چگونه بدون فشار سنج فشار خون بالا را تشخیص دهیم

در
چه کاری باید انجام دهید، اگر شما احساس خوبی ندارید، اما مانیتور فشار خون هم وجود ندارد؟ برای چنین شرایط اضطراری، پزشکان لیستی از علائم هشدار دهنده را تهیه کردند.
چگونه بدون فشار سنج فشار بالا را تشخیص دهیم
پس از تجزیه و تحلیل، می توانید به طور مستقل از  اینکه آیا فشار خون شما افزایش یافته است یا خیر با خبر شوید.علائم فشار خون بالا بطور خلاصه آورده شده است.
 
اغلب افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا از سردرد شدید رنج می برند. این می تواند در هر بخش از سر باشد. خونریزی بینی، تنگی نفس و اضطراب مشخصه فشار خون بالا است. 
 
با افزایش شدید فشار، مشکلات گفتاری گاهی اوقات رخ می دهد، بینایی بدتر می شود، دست ها سست می شود، و احساسات دردناک در پشت و سینه ظاهر می شود. پالس تحریک شده به عنوان نشانگر فشار بالا ظاهر می شود.
 
پزشکان یادآور می شوند که همه این نشانه ها نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین غذاها برای مبارزه با فشار خون بالا

در

این که آیا شما به عنوان فشار خون بالا ،یا افزایش فشار خون و یا درد در آنچه که شما می دانید، به آن اشاره می کنید،یک ناراحتی ناخوشایند و ناراحت کننده است که میلیون ها نفر در هر روز با آنها مبارزه می کنند. در حالی که فشار خون بالا یک بیماری بالقوه است. پزشکان در سراسر جهان بر این باورند که رژیم کم سدیم و غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم برای کنترل و حتی جلوگیری از فشار خون بالا بهترین روش است .
اما اگر ما به شما بگوئیم که به جای مکمل ها، غذاهای خاصی وجود دارد که به منظور عادی کردن فشار خون عمل میکنند، تعجب نکنید.  (سیارک)  

روغن زیتون

روغن زیتون تنها چربی خوراکی است که می تواند به شکل طبیعی آن بدون هیچ افزودنی یا نگهدارنده مصرف شود . در یک مقاله منتشر شده توسط انجمن آمریکایی تغذیه بالینی، گزارش شده است که روغن زیتون به طور قابل توجهی فشار خون قلبی وعروقی را کاهش میدهد. مصرف روغن زیتون و دیگر مواد غذایی مدیترانه تأثیر مثبت بر فشار خون دارد درحالی که محصولات گوشتی و الکل اثرات منفی دارد.

چغندر

چغندرها به طور طبیعی حاوی نیترات هستند که به عادی شدن فشار خون کمک می کنند. محققان در مطالعه 2012 در نشریه تغذیه، اثرات آب چغندر واب سیب را روی زنان ومردان سی ساله بررسی کردند ،پس از 24 ساعت فشار خون افراد را بررسی کردند مشخص شد افرادی که اب چغندر استفاده کرده بودند فشار خونشان بطور چشمگیری کاهش یافته بود .

شکلات تیره

همه ما می دانیم که این میان وعده های بهداشتی تلخ است اما مزایای مفید ان این تلخی را به کام شما شیرین میکند . خوردن شکلات تیره که غنی از فلاونول آنتی اکسیدان است، با تشکیل اکسید نیتریک، ماده ای که رگ های خونی را عریض وجریان خون را راحت میکند .فشارخون شما چه بالا باشد یا پائین نگران نباشید شکلات تیره به علت منبع قدرتمند آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی مانند آهن و سلنیوم و خواص آنتی بیوتیک در هر دو حالت بسیار مفیداست. (سیارک)  

لوبیا

لوبیا (از جمله سیاه و سفید، سفید، کلیه، و غیره) با مواد مغذی - به ویژه فیبر، مواد معدنی مختلف و پروتئین بسته بندی شده، که عوامل کلیدی برای تنظیم فشار خون و سلامت قلب و عروق هستند. اگر شما نمی دانید که چگونه حبوبات را در رژیم خود قرار دهید، سعی کنید مقداری لوبیا را به سالاد های مورد علاقه یا برنج بریزید. فقط یک فنجان از لوبیای سیاه، 15 گرم پروتئین، 16 گرم فیبر و 20٪ آهن مورد نیاز هر روز را فراهم می کند.

دانه های کامل

محققان رژیم غذایی گندم را با رژیم غذایی دانه های تصفیه شده مقایسه کردند. آنها دریافتند که خوردن سه وعده دانه کامل با کاهش فشار خون قلبی وعروقی ارتباط دارد. فیبر غذایی در دانه ها کامل به طور چشمگیری بهبود سطح کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و چاقی را ثابت کرده است. اگر شما قصد دارید که یک دانه کامل را به لیست خرید خود اضافه کنید، برخی از این دانه های سالم را امتحان کنید:
• آرد گندم کامل
• بلغور جو دوسر
• برنج قهوه ای
• برنج وحشی
• پاپ کورن (بدون نمک اضافه شده
• گندم کامل یا نان چاودا

انار

این میوه شیرین به نام "سوپر فود" نامیده شده است که مواد غذایی بسیار مغذی هستند که از بیماری هایی مانند فشار خون بالا محافظت می کنند. چند ین مطالعات انسانی کوچک نشان داده است که آب انار جریان خون را راحت و باعث می شود که سرخرگ ها از سفت شدن و انباشته شدن جلوگیری شود، که به نوبه خود باعث کاهش فشار خون می شود. آب انار غنی از آنتی اکسیدان های قوی است و محققان نشان داده اند که نوشیدن روزانه آب انار سبب کاهش فشار خون می شود. سایر مطالعات نشان می دهد که مصرف انار انار با بهبود سطح کلسترول و افزایش ایمنی باعث بهبود سلامت کلیه و قلب و عروق می شود. (سیارک)  

ماست

محققان در یک مطالعه 2016 که توسط انجمن قلب آمریکا انجام شد، متوجه شدند زنانی که هفته ای چند بار ماست مصرف مکنند کمتر از دیگران به فشار خون مبتلا میشوند .درحالی که این تحقیقات در مورد مردان صدق نمیکند .همچنین ماست پر چرب این مزایا را ندارد .ماستهای پر چرب حاوی اسید آمینه هستند ،این چربی اشباع شده فشار خون را کاهش نمیدهد .

پسته

تحقیقات دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که توسط مجله فشار خون منتشر شده، رابطه بین مصرف پسته و فشار خون را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان با LDL بالا (کلسترول بد) هر روز حداقل 4 با ر پسته خوردند کاهش فشار خون( حتی بیشتر از چندین بار) اثبات شد . پسته باعث کاهش انقباض عروق خونی می شود که جریان خون را راحت تر می کند. (سیارک)  

ماهی سالمون

محققان از سراسر جهان یک مطالعه انجام دادند مشخص شد یک رژیم غذایی غنی از ماهی آزاد مخصوصا در افراد چاق و اضافه وزن، اثرات قلبی عروقی را کنترل می کند . گروه ازمایشی سه بار در هفته به مدت چندین هفته ماهی قزل آلا و دیگر ماهیان چرب کردند. در نتیجه، مصرف ماهی قزل آلا با کاهش فشار خون قلبی وعروقی همراه بود . اسید چرب امگا 3 است که به طور طبیعی فشار خون را کاهش میدهد.
هیبیسوس (هرنوع گياه يا بوته يا درخت از جنس باميه از خانواده پنير کيان)
بله Hibiscus خوراکی است و اغلب در شکل چای یافت می شود! محققان دانشگاه توفتس اثرات نوشیدن سه فنجان چای هبیسکوس را در افراد مبتلا به فشار خون بالا بررسی کردند. در طول شش هفته فشار خون انها بطور چشمگیری کاهش یافت .Hibiscus پر از آنتی اکسیدان های مختلف است که ممکن است اثر مثبت راگسترش میدهد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای فشار خون بالا

در
تغذیه برای فشار خون بالا بخشی از درمان ضد فشار خون با هدف کاهش فشار است. اگر رژیم غذایی را کنترل نکنید، بیماری تنها پیشرفت خواهد کرد. شایع ترین علل مرگ در بیماران مبتلا به فشار خون بالا عبارتند از: بیماری قلبی (سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد)، نارسایی کلیه، عوارض سیستم عصبی.
 
اهداف رژیم درمانی: اصلاح اختلالات متابولیک (به خصوص کلسترول)، بهبود وضعیت عملکردی عضلات قلب، عادی سازی پارامترهای لخته شدن خون، افزایش کشش رگ های خونی، افزایش سنتز هورمون های نوروژیک (سروتونین و دوپامین، تغییرات هشدار دهنده خلق).
 

 

تصویر بالینی از فشار خون بالا

فشار خون بالا پاتولوژی سیستم قلب و عروق است که با افزایش پایدار فشار خون مشخص می شود. امروزه یک سوم ساکنان این سیاره از این بیماری رنج می برد (عمدتا افراد بالای گروه سنی).
 
میلی متر جیوه به عنوان واحد برای اندازه گیری فشار خون محسوب می شود. ارزش شاخص های شریانی در دو عدد بیان می شود: بزرگ (سیستولیک) و کوچکتر (دیاستولیک). علاوه بر این، اولین مقدار در طول حداکثر انقباض عضله قلب ثابت می شود، و دوم - در زمان آرام شدن کامل از میوکارد.
 
به طور معمول، فشار سیستولیک از 100 تا 125 میلی متر جیوه، دیاستولیک در محدوده 70 تا 85 متغیر است. اگر این ارقام بیش از 140 (بالا) و 90 (پایین) واحد، فشار خون شریانی رخ می دهد.
 
در صنعت داروسازی، معمولا بین 3 درجه آسیب شناسی تفاوت دارد.
 
کمی بالا
دراین مرحله از بیماری، شاخص سيستوليک بين 140 تا 159 واحد و دياستوليک در محدوده 90 تا 99 واحد متغير است.برای اصلاح فشار خون بالا، توصیه می شود از رژیم غذایی استفاده کنید (زیرا دارو لازم نیست).
 
متوسط ​​(مرزی)
درجه دوم آسیب شناسی، همراه با افزایش فشار بالا به 179 میلی متر جیوه، و پایین تر به 109 واحد.
در صورت عدم درمان مناسب، ممکن است بحران فشار خون بالا باشد، چرا که شاخص ها برای مدت زمان طولانی در سطح مرزی (بالا) هستند.
 
شدید (مزمن)
در مرحله سوم بیماری، فشار سیستولیک بیش از 180 واحد و دیاستول 110 است. شاخص های شریانی تنها می توانند با کمک داروها تثبیت شوند.
 
اگر بیماری برای مدت طولانی متوقف نشده باشد، تغییرات غیر قابل برگشت در "ارگانهای هدف" (کلیه ها، قلب، مغز، عروق فونوس) ایجاد می شود. در عین حال، فشار خون بالا کنترل نشده مستلزم عوارض شدید (سکته مغزی، انسفالوپاتی، حملات قلبی، اختلالات شناختی، اختلال نعوظ، نارسایی کلیه، میکروآلبومینوری) است.
 
علائم مشخص دو مرحله اول آسیب شناسی:
 
سرگیجه
وزوز گوش (احتقان)
سردرد
خستگی
تحریک پذیری
پف کننده صورت
بی خوابی
"چشم دو چشم" در چشم
تورم پلک ها
اختلالات زیر در مرحله سوم پاتولوژی رخ می دهد:
 
درد در قلب
حالت تهوع
احساس تنگی نفس
تاکیکاردی
قرمزی پوست
عدم هماهنگی جنبش
اختلالات شناختی (از دست دادن حافظه، توجه)
بینایی تاری
"ضعف" در اندام
به یاد داشته باشید، تشخیص به موقع این بیماری به اجتناب از عوارض جدی کمک می کند: سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی.
 

 

اصول اصلی تغذیه در فشار خون بالا

برای حفظ سلامتی، بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید توجه ویژه ای به رژیم غذایی داشته باشند. به یاد داشته باشید که سلامت بیمار در 80٪ بستگی به رعایت رژیم های پزشکی و رژیم درمانی دارد.
 
قوانین تغذیه در فشار خون بالا:
 
مقدار روزانه نمک را محدود کنید . با توجه به اینکه NaCl موجب افزایش "تأخیر" مایع در بدن می شود، مصرف دوزهای زیاد چاشنی، مملو از بافت های اطراف مویرگ ها است. در عین حال، به علت افزایش فشار روی شریان ها، جریان خون از حفره های قلبی (شروع ابتلا به فشار خون بالا) افزایش می یابد. با این حال، این محصول را نمی توان به طور کامل از منوی روزانه هیپرتونیک (به علت تجمع ترکیبات نیتروژنی در پلاسمای خون) منع کرد. بخش بهینه نمک - 4 تا 5 گرم در روز. برای بهبود طعم غذا، می توانید از ادویه جات (ریحان، سیر ، جعفری، پیاز)، کاهو و لیمو استفاده کنید.
چربی های حیوانی را از منوی روزانه حذف کنید . شایع ترین علت افزایش فشار، انسداد عروقی با کلسترول بد است . برای بهبود نفوذ پذیری مویرگ، بسیار مهم است که از مواد غذایی استفاده شود که باعث بهبود متابولیسم چربی می شود. یعنی از: زرده تخم مرغ (سخت پخته شده)، عسل، سوسیس، گوشت خوک، شیر کامل، کرم، روغن های گیاهی سخت (نارگیل، نخل)، پنیر پردازش شده، گوشت چرب.
رژیم غذایی را با مواد غذایی حاوی پتاسیم و منیزیم غنی کنید . فشار خون شریانی در 70٪ موارد همراه با ادم زیاد، نارسایی گردش خون و اختلالات متابولیسم کلسترول است. برای به حداقل رساندن این مشکلات، رژیم غذایی روزانه بیمار شامل پتاسیم و منیزیم باشد. این عناصر باعث بهبود عملکرد میوکارد (از جمله استقامت آن)، تسریع حذف مایع اضافی از بافت ها، تأثیر آرامش بخش روی شریانها، کاهش اسپاسم عضلات صاف، جلوگیری از انباشت پلاک های آترواسکلروز در دیواره های مویرگی می شود.
منابع طبیعی پتاسیم عبارتند از زردآلو، موز ، آلو ، سیب زمینی (پخته شده)، هندوانه ، کشمش ، کدو تنبل، آووکادو .
 
منیزیم در سبزیجات ( جو دوسر ، جو، گندم سیاه ، گندم )، سبزیجات (جعفری، کاهو )، سبزیجات ( هویج ، چغندر )، آجیل (بادام، فندق، گردو ) در مقادیر زیاد موجود است .
 
حذف الکل، نیکوتین، نوشابه های کافئین از رژیم غذایی. در مورد پس زمینه مصرف محرک، بیشتر بیماران مبتلا به فشار خون بالا میزان پالس خود را افزایش می دهند و قسمت های بالای مغز بیش از حد تحریک می شود. با توجه به افزایش بار سیستم قلبی عروقی، شاخص های فشار خون "رشد" می کنند.
کربوهیدرات پیچیده با ساده جایگزین شود. با مصرف کربوهیدراتهای ساده (شکر، شیرینی، مربا)، افزایش شدید سطح گلوکز در خون وجود دارد که منجر به آزاد شدن دوزهای زیاد انسولین می شود. در نتیجه، مازاد آن به بافت چربی تبدیل می شود (از آنجا که مونوساکاریدها در رژیم یک فرد 4 برابر بیشتر از حد معمول است). علاوه بر این، مصرف بیش از حد کربوهیدراتهای ساده باعث توسعه سندرم متابولیک، که در 90٪ موارد همراه با فشار خون شریانی است، می شوند.
نوشیدنی های پیچیده (به جای آنهایی که ساده هستند) آهسته تر، بدون ایجاد اختلالات متابولیک و افزایش شدید قند خون، جذب می شوند. بهترین منابع کربوهیدرات های مولکولی بالا نان ، غلات، انواع توت ها، سبزیجات، سبزیجات، میوه ها هستند.
 
روش های پخت و پز :با اجتناب از سرخ کردن غذا، بهترین گزینه برای پختن غذا - جوشاندن، پختن، بخارپز کردن می باشد.
رژیم غذایی وعده های کوچک را بکار ببرید. وعده های غذایی کوچک و مطلوب وعده های غذایی - 5 تا 6 بار در روز است.
حفظ نسبت مواد اصلی مواد غذایی. رژیم هایپرتنیک باید در جیره روزانه شامل: 15٪ پروتئین ها (90-100 گرم)، 30٪ چربی ها (80-85 گرم)، 60- 55 درصد از کربوهیدرات های پیچیده (350-400 گرم).
رژیم آشامیدنی را دنبال کنید. در میان بیماران مبتلا به فشارخون بالا، این نظریه وجود دارد که لازم است مصرف آب کمتر باشد ، زیرا این امر موجب افزایش فشار می شود اما این یک اشتباه خطرناک است. در حقیقت، با کمبود مایع در بدن، ویسکوزیته خون افزایش می یابد، تورگور عروق خونی کاهش می یابد و غلظت لیپوپروتئین های کم تراکم، افزایش می یابد.
مقدار روزانه آب (علاوه بر نوشیدنی ها) بر اساس نسبت 35 تا 50 میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن محاسبه می شود.
 
جالب توجه است، هر فنجان نوشیدنی قهوه  (150 میلی لیتر حجم) 4 عدد مایع (600 میلی لیتر) از بدن را از بین می برد. بدن، تلاش می کند که چنین منابع ارزشمندی را حفظ کند، ادم را ایجاد می کند و منجر به افزایش فشار خون می شود.
 
با فشار خون بالا همراه با چاقی، مقدار انرژی روزانه منو به 1000 تا 1500 کالری کاهش می یابد (با کاهش روزانه چربی به میزان 30 درصد و افزایش درصد روزانه کربوهیدرات ها به میزان 50 درصد).
رژیم های کم کالری و روزه داری در فشار بالا منع می شوند. فشار خون بالا می تواند روزه های گیاهی 2 بار در هفته را تحمل کند.
 

 

محصولات غذایی برای کاهش فشار خون

اساس پرفشاری خون تغذیه ای باید محصولاتی باشد که متابولیسم لیپید را بهبود می بخشد، کلسترول بد را در خون کاهش می دهد، قدرت عضلات خون را افزایش می دهد، مایع اضافی مایع از بافت ها را تسریع می بخشد، اسپاسم مویرگی را از بین می برد، عملکرد عضله قلب را بهبود می بخشد. در تهیه طرح رژیم غذایی روزانه، بهتر است اولویت غذایی را که حاوی ویتامین B4 ، B6 ، C ، E ، A ، B8 ، B9 ، عناصر ماکرو (پتاسیم، منیزیم، ید ، سلنیوم )، چربی های اشباع نشده ( امگا 3 ) باشد ، ترجیح دهید .
 

فهرست محصولات برای کاهش فشار خون

غذاهای دریایی بی خطر (ماهی، صدف، جلبک دریایی). آنها شامل مقدار زیادی چربی های غیر اشباع (امگا -3)، اسید آمینه ( آرژینین ، تریپتوفان ، لیزین ، ترئونین ، تیروزین )، میکرو و کلکتور (سلنیوم، ید، روی ، فسفر ، منیزیم، پتاسیم) هستند. با توجه به ترکیبات غنی مواد غذائی، غذاهای دریایی سطح کلسترول مضر را کاهش می دهد، رگ های خونی را تنظیم می کند، عملکرد عضله قلب را بهبود می بخشد، ویسکوزیته خون را نرمال می کند.
 
محصولات لبنی کم چرب ( پنیر، پنیر دلمه ، ماست) کلسیم اضافی به بدن منتقل می کنند. این مواد مغذی برای سیستم قلب و عروق بسیار مهم است، زیرا باعث نفوذپذیری دیواره مویرگی، در مکانیزم انعقادی خون، تحریک پتانسیل بازسازی قلب می شود.
سبزیجات (چغندرقند، چغندرقند، سیب زمینی، کدو، کدو تنبل، کلم، آووکادو، بادمجان ). این منابع طبیعی فیبر رژیمی هستند که اثرات ضد اسکلروتیک و سم زدایی بر بدن انسان دارند.
برگ سبز (جعفری، کرفس، ریحان، سیب زمینی، میوه، انواع توت ها، میوه های خشک ( لیمو ، قره قاط، مویز سیاه و سفید، انگور ، سیب ، پرتقال، گریپ فروت، زردآلو، آلو). ترکیب این محصولات شامل "تقویت کننده های" غشای سلولی (روتین، ویتامین C، کورستین) است که مانع شکستن مویرگ ها با افزایش فشار می شود. علاوه بر این، میوه ها و انواع توت ها دارای آنتی اکسیدان های قوی (پلی فنل) هستند که مانع از رسوب کلسترول در دیواره شریانی می شوند و همچنین تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد و "ایجاد یک اثر وازودیلاتور" را افزایش می دهد.
 
روغن های گیاهی:این منابع طبیعی از چربی های امگا 3، کاهش غلظت رسوبات خارجی در عروق، کاهش شکنندگی دیواره مویرگی، جلوگیری از توسعه التهاب در عضله قلب می شوند.
تمام محصولات دانه (نان چاودار، سبوس، گندم سیاه سبز، برنج قهوه ای ، ارزن نپخته، جو دوتایی، ماکارونی از انواع گندم های درشت). مواد غذایی ضروری برای افزایش فشار خون بالا، زیرا حاوی کربوهیدراتی هستند که مانع انتقال سریع گلوکز به چربی می شود.
 
علاوه بر این، غلات به عنوان منبع پروتئین و فیبر هستند که سرعت تولید دفع متابولیسم کلسترول را افزایش می دهند و پریستالیز روده را تحریک می کنند. با مصرف منظم غذای کامل دانه، پارامترهای ریوئیکال خون بهبود می یابد، بار در کلیه ها و کبد کاهش می یابد و نفوذپذیری مویرگی افزایش می یابد.
 
غلات ( عدس ، سویا، لوبیا ). قهرمانان در میان غلات بر محتوای پروتئین قابل هضم آسان است. با مصرف منظم حبوبات، دیستالسیون دیواره شریانی افزایش می یابد، خطر ابتلا به هیپرتروفی قلب و غلظت لیپوپروتئین های کم تراکم کاهش می یابد.
 
چای گیاهی افزایش فشار خون در 70٪ موارد با اختلالات عصبی (بیخوابی، تب و تپش قلب، سردرد، حالت اضطراب) همراه است. برای کاهش تحریک پذیری روانی-عاطفی در رژیم غذایی هیپرتونیک مهم است که شامل جوشانده های گیاهان آرام بخش: گل مریم، گل مریم لیمو، نعناع، ​​بابونه، زالزالک، گل صد تومانی باشد.
به یاد داشته باشید، با پرفشاری خون متوسط ​​و شدید همراه با غذای سالم، مهم است که دستورالعمل پزشک را دنبال کنید و به طور منظم از داروها استفاده کنید.
 

 

رژیم غذایی برای فشار خون بالا

شنبه
صبحانه: 200 گرم گوجه فرنگی بخار پز، 100 گرم انواع میوه خشک ( انجیر ، خرما ، زردآلو، آلو).
 
ناهار: 150 گرم سالاد میوه (موز، سیب، خرمالو ).
 
ناهار: 150 گرم ماکارونی کامل، 70 گرم سالاد بروکلی .
 
ناهار: 200 گرم توت و پنیر دسر (تازه).
 
شام: 200 گرم فیله ماهی، 30 میلی لیتر خامه ترش ،
 
2 ساعت قبل از خواب: 250 میلی لیتر ماست 1٪.
 
یکشنبه
صبحانه: 200 گرم فرنی برنج (کشمش، موز، خرما)، 70 گرم نان چاودار (خشک)، 20 میلی لیتر عسل .
 
ناهار: 150 گرم ترکیب توت فرنگی (انگور، سیب زمینی، تمشک، بادام، فندق).
 
ناهار: 200 میلی لیتر سوپ، 150 گرم سالاد چغندر، 10 گرم سیر.
 
ناهار: 150 گرم سیب زمینی (پخته یا پخته شده)، 100 گرم گوجه فرنگی، 20 میلی لیتر روغن کاملینا.
 
شام: 200 گرم گندم سیاه، 100 گرم کلم ، 70 گرم فیله مرغ یا بوقلمون آب پز.
 
2 ساعت قبل از خواب: 250 میلی لیتر کوکتل سبز (، سبزی، عسل، موز).
 
دوشنبه
صبحانه: 200 میلی لیتر نوشیدنی، 100 گرم مربای کران بری، 70 گرم نان کامل (خشک)، 50 گرم گردو.
 
ناهار: 200 گرم سوفله پنیر، 50 گرم کشمش.
 
ناهار: 250 گرم سوپ عدس، 100 گرم برش سبزی، 15 میلی لیتر روغن دانه کتان.
 
ناهار: 150 میلی لیتر ماست، 100 گرم میوه تازه (توت فرنگی، موز، سیب).
 
شام: 200 گرم فیله مرغ با سبزیجات (ترش)، 100 گرم سالاد چغندر سیر، 40 گرم برگ کرفس.
 
2 ساعت قبل از خواب: 200 میلی لیتر نوشیدنی خانگی.
 
سه شنبه
صبحانه: 150 گرم پودینگ سیب با کشمش، نوشیدنی 150 میلی لیتر از گلاب و 30 میلی لیتر عسل .
 
ناهار: 150 گرم توت ، 100 گرم نعناع
 
ناهار: 200 گرم فیله مرغ با لوبیا شبز، 100 گرم  برنج، 50 گرم مخلوط سبزیجات (گوجه فرنگی، خیار، کرفس).
 
در صورت گرسنگی: 150 گرم سالاد با جلبک دریایی، 20 میلی لیتر روغن سدر
 
شام: 150 گرم سیب زمینی پخت شده، 100 گرم بادمجان و کدو سبز، 70 گرم کتلت مرغ (بخارپز).
 
2 ساعت قبل از خواب: 150 میلی لیتر ماست.
 
چهارشنبه
صبحانه: 1 عدد تخم مرغ ، 100 گرم کلم .
 
ناهار: 200 میلی لیتر چایی سبز، 100 گرم کوکی های بلغور جو دوسر.
 
ناهار: 200 گرم برنج با تکه های گوشت قرمز بدون چربی، 100 گرم سالاد چغندر قند، 20 میلی لیتر روغن از بذر کتان.
 
ناهار: 200 گرم میوه و ژله توت .
 
شام: 250 گرم خورش گیاهی، 50 گرم گوشت چرخ کرده.
 
2 ساعت قبل از خواب: 250 میلی لیتر ماست.
 
پنجشنبه
صبحانه: 200 گرم بلغور جو دوسر، 100 گرم شیر کاکائو ، 70 گرم میوه های خشک (Unabi، خرما، کشمش، آلو)، 50 گرم بیسکویت.
 
ناهار: 200 میلی لیتر شیرینی با دارچین .
 
ناهار: 200 گرم خاویار اسکواش-بادمجان، 100 گرم پوره لوبیا، 50 گرم سبزی تازه.
 
ناهار: 200 میلی لیتر ماست، 50 گرم گردو.
 
شام: 250 گرم جوانه گندم ، 150 گرم سبزیجات پخته شده (بادمجان، چغندر، کدو، هویج)، 70 گرم استیک مرغ (پخته شده).
 
2 ساعت قبل از خواب: 200 میلی لیتر نوشیدنی خانگی.
 
جمعه
صبحانه: 200 میلی لیتر کاکائو، 70 گرم نان سبوس، 50 گرم پنیر، 30 گرم کره.
 
ناهار: 200 گرم توت فصلی، 50 گرم آجیل بادام.
 
ناهار: 150 گرم سیب زمینی ، 100 گرم گل کلم، 100 گرم گوشت بوقلمون، 15 میلی لیتر روغن کاملینا Camelina.
 
ناهار: 200 میلی لیتر چای نعنا، 150 گرم مخلوط بلغور جو دوسر با سیب و هلو
 
شام: 150 گرم استیک ماهی ، 100 گرم از سبزیجات (گوجه فرنگی، کرفس، فلفل، خیار، سیر).
 
2 ساعت قبل از خواب: 200 میلی لیتر ماست.
 

 

محصولات عسل و فشار خون بالا

برای افزایش اثربخشی درمان ضد فشار خون، همراه با روش های سنتی درمان، آنها از مواد زائد زنبور عسل استفاده می کنند (apiproducts).
 
خواص مفید
پروپولیس ("موم سیاه")
دارای خواص آنتی اکسیدان، هیپوکلسترولمیک، دیورتیک (نور) و ضد انعقاد (ته نشینی خون) بر بدن است. مصرف منظم پروپولیس، متابولیسم لیپید را بهبود می بخشد، استقامت قلب را افزایش می دهد، سفتی دیواره عروق ، تجمع پلاکت ها و درد را در منطقه قلب کاهش می دهد.
 
برای افرادی که از مرحله اول فشارخون رنج می برند، توصیه می شود که از پروپولیز خالص (زیر زبان) یا فیتوکامپوزیت با آب انار (برای 50 میلی لیتر شهد، 20 قطره از تنتور سیاه 30٪) استفاده شود. در صورت آسیب شناسی درجه متوسط ​​و شدید، محصول به عنوان یک محلول آبی به عنوان یک افزودنی به درمان اصلی (35 قطره 30٪ عصاره الکلی در هر 200 میلی لیتر مایع) مصرف می شود.
 
علاوه بر این، پماد بر پایه پروپولیس دارای اثر کم اثر افت فشارخون است. برای ایجاد ترکیب شیمیایی نیاز به 5 گرم "موم سیاه" (خرد شده)، 15 میلی لیتر عسل، 15 گرم کره است. این ترکیبات در حمام آب گرم( داخل ظرفی که روی آب در حال جوشیدن گذاشته می شود) با 40 درجه مخلوط شوند. ترکیب خنک کننده به پاها اعمال می شود، سپس اط صافی رد کنید.

 

اثر ژل رویال در فشار خون بالا

یک عامل متابولیک قوی حاوی غلظت های زیاد پتاسیم و منیزیم است. ژل رویال تغذیه میوکارد را بهبود می بخشد، ریتم قلب را تثبیت می کند، تحریک پذیری روانی-عاطفی را کاهش می دهد، اسپاسم عروقی را از بین می برد، دیواره مویرگ ها را تقویت می کند، سنتز هموگلوبین را تحریک می کند، مایع اضافی از بدن را از بین می برد.
 
در مرحله اول بیماری، ژل رویال یا شیر زنبور به طور عمده تازه (20 تا 30 میلی گرم زیر زبان) استفاده می شود. قبل از استفاده از محصول، حفره دهان به طور کامل با روغن گیاهی غرغره شود.
 
ژل سلطنتی یا ژل رویال با فشار خون بالا (2 و 3 درجه شدت) همراه با گیاهان ضد فشار خون (نعناع، ​​اسطوخودوس، شبدر شیرین) استفاده می شود. برای آماده سازی ترکیب مواد خشک مخلوط شده در حجم برابر است. پس از آن 30 گرم مخلوط 500 میلی لیتر آب گرم ریخته می شود. چای گیاهی سه بار در روز برای 100 میلی لیتر (40 دقیقه قبل از غذا) مصرف می شود. پس از برداشت، 3 میلی لیتر مخلوط عسل و شیر سلطنتی جذب می شود (نسبت 1: 100).
 
لاروهای زنبور عسل دارای یک آنزیم هضم کننده منحصر به فرد هستند، که لیپوپروتئین های چگالی کم را حل می کند. در نتیجه، غلظت رسوبات درونی بر روی دیواره های شریان ها کاهش می یابد، لومن عروقی افزایش می یابد و پارامترهای چربی  خون نرمال می شوند.
 
سم زنبور عسل
در درمان موثر "برای فشار خون بالا"، استفاده می شود . تحت تاثیر آنها اسپاسم شريان ها از بین می رود، فراوانی امواج عصبی طبیعی می شود، کار عضله قلب تثبیت می شود، کلیه عروق محیطی آرام می شود.
سم زنبور عسل یک درمان عالی برای تسکین بحران های پرفشاری خون است (در مراحل اولیه بیماری).
 
به یاد داشته باشید، این روش کاهش فشار در صورتی مجاز است که فقط تحت نظارت پزشک (به منظور جلوگیری از واکنش های آلرژیک) استفاده شود. برای افزایش اثربخشی درمان، سم با دیگر محصولات api ترکیب می شود: پروپولیس، عسل، گرده، ژل سلطنتی یا ژل رویال.
 
گرده، پرگا، perga
شامل مقدار زیادی مواد مغذی (ویتامین ها، نمک ها، اسید های ارگانیک ، پروتئین ها، چربی ها، آنزیم ها )، فشار خون اساسی برای پر کردن منابع صرف شده (به ویژه پس از انجام درمان دیورتیک). علاوه بر این، perga، دیوار مویرگی را تقویت،  اکسیداسیون لیپوپروتئین های "خوب" را مهار می کند، نفوذ پذیری رگ ها و شریان ها را کاهش میدهد (به علت محتوای بالای روتین).
برای جلوگیری از بحران های فشار خون، 5 تا 15 گرم گرده زنبور عسل در روز مصرف شود.(از 1 گرم شروع می شود).
 

 

عسل برای فشار خون بالا

عسل منبع کربوهیدرات طبیعی (گلوکز، فروکتوز ، oligosite)، آنزیم ها (آمیلاز، لیپاز، پروتئاز، invertases)، اسیدهای آمینه (لیزین، ایزولوسین ، فنیل آلانین ، آرژنین، تیروزین)، میکرو و ماکرو (پتاسیم، فسفر، منیزیم، گوگرد ، کلسیم )، ویتامین ( P ، B5 ، B6) است.
 
عسل به علت ترکیب عناصر غنی، عضله قلب را تقویت می کند، سیستم عصبی را "آرام" می کند، انعطاف پذیری دیواره عروق را افزایش می دهد، متابولیسم کلسترول را بهبود می بخشد، اضطراب را از بین می برد، ضربان قلب را تثبیت می کند، سردردهای ناشی از فشار خون بالا را از بین می برد. این محصول برای درمان فشارخون خفیف استفاده می شود.
 
نتیجه گیری
تغذیه در فشار خون بالا بخشی جدایی ناپذیر از درمان ضد فشار خون است که با هدف اصلاح اختلالات متابولیک، افزایش فعالیت قلبی و پیشگیری از عوارض ثانویه می باشد.
در اولین نشانه های فشار خون بالا (سرگیجه، تهوع، درد قلب، "دید دوگانه") مهم است که ابتدا مقدار روزانه نمک (تا 3 گرم) را کاهش دهید و حجم روزانه آب آشامیدنی (تا 2 لیتر) افزایش یابد. حذف چربی های حیوانی از رژیم غذایی و منوی تغذیه را با پتاسیم و منیزیم غنی کنید.
 
مواد غذایی مفید برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا: غلات و حبوبات (نان تهیه شده از دانه کامل غلات)، محصولات لبنی (پنیر، آب پنیر، ماست، پنیر، تخمیر شیر پخته)، میوه (لیمو، سیب، انگور، موز، خرما، زردآلو خشک، آلو)، انواع توت ها (زغال اخته، زغال اخته ، شاه توت، توت فرنگی، تمشک، هندوانه، طالبی)، سبزی (کرفس، پیاز، سیر، گشنیز، ریحان، جعفری)، سبزیجات (سیب زمینی، چغندر، هویج، کلم)، روغن های گیاهی تصفیه شده (سدر، زعفران، بزرک)، حبوبات (عدس، نخود، لوبیا)، آجیل (فندق، گردو، بادام).
 
به منظور بهبود متابولیسم چربی (از جمله پیشگیری از تصلب شرایین) بهتر استرژیم غذایی را با اجزای زنبور (ژل رویال، عسل، بره موم ، عصاره پروانه موم خوار) غنی سازی کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرناک ترین بیماری قرن 21

در
خطرناک ترین بیماری قرن 21
درباره خطر ابتلا به فشار خون بالا - تنها 17٪ از بیماران مبتلا به فشار خون بالا تا 60 سال زندگی می کنند!
 
با توجه به سازمان بهداشت جهانی، فشار خون بالا خطرناک ترین بیماری قرن 21 است. مردم بیشتر در فکر مرگ و میر ناشی از بیماری های سرطان، ایدز، هپاتیت، دیابت و سیگار کشیدن هستند.
 
در روز بیماری هیپرتونیک، در 5 تا 7 عروق پارگی رخ می دهد. در هر لحظه ممکن است یک رگ در مغز یا قلب باشد. فشارخون مانند یک بمب اتمی برای بدن است.
یک لیست کوتاه از آسیب شناسی در این مقاله آمده که برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا انتظار می رود، اگر بیماری در حال درمان نباشد.
 
مرحله اول: اول، فشار به طور ناگهانی افزایش می یابد، اما در حال حاضر نشانه های فشار خون بالا به نظر می رسد:
 
سردرد
مشکل خوابیدن
خستگی
دلتنگی قلب
وزوز گوش
احساس ناخوشایند اضطراب
تحریک پذیری بدون هیچ دلیلی.
 

فشار خون بالا در مرحله اولیه

به عنوان یک قاعده، بیماران دنبال مشورت با پزشک نیستند، اما عروق و قلب در حال حاضر شروع به تخریب قابل ملاحظه ای می کنند.

فشار خون بالا در مرحله دوم

فشار اغلب افزایش می یابد و به ندرت به حالت عادی باز می گردد. فرد می تواند فشار قوی روی چشمها را احساس کند، اختلال حافظه، ادم(تورم) ظاهر می شود، عملکرد به شدت کاهش می یابد، آترواسکلروز توسعه می یابد، بینایی بصورت قابل توجهی کاهش می یابد. این علائم نشان می دهد که بیماری پیشرفته است. اگر در این مرحله اقدامات لازم صورت نگیرد، فرد به طور کامل سلامت خود را از دست خواهد داد.
 

فشار خون بالا در مرحله سوم

تخریب بدن غیر قابل برگشت است. کمبود خون و فشار خون منجر به ایجاد بسیاری از بیماری های مرتبط با آن می شود: نفروسیکلروز، نارسایی کلیه، کوری، آنژین صدری، دیابت، بیماری آلزایمر، و غیره.
 

فشار خون بالا در مرحله چهارم 

رگ ها بسیار نازک هستند که تحت فشار بالا پاره  می دهند - خونریزی داخلی رخ می دهد. اگر رگ در عضله قلب آسیب ببیند، اگر یک سکته مغزی رخ دهد، یک حمله قلبی رخ می دهد. هر دو بیماری مرگبار هستند. حتی اگر بتوان از مرگ اجتناب کرد، فرد برای همیشه غیرفعال باقی می ماند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عوارض مصرف بیش از اندازه نمک

در

با استفاده کمتر از نمک پاش موجود در آشپزخانه، به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش داده و از اختلالاتی چون نفخ پیش گیری خواهید کرد. به طور کلی زمانی که صحبت از آن دسته از غذاهایی می شود که به مرور زمان مشکلاتی را متوجه سلامت فرد می کنند، بیش از هر چیز دیگری، به کالری، چربی و میزان شکر موجود در این غذاها توجه نشان داده می شود. اما چه مشکلی در این باره وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که توجه بیش از اندازه ای که این گونه ترکیبات به سمت خود جلب کرده اند سبب شده است تا از ماده ای که به مراتب خطرات بیشتر و جدی تری را متوجه سلامت مان می کند غافل شویم: یعنی نمک.

بنا به اطلاعات به دست رسیده از سازمان سلامت جهانی، میزان نمکی که یک فرد بالغ در طول روز جذب بدن خود می کند نباید از دو هزار و سیصد میلی گرم بیشتر شود. متأسفانه، اخبار و اطلاعات به دست رسیده حاکی از آن است که مردم آمریکا به طور معمول به این میزان پایبند نیستند و بیشتر آن ها تا صد و پنجاه درصد بیش از آن چه عنوان شده نمک در طول روز جذب می کنند. حال نکته ناراحت کننده تر این است که کشور های ایالات متحده آمریکا، هیچ کدام در میان بیست کشوری که بیشترین سرانه مصرف نمک را دارند قرار نمی گیرند و کشورهایی چون تایلند، چین، ژاپن و ... ، به مراتب مردم کشور شان نمک بیشتری در طول روز مصرف می کنند و از جمله بزرگ ترین مصرف کنندگان نمک در جهان به شمار می روند.

اما سؤالی که پیش می آید این است که مگر کمی نمک اضافی بر روی غذا چه مشکلی می تواند به وجود بیاورد و چگونه می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد؟ در حقیقت، نمک مشکلات بسیاری را متوجه سلامت فرد می کند. جذب بیش از اندازه نمک توسط بدن فرد در طول روز، علاوه بر آن که فشار خون را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، فرد را در معرض ابتلا به بیماری ها و اختلالات قلبی قرار می دهد، زنان باردار را با مشکلاتی مواجه کرده و سایر اختلالات و بیماری ها. متأسفانه بیشتر مردم از این مسئله آگاهی ندارند که نمک مصرفی در طول روز بسیار باید اندک باشد، چرا که یک قاشق چای خوری نمک حاوی تمامی میزان نمکی است که فرد در طول روز برای داشتن بدنی سالم به آن نیاز پیدا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از دلایلی آشنا کنیم که با استناد به آن ها می توان نمک را از رژیم غذایی به طور کلی کنار گذاشت. با سیارک همراه باشید.

افزایش فشار خون

نمک یکی از آن ترکیباتی است که به سرعت فشار خون را به حدی می رساند که به هیچ عنوان برای سلامت فرد مناسب نخواهد بود. تنها یک قاشق چای خوری نمک کافی است تا فشار خون به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و همین مسئله است که در نهایت فرد را در معرض خطرات و اختلالات گوناگونی قرار می دهد که از آن جمله می توان به سکته مغزی و بیماری های قلبی اشاره کرد. بنا بر این، هر گاه که در غذای خود نمک می ریزید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که به سمت این گونه بیماری ها نزدیک تر می شوید.

سکته مغزی

همان گونه که در مورد قبلی درباره آن اطلاعاتی داده شد، افزایش فشار خون از عوامل مستقیم و بلافاصله جذب نمک و خوردن نمک است که در نهایت و در بلند مدت می تواند به بروز سکته مغزی منجر شود. در ایالات متحده آمریکا، سالانه چیزی حدود هفتصد و نود هزار نفر به واسطه حملات مغزی، از کنترل قسمت هایی از بدن خود عاجز می شوند و سکته مغزی، بیش از هر اختلال دیگری مسبب این اتفاق ناخوشایند است. به همین خاطر است که هیچ گاه برای متوقف کردن کلی استفاده از نمک دیر نیست.

بیماری های کلیوی

نمک، می تواند تأثیرات چشم گیر و جدی ای بر سلامت کلیه های انسان داشته باشد. زمانی که میزان نمک جذب شده در طول روز توسط فرد از آن چه به عنوان میزان کافی و سالم شناخته می شود فرا تر رود، کارکرد کلیه های به طور ویژه ای تحت تأثیر قرار گرفته و قابلیت دفع مواد مضر و سمی و تصفیه کردن آب جذب شده توسط فرد را تا حدود زیادی از دست می دهند. در نهایت همین مسئله است که در بلند مدت فرد را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. مصرف بیش از اندازه نمک می تواند در بلند مدت سلامت کلیه ها را به طور جدی تحت تأثیر قرار داده و به سکته مغزی منجر شود.

آسیب رسانی به عروق خونی

عروق خونی موجود در بدن انسان و کارکرد شان، تقریبا تمامی اعضا و اندام های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار داده و برای سلامت و کارکرد صحیح آن ها از اهیمت ویژه ای برخوردارند (از قلب انسان گرفته تا مغز که مهمترین اندام ها در بدن هستند). متأسفانه زمانی که افراد میزان نمک مصرفی در طول روز را افزایش می دهند، همراه با آن نمک جذب شده شان نیز افزایش پیدا می کند که این مسئله منجر به بالا رفتن قابل ملاحظه فشار خون شده که در نهایت سبب ضعیف شدن و ایجاد اختلال در کارکرد عروق خونی خواهد شد. این گونه اختلالات در نهایت خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

سرطان معده

اگر از جمله افرادی هستید که خود را در معرض ابتلا به این بیماری خطرناک می یابید و از آن واهمه دارید، پیش از هر چیز دیگری بهتر است اقدام به توقف کلی جذب نمک به واسطه رژیم غذایی تان کنید. بنا به آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی، نمک از جمله مواد و ترکیباتی است که به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد، با این حال، بنا به همین اطلاعات، امید این گونه افراد کاملا از دست رفته نیست و با توقف مصرف نمک و جذب نمک، می توان به مرور زمان از خطر شکل گیری سرطان معده تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

زوال عقل

اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ عنوان دوست نمی دارید کهولت سن و بالا رفتن سن سبب زوال عقل و بروز اختلالاتی در کارکرد صحیح آن شود، بهتر است هر چه سریع تر از اضافه کردن نمک به غذای خود خودداری کنید. محققان دانشگاه تورنتوی کانادا، پس از انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که ارتباط مستقیمی میان جذب نمک و کاهش مهارت های شناختی مربوط به مغز انسان وجود دارد. بنا بر این اگر دوست دارید در سال های طلایی پایان عمر خود از همان کارکرد ذهنی و هوشی برخوردار باشید که در بیست سالگی خود از آن بهره مند بوده اید، بهتر است هر چه سریع تر مصرف نمک را متوقف کنید، چرا که میزان نمک مورد نیاز برای بدن فرد توسط خوراکی های دیگر در طول روز تأمین خواهد شد و میزان نمک موجود در نمک بیش از اندازه است.

پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری

پره اکلامپسی اختلالی ترسناک و مخوف است که زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد و بیش از هر چیز دیگری، افزایش فشار خون است که سبب بروز آن می شود. البته نا گفته نماند که علائم و نشانه های بروز این بیماری به گونه ای است که بعضا حتی زنانی که کاملا از لحاظ سلامت اوضاع خوبی دارند را هم می تواند تحت تأثیر قرار دهد، با این حال، زنان باردار با مصرف آن دسته از خوراکی هایی که حاوی مقادیر زیادی نمک است، خطر ابتلا به آن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و سلامت خود و فرزندشان را مورد تهدید جدی قرار می دهند. به همین خاطر است که بیش از هر چیز دیگری به زنان باردار توصیه می شود از خوردن این گونه خوراکی ها در طول دوران بارداری خودداری کنند (بیش از هر خوراکی دیگری نمک).

به وجود آوردن اختلال در کارکرد طبیعی داروهای مصرفی

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای تنظیم فشار خون خود دارو مصرف می کنید، بهتر است هر چه سریع تر استفاده از نمک را به طور کلی متوقف کنید. زمانی که برای تنظیم فشار خون دارو مصرف می کنید، خوردن نمک و جذب نمک در نهایت سبب بروز اختلالاتی در این خصوص خواهد شد که منجر به شکل گیری اختلالات قلبی و یا اتفاق افتادن سکته مغزی می شود.

حملات قلبی

اگر می خواهید خطر قرار گرفتن در معرض حملات قلبی و بروز اختلالات قلبی را کاهش دهید، بهتر است به جای نمک از سایر ادویه ها و چاشنی های موجود برای طعم دار کردن غذای خود بهره بگیرید. مصرف بیش از اندازه نمک و جذب نمک می تواند سبب افزایش فشار خون، آسیب رسانی به عروق خونی و در نهایت افزایش خطر ابتلا به اختلالات قلبی شود. از سوی دیگر اما، زمانی که مصرف نمک را به طور کلی متوقف می کنید، در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد نتایج آن خواهید بود و خطرات احتمالی ناشی از آن را به طور کلی از خود دور خواهید کرد.

نفخ شکم

اگر شکم بزرگی پیدا کرده اید، ممکن است بیش از هر چیز دیگری علت این مسئله مصرف نمک باشد. متخصصان تغذیه، نمک را به عنوان یکی از عوامل اصلی ای می شناسند که به خاطر مصرف اش فرد ممکن است دچار اختلال و نفخ شود. نفخ شکم، علاوه بر این که ظاهری ناخوشایند برای فرد به همراه خواهد آورد، احساس بسیار بدی برای این گونه افراد به همراه دارد، بنا بر این اگر قصد دارید اندامی متناسب داشته باشید، بهتر است هر چه سریع تر مصرف نمک در غذای تان را متوقف کنید.

چاقی بیش از اندازه

اگر می خواهید اندامی متناسب داشته باشید بهتر است مصرف نمک را به طور کلی متوقف کنید. تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه هلینسکی حاکی از آن است که ارتباط مستقیمی میان مصرف بیش از اندازه نمک و چاقی وجود دارد، بنا بر این، به نظر این محققان، یکی از راهکار هایی که برای کاهش وزن مطرح شده است، کاهش و یا قطع کلی مصرف نمک است.

دیابت

دیابت و فشار خون بالا، دو مسئله ای هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر پیدا می کنند و به همین خاطر است که تمامی افرادی که مرض دیابت در آن ها تشخیص داده شده است و برای کنترل اش دارو مصرف می کنند (یا انسولین تزریق می کنند) باید میزان جذب نمک شان را در طول روز، بیشتر از سایر افراد عادی مد نظر داشته باشند. هر دو اختلال یاد شده (دیابت و فشار خون بالا) می توانند در نهایت منجر به بروز اختلالات قلبی و نیز سکته مغزی شوند و به همین خاطر این گونه افراد باید میزان نمک بسیار اندکی در طول روز جذب کرده و از خوردن نمک خودداری کنند. علاوه بر این بهتر است این گونه افراد میزان نوشیدن آب و خوردن سبزیجات خود را افزایش دهند.

کاهش کلسیم

حتی اگر به باور خود میزان کلسیم جذب شده در طول روز برای سلامتی تان کافی است، به احتمال زیاد اشتباه می کنید و اگر میزان نمک جذب شده توسط شما در طول روز زیاد باشد، این احتمال به مراتب قدرت بیشتری پیدا می کند. متأسفانه علاوه بر تمامی آن چه تا کنون عنوان شده است، جذب بیش از اندازه نمک توانایی فرد برای جذب کلسیم را به طور جدی ای تحت تأثیر قرار می دهد و همین مسئله می تواند منجر به اختلالاتی در توانایی استخوان ها و درد گرفتن آن  شود.

عدم توانایی فرد در دفع آب اضافی از بدن

البته عوامل متعددی هستند که می توانند در نهایت منجر به این اختلال شوند: از تغییرات هورمونی شکل گرفته در بدن افراد گرفته تا کاهش آب جذب شده توسط آن ها، با این حال، کمتر عاملی را می توان یافت که تأثیر آن به قوت مصرف بیش از اندازه نمک باشد. البته، خبر خوب برای این دسته از افراد آن است که همانند تمامی مواردی که تا کنون عنوان شده اند، کاهش و یا قطع کلی مصرف نمک می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن خطر این گونه اختلالات را از افراد دور کند.

سندرم منیر

این اختلال مربوط به گوش داخلی می شود و با نشانه هایی از جمله کاهش شنوایی (و یا از دست دادن شنوایی به طور کلی) و سرگیجه شناخته می شود. متأسفانه افزایش و بالا رفتن فشار خون می تواند تأثیر مستقیمی بر شدت گرفتن این سندرم داشته باشد و همان گونه که تا کنون متوجه شده اید، مصرف بیش از اندازه نمک تأثیر بسزایی بر بالا رفتن فشار خون دارد و اگر این سندرم در شما تشخیص داده شده است، بهتر است هر چه سریع تر مصرف نمک را به طور کلی متوقف کنید.

پوکی استخوان

اگر فرد بخواهد از تأثیرات کهولت سن بر سلامتی اش تا حدود زیادی در امان بماند، پیش از هر چیز دیگری باید به رژیم غذایی خود توجه نشان داده و غذاها و خوراکی های مضر برای سلامتی اش را مصرف نکند. جذب بیش از اندازه نمک در طول روز، علاوه بر تمامی مواردی که تا کنون درباره شان توضیحاتی عنوان شد، سبب می شود استحکام معمول استخوان ها به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر قرار بگیرد و احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش پیدا کند. با این حال، پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و خوردن غذاها و خوراکی های سالم می تواند فرد را از بروز این گونه اختلالات مرتبط با استخوان تا حدود زیادی در امان دارد.

آسم

آن دسته از افرادی که از آسم و سایر اختلالات مرتبط با ریه رنج می برند، بهتر است هر چه سریع تر مصرف و جذب بیش از اندازه نمک شان را کاهش دهند. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط محققان دانشکده سلامت بریتانیا، آن دسته از افرادی که از این گونه بیماری ها رنج می برند و جذب نمک شان را در طول روز کاهش می دهند، به مراتب کمتر از سایر افراد در معرض خس خس کردن گلو (و سایر ناراحتی های این چنینی) قرار می گیرند و علاوه بر این کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ ناشی از این گونه بیماری های تنفسی قرار می گیرند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

همه چیز درباره ملاتونین، ارتباط ملاتونین با سکته قلبی

در

ملاتونین و انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی): ارتباطشان چیست؟متون حرفه ای مملو از اخبار تعامل ملاتونین با سیستم قلبی و عروقی است. بیماران مبتلا به ترشح ملاتونین شبانه کم، بیشتر احتمال دارد که خطر ابتلا به عوامل قلبی عروقی، بیماری دیابت و فشار خون بالا، را داشته باشند و بیماران با بیماری های قلبی عروقی فعال معمولا دارای سطح ملاتونین شبانه پایین تر هستند.

ارتباط ملاتونین با سکته قلبی

محققان بریگهام و بیمارستان زنان و دانشگاه هاروارد در بوستون، MA، اقدام کردند برای تشخیص اینکه آیا ترشح ملاتونین سکته قلبی (MI) را پیش بینی می کند یا خیر. یافته های آنها که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده، نشان می دهد که ترشح ملاتونین کمتر، به افزایش خطر ابتلا به حادثه MI در زنان با افزایش شاخص توده بدن (BMI) تفسیر می شود.
این مطالعه مورد شاهدی تو در تو آینده نگر، زنان شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران گروه های 1 و 2 را مورد بررسی قرار داد. محققان قادر به شناسایی 209 مورد حادثه منجر به مرگ و غیر کشنده MIبودند. آنها این گروه را با 209 شاهد تطابق دادند.
محققان ترشح ملاتونین شبانه را با استفاده از غلظت اکسی ملاتونین 6-سولفات در ادرار صبح اندازه گیری کردند.
زنان با کمترین ترشح ملاتونین نسبت به کسانی که در بالاترین سطح بودند، 1.51 برابر بیشتر احتمال MI را داشتند. علاوه بر این، زمانی که محققان عواملی از جمله خطر ابتلا به عوامل قلبی عروقی در انجمن قلب آمریکا به علاوه عوامل تغییرات شبانه روزی را کنترل کردند، دریافتند که یک قطره از فقط 1 واحد در ادرار 6-سولفات نسبت اکسی ملاتونین / کراتینین یک زن، خطر MI را در حدود 1.4 برابر افزایش می دهد.
زنان در بالاترین رده، یک خطر مطلق MI تخمین زده شده 84 مورد در هر 100 هزار نفر در سال را داشتند. زنان در پایین ترین گروه، 197 انفارکتوس در هر 100 هزار نفر در سال را تجربه کردند. BMI همچنین با افزایش خطر ابتلا به MI در ارتباط است.
محققان نتیجه گیری کردند که ملاتونین ممکن است یک عامل خطر قابل اصلاح برای MI در میان زنان باشد، و نشان دهنده یک مداخله بالقوه جدید است. مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل باید اثر آن بر عوامل خطر قلبی عروقی ایجاد شده را بررسی کند.

ملاتونین چیست‌؟

ملاتونین یک هورمون است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. ملاتونین استفاده شده به عنوان دارو معمولا به صورت ترکیب مصنوعی در آزمایشگاه ساخته شده است. ملاتونین اغلب به شکل قرص موجود است، اما همچنین به اشکالی که می تواند در گونه یا زیر زبان قرار گیرد، نیز در دسترس است. این اجازه می دهد تا ملاتونین به طور مستقیم به بدن جذب شود.
مردم از ملاتونین برای تنظیم ساعت داخلی بدن استفاده می کنند. برای خستگی سفر با هواپیما، برای تنظیم چرخه های خواب و بیداری در افرادی که برنامه کارشان تغییر می کند (بی نظمی کار کردن به صورت شیفتی)، و برای کمک به افراد نابینا در ایجاد یک چرخه روز و شب استفاده می شود.
ملاتونین همچنین برای ناتوانی دربه خواب رفتن (بی خوابی)، سندرم فاز خواب تاخیری (DSP)، اختلال رفتار حرکت چشم سریع در خواب (RBD)، بی خوابی در ارتباط با اختلال کمبود توجه و بیش فعالی-(ADHD)، بی خوابی به دلیل برخی داروهای فشار خون بالا به نام بتا بلاکرها، مشکلات و اختلال خواب در کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی از جمله اوتیسم، فلج مغزی و معلولیت ذهنی، استفاده می شود. همچنین به عنوان یک داروی خواب آور بعد از قطع استفاده از داروهای بنزودیازپین و برای کاهش عوارض جانبی ترک سیگار استفاده می شود.
برخی از افراد از ملاتونین برای بیماری آلزایمر یا از دست دادن حافظه (زوال عقلاختلال دو قطبی، یک بیماری ریوی به نام بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)، بی خوابی ناشی از مواد مخدر بتا بلاکر، اندومتریوز، زنگ زدن در گوش ها، افسردگی یا اختلال عاطفی فصلی (SAD)، اختلال خفیف روانی، بیماری های کبد غیر الکلی، سندرم خستگی مزمن (CFS)، فیبرومیالژیا، سندرم پای بی قرار، یک بیماری التهابی به نام سارکوئیدوز، اسکیزوفرنی، میگرن و سردردهای دیگر، از دست دادن بینایی وابسته به سن، پروستات خوش خیم هیپرپلازی (BPH)، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، از دست دادن استخوان (پوکی استخوان)، یک اختلال حرکتی به نام دیسکینزی کینزیا (TD)، بیماری برگشت اسید معده، هلیکوباکتر پیلوری (H.pylori)، عملکرد ورزشی، ناباروری، صرع، پیری، یائسگی، سندرم متابولیک، برای بازیابی بعد از عمل جراحی، اضطراب ناشی از بیهوشی، استرس، اختلال حرکت غیر ارادی (دیسکینزی کینزیا)، تغییرات در ضربان قلب زمانی که شما از حالت درازکش به حالت ایستاده حرکت می کنید (سندرم وضعیتی تاکی کاردی)، هذیان، ناتوانی در کنترل ادرار، درد فک، بیماری التهابی روده (کولیت زخمی)، و برای کنترل بارداری، استفاده می کنند.
سایر کاربردهای آن عبارتند از: سرطان پستان، سرطان مغز، سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان سر، گردن، و سرطان دستگاه گوارش. ملاتونین همچنین برای برخی از اثرات جانبی درمان سرطان (شیمی درمانی) از جمله کاهش وزن، درد عصب، ضعف، و کاهش تعداد سلول های لخته تشکیل شده (ترومبوسیتوپنی) استفاده می شود.
همچنین برای آرام کردن مردم قبل از بیهوش کردن آنها برای عمل جراحی استفاده می شود.
اشکال ملاتونین که می توانند از طریق گونه یا زیر زبان جذب شوند، برای بی خوابی، بی نظمی کار کردن به صورت شیفتی، و برای آرام کردن مردم قبل از دریافت ماده بیهوشی برای عمل جراحی، استفاده می شوند.
گاهی اوقات مردم ملاتونین را برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی به پوست می مالند.
ملاتونین ممکن است برای کمک به درمان سرطان، به داخل عضله تزریق شود.

چگونه کار می کند؟

کار اصلی ملاتونین در بدن، تنظیم چرخه های شب و روز یا چرخه های خواب و بیداری می باشد. تاریکی باعث می شود که بدن ملاتونین بیشتر تولید کند، که بدن را وادار به آماده شدن برای خواب می کند. نور تولید ملاتونین را کاهش می دهد و به بدن برای آماده شدن برای بیداری سیگنال می دهد. برخی از افرادی که مشکلات خواب دارند، دارای سطوح پایین ملاتونین هستند. تصور بر این است که افزودن ملاتونین با مصرف مکمل ممکن است به خواب آنها کمک کند.

موارد استفاده و خواص ملاتونین

به احتمال زیاد موثر است برای:
• اختلالات خواب در افراد نابینا. مصرف ملاتونین از طریق خوراکی به بهبود اختلالات خواب در کودکان و بزرگسالان نابینا کمک می کند.


• مشکل به خواب رفتن (سندرم فاز خواب تاخیری). به نظر می رسد مصرف ملاتونین از طریق خوراکی طول زمان مورد نیاز برای به خواب رفتن در کودکان و بزرگسالان جوانی که در خوابیدن مشکل دارند، را کاهش می دهد. با این حال، به نظر می رسد ظرف یک سال از قطع درمان، این مشکل خواب دوباره باز گردد.


• مشکلات خواب در افراد مبتلا به اختلالات چرخه خواب و بیداری. مصرف ملاتونین از طریق خوراکی برای چرخه های خواب و بیداری دچار اختلال در کودکان و نوجوانان معلول ذهنی، اوتیسم، و سایر اختلالات سیستم عصبی مرکزی مفید است. همچنین به نظر می رسد که ملاتونین مدت زمان لازم برای به خواب رفتن کودکان معلول را کوتاه کند. علاوه بر این، ملاتونین به نظر می رسد کیفیت خواب در افراد مبتلا به کاهش حرکت سریع چشم در خواب (REM) را بهبود بخشد. همچنین، به نظر می رسد ملاتونین مدت زمان لازم برای به خواب رفتن و تعداد وقفه های خواب در سالمندان با اختلال چرخه خواب و بیداری و زوال عقل را کاهش می دهد.

احتمالا موثر است برای:
• بی خوابی ناشی از مواد مخدر بتا بلاکر. داروهای بتا بلاکر، مانند آتنولول و پروپرانولول، یک کلاس از مواد مخدر هستند که به نظر می رسد برای کاهش سطح ملاتونین هستند. این ممکن است باعث ایجاد مشکلات خواب بشود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک مکمل ملاتونین ممکن است این اثر جانبی را کاهش دهد.


• اختلال دردناکی رحم به نام اندومتریوز. تحقیقات نشان می دهد که مصرف ملاتونین در روز به مدت 8 هفته باعث کاهش درد تا 39.3 ٪ و کاهش استفاده از مسکن تا 46 ٪ می شود. همچنین در دوران قاعدگی، مقاربت، و هنگام رفتن به دستشویی، درد را کاهش می دهد.


• فشار خون بالا. با توجه به فرم کنترل انتشار ملاتونین قبل از خواب به نظر می رسد فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد. فرمولاسیون پخش سریع به نظر نمی رسد که موثر باشد.


• بیخوابی. برای بی خوابی اولیه (بی خوابی به یک علت پزشکی یا زیست محیطی مربوط نمی شود)، به نظر می رسد ملاتونین مدت زمانی که طول می کشد تا شخص به خواب برود را کوتاه می کند، اما تنها حدود 12 دقیقه. به نظر نمی رسد ملاتونین "بهره وری خواب" - درصد زمانی که یک فرد در واقع در طول زمان کنار گذاشته شده برای خوابیدن، صرف خواب می کند- را بهبود ببخشد. بعضی ها می گویند ملاتونین باعث می شود آنها خواب بهتری داشته باشند، اگرچه آزمایشات با این نظر موافق نیستند.

شواهدی وجود دارد که ملاتونین بیشتر احتمال دارد به افراد مسن نسبت به افراد جوان و کودکان، کمک کند. این امر ممکن است به این دلیل باشد که افراد مسن تر ملاتونین کمتری در بدن خود برای استفاده دارند. علاقه ای در فهمیدن اینکه آیا ملاتونین ممکن است به "بی خوابی ثانویه" کمک کند یا خیر، وجود دارد.

این یک مشکل خواب است که مرتبط با شرایط دیگر مانند بیماری آلزایمر؛ افسردگی؛ اسکیزوفرنی؛ بستری شدن در بیمارستان؛ و "سندرم ICU"، که شامل اختلالات خواب در واحد مراقبت های ویژه است؛ می باشد. تحقیقات تا به امروز نشان می دهد که ملاتونین ممکن است به کاهش زمانی که برای به خواب رفتن در بی خوابی ثانویه طول می کشد کمک نکند، اما ممکن است بهره وری خواب را بهبود بخشد.


• خستگی سفر با هواپیما. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که ملاتونین می تواند علائم خاصی از خستگی سفر با هواپیما مانند هوشیاری و هماهنگی حرکات را بهبود بخشد. ملاتونین همچنین به نظر می رسد سایر علائم خستگی سفر با هواپیما مانند خواب آلودگی روزانه و خستگی را به مقدار کمی بهبود بخشد. اما، ملاتونین ممکن است برای کوتاه کردن زمانی که برای به خواب رفتن در افراد با خستگی سفر با هواپیما طول می کشد، موثر نباشد.


• کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی. ملاتونین استفاده شده زیر زبان به نظر می رسد برای کاهش اضطراب قبل از عمل به اندازه میدازولام - یک داروی متداول - موثر است. همچنین به نظر می رسد عوارض جانبی کمتری در برخی از افراد دارد. مصرف ملاتونین از طریق خوراکی نیز به نظر می رسد اضطراب قبل از عمل جراحی را کاهش دهد، هر چند برخی شواهد متناقض وجود دارد.


• تومورها. مصرف دوزهای بالایی از ملاتونین با شیمی درمانی یا درمانهای دیگر سرطان ممکن است اندازه تومور را کاهش دهد و میزان زنده ماندن را در افراد مبتلا به تومور بهبود بخشد.


• آفتاب سوختگی. استفاده از ملاتونین بر روی پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به نظر می رسد از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.


• درد فکی (اختلالات گیجگاهی فکی). تحقیقات نشان می دهد که مصرف ملاتونین در هنگام خواب به مدت 4 هفته درد را تا 44٪ کاهش می دهد و تحمل به درد را در زنان مبتلا به درد فک تا 39 درصد افزایش می دهد.


• پلاکت خون پایین (ترومبوسیتوپنی). مصرف ملاتونین از طریق خوراکی می تواند تعداد پلاکت خون پایین مرتبط با سرطان، درمان سرطان و اختلالات دیگر را بهبود بخشد.

عوارض ملاتونین

ملاتونین به احتمال زیاد برای بسیاری از بزرگسالان زمانی که از طریق خوراکی یا تزریق در داخل بدن در کوتاه مدت استفاده شود، و یا زمانی که به پوست مالیده شود، بی خطر است.
ملاتونین احتمالا زمانی که از طریق خوراکی به طور مناسب در طولانی مدت استفاده شود، بی خطر است. ملاتونین با خیال راحت تا 2 سال در برخی از افراد استفاده شده است. با این حال، می تواند باعث برخی عوارض جانبی شامل سردرد، احساس افسردگی کوتاه مدت، خواب آلودگی روزانه، سرگیجه، گرفتگی معده و تحریک پذیری شود. به مدت چهار تا پنج ساعت پس از مصرف ملاتونین، رانندگی نکنید و یا از ماشین آلات استفاده نکنید.

مراقبت های ویژه و هشدارها

بارداری و شیردهی: ملاتونین احتمالا در دوران بارداری زمانی که از طریق خوراکی یا تزریق وارد بدن شود، ناامن و خطرناک است. از آن استفاده نکنید. ملاتونین همچنین ممکن است با تخمک گذاری تداخل پیدا کند، و در نتیجه باردار شدن را دشوارتر کند.
موارد کافی در مورد ایمنی استفاده از ملاتونین در زمان شیردهی شناخته نشده است. بهترین کار این است که از آن استفاده نکنید.


کودکان: ملاتونین احتمالا زمانی که از طریق خوراکی به عنوان یک دوز مصرف می شود، امن و بی خطر است. احتمالا زمانی که از طریق خوراکی یا تزریق در دوزهای متعدد در کوتاه مدت وارد بدن می شود، ناامن و خطرناک است. به خاطر اثرات آن بر هورمون های دیگر، ملاتونین ممکن است با سیر تکاملی در طول دوران نوجوانی دخالت کند.

اختلالات خونریزی: ملاتونین ممکن است باعث افزایش خونریزی بدتر در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی شود.
افسردگی: ملاتونین می تواند علائم افسردگی را بدتر کند.
دیابت: ملاتونین ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. اگر شما مبتلا به دیابت هستید و ملاتونین مصرف می کنید، قند خون خود را با دقت کنترل کنید.
فشار خون بالا: ملاتونین می تواند فشار خون را در افرادی که برخی از داروها را برای کنترل فشار خون مصرف می کنند، بالا ببرد. از استفاده از آن اجتناب کنید.
اختلالات تشنجی: استفاده از ملاتونین ممکن است خطر ابتلا به تشنج را افزایش دهد.
بیماران دریافت کننده پیوند: ملاتونین می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد و ممکن است در درمان سرکوب کننده ایمنی استفاده شده توسط مردم دریافت کننده پیوند دخالت کند.
تعاملات
تعامل عمده: این ترکیب را مصرف نکنید.
• داروهای آرام بخش (افسردگی CNS) در تعامل با ملاتونین.

ملاتونین ممکن است باعث خواب آلودگی و گیجی شود. داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند آرام بخش نامیده می شوند. مصرف ملاتونین همراه با داروهای آرام بخش ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شود. برخی از داروهای آرام بخش شامل کلونازپام (Klonopin)، لورازپام (Ativan)، فنوباربیتال (Donnatal)، زولپیدم (Ambien)، و دیگر داروها هستند.

دوز مصرفی ملاتونین

دوز بزرگسالان خوراکی:
• برای اختلالات خواب در افراد نابینا: 0.5 تا 5 میلی گرم ملاتونین روزانه قبل از خواب به مدت 6 سال استفاده می شود. یک مقدار بالای 10 میلی گرم نیز یک ساعت قبل از خواب تا 9 هفته استفاده می شود. 3 میلی گرم از یک محصول خاص (دارویی نورد، وایله، دانمارک) نیز روزانه به مدت 12 ماه استفاده می شود.
• برای اشکال در به خواب رفتن: 0.3 تا 5 میلی گرم ملاتونین روزانه به مدت 9 ماه استفاده می شود.
• برای مشکلات خواب در افراد مبتلا به اختلالات چرخه خواب و بیداری: 2 تا 12 میلی گرم در زمان خواب به مدت 4 هفته استفاده می شود.
• برای بی خوابی: 2 میلی گرم تا 3 میلی گرم ملاتونین قبل از خواب به مدت 29 هفته در بیشتر تحقیقات استفاده می شود. دوزهای بالاتر از 12 میلی گرم در روز نیز برای مدت زمانی کوتاه تر (تا 4 هفته) استفاده می شود.
• برای اندومتریوز: 10 میلی گرم در روز به مدت 8 هفته استفاده می شود.
• برای فشار خون بالا: 2 میلی گرم تا 3 میلی گرم از یک ملاتونین با انتشار کنترل شده، به مدت 4 هفته استفاده می شود.
• برای خستگی سفر با هواپیما: 0.5 میلی گرم تا 8 میلی گرم معمولا در زمان خواب در روز ورود به مقصد استفاده می شود، و این عمل به مدت 2 تا 5 روز ادامه می یابد. دوزهای پایین 0.5 میلی گرم تا 3 میلی گرم اغلب برای جلوگیری از خواص هیپنوتیزم دوزهای بالاتر از 4 تا 5 میلی گرم استفاده می شود.
• برای کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی در بزرگسالان: 3 میلی گرم تا 10 میلی گرم ملاتونین، 60 تا 90 دقیقه قبل از عمل جراحی استفاده می شود.
• در درمان تومورهای جامد در ترکیب با درمان متداول: 10 میلی گرم تا 40 میلی گرم همراه با پرتو درمانی، شیمی درمانی یا اینترلوکین 2 (IL-2). ملاتونین معمولا 7 روز قبل از شروع شیمی درمانی آغاز شده و در طول دوره درمان به صورت کامل ادامه می یابد.
• برای درد فک: 5 میلی گرم ملاتونین در هنگام خواب به مدت 4 هفته استفاده می شود.
• برای پیشگیری و درمان سلول های کاهش تشکیل لخته (ترومبوسیتوپنی) در ارتباط با شیمی درمانی سرطان: 20 میلی گرم تا 40 میلی گرم ملاتونین به طور روزانه آغاز شده تا 7 روز قبل از شیمی درمانی و به طور مداوم در طول چرخه شیمی درمانی استفاده می شود.

مالیدن بر روی پوست:
• برای آفتاب سوختگی: یک ژل حاوی 0.05٪ تا 2.5٪ ملاتونین، یا 15 دقیقه قبل یا تا 4 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست مالیده می شود.
کودکان
خوراکی:
• برای اختلالات خواب در افراد نابینا: 0.5 میلی گرم تا 4 میلی گرم ملاتونین روزانه به مدت 6 سال استفاده می شود.
• برای اشکال در به خواب رفتن: 1 میلی گرم تا 6 میلی گرم ملاتونین قبل از خواب به مدت یک ماه استفاده می شود.
• برای مشکلات خواب در افراد مبتلا به اختلالات چرخه خواب و بیداری: 0.5 میلی گرم تا 12 میلی گرم ملاتونین روزانه به مدت 12 هفته، در کودکان و نوجوانان 3 ماه تا 17 سال استفاده می شود.
• برای بی خوابی: به مقدار 5 میلی گرم یا 0.05 میلی گرم / کیلوگرم تا 0.15 میلی گرم / کیلوگرم از وزن بدن در زمان خواب به مدت 4 هفته در کودکان 6 تا 12 ساله با بی خوابی اولیه استفاده می شود. برای بی خوابی ثانویه، 6 میلی گرم تا 9 میلی گرم، قبل از خواب به مدت 4 هفته در کودکان 3 تا 12 ساله استفاده می شود.
• برای کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی: به مقدار 0.05 میلی گرم / کیلوگرم تا 0.5 میلی گرم / کیلوگرم از وزن بدن قبل از بیهوشی در کودکان 1 تا 8 ساله استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 اشتباه جدی در اندازه گیری فشار خون

در
مانیتور فشار خون
هنگام اندازه گیری فشار خون ، حتی خطاهای کوچک منجر به نشان دادن مقادیر نادرست می شوند ، که به نوبه خود ، به دوز اشتباه دارو کمک می کند. و این شوخی نیست.

 

آیا اندازه گیری فشار خون بلافاصله بعد از خوردن غذا اشتباه است

وقتی غذا خورده ایم ، مقدار زیادی خون به اندام های گوارشی فرستاده می شود ، بنابراین ممکن است این مقدار از آنچه در واقع است پایین باشد. بعد از غذا برای اندازه گیری فشار خون، حداقل یک ساعت باید بگذرد.
 

 

آیا می دانید از کدام دست برای گرفتن فشار خون استفاده کنیم

شما معمولا روی دست اشتباه اندازه گیری می کنید. به طور معمول ، فشار در یک دست پایین تر از دست دیگر است. در ابتدای درمان فشار خون بالا باید آن را از هر دو دست اندازه بگیرید و در آینده همیشه دستی را انتخاب کنید که فشار خون بالاتر بود.
 

 

آیا در زمان گرفتن فشار خون آستین لباس را بالا بزنیم

در زمان گرفتن فشار خون دست توسط لباس فشرده نشود
اگر آستین را به اندازه کافی محکم فشار دهید ، می تواند دست را فشرده کند ، در نتیجه ما مقادیر اشتباه را دریافت خواهیم کرد. پیراهن نازک نیازی به بالا زدن ندارد.
 

 

آیا شما در زمان گرفتن فشار خون بازو بند را درست می بندید

اگر بازو بند بالای سطح قلب باشد ، ممکن است مقادیر خیلی کم باشد. بنابراین ، بازو بند باید در سطح قلب باشد ، تنها در این صورت مقدار با واقعی مطابقت خواهد داشت.
 

 

آیا در زمان گرفتن فشار خون مصرف الکل ، چای قوی یا قهوه اشتباه است

همه اینها منجر به نتایج نادرست اندازه گیری می شود. بنابراین ، الکل می تواند در ابتدا رگ ها را گسترش دهد و این باعث کاهش فشار خون می شود. با این حال ، پس از آن ، فشار دوباره افزایش می یابد و بالاتر از گذشته می شود. و بعد از چای یا قهوه ، فشار ممکن است طی چند ساعت افزایش یابد.
 

 

چگونه فشار خون را بدون دارو کاهش دهیم

فشار خون بالا بدون استفاده از داروها می تواند به طور طبیعی خنثی شود.به گفته پزشکان ، یک اقدام مؤثر در مبارزه با فشار خون بالا ، اصلاح سبک زندگی است. این امر باعث می شود ، اگر به طور کامل درمان نشود ، میزان داروهای مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. حتی 20 دقیقه تمرین سبک در روز برای قلب بسیار مفید خواهد بود ، حتی پیاده روی اما به طور منظم.
 
بیشتر بیماران فشار خون بالا اضافه وزن دارند ، بنابراین کاهش وزن بهترین و مؤثرترین راه برای کمک به کاهش مداوم فشار است.
 
یک توصیه ساده و مؤثر دیگر ، ترک مصرف مقادیر زیادی نمک ، به حداقل رساندن آن است.
 
بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید همراه با سبزیجات ، میوه ها ، لبنیات کم چربی به رژیم غذایی سبک بپیوندند. رژیم غذایی باید شامل آب چغندر (با احتیاط) ، سیر و زالزالک باشد.
 
البته قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد سلامتی خود ، باید با پزشک مشورت کنید.
 
فشار خون بالا وضعیتی است که در آن رگ های خونی دائما فشار خون بالا را تجربه می کنند. هرچه فشار بیشتر باشد ، پمپاژ خون برای قلب سخت تر است.
 
بیشتر افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ علائمی را نشان نمی دهند ، به همین دلیل به این بیماری"قاتل خاموش" گفته می شود. بعضی اوقات باعث ایجاد علائمی از قبیل سردرد ، تنگی نفس ، سرگیجه ، درد قفسه سینه ، تپش قلب می شود ، اما این همیشه اتفاق نمی افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...