در هنگام رانندگی با گوشی بازی نکنید

در

در هنگام رانندگی با گوشی بازی نکنید، کلیپ های این کانال را ببینید تا ببینید چقدر سریع فرصت ها از دست می رود.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @textdrive.ir

 

www.textdrive.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تصادف رانندگی از دوربین داخل خودرو

در

صحنه های تصادف واقعی توسط دوربین داخل خودرو یا تقاطع ضبط شده است. بی دقتی و عدم توجه به جلو بیشترین عامل تصادف رانندگی است.

 

 

این تصاویر واقعی هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 تلفن همراه به عنوان یک اثر هنری و فوق العاده گران

در
گوشی هوشمند چیزی است که بدون آن یک ساکن مدرن در هر شهر نمی تواند زندگی اش را تصور کند. این ابزار کوچک به ما در شرایط مختلف کمک می کند و همچنین کمک می کند تا با آخرین اخبار ارتباط برقرار کنید و به روز باشید. فناوری های مدرن که به سرعت در حال توسعه هستند، گوشی ها را هر ساله پیچیده تر و پیچیده تر می سازند و به همین دلیل این ماهواره های کوچک فنی در حال حاضر بسیاری از ابزارهای گوناگون را به زندگی ما داده اند.
 
عکس گرانترین تلفن های همراه
با این حال، گوشی ها فقط چند منظوره و طراحی نیستند، تخیل را با رنگ های مختلف رنگ های مورد استفاده و کیفیت عکس های دوربین های دیجیتال، اما همچنین موضوع فوق العاده ی قیمت گران آن می باشد. قابل توجه ی شما - یک دهم از گرانترین تلفن های مدرن در جهان هست که می تواند نه تنها توانایی انجام هر کاری و حتی بیشتر از هر کاری، بلکه ظاهر منحصر به فرد را نیز داشته باشد.

Black Diamond iPhone 5 - 15.3 million dollars

البته قهرمانی در فهرست گرانترین تلفن همراه همراه البته که آیفون است که از ارائه یک ابزار از سری پنجم، که "الماس سیاه" نام دارد، برخوردار است. این گوشی همراه ثمره همکاری با استوارت هیوز طراح و جواهر ساز است که جزئیات گرانبهای زرد و سیاه را ترکیب کرده و این مدل را به عنوان گران ترین تلفن همراه در جهان ساخته است. این مورد از طلای خالص با وزن 24 قیراط ساخته شده است و لوگوی شرکت در پشت بیشتر با الماس سفید، که بیش از ششصد عدد است ، تزئین شده است. دکمه منو استاندارد با یک الماس بزرگ سیاه و سفید که وزن آن تا 26 قیراط می رسد، به همین دلیل قیمت تلفن همراه به میزان بالای 15.3 میلیون دلار رسیده است. ما همچنین یادآور می شویم که مونتاژ این معجزه مهندسی و طلا و جواهر تا 9 هفته طول کشیده و صاحب آن یک میلیاردر بی نام و نشان چینی بود که دارای نادر ترین تلفن همراه در جهان است.
 

Diamond Rose iPhone 4 - 8 million dollars

و دوباره ما درباره فناوری اپل صحبت خواهیم کرد یا دقیقا در مورد مدل «الماس رز»، که در رتبه دوم از گرانترین گوشی های موبایل ما قرار دارد. این مدل متعلق به نسل چهارم اپل است و همچنین 32 گیگابایت حافظه دارد که برای هر گوشی بسیار قابل توجه است. جواهر سازی به نام استوارت هیوز طراحی کرد، که این ابزار را ساده اما بسیار زیبا ساخت. قاب دور تلفن همراه دارای پانصد الماس است كه قاب صفحه نمایش است. قسمت پشتی از طلای طبیعی صورتی ساخته شده است و همچنین 53 الماس سفید دارد. اما، ظاهرا، جواهر ساز تصمیم گرفته که سنگهای زیادی استفاده نکند، او با افزودن دو الماس سفید، با وزن 8 قیراط و قهوه ای صورتی به وزن 7.4 این تلفن همراه را در مقام دوم قرار داده است.

Supreme Goldstriker iPhone - 3.2 million dollars

قیمت تقریبا شگفت انگیز آن 3،2 میلیون دلار کاملا توجیه شده است، این تلفن همراه از خالص ترین طلای 22 ساخته شده و وزن آن حدود 271 گرم است. در طول صفحه نمایش، الماس  به میزان 53 قطعه در امتداد یک مسیر کوچک کار گذاشته شده ، که هر کدام می توانند وزن یک قیراط داشته باشند. دکمه منو خانه نیز با یک گزینه لوکس تر، یعنی یک الماس برش خورده جایگزین شده است. 

iPhone 3G King's Button - 2.4 million dollars

سازندگان اپل فکر کرده اند و از یک جواهرساز اتریشی با تجربه، پیتر آلیسون، برای طراحی گوشی جدید خود دعوت کرده اند. نتیجه کار آنها یک مدل به نام "دکمه سلطنتی" بود که در حدود 2.4 میلیون دلار تخمین زده شد. خود گوشی نمی تواند یک طراحی منحصر به فرد داشته باشد، اما در عین حال دارای مقدار قابل توجهی الماس درخشان - 138 قطعه است که هماهنگ در سراسر فاب قرار گرفته است. و ویژگی اصلی این محصول، دکمه درخشان منو خانه است که با الماس سفید جایگزین شده است، و تنها تاکید بر لوکس بودن این مدل دارد.

GoldVish Le Million - 1.3 million dollars

شرکت GoldVish از سوی سوئیس نیز به عنوان واقعی ترین اثر هنری شناخته شده است، که جایگاه شایسته و پنجم در فهرست لوکس ترین گوشی های هوشمند را به خود اختصاص می دهد. طراحی این تلفن همراه توسط Emmanuel Gueite یکی دیگر از  - جواهر سازان معروف، که بسیاری از ساعتهای لوکس و منحصر به فرد و دیگر صنایع دستی را در سابقه تولید خود دارد انجام شده است. توجه داشته باشید که این تولید حتی موفق به دریافت کتاب رکوردهای گینس به عنوان گران ترین گوشی های هوشمند فروخته شده در سال 2006 در نمایشگاه در فرانسه شده است. این تلفن همراه دارای طراحی منحصر به فرد و درخشان است که در آن از الماس سفید و همچنین طلای سفید طلای 18 استفاده شده است. به طور کلی، این محصول در حدود 1.3 میلیون دلار تخمین زده شد.

Diamond Crypto Smartphone - 1.3 million dollars

طراح با تجربه، پیتر آلیسون، بهترین کار خود را برای توسعه این مدل انجام داده است که مدتهاست در گرانقیمت ترین گوشی های هوشمند دنیا حفظ شده است و تنها اخیرا به رتبه ششم  رسیده است. این گوشی مبتنی بر ویندوز است و بنابراین یک مرکز تحلیلی کامل را در یک بسته کوچک نشان می دهد. به هر حال، این گوشی نیز خیلی ساده نیست .در  آن طلای واقعی و پنجاه الماس وجود دارد، که ده عدد از آنها بسیار نادر و دارای رنگ آبی است.  به این ترتیب 1.3 میلیون دلار برای ثروتمندان هزینه خواهد داشت.
 

Gresso Luxor Las Vegas Jackpot - $ 1 Million

مطمئنا تعداد کمی از مردم نام تجاری Gresso را شنیده اند که از سوی سوئیس شناخته شده و بسیاری از اقلام لوکس را توسعه می دهد.  در سال 2005 این تلفن همراه را طراحی کرد.. لوکس با ترکیبی از سادگی ، کلاسیک در طراحی . بدنه از 180 گرم طلا خالص ساخته شده است . صفحه نمایش از شیشه یاقوت کبود ارزشمند ساخته شده است که حتی با ضربه مستقیم و قوی در برابر سطوح مختلف نیز صدمه نمی بیند.
 

Vertu Signature Cobra - 310 thousand dollars

در جایگاه هشتم تلفن Vertu از نام تجاری با نام تجاری Cobra گرفته شده، قرار دارد . این گوشی ساده و آشنا، با ابعاد کوچک ساخته شده است که با یک مار کبرا تزیین شده است. اشکال منحصر به فرد و همچنین مواد گرانبها مورد استفاده در تولید، به سرعت توجه دوستداران گوشی های لوکس را به این مدل جلب کرد. جواهرساز فرانسوی Beaucheron اطمینان داد که گوشی واقعا ارزشمند است و به همین دلیل الماس بزرگ گلابی شکل، الماس سفید گرد و همچنین زرد و مجموعه ای از 439 جواهر گرانبها در آن بکار رفته است. این مدل در چندین رنگ پایه منتشر شده و همچنین 310 هزار تخمین زده شده است.

BlackDiamond VIPN - 300 thousand dollars

رتبه نهم این لیست گران قیمت ترین تلفن همراه با یکی از محبوب ترین و گرانترین شرکت ها، یعنی سونی اریکسون، تکمیل شده است. گوشی جدید خود، به نام سیاه الماس، تبدیل به یک موفقیت واقعی شده است. این طرح در مفهوم کلاسیک یک ابزار 90 ساله ساخته شده است، در ساخت آن از یک مورد آینه جلا، و همچنین شیشه ای با دوام، پلی کربنات بر روی صفحه نمایش استفاده شده که دقیقا آن را از هر سقوط و برخورد ناگهانی  نجات می دهد. طراحی  توسط Jaren Goh انجام شد، که نمیتوانست در برابر الماس مقاومت کند و تنها دو قطعه الماس را به تلفن اضافه کرد - یکی در قسمت پشت دستگاه و دیگری در جلو. قیمت چنین تلفنی کمتر از 300 هزار است.
 

iPhone Princess Plus - 176.4 thousand dollars

جای تعجب نیست که این لیست شامل گوشی های برند اپل است، زیرا آنها همیشه یکی از گرانترین محسوب می شوند. این مدل، که به سادگی به نام "شاهزاده" نامیده می شود،   توسط طراح مشهور اتریشی پیتر آلیسون، ساخته شده است. دور تا دور این گوشی همراه  بیش از 180 الماس مختلف استفاده شده است. چنین تلفنی تا 176.4 هزار دلار هزینه دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده کاری که نباید در حضور کودکان انجام داد

در

(خوانندگان عزیز این نکته را مد نظر داشته باشید که راوی متنی که پیش روی خود دارید، یکی از نویسندگان مجله ای مربوط به روابط فرزندان و کودکان است و روایت اول شخص متن از زبان او است و نه بنده مترجم)

فرزندان دو قلوی من تا کنون مرا در حال انجام کارهای گوناگونی مشاهده کرده اند: برای نمونه زمانی که در خلوت خود گریه می کردم و سایر مسائل این چنینی، با این حال، کارها و فعالیت هایی وجود دارند که به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد مرا در حال انجام شان ببینند و تا جایی که برایم مقدور است، از رخ دادن این اتفاق خود داری خواهم کرد. یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با به عهده گرفتن مسئولیت سرپرستی کودکان و به دنیا آوردن آن ها وجود دارد این است که صرف نظر از این که ما از این مسئله آگاهی داشته باشیم یا خیر، بیش از هر کس دیگری، کودکان از رفتارهای ما (پدران و مادران شان) الگو برداری می کنند. اجازه دهید مثالی برای فهم بهتر موضوع برای تان عنوان کنم: البته من سیگار نمی کشم، با این وجود، فرضا اگر من سیگاری بوده و جلوی کودکان خود اقدام به کشیدن سیگار می کردم، آن گاه چگونه می توانستم انتظار داشته باشم که کودکان من این کار را به عنوان عادت رفتاری اشتباه و نا شایستی نشناسند؟

در این مطلب قصد دارم شما را با مهم ترین کارهایی آشنا کنم که هیچ گاه اجازه نمی دهم کودکانم مرا در حال انجام دادن شان ببینند و به باور من، تنها در این صورت است که می توان بدل به الگویی بی نقص برای کودکان شد (البته این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی که کودکانم در نزدیکی من نیستند، این کار ها را انجام می دهم و تنها هدف از انجام ندادن شان بدل شدن به الگویی مناسب برای کودکان است).

چک کردن تلفن همراه به هنگام رانندگی کردن

این کار برای من بسیار دشوار است، چرا که به هنگام رانندگی مرتب برنامه مسیر یاب تلفن هوشمند خود را چک می کنم و یا این که به وسیله آن موسیقی پخش می کنم. علاوه بر این دو باید مدام تمرکز خود را جلب این موضوع کنم که آیا ایمیل و یا پیام مرتبط با کارم دریافت کرده ام یا خیر. با تمام این تفاسیر، زمانی که فرزندان ام در کنارم و در خودرو هستند، تنها زمانی تلفن همراه خود را چک می کنم که خودرو را به طور کامل متوقف کرده باشم و یا زمانی که پشت چراغ قرمز هستیم. به هر عنوان، کودکان مان زمانی بزرگ خواهند شد و به هنگامی که به دوران نوجوانی می رسند، اگر این عادت را از والدین خود یاد گرفته باشند و به هنگام رانندگی تلفن همراه خود را چک کنند، خطراتی متوجه شان خواهد شد که برای پدران و مادران خوشایند نخواهد بود.

گشت زنی در شبکه های اجتماعی

همانند بسیاری از والدین، من هم دوست دارم گاهی اوقات برای فرار از روزمرگی و گذراندن زمان، حساب های کاربری فعال در اینستاگرام را چک کرده و از فعالیت های سایر مردم آگاهی پیدا کنم. البته این کار به طور کلی مضر نیست و جنبه مثبتی نیز بر آن می توان متصور بود: برای نمونه می توانم دستور پخت غذاهایی متنوع و تازه را در اینستاگرام ببینم و یا از تجربیات سایرین درباره سفر کردن کسب آگاهی کنم، به هر عنوان، همانند هر کار دیگری، افراط در گشت زنی در شبکه های اجتماعی نا مناسب است و من به عنوان مادر کودکانم دوست ندارم در سنین بالاتر آن ها بیشتر طول روز خود را صرف گشت زنی در این گونه شبکه های اجتماعی کنند، به همین خاطر تا جایی که برایم مقدور باشد، صبر می کنم تا آن ها به خواب رفته و سپس اقدام به چک کردن اینستاگرام می کنم.

دزدیدن چیزهای مختلف

البته من هیچ گاه دزدی نکرده ام و برداشتن بی اجازه اجناس از مغازه ها و سوپر مارکت ها مد نظر من نیست، بلکه مسائلی وجود دارند که به گونه ای دزدی به شمار می روند تا حدود زیادی برای بسیاری از افراد بدل به عادت شده اند: برای نمونه دانلود کردن غیر مجاز موسیقی و فیلم، دیدن دوباره و دوباره فیلمی که تنها یک بار هزینه آن را پرداخت کرده اید و سایر مسائل این چنینی. این کار نیز از جمله مواردی است که هیچ گاه در حضور فرزندان ام انجام نمی دهم. حتی اگر به خود اجازه چنین کاری را در حضور آن ها بدهم، احساس شرمندگی و خجالت برای لحظه ای رهایم نمی کند و به همین خاطر دیگر این کار را نمی کنم.

داد زدن سر سایر راننده ها در خیابان

البته من به طور معمول عادت به داد زدن در هنگام رانندگی ندارم و معمولا خشم خود را کنترل می کنم، با این حال، روزی در یک پارکینگ عمومی این کار را انجام دادم («آیا ارزش این جای خالی از جان کودکان من بیشتر است؟» فکر می کنم جمله ای که آن روز با عصبانیت بیان کردم این بود)، و کودکانم به شدت از این رفتار من تحت تأثیر قرار گرفته و ترسیدند. پس از آن اتفاق بود که با خود عهد کردم دیگر هیچ گاه در حضور کودکانم این گونه عصبانی نشوم، حتی با علم به این که حفظ خونسردی در تمامی شرایط بعضا تا چه اندازه می تواند دشوار باشد.

بد رفتاری با آن دسته از افرادی که در مراکز عمومی کار می کنند و یا آن هایی که در خدمت شهرداری هستند

این کار را صرف نظر از این که کودکانم حضور داشته باشند یا خیر، انجام نمی دهم و به هیچ عنوان آن را کار شایسته ای نمی دانم، با این حال، این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که فهمیدن این مسئله برای کودکان حیاتی است. افرادی که در رستوران ها برای شما غذای تان را می آورند و نیز کسانی که در مغازه های زنجیره ای اجناس تان را برای تان حمل می کنند (و سایرر مشاغل این چنینی)، باید با احترام با آن ها رفتار شود و لایق این احترام هستند.

ریختن زباله و بی دقتی در این باره

امیدوارم کمتر شاهد آن دسته از والدینی باشم که بسته بندی غذا یا خوراکی ای که خورده اند را از پنجره خودرو به بیرون پرتاب می کنند، با این حال، زمانی که صحبت از والدین و مسئولیت ها و وظایف شان می شود، مسائل کوچک تر از این نیز اهمیت پیدا می کنند و می توانند بر کودکان تأثیر گذار باشند: کارهایی مانند انداختن دستمال کاغذی روی زمین و یا انداختن خلال دندان استفاده شده. نکته ای که باید به عنوان والدین به خاطر داشته باشیم این است که کودکان معمولا برای انجام کارهای خود، مسیری را انتخاب می کنند که کمترین زحمت و تلاش را متوجه آن ها کنند، بنا بر این اگر دستمال کاغذی ای در خیابان از دست تان افتاد و به دنبال اش نرفتید تا آن را در سطل زباله بیندازید، چگونه از کودک خود انتظار انجام چنین کاری را می توانید داشته باشید؟

تمرکز بیش از حد بر روی ظاهر

پیش از هر چیز این را اعتراف می کنم که به ظاهر خود اهمیت می دهم. همیشه زمانی را در طول روز به ورزش کردن اختصاص می دهم و به هنگام خرید لباس دقت نظر زیادی به خرج می دهم. با این حال از این مسئله نیز آگاهی کامل دارم که تمرکز کردن بر روی ظاهر، علاوه بر این که می تواند تأثیر مثبتی بر روی کودکانم داشته باشد، به همان اندازه هم می تواند تأثیر منفی بگذارد. به همین خاطر کمتر به خود اجازه می دهم که کودکانم مرا در حالی ببینند که از چگونگی ظاهر خود ناراحت هستم و چنین احساساتی را در حضور آن ها بروز نمی دهم. به جای آن تنها تلاش می کنم تصویر مادری با اعتماد به نفس را از من داشته باشند که هیچ گاه گله نمی کند.

خرید بیش از اندازه وسایل و چیزهایی که چندان ضروری نیستند

پایبند بودن به این مورد شاید از تمامی موارد عنوان شده برای من دشوارتر باشد، چرا که به شدت به خرید محصولات سایت های اینترنتی علاقه دارم (و همینطور به خرید کردن به طور کلی). اما زمانی که مشاهده کردم پسرم به هنگام رسیدن پکیج های جدید سایت آمازون، هیجان بیش از اندازه ای از خود نشان می دهد، متوجه شدم که این کار چندان درستی نیست، چرا که در این گونه سایت ها، همیشه محصولاتی جدید و جالب عرضه می شوند و معمولا چندان کارایی به خصوصی هم ندارند. برای پیش گیری از این گونه مسائل، بیشتر سعی می کنم آن دسته از محصولات و وسایلی را خریداری کنم که به شان نیاز داریم.

تنبلی کردن

من بیش از هر چیز دیگری می خواهم کودکانی داشته باشم که سالم و سلامت هستند و بدنی روی فرم دارند. کودکانی که به ورزش کردن علاقه نشان دهند. به همین خاطر است که به ندرت پیش می آید که در حضور آن ها ساعت ورزش کردن خود را رها کرده و به جای آن روی زمین یا کاناپه دراز بکشم و استراحت کنم. البته تنها صبح روز یک شنبه که تعطیل هستم از این قاعده مستثنی است. نکته دیگر این که هیچ گاه اجازه نمی دهم کودکانم مرا در حالی ببینند که به جای پلکان از آسانسور استفاده می کنم و هر زمانی که همراه من باشند، باید از پله ها بالا بروند.

گفتن دروغ های مصلحتی

به عنوان یک انسان بالغ و کسی که در جامعه زندگی می کند، بعضا پیش می آید که برای حفظ ادب و نزاکت فرد مجبور می شود دروغ مصلحتی بگوید. گاهی پیش می آید که به کودکانم می گویم که از لطمه وارد کردن به احساسات دیگران و آزرده خاطر کردن آن ها (با رک بودن بیش از حد و بی پرده صحبت کردن) خود داری کنند، با این حال، تمام تلاش خود را می کنم که کودکانم به هنگام گفتن این گونه دروغ ها مرا نبینند. در سن و سال کودکان، دروغ، دروغ است و هنوز مفاهیمی چون دروغ مصلحتی و این گونه صحبت ها برای شان تعریف نشده است و من می خواهم این پیام را به کودکانم برسانم که دروغ گفتن، صرف نظر از این که به چه منظور و هدفی باشد، کار شایسته ای نیست و تا جایی که امکان دارد باید از گفتن آن پرهیز کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تجربه یکساله رانندگی پژو 206

در

تجربه رانندگی با 206 تیپ 2

206 یکی از خودرو های محبوب ایرانی است. پژو 206 از سال 2001 میلادی، 1380 شمسی در ایران تولید و روانه بازار شد.

پژو 206 در تیپ های 1 تا 6 در سال های مختلف تولید شده است.

پژو 206 تیپ 1

اولین سری 206 با موتور 1.4 لیتری TU3 تولید شده است. این سری درحال حاضر تولید نمی شود. تیپ 1 با تیپ 2 جایگزین شده است. پژو 206 تیپ 1 کم مصرف ترین 206 و شاید کم مصرف ترین خودروی ایرانی می باشد که مصرف بنزین آن برای هر 100 کیلومتر 6.4 لیتر می باشد.

پژو 206 تیپ 2

رانندگی با ۲۰۶ تیپ ۲

جایگزین تیپ 1 شده، پژو 206 تیپ 2 با همان موتور TU3 و حجم 1.4 لیتری هم اکنون تولید می شود. 

پژو 206 تیپ 3

تیپ 3 تا سال 1390 تولید و بعد از آن دیگر تولید نشد.

پژو 206 تیپ 4

پژو 206 تیپ 4، اولین سری با موتور TU5 با حجم 1600 و گیربکس اتوماتیک بود. تیپ 4 کولر اتوماتیک ندارد. تولید این سری نیز متوقف شد.

پژو 206 تیپ 5

تیپ 5 یکی از محبوب ترین تولیدات ایران خودرو است. موتور 1600 سی سی TU5 و گیربکس دستی شتاب از مشخصات این تیپ است. این مدل همچنان تولید می شود.

پژو 206 تیپ 6

تجربه رانندگی با 206 تیپ 6

آخرین تیپ از سری 206 که کاملترین تیپ است. موتور 1600 سی سی TU5، گیربکس اتوماتیک 4 دنده، کولر اتوماتیک، شیشه ها و آینه های برقی، تیپ 6 نیز بعد از سال 1391 دیگر تولید نشد.

پژو 206 مدل های دیگری مانند GTi180 و RC نیز دارد. سری RC دو درب و موتور تقویت شده 2000 سی سی دارد.

البته این سری ها در ایران تولید نشده و به صورت محدود و وارداتی هستند.

 

شتاب 0 تا 100 کیلومتر ثبت شده برای پژو 206 تیپ 5 کمی بیشتر از 11 ثانیه بوده است. در تست های شخصی غیر رسمی شتاب های کمتر از 10 نیز ثبت شده است. البته تولیدات جدید و بعد از سال 1390 کیفیت سابق را نداشته و هیچ کدام نمی توانند این اعداد را ثبت کنند.

 

تجربه رانندگی با ۲۰۶ تیپ ۵

رانندگی با ۲۰۶  راحت است. بیشتر مشکلات  رانندگی با ۲۰۶ تیپ ۵  مربوط به کیفیت پایین قطعات و کیفیت پایین مونتاژ است. سیستم برقی پژو 206 بعد از سال 1390 تغییر داده شده است. سیستم جدید امکانات کمتری نسبت به نسخه اصلی دارد و بیشتر مشکلات برقی هم از همین سیستم است.

 

معایب 206 تیپ 5

رانندگی با پژو ۲۰۶

  • سوختن سیستم صوتی، تعویض سیستم صوتی در کیلومتر 1000
  • سفت شدن کلاچ، خودرو بعد تحویل و آب بندی مشکل خاصی نداشت تا بعد از مدتی پدال کلاچ سفت شد. این مشکل بعد از گرم شدن در ترافیک بیشتر می شد. بعد از چندین بار مراجعه و تعویض سیم کلاچ در کیلومتر 3000، برای نصف روز کلاچ نرم بود. بعد از ان دوباره همان آش و همان کاسه.
  • موتور داغ، مشکل بعدی گرمای بیش از حد موتور 206 تیپ 5 است که به گفته کارشناسان طبیعی است، خودرو برای فرانسه تولید شده و هوای ایران گرم تر است و از این داستان ها، البته مشکل بیشتر از این حرف هاست و اگر خودرو بلافاصله بعد از خاموش شدن استارت بخورد درجه آمپر آب در حد جوش است. چراغ پشت کیلومتر شما روشن و معمولا بوق می زند. باید چند لحظه صبر کنید تا با روشن شدن فن ها آب کمی خنک شود.
  • مصرف بالا، مشکل بعدی مصرف بالای پژو 206 در چند هزار کیلومتر اول است. همچنان به گفته کارشناسان بیشتر خودروها در ابتدا مصرف بالایی دارند. (در خودرو های دیگر، مثلا چینی ها صحت ندارد) 206 تولید 94 تا 16 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کرد که بعدا در نهایت بعد از 30 هزار کیلومتر به 9 رسیده بود.
  • ترمزهای ضعیف مشکل بعدی در  رانندگی با 206 تیپ 5  است، حالا ممکن است مشکل از خود ترمز نباشد، 206 شتاب زیادی دارد و در هنگام ترمز به خوبی شتابگیری عمل نمی کند، اگر کمی دقت کنید بیشتر 206 ها از قسمت جلوی تصادف دارند. 
  • تعویض قفل درب شاگرد در کیلومتر 10000
  • تعویض دیسک و صفحه، دوشاخه کلاچ و ... در کیلومتر 20000
  • تعویض واترپمپ در کیلومتر 20000
  • کم بودن فضای صندلی عقب، حتی یکنفر هم راحت نیست
  • کم بودن فضای صندوق، در هنگام مسافرت مشکل ایجاد می کند.
  • قرارگرفتن زاپاس در زیر، به راحتی سرقت می شود، اگر پنچر کنید به سختی باید زاپاس را خارج کنید.
  • سر و صدای زیاد ماشین در کیلومتر پایین، تقریبا از همه جای ماشین از داشبورد تا صندلی عقب، زاپاس و همه جا صدا تولید می کند، تاپیک های صداگیری زیادی وجود دارد ولی کمک زیادی نمی کند.
  • خشکی زیاد، در مسافرت و مسافت های طولانی مخصوصا با جاده های با کیفیت واقعا اذیت می کند، شاید دلیل بیشتر سر و صدای ماشین همین خشکی زیاد باشد.
  • جلوبندی بسیار ضعیف، 206 به ضعیف بودن جلوبندی مشهور است. به همین دلیل نباید مدل های پایین را بخرید، هزینه تعمیر جلوبندی 206 زیاد است.
  • کیفیت پایین قطعات داخلی در مدل های جدید
  • عدم نصب کروز کنترل در مدل های بعد 1390 بدلیل سیستم برق غیر فابریک کروز کنترل نصب نمی شود.
  • هزینه نگهداری بالا، برای مثال لنت های 206 نسبت به خودروهای داخلی دیگر بسیار گران است.
  • استفاده از گیربکس 405، برخی مدل ها مانند 94 از گیربکس 405 استفاده شده که علاوه بر زوزه کشیدن، کلاچ سفتی دارند.

مزایای 206 تیپ 5

با این لیست طولانی از معایب بالاخره این ماشین باید مزایایی هم داشته باشد که به این قیمت های بالا معامله می شود.

  • شتاب قابل قبول نسبت به تولیدات داخلی شتاب و مصرف قابل قبولی دارد.
  • کوچکی اتاق، برای رانندگی در شهر عالی است. امکان پارک تقریبا همه جا وجود دارد!
  • سیستم ضد سرقت، خودرو قابل سرقت نیست ولی با وجود ضعف درب ها نباید چیزی داخل آن گذاشت.
  • کیفیت رنگ قابل قبول است. رنگ سفید ایران خودرو دو پوششه است و به این راحتی کنده نمی شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گوشی موبایل رئیس جمهور کشور ها چیست؟

در

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که قویترین افراد جهان یا رئیس جمهور کشور ها از چه گوشی موبایلی استفاده می کنند. آیا گوشی خاصی دارند یا مثل مردم عادی از همین گوشی های موجود در بازار استفاده می کنند.

رئیس جمهور روحانی

از تصاویر منتشر شده از رئیس جمهور کشور ایران، دکتر روحانی درحال مکالمه با 2 گوشی مختلف از شرکت اپل دیده شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

آقای پوتین گوشی موبایل ندارد! طبق گفته Dmitry Peskov سخنگوی دولت روسیه، آقای پوتین رئیس جمهور روسیه از تلفن های دولتی برای مکالمات استفاده می کند و گوشی شخصی ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

قبل از ریاست جمهوری، دونالد ترامپ از یک گوشی اس 3 سامسونگ استفاده می کرد. بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور امریکا به توصیه بخش امنیتی دولت امریکا از گوشی جدید ایفون اپل استفاده می کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه

امانوئل مکرون سرمایه دار و رئیس جمهور فعلی فرانسه از یک گوشی مخصوص به نام 0000 تولید Thales defense company استفاده می کند.

 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

گوشی کیم جونگ اون همیشه در جعبه ای روی میز او مخفی بوده تا زمانی که یکی از روزنامه های کره جنوی به نام Jungan Ilbo برند گوشی کیم جونگ اون را HTC تولید تایوان معرفی کرد.

 

ترزا می نخست وزیر بریتانیا

به گزارش رسانه ها ترزا می به تازگی گوشی قدیمی بلک بری Blackberry خود را عوض کرده و از ایفون استفاده می کند.

 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل از Blackberry Z10 با یک چیپ امنیتی اضافی استفاده می کند که مکالمات را رمز نگاری می کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادت های اشتباه روزمره که تجهیزات ما را از بین می برد

در
امروزه ما دیگر نمی توانیم جهان مدرن را بدون تکنولوژی و  دستگاه های الکترونیکی متعدد تصور کنیم. این تجهیزات در هر گام که برمی داریم با ما هستند، زندگی را ساده تر  و روشن تر می کنند. اما بسیاری از عادت های ما برای تجهیزات مضر هستند و می توانند تاثیر مخربی بر طول عمر آنها داشته باشند.
حال بهتر است بدانیم از انجام کدام یک از عادت های اشتباه روزمره جلوگیری کنیم تا ابزارها و گچت های ما عمری طولانی تر داشته باشند.
 

تلفن همراه خود را به حمام و توالت نبرید

1- استفاده از تلفن همراه با دست مرطوب به راحتی می تواند سر بخورد و یا سر از چاه توالت فرنگی در آورد و یا روی سرامیک ها ضربه بخورد .افسوس می خورید زیرا پس از این حادثه، دیگر نباید به قابلیت های تلفن همراه اطمینان کنید.
 
2- استفاده از تلفن همراه می تواند برای زندگی شما خطرناک باشد. اگر یک تلفن هوشمند که به یک شارژر متصل است در داخل حمام روی زمین خیس بیفتد ، شوک الکتریکی کشنده تضمین شده است. شما نباید امیدوار باشید که مراقب هستید و اتفاقی نمی افتد، حادثه خبر نمی کند.
کارشناسان مطمئن هستند : حتی 5 دقیقه در توالت با تلفن همراه می تواند پیامدهای منفی برای سلامتی شما داشته باشد. توالت و حمام کثیف ترین مکان در خانه شما است: توالت، دستگیره های شیر با پاتوژن ها پوشیده شده است. علاوه بر این، زمانی که در توالت سیفون را می کشیم، باکتری های نامرئی در همه جا پراکنده می شوند و همچنین بر روی گوشی های هوشمند شما قرار می گیرند. و سپس تلفن را به اتاق خواب و حتی به آشپزخانه می برید. بدین ترتیب گوشی شما  تبدیل به یک انتقال دهنده واقعی از میکروب ها می شود.
 

صبحانه را روی لپ تاپ نخورید

مهم نیست که چقدر با دقت بخورید، خرده ریزه های ساندویچ های صبحگاهی قطعا بر روی صفحه کلید لپ تاپ می ریزد و  در فضای بین کلید ها گیر می کند . حتی اگر به نظر می رسد که شما به آرامی هر کدام از خرده ها را مسواک زده اید، اما این کافی نیست. و در طول زمان، این عادت اشتباه روزمره و خوردنصبحانه روی لپ تاپ باعث عدم کارکرد درست  صفحه کلید لپ تاپ شما می شود.
اما نه تنها مواد غذایی و خرده ریزه های غذا دشمنان لپ تاپ ها هستند. فنجان قهوه مورد علاقه شما نیز می تواند به طور غیرمستقیم به صفحه کلید ریخته و به فاجعه منجر شود .
 

گوشی همراه را 100٪ شارژ نکنید 

اگر هر دو سال یکبار تلفن همراه خود را تغییر می دهید، نگران نباشید. اما اگر می خواهید گوشی هوشمند به مدت طولانی به شما خدمت کند، این اطلاعات برای شما مفید خواهد بود.
معمولا ما تلفن همراه را شبانه برای شارژ به برق متصل می کنیم تا صبح دستگاه به 100٪ برسد.آیا هیچ مشکل بزرگی وجود ندارد؟ Kampos، نماینده سازنده باتری Anker، می گوید : "در تلفن های مدرن تراشه هایی وجود دارد که از شارژ شدن بیشتر گوشی تلفن  محافظت می کند."
 
اما خبر بد این است که دستگاه در هنگام شارژ در تمام ساعات تا صبح ، شارژ 100٪ خود را حفظ می کند ، و تلاش می کند تا تخلیه کوچک شارژ را جبران کند. و در طول زمان، شروع به کاهش ظرفیت باتری می کند . علاوه بر این، باتری لیتیوم یون نیاز به شارژ کامل ندارد،  بنابراین بهتر است که تلفن را تا 100٪ شارژ نکنیم.
 

باتری گوشی همراه را کاملا خالی نکنید

واقعیت این است که باتری های لیتیوم یون برای گوشی های هوشمند است که برنامه ریزی به  تعداد معینی از چرخه کامل از دشارژ 100 تا شارژ  0٪ برنامه ریزی شده است. پس از چند صد چرخه، ظرفیت باتری شروع به کاهش می کند. بنابراین بهتر است منتظر بمانید تا گوشی کاملا تخلیه شود، اما آن را هنگامی که میزان شارژ تا 20٪ کاهش می یابد، شارژ کنید.

به صفحه نمایش لپ تاپ فشار نیاورید 

با توجه  به نظر تکنسین های لپ تاپ، 17 درصد از مردم به خاطر ظاهر شدن لکه های سیاه بر روی صفحه نمایش به آنها مراجعه می کنند . و، به طور حتم، به دلیل فشار ثابت، ماتریس آسیب دیده است و تعمیر آن بسیار گران است.
 

دستگاه الکترونیکی را در ماشین نگذارید

نه تنها گرما و سرمای بیش از حد برای تجهیزات مضر است .گرما بر پردازنده ها تاثیر می گذارد ، و اگر رطوبت هوا بالا باشد، ممکن است تشکیل بخار در داخل  وسایل الکترونیکی تشکیل شود.
اگر مدت زمان طولانی دستگاه الکترونیکی را داخل ماشین بگذارید، به باتری و صفحه LCD آسیب می رسد. بنابراین، دستگاه خود را در تابستان یا زمستان در خودرو نگذارید، و اگر این اتفاق افتاده است، قبل از شروع به استفاده از آن، دمای آن را به دمای محیط برسانید و آن را خنک و یا گرم کنید.
 

وسایل الکترونیکی را با مواد شیمیایی خانگی تمیز نکنید

حتی در ترکیب مواد شیمیایی خانگی با کلمات "همه کاره" ممکن است شامل مواد خطرناک برای دستگاه های شما باشد. به عنوان مثال، شما نمی توانید لپ تاپ ها، رایانه ها، تلفن همراه و ... را با استفاده از مواد پاک کننده برای شیشه ، عینک و ....تمیز کنید . آنها حاوی آمونیاک یا مواد دیگری هستند که باعث آسیب رساندن به آنتی استاتیک و پوشش ضد انعکاس روی صفحه نمایش می شوند. با گذشت زمان، این مواد شیمیایی می توانند علت ترک، زردی و مات شدن صفحه نمایش مانیتور شوند.
 

لپ تاپ را به رختخواب نبرید

هنگامی که ما یک لپ تاپ را برای تماشای فیلم و سریال های مورد علاقه خود قبل از خواب به رختخواب می بریم ، اغلب ما به راحتی دستگاه را روی زانو قرار می دهیم، و این کار برای لپ تاپ بسیار مضر است .لازم است دهانه های  فن های تهویه لپ تاپ باز باشد تا دسترسی مستقیم به هوا داشته باشد، در غیر اینصورت دستگاه شما به سرعت گرم می شود و ممکن است آسیب جدی به لپ تاپ وارد شود.
آیا دستگاه های الکترونیکی خود را با دقت اداره می کنید؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...