چگونه در سیل زنده بمانیم

در

متاسفانه در چند روز گذشته شاهد بروز سیل در برخی مناطق کشور هستیم. سیل باعث آسیب جانی و مالی زیادی شده است. در این مقاله به نحوه پیش گیری، برخورد و فرار از سیل می پردازیم.

 

سیل چیست؟

طغیان آب در هر منطقه ای را سیل می گویند، آب در هنگام ورود به منطقه یا آبی که بعد در منطقه باقی می ماند خطرات جانی و مالی زیادی برجای خواهد گذاشت. سیل معمولا بعد از بارش شدید باران در مناطق مختلف جاری می شود. کنار رودخانه، مسیل، دره ها و مناطق با ارتفاع کم در هنگام سیل بسیار خطرناک هستند. 

 

اگر خطر سیل در منطقه شما گزارش شده است موارد زیر را رعایت کنید،

 

در هنگام بروز سیل چه کار کنیم؟

  • به هیچ وجه در سیل راه نروید یا شنا نکنید، 15 سانتیمتر آب کافی است تا شما را به زمین بزنید، در سیل رانندگی نکنید، برخلاف تصور خودرو ها به آسانی شناور می شوند و سیل خودرو و شما را خواهد برد. 
  • به هیچ وجه روی پل هایی که آب با جریان زیاد از زیر آن عبور می کند قرار نگیرید. 
  • سریعا به مناطق با ارتفاع بیشتر بروید. حتی اگر در آپارتمان گیر افتادید به پشت بام بروید.
  • اگر در خیابان در ترافیک هستید سریعا خودرو را ترک کنید و به ارتفاعات بروید.

سیل معمولا بعد از باران های شدید اتفاق می افتد. اگر قبلا در منطقه شما سیل گزارش شده حتما بعد از هر باران آماده باشید.

هشدار سیل معمولا توسط سازمان های مختلف مانند هواشناسی یا پلیس محلی اعلام می شود.

 

بعد از سیل چه کار کنیم؟

بعد از سیل موارد زیر را رعایت کنید.

  • به هشدار های سازمان مدیریت بحران توجه کنید.
  • حتی اگر آب فروکش کرده با چکمه و جوراب های زخیم وارد منزل شوید، سیل معمولا مارها و حیوانات را با خود به همه جا می آورد.
  • مراقب کابل های برق باشید. اگر برق منطقه شما وصل باشد ممکن است آب وارد پریز های برق شده و اتصالی کند.

 

سیل شوخی نیست، در هنگام بروز سیل به سرعت برگردید و تا جای ممکن از جریان آب دور شوید. مقدار آب هر لحظه متغییر است و ممکن است مکانی که در حال حاضر امن به نظر می رسد یک دقیقه دیگر کاملا زیر آب باشد.

جریان سیل حاوی سنگ، تنه و شاخه درختان، کابل ها، وسایل مختلف و حتی خودرو است به هیچ وجه وارد سیل نشوید، امکان شنا در سیل وجود ندارد و به سرعت غرق خواهید شد.

سیل مانند زلزله نیست، شما می توانید با رعایت نکات ایمنی تا حد زیادی از حوادث ناشی از سیل جلوگیری کنید. 

 

پیشگیری از سیل

  • قبل از سفر حتما شرایط آب و هوا را بررسی کنید.
  • به هیچ وجه حتی در تابستان در مسیر رودخانه اتراق نکنید.
  • همیشه یک کیف حاوی مدارک شناسایی، مقدار پول، خوراکی خشک و مقدار آب آشامیدنی در دسترس داشته باشید. در هنگام بروز حادثه زمان زیادی نخواهید داشت.
  • 15 سانتیمتر آب شما را به زمین خواهد زد مراقب باشید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترس از پرواز دارید؟ پس بخوانید

در

خلبانان به عنوان مسئولان نهایی هر اتفاقی شناخته خواهند شد که برای هواپیما ها رخ می دهد و در صورت بروز اتفاقی ناخوشایند، پیش از هر چیز آنان را مقصر می دانند. به عبارت دیگر می توان گفت برای مدت زمانی که فرد به عنوان مسافر در هواپیما قرار می گیرد، جان اش را در دستان خلبان آن هواپیما می گذارد. این مسئله می تواند برای برخی از افراد نوعی احساس نا ایمنی یا ترس به وجود بیاورد که کاملا قابل درک است. در حقیقت برای بسیاری از افراد سؤالاتی از این دست پدید می آید که آیا آن اشخاصی که برای تضمین  ایمنی مسافران (خلبانان و سایر متخصصان فنی راه اندازی هواپیما و مهندسان پرواز) استخدام شده اند، به خوبی آموزش دیده اند؟ و این که آیا مطالبی که به آن ها آموزش داده شده و مهارت هایی که فرا گرفته اند را به خاطر دارند؟ و در نهایت این که آیا از مهارت کافی برای واکنش نشان دادن در شرایط اضطراری برخوردار هستند؟ با وجود این، شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید که بیشتر این گونه واهمه ها و ترس ها ریشه در نداشتن اطلاعات کافی درباره وظایف این افراد دارد و در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعاتی دقیق تر در این باره آشنا کنیم که مطمئنا سبب خواهند شد ترس تان از پرواز تا حدود زیادی از بین برود. با سیارک همراه باشید.

راهنماهای ایمنی ای وجود دارند که مشخص می کنند امکان نبود چند پیچ در هواپیما ها وجود دارد (بدون آن که در کارکرد صحیح شان اختلالی ایجاد شود)

جالب است بدانید که هواپیما ها برای این که قادر باشند مسافران را به مقصد برسانند، لزوما نباید در شرایط ایده آل باشند. البته بهتر آن است که تمامی پیچ های هواپیما که قسمت های مختلف بدنه آن را به یکدیگر متصل می کند، سر جای خود قرار گرفته باشند، با این وجود محدوده ای وجود دارد که طبق آن نبود چند پیچ اختلالی در کارکرد صحیح هواپیما ایجاد نخواهد کرد. بنا بر این، دفعه بعدی که سوار هواپیمایی شده و مشاهده کردید قسمتی از بدنه آن آن گونه که باید محکم و پیوسته نیست، نگرانی و واهمه ای از این مسئله نداشته باشید. برای نمونه توجه شما را به هواپیمایی جلب می کنیم که در سال اخیر فرود آمده و هیچ گونه مشکل و مسئله ای برای اش پیش نیامد، و این در حالی بود که پنج پیچ باله آن متصل نشده بود.

دوره آموزشی خلبانان مدام تجدید می شود و دوباره و دوباره آموزش می بینند

به طور معمول و در اکثر نقاط دنیا، هر شش ماه یک بار دوره آموزشی خلبانان تجدید می شوند و موظف هستند دوباره مهارت خود در استفاده کاربردی از آن چه آموزش دیده اند را نشان دهند و این مسئله باید مورد تأیید قرار گیرد تا بتوانند به روال کاری معمول خود ادامه دهند. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که این تجدید دوره آموزشی، تنها به یک تکه کاغذ که خلبانان مطالبی را روی آن بنویسند و سپس توسط عده ای تأیید شود، نمی شود، بلکه این تجدید دوره شامل ارزیابی عملکرد خلبانان در ارتفاعات، آزمون هایی مرتبط با شرایط روحی و روانی و ثبات آن ها از این لحاظ، و در نهایت برنامه ای شبیه ساز که عملکرد آن ها را در شرایط اضطراری مورد سنجش قرار می دهد. بنا بر این، باید از این مسئله اطمینان خاطر داشته باشید که خلبانان به خوبی مهارت های خود را آموزش دیده و قادر به  استفاده از آن ها هستند؛ و نیز این که به خوبی هواپیمایی که کنترل آن را به دست گرفته اند، می شناسند.

اگر از پرواز کردن به وسیله هواپیما واهمه دارید، بهتر است بلیط خود را برای پرواز صبح رزرو کنید

در این باره نظر خلبانی با تجربه که در لس آنجلس زندگی می کرد را جویا شدیم: بنا به آن چه این خلبان عنوان کرد، به این خاطر پرواز کردن به هنگام صبح و اول وقت ایمن تر است که به مرور زمان و به هنگامی که دمای هوا رو به گرمی می نهد، دست انداز های هوایی به مراتب تعداد بیشتری پیدا می کنند و علاوه بر این، بعد از ظهر ها امکان وقوع طوفان های هوایی در ارتفاعات بیشتر می شود. بنا بر این پرواز اول وقت یا شب و آخر وقت می تواند برای افراد مضطرب به هنگام پرواز ایده بسیار خوبی باشد، چرا که علاوه بر مزیت یاد شده، به طور معمول قیمت بلیط های این مواقع ارزان تر است، کمتر این گونه پرواز ها با تأخیر رو به رو می شوند و نیز جمعیت کمتری در این زمان ها در فرودگاه ها حضور دارند.

برای این که پرواز آرام تری را تجربه کنید، بهتر است بر روی صندلی های نزدیک به باله های هواپیما بنشینید (در قسمت میانی هواپیما)

در حال حاضر دیگر همه می دانیم که بیشترین تکان و حرکت در هواپیما را آن دسته از افرادی تجربه می کنند که در قسمت انتهایی هواپیما می نشینند. در این باره با خلبانی صحبت کردیم که در سیاتل زندگی می کرد؛ او در این باره عنوان کرد: «هواپیما را می توان با یک الاکلنگ مقایسه کرد، زمانی که در قسمت میانی آن قرار می گیرید، تکان و حرکت به مراتب کمتری تجربه خواهید کرد.». بنا بر این اگر قصد داشته باشید در تمامی طول پرواز خود خوابیده تا کمتر دچار خستگی ناشی از ساکن بودن برای مدتی طولانی شوید، بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید.

آشفتگی شرایط جوی و آب و هوایی خلبانان را نگران نمی کند

آشفتگی شرایط جوی و آب و هوایی خطری را متوجه سرنشینان هواپیما نمی کند و تنها احساس ناخوشایندی برای آن ها به همراه خواهد داشت (تکان های شدید هواپیما و سایر مسائل این چنینی). به طور کلی می توان عنوان کرد که این مسئله بخش جدایی ناپذیر سفر های هوایی است و باید به هر عنوان انتظار آن را داشته و آن را بپذیریم. عوامل و مسائل گوناگونی هستند که دست به دست یکدیگر داده و این گونه آشفتگی ها را پدید می آورند. معمول ترین نوع این آشفتگی های روی داده به واسطه شرایط جوی، زمانی اتفاق می افتد که هوا کاملا صاف است؛ ممکن است این مسئله در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، با این حال، زمانی که هوا صاف صاف است و هواپیما در حال پرواز به سمت مقصد خود، اتفاقی که رخ می دهد، همانند زمانی است که قایق یا کشتی بر خلاف جهت آب شناور است و هواپیما با مقاومت هوا رو به رو می شود.

رانندگی با اتومبیل خطرناک تر از سفر با هواپیما است

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان تأمین ایمنی سفر های جاده ای (به اختصار ASIRT)، سالانه در نقاط مختلف جهان نزدیک به 1.3 میلیون نفر به واسطه تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند؛ به عبارت دیگر، 3278 نفر در روز به واسطه این گونه تصادفات جاده ای (در جهان) جان خود را از دست می دهند و این رقم در نوع خود جالب توجه و تأسف بار است. تنها در ایالات متحده آمریکا سالانه نزدیک به سی و هفت هزار نفر به این خاطر کشته می شوند. در سوی دیگر اما این رقم در تصادفات و مسائل مربوط به سفر های هوایی به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. برای این که ایده ای کلی از این مسئله به دست آورید، توجه شما را به آماری جلب می کنیم که مربوط به سال 2016 است: در این سال تنها نوزده تصادف هوایی مرگبار را شاهد بوده ایم که منجر به مرگ سیصد و بیست و پنج نفر شد و در مقایسه با آمار کشته های تصادفات رانندگی بسیار ناچیز است. جالب است بدانید که بنا به آمار منتشر شده اگر بخواهید در یک سانحه هواپیمایی حضور پیدا کنید (به طور فرضی) تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نزدیک به شصت و هفت هزار سال، به طور روزانه با هواپیما سفر کنید.

به هنگام سفر هوایی کفش محکم به پا داشته باشید

این مسئله را در ذهن بیاورید که شرایطی اضطراری پیش آمده و مجبور شوید هواپیما را تخلیه کنید؛ در این صورت چه پوششی از همه مناسب تر خواهد بود و شما را با مسئله ای مواجه نخواهد کرد؟ همان گونه که احتمالا از این مسئله آگاهی دارید، بیشتر افراد به هنگام سفرهای هوایی کفش های راحتی و حتی صندل به پا می کنند تا کمتر احساس آزردگی و خستگی پیدا کنند. اما مسئله ای که این افراد کمتر به آن توجه نشان می دهند این است که اگر شرایطی اضطراری پیش آمده و مجبور شوند هواپیما را ترک کنند، به احتمال زیاد با کفش یا صندل راحت نیستند. در چنین شرایطی و پس از خارج شدن از هواپیما مجبور خواهند شد که روی قیر داغ آسفالت محل پرواز و فرود هواپیما ها بایستند و این به هیچ وجه احساس خوشایندی به همراه نخواهد داشت.

فرود سخت هواپیما ها در شرایط بد جوی کاملا عمدی است و به اراده خلبان صورت می گیرد

پیش از هر چیز این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر هواپیما با ضربه ای سخت و محکم به روی زمین نشست، به هیچ عنوان ترس و واهمه ای به دل خود راه ندهید، چرا که ساختار و مکانیسم هواپیما ها به گونه ای طراحی شده است که قابلیت ضربه هایی فوق العاده سخت تر از این ها را خواهد داشت و آسیبی به آن نخواهد رسید. از سوی دیگر اما زمانی هم وجود دارد که این گونه فرود ها کاملا عمدی بوده و به اراده خلبان هواپیما صورت می گیرد؛ برای نمونه می توان زمانی را مثال زد که بارانی شدید آمده و زمین خیس و لغزنده است؛ در چنین هنگامی فرود سخت و محکم هواپیما ضروری است و تنها به این صورت است که می توان از لغزش و منحرف شدن هواپیما جلوگیری نمود.

چگونگی شرایط جوی مرتبا در حال بررسی است

خلبانان به طور مرتب شرایط جوی را بررسی کرده و چگونگی تغییر این شرایط در مسیری که پیش رو دارند را مد نظر قرار می دهند (علاوه بر این شرایط جوی مقصد شان را نیز مرتبا بررسی می کنند). زمانی که شرایط جوی و آب و هوایی آن گونه که خلبان انتظار دارد نباشد و اوضاع رو به وخامت بگذارد، اتفاقی که می افتد این است که از مسیر های جایگزین برای ادامه راه استفاده می شود و حتی اگر لازم باشد، هواپیما در مکانی نزدیک فرود اضطراری می کند و منتظر می مانند تا شرایط به خوبی قبل شود. علاوه بر این، برای این که ایمنی مسافران و سرنشینان کاملا تضمین شود، خلبان و کمک خلبان مرتبا با مرکز کنترل شرایط جوی (در برج های مراقبت) در ارتباط بوده و اگر لازم باشد، از آن ها در خواست می کنند تا مسیر حرکت را برای شان مشخص کنند.

به هنگام پرواز هواپیما امکان باز شدن درب های آن وجود ندارد

آیا امکان باز شدن درب یک هواپیمای جت، یا مسافر بری به هنگام پرواز و زمانی که در آسمان است وجود دارد؟ این افسانه ای دروغ است که بیش از هر چیز دیگر فیلم های اکشن و هیجان انگیز را باید به خاطر شکل گیری و باور آن سرزنش کرد. علاوه بر این، اگر واقعا این مسئله حقیقت داشت، باید حداقل از چند مسافر شنیده بوده باشید که موفق به این کار شده اند (که نشده اند). بنا بر این به هیچ عنوان جای نگرانی نیست: امکان باز شدن درب های هواپیما در ارتفاع وجود ندارد. زمانی که یک هواپیمای بار بری، یا یک هواپیمای مسافر بری به آسمان می رود و در حال پرواز است، فشار قابل توجهی به وسیله هوا و جریان باد متوجه درب های آن می شود؛ فشاری که نیروی آن در بیشتر موارد از مرض هزاران کیلوگرم تجاوز می کند. بنا بر این اگر مسافری قصد داشته باشد درب هواپیما را باز کند، به یک جک هیدرولیک احتیاج پیدا خواهد کرد و با نیروی خود به تنهایی قادر به این کار نخواهد بود. حال سؤالی که برای تان ممکن است پیش بیاید این است که تکلیف چتر باز ها که درب هواپیما را باز کرده و به بیرون می پرند چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که اولا هواپیمای حامل این گونه افراد چتر باز به طور معمول در ارتفاعی به مراتب پایین تر از هواپیماهای تجاری و مسافر بری پرواز می کند، نکته دیگری هم که در این باره وجود دارد آن است که هواپیمای حامل این گونه افراد از درب های اتوماتیک و کشویی بهره می گیرد و فشار باد تأثیری بر آن ها نخواهد داشت (بر خلاف درب های هواپیماهای مسافر بری و بار بری که رو به بیرون یا داخل باز می شوند).

امکان برخورد هواپیما ها با یکدیگر وجود ندارد

 

جالب است بدانید که در هر ثانیه هزاران هواپیما در آسمان پرواز می کنند. بنا بر این، اگر نظارتی بر پرواز این هواپیما ها نمی بود، همانند تصادفات جاده ای اتومبیل ها، همه ساله شاهد تعداد زیادی کشته به این خاطر می بودیم، اما به واسطه زحمات افرادی که در مرکز کنترل ترافیک هوایی فعالیت می کنند، امکان برخورد هواپیما ها با یکدیگر به هیچ عنوان وجود ندارد. پیش از هر چیز باید بدانید که همانند جاده هایی که بر روی زمین وجود دارند، در آسمان نیز مسیر های ویژه ای برای حرکت هواپیما ها در نظر گرفته می شود و خلبان هواپیما پیش از آن که شروع به حرکت کند، از مرکز دیده بانی می خواهد که مسیر او را به طور دقیق برای اش مشخص کنند؛ مسیری که روی رادار هواپیما و برج دیده بانی هر دو قابل مشاهده خواهد بود و خلبان مدام مسیر را بررسی کرده تا امکان منحرف شدن از آن وجود نداشته باشد؛ در غیر این صورت احتمال بر خورد هواپیما با سایر هواپیما های موجود در آسمان افزایش پیدا کرده و حادثه ای مرگبار رقم خواهد خورد (علاوه بر این خلبانان موظف اند دقیقه به دقیقه مکان خود را به وسیله رادیو به مرکز دیده بانی اطلاع دهند تا وضعیت حرکت شان در مسیر مورد تجزیه قرار گیرد و از حضور شان در مسیر اصلی کسب اطمینان شود).

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر در خانه

در

خطرات زیادی در خانه جان افراد را تهدید کند، توجه داشته باشید خطرات زیر بسیار جدی هستند و حتما باید از آنها پیش گیری کنید، کودکان و افراد مسن آسیب پذیر تر هستند.

افتادن

طبق آمار از هر 5 حادثه افتادن در منزل یکی دچار شکستگی یا ضربه شدید به سر می شود. برای جلوگیری از سر خوردن یا افتادن موارد زیر را رعایت کنید.

  • سفت کردن نرده و دستگیره راه پله
  • تمیز کردن راه پله های بیرونی
  • قرار دادن زیرپایی در حمام، سر خوردن در حمام بسیار رایج است.
  • نصب دستگیره های در بخش هایی که لازم است

آتش سوزی

همانطور که مشخص است آتش سوزی یکی از حوادث خطرناک است، در سال 2015 در ایالات متحده آمریکا 365000 آتش سوزی رخ داد. بیشتر مصدومان از دود زیاد خفه شده بودند. آتش سوزی ممکن است از یک شمع کوچک یا حتی اتو آغاز شود.

  • نصب سنسور دود و هشدار آتش سوزی، طبق قوانین جدید تمام ساختمان ها باید مجهز به سیستم اعلام حریق باشند.
  • مراقب از شمع های روشن، یک شمع روشن از یک شب رمانتیک ممکن است شما را به کشتن دهد.
  • وسایل برقی را از پریز بکشید. همیشه بعد از استفاده از وسایل برقی آنها را از پریز جدا کنید. در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.
  • یک کپسول آتش نشانی در منزل داشته باشید. کپسول های آتش نشانی در صورت عدم استفاده نیز باید شارژ شوند.

مونوکسید کربن

مونوکسید کربن گاز بی بو، بی رنگ و بسیار خطرناک است، استنشاق مقداری کمی مونوکسید کربن باعث سر درد و حالت تهوع می شود. متاسفانه در ایران نیز هر ساله تعداد زیادی از هموطنان قربانی مونوکسید کربن می شوند. نصب اشتباه دود کش بخاری و آب گرمکن عامل اصلی کشته شدن این افراد است.

  • نصب سنسور CO، از سنسورهای ارزان قیمت استفاده نکنید، مطمئن شوید سنسور شما حساسیت کافی را دارد، برای تست می توانید از گاز های خروجی اگزوز خودرو استفاده کنید، این گازها شامل مقدار زیادی CO هستند.
  • سرویس دائم وسایل گرمایشی و آب گرمکن، مخصوصا اگر به تازگی خانه ای خریداری کردید حتما وسایل گرمایشی توسط سرویسکار شرکت بررسی شود.

خفه شدن

خفه شدن یکی از عوامل اصلی مرگ در آمریکاست، درسال 2015 بیشتر از 5000 نفر قربانی خفگی شدند.

  • مراقب اندازه اسباب بازی ها باشید، برخی اسباب بازی ها از قطعات کوچکی ساخته شده است که ممکن است توسط کودک بلعیده شود
  • وسایل خطرناک و کوچک را از دسترس کودکان خارج کنید.
  • در زمان بازی همیشه مراقب کودک باشید. کودکان کاربرد بیشتر وسایل را نمی دانند و همه چیز را به دهن خود می برند.
  • برای کودکان غذا را به اندازه کوچک تقسیم کنید. هسته میوه و خوراکی های جامد برای کودک خطرناک است. 

بریدگی

بریدگی یکی از عوامل خطرناک در منزل است. 

  • چاقو های تیز آشپزخانه، سر تیز چاقو، قیچی و حتی چنگال را به سمت پایین قرار دهید.
  • وسایل باغبانی را در محل امن نگهداری کنید، برخی وسایل بسیار تیز هستند و حتی برای افراد بزرگسال نیز خطرناک هستند.
  • حمام یکی از مکان های خطرناک است، برای جلوگیری از ورود کودک، همیشه درب حمام را قفل کنید.

مسمویت

فقط در سال 2014 در آمریکا بیش از 2 میلیون مسمویت گزارش شده است. بیشتر مسمویت ها ناخواسته و در اثر مصرف اشتباه یک ماده بجای خوراکی بوده است.

  • نگهداری از دارو در محل مناسب، کودکان تصوری از خطرات دارو ندارد و مانند شکلات آن ها را می خورند.
  • مطمئن شوید مواد شیمیایی در دسترس کودک نباشد.
  • کابینت مواد شوینده را قفل کنید.
  • به هیچ وجه الکل، بنزین و نفت را در شیشه نوشیدنی ها یا محل نگهداری غذا مثلا یخچال نگهداری نکنید.

خفگی

سیم ها، شلنگ، طناب و ... برای کودکان خطرناک است، ممکن است با پیچیدن به دور گردن باعث خفگی شوند

  • سیم های پشت تلوزیون را رها نکنید
  • شلنگ، طناب و ... را در مکان مناسبی نگه دارید.

غرق شدن

کودکان در یک سطل آب کوچک هم غرق می شوند.

  • سطل ها را جمع کنید. حتی سطل های خالی هم خطرناک هستند.
  • در هنگام حمام کردن مراقب کودکان باشید. ممکن است در وان یا تشت خفه شوند.
  • اگر در منزل استخر دارید در اولین فرصت به کودکان شنا را آموزش دهید. حادثه خبر نمی کند.

سوختگی

سوختگی فقط در اثر آتش نیست، بخار اتو یا ماشین ظرفشویی نیز ممکن است باعث سوختن کودکان شود.

  • ظرفشویی را محکم کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی قفل ندارد، مطمئن شوید کودکان به آن دسترسی نداشته باشند.

هیچ چیز به اندازه امنیت خانواده اهمیت ندارد. لطفا موارد فوق را جدی بگیرید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر گوگل

در

زمانی قدرت در تسلیحات نظامی بود، زمانی سرمایه داران حرف اول را می زدند ولی امروز قدرت در تکنولوژی است، برای چندین سال اپل در سخت افزار و مایکروسافت در نرم افزار رقیبی نداشتند و به آهستگی دنیای مجازی را در کنار واقعیت پیش می بردند.

از چند سال اخیر با ورود گوگل و فیسبوک این موازنه برهم خورده است، گوگل با تولید انواع محصولات با همه رقابت می کند. به نظر عجیب است ولی گوگل در گوشی موبایل با اپل رقابت تنگاتنگی دارد، با ارائه اندروید نوکیا را تعطیل کرد و رقیب سرسختی برای مایکروسافت شده است. به نظر گوگل رقیبی ندارد!

وقتی گوگل بتواند دنیای تکنولوژی را فتح کند و کنترل آن را در دست گیرد به آسانی می تواند برای همه تصمیم گیری کند، همه ما از جی میل، گوشی های اندرویدی و ... استفاده می کنیم، حتی برخی خودرو ها از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند! زندگی ما کم کم با گوگل گره خورده است، یه لحظه تصور کنید این غول دنیای تکنولوژی تصمیم بگیرد سرویس های خود را قطع کند، موبایل نصف بیشتر مردم دنیا از کار خواهد افتاد!

با بزرگ شدن این شرکت ها وابستگی ما به ان ها بیشتر می شود، این نکته است که اگر نه امروز ولی برای چند سال اینده باید در نظر داشت، خطر گوگل یا غول های دیگر تکنولوژی به زودی همه را تهدید خواهد کرد.

این خطر سابقه تاریخی نیز دارد، وقتی امکان خرید سهام در آمریکا اینترنتی شد،  مرورگرها قدرت زیادی پیدا کردند، جنگی بین مایکروسافت و شرکت های دیگر سرگرفت که البته مایکروسافت بازنده این جنگ بود! مطمئن باشد اگر در آن روز مایکروسافت می توانست شرکت های دیگر را شکست دهد و کنترل کامل بورس را در دست بگیرد و سرنوشت کشور را تغییر می داد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تحصیل کرده ترین کشور جهان

در

آخرین لیست منتشر شده توسط OECD سازمان همکاری و توسعه اقتصادی 10 کشور با بالاترین میزان تحصیلات را نشان می دهد. ایران با 11 میلیون مدرک دانشگاهی (تقریبا 14%) در این لیست قرار ندارد.

 

10. لوکزامبورگ با 42.86 درصد

 

9. نروژ با 43.02 درصد

 

8. فنلاند با 43.60 درصد

 

7. استرالیا با 43.74 درصد

 

6. ایالات متحده با 45.67 درصد

 

5. انگلستان با 45.96 درصد

 

4. کره جنوبی با 46.86 درصد

 

3. ؟؟ با 49.90 درصد

 

2. ژاپن با 50.50 درصد

 

1. کانادا با 56.27 درصد

 

نکته جالب درمورد کشور اول، کانادا با 56% تحصیلکرده در رتبه اول قرار دارد. طبق آمار رسمی سال 2016 در کانادا 7.5 میلیون مهاجر زندگی می کنند که حدود 21% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. طبق آمار سال 2019 بیشترین مهاجر کانادا بین سن 25 تا 29 سال برای تحصیل در بالاترین مقاطع دانشگاهی وارد کانادا شدند. با این امار کانادا با سواد ترین کشور جهان است؟!

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کشوری بسیار ثروتمند که غذای زندانیان از رستوران تحویل می شود

در

لیختن اشتاین

 

بسیاری از مکان ها ، مردم ، کشور های جالب در جهان وجود دارد. یکی از آنها یک کشور کوچک و بسیار ثروتمند است. این منطقه فقط 160 کیلومتر مربع مساحت دارد.با این وجود ، مزارع ، کوه ها ، بزرگراه های فدرال در قلمرو آن وجود دارد. جمعیت اینجا فقط 38500 نفر است. اگر مقایسه کنیم ، در تهران تعداد ساکنان بیش از 13،000،000 است.

 

لیختن اشتاین
لیختن اشتاین یک کشور مینیاتوری است که بین اتریش و سوئیس واقع شده است / عکس


این کشور شگفت انگیز لیختن اشتاین نامیده می شود - یک مینیاتوری واقع در بین اتریش و سوئیس ، با حاکم خاص خود. در حال حاضر ، رئیس این کشور شاهزاده هانس آدام دوم است.

 

شاهزاده هانس آدام دوم

در حال حاضر ، رئیس کشور شاهزاده هانس آدام دوم است / عکس


رفاه حال شهروندان

لیختن اشتاین
سطح زندگی شهروندان این ایالت کوچک بیش از حد بالا است / عکس


اگر ما در مورد استاندارد زندگی جمعیت صحبت کنیم ، در اینجا این بیش از حد بالا است. هر نفر 100000 دلار در سال درآمد دارد. مردم می توانند با صلاحدید خود از این پول استفاده کنند.

 

لیختن اشتاین

مردم لیختن اشتاین دوستانه زندگی می کنند ، برای تعطیلات عمومی به عنوان یک خانواده دور هم جمع می شوند / عکس

 

شرکت های زیادی در کشور وجود ندارد .صنایع شامل الکترونیک ، منسوجات ، ابزار دقیق ، ساخت فلز ، ابزار قدرت ، پیچ لنگر ، ماشین حساب ، دارو و محصولات غذایی است. شناخته شده ترین شرکت بین المللی و بزرگترین کارفرمای آن هیلتی است . بسیاری از مزارع زیر کشت و مزارع کوچک هر دو در Oberland و Unterland یافت می شوند. لیختن اشتاین گندم ، جو ، ذرت ، سیب زمینی ، لبنیات ، دام و شراب تولید می کند .

 

وضعیت ارتش 

غذا

فقط ده زندانی در کشور وجود دارد ، بنابراین صرف هزینه برای نگهداری غذاخوری عملی نیست ، آنها از رستوران غذا تحویل می گیرند / عکس


در کل ، حدود دوازده زندانی در کشور وجود دارد. بر این اساس ، نگهداری غذاخوری زندان با کارکنان برای آنها گران است. بنابراین ، در رستوران به آنها غذا سفارش داده می شود.

 

لیختن اشتاین

در لیختن اشتاین عملا جرمی رخ نداده است ، مردم از اینکه ماشین ها و خانه ها را باز بگذارند نمی ترسند / عکس

 

در حدود 100 افسر پلیس در سراسر کشور لیختن اشتاین وجود دارد ، زیرا عملا جرمی وجود ندارد. مردم می توانند ماشین را بدون قفل کردن ترک کنند ، درب ورودی را نبندند و مثلاً برای خرید به یک فروشگاه بروند. آنها از سرقت ، زخمی شدن یا بدتر از آن کشته شدن نمی ترسند.

 

لیختن اشتاین

ارتش به دلیل غیرضروری منحل شد و بودجه ها برای رفاه حال شهروندان کشور هدایت شد / عکس

 

در مورد ارتش ، هیچ ارتشی در کشور وجود ندارد. نگهداری آن گران است و مقامات ترجیح می دهند این وجوه را برای شهروندان کشورشان صرف کنند. این رفاه مردم است که در اینجا در اولویت است. ارتش در سال 1866 پس از دریافت وضعیت یک کشور مستقل منحل شد. پس از آن بود که برای آخرین بار در جنگ شرکت کرد.پس از دریافت وضعیت یک کشور مستقل ، لیختن اشتاین دیگر در جنگ ها شرکت نکرد.

 

واقعیت جالب

لیختن اشتاین

گردشگری بخش عمده ای از اقتصاد لیختن اشتاین را تشکیل می دهد. در واقع ، Airbnb یک بار امکان اجاره مکان برای 450-900 مهمان در لیختن اشتاین را با هزینه ای در حدود 70،000 دلار در هر شب ارائه داد. 

 

مرد

گردشگر می تواند با چشیدن مزه از انبار شراب شاهزاده دیدن کند / عکس


هر کسی که بخواهد می تواند کلصد و پنجاه تخت در هتل را رزرو و مبلغی کمتر از 70 هزار دلار در هر شب پرداخت کند.  صد و پنجاه تخت در هتل ، پیاده روی کوهی بر روی سگ و سورتمه ، اسکی و اسنوبورد ، گشت و گذار در قلعه ها و زیرزمین شراب شاهزاده با طعم  و مزه کردن را در اختیار دارد.و اگر هزینه اضافی پرداخت کنید ، می توانید ارز خود را وارد کنید. آنها حتی به شما کمک می کنند تا نشان و کلیدهای این سلطنت را ، البته نمادین ، ​​بیابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...