درمان های خانگی برای آرتریت بخش دوم

در

8. ترکیب روغن اکالیپتوس و نعناع فلفلی
اکالیپتوس و نعناع فلفلی بدلیل تسکین درد و خواصش، جزء موثرترین درمان های خانگی برای آرتریت در نظر گرفته می شوند. احساس خنک کنندگی آن می تواند به طور موقت ناراحتی را برطرف کند، و همچنین یک احساس آرامش-بخش که می تواند درد آرتریت را از بین ببرد، را ایجادمی کند.

برای اثرات مثبت، شما می توانید از آنها بصورت زیر استفاده کنید:
اجزاء:
روغن نعناع فلفلی (5-10 قطره)
روغن اکالیپتوس (5-10 قطره)
یک – دو قاشق غذاخوری از روغن حامل (بادام، زیتون، دانه انگور، غیره)
یک بطری شیشه ای کوچک تیره
این ها را انجام دهید:
قبل از هر چیز، 10-5 قطره از روغن نعناع فلفلی و اکالیپتوس را ترکیب کنید، و بعد آنرا با روغن حامل (1-2 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. بعد از آن، این مخلوط روغن را در یک بطری شیشه ای تیره ذخیره کنید و سپس آنرا از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید، و در آخر آنرا به مفاصلی که درد می کنند، بمالید. (سیارک)
9. چای میوه ارس
درمان های خانگی برای آرتریت
میوه های ارس بدلیل وجود عنصری بنام terpinen-4-ol در آن، نیز یکی از بهترین درمان های خانگی برای آرتریت هستند. برای اینکه نتایج بهتری بگیرید، شما می توانید به صورت زیر عمل کنید:
این ها را تهیه کنید:
میوه های ارس خشک شده (1 قاشق غذاخوری)
آب شیرین (1 فنجان)
عسل (اختیاری)
این ها را انجام دهید:
در مرحله اول، آب شیرین (1 فنجان) را جوش آورده، و سپس میوه های ارس خشک شده (ا قاشق غذاخوری) را در یک لیوان قرار دهید. پس از آن، آب جوش را روی این توت ها برریزید و اجازه دهید قبل از ریختن آب آن، برای حدود بیست دقیقه به اینصورت بماند. بهتر است که روزی دوبار 1 فنجان بنوشید، و اگر دوست داشتید می توانید برای بهترشدن مزه آن، عسل اضافه کنید.
احتیاط: وقتی حامله هستید، چای میوه ارس مصرف نکنید.
10. زیره سیاه
زیره سیاه برای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در آن، می تواند یک ادویه ی عالی ضد التهابی باشد. علاوه بر این، اسید سالیسیلیک موجود در زیره سیاه، درد شما را نیز تسکین می دهد. برای درمان آرتریت، شما بصورت زیر از آن استفاده کنید:
زیره سیاه (2 فنجان) را به آب (یک شیشه) اضافه کنید.
این مخلوط را تا زمانیکه به 4/3 مقدار اصلی آن برسد بجوشانید.
اجازه دهید سرد شود.
این مخلوط را روزانه قبل از خواب و بعد از بیدارشدن بنوشید. (سیارک)
11. رازیانه
استفاده از رازیانه همچنین یکی از درمان های خانگی بسیار عالی برای آرتریت می باشد. مواد مغذی گیاهیِ در رازیانه، آن را به ادویه ای فوق العاده با خواص آنتی اکسیدانی تبدیل کرده است. به علاوه، آنتول که جزء اصلی در روغن فرار رازیانه است به کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این، ویتامین C در رازیانه، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و به نوبه خود مانع از بدترشدن و درد مفاصلِ مشاهده شده در آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و آرتریت استئوآرتریت می شود. در اینجا مراحل ساده ای برای استفاده از رازیانه برای از بین بردن آرتریت آورده شده-اند: (سیارک)
دانه های رازیانه (1 قاشق چای خوری) را در یک هاون خرد کنید.
آب حرارت دیده (1 فنجان) (آنرا نجوشانید).
بعد از آن، این دانه های خردشده ی رازیانه را در یک فنجان قرار دهید و سپس روی آن آب داغ بریزید.
روی آنرا بپوشانید و اجازه دهید برای 10 دقیقه بماند.
حال این چای معطر را مصرف کنید.
شما می توانید روزی دو تا سه بار این چای را مصرف کنید.
12. دانه های شنبلیله
درمان های خانگی برای آرتریت
دانه های شنبلیله که غنی از فیبر و پروتئین هستند حاوی اجزای سودمند زیاد دیگری مانند آهن، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B1، فسفات، ساپونین، تریگونلین، فلاونوئیدها و دیگر آلکالوئیدها می باشند. علاوه بر این، به دلیل خواص ضد التهابی دانه های شنبلیله، آن ها به طور سنتی برای تسکین فوری دردِ نقرس و همچنین آرتریت بکار می رفته اند. در اینجا تعدادی از راه های استفاده از آنها برای درمان آرتریتِ دست ها، آورده شده اند: 
قبل از هر چیز، دانه های شنبلیله (یک قاشق چای خوری) را کل شب در آب قرار دهید. هنگام صبح، آب آنرا بریزید و سپس دانه های آنرا بجویید.
گزینه دیگر، از پودر دانه های شنبلیله استفاده می کند. ابتدا، یک قاشق چای خوری از این پودر را در آب ولرم (یک فنجان) مخلوط کنید و این مخلوط را هنگام صبح، زمانیکه معده شما خالی است، هر روز برای حدود 3-2 ماه مصرف کنید.
در روش دیگر، شما می توانید از دانه ها یا پودر شنبلیله در کاری ها (curry) و گریوی هایتان (gravy) استفاده کنید.
برای دانستن دیگر درمان های خانگی برای آرتریت دست، به خواندن این متن ادامه دهید! (سیارک)
13. زنجبیل
ریشه زنجبیل همچنین یکی از بهترین درمان های خانگی برای آرتریت است. این گیاه نه تنها درد آرتریت را کاهش می دهد بلکه برای درمان بسیاری ازعارضه های پزشکی دیگر از قبیل اسهال، قولنج، تهوع، و ناراحتی های قلبی بکار می رود. برای گرفتن نتایج مورد انتظار، می توانید بصورت زیر آنرا بکار ببرید:
این ها را تهیه کنید:
پودر دانه های شنبلیله – 50 گرم
پودر زنجبیل – 50 گرم
زردچوبه – 50 گرم
این ها را انجام دهید:
هر سه جزء را باهم ترکیب کنید
سپس این مخلوط را در یک ظرف غیرقابل نفوذ نگه دارید.
بعد از آن، یک قاشق چای خوری از مخلوط را دوبار در روز مصرف کنید. در روش دیگر، شما می توانید همچنین آنرا با مقداری آب گرم مخلوط کرده و سپس آنرا بخورید. درمان های خانگی زیاد سالم دیگری برای آرتریت وجود دارند که در بخش بعدی این مقاله آورده شده اند، بنابراین اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید پست های آینده را مطالعه کنید.

پست های مرتبط :

درمان های خانگی برای آرتریت بخش اول

درمان های خانگی برای آرتریت بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱At last, soenmoe who comes to the heart of it all

در ادامه بخوانید...

23 درمان خانگی طبیعی تاپ برای آرتریت های (آرتروز) نمایان شده ی دست ها

در

شما می توانید درد را در زانوها، دست ها، باسن و یا مفاصل دیگر در سراسر بدن تان احساس کنید. که اغلب یکی از نشانه های رایج آرتریت است. گذشته از درد، برخی علائم دیگر، قرمزی و تورم در اطراف مفصل، حرکت محدود در قسمت های تحت تاثیر بدن تان و سفتی هستند. در این پست به شما 23 درمان خانگی طبیعی برای آرتریت در دست ها، را بدون هیچ گونه عوارض جانبی نشان می دهد. در این نوشته، بهترین درمان های طبیعی برای درمان آرتریت از منابع قابل اعتماد، ذکر شده است. با این وجود، تنها به منظور اطلاع رسانی است و هدف آن  دادن توصیه های پزشکی نیست. به خواندن این نوشته ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد این 23 درمان خانگی طبیعی برای آرتریت را با جزئیات بیشتر، کسب کنید! (سیارک

1. زردچوبه
زردچوبه که به شما برای بهبودی پوست تان کمک می کند همچنین آرتریت شما را درمان می کند. زردچوبه یکی از بهترین درمان های خانگی برای آرتریت است.زردچوبه التهاب و درد، از جمله تورم و حساسیت مفاصل را کاهش می دهد. بسادگی، شما فقط نیاز به اضافه کردن پودر زردچوبه (مقدار کمی) در ادویه های کاری (curry) و سس گریوی (gravy) خود دارید تا به مزایای آن دست پیدا کنید. اگر شما به شیر گاو حساسیت ندارید، باید آنرا (یک لیوان) با پودر زردچوبه (1/4 قاشق چای خوری) بجوشانید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، آنرا مصرف کنید. انتخاب دیگر، استفاده از آب و جوشاندن آن با مقداری زردچوبه، و مصرف آن است.
2. چای زردچوبه و زنجبیل
این ترکیب نیز به عنوان یکی از موثرترین درمان های خانگی موثر برای آرتریت در نظر گرفته می شود. زنجبیل و زردچوبه هر دو ضد التهاب بوده، و همچنین به درمان آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک خواهد کرد. برای گرفتن بهترین نتایج، شما باید چه چیزی انجام دهید:  (سیارک
این ها را تهیه کنید:
آب (2 فنجان)
1/2 قاشق چای خوری پودر زنجبیل
1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه
عسل برای مزه
این ها را انجام دهید:
قبل از همه، آب (2 فنجان) را جوش آورده، و 1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و زنجبیل را به آن اضافه کنید. آنرا به نیم جوش برسانید اجازه دهید که حدود 15- 10دقیقه بماند. آب آنرا بریزید سپس عسل را برای طعم و مزه اضافه کنید، و دو بار در هر روز از آن لذت ببرید. این مقدار بدست آمده برای دو وعده کافی است.
3. ماش
درمان های خانگی برای آرتریت
ماش نیز یکی از بزرگترین درمان های خانگی برای آرتریت است. به لطف عناصر سودمند زیادی که دارد یکی از پیش-نیازهای درمان آرتریت است. در اینجا دستورالعمل های دقیق برای استفاده از آن برای درمان آرتریت آورده شده اند:
این ها را تهیه کنید:
3 قاشق غذاخوری ماش
آب - 250 میلی لیتر
2 حبه سیر (اختیاری)
مقدار کمی فلفل (اختیاری)
مقدار کمی نمک (اختیاری)
این ها را تهیه کنید:
قبل از هر چیز، ماش را کل شب در آب بخیسانید.
صبح آنرا از آب دربیاورید.
سپس سیر را خرد کنید.
بعد از آن، سیر را به ماش اضافه کنید
شما بایستی این ترکیب ماش – سیر (یک مشت پر) را دوبار در روز مصرف کنید.
اگر شما بخواهید کمی به آن طعم و مزه بدهید، می توانید فلفل و نمک را به آن اضافه کنید.
توصیه می شود که این مخلوط را حداقل دو تا سه ماه بصورت روزانه مصرف کنید.  (سیارک
4. خیساندن نمک اپسوم (سولفات منیزیم)
درمان های خانگی برای آرتریت
هنگام جستجو برای درمان های خانگی طبیعی برای آرتریت، شما نباید از نمک اپسوم بگذرید.
نمک اپسوم، دارای سولفات منیزیم است که به نظر ترسناک می رسد، اما در واقع کاملا ماده ای عالی و مهم است. در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای استفاده از آن برای درمان آرتریت آورده شده است:
این ها را تهیه کنید:
نمک اپسوم (1/2 فنجان)
آب گرم
یک کاسه بزرگ
این ها را انجام بدهید:
ابتدا، یک کاسه بزرگ را با آب گرم کافی پر کنید و سپس نمک اپسوم (1/4 فنجان) را به آن اضافه کنید. آن را هم بزنید، و بعد مفاصل دردناک را در این مایع فرو کنید. گزینه دیگر این است که یک حمام با نمک اپسوم بگیرید. تمام چیزی که باید انجام دهید پر کردن وان حمام و سپس اضافه کردن نمک اپسوم (2 فنجان) است. حداقل به مدت 15 دقیقه خیس بخورید.  (سیارک
5. نوشیدن ملاس نوارسیاه
نوشیدن ملاس نوارسیاه همچنین یکی از موثرترین درمان های خانگی برای آرتریت دست ها است. مقادیر بالایی از مواد معدنی با ارزش مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم را دارد. چندین سال است که ملاس نوارسیاه شده برای مقابله با آرتریت بکار می رود. برای گرفتن نتایج راضی کننده، شما می توانید آن را بصورت زیر استفاده کنید:
این ها را تهیه کنید:
ملاس نوارسیاه (1 قاشق غذاخوری)
آب گرم (ا فنجان)
این ها را انجام دهید:
قدم اول گرم کردن آب شیرین (1فنجان) است، اما جوش نیاید. سپس ملاس نوارسیاه (یک قاشق غذاخوری) را در آن بهم زده و هر روز یکی بنوشید.
6. برگ های قاصدک
در جستجوی درمان های خانگی طبیعی برای آرتریت، شما نباید از برگ های قاصدک بگذرید.
برگ های قاصدک فوق العاده غنی از ویتامینC و A هستند، و می تواند به ترمیم بافت آسیب دیده کمک کند، همچنین به کبد در دفع سموم از خونتان کمک می کند. علاوه بر این، آنها دارای خواص ضد التهابی هستند. به منظور کسب بهترین نتایج، شما می توانید به صورت زیر عمل کنید:
این ها را تهیه کنید:
برگ های تازه قاصدک (3 قاشق چای خوری)، یا یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک آن
آب جوش (1 فنجان)
برگ های تازه (یک مشت) (اگر سالاد درست می کنید)
روغن زیتون خام اضافی (مقدار کمی) (اگر سالاد درست می کنید)
این ها را انجام دهید:
برای چای قاصدک تازه، شما فقط باید برگ های تازه (3 قاشق چای خوری) یا یک قاشق چای خوری برگ خشک را به آب جوش (1 فنجان) اضافه کنید. آب آنرا بریزید و سپس روزی دوبار آنرا بنوشید. شما می توانید برای بهتر شدن طعم و مزه آن عسل اضافه کنید زیرا قاصدک تلخ است. برای درست کردن یک سالاد، شما آنها را بصورت ساده با کمی روغن زیتون خام اضافی بخورید یا این برگ ها را طبق دستورالعمل دیگری به آن اضافه کنید.  (سیارک
7. چای بید سفید
در اینجا دستورالعمل های دقیق برای استفاده از بید سفید برای درمان آرتریت آورده شده اند:
این ها را تهیه کنید:
پوست درخت بید سفید خرده شده یا پودرشده (2 قاشق چای خوری)
آب (1 فنجان)
لیمو یا عسل برای مزه
این ها را انجام دهید:
قبل از هر چیز، آب (1 فنجان) را جوش آورده، و بعد آنرا به نیمه جوش برسانید. بعد از آن، پوست درخت بید سفید خرده شده یا پودرشده (2 قاشق چای خوری) را اضافه کنید و اجازه دهید برای 15-10 دقیق دم بکشد. بعد از آن، آنرا از حرارت دور کرده و اجازه دهید برای نیم ساعت دیگر بماند. توصیه می شود روزی دوبار از آن بنوشید. شما می-توانید عسل یا لیمو را برای طعم و مزه آن اضافه کنید، زیرا تلخ است.
8. ترکیب روغن اکالیپتوس و نعناع فلفلی
اکالیپتوس و نعناع فلفلی بدلیل تسکین درد و خواصش، جزء موثرترین درمان های خانگی برای آرتریت در نظر گرفته می شوند. احساس خنک کنندگی آن می تواند به طور موقت ناراحتی را برطرف کند، و همچنین یک احساس آرامش-بخش که می تواند درد آرتریت را از بین ببرد، را ایجادمی کند. برای اثرات مثبت، شما می توانید از آنها بصورت زیر استفاده کنید:  (سیارک
اجزاء:
روغن نعناع فلفلی (10-5 قطره)
روغن اکالیپتوس (10-5 قطره)
یک – دو قاشق غذاخوری از روغن حامل (بادام، زیتون، دانه انگور، غیره)
یک بطری شیشه ای کوچک تیره
این ها را انجام دهید:
قبل از هر چیز، 10-5 قطره از روغن نعناع فلفلی و اکالیپتوس را ترکیب کنید، و بعد آنرا با روغن حامل (2-1 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. بعد از آن، این مخلوط روغن را در یک بطری شیشه ای تیره ذخیره کنید و سپس آنرا از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید، و در آخر آنرا به مفاصلی که درد می کنند، بمالید.
درمان های خانگی زیاد سالم دیگری برای آرتریت وجود دارند که در بخش بعدی این مقاله آورده شده اند، بنابراین اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید پس به خواندن در پست های آینده(درمان های خانگی برای آرتریت بخش دوم ) ادامه دهید.

پست های مرتبط :

درمان های خانگی برای آرتریت بخش دوم 

درمان های خانگی برای آرتریت بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Unveeilbable how well-written and informative this was.

در ادامه بخوانید...

آیا چای سبز میتواند به مفاصل کمک کند

در


چای سبز حاوی فیتوکمیکالها میباشد، نشان داده شده است که این ماده میتواند به منظور کاهش خطر بیماری های قلبی ، مورد استفاده قرار گیرد. این نتایج، عمدتا در مطالعات آزمایشگاهی و موش ها به اثبات رسیده اند. آیا چای سبز میتواند در از بین بردن التهابات ناشی از آرتریت و از بین رفتن غضروف موثر باشد؟ برخی از تحقیقات جدید، نشان داده اند که "بله " میتواند. اما متخصصان میگویند بررسیهای بیشتر در این زمینه لازم است. در زمان متوسط، هیچ آسیبی در مصرف این ماده بوجود نمی‌آید و احتمالا مصرف چای سبز میتواند دارای ارزش سلامتی زیادی هم باشد. به یاد داشته باشید که بیشتر مطالعاتی که اثرات ارام سازی درد را در اثر مصرف چای سبز نشان داده اند ، با مصرف روزانه 4 تا 6 فنجان از این چای؛ به این نتایج دست یافته اند. فیتوکمیکالهای ضد التهابی در چای سبز، در محصولات بدون کافئین هم وجود دارند. پس اگر میخواهید از اثرات تحریکی مصرف منظم چای سبز در امان باشید، چای سبز بدون کافئین بنوشید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

علائم و نشانه‌های انواع آرتریت نوجوانی چیست

در

شایع‌ترین علائم تمامی انواع آرتریت های نوجوانی، تورم مداوم مفاصل، درد و سفتی است که معمولا بهنگام صبح و پس از چرت‌زدن بدتر می‌شود. درد، حرکت مفصل مبتلا را محدود می سازد، گرچه بسیاری از کودکان بخصوص آنهایی که کوچکتر هستند، شکایتی از درد ندارند. آرتریت نوجوانی معمولا روی زانو و مفاصل دست و پا تاثیر می‌گذارد. یکی از نشانه‌های ابتدایی آرتریت نوجوانان امکان دارد بخاطر زانوی آسیب دیده، لنگیدن صبحگاهی باشد. علاوه بر این علائم مشترک، کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی سیستمیک، تب زیاد و بثورات پوستی زیادی دارند. بثورات و تب ممکن است به سرعت ظاهر شده و ناپدید گردند. آرتریت سیستمیک نیز ممکن است سبب غدد لنفاوی در گردن شده و قسمت‌های دیگر بدن را متورم سازد. در برخی موارد (کمتر از نصفی)، اندام‌های داخلی از جمله قلب و (بسیار به ندرت) ریه‌ها، ممکن است درگیر باشند.(سیارک)


التهاب چشم از عوارض بالقوه شدید است که معمولا در کودکان با اولیگو آرتریت دیده می شود آرتریت نوجوانی چیست؟ اما در انواع دیگر ارتریت نوجوانان نیز می توان مشاهده کرد. تمامی کودکانی که آرتریت نوجوانی دارند نیاز به معاینه منظم چشم خود از جمله آزمون خاصی به نام آزمون اسلیت لامپ دارند. بیماری‌های چشم مانند آماس عنبیه یا یووئیت می‌تواند در آغاز آرتریت وجود داشته باشد اما اغلب تا مدتی بعد از اولین پیش‌روی‌های آرتریت نوجوانی پیش می‌رود. معمولا التهاب چشم فرد مبتلا به آرتریت نوجوانی هیچ نشانه‌ای نداشته و تنها از طریق ازمون های معاینه چشم مشخص می‌گردد.
معمولا دوره‌های زمانی وجود دارد که در آنها علائم آرتریت نوجوانی مشاهده و ناپدید می گردند (بهبود می یابند) و زمانهایی وجود دارد که نشانه ها «عود» یافته یا بدتر می‌شوند. ارتریت نوجوانی در هر کودک متفاوت است. برخی از آنها امکان دارد فقط یک یا چند بار عود کرده و هرگز برای بار دوم دیده نشود، در حالی که احتمال دارد در دیگر کودکان بیشتر عود کند و یا حتی علائمی داشته باشد که هرگز برطرف نگردد. برخی از کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی مشکلات رشدی دارند. بسته به شدت بیماری و مفاصل درگیر، رشد استخوان مفاصل آسیب دیده ممکن است خیلی سریع یا خیلی آهسته بوده، و باعث شود بعنوان مثال یک پا یا بازو درازتر از دیگری گردد یا موجب کوچکی یا بدشکل شدن چانه شود. ممکن است رشد کل بدن نیز کم شود. دکترها در حال بررسی کاربرد هورمون رشد برای درمان این مشکل هستند. آرتریت نوجوانی امکان دارد سبب رشد یکنواخت مفاصل نیز بشود.(سیارک)

آرتریت نوجوانی چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه نوع پژوهش هایی در باره کمر درد در حال انجام است

در

انستیتو ملی بیماریهای پوستی و عضلانی و اسکلتی و آرتروز (NIAMS) از پژوهش ها در این حوزه به منظور درک بهتر و درمان کمر درد حمایت میکند.
یکی از تمرکزهای اصلی در سالهای اخیر بر کارامدی نسبی و مقرون به صرفه بودن درمانهای مبتنی بر جراحی نسبت به سایر روشها که در درمان کمردرد و پادرد وجود دارد معطوف است. یک مطالعه چندین ساله در چند مرکز که SPORT نام دارد چندین روش درمانی مبتنی بر جراحی و غیر جراحی شایع را برای بیمارانی که سه نوع از شایع ترین تشخیص ها را شامل میشدند و با عمل جراحی ستون فقرات درمان شدند را مقایسه نموده است: فتق دیسک های بین مهره ای، تنگی مجرای ستون فقرات، و degenerative spondylisthesis.

 


یافته های اولیه نشان داد، در افراد سالمی که عمل جراحی برای یکی از این سه نوع بیماری انجام شده است نسبت به کسانی که از روش غیر جراحی استفاده کرده اند شرایط بهتری را تجربه کرده اند. (پیگیری های طولانی مدت پیشنهاد میکند که مزیتهای عمل جراحی برای افرادی که دچار تنگی مجرای ستون فقرات بوده اند کاهش می یابد.)
محققان sport پی برده اند که افرادی که رغبتی به عمل جراحی ندارند ممکن است با استفاده از سایر روشها بهبودی یابند در صورتی که بیماری آنها پیشرفته نباشد و بتوانند درد را تحمل کنند. و به اضافه تاخیر یا خودداری از جراحی در اکثر موارد باعث ایجاد جاحت بیشتر نمیشود.
NIAMS از مرور مقالات علمی که که مربوط به کمردرد و براورد هزینه های مستقیم (دارو، بستری، ویزیتهای سرپایی) و غیر مستقیم (مرخصی های کاری، قدرت تولیدی پایین، و هزینه های مراقبتی) مشکلات و فاکتورهای اجتماعی اقتصادی که در آن دخیل هستند حمایت میکند. برخی یافته های کلیدی این مطالعات به شرح زیر است:
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی (عدم رضایت شغلی، کار شدید فیزیکی، کار استرس بار روانی، پیشرفت تحصیلی پایین، و بیمه خسارت کارگران) ریسک فاکتورهای مهم برای شروع کمر درد و ناتوانی هستند، در کل، سیگار کشیدن، چاقی، پیری و مشکلاتی مانند پریشانی و ناراحتی.
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی ریسک فاکتورهای اصلی برای پیشرفت انحطاط دیسکهایی که با رادیوگرافی مشخص میشوند، نمیباشد.(سیارک)
• هزینه های کمر درد به طور چشمگیری متغیر است وابسته به متخصص، نژاد بیمار و ملیت.
• 5 درصد از خانم های آمریکایی یک روز کاری خود را به خاطر کمر درد از دست میدهند.
• بیش از 80 درصد از کارگرانی که دارای کمردرد هستند در عرض یک ماه به کار برمیگردند، 90 درصد در طول 3 ماه و 5 درصد هیچ وقت برنمیگردند. در زمانی که یک کارگر مدت 6 ماه به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار برنگردد به 50 درصد میرسد. و در زمانی که یک کارگر مدت یک سال به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار بر نگردد به 25 درصد میرسد.
تحقیقات حمایت شده NIAMS در حال انجام است. اهداف مطالعات کنونی به شرح زیر است:
• درک مکانیسم کمر درد
• تشخیص راه های جلوگیری از کمردرد
• بهبود درمانهای جراحی و غیر جراحی برای کمر درد
• جلوگیری از ناتوانی در افرادی که از کمردرد رنج میبرند.(سیارک)

  کمردرد چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمردرد چگونه تشخیص داده میشود

در

تشخیص علت کمردرد نیاز به پیشینه پزشکی و یک آزمون فیزیکی میباشد. در صورت نیاز دکتر از آزمونهای پزشکی مانند x-ray استفاده میشود.
در طول پیشینه پزشکی، دکتر از شما درباره طبیعت درد شما و هرگونه مشکلات سلامتی که شما و فامیلهای نزدیک شما دارند یا داشته اند پرسیده میشوید. سئوالها ممکن است شامل موارد زیر باشد:


آیا اخیرا سقوطی که باعث آسیب کمر شما شود داشته اید؟
آیا کمر شما زمانی که دراز میکشید احساس بهتر یا بدتری دارد؟
آیا فعالیت یا موقعیتی وجود دارد که درد شما را تشدید یا کاهش دهد؟
آیا کمردرد شما در زمانهای خاصی از روز بهتر میشود؟
آیا در خانواده شما کسی وجود دارد که آرتروز یا بیماریهایی که ممکن است ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد را دارد؟
آیا عمل جراحی کمر یا کمر درد قبلا داشته اید؟
آیا شما درد، بی حسی یا مورمور شدن در یکی یا هردوپای خود دارید؟
در طول آزمون فیزیکی شما دکتر احتمالا:
ایستادن و قدم زدن شما را ببیند
رفلکس های شما را به منظور بررسی رفلکسهای کاهش و افزایش را چک کند، هر کدام از اینها ممکن است ناشی از مشکلات عصبی باشد
به منظور تشخیص fibromyalgia نقاط حساس کمر شما را کنترل نماید، که نقاطی هستند که در زمان فشار دردناک هستند.
قدرت و احساس عضلانی شما را کنترل کنند
کنترل علائم ناراحتی های ریشه عصبی
اغلب دکتر میتواند علت ایجاد درد را با یک بررسی پیشینه پزشکی و فیزیکی تشخیص دهد. به هر حال بسته به نتایج حاصله از بررسی پیشینه و تستها، دکتر ممکن است آزمونهای پزشکی را برای کمک به پیدا کردن علت تجویز کند.
اینها برخی از تستهایی هستند که ممکن است دکتر شما تجویز کند:
اشعه x: در اشعه x رایج از تشعشعات سطح پایین برای ظاهر کردن عکس روی تکه هایی از فیلمهای مخصوص استفاده میشود، در برخی روشهای جدید از روشهای تصویر برداری الکترونیکی استفاده میشود. از این روشها برای مشاهده استخوانها در ساختار بدن استفاده میشود. دکتر شما زمانی که مشکوک به شکستگش استخوان یا آرتروز استخوانی یا انحرافهای ستون فقرات است از تصویربرداری اشعه x استفاده میکند.(سیارک)
تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI): در این روش از نیروی مغناطیس قوی به جای تشعشع استفاده میشود. بر خلاف اشعه x که تنها ساختارهای استخوانی را نشان میدهد اسکن MRI تصویر واضحی از بافتهای نرم را ارائه میکند، مانند لیگامنتها، تاندونها و رگهای خونی. از این روش زمانی که مشکوک به التهاب، تومور، عفونت یا فشار روی اعصاب باشد. معمولا از MRI در مراحل اولیه استفاده نمیشود، مگر اینکه دکتر علایم حادی در پیشینه و آزمونهای پزشکی مشاهده کند. یک اسکن MRI در موقعی ضرورت دارد که درد برای بیش از 3 تا 6 هفته طول بکشد و دکتر احساس کند نیاز به عمل جراحی وجود دارد. با توجه به برطرف شدن دردهای کمر خفیف به طور خود به خود، آزمایش MRI زودهنگام باعث سردرگمی پزشک و بیمار میشود.
سی تی اسکن: اطلاعاتی که از تصویر سی تی اسکن در مورد ساختار ستون فقرات به دست می آید از اشعه X به دست نمی آید. یک کامپیوتر تصاویر سه بعدی از یک سری تصاویر دو بعدی ایجاد میکند که از کمر گرفته می شود. دکتر شما ممکن است که برای تشخیص مشکلات فتق دیسک، تومور، یا تنگی مجرای ستون فقرات سی تی اسکن تجویز میکند.
آزمون خون: گرچه آزمایش خون در تشخیص علل کمردردهای معمولی استفاده نمیشود، دکتر شما ممکن است در برخی از مواقع توصیه کند. آزمایشهای خون استفاده شده شامل موراد زیر میباشند:
شمارش خون کامل (CBC)، که برای تشخیص مشکلاتی مانند التهاب و عفونت کاربرد دارد.
نرخ ته نشینی اریتروسیت: معیاری برای ارزیابی التهاب است که عفونت را نشان میدهد. وجود التهاب همچنین میتواند نشانه ای برای آرتروز یا در موارد معدودی علامتی برای تومور باشد.(سیارک)
پروتئینهای فعال C (CRP): تست دیگری که التهاب را نشان میدهد و ممکن است عفونت و برخی از انواع آرتروزها را نشان دهد.
HLA-B27: تستی که یک مارکر ژنتیکی در خون را تشخیص میدهد و در بسیاری از افراد مبتلا به ankylosing spondylitis (که نوعی از آرتروز است که ستون فقرات و خاصره های خاجی را تحت تاثیر قرار میدهد) یا آرتروز فعال (شکلی از آرتروز که در پی عفونت در سایر بخشهای بدن، معمولا سیستم ادراری و تناسلی به وجود می آید) دیده میشود.
نکته مهم این است که تست های پزشکی به تنهایی ممکن است که عامل کمر درد را شناسایی نکنند. معمولا MRI برخی ناهنجاریهای ستون فقرات را نشان میدهد، حتی در افرادی بدون علایم درد. همچنین در برخی موراد افراد بدون درد میتوانند سطوح بالایی از نرخ ته نشینی اریتروسیت رانشان دهند.
تنها با پیشینه پزشکی و آزمون و برخی اوقات با آزمونهای پزشکی یک پزشک میتواند علت کمردرد را تشخیص دهد. اکثرا، علت دقیق کمردرد تشخیص داده نمیشود. در این موارد، شاید باعث آسودگی خیال شود اگر بدانیم اکثر کمردردها بدون شناسایی عاملشان بهبودی حاصل میکنند.
تفاوت بین درد مزمن و حاد چیست؟
دردی که به طور ناگهانی بروز پیدا میکند- بعد از افتادن از نردبان، تکل شدن در فوتبال، یا بلند کردن یک جسم خیلی سنگین – را درد حاد میگویند. درد حاد به سرعت می آید و معمولا به همان سرعت نیز تمام میشود. دردهایی که بیشتر از 6 هفته طول نکشند را در دسته دردهای حاد قرار میدهند. این نوع درد شایع ترین نوع کمردرد میباشد.
نوع دیگر درد، درد مزمن میباشد، میتواند سریع یا آهسته نمایان شود، و به مدت طولانی باقی بماند. در کل دردهایی که بیش از سه ماه طول بکشد را مزمن در نظر میگیرند. این نوع دردها نسبت به دردهای حاد کمتر شایع هستند.(سیارک)

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...