بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد

پس از مرگ چه اتفاقی می افتد

 

پس از مرگ چه اتفاقی می افتد

وقتی کسی می میرد ، ممکن است پایان سفر آنها از طریق این دنیا باشد ، اما در مورد بدن آنها این گونه نیست. در عوض ، فرایند طولانی تجزیه اجزای آن آغاز خواهد شد. بنابراین ، هنگامی که اجساد تجزیه می شوند ، چه اتفاقی می افتد و چرا باید در مورد آن بیاموزیم؟

خوب ، دوستی توضیح می دهد که در دنیای امروز ، فکر کردن در مورد ترس از مرگ خود و یا عزیزان و بحث در مورد هر جنبه مربوط به مرگ به تابو تبدیل شده است.حال ببینیم بعد از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

تجزیه چیزی است که به طور طبیعی برای بدن پس از مرگ رخ می دهد. چه چیزی در مورد آن وجود دارد؟برای اکثر ما ، تماس با اجساد افرادی که درگذشته اند، په بصورت طبیعی و چه به صورت مرگ زودرس با غم و اندوه مراسم تشییع جنازه آغاز و به پایان می رسد.
 
و حتی در این صورت ، آنچه معمولاً بدست می آوریم این است که یک گلدان با بقایای خاکستر شخص است ، یا جسمی که به طور مرتب در یک تابوت قرار گرفته است و برنامه ریزی یک تشییع جنازه با دقت برای این مناسبت.
 
پس از مرگ چه اتفاقی می افتد؟ چه اتفاقی می افتد اگر آنها انتخاب کنند که این روند تجزیه را به تأخیر بیندازید و آنها را برای مشاهده طولانی تر "مناسب" نگه دارند؟
 
در شرایط طبیعی - به عنوان مثال ، اگر جسد در محیط طبیعی قرار داده شود ، یا در یک گور کم عمق قرار گیرد - بدن بی جان به کندی شروع به تجزیه شدن می کند ، تا زمانی که فقط استخوان ها باقی بمانند تا باستان شناسان آینده آن را حفر و پیدا کنند.
در این پست ، روند تجزیه را توضیح می دهیم و توضیح می دهیم که چرا می توان فهمید که چه اتفاقی برای بدن پس از مرگ می افتد.
 

 

چه اتفاقی در زمان تجزیه بدن می افتد

اگرچه ممکن است بسیاری از ما تجزیه را مترادف با نابودی بدانیم ، اما اینگونه نیست. در حقیقت ، تجزیه بدن انسان فرایندی طولانی تر با مراحل بسیاری است که از بین رفتن آن فقط یک قسمت است.تجزیه پدیده ای است که از طریق آن اجزای پیچیده ارگانیسم موجود قبلاً زنده به تدریج از عناصر ساده تر جدا می شوند.
 
به گفته دانشمند پزشکی قانونی M. Le Goff ، این "یک روند مداوم است ، که در نقطه مرگ آغاز می شود و هنگامی که بدن به یک اسکلت کاهش یافته است پایان می یابد."
 

 

مراحل تجزیه بدن بعد از مرگ

هنگامی که فرد درگذشت چندین مرحله وجود دارد ، بدن در طی 24 تا 48 ساعت اول تجزیه می شود. این مراحل به معاینه پزشکی کمک می کند تا تعیین کند در چه زمانی مرگ رخ داده است.
 
Goff توضیح می دهد که چندین نشانه وجود دارد که یک بدن روند تجزیه خود را آغاز کرده است. سه مورد مشهور ، که اغلب در درام های جنایی ذکر می شود عبارتند از:
سه مرحله تجزیه عبارتند از:
livor mortis
algor mortis
rigor mortis
 
livor mortis یا مرحله اول ، به معنای "تغییر رنگ پوست" است. این بدان معنی است که به محض اینکه کسی بمیرد ، خون از اندامهای رویی به ناحیه ای که روی زمین است تخلیه می شود. به عنوان مثال ، جسمی که روی پشتش قرار دارد ، روی سینه و صورت کمرنگ خواهد بود ، در حالی که پشت و باسن تیره است.
خون با گرانش به کمترین قسمت از بدن می رسد، و باعث می شود پوست تغییر رنگ یابد. این روند ممکن است بعد از حدود یک ساعت پس از مرگ آغاز شود و تا 9-12 ساعت پس از مرگ ممکن است ادامه یابد.
به تغییر رنگ آبی (بنفش) بنفش ( روشنایی ) در زیر پوست قسمتهای پایین بدن به دلیل گرانش خون بعد از مرگ اشاره دارد. شروع lividity ، محل و رنگ آن، ارائه اطلاعات در زمان و علت مرگ است.
 
مرحله دوم ، algor mortis ، الگور مورتیس ، به معنای "سردی مرگ" است. در اینجاست که بدن شروع به سرد شدن دما می کند و این مرحله چند ساعت ادامه دارد. اما تا 30 دقیقه تا یک ساعت پس از مرگ شروع نمی شود. سرد بودن بدن تا حد زیادی به درجه حرارت محیط آن بستگی دارد ، که به طور طبیعی در مدت زمانی حدود 18-20 ساعت پس از مرگ مطابقت دارد.
 
مرحله سوم ، rigor mortis در این مرحله عضلات بدن سفت و منقبض شده و بدن انعطاف خود را از دست می دهد، موریتس سخت  در 2-6 ساعت پس از مرگ شروع می شود و می تواند 24 تا 84 ساعت دوام آورد.
 
هر یک از این مراحل در طی زمان های مشخصی از تجزیه بدن اتفاق می افتد ، که به پزشکان اجازه می دهد تا واقعاً از زمان مرگ ایده ای بدست آورند.
 

 

علائم دیگر تجزیه بدن بعد از مرگ

رنگ پوست مایل به سبز در بدن پس از مرگ ممکن است به دلیل تجمع گازها در حفره های بدن باشد ، که یک مؤلفه مهم آن ماده ای است که به عنوان سولفید هیدروژن شناخته می شود.
 
Goff می نویسد ، "با هموگلوبین موجود در خون برای ایجاد سولفوماگلوبین" یا همان رنگدانه مایل به سبز که به بدنهای مرده می دهد رنگ غریبی را نشان می دهد ، واکنش نشان می دهد.
 
در مورد جدا شدن پوست - که پوست به طور مرتب از بدن جدا می شود - ممکن است به یاد بیاوریم که کل لایه بیرونی و محافظ پوست ما از سلول های مرده ساخته شده است.
 
Goff توضیح می دهد: "لایه بیرونی پوست مرده است. گمان می رود مرده باشد و نقش مهمی در حفاظت از آب و محافظت از پوست زیرین (زنده) داشته باشد."
 
" این لایه به طور مداوم توسط اپیدرم زیرین ریخته می شود و جایگزین می شود. به محض مرگ ، در زیستگاه های مرطوب، اپیدرم شروع به جداسازی از درم های زیرین می کند، که می توان آن را به راحتی از بدن جدا کرد."
 
پدیده ای معروف به "marbling" هنگامی رخ می دهد که انواع خاصی از باکتریهای موجود در شکم "به رگهای خونی" مهاجرت می کنند ، و باعث می شود آنها رنگ بنفش مایل به سبز ایجاد کنند. این اثر در بعضی از قسمت های بدن - معمولاً تنه ، پاها و بازوها در پوست به وجود می آیند.
 
Tache noir یکی از مهمترین تغییرات بعد از مرگ است که بعد از مرگ در چشم مشاهده می شود.
اگر چشمان بعد از مرگ باز بماند ، نواحی پوسته پوسته شده در معرض هوا خشک می شوند که منجر به ایجاد نواری مایل به زرد و سپس مایل به قرمز تا سیاه مانند منطقه تغییر رنگ به نام TACHE NOIRE می شود. که در فرانسه به معنی "لکه سیاه" است.این مرحله بیشتر پس از 7 تا 8 ساعت پس از مرگ مشاهده می شود.
 
سرانجام ، مواردی وجود دارد که Goff آن را "فرآیند بازیافت طبیعت" می نامد. با انجام اقدامات هماهنگ كننده عوامل باکتریایی ، قارچی ، حشرات و دستگاه های نگهدارنده با گذشت زمان تسهيل می شود ، تا زمانی كه بدن از تمامی بافت های نرم محروم شود و فقط اسكلت باقی بماند.
 

 

خلاصه مراحل تجزیه بعد از مرگ

Goff همچنین خاطرنشان می کند که دانشمندان مختلف فرایند تجزیه را به تعداد مختلف مراحل تقسیم می کنند ، اما او توصیه می کند که پنج مرحله مجزا را در نظر بگیرید.
 
مرحله اول ، مرحله تازه ، دقیقاً پس از مرگ به بدن اطلاق می شود ، هنگامی که تعداد کمی از علائم تجزیه قابل مشاهده است. برخی فرایندهایی که ممکن است در این مرحله شروع شوند شامل تغییر رنگ سبز مایل به سبز است.
 
برخی از حشرات - به طور معمول مگس نیز - ممکن است در این مرحله قرار بگیرند ، تخم هایی را که بعداً لاروها از آن جدا می شوند ، تخم گذاری کنند ، که این امر به تجزیه بافت نرم اطراف کمک می کند.
 
کارلا ولنتاین ، تکنسین آسیب شناسی در کتاب خود می نویسد: مگس ها و لاروهای آنها کاملاً برای کاری که باید انجام دهند، بوجود آمده اند و بسیاری از کارشناسان آنها را" ناشران بی نظیر جهان "می نامند 
 
او توضیح می دهد که مگس های تخم گذاری شده ای که جسد آنها را به خود جلب می کند ، "عمدتا رنگهای آبی از جنس Calliphora " هستند ، که "تخم ها را فقط روی زخم ها قرار می دهند ، زیرا لارو های خیلی جوان نیاز به خوردن گوشت پوسیده دارند .
 
در مرحله دوم تجزیه ، مرحله نفخ ، زمانی است که تورم شروع می شود. گازهایی که در شکم جمع می شوند ، بنابراین باعث تورم آن می شوند ، ظاهری پف کرده به بدن می دهند.
 
در مرحله سوم تجزیه ، پوست به دلیل افتادگی و عمل لخته ها پاره می شود و باعث می شود گازهای جمع شده خارج می شود. تا حدودی به همین دلیل، بوی قوی و متمایزی از بدن خارج می شود.(بوی یک سطل ماهی که در آفتاب مانده است)
 
Postdecay مرحله بعدی تا آخرین مرحله تجزیه است ، که در آن ، همانطور که Goff می نویسد ، " پوست ، غضروف و استخوان کاهش می یابد." در این مرحله ، انواع مختلف سوسک معمولاً وارد بدن می شوند تا بافت نرمتر را از بین ببرند و فقط استخوان ها را باقی بگذارند.
 
مرحله نهایی تجزیه مرحله اسکلتی است که در آن فقط اسکلت - و بعضا موها - باقی می مانند.
 

 

چه مدت طول می کشد تا بدن تجزیه شود

تا حد زیادی به منطقه جغرافیایی که در آن جسد یافت می شود و تعامل شرایط محیطی بستگی دارد. اگر جسمی در آب و هوای خشک و با دمای بسیار پایین یا بسیار زیاد یافت شود ، می تواند مومیایی شود.
 

 

دانستن روند تجزیه بدن پس از مرگ برای من فایده ای دارد

چرا همه اینها را یاد می گیریم؟
در این مرحله ، ممکن است تعجب کنید که "چگونه یادگیری همه این جزئیات در مورد روند تجزیه بدن پس از مرگ برای من فایده ای دارد؟"
 
" ما می توانیم تمام تلاش خود را برای فرار از مرگ و نگه داشتن اجساد در پشت درهای استیل ضدزنگ و فرار از مرگ در اتاق های بیمارستان انجام دهیم. و استادانه از مرگ فرار کنیم ، شما تقریباً باور خواهید کرد که ما اولین نسل از جاودانگی ها هستیم. اما نیستیم.
 
این ممنوعیت ضمنی درمورد موضوعات مربوط به مرگ ، فقط می تواند ترس از مرگ اعم از مرگ خود و یا مرگ دیگران را عمیق تر کند و به گسترش اطلاعات نادرست در مورد مرده ها کمک کند.
 
داشتن تصور روشن درباره اتفاقاتی که برای بدن پس از مرگ رخ می دهد ، می تواند به حذف هاله ترس و هراس پیرامون آگاهی از مرگ و میر خود کمک کند. و همچنین می تواند به ما کمک کند حتی بهتر از گذشته با مراقبت بهتر از عزیزان خود در لحظات پایانی زندگی با آنها باشیم.
 
دانشمندان خاطرنشان كردند كه ، به عنوان مثال ، تصور غلط مبنی بر اینکه بدنهای مرده می توانند به راحتی بیماری را گسترش دهند ، " اسطوره ای برای مرگ سخت است " ، که غالباً توسط تصویر هیجان انگیز فیلم ها در رسانه ها پشتیبانی می شود.
 
این مشکل به ویژه در مورد تلفات ناشی از حوادث طبیعی بد است. با این حال ، به عنوان سازمان بهداشت جهانی(WHO) اجساد مرده در برابر بلایای طبیعی به طور کلی باعث بیماری همه گیری نمی شوند.
 
نویسندگان یک مقاله می نویسند: "بیش از 20 سال است که می دانیم اجساد کشته شدگان در بلایای طبیعی باعث شیوع بیماریهای عفونی نمی شوند." 
 
آنها معتقدند که با درک اینکه جسد مردگان به طور خودکار تهدیدی برای سلامتی نیست ، می تواند به سیاست های بهتری درمورد مرگ منجر شود ، و می تواند به افراد باقی مانده کمک کند تا در یک جدول زمانی طبیعی و مترقی ، با تلفات خود کنار بیایند.
 
ما امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این پست به شما کمک کند تا در رابطه خود با مرگ و میر و بدن خود به عنوان بخشی از دنیای طبیعی حرکت کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید