کشید از بس گفت از صبر و شکیبایی شما مننونیم کار از کارجا خرابه مردم باید بسازن و بسوزن

۱۳۹۸/۶/۱۴سلام. دوستان من دیروز با موتور رفتم پمپ بنزین خاوران سر هاشم اباد بنزین زدم بعدش موتور خاموش شد بکسل کردم بردم موتور سازی گفت احتمالا زنجیر تایم پاره شده در صورتی که تازه عوض کرده بودم. 100هزار تومن از من گرفت دل و روده موتور ریخت بیرون بعدش فهمید که بجای بنزین اب زده تو باک. رفتم پیش مسئولش علنا گفت برو پیش هر فلان فلان شده ای دوست داری شکایت کن.

۱۳۹۸/۷/۹با سلام من تاریخ ۹۸/۰۷/۰۹ به پمپ بنزین پل فردیس مراجعه کردم ۲۷ تا بنزین زدم موقع پول دادن مسئول جایگاه گفت ۲ تومنی رو عوض کن .چون پول و کارت همراهم نبود گفتم شماره کارت بده تا جابجا کنم متاسفانه چون ساعت ۱۲ شب بود همکارش گفت الان نمیشه.گفتم فردا بیارم که با داد و بیداد شروع کردن به فحش ناموسی دادن.... اینم پمپ بنزین های ما... ترو خدا بگین چطور میشه با این افراد برخورد کرد

۱۳۹۸/۷/۱۷با سلام خدمت دوستان پنج شنبه هفته قبل مورخ 98/11/07 برای تهیه بنزین سوپر کل تهران رو دور زدم یه پمپ بنزین رفتم گفت برو پمپ بنزین جردن،خلاصه رفتم اونجا گفت سوپر نداریم و بجاش مکمل داریم که مال بنز هست و قیمتش 130 تومن هست گفتم باشه بزن ،خیر سرش مکمل رو زد ولی اخرش 270 حساب کرد گفتم مگه 130 نبود گفت این تمیز کننده انژکتور هست بازم دوبلش میشد 260 که 270 گرفت،نهایتا قوطی خالی رو گرفتم اومدم خونه تو روشنایی نگاه کردم دیدم جفتش با بنزین پر شده و اصلا مکمل نیست و یکیش حتی درش زرد شده چون بنزین روش قبلا مونده بوده رنگش عوض شده بود،فردا هم زنگ میزنم شرکت پالایش شکایت،جواب بده یا نده میرم اونجا ابرو حیثیتش رو میبرم پمپ بنزین جردن نرید..اشتباه کردم رفتم همه افتادن به حرام خوری که وضعیتمون اینه تازه از دولت ناله هم می کنیم وقتی کارگر پمپ رحم نمیکنه به هموطن خودش آیا امریکا و انگلیس و اجنبی میخاد رحم کنه؟؟؟؟؟

۱۳۹۸/۷/۳۰با سلام روز 25 مهر ماه در پمپ بنزین گلابتون -تامکار- (جایگاه 277) واقع در شهرک پاس، خ گلابتون، مجاور اتوبان شیخ فضل الله با استفاده از کارت سوخت جایگاه بنزین زدم.برای بار دوم هم خواستم سوخت بزنم که متصدی گفت که دوباره می توانید بزنید، بعد از سوخت گیری متصدی پمپ مبلغ سه هزار تومان بیشتر دریافت کردند. وقتی دلیل را پرسیدم گفتند که این مبلغ را بابت دوبار استفاده از کارت سوخت دریافت کردند. وقتی با اعتراض ما مواجه شد گفت که دو بار استفاده از کارت سوخت جایگاه غیرقانونی است و برای این باید شما سه هزار تومان بدهی. سوال اینکه: اگر غیرقانونی است اصلا چرا اجازه دو بار استفاده از کارت سوخت جایگاه را دادند؟ دوم اینکه این مبلغ بر چه اساسی و چرا باید کم شود؟ و اگر غیر قانونی است آیا دریافت پول توسط متصدی جایگاه این کار را قانونی می کند؟ خواستار برخورد با جایگاه دار بابت رفتار غیرقانونی و گرانفروشی هستم. شهرام حلاج

۱۳۹۸/۸/۱۸سلام لطفا بازرسی به جایگاه سوخت ۲۱۲ ارسال نمایید. دستگاهها قدیمی هستند و بنظر میرسد در بنزین ارائه شده مشکلی وجود دارد. با سپاس از پیگیری

۱۳۹۸/۸/۲۰سلام پمپ بنزین واقع در خیابان فرجام ، انتهای خیابان سراج، با وجود اینکه چندین بار به واسطه تخلفهایی که کرده ، اعم از کم فروشی، گران فروشی، فروش اجباری مکمل ها و... به صورتی که شرکت توزیع و پخش فراورده های نفتی ، به صورت اختصاصی مبادرت به نصب بنری مبنی بر اینکه اگر مراجعین شکایتی از این پمپ دارند اعلام کنند، همچنان به فروش هوا به جای بنزین ادامه میدهد. در آخرین باری که اجبارا مجبور به سوخت گیری در این پمپ شدم، در حالی که در جایگاه های دیگر زمانی که چراغ هشدار بنزین خودرو ام روشن می شود با سوخت گیری 44 الی 45 لیتر باکم پر می شود، چهارشنبه گذشته که در این جایگاه سوخت گیری کردم ، هنوز چراغ بنزینم حداقل 6-5 لیتری تا روشن شدن فاصله داشت، 49 لیتر طبق پمپ آنها بنزین زدن تا پر شود!!!! یعنی دست کم 10 لیتر هوا به جای بنزین به من فروختند!!

۱۳۹۸/۹/۳سلام.امروز که برای گرفتن بنزین به جایگاه میدان رسالت مراجعه کردم نشانگر بنزین خودرو من(ال90)یک خط را نشان می داد . درگذشته حتی زمانی که چراغ بنزین روشن بود بیش از 40 لیتر نمی گرفت . در کمال تعجب امروز 48لیتر بنزین زدم و اخر کار دیدم یک خط هم خالی است!!! بگذریم که در جواب سوالم جواب سربالا شنیدم ، ولی جالب تر اینکه خواستم شکایت کنم ،با شماره09627 تماس گرفتم ، نیم ساعت مرتب شماره می گرفتم، مشغول بود بعد که آزاد شد ، کلی وقت دررابطه با کارت سوخت توضیح داد و آخر سر گفت شما نفر 34در انتظار هستید و از بردباری شما ممنونیم .!!!؟؟؟ . واقعا این راه اعلام نارضایتی و شکایت است(آنهم تنها راه)؟؟؟؟!!!! چه میشود کرد؟؟؟؟!!!

۱۳۹۸/۹/۷980907 پنج شنبه ساعت 19 پمپ بنزین ولنجک بلوار دانشجو (جایگاه شماره 38) پرسنل بی ادب و بی نزاکت که فقط با فریاد و داد و بیداد به مردم توهین میکنند- لطفا رسیدگی و تذکر دهید- با تشکر

۱۳۹۸/۹/۹سلام از وقتی سهمیه بندی بنزین شده جایگاه سوخت پرند فاز ۶ بشدت کمفروشی میکنه پرندم همین یه جایگاه فعال داره مردم مجبورن استفاده کنن اینام دارن سو استفاده میکنن خواهش میکنم پیگیری کنید

۱۳۹۸/۹/۱۰سلام از وقتی که بنزین گرون شده دزدی تو پمپ بنزین ها زیاد شده پمپ بنزین بهارستان من رفتم یه ظرف 1/5 لیتری بردم 2/3 لیتر نازل شماره انداخت خواهشن یه سری به پمپ بنزین ها بزنید

۱۳۹۸/۹/۱۱سلام.خدمت مسئولان محترم..پمپ بنزین در مشهد خیابان توس.بین چهارراه خیام و میدان فهمیده به نام تقی زاده...من چند روز پیش رفتم بنزین بزنم با کارت سوختم ۴۰لیتر زدم که میشه ۶۰تومن پولش.ولی ناظر جایگاه گفت لیتری ۳۰۰۰تومنه و با کارت خودش برام بنزین زده بود و کارت منو برداشته بود که بنزین خودشو بفروشه.لطفا پیگیری کنید واقعا حق مردم نیست که ازشون دزدی کنن اینجوری..ممنون

۱۳۹۸/۹/۲۰سلام .خسته نباشیدمن درشهرقدس هستم اینجاسه تا جایگاه داره همشون کم فروشی می کننددرخواست داشتم رسیدگی کنیدوقتی اعتراض میکنی جواب درستی نمیدن این زمانی معلوم میشه وقتی ازپمپ بنزین وراورداستفاده کنی

۱۳۹۸/۹/۲۴سلام. من از پمپ بنزین شهید یاسینی ۲۰ لیتر بنزین زدم و کارت بانکی رو مسئول جایگاه دادم تا حساب کنن. اومدم خونه متوجه شدم دوبار پول ۲۰ لیتر رو ازم گرفته. رسید لغو یا کنسل پرداخت اول هم بهم نداده. امیدوارم اشتباه بانکی بوده باشه و به حساب برگرده و گرنه تا مرز تعطیلی اون جایگاه پیگیر میشم. احتمالا چون مسافرا ازونجا بنزین میزنن این عمل زیاد صورت میگیره. توصیه میکنم حتما خودتون اقدام به پرداخت از کارتتون بکنید. مخصوصا تو جابگاه‌هایی که در جاده هستن.

۱۳۹۸/۹/۲۶سلام پمپ بنزین اصفهان_کمربندی کلیشاد و سودرجان از کارت شخصی و بنزین سهمیه ای برای فروش آزاد استفاده میکنه.ایا بنزین سهمیه بندی شده که جایگاه دارا را به نوا برسونیم؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۲سلام پمپ بنزین 107 پی اس - تهران - چهاردانگه از کارت شخصی اینجانب بجای مبلغ 70500 تومان 705000 تومان کسر گردیده و دستگاه پوز شان صفحه مانیتور شان را مشکی نموده با برچسب که مبلغ پرداختی قابلیت رویت نباشد.بعداز مراجعه حضوری اپراتور جایگاه این موضوع را سهوی بیان نموده در صورت عدم مراجعه این مبلغ به هیچ عنوان به حساب بنده مرجوع نمی گردید.

۱۳۹۸/۱۰/۲۸پمپ بنزین 125بهارستان روبروی بیمارستان طرفه یه دزد بزرگ میباشد راحت تو بیست لیتر پنج لیتر هوا داره

۱۳۹۸/۱۰/۳۰فروش سهمیه ها را به چه کسی باید گزارش دهیم ؟؟؟

۱۳۹۸/۱۰/۳۰پمپ بنزین شهر تیران - من 30 لیتر زدم با این که گفتم کارت جایگاه را برای من بگذار...کارت اشخاص دیگر را خریده و سهمیه ها را آزاد میفروشند.... من 30 لیتر زدم با اینکه نازل 45 نشان میداد 90 از من گرفت ...باهاش بحث کردم که یا 500 تومن هر لیتر ارزان تر حساب کن یا از کارت جایگاه بنزنین میزنم...

۱۳۹۸/۱۱/۵با سلام با اینکه میدونم شکایت ما بادهواست صرفا برای اطلاع امشهریای خودم میگم من از پمپ باهنراصفهان بسمت رباط بنزین زدم.40 لیتر زدم و یه باک پر کردم امروز حدود 1 ساعت تو شهر کار داشتم و چرخیدم بنزینم تموم شد.تست هم دادم ماشینم عیب و نشتی نداره. نمیدونم 40 لیتر هوا برای من زده؟؟

۱۳۹۸/۱۱/۷سلام خدمت دوستانی که پیگیر کار مردم هستند.من جمعه شب در پمپ بنزین اتوبان آزادگان بعد از میدان جهاد قدیم به سمت شمال بنزین زدم در هنگام سوخت گیری دیدم مسۓول پمپ با راننده یکی از ماشین ها که بنزین ده درگیر منم از ترسم 10لیتر زدم کیلومترمم وقتی چراغ بنزین روشن بود صفر کرده بودم ولی هنوز به یوسف اباد نرسیده چراغ پمپ روشن شد دیدم کیلومترمم روی 47است.لطفا پمپ ها رو زود به زود چک کنید

۱۳۹۸/۱۱/۷سلام وقت بخیر پمپ بنزین واقع در اتوبان بهشت زهرا بعد از پل صنیع خانی به نام جایگاه ۲۱۵ دارای پرسنل بی ادب و اکثرا معتاد می باشند صاحب جایگاه خانمی است که او هم همانند پرسنلش برخورد مناسبی ندارد پرسنل در زمان استفاده از کارت کاخوان خودشان مبلغ رو دستی وارد میکند و نمی گذارند سیستم خودش مبلغ رو نمایش بدهد ضمنا در این جایگاه بدلیل ترددی که چند بار اخیرا داشتم شاهدخرید و فروش مواد نیز توسط پرسنل بودم لطفا پیگیری شود

۱۳۹۸/۱۱/۸تاریح98/11/7 درپمپ بنزین 110 اتوبان قزوین کرج مامور پمپ از اعتماد من سو استفاده کرده بجای 4500تومان 45000تومان برداشت کرده مدیرجایگاه نبود متصدی هم خودش را نشان نمیدهدلظفا مواظب باشید اینها با آبروی کارگران زحمت کش بازی میکنند مسول محترم جایگاه جوابگو باشند

۱۳۹۸/۱۱/۱۳پمپ بنزین سردار جنگل اولین ردیف از سمت راست پس از سوخت گیری به میزان 30 لیتر در باک تقریباً خالی، حدود 7 لیتر کم قروشی داشت و بسیار سریع در روز دوم عقربه یک حانه کمتر نشان داد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۳در تاریخ 98/11/13 ساعت 13:50 در جایگاه اختصاصی پردیس شیراز نرسیده به شهرک صدرا مامور جایگاه سوخت نگذاشت من با کارت خودم بنزین سوپر بزنم .گفتش فقط با کارت جایگاه میتونی بنزین سوپر بزنی .بهش اعتراض کردم گفت این یه قانونی هست که دولت تعیین کرده .بنزین سوپر فقط به نرخ ازاد و با کارت جایگاه سوخت میشه زد .در صورتی که کارتی برای من زده بود اسم شخص با شماره ماشین روش نوشته بود.از مسوولین خواهشمنداست پیگیری کنید .

۱۳۹۸/۱۱/۲۳باسلام سوالی داشتم و اینکه آیا جایگاههای سوخت مجوز فروش بنزین نرخ ۱۵۰۰ به نرخ ۳۰۰۰ تومان را دارند؟ اگر دارند که هیچ اگر ندارند پس چرا پیگری انجام نمی شود که این سوء استفاده از بین برود چرا نمی توان با همان کارت سوخت خود بنزین آزاد زد؟؟؟ که بعضی از این فضای موجود سوء استفاده کنند. ممنون از پیگیری هایی که می کنید

۱۳۹۸/۱۱/۲۶دزدی جدید تو روز رو شن از سهمیه عتباریم دو بار دزدیدن فهمیدم مچشونو گرفتم دلم باسه اون راننده ها میسوزه که سر در نمیارن و این اوپراتور از سهمیه اعتباریشون میدزدن

۱۳۹۸/۱۱/۲۶آقا چرا این شماره هه که دادین جواب نمیدن. بعد از 15 بار یه بارش جواب میدن اونم تا میگن الو بفرمایید قطع میکنن. ! این پمپ بنزین میدون خراسون تهران تو روز روشن دزدی میکنه! به ازای 1 لیتر سه دهمش آب یا هواست!!!! موقع حرکت هنوز راه نیفتادی گیج سوخت با سر میخوره زمین. خیلی وحشتناکه رسیدگی کنید توروخدا. دیاگ زدم ماشینو مشکلی نداره ماشینم هر پمپ بنزینی به جز اونجا میزنم اوکیه .پول از سر راه نیاوردیم.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹سلام .در پمپ بنزین کسرایی گالیکش در تاریخ 29/11/98بنزین سهمیه به صورت بازار سیاه به قیمت لیتری 3000تومان توسط مسئول پمپ بدون مطلع کردن مشتری فروخته شد .ساعت 21وشش دقیقه .این عین خیانت به مشتری و خسارت به سازمان تولید بنزین است لطفا نظارت کنید.

۱۳۹۸/۱۲/۱۲پيام بالا رو اصلاح ميكنم پمپ بنزين شهر كرمان

۱۳۹۸/۱۲/۱۲با سلام و احترام ساعت ١٠ دقيقه بامداد ١٣ اسفند ماه با مراجعه به پمپ بنزين اميرالمومنين شهر كركان واقعه در بزرگراه امام خميني با توجه به شيوع بيماري كرونا از پمپ چي خواهش كردم كه برايم بنزين بزنه ايشون با بي توجهي به بنده گفتن اين چه حرفيه اينا همش حرفه. خودتون بنزين بزنيد و ما اينجا مايع زدعفوني وايتكس داريم دستاتون زد عفوني كنيد و ما بعد از اينكه مجبور به بنزين زدن بدون دستكش شديم از مايعي كه. درون يك اب پاش ريخته بودن به دستهايمان زديم و جايگاه را ترك كرديم. من از مسئولين محترم خواهشمندم در اين خصوص يه فكري بكنن براي اين شخص پمپ چي اصلا مهم نبود كه اول به قنون احترامي نميگذاشت و با برخورد نامناسب جواب داد خواهشمندم پيگيري كنيد بخاطر حفظ جان همشهريان محترم

۱۳۹۸/۱۲/۱۳پمپ بنزینی که خدمتتون عرض کردم واقع در مسعودیه خیابان قائم میباشد.

۱۳۹۸/۱۲/۱۳با سلام اسنپ حدود ۴۷ هزار تومان برای من سهمیه سوخت پیمایشی ریخته بود بنده از سماس چک کردم و رفتم پمپ بنزین و ۱۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی زدم و موقع کشیدن کارت متصدی کارت و ازم گرفت یکبار کشید و رمزم را پرسید خیلی به سرعت تعدادی دکمه فشار داد و گفت ۲۷ هزار تومان موجودی داری بهش گفتم من موجودی نخواستم و دوباره کارت مرا کشید و دوباره رمز منو زذ و اینبار مبلغ بنزینی که زده بودم و نگاه گرد که ۱۵ هزار تومان بود زد و باقیمانده حسابم شد ۱۲ هزار تومان یعنی ۲۰ هزار تومان غیب شد خواهش میکنم راهنمایی کنید چطور حقم را بگیرم ممنون

۱۳۹۹/۱/۴پمپ بنزین حسن آباد کرج رفتم مامور پمپ حاضر نشد بنزین بزنه تو این شرایط که باید همه در جلوگیری از ویروس کرونا بهم کمک کنیم متصدی پمپ با بی اعتنایی کامل میگه خودتون باید بزنید .لطفا منعکس و رسیدگی کنید این بسیار خطرناک هست

۱۳۹۹/۱/۱۰سلام پمپ بنزین های اهواز رفتم مامور پمپ حاضر نیستن بنزین بزنن یا دل بخواهی میزنن تو این شرایط که باید همه در جلوگیری از ویروس کرونا بهم کمک کنیم متصدی پمپ با بی اعتنایی کامل میگن کارت روی دستگاه و کیسه فریزرهم روی صندلی خودتون بزنید .لطفا منعکس و رسیدگی کنید .

۱۳۹۹/۲/۲۱با سلام کاملا خلاصه عرض میکنم جایگاه شماره۲۳۴ خیابان ۱۵ خرداد دزد ترین و عوضی ترین جایگاه سوخت تهران هست

۱۳۹۹/۲/۳۱با سلام اینجا اهواز است جایگاه گلستان بقایی (سیاحی) وضعیت اسفناکی داره یک اینکه تو هر ردیف سه تا پمپ هست که بیشتر روزهای هفته فقط یکی فعال هست وقتی اعتراض میکنی در جواب مسئول جایگاه.به شما هیچ ربطی نداره.دوم بیشتر نازلها قطع کن ندارند سوم کم کردن سهمیه دولتی در یکی از پمپهای جایگاه واصلا هم به این مورد رسیدگی نمیشود.لطفا رسیدگی کنید

۱۳۹۹/۳/۲۳باسلام اینجانب چندین بار مراجعه به پمپ بنزین میدان پاستور واقعا خ کارگر جنوبی مراجعه نموده ورفتم داخل سکو وبنده را از داخل سکو بیرون آوردن وبه سکو دیگری راهنمایی کرده وپرسیدم چرا گفت بنزین ازاد این سکو ‌باتوجه به افرادی که اونجا بودند از قبیل راننده تاکسی و وانت و برخورد نامناسب و فروش بنزین خواهشمند. است رسیدگی فرمایید

۱۳۹۹/۴/۲دیروز توی جایگاه ۱۶۱ شریعتی پل صدر بنزین زدیم ، چند متر دور نشده نشانگر بنزین اومد پایین ۳۳ لیتر زدیم ولی ۱۰ لیتر هوا بوده ، توی این اوضاع اقصادی حق ندارن با ما اینکارو بکنن ، چقدر دزدی چقدر کثافت کاری ، رسیدگی کنید بد نمیشه ، خواهشا یه کاری بکنید مردم بهتون اعتماد کنن ....

۱۳۹۹/۴/۱۰سلام جایگاه تقاطع امام علی شهید محلاتی منطقه ۱۴ که به اصطلاح ممتاز هم اعلام شده است معمولا فقط دو تا نازل ش کار میکنه و یا کارت خوان خرابه و یا صبح زود کلا یک نفر مسیول جایگاه داره که بیچاره از پس کاری هم بر نمیاد و حتی نمیتونه رعایت صف رو نظارت کنه

۱۳۹۹/۴/۱۱سلام دوستان .بابا چرا انقدر شکایت میکنید حق همه ما همینه واسه چی انقدر نق میزنید آخه باید بکشید چون خودمون خواستیم این جوری رفتار کنن با همون.پس ناله نکنید فقط بگید خدا رو شکر

۱۳۹۹/۴/۲۵با سلام امروز صبح جهت سوخت گیری به پمپ های بنزین نگین کویر فهرج مراجعه کردم هردو گفتن بنزین نداریم درصورتی هم داشتن وگذاشتم برای قاچاقی های سوخت به مردم عادی بنزین نمی دهند این انصافه که تو یه بخشی دوتا پمپ بنزین باشه و مردم حیرون باشن هر چند این پیام پیگیری نمیشود بخاطر اروم شدن دل خودم نوشتم چون هیچ شماره تلفنی نیست که زنگ بزنم 09627 رو هم گرفتم در شبکه نیست باتشکر جلالی 09132441836

۱۳۹۹/۶/۴با سلام امروز مورخه 99/06/04وارد جایگاه سوخت سی ان جی پاسارگاد فاز 1 اندیشه شدم .پرسنل بسیار حرف های زشت و رکیک به بنده دادن و با قلدری با بنده برخورد کردن.خواهشمندم پیگیری شود

۱۳۹۹/۹/۲۹سلام امروز ۲۹آدر بامراجعه به جایگاه پمپ بنزین ۱۳۸ کارگر جنوبی نرسیده به میدان پاستور ساعت ۷صبح وارد که متصدی اشاره کرد ازاد میخواهی من گفتم بله ‌.سپس اشاره کرد اولی سکو وایستادم.در باک باز کردم دستگیره قرارداد یک لحظه دیدم رو۱۲ لیتر است گفتم چرا صفر نکردی .ول کرد گفت خودت بزن سپس رفیقش (متصدی) امد گفت برو جلو بزن.بی احترامی وماشینت چند خریدی وخلاصه بی ادبی.تقاضا دارم رسیدگی شود.

۱۴۰۰/۴/۲۴با سلام.پمپ بنزین پاشایی واقع در محله حکیمیه از خانمها پول بیشتری جهت بنزین زدن میگیرن.حتی یکبار هم به مسئول پمپ بنزین گفته شده و پول را پس داده.ولی بارها و بارها این کار رو تکرار میکنن.لطفا رسیدگی کنید،با تشکر از شما

۱۴۰۰/۵/۹من یک ساعت پیش به جایگاه 230 که واقع در محله کن و انتهای بزرگراه همت هست رفتم و همین که کارت سوخت رو وارد دستگاه کردم مامور سوخت بی هوا یه بطری رو تو باک ماشینم خالی کرد و همین که نصف بیشتر بطری خالی شده بود گفتم این چیه گفت واست اکتان ریختم و قیمتش 250 هزار تومن میشه! بهش گفتم که من همچین درخواستی نکرده بودم ازتون و بعد بینمون جروبحث پیش اومد و بقیه مامورای اونجا هم پشتش دراومدن خودش شروع کرد فحش ناموس دادن و منم طی درگیری پام به شدت آسیب دید بعدش یکی دیگه ازمامورای پمپ بنزین که سن بالاتری داشت اومد جلو گفت قیمت چیزی که برات ریخته 60 تومنه تو همینقدر بهش بده و برو بیچارهکارگره و از جیب خودش میره و... من قبول نکردم و زیر بار نرفتم گفتم این کلاهبرداریه و پول زور بده نیستم شماره 110 رو گرفتم و همینطور که داشتم به پلیس توضیح میدادم یارو دست وپاشو گم کرد و بهم گفت لطفا قطع کن و برو ازت پول نمیخوایم و منم قطع کردم حالا اومدم محل کار و پام به شدت ورم کرده و نمیتونم تکونش بدم. دارم با شماره 09627 که اینجا گذاشتین تماس میگیرم الان ده دقیقه ای هست که تو صفم میخوام به این موضوع رسیدگی بشه تا تا انشالابرای هموطنلن دیگمون پیش نیاد

۱۴۰۱/۱/۱۱سلام جایگاه 230 کن دزدن. برای منم به زور ریخت و میگفت 240 تومن بده. منم با طرف درگیر شدم و شکایتم کردم ولی هیچ نتیجه ای نداشت. اصلاً خیلی جایگاه بی صاحبیه.

۱۴۰۱/۲/۶سلام من روز ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ رفتم جایگاه گاز کیان واقع در استان تهران شهر تهران خیابان قزوین،ساعت ۳:۳۰ بعدظهر.۴۶۰۰ تومان پول گازم شده.کارت دادم بکشه ۵۰۰۰تومان میکشه میگم ۴۶۰۰تومان بکشه.کارت رو بهم داده میگه نمیکشم پول نقد بده.۵۰۰۰تومان نقد دادم گفت خورده ندارم بقیه اش را نداد. خواهشا پیگیری کنید.

۱۴۰۱/۴/۲۹سلام خسته نباشید ضمن تشکر باید به عرضتان برسانم که جایگاه پمپ بنزین آزادی شهرتبریز واقع در خیابان باغمعروف روبروی گسترش بدترین جایگاه شهر شده ومایه ابروریزی شرکت ملی نفت شده .کاری ندارم به جای بنزین هوا تحویل مردم می دن بعضی اپراتوراشون خیلی شرورند وبه سر کردگی ریسشان اقای آزادی که دزد سر گردنه است هر هفته یا هر ماه به بهانه ای با مشتریان درگیر می شوند وکتک کاری راه می اندازند وبه حمایت از اختیاراتشان که جایگاه پمپ بنزین محل سیاسی دولته طرف دعاوی را محکوم می کنند ومردم را گرفتار آگاهی ودادسرا میکنند به بهانه اختشاش .من از شما تقاضا دارم رسیدگی کنید و بروید دادسرای تبریز ببینید چند پرونده بابت اینا وجود دارد وهمه شاکیان محکوم هستند در مقابل آقای آزادی وقاضی مورد نظر .قربا ن شما علی معروفی

۱۴۰۱/۴/۳۱ باسلام . جایگاه سوخت 203 اتوبان بابایی ساعت 22:450 روز جمعه مورخ 31تیر 1401مراجعه کردیم ،با رفتاربسیار زشت و کلمات رکیک و فحش و بی ادبی یکی از کارکنان جوان مواجه شدیم و حتی حمایت چند کارکنان دیگر این پمپ بنزین ... حداقل 4 راننده خودرو لفظی برخورد کردند اما فقط فحش و ناسزا شنیدندو اعلام کردیم شکایت می کنیم. خواهشمند است دوربین و میکروفن ها را کنترل و بازرسی فرماییدو با کارکنان خاطی و بی نزاکت برخورد فرمایید. متشکرم

۱۴۰۱/۵/۶سلام من توی جایگاه پمپ بنزین سراج سرکیسه شدم. جریان بنزین از پمپ به صورت قطره ای بود اپراتور پمپ گفت بکت هوا گرفته برو ماشین رو روشن کن و دور موتور رو روی ۲۵۰۰ نگهدار وتی برگشتم بدون اجازه من مکمل سوخت رو توی باک ماشینی که برای دومین بار بنزین می زد ریخت و قیمتش رو ۱٨۰ هزار تومان حساب کرد. امیدوارم که پول دوا و دکترش کنه

۱۴۰۲/۴/۲با سلام اینجانب در مورخه ۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶ اقدام به سوختگیری مقدار ۳۶ لیتر با سهمیه ۱۵۰۰ تومان کردم که پس تحویل کارت به مسئول جایگاه متوجه شدم بجای مبلغ ۵۴۰۰۰ تومان مبلغ ۹۶۰۰۰ تومان کسر کرده که با اعتراض بنده و همکارانم ایشان بجای معذرت خواهی اقدام به مقاومت و نپذیرفتن اشتباه خود شدند و هزینه مازاد از بنده کسر شد

۱۴۰۲/۴/۲پیرو پیام قبلی این اتفاق در جایگاه بیگدلی شهر کلاله استان گلستان رخ داد

۱۴۰۲/۵/۱۲با سلام دیروز مورخ1402/05/11 خانم بنده میره جایگاه سوخت بنزین بزنه که به مسئول جایگاه میگه برام بنزین بزنید به مقدار20 لیتر که مسئول جایگاه بیشتر میزنه و باک ماشین سریز میکنه که جنب باک سوراخ بوده و مسئول جایگاه شروع میکنه به فحاشی و دیروز عصر که بنده به جایگاه مراجعه کردم مسئول جایگاه با کمال بی شرمی میگه من گفتم من دیگه به خانم ها خدمات نمیدم و حتی خانم بنده بهش میگه برام بنزین بزنید وظیفه شماست که بنزین بزنید بر پرخاشگری تمام گفته من همچین کاری نمیکنم در ضمن بگم این بار دفعه چهارم برخورد ایشون بوده که دارم اطلاع میدم جایگاه سوخت فانوس کویر مسول آقای حسین صادقیان در شهر بادرود لطفا رسیدگی کنید با تشکر

۱۴۰۲/۷/۲۸سلام و عرض ادب. اگ واقعا اینجوری ک این سایت گفته ب شکایات رسیدگی میکنید خیلی خوبه چرا مالک یک‌پمپ بنزین تو زابل،نقطه مرزی با افغانستان باید مثل یک قلدر و یک چاقو کش با مردم حرف بزنه هرکسی ک داخل پمپش میره بنزین میزنه با چهارتا قلدر دیگه دم در هستن و جق حساب میگیرن این چطور مملکتیه ک هیچکسی نیست ک با همچین افرادی برخورد کنه.خواهشی ک دارم پمپ بنزین(جایگاه اختصاصی سرایانی)با مدیریت محمد سرایانی رو لطفا پیگیری کنید.مردم برده کسی نیستن.با کسی ک همسن پدر طرف هست مث یک برده رفتار کرد و براش چاقو کشید.طرف فکر نمیکنه حکومت اسلامی هس.و ما هرچه دهریم از برکات حضرت اقا ایت الله خامنه ایی هس.کسی ک ب رهبری و نظام توهین میکنه.متاسفم براش.انشاالله ک از روی زمین محو بشه.

۱۴۰۲/۱۲/۱۳امروز یکشنبه 13اسفند 1402 در بزگراه امام رضا در جایگاه سوخت شماره222 شهرک صنعتی خاوران متصدی سوخت بنام اقا صادق نازل بنزین رو دست کاری کرده وزمانی که من خواستم بنزین بزنم باقطع وصل شدن مکرر مواجه شدم از خود ایشون خواستم که کمک کنن که بعد از چند لحظه بهم گفتن باک ماشین هوا گرفته وباید دوتا مکمل برزی هر کدام هم 150هزار تومان حساب کرد حالا این پول که از حساب من رفت وبعید بدونم بتوانم پس بگیرم که امید وارم حرامش باشه و کفت زنو بچه اش شود از شما در خواست می کنم دراین گونه موارد اجازه ندهید که حتی یک عدد مامل سوخت در جایگاه یافت شود ایا متوانید رسیدگی کنید ؟؟؟

در ادامه بخوانید...

سامانه خرید و فروش بنزین

در

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اسدالله قره خانی الوستانی گفت، 

در این خصوص عده‌ای از نمایندگان مجلس طرحی را مبنی بر اینکه به هر ایرانی در هر روز یک لیتر بنزین داده شود ارائه کرده‌اند. 

وی افزود: بر همین اساس قرار است سامانه‌ای ویژه این کار راه اندازی و تعبیه شود که بنزین در آن خرید و فروش شود. یعنی هر ایرانی در سال 365 لیتر بنزین خواهد داشت که می توانید از طریق سامانه خرید و فروش بنزین به اشخاص دیگری که متقاضی هستند به فروش برساند.

این طرح هنوز به تصویب نرسیده است، مقدار بنزین نسبت به طرح سهمیه بندی بنزین گذشته نصف شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

قیمت بنزین در کشورهای مختلف

در

در پی انتشار شایعات گران شدن بنزین و تکذیت سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قیمت بنزین در کشورهای جهان در سه ماه آخر سال میلادی 2018 را بررسی می کنیم.

 

کشور

قیمت هر گالن بنزین به دلار

قیمت هر لیتر بنزین به تومان

نروژ 6.89 25500
ایتالیا 6.6 24400
هلند 6.48 23900
فرانسه 6.09 22500
آلمان 5.95 22000
انگلستان 5.83 21500
ژاپن 4.85 17900
کره جنوبی 4.7 17400
ترکیه 4.22 15600
مکزیک 3.95 14600
چین 3.95 14600
آفریقای جنوبی 3.94 14500
هند 3.88 14300
آمریکا 2.6 9600
روسیه 2.48 9100
عربستان 2.06 7600
ایران 0.06 1000

لیست بالا قیمت بنزین در چند کشور مختلف را نشان می دهد. نروژ گرانترین کشور برای مصرف بنزین و ایران ارزانترین است. قیمت دلاری برای گالن محاسبه شده است. هر گالن امریکا برابر 3.78 لیتر می باشد.

یکی از دلایل استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کشورهای اروپایی بالا بودن قیمت بنزین است. برای مثال قیمت بنزین در ترکیه که خود تولید کننده نفت است به ازای هر لیتر 6.5 لیر است. حداقل حقوق در ترکیه 2,825 لیر است، یعنی اگر شخصی تمام حقوق خود را بنزین بزند می تواند 435 لیتر در ماه بنزین مصرف کند.

حداقل حقوق در نروژ ماهیانه 1600 دلار است، یک نروژی اگر تمام حقوق خود را بنزین بزند حداکثر می تواند 888 لیتر بنزین مصرف کند.

حالا در ایران حداقل دستمزد کارگر یک و نیم میلیون تومان است که به همین ترتیب یک ایرانی می تواند 1500 لیتر بنزین مصرف کند.

شاید مهمترین دلیل استفاده نکردن مردم از وسایل نقلیه عمومی ارزان بودن قیمت بنزین است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه در مصرف بنزین صرفه جویی کنیم 10 راه

در
لیست زیر حاوی نکاتی از متخصصانی است که بدون در نظر گرفتن گیربکس دستی یا  اتوماتیک ، به شما امکان می دهند با خودروی خود از نظر اقتصادی رانندگی و بنزین کمتری مصرف کنید. در برخی سایت ها ، به هر حال ، می توانید نکات مشابهی را پیدا کنید. اما در میان آنها ، صادقانه بگوییم ، بسیاری از مزخرفات آشکار وجود دارد.
به عنوان مثال برخی توصیه می کنند موتور را در چراغ های راهنمایی خاموش کنید. نیازی به گفتن نیست ، این مورد توسط شخصی که به احتمال زیاد خودرو شخصی ندارد توصیه می شود؟ بله ، در خودرو های جدید سیستم خاصی به نام "Stop & Start" وجود دارد،(در صورت استراحت وسیله نقلیه به طور خودکار موتور را خاموش می کند تا مصرف سوخت را کاهش دهد) اما توصیه نمی کنیم این کار را به صورت دستی انجام دهید. بنابراین ، تنها  نکات کاربردی در صرفه جویی بنزین در خودرو را برای شما می گوییم.

 

برای مصرف کمتر بنزین وزن خودرو را به حداقل برسانید

برای مصرف کمتر بنزین وزن خودرو را به حداقل برسانید
وزنی که با خود حمل می کنید بر مسافت پیموده شده و گاز  خوردن خوردو تأثیر می گذارد. و برای خیلی ها ، این یک راز نیست. از این چه نتیجه گیری می توان گرفت؟ چیزهای غیر ضروری را با خود حمل نکنید! جعبه ها ، کیسه های سیب زمینی ، بیل ، سبزیجات و سایر مزخرفات را می توان با خیال راحت در گاراژ باقی گذاشت. در بعضی از سایتها ، به شما توصیه می شود كه حامل چرخ اضافی نباشید ، اما به شما توصیه نمی كنیم كه به چنین "مشاورانی" گوش كنید. کافی است همه غیر ضروری ها را از خودرو خارج کنید. دقیقا چه چیزی؟ شما بهتر می دانید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین مقاومت هوا را کاهش دهید

برای مصرف کمتر بنزین مقاومت هوا را کاهش دهید
تمام عناصراضافی در بدنه خودرو شما مقاومت را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش مصرف سوخت می شود. اگر فرصتی برای حذف اسپویلر ، باربند سقف ، محل اتصال دوچرخه به خودرو و موارد دیگر وجود دارد ، از خودرو حذف کنید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین از دنده یک سوء استفاده نکنید

برای مصرف کمتر بنزین از دنده یک سوء استفاده نکنید
من فکر می کنم اینجا همه چیز روشن است. نباید در دنده یک خیلی وقت بگذارید ، زیرا چنین موردی بنزین زیادی می خورد. به محض راه اندازی ، به دنده 2 تغییر دهید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین حرکت یکنواخت داشته باشید

برای مصرف کمتر بنزین حرکت یکنواخت داشته باشید
به یاد داشته باشید که اقتصادی ترین سواری حرکت یکنواخت و بدون شتاب ناگهانی و ترمز است. بنابراین ، به ویژه در داخل شهر رانندگی نکنید.
 

 

برای صرفه جویی در بنزین مسیر را برنامه ریزی کنید

برای صرفه جویی در بنزین مسیر را برنامه ریزی کنید
در مورد رانندگی در شهر ، رانندگی در مسیر های با داشتن چراغ راهنمایی کمتر، بهتر است! بنابراین با در نظر گرفتن این فاکتور ، مسیر خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
 

 

برای صرفه جویی در مصرف بنزین در زمان توقف طولانی خودرو را خاموش کنید

برای صرفه جویی در مصرف بنزین در زمان توقف طولانی خودرو را خاموش کنید
موتور را در حین توقف طولانی متوقف کنید (ترافیک ، انتظار شخصی ، گذرگاه راه آهن، توقف طولانی در پمپ بنزین و غیره).
 

 

برای مصرف کمتر بنزین نقص خودرو را برطرف کنید

برای مصرف کمتر بنزین نقص خودرو را برطرف کنید
خودرو خود را در وضعیت خوبی قرار دهید. اغلب ، خودرو های معیوب بنزین بیشتری مصرف می کنند.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین باد لاستیک ها را چک کنید

برای مصرف کمتر بنزین باد لاستیک ها را چک کنید
رانندگی اقتصادی به معنای کنترل فشار لاستیک است. برای خودروهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برای فشار بهینه در کتاب خدمات خود جستجو کنید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین از کولر استفاده نکنید

برای مصرف کمتر بنزین از کولر استفاده نکنید
بیش از حد از کولر استفاده نکنید. برخی از "خازن ها" مصرف سوخت را به اندازه ده درصد افزایش می دهند!
 

 

دیگر نیازی به گرم کردن موتور برای مدت طولانی نیست

دیگر نیازی به گرم کردن موتور برای مدت طولانی نیست
دیگر نیازی به گرم کردن موتور برای مدت طولانی نیست. این به ویژه در مورد خودرو های جدید صادق است (منظورم مدرن است). آنها معمولاً حتی بدون گرم شدن می توانند بلافاصله حرکت کنند.
 
حالا شما می دانید که چگونه اقتصادی رانندگی کنید تا بتوانید کمترین هزینه بنزین را برای خودرو خود صرف کنید. کدام یک از این نکات برای استفاده بستگی به شما دارد؟ به عنوان مثال ، من در گرمای هوا بدون کولر سوار خودرو نخواهم شد. با این وجود ، تمام نکات دیگر 100٪ برای من مناسب است. نظر خود را در بخش نظرات مربوط به این موضوع با ما در میان بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا برخی از مردم عاشق بوی بنزین هستند

در

 از بوی بنزین خوشش میاد

 

اگر از عطر و بوی بنزین لذت می برید احساس گناه نکنید. علم می تواند بوی شیرین این کوکتل شیمیایی را توضیح دهد.آیا از بوی بنزین لذت برده اید؟البته برای همه بوی بنزین خوشایند نیست ، به احتمال زیاد افراد زیادی آن را تهوع آور می دانند، اما آن دسته از افرادی که بوی بنزین را دوست دارند، دلیل آن چیست؟

علت دوست داشتن بوی بنزین

سحر و جادو ی بنزین

برای درک یک عاشق بوی بنزین ، باید عمیق تر به منابع رجوع کنیم. بنزین یک کوکتل شیمیایی است که از بسیاری از مواد تشکیل دهنده ، از جمله ضد یخ ها ، روان کننده ها ، ضد زنگ زدگی و صدها ترکیب شیمیایی معروف به هیدروکربن ها تشکیل شده است. شما بوتان ، پنتان ، ایزوپنتان و به اصطلاح ترکیبات BTEX دارید: بنزن ، اتیل بنزن ، تولوئن و زایلن. از بین تمام این ترکیبات ، بنزن عامل بوی بنزین است.  
 
بنزن برای افزایش سطح اکتان به بنزین اضافه می شود که باعث بهبود عملکرد موتور خودرو و راندمان سوخت می شود. بنزن بوی طبیعی دارد که بیشتر بینی ها به آن حساس هستند. آنقدر بوی مشخصی است که بینی انسان اگر تنها 1 قسمت در میلیون در هوای تنفس شده وجود داشته باشد ، می تواند آن را تشخیص دهد و همچنین به سرعت تبخیر می شود.
 
علت استفاده از بوی بنزین
و در واقع خیلی عجیب نیست که بوی بنزن را دوست داشته باشیم. در طول 1800s و اوایل 1900 بنزن به shaves و douches اضافه شد تا به این محصولات عطر شیرین داده شود. همچنین از آن به عنوان یک حلال برای قهوه بدون کافئین استفاده می شود. اما این کاربرد ها دوام چندانی نداشته و
 
به دلایل خوبی:
بنزن یک ماده سرطان زا شناخته شده است و هنگام استنشاق در غلظت های زیاد یا قرار گرفتن در معرض طولانی مدت خطرناک است. اگرچه ممکن است عطر  و بو ی بنزین را دوست داشته باشید ، قطعاً باید به طور جدی از آن پرهیز کنید. 
 
خوب ، اما این توضیح نمی دهد که چرا مردم، بوی چنین ماده شیمیایی خطرناکی را دوست دارند. در حالی که علم به این نتیجه نهایی نرسیده است ، دو تئوری اصلی وجود دارد. 
 
بینی ما اگر عطر و بویی آشنا را استشمام کند، می تواند خاطرات قدرتمندی را زنده کند. بوی کاج  های سوزنی ممکن است شما را به اردوی تابستانی برگرداند ، یک بوقلمون بو داده ده ها سال شما را به عقب برگرداند که برای تعطیلات به خانه مادربزرگ رفته بودید. این ارتباط قدرتمند بین رایحه و حافظه ، گاه پدیده مارسل پروست نامیده می شود ، نویسنده فرانسوی مارسل پروست ، که به صورت فصیحانه خاطره ای قدرتمندی از کودکی را برانگیخته از بوی بیسکویت مادلینی آغشته به چای توصیف کرد.(کتاب : در جستجوی زمان از دست رفته) 
 
بویایی تنها حسی است که قبل از رسیدن به مغز از تالاموس عبور نمی کند. تالاموس به عنوان انواع جداول عملگر عمل می کند و ورودی های حسی را از چشم ، گوش ، زبان و لمس به قسمت های درست مغز متصل می کند ، بنابراین می توانیم آنها را ثبت کنیم و از آنها معنا بگیریم. علاوه بر این ، دسته عصبی که مولکولهای بو را تشخیص می دهند، سنسور بویایی ، چگالی بالایی از اتصالات در نزدیکی آمیگدال و هیپوکامپ دارد که به ترتیب در پاسخ عاطفی و تشکیل حافظه نقش دارند. 
به همین دلیل بوها باعث می شوند که مغز ما به یاد، احساساتی پر شور و در سطح ناخودآگاه تبدیل شود. 
ما ممکن است یک حافظه قدرتمند و دلپذیر را که به بوی بنزین یا به طور خاص بنزن متصل است ، ربط دهیم. شاید مغز شما بوی بنزین را با خاطرات شاد کودکانه از سفرهای جاده ای تابستانی ، پیاده شدن در قایق موتوری ، سوار دوچرخه خود در کنار یکی از جاده های کشور به عنوان بچه یا بودن در کنار پدر در گاراژ به عنوان کمک به تعمیر ماشین بیاندازد. هنگامی که بوی بنزین را استشمام می کنید ، ممکن است احساس دلپذیری را با یک خاطره برجسته ایجاد کند. 

بنزین مسیر پاداش مغز را فعال می کند

نیاز به بوی بنزین

چرا از بوی بنزین خوشم میاد . بنزین مسیر Mesolimbic را فعال می کند. تئوری دیگری بیشتر به تأثیر جسمی بنزن بر گیرنده های عصبی که بوی آن را تشخیص می دهند بیشتر تمرکز دارد. بنزن و سایر هیدروکربن ها ، در هنگام استنشاق ، تأثیر سرکوب کننده ای بر روی سیستم عصبی دارند ، که منجر به احساس موقتی و سرخوشی می شود. این حس لذت بخش را ایجاد می کند که برخلاف الکل یا داروهای دیگری نیست.
 
دلیل این است که روند بیولوژیکی بی حس کردن اعصاب شما مسیر مزولیمبیک را فعال می کند ، که به عنوان مسیر پاداش مغز نیز شناخته می شود. هر زمان که  بنزن  به اعصاب بویایی شما رسید ، سیستم مزولیمبیک عکس دلپذیر دوپامین را به شما منتقل می کند. در اصل مغز شما به شما می گوید ، "بله ، این خوب است. بیشتر از این کار ها کنید. " 
 
مسیر مزولیمبیک ، همانطور که احتمالاً استنباط کردید ، یک عامل کلیدی در عصب شناسی اعتیاد است. مهمترین مسیر پاداش در مغز سیستم دوپامین مزولیمبیک است .چه جنسی ، چه بازی های ویدئویی ، چه مواد مخدر یا بنزین باشد ، این مسیر در مغز است که باعث می شود احساس خوبی ایجاد شود و یک حلقه بازخورد تقویت کننده را بروز دهد. 
 
احتمالاً می توانید از این دو تئوری استفاده كنید تا دلیل دوست داشتن بوی بنزین  را توضیح دهید و این كه چرا مردم به بو و نشانگرهای وایت برد، توپ های تنیس تازه ، كتاب ها و سایر عطرها علاقه مند هستند و از اعتراف به اینكه عاشق آن هستند، ترس دارند. شاید ما به طور ناخودآگاه حافظه ای لذت بخش را به رایحه وصل می کنیم ، یا این بوها به صورت مکانیکی باعث می شوند که یک عکس رضایت بخش از دوپامین ایجاد شود. 
 
اما ، صریحاً بگوییم که ، دوست داشتن بوی بنزین  ، اینها فقط دو تئوری هستند که توضیح می دهند، کسانی که بوی بنزین دوست دارند و بعضی از افراد بوی بنزین را خوشایند می دانند ، اما دقیقاً تحقیقات زیادی در مورد این سؤال صورت نگرفته است. در حالی که قانع کننده هستند اما، آنها قطعی نیستند. در حقیقت ، دانشمندان امروز در حال یادگیری چیزهای جدیدی در مورد این حس قدرتمند هستند و بدون شک آنها رازهای جدیدی را در آینده کشف خواهند کرد. 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۹علت دوست داشتن بوی بنزین و چرا طرفداران بوهای عجیب و غریب وجود دارد؟ خستگی ، وزوز گوش ، مگس در چشم ، تنگی نفس ، تپش قلب ، سرگیجه ، غش کردن - همه اینها می تواند نشانه کم بودن هموگلوبین باشد. اگر بدن فاقد آهن باشد ، ناخن ها شکسته و لایه برداری شوند ، موها می ریزند ، ترک هایی در گوشه های دهان ظاهر می شود. و پزشکان همچنین به تمایل عجیب چنین بیمارانی برای خوردن خمیر دندان ، گچ ، زغال سنگ ، خاک ، یخ توجه می کنند. نیاز به استشمام بنزین نیز دلیلی برای بررسی سطح هموگلوبین است.محصولات افزایش دهنده هموگلوبین: محصولات جانبی گوشت - کبد ، کلیه ها ، زبان. گندم سیاه ، لوبیا ، نخود فرنگی ، شکلات ، بلوبری. بلغور جو دوسر ، ارزن ، تخم مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند ، سیب ، گلابی ، خرمالو ، انار ، انجیر و آجیل.

۱۴۰۰/۵/۹دلیل دوست داشتن بوی بنزین بله ، عجیب است ، اما من دقیقاً با نیاز به بوی بنزین موافق هستم. من همچنین بوی نفت سفید ، گازوئیل ، نفت گاز و پتروشیمی های معطر را دوست دارم. بوی آسفالت را دوست ندارم. وقتی برای اولین بار در یک پالایشگاه نفت شروع به کار کردم ، بوها را به رئیس گفتم و او گفت: "این بوی پول است." دوست داشتن بوی بنزین برای همه در تجارت نفت مناسب بود ، اما برای من متفاوت بود. بیش از چهل سال بعد ، من هنوز بوی فرآورده های روغنی را دوست دارم. من دوست دارم ماشینم را پر کنم چون بوی گازهای بنزین به مشامم می رسد. اگر کامیون خود را پر کنم ، گاهی یک قطره سوخت دیزل را در پشت دستم قرار می دهم و بیشتر روز را با بوییدن آن در حالی که هیچکس نگاه نمی کند ، سپری می کنم. چرا از بوی بنزین خوشم میاد ؟ آیا بنزین به اندازه بوی خوب مزه خوب هم دارد؟

۱۴۰۰/۵/۹من هرگز بنزین را نچشیده ام ، اما بوی چیزهایی مانند لاک ناخن ، نشانگرهای جدید ، پاک کننده لاک ناخن ، بنزین ، 91٪ الکل ایزوپروپیل ، تکیلا ، ضد عفونی کننده دست ، حلال های تمیز کننده ، را دوست دارم. اما من می دانم که بنزین بسیار کشنده است و می تواند درون شما را دچار خوردگی کند. بنابراین من هرگز آنقدر جسور نبوده ام که آن را بچشم ... شاید وقتی 100 ساله شدم و از پیر شدن خسته شدم آن را برای شما امتحان کنم ، امیدوارم زنده بمانم تا به این سوال برگردم.

۱۴۰۰/۵/۹ برخی از مردم می گویند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بنزین می تواند بر عملکرد شناختی فرد تأثیر منفی بگذارد ، اما من صادقانه می توانم بگویم که هرگز بر من تأثیر نمی گذارد

۱۴۰۰/۵/۹به کسانی که بوی بنزین دوست دارند . چرا بوی بنزین اینقدر اعتیادآور و خوب است؟ بخارهای گاز کارهای غیرقابل پیش بینی و عجیب و غریب (عمدتا آسیب رسان) را برای بدن انسان انجام می دهند. "رایحه" اصلی بنزین (و نباید بوی گاز را استشمام کنید) بنزن است. بسیار سمی بسیاری از خاطرات که ممکن است بوی گاز ، گازوئیل ، ایستگاه های کامیون ، تعطیلات تابستانی ، چمن زنی و غیره داشته باشند - ممکن است در نتیجه رایحه خاطرات دلپذیری را برای شما رقم بزنند - اما لطفاً به خودتان اجازه ندهید که شروع کنید به بو کردن و غیره - یا در دسته "سوء مصرف مواد استنشاق کننده" قرار می گیرید. وضعیت مطلوبی نیست.

در ادامه بخوانید...