واقعیات جالبی که مردان در مورد خود نمی دانند 13 واقعیت

در
برخلاف تصور عامه ، مردان نیز به دلیل ظاهر خود مستعد نگرانی هستند. استیسی دون ، روانشناس در سال 2004 ، فهمید که وقتی مردان تصویری از یک عضله را که نزدیک به ایده آل است ، می بینند، آنها ناراحت و مضطرب می شوند. یک  بررسی در سال 2014 نشان داد که 63٪ از بچه ها فکر می کنند که نیاز به کاهش وزن دارند.
 

sayarak.com واقعیتهای جالب تری را درباره مردان تهیه کرده است. از آنها خواهید فهمید که چرا برخی از مردان تمایل به رفتار خودخواهانه دارند و چرا مردان در دمای 37 درجه مانند نوزادان درمانده می شوند.

 

 

تستوسترون مردان را پرخاشگر نمی کند

تستوسترون مردان را پرخاشگر نمی کند
اکثر مطالعاتی که نشان دهنده ارتباط بین تستوسترون بالا درخون و پرخاشگری است در حیوانات یا زندانیان انجام شده است . هنگامی که دوزهای بسیار زیادی از این هورمون در مردان معمولی تجویز می شد ، تستوسترون تاثیری بر رفتار آنها نمی گذاشت.
 
در حقیقت ، تستوسترون به طور مستقیم بر پرخاشگری یک مرد تأثیر نمی گذارد  ، بلکه فقط او را نسبت به وضعیت خود حساس تر می کند. 
 

 

مردانی که قبل از رفتن به محل کار همسر خود را می بوسند ، درآمد بیشتری کسب می کنند

مردانی که قبل از رفتن به محل کار همسر خود را می بوسند ، درآمد بیشتری کسب می کنند
براساس مطالعه ای که توسط یک استاد دانشگاه کیل انجام شده است ، مردانی که صبح قبل از بیرون رفتن از خانه همسر خود را ببوسند به طور متوسط ​​5 سال بیشتر زندگی می کنند ، کمتر احتمال دارد که دچار سانحه رانندگی شوند و 20 تا 35 درصد درآمد بیشتری کسب میکنند . علاوه بر این ، آنها به احتمال زیاد موضع مدیریتی می گیرند.
 
دو دلیل برای این تأثیر وجود دارد: از یک طرف بوسه ها در آزادسازی اندروفین و دوپامین نقش دارند - هورمون های لذت ، و از طرف دیگر نشان می دهند که همه چیز در یک رابطه خوب است و به روش مثبتی تنظیم می شود. که به نوبه خود ، بر بهزیستی و عملکرد مطلوب مردان تأثیر می گذارد.
 

 

در ریش مردان باکتری های بیشتری نسبت به بدن سگها وجود دارد

در ریش مردان باکتری های بیشتری نسبت به بدن سگها وجود دارد
محققان در کلینیک هویسلند سوئیس دریافتند که مردان نسبت به سگها میکروب بیشتری در ریش دارند. برخی محققان حتی باکتری هایی را شناسایی کرده اند که خطر جدی برای سلامتی انسان دارند. با این حال ، برخی از آقایان مخالف این مطالعه هستند و می گویند که آنها آن را ناشی از بیماری پوگونو فوبیا یا ترس از ریش می دانند.
 

 

وان های داغ نباید در رابطه دخیل باشد

وان های داغ نباید در رابطه دخیل باشد
گرما می تواند به دستگاه تناسلی مردان آسیب برساند. اگر لپ تاپ حتی کمی گرم باشد یا به وای فای متصل باشد ، مردان نباید آن روی پای خود قرار دهند. و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد ، پس باید شلوار ضخیم بپوشند و زمان زیادی را در سونا یا جکوزی سپری نکنند.
 

 

کفش های پاشنه بلند در اصل توسط مردان پوشیده می شدند

کفش های پاشنه بلند در اصل توسط مردان پوشیده می شدند
در قرن دهم میلادی ، پارس ها کفش پاشنه بلند پوشیدند تا بتوانند در بعضی جایگاه ها بهتر بمانند. کفش پاشنه بلند به آنها اجازه داد در زین بایستند و با کمان تیراندازی کنند. در آغاز قرن شانزدهم ، شاه عباس اول از چندین کشور اروپایی بازدید کرد و مد کفش پاشنه بلند را آورد. اشراف مردانه با خوشحالی شروع به پوشیدن کفش های ناراحت کننده اما بسیار تزئین شده کردند که بر وضعیت آنها تأکید می کرد. ارتفاع پاشنه بستگی به موقعیت فرد داشت.
از میان مردان ، زنان مد پاشنه بلند را به کار می گرفتند. و در عصر روشنگری ، مردان از پوشیدن جواهرات ، لباس های روشن و پاشنه پا دست کشیدند ، زیرا این امر می توانست گمراه کننده باشد ، و این تنها ویژگی زنان بود.
 

 

مغز مردان برای تجلی خودخواهی به آنها پاداش می دهد

مغز مردان برای تجلی خودخواهی به آنها پاداش می دهد
مغز یک زن اگر سخاوتمندانه یا نوعدوست باشد ، دوپامین ترشح می کند . و اگر یک زن حریص باشد ، هورمون هایی که مسئول نارضایتی هستند در مغز او گنجانده شده است. مغز مرد دقیقاً برعکس واکنش نشان می دهد و نیمی از قدرت بشریت را خودخواهی تشویق می کند.
 
بنابراین اگر شریک شما هنوز هم یک تکه کیک را با شما به اشتراک می گذارد ، واقعاً از شما قدردانی می کند.هر چقدر هم که این قطعه کوچک باشد.
 

 

مردان طاس تستوسترون بیشتری نسبت به دیگران ندارند

مردان طاس تستوسترون بیشتری نسبت به دیگران ندارند
طاسی الگوی مردانه همانطور که معمولاً تصور می شود ناشی از سطح بالای تستوسترون نیست ، بلکه به دلیل ژن هایی است که از والدین خود دریافت می کنند. بنابراین ، مردان با سطح تستوسترون پایین می توانند موهای خود را از دست دهند.
 
طاسی الگوی مردانه به دلیل آنزیمی رخ می دهد که تستوسترون موجود در فولیکول های مو را به  دی هیدروتستوسترون تبدیل می کند . این ماده به تدریج فولیکول ها را مهار می کند تا اینکه موهای موجود در آنها متوقف شده و رشد نمی کنند. در عین حال ، دی هیدروتستوسترون روی فولیکول های موی چانه عمل نمی کند ، بنابراین حتی مردان کاملاً طاس مجبور به تراشیدن صورت می شوند.
 

 

احتمال ابتلا به سرماخوردگی در مردان بیشتر از زنان است

ناتوانی آقایان برای بیرون آمدن از رختخواب در دمای 37.2 درجه از قبل مورد تمسخر و شوخی های زنانه قرار گرفته است. اما معلوم شده است که مردان نسبت ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا آسیب پذیرتر از زنانهستند. محتوای بالاتر تستوسترون در بدن آنها با مبارزه کامل با ویروس ها تداخل دارد ، در حالی که استروژن های موجود در بدن زن به او کمک می کند تا پاسخ ایمنی قوی تری نسبت به بیماری داشته باشد.
 
بنابراین ارزش دارد با درک تمایل یک دوست عزیز برای خوابیدن برای یک روز اضافی در رختخواب، همه چیز را به پای تنبلی او به حساب نیاورید. شریک منتخب شما برای بازیابی سلامتی به زمان بیشتری احتیاج دارد.
 

 

در مردان ، رگ ها متورم می شوند زیرا حجم زیادی از ماهیچه ها به جریان خون بیشتری نیاز دارد

در مردان ، رگ ها متورم می شوند زیرا حجم زیادی از ماهیچه ها به جریان خون بیشتری نیاز دارد
عروق  - به اصطلاح رگهای تلفظ شده روی پاها ، بازوها و بدن در آقایان . آنها به دلیل این واقعیت ظاهر می شوند که عضلات بیشتر در مردان نیاز به جریان خون بیشتری دارد. خروج وریدی به قلب کندتر است و دیواره های رگ نازک به دلیل فشار قوی کشیده می شوند. این امر باعث ایجاد رگهای متورم شده در بازوها ، مشخصه مردان می شود.
 
با این حال ، رگهای متورم همیشه نشانه قدرت جسمی نیستند. بعضی اوقات این می تواند نشانه ای از احتباس آب در بدن یا نتیجه استرس باشد.
 

 

مردان نیز می توانند به سرطان پستان مبتلا شوند

مردان نیز می توانند به سرطان پستان مبتلا شوند
سالانه بیش از نیم میلیون زن در سراسر جهان از این بیماری می میرند. و گرچه به نظر می رسد سرطان پستان منحصراً زنانه باشد ، اما مردان نیز مستعد ابتلا به این نوع سرطان هستند . اما ، خوشبختانه برای آقایان ، خطر ابتلا به این بیماری ده برابر کمتر است.
 

 

مردان دارای موهای تراشیده قد بلندتر و قوی تر به نظر می رسند

مردان دارای موهای تراشیده قد بلندتر و قوی تر به نظر می رسند
از آنجا که مبارزه با طاسی برای آقایان تقریباً بی فایده است ، نباید برای محصولات رشد مو هزینه کنید. علاوه بر این ، مردانی که دارای ریش تراشیده هستند قد بلند تر و قوی تر به نظر می رسند . محققان دانشگاه پنسیلوانیا 60 شرکت کننده در عکس های آزمایشی مردان با مو و عکس همان افراد را، اما بدون مو نشان دادند . معلوم شد که مردان طاس حدود 3 سانتی متر بلندتر دیده می شوند و در ظاهر آنها تأثیر بیشتری دارد. شرکت کنندگان همچنین، در نظرات خود، مردانی که پوست سر را تراشیده اند را مردانه تر و غالب تر توصیف کردند.
 

 

سطح تستوسترون را می توان با طول انگشتان مشخص کرد

سطح تستوسترون را می توان با طول انگشتان مشخص کرد
دانشمندان دریافتند که نسبت طول انگشت اشاره و انگشت حلقه می تواند از میزان تستوسترون در بدن خبر دهد. هرچه انگشت حلقه به نسبت بلند تر باشد ، مرد تستسترون بیشتری دارد و برعکس.
 

 

آیا می دانید پوست مردان آهسته تر پیر می شود

پوست مردان آهسته تر پیر می شود
در آقایان پوست از تراکم کلاژن بالاتری برخوردار است ، 25٪ ضخیم تر است و فعالانه تر سبوم تولید می کند. بنابراین ، مردان کندتر پیر می شوند و 15 سال جوان تر از زنان هم سن خود، به نظر می رسند. ما این را متوجه نمی شویم ، زیرا بیشتر مردان از ضد آفتاب استفاده نمی کنند و پوست آنها از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش رنج می برد.
 
و به نظر شما کدام یک از مردان جذاب ترین هستند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید

نظرات

در ادامه بخوانید...

رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت

در
رابطه تستوسترون اضافی با سرطان و دیابت
تستوسترون بیش از حد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان در مردان را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به این بیماری ها را برای خانم ها افزایش می دهد. 
 
همانطور که کاترین روت ، استاد دانشگاه Exeter Exeter (انگلستان) ذکر کرد ، لازم است که بطور جداگانه بررسی کنیم که چگونه برخی از عوامل بر سلامت زنان و مردان تأثیر می گذارند. 
 
دانشمندان با مطالعه اینکه هورمون اضافی تستوسترون در بدن بر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های کشنده تأثیر می گذارد ، تفاوت مهمی در فیزیولوژی زنان و مردان پیدا کرده اند.
 
متخصصان داده های 400 هزار داوطلب را که نمونه هایی از DNA خود را برای تجزیه و تحلیل داده بودند ، مطالعه کردند. با استفاده از این اطلاعات ، متخصصان 2.5 هزار تنوع ژنتیکی را که بر میزان تستوسترون تأثیر می گذارد ، شناسایی کردند.
 
معلوم شد که تستوسترون بیش از حد اثرات متفاوتی بر سلامت زنان و مردان دارد. بنابراین ، وی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان 37 درصد افزایش داده است. برای آقایان رابطه معکوس مشخص بود - غلظت بالای هورمون خطر 14٪ ابتلا به دیابت را داشت.
 
الگوهای مشابه با احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان همراه است - پستان و رحم برای زنان ، تومورهای پروستات برای مردان.
 
دانشمندان تأکید می كنند كه پزشكان باید در عملکرد بدن زنان و مردان در درمان بیماری ها تفاوت هایی را در نظر بگیرند.
 
هفت سال پیش ، دانشمندان آمریکایی ثابت كردند كه بعضی از قسمتهای مغز در مردان سیگنالهای مختلف را نسبت به مغز زنان ارسال می كند. علاوه بر این ، زنان و مردان پاسخ متفاوتی به درد نشان می دهند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا من تا این حد عصبانی هستم

در

عصبانیت نیروی خوبی می‌تواند باشد. اما در صورت استمرار، عصبانیت شدید می‌تواند مضر بوده و سلامتی را به خطر بیندازد. چگونگی مهارت عصبانیت در اینجا آورده می‌شود.
وقتی کارمند جوانی ترفیع شغلی می‌گیرد و شما نمی‌توانید؛ یا زمانی که همسر شما «اعصاب شما را خراب می‌کند» شرایط مهیا است تا احساس خشم به شما دست دهد. برخی از مردم با نحوه‌ی کنترل صحیح آن مشکل دارند. عصبانیت شدید و مداوم می‌تواند روابط، شغل، زندگی اجتماعی، اعتبار و یا حتی سلامتی شما را به خطر بیندازد. دکتر میچ آبرامز، کارشناس مدیریت عصبانیت و پرفسور روانشناس دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون در دانشگاه راتگرز، بیان می‌کند که «عصبانیت به خودی خود نه خوب است و نه بد». عصبانیت پایین یا متوسط حتی می‌تواند خوب باشد و باعث شود تا شما اشتباه  ها را اصلاح و بهبود سازید.(سیارک)

 اما به دفاع طبیعی بدن صدمه می‌زند. وقتی که شما احساس تهدید می‌کنید، سیستم عصبی شما مواد شیمیایی قدرتمندی را منتشر می‌کند که شما را برای مبارزه، تلاش و زنده ماندن آماده می‌سازد. ضربان قلب و تنفس شما سریعتر می‌شود. فشار خون شما بالا می‌رود، ماهیچه‌ها سفت می‌شوند و عرق می‌کنید. مشکل افرادی که عصبانیت آنها شدید است، در اینجاست که زمان عصبانیت در آنها طولانی است و به کرات رخ می‌دهد. با گذشت زمان، موجب ناراحتی بیشتر و احتمالا ابتلا به بیماری های قند، فشار خون، دیابت، کلسترول بالا و مشکلات دیگر در شما می‌شود. عصبانیت سریع، مغز شما را تحریک می‌کند. از طرفی به شما کمک می‌کند تا به سرعت به وجود تهدید بالقوه پی ببرید و از طرف دیگر نیز شما را مجبور می‌کند تا تصمیمات بی‌پروایانه‌ای را در آن لحظه بگیرید. جای تعجب نیست که عصبانیت با حوادث و اقدامات مخاطره‌آمیز از جمله سیگارکشیدن، قمار کردن، مشروب‌خواری و پرخوری کردن در ارتباط است. همچنین عصبانیت نقش مهمی در افسردگی بازی می‌کند. نیز مطالعات نشان می‌دهند که پیشگیری از عصبانی شدن نیز کار ناسالمی است. حداقل، پیشگری از عصبانیت کنترل نشده چیزی است که شما بیشتر به آن نیاز دارید. بدتر از آن، این است که به پرخاش یا خشونت تبدیل شود.
آبرامز تاکید می‌کند که «هرگز هیچ فردی بخاطر احساس عصبانیت، ناراحت نشده است مگر برای آنچه که بهنگام احساس عصبانیت گاهی اوقات انجام می‌دهد».

علائم نشان‌دهنده عصبانیت

چگونه می‌توانید مشکل عصبانیت را شناسایی کنید؟ دکتر هاوارد کاسینوف، مدیر انجمن مطالعه و درمان عصبانیت و پرخاشگری دانشگاه هافسترا می‌گوید «چه زمانی عصبانیت مکررا اتفاق می‌افتد، چه زمانی شدتش بیش از حد است، یا کی زمانش طولانی می‌شود». همچنین در تالیف کتاب «مدیریت عصبانیت برای همه: هفت روش اثبات‌شده برای کنترل عصبانیت و داشتن یک زندگی شادتر» همکاری داشته است. کاسینوف عصبانیت را به دلخوری، عصبانیت و خشم درجه‌بندی می‌کند. گاهی اوقات احساس دلخوری یا حتی عصبانیت چیزی نگران‌کننده نیست. کاسینوف می‌گوید: «بیشتر مردم بیان می‌کنندکه در هفته یکبار یا دو بار عصبانی می‌شوند. اما افرادی که گفته می‌شود عصبانیت آنها بیشتر است، افرادی هستند که تقریبا یکبار در روز عصبانی می‌شوند. عصبانی بودن برای زمانی بسیار طولانی نشانه خشم است. ما بیمارانی را می‌بینیم که از افرادی که سالهای پیش مرده‌اند نیز عصبانی هستند». از نزدیک به خود نگاه کردن، می‌تواند به این مشکل کمک کند. آبرامز می‌گوید: «امکان دارد مردم از خودشان بپرسند: آیا من تنها هستم؟ من شغلم، دوستانم، آشنایانم را به خاطر عصبانیت از دست داده‌ام؟» او می‌گوید: با این حال در بیشتر موارد، معمولا مردم نسبت به کردار خود بی‌بصیرت هستند، تکذیب رفتار نیز رایج است. معمولا می‌گویند دیگران هستند که سبب عصبانیت او می‌شوند. کاسینوف معتقد است: «بیشتر مردم چیزی شبیه به این را خواهند گفت:‌ من هیچ مشکلی ندارم. دیگران یا چیزهای دیگری هستند که سبب عصبانیتم می‌شوند. اولین مرحله، درک این موضوع است که عصبانیت، معلول نحوه تفسیر شما از وقایع است. هیچ کسی نمی‌تواند شما را مجبور به عصبانی شدن کند. زمانی که این را تشخیص دادید، شما مسئول عصبانیت خود خواهید بود.
راههایی برای مهار عصبانیت (سیارک)
کاسینوف این روش‌ها را پیشنهاد می‌دهد تا تفکر شما را تنظیم کرده و شروع خوبی ایجاد نماید:
• به جای اینکه شرایطی را «بد یا وحشتناک» بنامید، به خودتان بگویید «این ناخوشایند است».
• از رفتار افراطی ناراحت‌کننده از جمله «من نمی‌توانم آن را بردارم» پرهیز و به جای آن از جمله‌ی واقع‌بینانه‌تر «من واقعا آن را دوست ندارم.» استفاده کنید.
• از اینکه درباره فردی فکر کنید که «باید» یا «بایستی» به طوری متفاوت عمل کند خودداری کنید. «من امیدوارم به صورتی متفاوت‌تر عمل کند» جمله‌ای مناسب‌تر است.
• سعی کنید از کلمات غلو‌آمیز از جمله «همیشه» یا «هرگز» برای شرح چگونگی اتفاق‌افتادن برخی چیزهای ناراحت‌کننده خودداری کنید. و فقط رفتار را مورد قضاوت قرار دهید نه فرد را. («این راننده خیلی با سرعت رانندگی‌ می‌کند»).
چرا من تا این حد عصبانی هستم؟
راههای دیگر برای کنترل عصبانیت
• زمانی که احساس می‌کنید در حال خشمگین شدن هستید، سرعت تنفس خود را کاهش داده و ماهیچه‌های خود را شل کنید. ابرامز می‌گوید: این موجب می‌شود تا عکس‌العمل «مبارزه یا گریز» بدنتان که موجب می‌شود عصبانی‌تر گردید، متوقف ‌شود.
• یک ساحل یا هر مکان آرام دیگری که می‌توانید را تصور کنید. تنفس در جریان جذر و مد، و دور کردن استرس خود را تجسم کنید. با تمرین بیشتر، بهتر و سریعتر این تکنیک‌های تمدد اعصاب، در وضعیتی غیرمنتظره قرار خواهید گرفت.
• با موسیقی ملایم خودتان را آرام کنید. موسیقی‌های نواخته شده با آلات موسیقی و طبیعی بدون کلام به نظر بهتر هستند.
• تشخیص دهید که چه چیزی شما را غمگین می‌کند و برای عکس‌العمل خود برنامه‌ریزی کنید. آبرامز می‌گوید: «هرچه زودتر در عصبانیت خود مداخله کنید، بهتر است. کلید حل مشکل، آرام کردن خودتان قبل از این است که از خشم منفجر شوید.»
• در نهایت، پذیرش این موضوع که: شما نمی‌توانید به طور کامل از آن پیشگیری نمائید. آبرامز می‌گوید: «هرگز از بین بردن احساس عصبانیت مدنظر نیست. هدف یادگیری مهارت‌های کنترل عصبانیت است.» منتظر کمک گرفتن از متخصص یا برنامه مدیریت خشم نباشید. به کارکنان بیمارستان، دانشگاه یا سازمان‌های حرفه‌ای مراجعه کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خیلی دوست داریم که از شما این را بشنویم.  ترجمه itrans.ir

                    

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرسش و پاسخ در مورد آکنه

در

این مقاله حاوی اطلاعات کلی در مورد آکنه است. هم چنین توصیف می کند که آکنه چیست، چگونه گسترش می یابد، دلایل وجود آکنه در پوست چیست و انتخاب های درمانی برای اشکال مختلف آکنه چه می باشد. اطلاعات نیز برای مراقبت از پوست ارائه شده است. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، می توانید آنها را با پزشک خود مطرح کنید.


آکنه چیست؟
آکنه اختلالی ناشی از عملیات هورمون ها و دیگر مواد در غدد چربی پوست ( غدد چربی دار یا سباکوس ) و پیازهای مو هستند. این عوامل منجر به خلل و فرج متصل زخم هایی رایج می شود که جوش نامیده می شوند. زخم های آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، قفسه سینه و شانه ها رخ می دهد. اگرچه آکنه اغلب یک تهدید جدی برای سلامتی نیست، ولی می تواند منبع استرس های عاطفی قابل توجهی باشد. آکنه شدید می تواند منجر به اثر زخم دائمی شود.
- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان با تستوسترون تست شده در مردان مسن تر

در

در نتیجه افزایش سن مردان، آنها اغلب تستوسترون کمتری نسبت به جوانیشان تولید می کنند. تستوسترون، یک هورمون شیمیایی است که منجر به ویژگی های مردانه اعم از صدای بم، موی صورت و رشد عضلانی می شود. مردان با سطوح پایین تستوسترون ممکن است علائمی مانند خستگی، کاهش میل جنسی و اختلال در راه رفتن داشته باشند.


برای اینکه ببینیم آیا درمان تستوسترون ممکن است به آنها در رها شدن از این علائم کمک کند، NIH یک سری مطالعاتی را که آزمایشات تستوسترون نامیده می شود را آغاز کرد. این آزمایشات یک گام کلیدی قبل از در نظر گرفتن آزمایشات بزرگتر و طولانی تر برای تشخیص خطرات و منافع طولانی مدت است.
نتایج از سه آزمایش گرفته شده اند. توجه این آزمایشات بر روی مردانی با سطوح پایین تستوسترون است که عملکرد جنسی کم، اختلال در راه رفتن و یا سرزندگی کم (خستگی و انرژی کم) دارند.
محققان 790 مرد 65 سال به بالاا را در 12 مرکز در سرتاسر کشور ثبت نام کردند. مردانی که چه تستوسترون داشتند یا نداشتند، ژلی دریافت می کردند که هرروز به مدت یک سال به پوست خود بزنند. درمان تستوسترون برای مردانی که عملکرد جنسی پایینی داشتند، میل و عملکرد جنسی را افزایش داد. ولی این درمان برای مردان آزمایش های دیگر، توانایی راه رفتن یا سرزندگی را بهبود نبخشید.
وقتی که محققان داده های هر سه آزمایش را ترکیب کردند، سرعت و فاصله راه رفتن به نظر می رسید که با تستوسترون بهبود می یابد. درمان همچنین منافعی برای خلق و خو، انرژی و علائم افسردگی میان مردان در سه آزمایش ترکیب شده داشت.
یافته ها نشان می دهند که درمان تستوسترون مردان مسن تری که سطوح تستوسترون خیلی کمی دارند، می تواند فوایدی داشته باشد. محقق دکتر پیتر جی. اسنیدر در دانشگاه پنسیلوانیا، دانشکده پزشکی گفت : "به هرحال، تصمیم گیری در مورد درمان تستوسترون برای این مردان نیز بستگی به نتایج 4 آزمایش دیگر خواهد داشت."
مردان مسن تری که درمان تستوسترن را در نظر گرفتند، بایستی در مورد منافع بالقوه و موانعی که یک مراقبت سلامت فراهم می کند، بحث کنند.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...